Onnibus säästää bussien hoitokuluissa

Anonyymi-ap

19

241

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vittu perkele saatana helvetti!
      Kiroilla kyllä osataan.
      Lienee parempi matkustaa jollain toisella tavalla.

      • Anonyymi

        Hölmöt valittaa kaikesta.


    • Anonyymi

      No perkele, ei enää matkustaisi Onnibussilla.

    • Anonyymi

      Miten bussin paineilmajarrut voivat "hajota"? Jos jarrut hajoavat, niin bussi ei liiku mihinkään turvallisuussyistä.

      • Anonyymi

        Jos ne hajosivat kesken liikkeen.


    • Anonyymi

      Tämän jälkeen en kyllä astu Monnipussin kyytiin ikinä. Liian paljon otsikoissa.

    • Anonyymi

      MUTTA ! melko halpa kyyti ei edellytä merkittäviä remppoja .

    • Anonyymi

      Ihan sama vaikka ei olisi jarruja ollenkaan jos 2 eurolla pääsee 500 km matkan.

      • Anonyymi

        Niin, eikö nykybusseissa muka ole hätäjarrutusmahdollisuutta?
        Eppäillä sopii.
        Raskaan liikenteen ajoneuvoissa on iät ajat ollut paineilmajarrujärjestelmässä käsikäyttöinen pysäköintijarru, jota samalla voi käyttää mekaanisena hätäjarruna.
        (Pysäköintijarruventtiilillä päästetään paineilma pois sylintereistä, joissa olevat voimakkaat jouset pääsevät vivuston avulla mekaanisesti vääntämään jarrut päälle.)
        Taisi olla nytkin driverin taitamattomuutta ja panikointia kolarointi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eikö nykybusseissa muka ole hätäjarrutusmahdollisuutta?
        Eppäillä sopii.
        Raskaan liikenteen ajoneuvoissa on iät ajat ollut paineilmajarrujärjestelmässä käsikäyttöinen pysäköintijarru, jota samalla voi käyttää mekaanisena hätäjarruna.
        (Pysäköintijarruventtiilillä päästetään paineilma pois sylintereistä, joissa olevat voimakkaat jouset pääsevät vivuston avulla mekaanisesti vääntämään jarrut päälle.)
        Taisi olla nytkin driverin taitamattomuutta ja panikointia kolarointi....

        Joo raskaassa iikenteessä jarrut menee täysillä päälle jos jarrut vaurioituu. Eli toimivat päinvastoin kuin henkilöautoissa. Joissa jarrujen vaurioituminen saattaa aiheuttaa tuon että ei ole jarruja kun koittaa jarruttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo raskaassa iikenteessä jarrut menee täysillä päälle jos jarrut vaurioituu. Eli toimivat päinvastoin kuin henkilöautoissa. Joissa jarrujen vaurioituminen saattaa aiheuttaa tuon että ei ole jarruja kun koittaa jarruttaa.

        Sitten tietysti on noita osia joita ei ikinä huollossa edes tarkisteta eikä voida tarkistaa. Tuollaisissa osissa jos sitten valmiste vika niin voi voi asialle ei mitään mahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tietysti on noita osia joita ei ikinä huollossa edes tarkisteta eikä voida tarkistaa. Tuollaisissa osissa jos sitten valmiste vika niin voi voi asialle ei mitään mahda.

        Höpö, höpö.
        Pysäköintijarruahan (seisontajarru/käsijarru) kuskit joutuu käyttämään jopa kymmeniä kertoja ajovuoroillaan.
        Samoin käsijarrua joutuu käyttämään huoltohenkilöstö joka kerta pysäköidessään auton.
        Jos järjestelmän paine laskee jostain syystä liian alhaiseksi jousijarru kytkeytyy pakolla päälle, aina!
        Autolla ei pääse liikkeelle ennen kuin moottorin pyörittämä kompressori on kehittänyt paineen riittävän korkeaksi.

        Jos esim. tapahtuu letku-/putkirikko tms. ja paine häviää niin jousijarrusylinterien jouset vapautuvat ja puristavat pyöräjarrut mekaanisesti päälle. Lakisääteinen vaatimus, joka ollut voimassa ympäri maailmaa pian sata vuotta. Itsestään selvyys.

        Google (Kuvahaku): paineilmajarrut jousijarrusylinteri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö.
        Pysäköintijarruahan (seisontajarru/käsijarru) kuskit joutuu käyttämään jopa kymmeniä kertoja ajovuoroillaan.
        Samoin käsijarrua joutuu käyttämään huoltohenkilöstö joka kerta pysäköidessään auton.
        Jos järjestelmän paine laskee jostain syystä liian alhaiseksi jousijarru kytkeytyy pakolla päälle, aina!
        Autolla ei pääse liikkeelle ennen kuin moottorin pyörittämä kompressori on kehittänyt paineen riittävän korkeaksi.

        Jos esim. tapahtuu letku-/putkirikko tms. ja paine häviää niin jousijarrusylinterien jouset vapautuvat ja puristavat pyöräjarrut mekaanisesti päälle. Lakisääteinen vaatimus, joka ollut voimassa ympäri maailmaa pian sata vuotta. Itsestään selvyys.

        Google (Kuvahaku): paineilmajarrut jousijarrusylinteri

        G: Wikipedia paineilmajarru ajoneuvo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tietysti on noita osia joita ei ikinä huollossa edes tarkisteta eikä voida tarkistaa. Tuollaisissa osissa jos sitten valmiste vika niin voi voi asialle ei mitään mahda.

        Joka alustahuollossa tarkistetaan erityisesti jarrulaitteisto, voimansiirtolinja, jousitus, ohjauslaitteisto, öljy- ja nestevuodot, pyörät/renkaat, yms..
        Suurin osa tarkastuksista on ammattilaisen helppo tehdä silmäilemällä, kopistelemalla, vääntöraudoilla ja muilla käsityökaluilla.
        Bussien huoltoja ja korjauksia firman asentajat tekevät joka päivä tutulle kalustolleen.
        Pääasiassa hullot ovat ennakoivia. Pyritään estämään turhat kulumiset ja ennakoimaan korjaukset ettei ajoneuvo jää kesken ajon reitilleen.
        Suoritetut toimenpiteet kirjataan ajoneuvokohtaisesti.
        Montako kertaa eläessäsi bussimatkasi on katkennut bussin särkymiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka alustahuollossa tarkistetaan erityisesti jarrulaitteisto, voimansiirtolinja, jousitus, ohjauslaitteisto, öljy- ja nestevuodot, pyörät/renkaat, yms..
        Suurin osa tarkastuksista on ammattilaisen helppo tehdä silmäilemällä, kopistelemalla, vääntöraudoilla ja muilla käsityökaluilla.
        Bussien huoltoja ja korjauksia firman asentajat tekevät joka päivä tutulle kalustolleen.
        Pääasiassa hullot ovat ennakoivia. Pyritään estämään turhat kulumiset ja ennakoimaan korjaukset ettei ajoneuvo jää kesken ajon reitilleen.
        Suoritetut toimenpiteet kirjataan ajoneuvokohtaisesti.
        Montako kertaa eläessäsi bussimatkasi on katkennut bussin särkymiseen?

        Kyllä kai nuo katsastettuja on? Ja huollot ei todellakaan tee kuin pakolliset asiat ja suurin osa ei edes niitäkään.


    • Anonyymi

      Ulkomainen omistaja tuo huonompaa kalustoa mistä lie. Tänne periferiaan kelpaa nöyrälle kansalle huonompikin laatu. Tähän saa tottua.

    • Anonyymi

      , samaan kastiin vr kanssa menee vielä suuri huolto vaihdetaan kaikki

    • Anonyymi

      Eikö niitten pitänyt selvittää miksi siittä jarrut katosi?

      • Anonyymi

        Käsittämätöntä hölmöilyä tutkijoilta tai sitten halutaan peitellä viranomaisten laiminlyöntejä poliisin tuella.
        Ei bussi mene jarruttomaksi vaikka moottori yllättäen sammuisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      303
      11669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4289
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe