On se kauhea, jos pyytää lahjoitusia sosiaalisessa mediassa

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010412946.html
"”Herranjumala kun mä oon humalassa.”
Kello on muutamaa minuuttia yli 13. On keskiviikko, pikkulauantai. Nainen ja mies ovat pitsalla, jonka syömistä seuraa reaaliajassa yli 3 000 ihmistä.
Kuten aina, myös tänä toukokuisena arkipäivänä, puhelimen ruudulla näkyy lyhyt numero- ja kirjainrimpsu. Se on koodi, Mobilepay-sovelluksen ”lipas”, jonka kautta Tiktokin livelähetyksen vetäjälle voi lähettää rahaa.
tilaajille.
Ilta-Sanomien tietojen mukaan poliisi epäilee rikoksesta ainakin yhtä suomalaista Tiktok-persoonaa, joka pyytää ”lahjoituksia” katsojiltaan. Miten käy päihdehuuruisen arkensa elinkeinoksi muuttaneiden ”rappiotiktokkaajien”? Loppuvatko kyseenalaiseksi kansanhuviksi nousseet suorat lähetykset kuin seinään? Tätä mieltä ovat verottaja ja poliisi.
IS Extran tilaajille"

Juu, eipä päässyt lukemaan, kun oli taas maksullinen sisältö.
Mitä väärää tuossa on, jos stiimaaja saa rahaa katsojilta.
Lahjoittajahan saa rahallen vastiketta stiimaajan esityksestä.
Sehän on sama, kuin maksulliset tv-kanavat, joilta näkee lähetyksiä rahaa vastaan, tosin stiimaajan lähetyksiä näkee, vaikkei rahaa lahjoittaisi, toisin on maksukanavien tv ohjelmat.
Stiimauksesta saatavista tuloista PITÄÄ maksaa verot, ei ne verottomia tuloja ole.
Erikoista, että jos et yhteiskunnan tukia saa ja alat stiimaamaan ja katsojat vapaahetoisesi lahjoittaa rahaa, niin sitä katsotaan, ettei sellainen sovi.
Eikö se ole vaan hyvä asia, jos stiimaamalla tienaa elantonsa, eikä tarvi nostaa kuppaisa tukia, joiden samis ehtoja koko ajan kiristetään ja niitä hakiessa tunenet olevasi nöyryytetty ja vielä samat viranomaiset syyttää sinua laiskuudesta, kun haet tukia, etkä ole töissä.
Itse en stiimaa, mutta mielstäni tuossa i ole mitään väärää, jos stiimaajalle joku lahjoittaa rahaa, koska se on TÄYSIN vapaa ehtoista.

Viranomaiset ilmeisesti haluaa, että stiimaajatkin vaan makaa sohvalla tekemättä mitään.
Mikään ei näemmä kelpaa viranomaisille, se, että makaat sohvalla tai ettet makaa ja stiimaat ja viranomaiset saa stiimaajalta verotuloja.

2

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen iippadaalle joskus laittanut mobilepayssa pikkuisen🤣✌️

• Anonyymi

Niillä on kuule välillä lähes 10000 katsojaa,minä yksi niistä. Iippa ja Hemppu vaa on nii ❣️❣️❣️❣️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe