Auttaako neilikka särkyyn

Minulta poistettiintirstaina juurihoidettu mureneva hammas, jonka poisto olikin itse perkeleestä. Juuri mureni ja komplikaationa nyt vielä helvetin kivulias alveoliitti. Eli hammasluu jäi paljaaksi ja tulehtui. Sorkittiin uudelleen hyytymää hakien. Biofilmi putsaten.

Kipulääkkeet ei tunnu auttavan yhtään.

Mites neilikka, voisko auttaa haavan päällä? Olen aika epätoivoinen kun mikään ei kipuun auta ja kipu on karsea.

37

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torstaina, eikä tirsraina.

    • Anonyymi

      Hermokipu on perseestä, eikä siihen oikeine meinaa kipulääkkeet auttaa. Eikö ne oikeasti määränneet tuollaisen jälkeen lääkettä hermokipuun? Mitkään tavalliset buranat ja panadolithan eivät tee hermokivulle yhtään mitään.

      • Ei ne määränneet mitään, ainoa neuvo oli ettei hyytymää saa liuottaa pois. On siinä nyt tikkauksetkin tällä kertaa. Ei tällä kivulla tee mieli lähteä edes töihin aamulla, kun puhuminenkin sattuu.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Ei ne määränneet mitään, ainoa neuvo oli ettei hyytymää saa liuottaa pois. On siinä nyt tikkauksetkin tällä kertaa. Ei tällä kivulla tee mieli lähteä edes töihin aamulla, kun puhuminenkin sattuu.

        No sitten ei muuta kuin oikeaan lääkäriin hakemaan kunnon kipulääkettä. Hermosärky on vittumaista särkyä siitäkin, että jos sitä ei hoideta kunnolla, niin se voi kroonistua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sitten ei muuta kuin oikeaan lääkäriin hakemaan kunnon kipulääkettä. Hermosärky on vittumaista särkyä siitäkin, että jos sitä ei hoideta kunnolla, niin se voi kroonistua.

        Yksityiselle kaiketi, kun kunnallisessa ei kipua lääkitä. Niinhän se on. Mulla tuota hermosärkyä on muutenkin fibromyalgian muodossa, kipujärjestelmä on varmaan joskus romahtanut kovan taakan alla vuosikymmenien kroonisen migreenin kanssa, jota hoidettiin jos viitsittiin terveydenhuollossa.

        Kipuun suhtaudutaan aika vaihtelevasti.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Yksityiselle kaiketi, kun kunnallisessa ei kipua lääkitä. Niinhän se on. Mulla tuota hermosärkyä on muutenkin fibromyalgian muodossa, kipujärjestelmä on varmaan joskus romahtanut kovan taakan alla vuosikymmenien kroonisen migreenin kanssa, jota hoidettiin jos viitsittiin terveydenhuollossa.

        Kipuun suhtaudutaan aika vaihtelevasti.

        Kyllä kunnalisessa kipua lääkitään. Kyllä kipulääkettä saa, mutta voi vaatia sen, että sitä osaa vaati. Itselläni on kokemusta sekä siitä, että ei määrätä ja myös päinvastaisesta. Kunnollinen lääkäri kyllä määrää kunnallisellakin puolella kipulääkettä. Nimenomaan hermosärkyyn olen itse saanut jopa turhiakin reseptejä kunnalliselta, kun olen osannut vaatia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kunnalisessa kipua lääkitään. Kyllä kipulääkettä saa, mutta voi vaatia sen, että sitä osaa vaati. Itselläni on kokemusta sekä siitä, että ei määrätä ja myös päinvastaisesta. Kunnollinen lääkäri kyllä määrää kunnallisellakin puolella kipulääkettä. Nimenomaan hermosärkyyn olen itse saanut jopa turhiakin reseptejä kunnalliselta, kun olen osannut vaatia.

        No mä pyysin jitain vahvemoaa, kun ei auta burana ja panadol. Lääkäri titesi että Panacodua et voi käyttää ja se siitä. Antibiootit mulla on, ne nyt ei tietty kipua poista. Estää vaan tulehdusten pahenemisen.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        No mä pyysin jitain vahvemoaa, kun ei auta burana ja panadol. Lääkäri titesi että Panacodua et voi käyttää ja se siitä. Antibiootit mulla on, ne nyt ei tietty kipua poista. Estää vaan tulehdusten pahenemisen.

        Toisinaan pitää tosiaan osata vaatia. Se on tietysti ihan perseestä, että osalla lääkäreistä on aivan auttamattoman huonot tietotaso kivun hoidosta. Se on suorastaan anteeksiantamatonta, että kivunlievitystä saa varmasti, vain jos osaa itse sanoa ja vaatia ja olla sopivalla tavalla hankala. Itse olen esim. joutunut vaatimalla vaatimaan erästä epilepsialääkettä hermokipuun ja pistämään lääkärin tutkimaan ja oppimaan siinä vastaanottotilanteessa. Mä ymmärrän kyllä, että se on täysin väärin, että potilaan pitää tietää, kun lääkäri ei tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan pitää tosiaan osata vaatia. Se on tietysti ihan perseestä, että osalla lääkäreistä on aivan auttamattoman huonot tietotaso kivun hoidosta. Se on suorastaan anteeksiantamatonta, että kivunlievitystä saa varmasti, vain jos osaa itse sanoa ja vaatia ja olla sopivalla tavalla hankala. Itse olen esim. joutunut vaatimalla vaatimaan erästä epilepsialääkettä hermokipuun ja pistämään lääkärin tutkimaan ja oppimaan siinä vastaanottotilanteessa. Mä ymmärrän kyllä, että se on täysin väärin, että potilaan pitää tietää, kun lääkäri ei tiedä.

        Juu. Nämä ei ollut suomenkielisiä kumpikaan lääkäri, en tiedä sitten vaikuttiko kielimuuri jotain. No mä onneksi itsekin ymmärrän lääkkeistä aika paljon ja on noita vahvempia kaapissa koviin kipuihin määrättynä. Hyödynnän niitä pahimman yli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan pitää tosiaan osata vaatia. Se on tietysti ihan perseestä, että osalla lääkäreistä on aivan auttamattoman huonot tietotaso kivun hoidosta. Se on suorastaan anteeksiantamatonta, että kivunlievitystä saa varmasti, vain jos osaa itse sanoa ja vaatia ja olla sopivalla tavalla hankala. Itse olen esim. joutunut vaatimalla vaatimaan erästä epilepsialääkettä hermokipuun ja pistämään lääkärin tutkimaan ja oppimaan siinä vastaanottotilanteessa. Mä ymmärrän kyllä, että se on täysin väärin, että potilaan pitää tietää, kun lääkäri ei tiedä.

        Mulla Lyrica aiheutti häikkää kuutissa, en voinu käyttää kipuun. Mutta on toiminu ihan kivasti muutama muu. Joskin pidän taukoa vähän, kun on parempi jakso.

        Mikään lääke ei poista kiouja, mutta loiventaa sen verran että on helpompi sietää niitä. Aina ei sitäkään. Sitten vetää kyllä voimat ihan finaaliin helposti jatkuvassa kivussa selviytyminen.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Mulla Lyrica aiheutti häikkää kuutissa, en voinu käyttää kipuun. Mutta on toiminu ihan kivasti muutama muu. Joskin pidän taukoa vähän, kun on parempi jakso.

        Mikään lääke ei poista kiouja, mutta loiventaa sen verran että on helpompi sietää niitä. Aina ei sitäkään. Sitten vetää kyllä voimat ihan finaaliin helposti jatkuvassa kivussa selviytyminen.

        Eihän mikään lääke kipua tosiaan poista, mutta kun nyt tekee edes siedettävämmäksi. Itse en pysty jotain Tramalia ja vastaavia käyttämään. Niistä tulee pienenäkin annoksena vain huono ja pöhnäinen olo, mutta kipu jää. Sitten on vain tuplaten huonompi olo. Jos kaipaisin unilääkettä, niin siihen toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mikään lääke kipua tosiaan poista, mutta kun nyt tekee edes siedettävämmäksi. Itse en pysty jotain Tramalia ja vastaavia käyttämään. Niistä tulee pienenäkin annoksena vain huono ja pöhnäinen olo, mutta kipu jää. Sitten on vain tuplaten huonompi olo. Jos kaipaisin unilääkettä, niin siihen toimii.

        Juu, mäkin oksensin tänään Tramalin haittavaikutuksena. Mutta on aika päivystykseen. Josko olis jotain muuta lääkettä sastavilla.


    • Kyllä sun pitää kunnon kipulääke saada. Mars päivystykseen. Kipua ei tarvitse sietää.

      Neilikka kipuun? En oikein usko. Jotkut yrtit toki voi auttaa kivussakin, mutta tuskin riittävästi. Tarviit vaan tehokkaampaa.

      • Olin jo akuutissa, enkä saanu mitään lääkettä reseptillä. Otin ominpäin Tramalia 50mg.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Olin jo akuutissa, enkä saanu mitään lääkettä reseptillä. Otin ominpäin Tramalia 50mg.

        Ootin siellä 2h kunnes pääsin sorkittavaksi, yhtä kovalla kivulla lähdin kun sinne meninkin. Nyt on sentään hammaskuoppa putsattu ja tikattu. Ei näy enää luu.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Ootin siellä 2h kunnes pääsin sorkittavaksi, yhtä kovalla kivulla lähdin kun sinne meninkin. Nyt on sentään hammaskuoppa putsattu ja tikattu. Ei näy enää luu.

        Hymy on kyllä nätti, kun puuttuvan hampaan kohta näkyy hymyillessä. On tuossa kulmassa eka puruhammas. 😅


      • EivorCreed kirjoitti:

        Olin jo akuutissa, enkä saanu mitään lääkettä reseptillä. Otin ominpäin Tramalia 50mg.

        Ammattitaidotonta ja asiatonta hommaa, sanon minä. Kyllä kipu pitää lääkitä. Siis PITÄÄ.

        No tramalin luulisi auttavan. Tietysti voisit kokeilla kombina parasetamoli 1 g ja 800 mg ibuprofeiinia. Tuo satsi klomesti päivässä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Hymy on kyllä nätti, kun puuttuvan hampaan kohta näkyy hymyillessä. On tuossa kulmassa eka puruhammas. 😅

        No otat siihen sitten istukkeen kun olet rahoissasi. Pari tonnia menee, mutta kun olet vuori vielä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ammattitaidotonta ja asiatonta hommaa, sanon minä. Kyllä kipu pitää lääkitä. Siis PITÄÄ.

        No tramalin luulisi auttavan. Tietysti voisit kokeilla kombina parasetamoli 1 g ja 800 mg ibuprofeiinia. Tuo satsi klomesti päivässä.

        Tuota kombia on jo kokeiltu, ei auta. Lähti äsken muutes pala toiselta puolelta puruhampaasta, nyt raapii kieleen se terävä kulma. Mulla murenee legot suuhun. 😐

        Periny isäni hampaat, muuttuu maitolasimaiseksi ja murtuu ja murenee. Ehkä refluksi vähän nooeuttaa eroosiota.

        Tramadolia tarttee testaa, Panacodia ei kestä vatsa.


      • elisakettu kirjoitti:

        No otat siihen sitten istukkeen kun olet rahoissasi. Pari tonnia menee, mutta kun olet vuori vielä.

        Katotaan nyt joutuuko ottaa sillat, alkaa mun hamoaat olee sen verran haperoa jo, että saattaa mennä useampi kerralla. 2 hammasta jo puuttuu, mummu muttusuu tulossa kovaa vauhtia. 😂


      • Täytyy aamulla taas soittaa päivystykseen, uusi hammas työnalle ja vanhaan kipulääkettä, saikkua pari päivää että ehtii pahempi kipu asettumaan.

        Onhan ne, etenkin kun kaikki heikkoudet perii.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Täytyy aamulla taas soittaa päivystykseen, uusi hammas työnalle ja vanhaan kipulääkettä, saikkua pari päivää että ehtii pahempi kipu asettumaan.

        Onhan ne, etenkin kun kaikki heikkoudet perii.

        No toisaalta mummoni eli elämänsä monisauraana ja pumppuvikaisena 92 ikään, että on mullakin mahkuja ihan pitkäänkin elää, jos vaan ei käy kalpaten. Ne kakka geenit tulee vielä molemmin puolin, kipusairaudet ja verenpainetauti ja diabetes, kilpparin ongelmat miltä vielä säästyny struumasta huolimatta.

        Sitten on toi kuluva luusto...


      • EivorCreed kirjoitti:

        No toisaalta mummoni eli elämänsä monisauraana ja pumppuvikaisena 92 ikään, että on mullakin mahkuja ihan pitkäänkin elää, jos vaan ei käy kalpaten. Ne kakka geenit tulee vielä molemmin puolin, kipusairaudet ja verenpainetauti ja diabetes, kilpparin ongelmat miltä vielä säästyny struumasta huolimatta.

        Sitten on toi kuluva luusto...

        Sun vaan pitää yrittää pitää terveydestäsi huolta. Sitä ei tahdo käsittää ennenkuin sen menettää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sun vaan pitää yrittää pitää terveydestäsi huolta. Sitä ei tahdo käsittää ennenkuin sen menettää.

        No mulla ei ole sitä koskaan ollutkaan, perusterveyttä. Sikäli oon kasvanutkin olemaan aina vähän vajaa. Mutta onneni on vahva psyyke, ilman sitä näitä helvetin tuskia ja jatkuvasti kertaantuvia sairauksia mitä mahtuu 40 vuoteen ei olis kuljettu.

        Sikäli saan olla onnellinen, että vaikka sattuu saatanasti, jaksan elää. 🙂 Nään hyvää elämässä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        No mulla ei ole sitä koskaan ollutkaan, perusterveyttä. Sikäli oon kasvanutkin olemaan aina vähän vajaa. Mutta onneni on vahva psyyke, ilman sitä näitä helvetin tuskia ja jatkuvasti kertaantuvia sairauksia mitä mahtuu 40 vuoteen ei olis kuljettu.

        Sikäli saan olla onnellinen, että vaikka sattuu saatanasti, jaksan elää. 🙂 Nään hyvää elämässä.

        Sairaudet laittaa koville, eikä päästä helpolla mutta elämässä on niin paljon hyvääkin, etten luovuta. Taivun ja taistelen, mutten katkea.

        Kunnes viikatemies nappaa matkaansa lopullisesti. Siinäkin näen kauneutta, ei enää maallisia murheita, ei kiopuja tai muutakaan painolastia mistään.


    • Anonyymi

      Kokeile valkosipulin kynttä. Kuori ja raakana palana siihen kohtaan. Wanha keino.

      • Kokeilisin, vaan nyt ei oo valkosipulia kotona yhtään kynttä. Enkä muistanu kauppalappuun laittaa. Luin jostain että kirvelee mutta auttaa, luonnon oma antibiootti. 🙂


      • EivorCreed kirjoitti:

        Kokeilisin, vaan nyt ei oo valkosipulia kotona yhtään kynttä. Enkä muistanu kauppalappuun laittaa. Luin jostain että kirvelee mutta auttaa, luonnon oma antibiootti. 🙂

        Toi Tramal tuntuu vähän hillitsevän, vähän. Mutta ehkä pari päivää menee sietokykyä kysyen, josko helpottaa.


    • Anonyymi

      Kannattaa kiertää julkinen terveydenhoito kaukaa. Joitain poikkeuksia voi olla.

      • Niinhän se kannattaisi, mutta pikku varoissa pakottaa toisinaan valitsemaan sen akuutissa hetkessä.


    • Anonyymi

      Rytköne ryhtyy lakkoon jälleen. Ryhtymine on semmoista. Ryhdikkyys on ihan jotain muuta.

      • Mahtaako lakkoilu auttaa. Tuntuu että palvelujen taso on huonontunut.


    • Anonyymi

      en tiedä onko jerne sieraimeen parempi... Pallo.Säää joo jännä tärkeää..

      • Ei taida auttaa, herneet nokassa on huonoja verenpaineelle. Tramalia oon ottanut taas, vähän se kolmiolääkkeenä unettaa, mutta ei kipukaan ole yhtään mieluinen.


    • Anonyymi

      Hammassärky, hermosärky... Ai saatana, yksi perkeleen keksintö. Oletko yrittänyt turruttaa vaikka kylmäkallella?
      Ei noi normi särkylääkkeet auta, pitää saada vahvempia, jopa sellaisia, jotka vaikuttaa keskushermostoon. Otappa lääkäriin yhteys, että kirjoittaa kunnon mömmöreseptin.

      • Juu, mä olen ottanut ominpäin Tramalia. Se tuntuu loiventavan siedettäväksi, mutta muuten oon kyllä kun vähän huppelissa olis. Täytyy soittaa kuitenkin hamppuriin, selviä miten tämän kanssa edetään. Töihin en edes yritä mennä tässä tilanteessa. Joten sairaslomalappukin täytyy saada.

        Jotkut sanoo neilikan auttavan kuten valkosipulinkin ja kumpaakaan ei ole huushollissa. 😐


    • Anonyymi

      PaööpS'' juv' ytordpotis--- otse vpo ero kpd akatteöee ett' kpli maomrm ypso laimoot åotl't s''ret. swoyyem milli,aqssqa--

      oma konsäätieto tietokone näyttää: sisiä 25.8 ulko 18.3

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe