Eikö teillä ole uskoa?

Anonyymi-ap

Kävin helluntaiseurakunnan kokouksessa. Seurakunnassa oli paljon vanhoja sairaita ja raihnaisia ihmisiä eivätkä kaikki nuoremmatkaan terveitä olleet.

Eikö teillä ole seurakunnassa uskoa, kun sallitte sairaiden häpäistä Jeesuksen kalliin nimen ettekä paranna uskon rukouksella sairaita ja panemalla kädet heidän päälleen?

Totisesti, löytääkö Ihmisen Poika uskoa, kun saapuu!

61

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntalaisuus-ihmisiä "parantaa" ..naurettavaa.

• Ihmiset kuolee aikanaan.Se on ollut ihmisten kohtalo.
      On vanhuksia raihnaita tautienvaivaamia.
      Niin on ollut ja kuuluu olla.
      Jos joku parannusta haluaa niin rukoilija kun on Hengen täyttämä niin parantaa ihmisen Jumalanvoimalla.
      Tarkemmin sanottuna Jumalan voima voi silloin toimia ihmisessä.
      Jos ihminen on lihallisessa tilassa niin ....ei hyvä.
      Vaaditaan Hengen toiminnan olemus.

• Anonyymi

Joo, kukaan ei ole rukouksella koskaan ketään parantanut. Tyhmät uskovat ja levittävät valheita siitä, että näin olisi tapahtunut. Sinäkin.

• Anonyymi

Tuohon aloitukseen. Ei Jeesus siitä häpäisty.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, kukaan ei ole rukouksella koskaan ketään parantanut. Tyhmät uskovat ja levittävät valheita siitä, että näin olisi tapahtunut. Sinäkin.

No kun et asioista mitään tiedä niin polleana anonyyminä varmaan on voimaantunut olo.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

No kun et asioista mitään tiedä niin polleana anonyyminä varmaan on voimaantunut olo.

Ylivainion aikaisista "ihmeparanemisista" tehtiin väitöskirjatutkimus. Ei ainuttakaan todennettua paranemista.
        Kahden helluntailaisen lääketieteen kandityö helluntailaisuudessa tapahtuneista parantumisesta päätyi samaan tulokseen.
        Pirkko Jalovaaran parantuneeksi julistama henkillö kuoli vähän myöhemmin syöpään, josta hänen piti olla parantunut.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Mitä sinä muka tiedät MrPahis?

• Anonyymi kirjoitti:

Ylivainion aikaisista "ihmeparanemisista" tehtiin väitöskirjatutkimus. Ei ainuttakaan todennettua paranemista.
        Kahden helluntailaisen lääketieteen kandityö helluntailaisuudessa tapahtuneista parantumisesta päätyi samaan tulokseen.
        Pirkko Jalovaaran parantuneeksi julistama henkillö kuoli vähän myöhemmin syöpään, josta hänen piti olla parantunut.

Niin.. parantumisia tapahtuu koko ajan ja itsekin olen kokenut myös Jumalan parantavan minut eikä mitään epäselvää asiassa. Kiitos Jumalalle.

Kuten Jeesus sanoi...Ei helmiä sioille... se olkoon tässäkin ajassa.
        Ateistit jotka ovat saatanan hyppyytettävinä eivät asioita näe eikä koe.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Niin.. parantumisia tapahtuu koko ajan ja itsekin olen kokenut myös Jumalan parantavan minut eikä mitään epäselvää asiassa. Kiitos Jumalalle.

Kuten Jeesus sanoi...Ei helmiä sioille... se olkoon tässäkin ajassa.
        Ateistit jotka ovat saatanan hyppyytettävinä eivät asioita näe eikä koe.

Mistä sairaudesta olet parantunut? Minäkin olen parantunut useammankin kerran, mutta ilman mitään hihhulointia. Tiedän myös lukuisia syövästä parantuneita, joiden syöpä on saatu pois nykylääketieteen avulla ilman hihhulointia. Hihhuloijat ovat saatanan hyppyytettävinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä sairaudesta olet parantunut? Minäkin olen parantunut useammankin kerran, mutta ilman mitään hihhulointia. Tiedän myös lukuisia syövästä parantuneita, joiden syöpä on saatu pois nykylääketieteen avulla ilman hihhulointia. Hihhuloijat ovat saatanan hyppyytettävinä.

Sinä et saatanan omana ymmärrä mitään Jumalan voimasta.
        Aikanaan näet, miten asia on.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Sinä et saatanan omana ymmärrä mitään Jumalan voimasta.
        Aikanaan näet, miten asia on.

Et siis pysty vastaamaan asiallisesti kysymyksiini. Pelottelusi ei vaikuta minuun mitenkään. Omiin seurakuntalaisiinne sellainen voi tehota ja siksi tarvitaan mm Uskontojen uhrien tuki Ry:tä, joka auttaa niitä joita olette pystyneet vahingoittamaan.
        Mutta siis parantumisesta et osaa antaa yhtään todistettua esimerkkiä, et edes omastasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Et siis pysty vastaamaan asiallisesti kysymyksiini. Pelottelusi ei vaikuta minuun mitenkään. Omiin seurakuntalaisiinne sellainen voi tehota ja siksi tarvitaan mm Uskontojen uhrien tuki Ry:tä, joka auttaa niitä joita olette pystyneet vahingoittamaan.
        Mutta siis parantumisesta et osaa antaa yhtään todistettua esimerkkiä, et edes omastasi.

Täällä palstalla on asiasta kirjoitettu monta kertaa ja kuten sanottua suppeassa muodossa sillä, kuten raamatussa lukee ....Ei helmiä sioille.
        Tarkoittaa juuri sitä arvokasta ei pidä heittää sellaisille, jotka ei ymmärrä muuta kuin syömisen nukkumisen ja ulostamisen perustoiminnot.
        Jumalan lahja on Pyhää ja kaunista .
        Itse olen parantunut selkävaivasta ja Jumalan Hengen vierailu oli pysäyttävä tapahtuma eikä jättänyt mitään arvailujen varaan.
        Samoin tiedän paljon muitakin parantumisia joista ei kirjoiteta, koska ei helmiä sioille.
        Asiat tapahtuvat koko ajan. Niistä vaan ei todellakaan tehdä mitää show bisnestä.

• Anonyymi

MrHyvis 2024-05-26 20:32:32

Kun itse- kohtaat sairauden, niin tapahtukoon sinulle uskosi mukaan.
        Älä mene rukousalttarille, sillä sinnehän et mene uskosi mukaan, vaan tämänpäivän suusitunnustuksessa- epäuskossa. Ethän odota parantumista.

Kun luterilaisuudessakin- netistä olen tänne itse parantuneen todistuspuheenvuoron tuonut, hänelle tapahtui uskon mukaan. Vuosia vaivannut sairaus oli väistynyt ja luterilainen pappi oli siinä hänet ohjannut todistamaan seurakunnalle.

Eli Jumala parantaa-- ei siksi, että parantumisen helmet kuuluisi sikalättiin, vaan seurakunnalle todistukseksi- että kiittävät Herraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menepä Taivaaseen katsomaan Pirkko Jalovaan parantuneeksi julistettua henkilöä.
        Jumala tiesi parantumisen merkityksen ja laajuuden. Sinä katsot vain ajanhentkeä, et kokonaisuutta ja siksi eksyt.

Ei Jalovaan rukouskohteella ole syöpää, hän hyppii kuin peura - Herran edessä. Revi siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Menepä Taivaaseen katsomaan Pirkko Jalovaan parantuneeksi julistettua henkilöä.
        Jumala tiesi parantumisen merkityksen ja laajuuden. Sinä katsot vain ajanhentkeä, et kokonaisuutta ja siksi eksyt.

Ei Jalovaan rukouskohteella ole syöpää, hän hyppii kuin peura - Herran edessä. Revi siitä.

Kun Jumala toimii niin siinä ei ole mitään epäilyksen sijaa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Täällä palstalla on asiasta kirjoitettu monta kertaa ja kuten sanottua suppeassa muodossa sillä, kuten raamatussa lukee ....Ei helmiä sioille.
        Tarkoittaa juuri sitä arvokasta ei pidä heittää sellaisille, jotka ei ymmärrä muuta kuin syömisen nukkumisen ja ulostamisen perustoiminnot.
        Jumalan lahja on Pyhää ja kaunista .
        Itse olen parantunut selkävaivasta ja Jumalan Hengen vierailu oli pysäyttävä tapahtuma eikä jättänyt mitään arvailujen varaan.
        Samoin tiedän paljon muitakin parantumisia joista ei kirjoiteta, koska ei helmiä sioille.
        Asiat tapahtuvat koko ajan. Niistä vaan ei todellakaan tehdä mitää show bisnestä.

Niitä helmiä sinulla ei siis ole. Siaksi nimittely ei auta yhtään. Tiedän moniakin selkävaivoista parantunutta ilman mitään hilluttelua. Ja lumevaikutushan on aivan tunnettu tosiasia. Samoin hypnoosi ja itsesuggestio.

• Anonyymi

Ei Jeesus löydä tullessaan satoja vuosia vanhoja ihmisiä, jotka ovat kuin kolmekymppisiä.

Raamatun ilmoituksen mukaan ..

19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. ( 1Kor 15)

Uskovillahan on halu päästä täältä ja olla Krituksen kanssa

21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
      22 Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
      23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
      24 mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi.
      (Fil 1)

Vanha Paavali:

6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
      7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
      8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ei tosiaan ole uskoa. Mitään yliluonnollista ei ole tapahtunut. Miksihän niin?

• Anonyymi

Mikä teille ylipäätään missään riittää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos nyt näin alkuun vaikka yksi neliraajahalvaantunut parannettaisiin uskon rukouksen ja Jumalan voimalla? Se varmaan vakuuttaisi suurimman osan ateisteista ja vääräuskoisista. Miksi ette sitten tee niin?

• Anonyymi

Yliluonnollista tapahtuu kaiken aikaa, esim. ihmisiä tulee uskoon.

Mikä onkin ihmistä varten tässä ajassa ollessaan merkittävin asia.

19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. ( 1Kor 15)

Siitä paremmasta toivosta osalliseksi tuleminen, se on se tärkein.

3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        ( Ilm 21)

Eihän Jeesuskaan pelastanut ristinryöväriä, jotta hän olisi saanut jatkaa maallista elämäänsä, vaan antoi tilalle paljon parempaa, koska ryövärin usko hänet pelasti.

42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ( Luuk 23)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        ( Ilm 21)

Eihän Jeesuskaan pelastanut ristinryöväriä, jotta hän olisi saanut jatkaa maallista elämäänsä, vaan antoi tilalle paljon parempaa, koska ryövärin usko hänet pelasti.

43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ( Luuk 23)

Usko Toivonen

Uskoontulo ei ole yliluonnollinen tapahtuma. Siinä ihminen kokee syyllisyyttä ja usko Jumalaan ja anteeksiantoon poistaa tämän ja usko Jumalan muuttavaan voimaan saa ihmisen todella muuttumaan mieleltään ja ajatuksiltaan. Tämä on ihan luonnollinen psykologinen tapahtuma. Jumalan ei tarvitse olla olemassa, jotta näin tapahtuu. Usko vaikuttaa plasebon tavoin: usko olemattomaan jumalaan vaikuttaa ihmisen elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoontulo ei ole yliluonnollinen tapahtuma. Siinä ihminen kokee syyllisyyttä ja usko Jumalaan ja anteeksiantoon poistaa tämän ja usko Jumalan muuttavaan voimaan saa ihmisen todella muuttumaan mieleltään ja ajatuksiltaan. Tämä on ihan luonnollinen psykologinen tapahtuma. Jumalan ei tarvitse olla olemassa, jotta näin tapahtuu. Usko vaikuttaa plasebon tavoin: usko olemattomaan jumalaan vaikuttaa ihmisen elämässä.

Se on Jumalan teko, että te uskotte ..

29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". ( Joh 6)

Eli kysymyksessä todellakin on yliluonnollinen asia.

Onhan kysymys uudesta luomuksesta Kristuksessa.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". ( Joh 6)

Usko Toivonen

"Se on Jumalan teko, että te uskotte" on viittaus leipäihmeeseen: leipäihme oli Jumalan teko ja juutalaiset uskoivat Jeesuksen sen vuoksi. Kun Jeesus piti tämän jälkeen kovan puheen, niin nämä leipäihmeen uskoneet hylkäsivät hänet eivätkä uskoneetkaan hänen olevan Kristus tai Jumalan poika.

Jotta sellainen "Jumalan teko" ja "usko".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se on Jumalan teko, että te uskotte" on viittaus leipäihmeeseen: leipäihme oli Jumalan teko ja juutalaiset uskoivat Jeesuksen sen vuoksi. Kun Jeesus piti tämän jälkeen kovan puheen, niin nämä leipäihmeen uskoneet hylkäsivät hänet eivätkä uskoneetkaan hänen olevan Kristus tai Jumalan poika.

Jotta sellainen "Jumalan teko" ja "usko".

Ei kaikki menneet pois.

Ja tuossahan sanotaan:

Ja todellakin, kun evankeliumia julistetaan, niin se on Jumalan voima.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)

"Herran käsi oli heidän kanssansa"

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Mitä sille vanhalle luomukselle sitten tapahtuu tässä uskoon tulossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikki menneet pois.

Ja tuossahan sanotaan:

Ja todellakin, kun evankeliumia julistetaan, niin se on Jumalan voima.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)

"Herran käsi oli heidän kanssansa"

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

Usko Toivonen

Paikalle jäivät vain ne, jotka olivat opetuslapsia jo ennen leipäihmettä. Uusia opetuslapsia ei tullut. Juutalaiset uskoivat vain ihmeen vuoksi, eivät muuten. Siksi se oli Jumalan teko, että he uskoivat, mutta eivät he opetuslapsia olleet eivätkä sellaisiksi tulleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edes jotakin pientä jos olisi...
        Hammassärky loppui kun taivaallinen paikkaaja teki pyhää parantajan työtään.
        Pastorin kätten alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Ilm 21)

Usko Toivonen

Mitä yliluonnollista uskonnollisessa ratkaisussa muka on? Uskoontulo on samanlainen psykologinen ilmiö kuin kääntyä elokapinan aktiiviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paikalle jäivät vain ne, jotka olivat opetuslapsia jo ennen leipäihmettä. Uusia opetuslapsia ei tullut. Juutalaiset uskoivat vain ihmeen vuoksi, eivät muuten. Siksi se oli Jumalan teko, että he uskoivat, mutta eivät he opetuslapsia olleet eivätkä sellaisiksi tulleet.

Nyt unohdat kokonaan evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleet.

Et kommentioinut sitä osaa ollenkaan.

Jo pelkästään Antiokiassa tuli uskoon suuri joukko evankeliumin kuulleista.

Herran käsi = Jumalan voima, mikä vaikuttaa uskon.

Evankeliumihan on Jumalan voima.

44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. ( Joh 6)

Antiokiassa suuri joukko sai kokea ihmeen, uskoon tulemisen.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

Mitä sille vanhalle luomukselle sitten tapahtuu tässä uskoon tulossa?

Kuilunmiehelle:

Saa uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Pyhän Hengen johdattamaan uskovan vaellusta.

Ja käy kuten esim. Saulukselle ( Paavalille ).

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Jumalan armo kasvattaa yhä enemmän Kristuksen kaltaisuuteen, jumaliseen elämään.

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt unohdat kokonaan evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleet.

Et kommentioinut sitä osaa ollenkaan.

Jo pelkästään Antiokiassa tuli uskoon suuri joukko evankeliumin kuulleista.

Herran käsi = Jumalan voima, mikä vaikuttaa uskon.

Evankeliumihan on Jumalan voima.

44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. ( Joh 6)

Antiokiassa suuri joukko sai kokea ihmeen, uskoon tulemisen.

Usko Toivonen

Mitä väliä sillä on, mitä Antiokiassa tapahtui? Nyt oli puhe niistä, jotka uskoivat leipä ihmeen takia, mutta eivät tulleet opetuslapsiksi. Jumalan teko oli siis leipäusko, ei usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä Antiokiassa tapahtui? Nyt oli puhe niistä, jotka uskoivat leipä ihmeen takia, mutta eivät tulleet opetuslapsiksi. Jumalan teko oli siis leipäusko, ei usko.

Ei vaan uskoon tulemista yleensä.

Se on ihme.

Onhan se nyt suuri ihme, jos suuri joukko ihmisiä tulee uskoon ja ovat Herrassa.

21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Kuilunmiehelle:

Saa uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Pyhän Hengen johdattamaan uskovan vaellusta.

Ja käy kuten esim. Saulukselle ( Paavalille ).

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Jumalan armo kasvattaa yhä enemmän Kristuksen kaltaisuuteen, jumaliseen elämään.

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

Usko Toivonen

Käsitinkö oikein; sitä vanhaa luontoa/ihmistä johdatetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan uskoon tulemista yleensä.

Se on ihme.

Onhan se nyt suuri ihme, jos suuri joukko ihmisiä tulee uskoon ja ovat Herrassa.

21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Usko Toivonen

Ei mikään ihme vaan puhdasta psykologiaa.

• Anonyymi

Teille homoille ei tapahdu mitään, koska te vääryydellänne saatte vain tulisia hiiliä päällenne.
        Jatkuva pilkkanne löytyy vielä edestänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille homoille ei tapahdu mitään, koska te vääryydellänne saatte vain tulisia hiiliä päällenne.

Teille homoille? Minä olen ihan tavallinen Hetero sapiens, mutta puolustan niitä, joita te vihaatte ja alistatte.
        Jatkuva piinaamisesi löytyy vielä edestäsi!

• Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

Käsitinkö oikein; sitä vanhaa luontoa/ihmistä johdatetaan?

>> Käsitinkö oikein; sitä vanhaa luontoa/ihmistä johdatetaan? >>

Vanha, entinen vaellus, jää pois ja uusi vaellus Jumalan lapsena Jumaan Hengen johdattamana alkaa uskoontulemisesta.

1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus. ( Kol 1)

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

>> Käsitinkö oikein; sitä vanhaa luontoa/ihmistä johdatetaan? >>

Vanha, entinen vaellus, jää pois ja uusi vaellus Jumalan lapsena Jumaan Hengen johdattamana alkaa uskoontulemisesta.

1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus. ( Kol 1)

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Usko Toivonen

Mitä tämä pois jääminen tarkoittaa ihan käytännössä? Eikö sitä ole lainkaan enää? Jotkut tuntemani uskovat puhuvat lihasta. Lihaako ei ole enää uskoon tulon jälkeen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pilkkanne homoja kohtaan kaatuu vielä päällenne. Olette unohtaneet lähimmäisenrakkauden. Jatkuva homopilkkanne löytyy vielä edestänne.

• Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

Mitä tämä pois jääminen tarkoittaa ihan käytännössä? Eikö sitä ole lainkaan enää? Jotkut tuntemani uskovat puhuvat lihasta. Lihaako ei ole enää uskoon tulon jälkeen?

Esim. 1. Korinttolaiskirjeen 13. luku kuvaa asiaa.

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Jos em. on totta ihmisen kohdalla, on hän kasvanut uskossa kohti Kristuksen kaltaisuutta.

Mutta kuten teksti jatkuu, niin täydellisiä ei ihmisistä tässä ajassa tule.

12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Lihan ja Hengen taistelu:

16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        .
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        .
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        .
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. ( Gal 5)

Lihan mieli ja Hengen mieli:

6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ( Room 8)

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Esim. 1. Korinttolaiskirjeen 13. luku kuvaa asiaa.

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Jos em. on totta ihmisen kohdalla, on hän kasvanut uskossa kohti Kristuksen kaltaisuutta.

Mutta kuten teksti jatkuu, niin täydellisiä ei ihmisistä tässä ajassa tule.

12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Lihan ja Hengen taistelu:

16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        .
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        .
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        .
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. ( Gal 5)

Lihan mieli ja Hengen mieli:

6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ( Room 8)

Usko Toivonen

"Vanha, entinen vaellus, jää pois ja uusi vaellus Jumalan lapsena Jumaan Hengen johdattamana alkaa uskoontulemisesta.
        "

"Täydellistä ei tässä ajassa tule"

Kun tässä nyt kerran on tällainen ristiriita niin eikö olisi rehellisempää sanoa; vanha luonto jää osittain pois?

• Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

"Vanha, entinen vaellus, jää pois ja uusi vaellus Jumalan lapsena Jumaan Hengen johdattamana alkaa uskoontulemisesta.
        "

"Täydellistä ei tässä ajassa tule"

Kun tässä nyt kerran on tällainen ristiriita niin eikö olisi rehellisempää sanoa; vanha luonto jää osittain pois?

Niin, onko sekään oikein sanottu.

Jeesuksen opetuslapsena tapahtuu kasvaminen Jeesuksen tuntemisessa, eikä voitane sanoa, että jotakin vanhaa syntielämää sen myötä jäisi joka tapauksessa.

Mutta liha ja Henki ovat toisiaan vastaan.

Uskovahan kilvoittelee uudessa vaelluksessaan Kristuksessa.

Ja kuten Raamattu ilmoittaa, se on sitä, mikä oli ennen.

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. (Tiit 3)

7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. ( Kol 3)

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin
        ( Ef 2)

Tuo Korinttolaiskirjeen:

10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. ( 1Kor 13)

On vasta sitten, kun ihminen on perillä Jumalan luona, silloin kaikki entinen on poissa.

Eli, se täydellisyys ei ole toteunut, jos ihminen on tässä ajassa, vaikka olisikin jo taivaallisissa Jeesuksessa Kristuksessa.

4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
        6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa ( Ef 2)

Eli onko siinä ristiriitaa?

Entinen vaellus on jäänyt taakse, joten se vanha luonto on hallinnassa, jos ..

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jumala pystyy parantamaan. Ihminen ei itse voi parantaa ketään ellei Jumala ole niin päättänyt että tuo Jaakko parantakoon kenet haluaa.

• Anonyymi

Elleivät ihmiset sairastuisi, niin eihän silloin kukaan kuolisi!
        Kukapa haluaa elää täällä maan päällä ikuisesti?

• Anonyymi

Kenet ja ketkä hulluntailaiset ovat koskaan parantaneet omilla taika tempuillaan?

Niilo Ylivainio ihmeteli kun kukaan ei parantunut ja ajatteli ääneen:
      mikä sitten on se voima, joita näitä ihmisiä heittää lattialle pitkin pituuttaan!

Valhettelun kyllä hulluntailaiset osaaavat!

• Anonyymi

Ei kannata keuhkota asioista joista et tiedä mitään.

Etkä tiedä mitään ylivainion sanomisista, kunhan hevosmiesten mukana huutelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata keuhkota asioista joista et tiedä mitään.

Etkä tiedä mitään ylivainion sanomisista, kunhan hevosmiesten mukana huutelet.

Jos sinä tiedät, kerro ihmeessä. Ensin voisit vaikka antaa luotettavan tilaston niistä, jotka ovat parantuneet Ylivainion kokouksissa.
        Ja Ylivainion sanomisia kyllä löytyy vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä tiedät, kerro ihmeessä. Ensin voisit vaikka antaa luotettavan tilaston niistä, jotka ovat parantuneet Ylivainion kokouksissa.
        Ja Ylivainion sanomisia kyllä löytyy vaikka kuinka paljon.

Saoraalat on täynnä sairaita ja joka päivä haetaan takaovesta vainajia !
        Jos ylivainio tuotga sinulle unettomuutta puhu lääkärillesi !
        Hammaslääkärikin voi kuunnella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saoraalat on täynnä sairaita ja joka päivä haetaan takaovesta vainajia !
        Jos ylivainio tuotga sinulle unettomuutta puhu lääkärillesi !
        Hammaslääkärikin voi kuunnella.

Ei Ylivaino tuota minulle unettomuutta eikä hän tuottanut parantumisiakaan.

• Anonyymi

Rahanahneus mainittu raamatussa on.

• Anonyymi

Kansaneläkkeet saa laitokselta sitten sopiviksi leikattuina.

• Anonyymi

Kerro omasta USKOSTASI.

• Anonyymi

En usko. Olen ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko. Olen ateisti.

Eli olet pikkuhiljaa kehittynyt keltasesta klöntistä, ok !

Ymmärrän kommenttisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet pikkuhiljaa kehittynyt keltasesta klöntistä, ok !

Ymmärrän kommenttisi.

Me kaikki olemme, uskomme tai emme.

• Anonyymi

Aloittaja on Perkeleen oppipoika, Luciferuksen lapsi.

Sairaat uskovat älkööt tuosta masentuko. Ette / emme pilkkaa Jeesusta, vaikka meillä edelleen olisi monenlaista vaivaa. Olihan Jeesus Itsekin kipujen mies ja sairauksien tuttava. (Jes. 53)

Aloitus on harkittua valhetta ja harhaoppia, jonka tarkoitus on lyödä lyötyjä uskovia (sairaita, vammaisia), käyttäen aseena peräti Kristusta itseään. Lietsoa epäuskoa ja epätoivoa.

Noin ei tee kuin ilmielävä Saatana. Olen kerran, kauan sitten tällaiseen ihan törmännytkin, kyseessä sadistinen "helluntaisaarnaaja", huijari ja S:n työtoveri. Ettei vain aloittaja olisi sama hyypiö?

• Anonyymi

Aloittajalla ei ole Raamatuntuntemusta, vaan päänsä tietoa.
      Jeesus- kipujen mies, ja sairauden tuttava, eikö hänellä sitten ollut uskoa?

Perillä rampa- hän hyppii kuin peura, entäs mykkä? Hänen kielensä riemuun ratkeaa.

ts. usko- se tuo sielun parantumisen ja lopullinen h-hetki, kun ylösnousemusruumis on ajankohtainen, siinä sairaudet jää tänne.

• Anonyymi

Fyysinen ruumis on katoava, kuten Raamattukin sanoo.

• Anonyymi

Älykäs ei tuollaista edes kysyisi. Mutta täytyyhän niitä vähemmänkin älykkäitä olla.

• Anonyymi

Missähän lasarus nykyisin asustaa onko tietoa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe