Köyhän grillijuhlat

Anonyymi-ap

Meni 27 euroa pihveihin ja salaatti aineksiin meni 35 euroa koska ostin mansikoita kolme litraa ja kaikenlaista.

33

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Talon grillijuhlat on siis jo pidetty ja nyt seuraa kesän muut bileet vähän
      yksityisemmässä seurassa.

• Anonyymi

Voihan niitä grillijuhlia viettää toisinaan, mutta
      kebab on aina arkenakin hintansa väärti.

• Anonyymi

Välillä pizza.

• Anonyymi

Pelastaako korkeatasoinen moraali sielun?

Korkea moraali ja hyvät käytöstavat ja sivistyneisyys tai hyvä yhteiskunnallinen asema nimikristillisessä ympäristössä ei pelasta ihmissielua!

Korkean moraalin omaava hyvin käyttäytyvä siivosyntinen, ns. ”kunnollinen ihminen” on JUMALAN EDESSÄ samassa syntisen asemassa kuin pahimmat rikolliset ja yhteiskunnan ulkopuolelle ajautuneet narkkarit, pultsarit, yms.
      Jokainen uskosta osaton ihminen on pelastumaton ja matkalla kadotukseen huolimatta hänen korkeasta moraalitasostaan tai ns. hyvyydestään.
      Jeesus pelastaa pahimman rikollisen samalla periaatteella kuin korkean moraalin omaavan siivosyntisenkin. Ihmisen pitää vain ensin tunnistaa ja tunnustaa syntisyytensä sekä nöyrtyä aidosti Jumalan edessä.

Vain katuvalle ja synnintunnossa olevalle kelpaa Jeesuksen sovintoveren ansio. Omahyväinen ja uhmakas, itseriittoinen ja ylpeämielinen ei koe tarvitsevansa Jumalan armoa.
      Jokaisen ihmisen pitää tulla tuntemaan todellisuus itsestään, että hän on kurja ja kadotettu syntinen ilman Jeesusta. Tämä on joskus hyvän kasvatuksen saaneelle ja ns. kunnialliselle ihmiselle vaikeaa. Eikö ole ihmeellinen asia? – Itseään hyväksi luulevat ihmiset ovat erittäin huonossa asemassa Jumalan edessä.

On olemassa ainoastaan kaksi ihmisryhmää:

1. syntitilassaan elävät jumalattomat, jotka eivät ole tulleet uskoon
      2. armahdetut, uskoon tulleet, jotka ovat syntejään katuen ottaneet vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiensä sovittajaksi.

Jokaisen ihmisen pitää ymmärtää, että on ilman Jeesusta syntinen ja matkalla kadotukseen! Tätä tosiasiaa ei muuta ihmisen asema, varallisuus tai hyvä moraalitaso. Jeesus kuoli ristillä sijaisuhrina meidän kaikkien tähden. Vain Hän voi antaa synnit anteeksi. Otatko vastaan Hänet Pelastajaksesi ja Herraksesi? Ainoastaan tämä ratkaisee ikuisen kohtalosi! Jumala armahtaa katuvan ja parannukseen nöyrtyvän syntisen, joka tulee rehellisesti ja murtuneella mielellä Hänen eteensä.
      Korkealla tai alhaisella moraalin tasolla tai asemalla ja rikkaudella ei ole tässä asiassa merkitystä. ”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa” Room. 3:23-25. ( vanhurskaus = syyttömyys). ”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä”. Joh. 1:12.

Mutta vaikka elämän sisällön hyvyys ja hyvä moraalitaso ei pelasta, on se tietenkin kunnioitettavaa. Mutta sillä ei siis ansaita sielunpelastusta, joka saadaan vain Jumalan lahjana, Hänen armostaan. ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —” Efesolaiskirje 2:8. Kun otat vastaan Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi, alkaa Jumala itse kasvattaa sinua hyville ja kristillisille moraali- ja käytöstavoille. Hän johdattaa sisälle Raamatun opetuksiin. Sieltä avautuu myös yleisinhimillinen hyvä moraalitaso, ”Hengen hedelmät”. Gal. 5:22. Uskoon tulo muuttaa ihmisen. Kristityksi tullut tahtoo olla siisti sisäiseltä sekä ulkoiselta olemukseltaan. Kun Jeesus tulee sydämeesi asumaan, muuttuu käytöksesi Jumalan vaikuttamana ystävälliseksi ja lähimmäiset huomioivaksi empaattisuudeksi. Mutta ensin on siis armon vastaan ottaminen. Ihminen saa tulla Jeesuksen tykö ryysyisenä huonokäytöksisenä syntisenä ja rikkinäisenä ihmisenä, kaikkensa menettäneenä, mutta myös ulkoisesti hyvinvoivana siivosyntisenä, jonka elämästä syntitila ei näy ulospäin. Ja Jeesus lupaa: ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” Joh. 6:37. Uskonratkaisusta alkaa loppuelämän kestävä elämän suursiivous. Jumalan puhtausvirta antaa uuden voiman ja poistaa elämästämme päivittäin tulleet roskat.

Tee uskonratkaisu NYT!
      ”Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: ”Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut”. Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.” 2 Kor. 6:1,2.
      Rukoile nyt ääneen ja omin sanoin pelastusta:
      Kaikkivaltias Jumala, rukoilen Jeesuksen Kristuksen nimessä: Auta minut sisälle sinun ikuiseen turvaasi, elämänyhteyteen kanssasi. Anna anteeksi syntini ja auta puhdistumaan kaikesta vääryydestä. Armahda minua Jeesuksen kärsimystyön ja sovintoveren kautta. Anna Pyhä Henkesi sydämeeni johdattamaan minua eteenpäin sinun armosi ja totuutesi tiellä. Auta minua ymmärtämään Sanasi Raamatun opetukset.
      Tahdon nyt kertoa kaikille tämän, että olen antanut elämäni sinulle, Jeesus, minun Herrani!
      Ota sitten yhteyttä voidaksesi tulla kastetuksi raamatullisella upotuskasteella vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen. ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.” Apt. 2:41.

• Anonyymi

Eihän siitä mitään hyvää lopputulosta välttämättä tule jos pelkkään materiaan keskittyy.Raamattu ei kiellä varallisuutta vaan viisautta se on kun löytyy aitat täynnä viljaa.

• Anonyymi

Eikun grilli uudelleen tulille, sillä makkaraa on vielä kosolti jäljellä.
      Radler antaa mukavan sitruunaisen aromin kesän janojuomana.

• Anonyymi

Uutta perunaa ja voita sillä pääsee pitkälle.

• Anonyymi

Makkaraa voi paistaa myos pannulla. Grillaaminen kerrostalossa kielletty.

• Anonyymi

Osittain totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makkaraa voi paistaa myos pannulla. Grillaaminen kerrostalossa kielletty.

Sähkögrillillä saa parvekkeella grillata eikä siitä tule muuta kuin normaalit ruuan hajut.

Minulla oli sellainen pieni pöytämalli mutta sitä ei saa missään muovipöydällä käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sähkögrillillä saa parvekkeella grillata eikä siitä tule muuta kuin normaalit ruuan hajut.

Minulla oli sellainen pieni pöytämalli mutta sitä ei saa missään muovipöydällä käyttää.

Tuleeko sillä hyvää, eroaako se paistinpannulla paistamisesta tai uunista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleeko sillä hyvää, eroaako se paistinpannulla paistamisesta tai uunista.

Kiinnostaisi tietää tämä.

• Anonyymi

Käytän voita liukkarina homoilen ja kalastan koko kesän.

• Anonyymi

Savon kansallisharrastukset

• Anonyymi

En rillaa vaan ostan toimeentulolla makaronia ja papuja.
      Eläkeläispölvästi hinaaja, rautavaara. Savo

• Anonyymi

Ostan toimeentulolla olutta ja papuja.
      Eläkeläispölvästi hinaaja, rautavaara. Savo

• Anonyymi

Metwursti ja sämpylä voi korvata lihan puutteen. Hyvää juhannusta!

• Anonyymi

Kuulostaa kovin kalliilta käyttää 35 euroa salaattiin.

• Anonyymi

Hyvin sanottu. Joku raja täytyy olla tuhlaamisellakin.

• Anonyymi

Kyllä budjetti kestää muutamat grillijuhlat ihan joka kesä.

• Anonyymi

On hyvä köyhemmänkin syödä kunnon grilliruokaa välillä.

• Anonyymi

ranskalaiset ja makkara on halpaaa ja hyvää.

• Anonyymi

Jos saisin asua yksin pitäisin kunnon juhlat, se wi calitettavasti nyt onnistu.

• Anonyymi

Miksi pitäisit?

• Anonyymi

Köyhän grillijuhlat on mukavia.

• Anonyymi

Tuota se köyhäily on

• Anonyymi

Ai niinku 3 eri makkaraa, paria salaattia, kanavartaita sekä silakkaa ja savulohta.
        Näiden kanssa on hyvä ottaa sitten erilaisia juomia mieltymysten mukaan.

• Anonyymi

En raaskinut ostaa mansikoita, kun kilohinta oli 28 euroa!
      Sullakin tais mennä yli viiskymppiä kolmeen litraan?

• Anonyymi

Lisäksi ne ei ole kovin hyviä

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      261
      5850
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      61
      3007
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      95
      2676
    4. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      414
      1733
    5. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      105
      1501
    6. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      38
      1430
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      31
      1298
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      1249
    9. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      270
      1038
    10. Haapaveen nähtävyys?

Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u
      Haapavesi
      42
      1005
    Aihe