Piti syntyä uusi kukoistava busines vihreän siirtymän merkeissä. Toisin näyttää kuitenkin käyvän. Sähköautot tuhoavatkin koko autobusineksen. Mutta näinhän se aina käy, kun uusi tuote on keskeneräinen. 2/3 suomalaisistakaan ei halua sähköautoa riesakseen. Kuka sitten joutuu maksumieheksi, kun autoteollisuus kuitenkin halutaan pitää hengissä. Maksumieheksi joutuvat tietysti kaikki veronmaksajat. Heiltä ei kysytä mitään.
Kuka rahoittaa sähköautosekoilun
45
359
Vastaukset
- Anonyymi
Tuli tuossa aloituksessa hiukan vääriä lukuja.
Tällä hetkellä 97% autoilijoista ajelee vielä kunnon mäntämoottoreilla.
Sitten on nämä 3% avohoitopotilaat, jotka talvella hytisevät pilkkihaalareissaan ja odottavat puoli tonnia painavan akkujärkäleen latautumista jossain perähikiän kälyisellä "huoltoasemalla".
PATTERIPELLET HOITOON - Anonyymi
Jo viimepäivinä on kuultu että hybridiautojen tuotantoon satsataan. Uusien kärryjen suurimmat myyntimäärät menevät euroopan ulkopuolelle.
- Anonyymi
Kauppiaat haluu tuida uuden tuotteen jotta se myyja tulee rahaa , kaiken aina mksaa asikas lopulta
Kuten kauoassahan lukee alv elikkä maksat yrittäjän alv verotkin - Anonyymi
Keski-Euroopassa ja etenkin Saksassa tilanne on täysin erilainen kuin Suomessa. Siellä kun ollaan totuttu autobahneilla hieman toisenlaisiin nopeuksiin kuin Suomen maanteillä. Mikä tarkoittaa aivan toisenlaisia kulutuslukemia. Ei ihme, että hybridit kiinnostaa. Suomessa pitää olla melkoinen tumpelo, jos ei pääse plussakeleillä 300 kilsaa lataamatta.
- Anonyymi
Mikä teitä apinoita oikein vaivaa? Kateus ja tyhmyyskö lyövät päätä seinään?
- Anonyymi
Patteriuskovaiselta juuri sen tasoista kommentointia kuin uskikselta sopiikin odottaa.
Muutama vuosi kuunneltu uskisten ylimielistä lällättelyä. Nyt metsä vastaa, kuten sinne on huudeltu.
Eipä ollutkaan ilmaista patteriautoilu eikä saanut kaikkia kuluja kaadettua muiden niskaan,. Ei ihme, että uskista vähän ahdistaa 10 000 €/vuosi arvonaleneman kanssa, kun on itselle ja muille uskoteltu, että kulut vain 2 €/100 km. - Anonyymi
Automyynnissä kesäisin on sirkus paikkoja auki Pelle Hermanni myyntipäällikö
- Anonyymi
Arvatkaa vaan kuka maksaa noi latausasemat...k-kaupan pihassa olevan jokainen kuluttaja ruokakorissaan...donaldsin pihassa olevan jokainen purilaisessaan....kaupungin parkkipaikalla olevan jokainen kuntaverossaan...jne,jne....
- Anonyymi
Ja noi lataus pisteet on aina tyhjillää. Eikai niitä enempää tartte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja noi lataus pisteet on aina tyhjillää. Eikai niitä enempää tartte.
Tottakai on tyhjillään kun nykyään niissä lataaminen maksaa.
- Anonyymi
Mun mielestä jokainen saisi tankata sen sähköromunsa kotonaan vaikka sitten aggregaatilla.
- Anonyymi
Miten polttommoottorien co2 päästöt saadaan eliminoitua?
Hiili mikä on aikoinaan öljyksi ja hiileksi kertynyt ei koskaan enää lähde pois ilmakehästä.
Miksi se co2 on niin ongelmallista ilmakehässä... no pojat ei taida ymmärtää fysiikan perusteita ns. kasvihuoneilmiöstä mikä opetetaan 8-9 luokilla. Eipä palstan petroolipäiltä voi sellaista vielä vaatia. Ehkä nelikymppisinä ymmärtävät 8-9 luokkalaisille opetettavia asioita.- Anonyymi
No kun lataa ensitalvella oakkasella ymmärröät jitain.
Myöskin akujen kaivistoiminta saastutaa suuresti - Anonyymi
Ilman kasvihuoneilmiötä koko maapallo olisi kauttaaltaan jäässä.
- Anonyymi
Mitenkäs se sitten sinne öljyksi ja hiileksi päätyi?
- Anonyymi
Ai että co2 ei lähde koskaan ilmakehästä pois ? Opettele sinä vaikka kaikkien kasvien yhteyttämis prosessia ensin . Ei ole sinulla biologian alkeisperusteista mitään hajua .
- Anonyymi
Arvonalenema ei haittaa työsuhdesähköautoilijaa. Mutta kallis sähkö haittaa.
Ja niitä päästöjähän voi miettiä vaikka hinausautoa odotellessa kun akku ei sitten kuitenkaan riittänyt osuuskaupan tolpalle saakka. - Anonyymi
Minäkin ajattelin että tästä vielä ilonpäivä koittaa, pääsee ilmaiseksi ajamaan sähköautolla kunhan sopivan hintaisia käytettyjä tulee markkinoille.
No nyt alkaisi olla minun budjetille sopivia Leafeja tarjolla. Toki tuo 6000-7000 € on paljon enemmän mitä yleensä olen autoistani maksanut.
Mutta mutta. Sopivia pikalatauspisteitä ei ole tullut yhtään enempää, eikä tule, ja näyttää nuo vanhat Leafit olevan jo akuiltaan aika huonokuntoisia. Ja ilmaiseksi ei voikaan ladata enää missään, siinä meni sekin etu. Yksi syy lisää olla ostamatta sähköautoa.- Anonyymi
Pysy kaukana noista vanhoista Leafeista. Tulee halvemmaksi kun korotat budjettia kympillä ja ostat uudempaa korimallia. Niitä saa alkaen 14000€.
Nuo vanhta on oikeasti jo aivan kauheita romuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy kaukana noista vanhoista Leafeista. Tulee halvemmaksi kun korotat budjettia kympillä ja ostat uudempaa korimallia. Niitä saa alkaen 14000€.
Nuo vanhta on oikeasti jo aivan kauheita romuja.Sanoitkin että et osta mutta jos siis harkitset uudelleen.
- Anonyymi
Ilmaisia lounaita kun ei ole
Kaiken maksaa aina kuluttaja asiakas
Kaikki on liiketoimintaa
Alv verot kin maksaa yrittäjän puolesta asiakas- Anonyymi
Autoliikeissä on ilmaisii lounaita sinne syömään jos nälkä vaivaa isot mukit kahvii
- Anonyymi
Latauspisteet rahoittaa osin taloyhtiöt jotka saavat joskus hieman valtion tukea tai sitten asukkaat maksaa ne. Julkiset latauspisteet syntyy markkinavoimilla, eli yritykset maksavat ne. Kotona lataavat maksavat ne itse tai työsuhdeautoilijan työnantajat maksaa. Auto kustannetaan kuten ennenkin, valtion tuet taitaa loppua siinä asiassa.
Sähköauto on kuitenkin tullut jäädäkseen ja määrät kasvaa kokoajan ja välillä on hiljaisempaa ja välillä vauhti kasvaa, kuten kaikissa asioissa. Bensalla ja dieselillä ajetaan vielä pitkään, mutta aika näyttää kuinka kalliiksi se tehdään verotuksella jne...
Vetyautoilu on jo käytännössä kuopattu ajatus, ellei muutaman kymmenen vuoden päästä vetytalous mahdollista halpaa ja taloudellisesti kannattavaa jakelua. - Anonyymi
Ruotsiin meno ei onnistu sähköautolla lautat ei ota sähkiksii ollenkaan kyytiin jos sinne haluu täy TYY mennä Haaparannan kautta jos virta riittää
- Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä Suomen ja Ruotsin väliä liikennöivistä laivayhtiöstä on kieltänyt tämän?
- Anonyymi
Voi sinua apinanpoikasta. Superfastin uutiseen kun vetoat, niin lueppas se oikein hitaasti ja ymmärrä mitä siinä sanotaan. Eli sähköautot ja kaasuautot ovat tervetulleita kunhan akut ja kaasusäiliöt eivät on täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä Suomen ja Ruotsin väliä liikennöivistä laivayhtiöstä on kieltänyt tämän?
Apina haluaa aina liioitella tai on oikeasti niin tyhmä, että pää tuottaa ihan omaa sisältöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apina haluaa aina liioitella tai on oikeasti niin tyhmä, että pää tuottaa ihan omaa sisältöä.
Tyypillistä kateellisten bensapettereiden jorinaa ja omasta päästä keksittyjä tai vähintään liioiteltuja juttuja. Sähköautoa tekisi mieli mutta kun lompakko ammottaa tyhjyyttään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä kateellisten bensapettereiden jorinaa ja omasta päästä keksittyjä tai vähintään liioiteltuja juttuja. Sähköautoa tekisi mieli mutta kun lompakko ammottaa tyhjyyttään.
Ei minulla lompakko ole tyhjä , mutta kun laskin pari vuotta sitten diiselin ja sähköversion polttoainekuluja , niin ostohintojen eron n. 8000 € kuolettamiseen olisi mennyt minun ajoilla 15 tkm / vuosi yli 6 vuotta . Olen sitä mieltä ettei sähköauto sovi minulle .
- Anonyymi
Lähinnä kiinnostaisi tietää kuka maksaa menetetyt suomalaiset työpaikat ja verotulot, kun eurot vuotavat ulkomaille öljyn ostoon.
- Anonyymi
On se kumma, kun talous toimii paremmin ilman sähköautoilijoita. Sähköautot vaikuttavat jo nykyisellä määrillä taloutta hidastavasti. Nouseeko Suomi enää koskaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma, kun talous toimii paremmin ilman sähköautoilijoita. Sähköautot vaikuttavat jo nykyisellä määrillä taloutta hidastavasti. Nouseeko Suomi enää koskaan?
Olepa hiljaa putinisti. Ei teidän öljyä enää kaivata.
- Anonyymi
ALV VEROT NOUSEE LOPPUU SÄHKÖAUTOIL
- Anonyymi
Alv nostaa kaikkia hintoja, hölmö.
- Anonyymi
Osta persu hevonen. Sitten ei ainakaan kuplasi puhkea.
- Anonyymi
Miten autoilun tuottama hiili saadaan vähenemään?
Tämä pallo ei kovin montaa sataa vuotta kestä nykyostä vauhtia.
Ihan sama onko ratkaisu sähkö vai jokin muu mutta asian on muututtava tai ihmiskunta on kohta tiensä päässä.- Anonyymi
Kuluttajaa tietenkin pitää syyllistää. On se hienoa, että on tuotu sähköauto markkinoille. Nyt voi syyttää polttariautoilijoita maailman tuhoamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajaa tietenkin pitää syyllistää. On se hienoa, että on tuotu sähköauto markkinoille. Nyt voi syyttää polttariautoilijoita maailman tuhoamisesta.
No miten sinä ratkaiset co2 ongelman ja pallon tulevaisuuden?
Miten olet tuonut julkiseen keskusteluun muita asioita päästöjen vähentämiseksi?
Turha itkeä kun vihervassut vie vihreää siirtymää jos ei itse kykene esittämään vaihtoehtoista suunnitelmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten sinä ratkaiset co2 ongelman ja pallon tulevaisuuden?
Miten olet tuonut julkiseen keskusteluun muita asioita päästöjen vähentämiseksi?
Turha itkeä kun vihervassut vie vihreää siirtymää jos ei itse kykene esittämään vaihtoehtoista suunnitelmaa.Nyt erehdyt. Vihreät eivät ole siinä asemassa, että he voisi määrätä. Autoilijat ovat johtoasemassa autojensa suhteen. He ostavat autonsa. Poliitikot säätelevät, millä saa ajella. Auton ostajat eivät ole nousseet vastarintaan mutta ihmettelevät, millaiseen tilanteeseen ovat joutunee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten sinä ratkaiset co2 ongelman ja pallon tulevaisuuden?
Miten olet tuonut julkiseen keskusteluun muita asioita päästöjen vähentämiseksi?
Turha itkeä kun vihervassut vie vihreää siirtymää jos ei itse kykene esittämään vaihtoehtoista suunnitelmaa.CO2 päästöjen vähentäminen kannattaa aloittaa vaikkapa terästehtaista.
Liikenteessäkin päästövähennykset saadaan aikaan nopeimmin vaihtamalla polttoaine, koska autokannan uusiutumiseen menee nykytahdilla yli 20 vuotta.
- liikenteen päästöjen "väistämätön" kasvu saatiin Suomessa taitettua jo 2008 ottamalla käyttöön mm. bensan joukkoon lisättävä etanoli
- oman autoiluni CO2 päästöistä leikkasin pois 70 % jo 4 vuotta sitten vaihtamalla biokaasulla kulkevaan autoon
Patteriautojen osuus autokannasta on yhä niin pieni, ettei nillä ole käytännön merkitystä. Pitää odotella 2030 luvun puolelle ennen kuin alkaa tapahtua... ja mitä pidempään jatketaan entiseen malliin, sitä rajummin pitäisi päästöjä leikata, ettei ilmanston lämpeneminen lähde käsistä. Tässähän vaarana mm. arktisten alueiden ja merenpohjan metaanivarastojen vapautuminen ilmakehään lämpenemisen seurauksena -> mopo alkaa keulia, kun tulee nämä päästölähteet ihmiskunnan CO2 päästö jen päälle.
Jotenkin vaan se into toimiviin ratkaisuihin kuihtui, kun alaa valtasi tämä sähköautouskonto. Uskisten mukaan kaikki paukut pitää laittaa hevoselle, joka ei tule voittamaan. Koko ajan on ollut nähtävissä, että haaveet liikenteen päästöjen puolittamisesta pelkästään patteriautoilla 2030 ovat pelkkiä haaveita. Etenkin kun tiedetään, että tyypillisin sähköauto on lataushybridi, jonka päästöt ovat paperilla 40 g/km ja todellisuudessa 140 g/km.
Oikeasti pitäisi olla käytössä kaikki mahdolliset keinot ja panostus aina niihin, missä hyödyt suhteessa kustannuksiin suurimmat. Eipä ole moisia vertailuja näkynyt, kun sähköautouskontoon kaikki hurahtivat. Onneksi tänä vuonna on jo alkanut kuulua kriittisiä ääniä...
- Anonyymi
Yhtä kukoistava vihreän siirtymän bisnis kuin Inkoon masuuni.
- Anonyymi
Vihreän siirtymän ansiosta dieselautojen arvo nousee.
- Anonyymi
Talvel nähtiin suuret läjät lapis sähkö autoi oli ei liiku mihinkään lasit jäädsä akut tyhjii . Se vast kallis ylläpidettävä jos vanhaksi pääsee kalliit akut sun muut renkaat Maks 4000 e
- Anonyymi
Kuka maksaa, kun poliitikot puuttuvat peliin? Se on ainakin varmaa, että veronmaksaja maksaa. Verorahoilla poliitikot voivat poukkoilla sitten suuntaan jos toiseen. Vihersiirtymä kiinnostaa välistävetäjiä kuten sähköautoilijoita. Välistävedot on tietenkin karsittava pois, koska poliitikkojen työkaluja ei saa supistaa. Onneksi Persut kunnioittaa myös vanhaa hyvää tekniikkaa eikä liitele jalat ilmassa viherpesuhumussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka maksaa, kun poliitikot puuttuvat peliin? Se on ainakin varmaa, että veronmaksaja maksaa. Verorahoilla poliitikot voivat poukkoilla sitten suuntaan jos toiseen. Vihersiirtymä kiinnostaa välistävetäjiä kuten sähköautoilijoita. Välistävedot on tietenkin karsittava pois, koska poliitikkojen työkaluja ei saa supistaa. Onneksi Persut kunnioittaa myös vanhaa hyvää tekniikkaa eikä liitele jalat ilmassa viherpesuhumussa.
Sähköautoilijat iloitsevat ajamisen halpuudesta. Kysymys on tosissaan välistävedosta. Ei Suomessa saa olla halpaa eikä varsinkaan autoilussa. Tilanne on pakko muuttaa. Tätä mieltä on varmasti 98% suomalaisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska543673- 1662287
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2121999Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1391874Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä3981286- 801205
- 2351135
- 1351094
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551020- 74980