Arvoituksia apostoli Paavalista. Mitä uskoa? (B - 4.6.2024)

Anonyymi-ap

Arvoituksia apostoli Paavalista. Mitä uskoa? (B - 4.6.2024)

Näillä julkisilla foorumeilla ovat eräät korottaneet itsensä jopa apostoli Paavalin
• syyttäjiksi
• herjaajiksi
• häpäisijöiksi
• toistuvien valheiden esittäjiksi
• Raamatun selkeiden opetusten kieroon vääntäjiksi,
• mitä tästä kaikesta?

Kyseessä on äärimmäisen räikeä ylpeyden synti. Synti- joka pimittää näkemästä Jumalan valoa.

Paavalista? Pimentynyt tila estää muistamasta, että

• Apostoli Paavali oli Herran Jeesuksen valitsema apostoli.
• Kavaltaja Juudaksen tilalle ihmisten "arvalla valittu" mies, Mattias (= Juudaksen tilalle) Apt 1:23-26 ei ollut Jeesuksen valinta.
• Paavali oli siis alusta alkaen (äitinsä kohdusta) valittu Jeesuksen nimeä kantamaan ja
kärsimään vaivaa Hänen valtakunnassaan ( Galat 1:15-16)
• Jeesus ei valinnut Paavalia siksi, että hän olisi ihmisenä ollut jokin erityishyvä?
• Jeesus valitsi Paavalin armossaan, että Hän osoittaisi suuren laupeutensa. ( 1 Tim 1: 12-17)
• Jeesus valitsi Paavalin, tietoisena hänen kyvyistään tehdä työtä pakanain apostolina, silloisen Rooman imperiumin alueilla.
• Jeesus antoi Paavalille Pyhän Hengen erityislahjan, lahjoja ja voiman.
• Paavali sai niin erityisiä kokemuksia (2 Kor 12:1-11) että niissä piili vaara ylpistyä.
• Pitääkseen Paavalin nöyränä "antoi pistimen Paavalin lihaan" jotta tämä ei sortuisi "ylpeyden syntiin". 2 Kor 12:1-11)
• Tämä "saatanan enkeli" sai Herran luvalla rusikoida "kurittaa" Paavalia, fyysisesti.
• Herra ei tietenkään ottanut koskaan pois Pyhää Henkeä!
• Pahuuden demonit ovat Jumalan voiman alapuolella, eivät voi sitoa ihmisen henkeä.


Nyt? Tämä fanaattinen, saatanallinen, demoninen herjaus-ja häpäisykampanja, joka on noussut ylpistyneiltä tahoilta, on saavuttanut erään vaiheen? Jumalan eräs mitta on täysi?

Kun Jumalan ja Jeesuksen uskollinen palveija, joka ahkeroi yli 30 vuotta Hänen valtakuntansa hyväksi. Joka vielä matkalla Roomaan sai olla Jumalan väkevässä johdossa, ihmeissä ja Pyhän Hengen voimassa. - Laivassa, jos 276 ihmistä pelastui merihädässä, koska Herran pyhä apostoli oli mukana! Herran silmäterä. (Apt luvut 27-28)
-

Kun tämä palvelija on nostettu (ylpeydessä) herjaus - ja häpäisyohjelmaan, se on ollut häpäisyä itseään Herraamme Jeesusta vastaan. Hänen valintaansa vastaan. Puuttumista Hänen suvereeniin valtaansa, jolla Jeesus valitsi Paavalin - murhamiehen - syntisen, jotta Jumalan suuri armo ja viisaus kirkastuisi. Puhdisti ja pyhitti Paavalin palvelukseensa.

Nämä (ylpistyneet) tahot ovat tuoneet näytön Majesteettirikoksesta Herraa vastaan. Sillä on seurauksensa.

Jumala tulee soveltamaan näihin ylpistyneisiin SAMAA kurituksen sovellusta, jota Hän sovelsi, jotta Paavali ei ylpistyisi. He saavat maistaa itse sitä, mitä Paavalissa herjasivat. Kun he itse kamppailevat demonisen kurituksen alla, he oppivat (ehkä) ettei pidä nostaa itseä Jeesuksen apostolien syyttäjiksi, häpäisijöiksi. Kuolleiden arvosteleminen ei kuulu meille.
1. Tim 1:20, 2 Tim 2:16-17

Jumala on oikeudenmukainen, kukin saa palkintonsa, hyvässä ja pahassa. Näin on ilmoitus.

11

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Arvoituksia apostoli Paavalista. Mitä uskoa? ( A- 4.6.2024)


      Tällä palstalla on vilissyt väitteitä apostoli Paavalista kuin ”vilkkilän kissoja”! Taikka enemmänkin? Kuin tartuttavia (tappavia) pahuuden patogeeneja: viruksia, bakteereja, loisia…

      Tietenkään pahuuden panokset eivät voi vahingoittaa niitä Jeesuksen Kristuksen totisia uskovia, joilla on kunnossa oleva ”Hengen Sota-asu”. Taisteluvarustus: ( Efes 6:10-20)
      • totuuden vyö
      • vanhurskauden haarniska
      • alttiuden kengät (evankeliumille)
      • uskon kilpi
      • pelastuksen kypärä
      • Hengen miekka ( = Jumalan Sana)
      • rukous (nonstop)
      • valvominen ja rukous

      Paavali pahuuden pommituksen objektina!

      Galatalaiskirje 1:1
      ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

      Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu.

      • Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
      • Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
      • Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
      • Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
      • Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
      • Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
      • Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
      • Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
      • Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
      • Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
      • Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
      • Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
      • Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

      Tyhjiä valheväitteitä Paavalista!


      Kun katsahtaa sitä väitteiden viidakkoa, joka on vilissyt tällä palstalla, Paavalista? Niin mitä siitä?
      Hyvin äkkiä paljastuu se valheiden isän, paholaisen, Jumalan vastustajan likainen tunkio.
      Jo järkikultakin todistaa, että ihan MAHDOTONTA lajia on väitteet! ( = Tietenkään niille ei ole todisteita; argumentteja - ei raamatusta, eikä mistään!)

      Jos siis ymmärryskyky edes kohtalaisesti toimii? Niin se jo todistaa, että mahdotonta olisi ollut olla se ”Paavali” (?) jota valheväitteillä on koetettu rustata tarjolle! Miten Paavali olisi ehtinyt olla KAIKKEA sitä mitä on esitetty?
      • Jesuiitta
      • roomalaisen mafian agentti
      • roomalainen tappaja
      • miekankäyttäjä, miekkailija…
      • glossoliaa puhuva eksyttäjä
      • jne
      • jne

      ?? Lista niistä kaikista ”titteleistä” (joita Paavaliin) on ympätty - on NIIN PITKÄ että…?
      Viimeisimpiä väitteitä on että Paavali oli Talibaani!

      • ”Taliban tai Taleban on pataanien muodostama sunnalainen ääriliike, joka hallitsi Afganistania vuosina 1996–2001 ja jälleen kesästä 2021. Järjestö tunnetaan äärimmäisen vanhoillisesta islamin tulkinnasta, ja se kutsuu hallitsemaansa valtiota Afganistanin islamilaiseksi emiirikunnaksi.” Wikipedia

      Kyllä on eksyttäjillä ja pilkkaajilla menneet kaikki sekaisin: puurot-vellit-keitot-kastikkeet-lisukkeet-myrkyt-ja-toksiinit! Että Paavali olisi ehtinyt olla jopa ”talibaani” (!) yli 2000 vuotta sitten? No, onneksi kaikki on julkista soopaa!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita

    • Anonyymi

      joo. Ovat niin keskenään risitiitaisia kaikki Paavalista väitetyt. Kuin täydellisen sekopään sekatuotteita!!

      • Anonyymi

        Voiko samassa ihmisessä olla yhtä aikaa Saatanan enkeli ja Suojelusenkeli?

        Paavalissa sanotaan olleen Saatanan enkelin lähetysmatkoilla aina Roomassa tapahtuneeseen teloitukseen asti.

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko samassa ihmisessä olla yhtä aikaa Saatanan enkeli ja Suojelusenkeli?

        Paavalissa sanotaan olleen Saatanan enkelin lähetysmatkoilla aina Roomassa tapahtuneeseen teloitukseen asti.

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Saatanan enkeli ei ollut Paavalin "herra". Jeesus Kristus oli Herra ja hallitsija Paavalin elämässä - loppuun saakka. Damaskontiellä tapahtuneen totisen kääntymyksen perästä.

        Raamatun mukaan näin:

        "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi." ( 2 Kor 12:7. KR92)

        "Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä." (2 Kor 12:8, KR92)

        MISTÄ On ollut kysymys?
        -------------------------------

        Kautta kristillisen historian KAIKKI joilla lukutaito ja ymmärrys normaalisti toimii, ovat ymmärtäneet, että Paavalilla oli - Herran armosta! - sellaiset "jarrut" elämässään, jotka pitivät tilanteen balanssissa!

        Jumala oli viisaudessaan antanut Paavalille sen, että oikein saatanan enkeli sai "kurittaa" häntä?

        Miten?

        Hänellä oli kuin "pistävä piikki".

        Missä?

        Ruumissa - kehossa.

        Jumala oli näin pannut kuin "jarrut" Paavalin elämään, miksi?

        "Ettei hän ylpeilisi" - niinkuin Sana valaisee!

        Tietenkään se pistin ei voinut estää Jumalan työn ja evankeliumin levittämistä!

        Eihän saatanalla ollut kompetenssia muuhun kuin "kiusata kehoa".

        Koska Paavalin hallitsi Pyhä Henki, Herra Jeesus Kristus - ei paholainen voinut siis muuta kuin "kiusata ja rusikoida kehon tasolla".

        Toki sen on pitänyt olla kovin raskasta? Mutta Jumala oli antanut selvän argumentin siihen. MIKSI tämä "jarru" oli annettu?

        "Minun armoni riittää sinulle, Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa". ( 2 Kor 12:9 KR92)

        Selitys on looginen ja viisas. Kun Paavali joutui kaikkeen siihen, jolla häntä "rusikoitiin", hän samalla sai nähdä valtavan Jumalan mahdollisuudet. Niin kuin näkikin.

        Hän tyytyi Jumalan säätämiin "jarruihin" - vaikka oli kolmesti rukoillut, että ne otettaisiin pois! ( 2 Kor 12:8, KR92)

        " Siksi iloitsen heikkoudestani, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas." ( 2 Kor 12:10)

        Tuo "pistin" - saatanan enkeli? Oli kaikkea mahdollista negatiivista, jolla paholainen siis sai luvan "koetella" Paavalia. Mutta? Jumala käänsi VOITOKSI kaiken!

        JUmala voima hallitsi hengen kautta!

        Tässä pitää muistaa myös se, että aikoinaan Jumala ooli antanut saatanalle luvan kiusata ja koetella hurskasta Jobia! Tämä pysyi uskossa ja uskollisena . Jobin kirja 1, ja 2. luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko samassa ihmisessä olla yhtä aikaa Saatanan enkeli ja Suojelusenkeli?

        Paavalissa sanotaan olleen Saatanan enkelin lähetysmatkoilla aina Roomassa tapahtuneeseen teloitukseen asti.

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Voiko samassa ihmisessä olla yhtä aikaa Saatanan enkeli ja Suojelusenkeli?

        Kommenttia:

        Paavalissa oli Jumalan Pyhän Hengen voima, Kristus asui hänessä.

        Saatanan enkelillä oli rajattu lupa, "rusikoida ja kiusata" paavalia uloisesti, ruumiin eli kehon tasolla!

        Raamattu ei missään lausu, että saatana asui Paavalissa!

        Mutta juuri siksi että Jumalan vaikutus Paavalin kautta oli niin VAHVA; Jumala siis pani kuin "jarrut" ettei paavali lankeaisi ylpeyden syntiin.

        Eikä hän langennut!




        Lakatkaa vääntämästä "kieroon kirjoituksia". JUmalan vitsa siitä lankeaa!


    • Anonyymi

      Kovin säälittävän itkuisilta nämä Paavalin häpäisijät alkavat näyttää. Uusitestamentti on Jeesuksen inspiroimien kirjoittajien vaikuttama, olivatpa he kenen tahansa Paavalin työtovereiden kirjoittamia. UT on selkeästi pyhitettyä ja rehellistä sanomaa, usein riitellevistä raadollisista, oikeaa tulkintaa etsivistä janoisista alkuseurakunnan kristityistä. Vaikka normaali ihminen lukisi UT:tä pelkkiä peräkkäisiä sanoja tulkiten, en voi ymmärtää, miten voi pitää Paavalia vähääkään moitittavana? Kun aikanaan kristitty kasvaa uskossaan, alkaa koko Raamattu avautua kokoloistossaan, monikerroksisena mestariteoksena, tuoden julki Jumalamme valtavan hyvyyden, viisauden, pitkämielisyyden, oikeudenmukaisuuden, armon ja loukkaamattoman Pyhyyden, meille kaikille.

    • Anonyymi

      Paavali valehteli Juutalaisille olevansa nasiiri.

      Ap. t. 18:18

      Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

      Jeesus varoitti, että hänen jälkeensä tulee Paavalin kaltaisia Juutalaisten eksyttäjiä ja muita Damaskontien henkijeesuksia, jotka sanovat olevansa Jeesus, mutta eivät sitä ole.

      Matt.24:24
      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, Valitutkin.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valheet paavalista sulavat kuin lumiukko auringossa.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18501759/paavali-apostoli----faktoja-fiktioiden-sijaan!--(3-6-2024#comment-129575740

    • Anonyymi

      Ihmisten sadut ja sepitykset Paavalista haihtuvat kuin savu taivaalle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe