Hormonikierukka ja sivuvaikutukset

Olen synnyttämätön nuori nainen. Yritin (!!) syödä pillereitä yli vuoden, useita merkkejä, ja sain varmaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ( mieliala vaihtelut, turvotus, hiustenlähtö, JATKUVA päänsärky ja pahoinvointi jne jne). Niitä en siis todellakaan enää halua, ja olen harkinnut hormonikierukkaa, ja kaipaisin kokemuksia.
Onko se kellään aiheuttanut samanlaisia oireita kuin pillerit, siis jos pillerit ei teille ole sopineet. Ja onko esim ollut kipuja ym, jos laitettu synnyttämättömänä.

KIITOS jo etukäteen!!
3280
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Mulla on tullut samat oireet kun pillereistä: lievää masennusta, ärtyisyyttä, kipuja..
menkat on niukentuneet, mutta vuoto melkein jatkuvaa. mytkin jo neljättä viikkoa. vuoden päivät on ollut ja pois olen menossa ottamaan.
olen myös synnyttämätön ja paikalleen laitto sattui todella. meinasi mennä taju. lääkäri kyllä sanoi että minulla on ahtaat paikat.(johtuneeko synnyttämödyystä.)
toivottavasti pois otto ei satu yhtä paljon!!
eli en ole tyytyväinen enkä pysty suosittelemaan.joillekin se tietty käy!!!

Äänestä

Minulla tuli hormonikierukasta ihan samat oireet kuin pillereistäkin. Kaiken lisäksi kierukka piti poistaa kovalla kiireellä vuoden käytön jälkeen, koska sairastuin rintasyöpään!

Sen jälkeen olen käyttänyt normaalia kuparikierukkaa, erinomainen valinta, ei mitään sivuvaikutuksia ja niitä on nykyisin tosi pieniä malleja synnyttämättömille.

Minulle ainakin kaikki hormonaaliset menetelmät aiheuttavat pahoja sivuvaikutuksia - ja sen lisäksi ne voivat jopa tappaa.

Äänestä

Olen synnyttämätön ja minulla on hormoonikierukka ollut jo yli kolme vuotta. Sivuvaikutuksia ei ole juurikaan ollut. Paikalleenlaitto tuntui vähän ja muutama kuukausi oli pieniä vatsakipuja, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään "häikkää". Kuukautisvuotoja ei juurikaan ole (enkä niitä kaipaa) eli siteitä kuluu 1-2 paketti vuodessa. Oman kokemuksen perusteella voin suositella muillekkin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kiitollinen vastauksista kirjoitti:

Olen synnyttämätön nuori nainen. Yritin (!!) syödä pillereitä yli vuoden, useita merkkejä, ja sain varmaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ( mieliala vaihtelut, turvotus, hiustenlähtö, JATKUVA päänsärky ja pahoinvointi jne jne). Niitä en siis todellakaan enää halua, ja olen harkinnut hormonikierukkaa, ja kaipaisin kokemuksia.
Onko se kellään aiheuttanut samanlaisia oireita kuin pillerit, siis jos pillerit ei teille ole sopineet. Ja onko esim ollut kipuja ym, jos laitettu synnyttämättömänä.

KIITOS jo etukäteen!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu