Paavalissako ”saatanan enkeli”? Mitä UT valaisee? (A)
Ei ollut, Jumalan kiitos!
INTRO
Tällä Suomi24 palstalla on muhinut jo useita vuosia sellaista valheopetusta, että Paavalissa olisi ollut
• ”saatanan henki” -
• ”saatanan demoni”
• jne, jne
Siitä asiasta tässä nyt muistutusta autenttisista Raamatun , UT:n teksteistä.
- Syystä? - että nämä ”kirjoitusten kieroon vääntäjät” ovat yhä röyhkeämmin sepittämässä tuota valhetta apostoli Paavalista. He näyttävät kadottaneen kaiken suhteellisuustajun. Ja ajavat kuin käärmettä pyssyyn – väittämällä tuota samaa potaskaa:
- Yhden-Jakeen-Oppia = että Paavalissa olisi ollut ”saatanan enkeli”?
Ei ollut, Jumalan kiitos!
Ja nyt asiaan. Kun UT:ssa on kattava kuvaus apostoli Paavalin elämästä, siis TUHANSIA jakeita, perusteellisia tekstikuvauksia ! - Ei kenenkään (onneksi) tarvitse harhautua pahuuden valheisiin -Yhden-Jakeen-Oppi-eksytyksiin! - Joiden tarkoitus on koettaa romuttaa Paavalin uskottavuus. (tosin täysin turhaa työtä!)
1) Paavali – Jeesuksen Kristuksen valinta – ”maan ääriin saakka”!
------------------------------------------------------------------------------------
No? Myöhäistä se nyt on! Paavali kun oli Jeesuksen Kristuksen erikoisapostoli. Herra itse valitsi hänet Juudaksen tilalle, joka kavalsi Jeesuksen.
( Ihmiset kyllä rupesivat omisa voimissaan valitsemaan ”apostolia” (!) Juudaksen tilalle! Apt 1:21-26. Mutta? Ei ollut IHMISTEN asia ”valita” Jeesuksen apostolia!)
Jumala oli edeltä valinnut Paavalin, hänet ”äitinsä kohdusta saakka” ( Galat 1:15), ja hänestä tulikin erityinen ”pakanain apostoli” ( Galat 2:8, Apt 9:15). Se oli loogistakin? Eihän kielitaidottomista kalastajista olisi ollut silloisen Rooman imperiumin tasolla evankeliumia viemään!
- Jumala kun on hyvin kytännöllinenkin? Kun Hän antaa erilaisia tehtäviä valtakunnassaan, Hän huomioi ihmisten erilaiset kyvyt ja lahjat. Ne, jotka Hän on kullekin uskonut.
- Joka Hänelle lahjansa ja itsensä kokonaan erottaa (= pyhittää) voi olla rakentamassa Hänen Suurta asiaansa. Olkoon vaikka ”viisi leipää, kaksi kalaa” taikka ”lesken ropo”, taikka rukoustehtävä kammiossa!
Jokaiselle, joka on kattavasti tutustunu UT:n teksteihin, koskien Paavali – on 100 % selvää, että Paavali oli Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen uskollinen lähettiläs.
Hän kuljetti Jeesuksen Kristuksen ilosanomaa lähestulkoon kaikkialle silloisen Rooman valtakunnan alueelle. Idästä (Armenia) aina nykyisen Espanjan (Hispania) alueelle saakka. Ja? Ilman autoja, lentokoneita, kännyjä, nettiä… .)) Koettakaapas kukin?
2) Paholaisen viha Paavalia kohtaan = Jeesuksen valittu ase!
-------------------------------------------
Ei siis mikään ihme, että saatana vihasi ja vainosi Paavalia. Jeesus valisti Ananiasta näin:
• ”Mene, minä olen valinnut hänet aseekseni, tunnustamaan minun nimeäni maailman kansojen ja kuninkaiden edessä, ja myös Israelin kansan edessä. Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden.” ( Apt 9:15-16)
Tämä oli sanottu silloin, kun Jeesus Kristus oli kohdannut Saulus tarsolaisen Damaskon tiellä. ( Apt 9:1---)
Oli siis alusta jo sanottu, että Paavali olisi ”kärsimysten apostoli”. Vainoojasta tuli vainottu! ( 1 Tim 1:12-17).
Kukaan (hengellinen, ymmärtäväinen) ei siis hämmästy, että vieläkin – 2024 – on paholaisella liikenteessä niitä käskyläisiä, jotka koettavat pimeillä puheillaan nakertaa Paavalin elämää ja mittavaa tehtävää!
Nyt aloituksen aiheeseen: Paavalissa oli saatanan enkeli? Siitä lisää.
Aloitus jatkuu..
Paavalissako saatanan enkeli? Mitä UT valaisee? (A)
187
1103
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa aloitukseen: Paavalissako saatanan enkeli?
4) Jumala varjeli Paavalia ylpistymisestä
--------------------------------------------------
Ylpeyden synti on kavala ja kadottava asia. Ylpeyden synti oli saattanut aikoinaan korkean kerubin ( Lusifer) kapinaan Jumalan Majesteettia vastaan. Tuosta lankeemuksesta johtuen Lusifer menetti asemansa, ja hänestä tuli saatana, Jumalan vastustaja. ( Jesaja 14:12-14, Hesekiel 28:12-18)
Kaikilla ihmisillä on riski langeta ylpistymisen syntiin. Paavalillakin. Ja siksi Jumala viisaudessaan järjesti hänelle vahvat ”jarrut”. Niinkuin loogista on? Jos on oikein tehokas kulkupeli, jokin järjestelmä? Tarvitaan AINA jarruja. Rajoituksia. Turvajärjestelmiä. Eikö?
Paavali oli kokenut sellaisia asioita, joista olisi voinut kehittyä ylpistelyn syntiä? Lue 1 Korinttolaiskrje 12, alusta. Koska sellainen ylpyden ja kerskaamisen asia olisi ollut vahingollista Jumalan valtakunnan työlle, ja apostolille itselleen! - Jumala pani suitset. Niinkuin hevosiakin hallitaan suitsien avulla! Ratsastaja ohjaa vauhtia ja oikeaa suuntaa, suitsilla….
5) Paavali ITSE valaisee tätä kivuliasta ”jarrutusta!
----------------------------------------------------
Useimmille tuttujen Raamatun tekstien oheen laitan mm. arameankielisen tekstin:
2 kor 12: 7-10 https://ut-arameasta.blogspot.com/2017/07/korintolaiset-toinen-kirje-luvut-7-13.html
• 7 Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu.
• 8 Ja tästä minä olen kolme kertaa pyytänyt minun Herraltani, että poistaisi sen minusta.
• 9 Ja hän sanoi minulle, ”sinulle riittää minun siunaukseni, sillä minun voimani on täydellistetty heikkoudessa”. Sen tähden minä iloisesti kerskailen heikkouksissani, sillä Messiaan voima suojaa minua.
• 10 Tämän tähden minä haluan heikkouksia, häpeää, kärsimyksiä, vainoja, vankeutta, Messiaan puolesta. Sillä aina, kun minä olen heikko, silloin olen voimallinen.
Aloitus jatkuu..- Anonyymi
Saatanan enkeli (henkiolento) ottaa ensin haltuunsa ihmisen äänielimet, ihmisen mielen ja kielen ja sitten tasapainoelimen, kaataa ihmisen ja lopulta koko ihmisen palvelukseensa.
Saatanan enkeli (demoni) on ihmisen uusi henkiopas.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lähtöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan enkeli (henkiolento) ottaa ensin haltuunsa ihmisen äänielimet, ihmisen mielen ja kielen ja sitten tasapainoelimen, kaataa ihmisen ja lopulta koko ihmisen palvelukseensa.
Saatanan enkeli (demoni) on ihmisen uusi henkiopas.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lähtöön.Kirottua valhetta kirjoitat, Olet ilmeisesti itse saatanan riveissä?
- Anonyymi
Jatkoa aloitukseen: Paavalissako saatanan enkeli?
Tässä Paavalin oma kuvaus, 2. korintt 12:7-10
2 korintt 12:7-10, KR 1938
• ”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.”
• ”Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."
• ”Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä. ”
KJV 1798 tekstiä: 2. Korinittolaiskirje 12:7-10
• ”Eikä minua korotettaisi ylenmäärin ilmoitusten runsauden kautta, minulle annettiin piikki lihassa, saatanan sanansaattaja, lyömään minua, etten kohottaisi mittoja.”
• ”Tämän tähden minä kolmesti rukoilin Herraa, että se lähtisi minusta.
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani riittää sinulle, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
• ”Sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkouksistani, että Kristuksen voima lepääsi päälläni. Sentähden minä mielistyin heikkouksiin, häväisyyksiin, tarpeisiin, vainoihin, ahdistuksiin Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen vahva.”
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2ko+12&kaannos=en-kjv&kirjat=kr
LOPUKSI - synteesiä – analyysiä!
----------------------------------------------
Mitään noista kaikista 2 Korintt 12. luvun jakeista ei TODISTA mitään sellaista, että ”saatanan enkeli” olisi saanut hallitsijan asemaa Paavalin elämässä!
Kysymys oli Jumalan valitsemasta ”kurituskeinosta”, jossa saatana sai toimia ulkoisella tasolla. Niinkuin rusikoitsija, kiusaaja, pahoinpitelijä.
• ”piikki lihassa” (= kehon tasolla)
• ”pistin lihassa” ( = kehon, eli fyysisen olemuksen tasolla)
• saatanan enkeli rusikoimassa ( = ulkoapäin, ei sisällä)
• ”saatanan sanansaattaja rusikoimassa, kiusaamassa ( ulkoisella tasolla)
Paasvalin "henkeen" ei paholaisella ollut valtaa eikä otetta. Sitä hallitsi Jeesus Kristus. Sama on näkyvissä edelleenkin.
Uskova voi joutua ja joutuukin ties minkälaisiin kärsimyksiin ja koetuksiin. Ne kohdistuvat pääosin ulkoiseen elämäämme. Joka lajin ahdistuksia, vainoakin.
On arvioitu että näinäkin aikoina on noin 350 miljoonaa kristittyä vainoissa.
Kuvittele mitä he kokevat vankiloissa, kidutettuina, rääkättyinä?
Ja vaikka pahuus näin koettelee ja rusikoi Jeesuksen omia? Se ei tarkoita että "saatanan enkeli" heissä olisi? Ukoapäin se voi ja saa kiusata. Mutta siihen loppuu ja rajoittuu sen valta. Kun Jeesus Kristus itse istuu ihmisen sydämen ja elämän Valtaistuimella, niin on herrain Herra ja kuningasten Kuningas. Hänellä vain on KAIKKI valta! Amen.
Kautta kristikunnan historian ovat tutkijat pohtineet, mikä se ”pistin” mahtoi olla?
• ”Paavalin vaivana oli jotakin, joka jatkuvasti rusikoi ja kuritti häntä (kreik. kolafitzo = antaa korvapuusti, Matt 26:67 = lyödä nyrkillä; 1 Kor 4:11 = piestä). Hän kuvailee sen pistävänä piikkinä ruumiissaan, pistimenä lihassa (kreik. skolops te sarki = teroitettu paalu, seiväs, oas, kuin tikku sormessa). https://rovasti.fi/node/378 (= hyvin valaisevaa opetusta!)
Mitä kaikkea se mahtoikaan olla, se mitä Paavali sai kohdata ”saatanan ruskoidessa ja kiusatessa häntä” - se koitui kuitenkin Jumalan valtakunnan parhaaksi. Ja itsensä Paavalin parhaaksi!
Loppuun saakka hän oli väkevä ja voimallinen Jeesuksen apostoli! Matkalla Roomaan, laivassa oli 276 ihmistä, ja kaikki pelastuivat hirveän myrskun kourista. Itse Herran enkeli ilmestyi Paavalille laivassa, ja ennakoi ihmepelastumisen. ( Apt 27: 21-25)
Mekin saamme kiittää Jumalaa Hänen viisaista teistään. Mikään pilkkaaminen, herjaaminen taikka loppumattomat valheet – Paavalista - taikka muist Raamatun asioista? Ne, eivät voi kumota Jumalan valtakunnan valtaa ja voimaa!
- Anonyymi
Mark. 9:22
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."- Anonyymi
Roomassa se sitten tapahtui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomassa se sitten tapahtui.
Älä anna kaataa itseäsi selälleen lattialle henkien ja tämän maailman alkeisvoimien vaikutuksesta. Ei se ole mikää merkki pelastusvarmudesta.
- Anonyymi
Jatakoa aloitukseen: Paavalissako saatanan enekili?
Tässä Paavalin oma kuvaus, 2. korintt 12:7-10
• ”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.”
• ”Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."
• ”Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä. ”
• ”Eikä minua korotettaisi ylenmäärin ilmoitusten runsauden kautta, minulle annettiin piikki lihassa, saatanan sanansaattaja, lyömään minua, etten kohottaisi mittoja.”
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani riittää sinulle, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
• ”Sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkouksistani, että Kristuksen voima lepääsi päälläni. Sentähden minä mielistyin heikkouksiin, häväisyyksiin, tarpeisiin, vainoihin, ahdistuksiin Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen vahva.”
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2ko+12&kaannos=en-kjv&kirjat=kr
Mitään noista kaikista 2 Korintt 12. luvun jakeista ei TODISTA mitään sellaista, että ”saatanan enkeli” olisi saanut hallitsijan asemaa Paavalin elämässä!
Kysymys oli Jumalan valitsemasta ”kurituskeinosta”, jossa saatana sai toimia ulkoisella tasolla. Niinkuin rusikoitsija, kiusaaja, pahoinpitelijä.
Paasvalin "henkeen" ei paholaisella ollut valtaa eikä otetta. Sitä hallitsi Jeesus Kristus. Sama on näkyvissä edelleenkin.
Uskova voi joutua ja joutuukin ties minkälaisiin kärsimyksiin ja koetuksiin. Ne kohdistuvat pääosin ulkoiseen elämäämme. Joka lajin ahdistuksia, vainoakin.
Ja vaikka pahuus näin koettelee ja rusikoi Jeesuksen omia? Se ei tarkoita että "saatanan enkeli" heissä olisi? Ukoapäin se voi ja saa kiusata. Mutta siihen loppuu ja rajoittuu sen valta. Kun Jeesus Kristus itse istuu ihmisen sydämen ja elämän Valtaistuimella, niin on herrain Herra ja kuningasten Kuningas. Hänellä vain on KAIKKI valta! Amen.
Kautta kristikunnan historian ovat tutkijat pohtineet, mikä se ”pistin” mahtoi olla?
• ”Paavalin vaivana oli jotakin, joka jatkuvasti rusikoi ja kuritti häntä (kreik. kolafitzo = antaa korvapuusti, Matt 26:67 = lyödä nyrkillä; 1 Kor 4:11 = piestä). Hän kuvailee sen pistävänä piikkinä ruumiissaan, pistimenä lihassa (kreik. skolops te sarki = teroitettu paalu, seiväs, oas, kuin tikku sormessa). https://rovasti.fi/node/378 (= hyvin valaisevaa opetusta!)
Mitä kaikkea se mahtoikaan olla, se mitä Paavali sai kohdata ”saatanan ruskoidessa ja kiusatessa häntä” - se koitui kuitenkin Jumalan valtakunnan parhaaksi. Ja itsensä Paavalin parhaaksi!
Loppuun saakka hän oli väkevä ja voimallinen Jeesuksen apostoli! Matkalla Roomaan, laivassa oli 276 ihmistä, ja kaikki pelastuivat hirveän myrskun kourista. Itse Herran enkeli ilmestyi Paavalille laivassa, ja ennakoi ihmepelastumisen. ( Apt 27: 21-25)
Mekin saamme kiittää Jumalaa Hänen viisaista teistään. Mikään pilkkaaminen, herjaaminen taikka loppumattomat valheet – Paavalista - taikka muist Raamatun asioista? Ne, eivät voi kumota Jumalan valtakunnan valtaa ja voimaa! - Anonyymi
pistin=saaatanan enkeli, pistin on saatanan enkelin synonyymi, ei mikää erillinen asia.
henkiolennoilla ei ole mitään fyysistä ruumista
Saatanan demoni saa ihmisen hurmostilaan ja puhumaan hurmoskielilä glossolaliaa.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.
Hurmoshenkisessä uskonlahkossa koko porukka voi riehua hurmospäissään ja puhua sekavia hurmoskieliä.- Anonyymi
Hengellinen musiikki ja taivaslaulut rauhoittaa hurmoshenkisen ihmisen mieltä ja tuntuu mukavalta.
- Anonyymi
Jos jollakulla vielä järkikulta toimii? Niin hän ymmärtää, että
- Kun Jeesus kristus on jonkun elämässä Herra, niin Herra hallitsee ja valvoo.
Toki saatana saa kiusata - loppuun astikin, mutta OMISTAJA kyllä pitää huolen, että
se on rajattua vallankäyttöä.
Näin se oli Paavalinkin kohdalla. Jeesus oli hänelle Herra ja Kuningas, eikä paholainen kaikesta kiusaamisestaan huolimatta saanut häntä Herrasta luopumaan.
"Minulle on annettu KAIKKI valta taivaassa ja maan päällä! -sanoi Jeesus.
Kaikki Valta. Ylitse kaikkien pimeyden voimien. Amen.
Omistusoikeus on eri asia kuin na. "rasitusoikeus".
Esimerkiksi maanomistan maaalle voidaan tehdä ns rasitusoikeus, eli vaikkapa että sen alueeelle tehdään tie. Tontin läpi kulkee tie, ja tiellä on tien käyttäjillä oikeus.
Mutta omistusoikeus pysyy omistajalla.
Paavaliin liittyen Herralla Jeesuksella oli täysi omistusoikeus häneen.
Ja Jumalan luvalla saatanalla vain "rasitusoikeus" - lupa ulkoisesti Paavalia rusikoida.
UT:n tekstit todistavat, että se kohdistui Paavalin ulkoiseen tasoon...
Mutta itse pimeydessä olevat, paholaisen agentit puhuvat mitä pimeässä kuvittelevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jollakulla vielä järkikulta toimii? Niin hän ymmärtää, että
- Kun Jeesus kristus on jonkun elämässä Herra, niin Herra hallitsee ja valvoo.
Toki saatana saa kiusata - loppuun astikin, mutta OMISTAJA kyllä pitää huolen, että
se on rajattua vallankäyttöä.
Näin se oli Paavalinkin kohdalla. Jeesus oli hänelle Herra ja Kuningas, eikä paholainen kaikesta kiusaamisestaan huolimatta saanut häntä Herrasta luopumaan.
"Minulle on annettu KAIKKI valta taivaassa ja maan päällä! -sanoi Jeesus.
Kaikki Valta. Ylitse kaikkien pimeyden voimien. Amen.
Omistusoikeus on eri asia kuin na. "rasitusoikeus".
Esimerkiksi maanomistan maaalle voidaan tehdä ns rasitusoikeus, eli vaikkapa että sen alueeelle tehdään tie. Tontin läpi kulkee tie, ja tiellä on tien käyttäjillä oikeus.
Mutta omistusoikeus pysyy omistajalla.
Paavaliin liittyen Herralla Jeesuksella oli täysi omistusoikeus häneen.
Ja Jumalan luvalla saatanalla vain "rasitusoikeus" - lupa ulkoisesti Paavalia rusikoida.
UT:n tekstit todistavat, että se kohdistui Paavalin ulkoiseen tasoon...
Mutta itse pimeydessä olevat, paholaisen agentit puhuvat mitä pimeässä kuvittelevat."Minulle on annettu KAIKKI valta taivaassa ja maan päällä! -sanoi Jeesus."
Jeesus pesahin kynnyksellä sanoi voittaneensa maailman, mutta se ei tarkoita samaa kuin ihan oikein siteeraamasi kohta, joka itse asiassa todistaa minulle, että kanoninen Matteuksen evankeliumi on Markuksen evankeliumiin nojautuva väärennös. - Anonyymi
Muka kaksi Saulia, sama kohtalo?
Älkää vitsikö naurattaa!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18503674/eras-valhe-eksytys-paavalista!--mika---(5-6-2024)
- Anonyymi
Demoni antaa ihmiselle lisää fyysistä voimaa ja saa hänet harrastamaan taistelulajeja.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi
Sinulle sii demonit antkavat voimaa?
Ja sillä saatanan voimalla kirjoitat täällä?
Ihan turhaan hillut ja yrität.
Saatana kyllä pitää sinut ruodussaan, se nauraa jo nyt - kun olet hänen käskyläsensä, pilkkaat raamatun sanaa ja apostolia.
Hetkesi tulee. Ole valmis sihen palkinoon, jonka paholaiselta saat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle sii demonit antkavat voimaa?
Ja sillä saatanan voimalla kirjoitat täällä?
Ihan turhaan hillut ja yrität.
Saatana kyllä pitää sinut ruodussaan, se nauraa jo nyt - kun olet hänen käskyläsensä, pilkkaat raamatun sanaa ja apostolia.
Hetkesi tulee. Ole valmis sihen palkinoon, jonka paholaiselta saat!Helluntailaiset taitaa lukea Mormonin Kirjaa ja Vartiotornilehtiä, koska
eivät osaa perustella väitteitään Raamatulla, niin aloittavat keskustelijoiden herjaamisen ja uhkailun.
- Anonyymi
Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolasielle kävi ihan samalla tavalla.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi
Tässä aloituksessa kumoutuu Raamatun Sanalla kieroiluopetus, että olisi kaksi Saulia, ja heillä sama kohtalo.
Kirottua harhaopetusta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18503674/eras-valhe-eksytys-paavalista!--mika---(5-6-2024) - Anonyymi
Kirottua harhaoppia!
Mitä Raamattu todistaa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18503674/eras-valhe-eksytys-paavalista!--mika---(5-6-2024)
- Anonyymi
Jeesus opetti kuinka henkiä voidaan koetella.
Jos henki alkaa puhua kauttasi omituisia sanoja, niin keskeytä hengen puhe ja kysy siltä äänielimiäsi käyttävän hengen nimeä.
And Jesus asked him, saying, What is thy name? And he said, Legion: because many devils were entered into him.- Anonyymi
Biblia 1776
Luuk.8:30
Mutta Jesus kysyi häneltä ja sanoi: mikä sinun nimes on? hän sanoi: legio; sillä monta perkelettä oli häneen mennyt sisälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biblia 1776
Luuk.8:30
Mutta Jesus kysyi häneltä ja sanoi: mikä sinun nimes on? hän sanoi: legio; sillä monta perkelettä oli häneen mennyt sisälle.Enkeleiltä puuttuu fyysinen ruumis, siksi ne menee ihmisen sisälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeleiltä puuttuu fyysinen ruumis, siksi ne menee ihmisen sisälle.
Sinuun on ilmeisesti mennytkin paha henki tai montakin?
- Anonyymi
Paavali oli fyysisesti vahva nyrkkeilijä.
Eikä siihen aikaan käytetty mitään nyrkkeilyhanskoja, se oli tappolalji.
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty.- Anonyymi
Paavali kehuu itseään ja samalla pelottelee toisia.
Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Lahkosaarnaajat käyttää samaa tekniikkaa. Saarnan aluksi kerskuvat pahoilla teoillaan ja linnareissuillaan. - Anonyymi
jo- jos- jos?
Kiitos riittää jo nämä harhaiset "jossittelut". Mene paholaisesi kanssa jotakin muuta tekemään!
Kun olet noin "tappohenkinen" ja pimeä - niin sinulla ei ole osaa eikä arpaa Jumalan valtakunnassa.
Valheiden viljelijät ovat ikuisesti ulkona!
Ilmestyskirja 21:27 sana sinulle.
JK: Oletko kateellinen Paavalille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jo- jos- jos?
Kiitos riittää jo nämä harhaiset "jossittelut". Mene paholaisesi kanssa jotakin muuta tekemään!
Kun olet noin "tappohenkinen" ja pimeä - niin sinulla ei ole osaa eikä arpaa Jumalan valtakunnassa.
Valheiden viljelijät ovat ikuisesti ulkona!
Ilmestyskirja 21:27 sana sinulle.
JK: Oletko kateellinen Paavalille?pistin=Saatanan enkeli,
pistin on Saatanan enkelin vertauskuva, synonyymi
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin SAATANAN ENKLELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
- Anonyymi
Ny jotka apostoli Paavalia ja muita Raamatun ihmisiä ovat täällä ruveneet mastaroimaan ja tuomioita langettamaan - ovat mitä?
Ulkona Jumalan Pyhistä asioista.
Ja saavat tietysti oikean palkinnon aikaan... - Anonyymi
Paavali itse todistaa, että Jumala lähetti häneen Saatanan enkelin.
Eikä ottanut sitä pois.
Satans ängel.
Svenska Biblen v. 1917
2:Kor.12: 7
Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.- Anonyymi
Satans ängel
depart from me (=Paavali)
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 868
αφιστημι
aphistemi af-is'-tay-mee
Sanan tausta
Sanaluokka
from 575 and 2476
verb
King James Version käännökset sanasta
AV-depart 10, draw away 1, fall away 1, refrain 1, withdraw self 1, depart from 1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satans ängel
depart from me (=Paavali)
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 868
αφιστημι
aphistemi af-is'-tay-mee
Sanan tausta
Sanaluokka
from 575 and 2476
verb
King James Version käännökset sanasta
AV-depart 10, draw away 1, fall away 1, refrain 1, withdraw self 1, depart from 1Tässä Paavalin oma kuvaus, 2. korintt 12:7-10
Mekin saamme kiittää Jumalaa Hänen viisaista teistään. Mikään pilkkaaminen, herjaaminen taikka loppumattomat valheet – Paavalista - taikka muist Raamatun asioista? Ne, eivät voi kumota Jumalan valtakunnan valtaa ja voimaa! - Anonyymi
Saatnaan enkeli sai luvan "rusikoida" vaan ei saanut Paavalia omakseen.
Sinuakin tullaan rusikoimaan....
- Anonyymi
Paha Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa, löi Paavalia kasvoihin?
2: Kor.12: 7
Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.- Anonyymi
Sinä olet pahassa jamassa saatanasi kanssa, ja voit olal varma, että... mitä?
- Anonyymi
Oudon formaatin on Jumala valinnut, jos kaiken maailman pitäisi tunnistaa Paavalin kirjekokoelma Hänen sanakseen, pyhäksi kirjoitukseksi ja Totuudeksi. :D
- Anonyymi
sinä outo olet onnex jumala ei sua valinnu vaan saatanalle kelpaat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinä outo olet onnex jumala ei sua valinnu vaan saatanalle kelpaat
Helluntailiikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä, vaan homppelimiehiä (Parham ja Olseni)
- Anonyymi
Paavali harrasti valehtelemista, eikä pitänyt sitä syntinä ollenkaan.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet..
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
On arvioitu, että Paavalin kirjoituksista 80% on ihan ok, mutta sinne sekaan on laitettu 20% sitä valhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet..
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
On arvioitu, että Paavalin kirjoituksista 80% on ihan ok, mutta sinne sekaan on laitettu 20% sitä valhetta.Ihmiset arviot ilman argumentteja ovat satua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä, vaan homppelimiehiä (Parham ja Olseni)
Tässä ketjussa aiheena on Paavali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On arvioitu, että Paavalin kirjoituksista 80% on ihan ok, mutta sinne sekaan on laitettu 20% sitä valhetta.Lukutaitosi on säälittävällä tasolla.
Jos nyt näin ulkopuolisena voisi sanoa väliin jotain, niin te uskovaiset kyllä mietitte ihan liikaa jotain raamatun jakeita ja tulkitsette niitä monin eri tavoin. Mitäs jos keskittyisitte enemmän omaan itseenne ja omaan elämäänne, ja omaan sieluunne.
On totta että demonit jatkuvasti hyökkäävät ihmisten kimppuun ja laittavat ajatuksia ihmisten mieliin, ja yrittävät vallata koko kehon itselleen. Ja ihmiset vieläpä altistavat itseään tälläiselle käyttämällä alkoholia ja huumeita ja lääkkeitä. Ihan kuin jo muutenkin ei olisi tarpeeksi vakava tilanne.- Anonyymi
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Tutkimuksien mukaa psykopaatit ovat yleensä raivoraittiita. Anonyymi kirjoitti:
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Tutkimuksien mukaa psykopaatit ovat yleensä raivoraittiita.Ihmisen poika tuli syöden ja juoden ja huoraten ja haureutta harjoittaen, sitten tuli Martti Lutter ja jatkoi sitä samaa rataa. Ja tuhannet Luterilaiset ilakoiden menevät valmiiksi tehtyä polkua pitkin, mutta mihin se polku johtaa heidät?
- Anonyymi
Hieno kuva.
Uskovana ollessani paukutin viestejä tänne ja meni kierroksille...näin hetkellisiä kuvia päässäni. Oli varmaan jonkin sortin psykoosi päällä tai oireiden perusteella voisi ajatella näin jälkikäteen. Sitä ajanjaksoa kesti hetkellisesti ja siihen vaikutti jonkinlainen kriisi taustalla, ehkä masennusta oli ollut...
Niin siihen pääni mielenkuvaan. Siinä oli ryhmä tuollaisia huppupäisiä. Olin myös... joku tunki paperista rutatun pallon suuhuni...en tiedä mitä se kuvastaisi.
En muista oliko se samalla kertaa, mutta paperista on toinenkin mielenkuva niiltä ajoilta..tyhjiä papereita oli pitkin lattiaa ja pillleripurkkeja ympäriinsä ja pillereitä, konttasin jotain keräten siellä lattialla... huomiona se etten käytä oikeasti mitään päihteitä, joskus juon saunasiiderin, juomiseni eli sekin on vähäistä....en edes käytä juurikaan koskaan särkylääkkeotä....ehkä viidessä vuodessa yksi kerta panadolia tai kerran kymmenessä...jos sitäkään.
Saan tästä tunnustuksesta pelokkaita ja tuomitsevia kommentteja tai sitten en.
Lightning - Anonyymi
Kyllä ne pahat henget voi mennä asuvaiseksi ihmisen sisälle, kun Jumala vetää ensin oman Henkensä ihmisestä pois. Näi kävi molemmille Sauleille.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne pahat henget voi mennä asuvaiseksi ihmisen sisälle, kun Jumala vetää ensin oman Henkensä ihmisestä pois. Näi kävi molemmille Sauleille.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Paavali oli murhamies, mutta ikuinen elämä, ,eli Pyhä Henki ei ole sellaisessa ihmisessä loppuun asti. Se otetaan pois.
1. Joh. 3:15 ...ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli murhamies, mutta ikuinen elämä, ,eli Pyhä Henki ei ole sellaisessa ihmisessä loppuun asti. Se otetaan pois.
1. Joh. 3:15 ...ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.Siis suurin osa kristityistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli murhamies, mutta ikuinen elämä, ,eli Pyhä Henki ei ole sellaisessa ihmisessä loppuun asti. Se otetaan pois.
1. Joh. 3:15 ...ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.Sinäkin olet murhaaja?
Paavali oli vainooja, murhamies. Mutta Jeesus pelasti hänet ja asetti palvelukseensa.
Et siis tunne Jumalaa, Jeesusta? Et tunne Raamatun sanaa? Et tätäkään Paavalin todistusta, taikka muutakaan!
Ole hyvä ja lue ensin vaikkapa Apostolien teot luvut 22-28. Useaan kertaan.
Ja jos ymmärrys toimii - koeta käyttää sitä?
Lopeta typerä Yhden-Jakeen-jankuttamis-typeryys!
Paavali kertoi: 1 Tim 1: 12-17
"Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa!
- minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
- ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
" Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
" Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. "
"Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen."
Amen. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ihmisen poika tuli syöden ja juoden ja huoraten ja haureutta harjoittaen, sitten tuli Martti Lutter ja jatkoi sitä samaa rataa. Ja tuhannet Luterilaiset ilakoiden menevät valmiiksi tehtyä polkua pitkin, mutta mihin se polku johtaa heidät?
Tässä ketjussa aiheena on se, mikä aloituksessa otsikko.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa aiheena on se, mikä aloituksessa otsikko.
Okei, olittekin helluntalaisia sitten.... En tiedä siitä mitään joten valitettavasti en osaa teitä haukkua.
Anonyymi kirjoitti:
Hieno kuva.
Uskovana ollessani paukutin viestejä tänne ja meni kierroksille...näin hetkellisiä kuvia päässäni. Oli varmaan jonkin sortin psykoosi päällä tai oireiden perusteella voisi ajatella näin jälkikäteen. Sitä ajanjaksoa kesti hetkellisesti ja siihen vaikutti jonkinlainen kriisi taustalla, ehkä masennusta oli ollut...
Niin siihen pääni mielenkuvaan. Siinä oli ryhmä tuollaisia huppupäisiä. Olin myös... joku tunki paperista rutatun pallon suuhuni...en tiedä mitä se kuvastaisi.
En muista oliko se samalla kertaa, mutta paperista on toinenkin mielenkuva niiltä ajoilta..tyhjiä papereita oli pitkin lattiaa ja pillleripurkkeja ympäriinsä ja pillereitä, konttasin jotain keräten siellä lattialla... huomiona se etten käytä oikeasti mitään päihteitä, joskus juon saunasiiderin, juomiseni eli sekin on vähäistä....en edes käytä juurikaan koskaan särkylääkkeotä....ehkä viidessä vuodessa yksi kerta panadolia tai kerran kymmenessä...jos sitäkään.
Saan tästä tunnustuksesta pelokkaita ja tuomitsevia kommentteja tai sitten en.
LightningNuo kokemasi asiat saattaisivat olla välähdyksiä entisistä elämistäsi.
Jaa, että olit uskovainen mutta paranit uskovaisuudestasi...
Huomasin vasta nyt että tämä palsta onkin helluntalaisuus, hetken aikaa kyllä jo ihmettelin miten sekopäistä juttua täällä palstalla on. Kymmeniä sivuja jotain raamatun tekstejä jne...- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Nuo kokemasi asiat saattaisivat olla välähdyksiä entisistä elämistäsi.
Huomasin vasta nyt että tämä palsta onkin helluntalaisuus, hetken aikaa kyllä jo ihmettelin miten sekopäistä juttua täällä palstalla on. Kymmeniä sivuja jotain raamatun tekstejä jne...En usko mihinkään, en entisiin elämiin, en Jumalaan. Ja paranin kyllä, kait sitä pitäisi osata arvostaa enemmän.
Tämä palsta on tosi sekopäinen.
Oli mukava jutella.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
En usko mihinkään, en entisiin elämiin, en Jumalaan. Ja paranin kyllä, kait sitä pitäisi osata arvostaa enemmän.
Oli mukava jutella.
LightningMinä taas uskon entisiin elämiin, ja Jumalaan ja Saatanaan.
Entisten elämien tiedän pakosti olevan totta koska niitä olen nähnyt itse, tai tarkemmin ottaen niitä on näytetty minulle, en välttämättä olisi edes halunnut nähdä niitä tai tietää niistä. Se oli (pakollinen) osa henkistä kehitystäni, ja kieltämättä selitti paljon asioita.
Hienoa että paranit uskovaisuudesta ja voit nyt ajatella itse, ja tutkia itse asioita ilman rajoitteita.Anonyymi kirjoitti:
En usko mihinkään, en entisiin elämiin, en Jumalaan. Ja paranin kyllä, kait sitä pitäisi osata arvostaa enemmän.
Oli mukava jutella.
LightningErikoista muuten että tältä sekopäisimmältä palstalta löytyy eräs järkevimmältä vaikuttavista kirjoittajista.... vaikutat ehkä selväpäisemmältä kuin minä itse (mikä tosin ei vielä ehkä ole kovinkaan paljoa).
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Erikoista muuten että tältä sekopäisimmältä palstalta löytyy eräs järkevimmältä vaikuttavista kirjoittajista.... vaikutat ehkä selväpäisemmältä kuin minä itse (mikä tosin ei vielä ehkä ole kovinkaan paljoa).
Ihminen voi vaikuttaa monilla asioilla mielikuviin. Et oikeasti ole ehkäpä niin mystinen ja synkkä, mikä on imagosi?
Olen terve, kun en usko yliluonnolliseen. Olen herkkä ihminen ja siksi usko vaikutti minuun tosi voimakkaasti...se teki minut sairaaksi.
Joskus vähän hävettää täällä, kun kirjoitan, että olen niin "avoin kirja". Ehkä olen jotenkin masokisti, että annan aseita lyödä kirjoittamillani asioilla.
Kiitos kauniista sanoista .. vieläpä että ihan järkevänä pidetään :)
Ihminen voi vaikuttaa monilla asioilla mielikuviin. Et oikeasti ole ehkäpä niin mystinen ja synkkä, mikä on imagosi?
Olen terve, kun en usko yliluonnolliseen. Olen herkkä ihminen ja siksi usko vaikutti minuun tosi voimakkaasti...se teki minut sairaaksi.
Joskus vähän hävettää täällä, kun kirjoitan, että olen niin "avoin kirja". Ehkä olen jotenkin masokisti, että annan aseita lyödä kirjoittamillani asioilla.
LightningMinulla myös oli samanlaista nuorena, että olin herkkä ja uskonto vaikutti voimakkaasti, ja puhutteli voimakkaasti. Olin erittäin masentunut silloin nuorena, ja nyt kun mietin niin uskonnolla saattoi olla suuri osa siinä että masennuin.
On hienoa olla avoin kirja ja kertoa itsestään todellisia asioita, se kertoo hyvästä itsetunnosta.
Itse kun jätin uskonnon, niin siirryin synkemmille vesille kalastelemaan... ja löysin sieltä paljon asioita. Jossain vaiheessa löysin absoluuttista kauhua, ja silloin olin erittäin lähellä järkeni menettämistä, ja jopa itse ihmettelin silloin että miksen vaan sekoa. Sen jälkeen jätin henkiset asiat pitkäksi aikaa, mutta kyllästyin ja turhauduin elämääni. Nyt aion aloittaa taas henkiset opinnot, ja aion saavuttaa jotain sillä tiellä.Anonyymi kirjoitti:
LightningLuin kommenttejasi aiemmista keskusteluistasi, ja vaikutat hyvinkin järkevältä ja tasapainoiselta. Erittäin harvinaista näillä palstoilla....
Ja lisäksi taiteelliselta, monet kirjoituksesi ovat runonkaltaisia. Täällä on muuten runopalsta erikseen, ehkä voisit sinne kirjoitella joskus jotain (se on melko autio paikka..).
Huomaan että vastustat uskontoa aika voimakkaasti, tai ehkä paremminkin uskovaisia. Varmaankin omakohtaisten kokemustesi vuoksi. Minäkin inhosin tai vihasin uskovaisia, ehkä vieläkin hieman... mutta kuitenkin jokainen uskokoot mitä haluaa minun puolestani, ei se minulle kuulu.
Jotenkin toivoisin hieman avoimuutta sinulle ajatuksiisi, jos sopii sanoa, että ottaisit mahdollisuuksia avoimemmin ajatteluusi, etkä sulkisi mieltäsi täysin kaikelta henkiseltä. Tietysti jos pelkäät että mielenterveytesi kärsii siitä jos otat henkimaailmaa yhtään mukaan maailmankuvaasi, niin silloin se ei ole välttämättä ollenkaan järkevää. Kieltämättä henkimaailman kanssa pelatessa mielenterveys on kovilla, se vaatii aika paljon kanttia ihmiseltä.
Uskonto taas vaatii vaan uskoa.... ja sitä minulla itselläni ei vaan ollut. Itseasiassa olen aika kateellinen niille sellaisille tosiuskovaisille, kun en yhtään tiedä että mistä hitosta ne sen uskon oikein ottavat, itse en siihen koskaan pystynyt vaikka yritin kyllä.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Luin kommenttejasi aiemmista keskusteluistasi, ja vaikutat hyvinkin järkevältä ja tasapainoiselta. Erittäin harvinaista näillä palstoilla....
Ja lisäksi taiteelliselta, monet kirjoituksesi ovat runonkaltaisia. Täällä on muuten runopalsta erikseen, ehkä voisit sinne kirjoitella joskus jotain (se on melko autio paikka..).
Huomaan että vastustat uskontoa aika voimakkaasti, tai ehkä paremminkin uskovaisia. Varmaankin omakohtaisten kokemustesi vuoksi. Minäkin inhosin tai vihasin uskovaisia, ehkä vieläkin hieman... mutta kuitenkin jokainen uskokoot mitä haluaa minun puolestani, ei se minulle kuulu.
Jotenkin toivoisin hieman avoimuutta sinulle ajatuksiisi, jos sopii sanoa, että ottaisit mahdollisuuksia avoimemmin ajatteluusi, etkä sulkisi mieltäsi täysin kaikelta henkiseltä. Tietysti jos pelkäät että mielenterveytesi kärsii siitä jos otat henkimaailmaa yhtään mukaan maailmankuvaasi, niin silloin se ei ole välttämättä ollenkaan järkevää. Kieltämättä henkimaailman kanssa pelatessa mielenterveys on kovilla, se vaatii aika paljon kanttia ihmiseltä.
Uskonto taas vaatii vaan uskoa.... ja sitä minulla itselläni ei vaan ollut. Itseasiassa olen aika kateellinen niille sellaisille tosiuskovaisille, kun en yhtään tiedä että mistä hitosta ne sen uskon oikein ottavat, itse en siihen koskaan pystynyt vaikka yritin kyllä.En tiedä onko se nyt ihan vihaa, miksi vihata jos ei tunneta todellisesti toisiamme. Viha kuluttaa ihmistä, mustaa oman mielen. Ehkä joskus ärsyttävät tämän palstan uskovat, koska koen heidän näkevän muiden silmistä onkia rikan, muttei omasta silmästään hirttä. Koen, että heidän ainoa tavoite on käännyttää, jos satun olemaan ystävällinen. Siksi, en ole välttämättä miellyttävä täällä. En toisaalta tunne heitä yksilöinä, ymmärrän sen, olen silti sitä huttua nähnyt myös muualla ja vaikuttaahan kokemukset tietenkin meihin. Osaavat uskovaiset olla harvinaisen pirullisia ja kylmiä itsekin.
Ojennat kuin kultaista omenaa, henkisyyden tietä eteeni. En silti usko siihen, on tuhansia uskontoja ja ihmiset ovat aina uskoneet johonkin henkiseen ja yli- inhimilliseen. Ei minua kiehdo se henkisyys, niinkään, enemmän ihmiset niiden takana, keskustelut. Sinä ihmisenä olet kiehtova persoona. Kuva pettää katsojaa, en tarkoita avatartasi tällä. Tiedän sen pelin olevan jännittävää, mutta ei se ole todellista, kuten ei mikään uskontokaan.
Olin sukupippaloissa tuossa vähän aikaa sitten. Kuuntelin keskustelun aiheita. Ihmiset kehuivat suoriutumistaan, kuinka erinomaisia olivat, matkojaan...tunsin ulkopuoliseksi itseni ison ihmismäärän seassa. En voinut istua kuin lähinnä nätisti hymyillen. Minulla ei ollut mitään annettavaa sellaiseen. En osaa sitä peliä.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Luin kommenttejasi aiemmista keskusteluistasi, ja vaikutat hyvinkin järkevältä ja tasapainoiselta. Erittäin harvinaista näillä palstoilla....
Uskonto taas vaatii vaan uskoa.... ja sitä minulla itselläni ei vaan ollut. Itseasiassa olen aika kateellinen niille sellaisille tosiuskovaisille, kun en yhtään tiedä että mistä hitosta ne sen uskon oikein ottavat, itse en siihen koskaan pystynyt vaikka yritin kyllä.Minulla oli ns henkinen ystävä. "Puhuimme eri kieltä". Koetimme välittää ajatuksia musiikin keinoin. Ystävyydessä, ei ollut tarpeeksi rakennuspilareita.
Saat biisin, en tiedä osaatko kuunnella minun kieltäni, jonkun toisen sanoittaman biisin kautta? Sehän ei siis ole minun sanojani loppuviimein. Sen keinoin välitetään asioita, kuten kielellä yleensäkin.
Voisimme toki luoda jonkin ihan uuden tavan kommunikoida palstalla, jos viivähdät pidemmäksi aikaa ;)
- The Sound of silence., haluaako sitten kuunnella Simon and Garfunkelin version tai distubedin, miten vain itseen kolahtaa. :)
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Okei, olittekin helluntalaisia sitten.... En tiedä siitä mitään joten valitettavasti en osaa teitä haukkua.
Älä edes kuvittele, että KAIKKI tällä palstalla kirjotittavat ym olisiva helluntailaisia!
Ei pidä esittää omia luuloja faktoina. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Nuo kokemasi asiat saattaisivat olla välähdyksiä entisistä elämistäsi.
Huomasin vasta nyt että tämä palsta onkin helluntalaisuus, hetken aikaa kyllä jo ihmettelin miten sekopäistä juttua täällä palstalla on. Kymmeniä sivuja jotain raamatun tekstejä jne...No, outoo on että tällaiselle palstalle eksyit! Lähde kiireesti pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli mukava jutella.
LightningOutoo on, että haukutaan palstaa sekopäiseksi, - mutta kuitenkin lusmuillaan täällä?
Tosi ambivalenttista ja sekopäistä sellainen skitsous on!!! - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Minä taas uskon entisiin elämiin, ja Jumalaan ja Saatanaan.
Entisten elämien tiedän pakosti olevan totta koska niitä olen nähnyt itse, tai tarkemmin ottaen niitä on näytetty minulle, en välttämättä olisi edes halunnut nähdä niitä tai tietää niistä. Se oli (pakollinen) osa henkistä kehitystäni, ja kieltämättä selitti paljon asioita.
Hienoa että paranit uskovaisuudesta ja voit nyt ajatella itse, ja tutkia itse asioita ilman rajoitteita.Sairauksille ja harhoille ei aina mitään voi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LightningSääli tuollaisia kohtaloita.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Minulla myös oli samanlaista nuorena, että olin herkkä ja uskonto vaikutti voimakkaasti, ja puhutteli voimakkaasti. Olin erittäin masentunut silloin nuorena, ja nyt kun mietin niin uskonnolla saattoi olla suuri osa siinä että masennuin.
On hienoa olla avoin kirja ja kertoa itsestään todellisia asioita, se kertoo hyvästä itsetunnosta.
Itse kun jätin uskonnon, niin siirryin synkemmille vesille kalastelemaan... ja löysin sieltä paljon asioita. Jossain vaiheessa löysin absoluuttista kauhua, ja silloin olin erittäin lähellä järkeni menettämistä, ja jopa itse ihmettelin silloin että miksen vaan sekoa. Sen jälkeen jätin henkiset asiat pitkäksi aikaa, mutta kyllästyin ja turhauduin elämääni. Nyt aion aloittaa taas henkiset opinnot, ja aion saavuttaa jotain sillä tiellä.Säälittävää lukea tuollaista sekoilua ja harhailua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä onko se nyt ihan vihaa, miksi vihata jos ei tunneta todellisesti toisiamme. Viha kuluttaa ihmistä, mustaa oman mielen. Ehkä joskus ärsyttävät tämän palstan uskovat, koska koen heidän näkevän muiden silmistä onkia rikan, muttei omasta silmästään hirttä. Koen, että heidän ainoa tavoite on käännyttää, jos satun olemaan ystävällinen. Siksi, en ole välttämättä miellyttävä täällä. En toisaalta tunne heitä yksilöinä, ymmärrän sen, olen silti sitä huttua nähnyt myös muualla ja vaikuttaahan kokemukset tietenkin meihin. Osaavat uskovaiset olla harvinaisen pirullisia ja kylmiä itsekin.
Ojennat kuin kultaista omenaa, henkisyyden tietä eteeni. En silti usko siihen, on tuhansia uskontoja ja ihmiset ovat aina uskoneet johonkin henkiseen ja yli- inhimilliseen. Ei minua kiehdo se henkisyys, niinkään, enemmän ihmiset niiden takana, keskustelut. Sinä ihmisenä olet kiehtova persoona. Kuva pettää katsojaa, en tarkoita avatartasi tällä. Tiedän sen pelin olevan jännittävää, mutta ei se ole todellista, kuten ei mikään uskontokaan.
Olin sukupippaloissa tuossa vähän aikaa sitten. Kuuntelin keskustelun aiheita. Ihmiset kehuivat suoriutumistaan, kuinka erinomaisia olivat, matkojaan...tunsin ulkopuoliseksi itseni ison ihmismäärän seassa. En voinut istua kuin lähinnä nätisti hymyillen. Minulla ei ollut mitään annettavaa sellaiseen. En osaa sitä peliä.
LightningSääliittävä harhailija tuo Ligh
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli ns henkinen ystävä. "Puhuimme eri kieltä". Koetimme välittää ajatuksia musiikin keinoin. Ystävyydessä, ei ollut tarpeeksi rakennuspilareita.
Saat biisin, en tiedä osaatko kuunnella minun kieltäni, jonkun toisen sanoittaman biisin kautta? Sehän ei siis ole minun sanojani loppuviimein. Sen keinoin välitetään asioita, kuten kielellä yleensäkin.
Voisimme toki luoda jonkin ihan uuden tavan kommunikoida palstalla, jos viivähdät pidemmäksi aikaa ;)
- The Sound of silence., haluaako sitten kuunnella Simon and Garfunkelin version tai distubedin, miten vain itseen kolahtaa. :)
LightningHahaa... mitä kommentteja olemme tähän keränneet näiltä sekopäiltä.... Kuinka helppoa olisi alkaa kiusaamaan näitä uskiksia täällä... mutta eihän se olisi oikein. Heitä pitää kohdella kuin vajaaälyisiä, heidän mielestään puuttuu palikoita, mutta ehkä ne vielä löytyvät jossain vaiheessa elämää.
Sounds of silence on tuttu kappale nuoruudestani, en tiennytkään että Disturbed on tehnyt siitä oman version, erikoista.
Valittettavasti en oikeen voi lähteä tähän musiikkivisaan mukaan, kun minun kuuntelemani musiikki on vain Arch Enemyä, Slipknottia, ja joskus Dimmu Borgiria. En usko että nuo miellyttäisivät sinua... tällä hetkellä lempikappaleeni on ollut Arch Enemy - Poisoned Arrow, sen alku on hieno, kuuntelen sen aina moneen kertaan.. kertosäkeestä en niin paljoa pidä.
Kultaista omenaa on paha puraista, hampaat hajoaa. Itse en omaa henkisyyttäni lähde muille tuputtamaan, ihan siistä syystä että se ei sovi kuin harvoille. Kun tiedän miten vaativa se tie on, niin en sitä arvaa suositella. Itsekään en ole ihan varma selviänkö kun taas sille tielle lähden. Todellisuudesta voisin sanoa senverran että kävin jossain toisessa paikassa kerran, tai todellisuudessa, ja se todellisuus oli selvästi todellisempi kuin tämä nykyinen todellisuus mihin palasin. Se oli melko häiritsevää pitkän aikaa kun muistikuvani oli todellisempi kuin tämä elämä. Jos olisi mieleltään heikko niin jo tuosta yhdestä yksityiskohdasta voisi helposti seota jos niin haluaisi...
Se normaali elämä ilman henkistä puolta, vietin sitä ehkä kymmenisen vuotta, silloin tällöin siitä hieman poiketen... Mutta se kävi niin valtavan tylsäksi ja yksitoikkoiseksi, saman toistamiseksi päivästä toiseen, että voin myöntää että joku vuosi sitten harkitsin vakavasti itsemurhaa. Sitten tajusin että en vaan kestä tavallista elämää, vaan tarvitsen sen henkisen ulottuvuuden siihen mukaan. Siis sen henkisen ulottuvuuden voi välttää jos niin haluaa tehdä, pitää vaan olla kieli keskellä suuta, ikinä ei voi kiinnittää huomiotaan mihinkään outoon asiaan, ja mieli pitää pitää kiireisenä kaikenlaisen hötön avulla, elokuvat musiikki uutiset jne jne..
Jaa oli henkinen ystävä, mikä siinä meni pieleen? Uskonto ehkäpä.... tai erillaiset uskomukset.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Hahaa... mitä kommentteja olemme tähän keränneet näiltä sekopäiltä.... Kuinka helppoa olisi alkaa kiusaamaan näitä uskiksia täällä... mutta eihän se olisi oikein. Heitä pitää kohdella kuin vajaaälyisiä, heidän mielestään puuttuu palikoita, mutta ehkä ne vielä löytyvät jossain vaiheessa elämää.
Sounds of silence on tuttu kappale nuoruudestani, en tiennytkään että Disturbed on tehnyt siitä oman version, erikoista.
Valittettavasti en oikeen voi lähteä tähän musiikkivisaan mukaan, kun minun kuuntelemani musiikki on vain Arch Enemyä, Slipknottia, ja joskus Dimmu Borgiria. En usko että nuo miellyttäisivät sinua... tällä hetkellä lempikappaleeni on ollut Arch Enemy - Poisoned Arrow, sen alku on hieno, kuuntelen sen aina moneen kertaan.. kertosäkeestä en niin paljoa pidä.
Kultaista omenaa on paha puraista, hampaat hajoaa. Itse en omaa henkisyyttäni lähde muille tuputtamaan, ihan siistä syystä että se ei sovi kuin harvoille. Kun tiedän miten vaativa se tie on, niin en sitä arvaa suositella. Itsekään en ole ihan varma selviänkö kun taas sille tielle lähden. Todellisuudesta voisin sanoa senverran että kävin jossain toisessa paikassa kerran, tai todellisuudessa, ja se todellisuus oli selvästi todellisempi kuin tämä nykyinen todellisuus mihin palasin. Se oli melko häiritsevää pitkän aikaa kun muistikuvani oli todellisempi kuin tämä elämä. Jos olisi mieleltään heikko niin jo tuosta yhdestä yksityiskohdasta voisi helposti seota jos niin haluaisi...
Se normaali elämä ilman henkistä puolta, vietin sitä ehkä kymmenisen vuotta, silloin tällöin siitä hieman poiketen... Mutta se kävi niin valtavan tylsäksi ja yksitoikkoiseksi, saman toistamiseksi päivästä toiseen, että voin myöntää että joku vuosi sitten harkitsin vakavasti itsemurhaa. Sitten tajusin että en vaan kestä tavallista elämää, vaan tarvitsen sen henkisen ulottuvuuden siihen mukaan. Siis sen henkisen ulottuvuuden voi välttää jos niin haluaa tehdä, pitää vaan olla kieli keskellä suuta, ikinä ei voi kiinnittää huomiotaan mihinkään outoon asiaan, ja mieli pitää pitää kiireisenä kaikenlaisen hötön avulla, elokuvat musiikki uutiset jne jne..
Jaa oli henkinen ystävä, mikä siinä meni pieleen? Uskonto ehkäpä.... tai erillaiset uskomukset.Kuuntelehan disturbedin versio, se on minusta aika hyvä. Sanat ovat tärkeitä, minusta laulu kertoo kohtaamattomuudesta joiltain osin.
En ehkä pitäisi musiikkimaustasi.
Oikeastaan se ystävyys vaikutti minuun jotenkin enemmän kuin muut ystävyydet ovat tehneet.. minusta tuli esiin pehmeämpi puoli. Olin sekaisin, tuhoisin itseäni ja varmaan tuhosin henkisesti häntä. Paljon oli syytä minussa, ihan itsessäni, olin kypsymätön ihmisenä. En usko hänen pitäneen minusta ihmisenä, ja se on ymmärrettävää toisaalta. Ja lisäksi katsoin häntä ylöspäin ja koetin kelvata, se ei ole kovin hyvä ystävyyden pohja.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Hahaa... mitä kommentteja olemme tähän keränneet näiltä sekopäiltä.... Kuinka helppoa olisi alkaa kiusaamaan näitä uskiksia täällä... mutta eihän se olisi oikein. Heitä pitää kohdella kuin vajaaälyisiä, heidän mielestään puuttuu palikoita, mutta ehkä ne vielä löytyvät jossain vaiheessa elämää.
Jaa oli henkinen ystävä, mikä siinä meni pieleen? Uskonto ehkäpä.... tai erillaiset uskomukset.Ei se mitään vaikka et musavisaan lähde mukaan...se olikin vähän sellainen minun oma trippini, "hänen kanssaan". ;) ehkei näitä juttuja muut ymmärtäisi edes, sen verran sekopäistä se on ollut, ainakin minulle ;)
Oli mukava jutella kuitenkin.
Ei se mitään vaikka et musavisaan lähde mukaan...se olikin vähän sellainen minun oma trippini, "hänen kanssaan". ;) ehkei näitä juttuja muut ymmärtäisi edes, sen verran sekopäistä se on ollut, ainakin minulle ;)
Oli mukava jutella kuitenkin.
LightningVoisin lähteäkin mutta minun musavisani sisältää vain aika rankkaa musiikkia....
Unohdin mainita että Kamelot on myös loistava bändi, ooppera-tyylistä metallia, uusi laulaja on loistava.
KAMELOT - Phantom Divine (Shadow Empire) ft. Lauren Hart
KAMELOT - Sacrimony (Angel of Afterlife)
Live versiot on parhaita.
Joo kuuntelin tuon disturbedin version, hyvä laulaja, mutta ei ole alkuunkaan minun tyylistäni musiikkia tuollainen, en saa siitä mitään irti. Kuuntelen musiikkia sen sisältämän tai aikaansaaman energian takia, Dimmu borgiria kuuntelen harvemmin, sen energia on alhaista, se alkaa kuumottamaan jalkojani. Arch enemy saa harteissani säteilemään ja liikkumaan korkeataajuisen sähköisen kentän. Ja Kamelot saa harteissa sekä niskassani tuntumaan sähköisen säteilevän energian, se on parasta energiaa. Muut on jostain siltä väliltä.
Tuollaisesta "normaalista" surkeasta musiikista en saa mitään tunnetta irti, sillä vaan menetän energiaa. Se toimii täysin vastoin sitä mitä haluan saavuttaa. Sanoja en yleensä ikinä edes kuuntele, ainoastaan tunnen, sen musiikin energian.
Enpä tiedä oliko tuo sinun kuvailemasi enemmänkin jotain rakkausjuttuja kuin ihan ystävyyttä, tuo kuullostaa melko vakavalta ihan vaan ystävyydeksi.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Voisin lähteäkin mutta minun musavisani sisältää vain aika rankkaa musiikkia....
Unohdin mainita että Kamelot on myös loistava bändi, ooppera-tyylistä metallia, uusi laulaja on loistava.
KAMELOT - Phantom Divine (Shadow Empire) ft. Lauren Hart
KAMELOT - Sacrimony (Angel of Afterlife)
Live versiot on parhaita.
Joo kuuntelin tuon disturbedin version, hyvä laulaja, mutta ei ole alkuunkaan minun tyylistäni musiikkia tuollainen, en saa siitä mitään irti. Kuuntelen musiikkia sen sisältämän tai aikaansaaman energian takia, Dimmu borgiria kuuntelen harvemmin, sen energia on alhaista, se alkaa kuumottamaan jalkojani. Arch enemy saa harteissani säteilemään ja liikkumaan korkeataajuisen sähköisen kentän. Ja Kamelot saa harteissa sekä niskassani tuntumaan sähköisen säteilevän energian, se on parasta energiaa. Muut on jostain siltä väliltä.
Tuollaisesta "normaalista" surkeasta musiikista en saa mitään tunnetta irti, sillä vaan menetän energiaa. Se toimii täysin vastoin sitä mitä haluan saavuttaa. Sanoja en yleensä ikinä edes kuuntele, ainoastaan tunnen, sen musiikin energian.
Enpä tiedä oliko tuo sinun kuvailemasi enemmänkin jotain rakkausjuttuja kuin ihan ystävyyttä, tuo kuullostaa melko vakavalta ihan vaan ystävyydeksi.Juu, ei niin örveltämistä ollut, mitä luulin sinun kuuntelevan. Se oli tietynlaista genreä, mutta vähän sama fiilis kuin sinullakin, en saanut mitään tuosta kamelotista.
Itse ajattelen niin, että hyvän ystävyyden tulisi perustua rakkauteen. Jos ei ole rakkautta, toista ei ole valmis kärsimään ja se on aika pinnallista. On helppo hylätä, kun ei välitä toisesta.
Juu, ei niin örveltämistä ollut, mitä luulin sinun kuuntelevan. Se oli tietynlaista genreä, mutta vähän sama fiilis kuin sinullakin, en saanut mitään tuosta kamelotista.
Itse ajattelen niin, että hyvän ystävyyden tulisi perustua rakkauteen. Jos ei ole rakkautta, toista ei ole valmis kärsimään ja se on aika pinnallista. On helppo hylätä, kun ei välitä toisesta.
LightningAika hurjaa että odotat rakkautta ystäviltäsi, tai ystävyydeltä. Edes ns. kumppanit eivät useinkaan tunne mitään rakkautta toisiaan kohtaan, vaan ovat yhdessä velvollisuuden tunnosta tai käytännön syistä. Rakkauden hakeminen ystävältä on melkoisen vaativaa...
Itse en edes usko että sellaista asiaa kuin "rakkaus" on olemassakaan. Se on pötypuhetta. Ei sellaista ole ainakaan maan päällä.
Korjaan siis kamelot ei ole varsinaisesti oopperametallia vaan musikaali-metallia. Nightwish on itseasiassa suora kopio tästä bändistä, mutta oopperalaulajalla. Kamelot ei ehkä mene kaikille, varsinkaan jos ei ole musikaalitaustaa tai klassisen musiikin taustaa. Mutta jos tietää ko. alueista jotain, niin sitten osaa arvostaa Kamelotin laulajan kykyjä, ja esim. laulun opettajat youtubessa ovat erittäin vaikuttuneita laulajan taidoista.
Kun kuuntelen musiikkia siitä saamani tunteen perusteella, niin mikään älyvapaa örinä ei oikein sovi, energia sellaisessa on äärimmäisen alhaista. Kun jopa Dimmu Borgir (musta linna) kuumentaa vain varpaitani, ja se sentään sisältää sinfonisia elementtejä, niin jokin täysi örinä ei tekisi mitään tai sitten vain alentaisi energistä tasoani.
Meillä on ilmeisesti erillainen tapa tai tavoite musiikin kuuntelussa... arvelisin että sinulla musiikin kuuntelu perustuu tunteisiin mitä musiikista saat? En tiedä..
Sanoit kuuntelevasi sanoja tarkkaan, miksi et suoraan harrasta runoutta jos olet sanoista kiinnostunut? Haiku ja Tanka ovat mielenkiintoisia, erillaista kuin länsimainen tavara.
Katsopa täältä runo-aluetta, viihde ja kulttuuri - Kirjallisuus- Runotdarknessin kirjoitti:
Aika hurjaa että odotat rakkautta ystäviltäsi, tai ystävyydeltä. Edes ns. kumppanit eivät useinkaan tunne mitään rakkautta toisiaan kohtaan, vaan ovat yhdessä velvollisuuden tunnosta tai käytännön syistä. Rakkauden hakeminen ystävältä on melkoisen vaativaa...
Itse en edes usko että sellaista asiaa kuin "rakkaus" on olemassakaan. Se on pötypuhetta. Ei sellaista ole ainakaan maan päällä.
Korjaan siis kamelot ei ole varsinaisesti oopperametallia vaan musikaali-metallia. Nightwish on itseasiassa suora kopio tästä bändistä, mutta oopperalaulajalla. Kamelot ei ehkä mene kaikille, varsinkaan jos ei ole musikaalitaustaa tai klassisen musiikin taustaa. Mutta jos tietää ko. alueista jotain, niin sitten osaa arvostaa Kamelotin laulajan kykyjä, ja esim. laulun opettajat youtubessa ovat erittäin vaikuttuneita laulajan taidoista.
Kun kuuntelen musiikkia siitä saamani tunteen perusteella, niin mikään älyvapaa örinä ei oikein sovi, energia sellaisessa on äärimmäisen alhaista. Kun jopa Dimmu Borgir (musta linna) kuumentaa vain varpaitani, ja se sentään sisältää sinfonisia elementtejä, niin jokin täysi örinä ei tekisi mitään tai sitten vain alentaisi energistä tasoani.
Meillä on ilmeisesti erillainen tapa tai tavoite musiikin kuuntelussa... arvelisin että sinulla musiikin kuuntelu perustuu tunteisiin mitä musiikista saat? En tiedä..
Sanoit kuuntelevasi sanoja tarkkaan, miksi et suoraan harrasta runoutta jos olet sanoista kiinnostunut? Haiku ja Tanka ovat mielenkiintoisia, erillaista kuin länsimainen tavara.
Katsopa täältä runo-aluetta, viihde ja kulttuuri - Kirjallisuus- Runothttps://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/kirjallisuus/runot
tuossa linkki, en tiedä onko pitkään ennenkuin poistetaan- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Aika hurjaa että odotat rakkautta ystäviltäsi, tai ystävyydeltä. Edes ns. kumppanit eivät useinkaan tunne mitään rakkautta toisiaan kohtaan, vaan ovat yhdessä velvollisuuden tunnosta tai käytännön syistä. Rakkauden hakeminen ystävältä on melkoisen vaativaa...
Katsopa täältä runo-aluetta, viihde ja kulttuuri - Kirjallisuus- RunotAjattelin että kuulosti Nightwish: ltä.
Kyllä, en omaa mitään klassista taustaa. Olen tällainen perusjuntti 😁
Koen asioita voimakkaasti tunteenomaisesti.
Se on osa sitä mitä olen. En voi muuttaa sitä mitä olen.
Voi olla, että vaadin liikaa? Ehkä elän utopiassa pääni sisällä? Ken tietää. Tiedätkö sinä?
Ajattelin että kuulosti Nightwish: ltä.
Kyllä, en omaa mitään klassista taustaa. Olen tällainen perusjuntti 😁
Koen asioita voimakkaasti tunteenomaisesti.
Se on osa sitä mitä olen. En voi muuttaa sitä mitä olen.
Voi olla, että vaadin liikaa? Ehkä elän utopiassa pääni sisällä? Ken tietää. Tiedätkö sinä?
LightningMielestäni vaadit liikaa. Rakastaminen tai rakkauden tunteminen on kova vaatimus jo parisuhteessa. Ystäviltä sellaisen vaatiminen menee jo mahdottoman yläpuolelle..
"en voi muuttaa sitä mitä olen".... jos noin ajattelet niin et voikaan.
Pidätkö asioiden tunteenomaisesta kokemisesta? Jospa se on syy miksi niin teet.
Minä en pitänyt, se oli kurjaa, tuntui että tunsin vain huonoja tuntemuksia. Kun pääsin niistä eroon vähän yli kaksikymmentävuotiaana, olin vihdoin vapaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni.
Televisiossa menee juuri nyt Star Wars.... joku niistä uusista elokuvista, oletko katsonut niitä koskaan, onko sinulla mitään suosikkia niistä hahmoista siinä?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Mielestäni vaadit liikaa. Rakastaminen tai rakkauden tunteminen on kova vaatimus jo parisuhteessa. Ystäviltä sellaisen vaatiminen menee jo mahdottoman yläpuolelle..
"en voi muuttaa sitä mitä olen".... jos noin ajattelet niin et voikaan.
Pidätkö asioiden tunteenomaisesta kokemisesta? Jospa se on syy miksi niin teet.
Minä en pitänyt, se oli kurjaa, tuntui että tunsin vain huonoja tuntemuksia. Kun pääsin niistä eroon vähän yli kaksikymmentävuotiaana, olin vihdoin vapaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni.
Televisiossa menee juuri nyt Star Wars.... joku niistä uusista elokuvista, oletko katsonut niitä koskaan, onko sinulla mitään suosikkia niistä hahmoista siinä?Rogue one, on huono, mielestäni.
Haluatko tietää suosikkihahmoni star warsista.
Darth Vader.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rogue one, on huono, mielestäni.
Haluatko tietää suosikkihahmoni star warsista.
Darth Vader.
LightningAnakin skywalker.
Anakin skywalker.
LightningEt voi valita kahta!... voi olla vain yksi suosikki.
Sanoit ensin Darth Vader, joka on ehdottomasti minun suosikkini. Miten se voisi olla sinun suosikkisi? Olet hyvin eri tyyppinen henkilö kuin minä, ja silti suosisit tuota hahmoa? Sehän on koko elokuvan pääpahis. Se mikäsenyt on, kaapuhemmo on sivuhenkilö, sehän heitettiin lopussa kuiluun.
Darth Vaderissa kiehtoo voima, musertava voima jolla se jyrää alleen kaikki muut.
Jos oikein muistan niin olikohan tässä rogue onessa se kohtaus missä Darth pisti yksinään matalaksi joukon sotilaita. Se oli hieno kohtaus...- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Et voi valita kahta!... voi olla vain yksi suosikki.
Sanoit ensin Darth Vader, joka on ehdottomasti minun suosikkini. Miten se voisi olla sinun suosikkisi? Olet hyvin eri tyyppinen henkilö kuin minä, ja silti suosisit tuota hahmoa? Sehän on koko elokuvan pääpahis. Se mikäsenyt on, kaapuhemmo on sivuhenkilö, sehän heitettiin lopussa kuiluun.
Darth Vaderissa kiehtoo voima, musertava voima jolla se jyrää alleen kaikki muut.
Jos oikein muistan niin olikohan tässä rogue onessa se kohtaus missä Darth pisti yksinään matalaksi joukon sotilaita. Se oli hieno kohtaus...Sehän on periaatteessa sama onko Anakin vai Vader...? Muistan, kun näin lapsena starwarsin, pidin jo silloin Darth Vaderista.
Sehän on periaatteessa sama onko Anakin vai Vader...? Muistan, kun näin lapsena starwarsin, pidin jo silloin Darth Vaderista.
LightningNiin minäkin pidin jo lapsena Darth Vaderista, ne oli hurjia elokuvia kun tulivat suomeen, mutta ystäväni olivat minua hieman vanhempia ja sitten minäkin sain katsoa elokuvan kun kerran ystävänikin katsoivat sitä... mikä lie niissä silloin ikäraja olikaan, en tiedä.
Jo silloin lapsena minä valitsin pimeän puolen, kaikki toiset kannattivat kapinallisia.
Ai se Anakin on se sama henkilö? Okei... en ole kovin hyvä tässä scifi-nörtteilyssä... taidat sinä viedä voiton kevyesti tällä alalla.
Tosiaan siitähän oli yksi elokuva miten se hahmo muuttui sankarista pimeän puolen kannattajaksi. Jotenkin meni turhan nopeasti se muutos, hieman äkisti tapahtui muistaakseni. Klassinen sankarista roistoksi tarina.. Samoin kun koko star wars kertoo pahan ja hyvän taistelusta, on aivan kuin suoraan toisesta maailmansodasta liittoutuneet vs. natsit. Imperiumin joukoilla elokuvassa on jopa samanlaiset univormut kuin natseilla...Anonyymi kirjoitti:
Sehän on periaatteessa sama onko Anakin vai Vader...? Muistan, kun näin lapsena starwarsin, pidin jo silloin Darth Vaderista.
LightningTiedätkö mikä on erittäin huvittavaa.. tuli juuri mieleeni että nämä ääri-uskovaiset tällä palstalla lukevat meidän keskusteluamme star wars-elokuvista.... se on jotenkin aivan hillitöntä... Eivät he tosin edes tiedä että mitä ne ovat, jotain kiellettyä vaan.
Kuinka muuten pääsit siitä uskonnosta eroon? Ymmärsinkö oikein että olit kasvanut mukaan uskontoon pienestä pitäen, ja olivatko sukulaisesi myös uskovaisia?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tiedätkö mikä on erittäin huvittavaa.. tuli juuri mieleeni että nämä ääri-uskovaiset tällä palstalla lukevat meidän keskusteluamme star wars-elokuvista.... se on jotenkin aivan hillitöntä... Eivät he tosin edes tiedä että mitä ne ovat, jotain kiellettyä vaan.
Kuinka muuten pääsit siitä uskonnosta eroon? Ymmärsinkö oikein että olit kasvanut mukaan uskontoon pienestä pitäen, ja olivatko sukulaisesi myös uskovaisia?Mitä palstalaiset tästä ajattelevat. Saavat aiheen pitää minua pahana, todisteen itselleen siitä, että olen itse saatana heille, eksynyt.
En todellisesti kannata väkivaltaa lainkaan. En reaalielämässä tapahtuvana ihannoi sitä, en hyväksy kivun aiheuttamista muille. Pyrin oikeudenmukaisiin arvoihin. Olen varmasti vastuuntuntoisempi ja rehellisempi kuin ihmiset keskimäärin ovat. Siksi heidän arvionsa ei tunnu oikeudenmukaiselta.
Todellisesti he itse kannattavat arvoja, mitkä ovat kyseenalaisia kuten veren juontia ja ihmisen riiputtamista tuskissaan ristillä, ilon aiheena Eivät näe Jumalansa teoissa pahuutta, vaikka hän se on todellinen murhaaja Raamatun mukaan. Jumala on oikea darkside hahmo.
Pitäisikö sinun alkaa uskovaksi näillä perusteilla? :)
Vanhempani ja lapsuuteni kasvuympäristö. En sano että olisivat aina olleet itsensä mukaan ns uudestisyntyneitä, he sanojsivat varmaan etteivät olleet uskossa vielä silloin, kun olin pieni. Silti heidän arvomaailmansa oli jo ennen sitä kuten uskovien ja ainakin jossain vaiheessa kokivat jonkin "hengellisen uudestisyntymisen" kokemuksen. Sanonta lapset nousevat vanhempiaan vastaan viimeisinä päivinä, on turhankin tuttu.
Mitä palstalaiset tästä ajattelevat. Saavat aiheen pitää minua pahana, todisteen itselleen siitä, että olen itse saatana heille, eksynyt.
En todellisesti kannata väkivaltaa lainkaan. En reaalielämässä tapahtuvana ihannoi sitä, en hyväksy kivun aiheuttamista muille. Pyrin oikeudenmukaisiin arvoihin. Olen varmasti vastuuntuntoisempi ja rehellisempi kuin ihmiset keskimäärin ovat. Siksi heidän arvionsa ei tunnu oikeudenmukaiselta.
Todellisesti he itse kannattavat arvoja, mitkä ovat kyseenalaisia kuten veren juontia ja ihmisen riiputtamista tuskissaan ristillä, ilon aiheena Eivät näe Jumalansa teoissa pahuutta, vaikka hän se on todellinen murhaaja Raamatun mukaan. Jumala on oikea darkside hahmo.
Pitäisikö sinun alkaa uskovaksi näillä perusteilla? :)
Vanhempani ja lapsuuteni kasvuympäristö. En sano että olisivat aina olleet itsensä mukaan ns uudestisyntyneitä, he sanojsivat varmaan etteivät olleet uskossa vielä silloin, kun olin pieni. Silti heidän arvomaailmansa oli jo ennen sitä kuten uskovien ja ainakin jossain vaiheessa kokivat jonkin "hengellisen uudestisyntymisen" kokemuksen. Sanonta lapset nousevat vanhempiaan vastaan viimeisinä päivinä, on turhankin tuttu.
LightningTuo on varmasti todella kurjaa jos vanhemmat yhtäkkiä alkavat ääriuskovaisiksi. Olisiko tuollaisessa tilanteessa nopeutettu huostaanotto paikallaan.
Vaikuttaa siltä että olet liian kiltti.... ei tässä maailmassa pärjää tuollaisella asenteella. Pitää olla kova ja valmis vastaamaan kaikkeen mitä tulee vastaan, kaikilla mahdollisilla käytettävissä olevilla keinoilla.
Uskovaisillehan tällä ei ole mitään väliä miten kunnollinen ihminen olet, kyse on vaan siitä että uskotko ja vannotko jonkin (epä)jumalan nimeen.
Niin, eipä taida kovinkaan suurta eroa olla saatananpalvonnalla ja kristuksepalvonnalla, olisiko vain eräs alkukantaisen palvontakultin uusi muoto kyseessä. Syödään ruumista ja juodaan verta, menee erittäin pakanalliseksi tuo homma heti alussa. Ja symbolina on roomalainen kidutusväline. Aivan sekopäistä touhua jos sitä alkaa järjellä ajattelemaan. Minusta suurin vika ja virhe tuossa uskonnossa on se väittämä että synnit saa anteeksi, se saa uskovaiset toimimaan käsittämättömillä tavoilla, kun mitäs väliä kun sen saa kuitenkin anteeksi. He tekevät rikollista toimintaa suljettujen verhojen takana, mutta silti ovat muita parempia koska ovat "valittuja" tai "uudestisyntyneitä" tms.
Kuitenkin, omasta mielestäni asioita on kärjistetty liikaa, jumala ei ole ollenkaan niin hyvä kuin väitetään, eikä saatana ole ollenkaan niin paha kuin sanotaan, tai enhän toki tiedä miten on. Itse vaan suuntaudun enemmän sinne pimeyden puolelle, se on aina ollut niin, jokin sielussani on vialla. Se vaan puhuttelee enempi, ja toinen puoli ei oikeastaan juuri yhtään... En ole kiinnostunut mistään brutaalista sadismista tai muusta, minua kiinnostaa ainoastaan voima, ja sitä olen tuntenut ainoastaan tällä pimeällä puolella. Toisella puolella on vain pelko, ja surkeus, armon anelu, rukoilu. Jotenkin kaikki ihmisyyden alhaisimmat osat ovat korostuneena ja esillä uskonnoissa, niin ja keinotekoinen itsensä ylentäminen, jonkin muun ansioilla kuin omansa.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tuo on varmasti todella kurjaa jos vanhemmat yhtäkkiä alkavat ääriuskovaisiksi. Olisiko tuollaisessa tilanteessa nopeutettu huostaanotto paikallaan.
Vaikuttaa siltä että olet liian kiltti.... ei tässä maailmassa pärjää tuollaisella asenteella. Pitää olla kova ja valmis vastaamaan kaikkeen mitä tulee vastaan, kaikilla mahdollisilla käytettävissä olevilla keinoilla.
Uskovaisillehan tällä ei ole mitään väliä miten kunnollinen ihminen olet, kyse on vaan siitä että uskotko ja vannotko jonkin (epä)jumalan nimeen.
Niin, eipä taida kovinkaan suurta eroa olla saatananpalvonnalla ja kristuksepalvonnalla, olisiko vain eräs alkukantaisen palvontakultin uusi muoto kyseessä. Syödään ruumista ja juodaan verta, menee erittäin pakanalliseksi tuo homma heti alussa. Ja symbolina on roomalainen kidutusväline. Aivan sekopäistä touhua jos sitä alkaa järjellä ajattelemaan. Minusta suurin vika ja virhe tuossa uskonnossa on se väittämä että synnit saa anteeksi, se saa uskovaiset toimimaan käsittämättömillä tavoilla, kun mitäs väliä kun sen saa kuitenkin anteeksi. He tekevät rikollista toimintaa suljettujen verhojen takana, mutta silti ovat muita parempia koska ovat "valittuja" tai "uudestisyntyneitä" tms.
Kuitenkin, omasta mielestäni asioita on kärjistetty liikaa, jumala ei ole ollenkaan niin hyvä kuin väitetään, eikä saatana ole ollenkaan niin paha kuin sanotaan, tai enhän toki tiedä miten on. Itse vaan suuntaudun enemmän sinne pimeyden puolelle, se on aina ollut niin, jokin sielussani on vialla. Se vaan puhuttelee enempi, ja toinen puoli ei oikeastaan juuri yhtään... En ole kiinnostunut mistään brutaalista sadismista tai muusta, minua kiinnostaa ainoastaan voima, ja sitä olen tuntenut ainoastaan tällä pimeällä puolella. Toisella puolella on vain pelko, ja surkeus, armon anelu, rukoilu. Jotenkin kaikki ihmisyyden alhaisimmat osat ovat korostuneena ja esillä uskonnoissa, niin ja keinotekoinen itsensä ylentäminen, jonkin muun ansioilla kuin omansa.Minä en oikeastaan halua olla kova. En olisi onnellinen sillä tavoin. Kovat ja kylmät, ovat vittumaista sakkia, itsekkäitä,. .kyllä niitä näkee, minä minä minä olen paras tyypejä, koskaan ei mitään anneta, ottavat vain, jopa vaativat....mutta on totta, että en saisi aliarvioiva itseäni, minun tulisi uskoa itseeni ja olla peloton. Hyvä itsetunto, että se olisi osa karismaa ja silloin saisi oikeaa kunnioitusta myös muilta.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tuo on varmasti todella kurjaa jos vanhemmat yhtäkkiä alkavat ääriuskovaisiksi. Olisiko tuollaisessa tilanteessa nopeutettu huostaanotto paikallaan.
Kuitenkin, omasta mielestäni asioita on kärjistetty liikaa, jumala ei ole ollenkaan niin hyvä kuin väitetään, eikä saatana ole ollenkaan niin paha kuin sanotaan, tai enhän toki tiedä miten on. Itse vaan suuntaudun enemmän sinne pimeyden puolelle, se on aina ollut niin, jokin sielussani on vialla. Se vaan puhuttelee enempi, ja toinen puoli ei oikeastaan juuri yhtään... En ole kiinnostunut mistään brutaalista sadismista tai muusta, minua kiinnostaa ainoastaan voima, ja sitä olen tuntenut ainoastaan tällä pimeällä puolella. Toisella puolella on vain pelko, ja surkeus, armon anelu, rukoilu. Jotenkin kaikki ihmisyyden alhaisimmat osat ovat korostuneena ja esillä uskonnoissa, niin ja keinotekoinen itsensä ylentäminen, jonkin muun ansioilla kuin omansa.Minunkin sisimmässäni on se kumma vika. En kuitenkaan koskaan haluaisi väkivaltaa omaan elämääni tai muidenkaan. En esim koskaan antaisi miehen lyödä itseäni, en antaisi alistaa. Sanoit että vaadin ystävyydeltä liikaa... vaadin kunnioittamista. Esimerkiksi minua ei haukuta ja solvata, eikä hylätä. Toki sen voi tehdä, mutta se ei ole ystävyyttä silloin ollutkaan.
Minunkin sisimmässäni on se kumma vika. En kuitenkaan koskaan haluaisi väkivaltaa omaan elämääni tai muidenkaan. En esim koskaan antaisi miehen lyödä itseäni, en antaisi alistaa. Sanoit että vaadin ystävyydeltä liikaa... vaadin kunnioittamista. Esimerkiksi minua ei haukuta ja solvata, eikä hylätä. Toki sen voi tehdä, mutta se ei ole ystävyyttä silloin ollutkaan.
LightningKovuus ja itsekkyys ei ole sama asia. On toki niitä joilla on molempia ominaisuuksia, ja ne erottuvat joukosta äänekkäästi.
Itselläni on sellainen ongelma että olen fyysisesti melko pelottavan oloinen, ja siihen lisäksi se energiani, mikä on synkemmän puoleista. Tykkään keskustella ihmisten kanssa, mutta ne ovat aika pelokkaita ja varuillaan seurassani, ainakin tuntemattomat. Sitten paha tapani on keskeyttää toinen kun se on sanomassa jotain...ja se ei enää uskalla sanoa sitä sitä asiaa uudestaan, niin jään jälkikäteen miettimään mitä se olisi sanonut.. mutta yleensä ihmiset eivät sano mitään merkityksellistä, joten todennäköisesti en menetä mitään. Yritän tietysti parhaani mukaan olla ystävällinen ja mukava, mutta se ei aina riitä.
Sinulla on ollut merkillisiä ystäviä jos ne sinua ovat haukkuneet.... Enpä tiedä, ehkä otat asiat itseesi liian voimakkaasti, jos joku on eri mieltä jostain tekemisestäsi tai mielipiteestäsi tms. Onko ystävyys sinulle sitä että toinen on aina samaa mieltä kanssasi? Tuo kuullostaisi sellaiselta että on tullut joku erimielisyys jostain asiasta ja olet loukkaantunut siitä, ja toinen on sen seurauksena hylännyt sinut. Ihmiset eivät nykyään oikein siedä minkäänlaisia ongelmia, reagoivat sellaiseen välttelyllä ja hiljaisuudella, eivätkä halua selvittää asioita.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Kovuus ja itsekkyys ei ole sama asia. On toki niitä joilla on molempia ominaisuuksia, ja ne erottuvat joukosta äänekkäästi.
Itselläni on sellainen ongelma että olen fyysisesti melko pelottavan oloinen, ja siihen lisäksi se energiani, mikä on synkemmän puoleista. Tykkään keskustella ihmisten kanssa, mutta ne ovat aika pelokkaita ja varuillaan seurassani, ainakin tuntemattomat. Sitten paha tapani on keskeyttää toinen kun se on sanomassa jotain...ja se ei enää uskalla sanoa sitä sitä asiaa uudestaan, niin jään jälkikäteen miettimään mitä se olisi sanonut.. mutta yleensä ihmiset eivät sano mitään merkityksellistä, joten todennäköisesti en menetä mitään. Yritän tietysti parhaani mukaan olla ystävällinen ja mukava, mutta se ei aina riitä.
Sinulla on ollut merkillisiä ystäviä jos ne sinua ovat haukkuneet.... Enpä tiedä, ehkä otat asiat itseesi liian voimakkaasti, jos joku on eri mieltä jostain tekemisestäsi tai mielipiteestäsi tms. Onko ystävyys sinulle sitä että toinen on aina samaa mieltä kanssasi? Tuo kuullostaisi sellaiselta että on tullut joku erimielisyys jostain asiasta ja olet loukkaantunut siitä, ja toinen on sen seurauksena hylännyt sinut. Ihmiset eivät nykyään oikein siedä minkäänlaisia ongelmia, reagoivat sellaiseen välttelyllä ja hiljaisuudella, eivätkä halua selvittää asioita.Satuttaa voi vain, jos välittää.
Teet paljon oletuksen kaltaisia. Oletko saanut olla eri mieltä tässä ketjussa vai olenko lyönyt kenties raamatulla sinua päähän?
Satuttaa voi vain, jos välittää.
Teet paljon oletuksen kaltaisia. Oletko saanut olla eri mieltä tässä ketjussa vai olenko lyönyt kenties raamatulla sinua päähän?
Lightningquod erat demonstrandum...
Herkkyys ei ole hyvä asia. Sori, mutta se ei vaan ole.
Onko sinua joskus lyöty raamatulla päähän? Siihenkö se ystävyys on päättynyt?
Olet ehkä välittänyt hieman liikaa siitä toisesta ja sitten se on sanonut jotain mistä loukkaannut, ja se on tuntunut kuin jäävettä olisi kaadettu selkääsi. Herkkyys ja tunteellisuus ei vaan ole järkevää, eikä se edistä elämässä selviytymistä tai pärjäämistä millään tavoin. Väitän näin erittäin voimakkaasti.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
quod erat demonstrandum...
Herkkyys ei ole hyvä asia. Sori, mutta se ei vaan ole.
Onko sinua joskus lyöty raamatulla päähän? Siihenkö se ystävyys on päättynyt?
Olet ehkä välittänyt hieman liikaa siitä toisesta ja sitten se on sanonut jotain mistä loukkaannut, ja se on tuntunut kuin jäävettä olisi kaadettu selkääsi. Herkkyys ja tunteellisuus ei vaan ole järkevää, eikä se edistä elämässä selviytymistä tai pärjäämistä millään tavoin. Väitän näin erittäin voimakkaasti.Ok. Se on siis sinun mielipiteesi. Et kuitenkaan tunne minua, teet yhä oletuksia.
Olen myös elämässäni välittänyt liikaa. Ehkä olin liian hallitseva? Ehkä kaikesta räyhäsin? Ehken itse osoittanut sitä kunnioitusta mitä vaadin toiselta?
Aika on hiekkaa. Elän nyt, mitä siitä mitä olisikin ollut.
Ok. Se on siis sinun mielipiteesi. Et kuitenkaan tunne minua, teet yhä oletuksia.
Olen myös elämässäni välittänyt liikaa. Ehkä olin liian hallitseva? Ehkä kaikesta räyhäsin? Ehken itse osoittanut sitä kunnioitusta mitä vaadin toiselta?
Aika on hiekkaa. Elän nyt, mitä siitä mitä olisikin ollut.
LightningAi, oletkin ihan toisenlainen kuin mitä oletin.. Luulin että kyse oli vain herkkyydestä mutta oletkin oikea räyhääjä.... hallitseva ja vaativa, ja itse et kunnioittanut toista ihmistä? Ja vaadit jopa rakkauta siltä toiselta, ystävältä. Olisko kyseessä huomiohakuisuus? Kaipasit vain toisen täydellistä huomiota, ja toinen ei ollut siihen valmis, koki sen ahdistavana.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ai, oletkin ihan toisenlainen kuin mitä oletin.. Luulin että kyse oli vain herkkyydestä mutta oletkin oikea räyhääjä.... hallitseva ja vaativa, ja itse et kunnioittanut toista ihmistä? Ja vaadit jopa rakkauta siltä toiselta, ystävältä. Olisko kyseessä huomiohakuisuus? Kaipasit vain toisen täydellistä huomiota, ja toinen ei ollut siihen valmis, koki sen ahdistavana.
Ehkäpä. Ehkäpä.
Saatat jopa olla oikeassa.
Ehkäpä. Ehkäpä.
Saatat jopa olla oikeassa.
LightningHaha... Yksi asia mistä olen aivan varma on se että olet epävarma ihminen. Itseluottamuksesi on heikko. (voima sinussa on heikkoa) Vaikka keskustelemme vain anonyymeina, niin silti. Jostain se epävarmuutesi varmaankin johtuu, jostain asiasta elämässäsi. Paljastumisen pelko ehkä?
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Haha... Yksi asia mistä olen aivan varma on se että olet epävarma ihminen. Itseluottamuksesi on heikko. (voima sinussa on heikkoa) Vaikka keskustelemme vain anonyymeina, niin silti. Jostain se epävarmuutesi varmaankin johtuu, jostain asiasta elämässäsi. Paljastumisen pelko ehkä?
Ajattelinkin että jäit kiinni darth vaderin roolihahmoon ja koetat herättää minussa vihan, jotta astuisin, "in the darkside".
Mistä se valomiekka ilmestyi käteesi?
Minussa on myös heikkouksia. Ei niitä tarvitse kaivaa esiin, paljastan ne ihan oma-aloitteisesti.
Ajattelinkin että jäit kiinni darth vaderin roolihahmoon ja koetat herättää minussa vihan, jotta astuisin, "in the darkside".
Mistä se valomiekka ilmestyi käteesi?
Minussa on myös heikkouksia. Ei niitä tarvitse kaivaa esiin, paljastan ne ihan oma-aloitteisesti.
LightningEn jäänyt kiinni roolihahmoon, olen roolihahmo.
Mikä sinulla on vihaa vastaan? Kokeile sitä.... tunne se voima. Sellaista ei ole siellä toisella puolella, ei lähellekään...
Valomiekka on kädessä mutta ei päällä...
Mitä heikkouksia sinulla on?
Minulla on ylpeys, viha, hmm...siinä ne taisi ollakin, mutta noita kahta on suuri määrä...- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
En jäänyt kiinni roolihahmoon, olen roolihahmo.
Mikä sinulla on vihaa vastaan? Kokeile sitä.... tunne se voima. Sellaista ei ole siellä toisella puolella, ei lähellekään...
Valomiekka on kädessä mutta ei päällä...
Mitä heikkouksia sinulla on?
Minulla on ylpeys, viha, hmm...siinä ne taisi ollakin, mutta noita kahta on suuri määrä...Heikkouksia, rakastaa väärää kohdetta.
Minä olen jo käynyt siellä puolella. Tulin sieltä. Tämä puoli on parempi.
Heikkouksia, rakastaa väärää kohdetta.
Minä olen jo käynyt siellä puolella. Tulin sieltä. Tämä puoli on parempi.
LightningErikoista. Millä tavalla väärää kohdetta? Se ei rakasta sinua, ei ole sinusta kiinnostunut?
Mielestäni kyllä rakkaus itsessään on heikkous...
Millaista vihassa eläminen oli, miltä se tuntui?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Erikoista. Millä tavalla väärää kohdetta? Se ei rakasta sinua, ei ole sinusta kiinnostunut?
Mielestäni kyllä rakkaus itsessään on heikkous...
Millaista vihassa eläminen oli, miltä se tuntui?Kait tiedät, että Luken rakkaus isäänsä Vaderia kohtaan, oli heikkous, jota hyödynnettiin?
Se on vankilassa elämistä, musta möykky. Se lupaa paljon, ei anna mitään todellista, se pettää ja valehtelee. Sen kanssa eläminen, on elämistä pelossa, ei voimassa. Se valehtelee sinulle.
Kait tiedät, että Luken rakkaus isäänsä Vaderia kohtaan, oli heikkous, jota hyödynnettiin?
Se on vankilassa elämistä, musta möykky. Se lupaa paljon, ei anna mitään todellista, se pettää ja valehtelee. Sen kanssa eläminen, on elämistä pelossa, ei voimassa. Se valehtelee sinulle.
LightningPiti ihan miettiä pitkään (sekunteja) että mitä tuossa kuvailet.... en ole vieläkään ihan varma... Ei se vihaa ole mitä kuvailet.
Minä puhun puhtaasta vihasta, se on puhdasta voimaa. Sitä voit käyttää mihin tahansa haluatkin. Siihen ei liity mitään muita tunteita. Se on vapautta. Se on ehdottoman todellista.
Ei ole valhetta, ei lupauksia. Ei mitää möykkyjä.... ei pelkoja. Nuo kaikki ovat liitännäistunteita mitkä olet liittänyt vihaasi mukaan.
Minä taas näen asian niin että Vaderin heikkous oli rakkaus poikaansa kohtaan, joka lopulta johti Vaderin omaan tuhoonsa. Ihmetyttää myös että sillä oli vain yksi valomiekka mukanaan, hyvin epäpätevää, olisi vaan napannut toisen valomiekan takataskustaan ja pistänyt sen kaapuhemmon puoliksi. The end. Minun ohjaamani versio elokuvasta olisi lyhyt ja ytimekäs....- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Piti ihan miettiä pitkään (sekunteja) että mitä tuossa kuvailet.... en ole vieläkään ihan varma... Ei se vihaa ole mitä kuvailet.
Minä puhun puhtaasta vihasta, se on puhdasta voimaa. Sitä voit käyttää mihin tahansa haluatkin. Siihen ei liity mitään muita tunteita. Se on vapautta. Se on ehdottoman todellista.
Ei ole valhetta, ei lupauksia. Ei mitää möykkyjä.... ei pelkoja. Nuo kaikki ovat liitännäistunteita mitkä olet liittänyt vihaasi mukaan.
Minä taas näen asian niin että Vaderin heikkous oli rakkaus poikaansa kohtaan, joka lopulta johti Vaderin omaan tuhoonsa. Ihmetyttää myös että sillä oli vain yksi valomiekka mukanaan, hyvin epäpätevää, olisi vaan napannut toisen valomiekan takataskustaan ja pistänyt sen kaapuhemmon puoliksi. The end. Minun ohjaamani versio elokuvasta olisi lyhyt ja ytimekäs....Osoita voimasi.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Piti ihan miettiä pitkään (sekunteja) että mitä tuossa kuvailet.... en ole vieläkään ihan varma... Ei se vihaa ole mitä kuvailet.
Minä taas näen asian niin että Vaderin heikkous oli rakkaus poikaansa kohtaan, joka lopulta johti Vaderin omaan tuhoonsa. Ihmetyttää myös että sillä oli vain yksi valomiekka mukanaan, hyvin epäpätevää, olisi vaan napannut toisen valomiekan takataskustaan ja pistänyt sen kaapuhemmon puoliksi. The end. Minun ohjaamani versio elokuvasta olisi lyhyt ja ytimekäs....Minulla on teoria.
Pyrit vaikuttamaan minuun. Olit sen ennalta suunnitellut. Sinun tulosi palstalle ei ollut sattuma.
Ei se ole voima, se on manipulaatiota.
Minulla on teoria.
Pyrit vaikuttamaan minuun. Olit sen ennalta suunnitellut. Sinun tulosi palstalle ei ollut sattuma.
Ei se ole voima, se on manipulaatiota.
LightningKuullostaa hieman mielenterveysjutulta tuo kommenttisi..
Millä tavalla voima pitäisi sinulle osoittaa?
Se on enemmänkin henkilökohtainen tunne.
Vaikuttaisi jotenkin kuin sinulla olisi jokin nuoruuden trauma taustalla joka saa sinut toimimaan epäjärkevästi, ainakin ajoittain.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Kuullostaa hieman mielenterveysjutulta tuo kommenttisi..
Vaikuttaisi jotenkin kuin sinulla olisi jokin nuoruuden trauma taustalla joka saa sinut toimimaan epäjärkevästi, ainakin ajoittain.Koetat tehdä minut hölmöksi. Älä aliarvioi minua.
"like a star faked by its very light,
an empty light without star"
Ehkä sattumaa, kenties.
Tiesitkö, että käytin ennen nimimerkkiä Lightning Star? Ja mistä tiedät, että käyttäydyn ajoittain epäjärkevästi. Olen kanssasi kirjoittanut ihan järkeviä.
Koetat tehdä minut hölmöksi. Älä aliarvioi minua.
Ehkä sattumaa, kenties.
Tiesitkö, että käytin ennen nimimerkkiä Lightning Star? Ja mistä tiedät, että käyttäydyn ajoittain epäjärkevästi. Olen kanssasi kirjoittanut ihan järkeviä.
LightningNiin, no nyt et käyttäydy ihan järkevästi... vaan käyttäydyt kuten mielenterveyspotilas.
Ehkä tämä keskustelu on vaikuttanut mielenterveyteesi? Onhan tässä käsitelty jossainmäärin henkisiä asioita.Anonyymi kirjoitti:
Koetat tehdä minut hölmöksi. Älä aliarvioi minua.
Ehkä sattumaa, kenties.
LightningKäytätkö jotain huumaavia aineita tai lääkkeitä?
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Kuullostaa hieman mielenterveysjutulta tuo kommenttisi..
Vaikuttaisi jotenkin kuin sinulla olisi jokin nuoruuden trauma taustalla joka saa sinut toimimaan epäjärkevästi, ainakin ajoittain.Väitit aiemmin, että se saa aikaan mitä vaan, se sinun voimasi.
Siksi kirjoitin, että näytä sitten. Jos se on vain sinun tunteitasi, oletkin hyvin tunteellinen. Se onkin tosi kiva kuulla :) tunne osoittaa, että olet hyvin inhimillinen ihminen.
Väitit aiemmin, että se saa aikaan mitä vaan, se sinun voimasi.
Siksi kirjoitin, että näytä sitten. Jos se on vain sinun tunteitasi, oletkin hyvin tunteellinen. Se onkin tosi kiva kuulla :) tunne osoittaa, että olet hyvin inhimillinen ihminen.
LightningSiis sitä voimaa käyttämällä voi saada aikaan miltei mitä tahansa toki, riippuen henkilöstä.
Mutta en tiedä mitä haluaisit minun tekevän... Enkä välttämättä käyttäisi sitä voimaa ihan mihin tahansa, varsinkaan ilman mitään syytä tai tarvetta, vai huvin vuoksi.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Käytätkö jotain huumaavia aineita tai lääkkeitä?
Olet ensin ystävällinen ja sitten koetat ärsytellä?
LightningOlen huolestunut.....
darknessin kirjoitti:
Olen huolestunut.....
kun hyvin tasapainoisena pitämäni henkilö muuttuu yhtäkkiä joksikin mahdollisesti huumaavia aineita käyttäväksi mielenterveyspotilaaksi....
Anonyymi kirjoitti:
LightningMuutenkin kieltämättä hieman ihmettelin sitä fiksaatiotasi nimenomaan tähän uskontoon, vaikka itse et usko mihinkään, edes henkimaailman olemassaoloon. Kuinka sitten itse olet niin kiinnostunut uskonnosta tai paremminkin uskovaisista, johtuneeko se henkilökohtaisesta traumastasi johon uskonto on osallisena?
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Muutenkin kieltämättä hieman ihmettelin sitä fiksaatiotasi nimenomaan tähän uskontoon, vaikka itse et usko mihinkään, edes henkimaailman olemassaoloon. Kuinka sitten itse olet niin kiinnostunut uskonnosta tai paremminkin uskovaisista, johtuneeko se henkilökohtaisesta traumastasi johon uskonto on osallisena?
Voi olla parempi, että löydät juttuseuraa, joka täyttää korkean tasosi.
LightningEn usko että sellainen voisi olla mahdollista.
Anonyymi kirjoitti:
LightningHuomaan että tämä sinun aikaisemmin esiintuomasi tasapainoinen olemus tai luonne oli täysin pelkkää esitystä. Aitona ihmisenä olet epätasapainoinen, yliherkkä, otat kaiken henkilökohtaisena loukkauksena, ja kiinnostuksesi uskontoa/uskovaisia kohtaan kumpuaa henkilökohtaisista traumoistasi, tarkoittaen että aitoa kiinnostusta asiaan sinulta ei löydy ollenkaan, se on ainoastaan traumaperäistä. Ilmeisesti jotain isoa tai vakavaa on tapahtunut mitä et halua tuoda esille. Pelkästä uskonnon tuputtamisesta ei tässä ole kyse, se ei riitä suhteessa reaktioosi uskontoja kohtaan.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Huomaan että tämä sinun aikaisemmin esiintuomasi tasapainoinen olemus tai luonne oli täysin pelkkää esitystä. Aitona ihmisenä olet epätasapainoinen, yliherkkä, otat kaiken henkilökohtaisena loukkauksena, ja kiinnostuksesi uskontoa/uskovaisia kohtaan kumpuaa henkilökohtaisista traumoistasi, tarkoittaen että aitoa kiinnostusta asiaan sinulta ei löydy ollenkaan, se on ainoastaan traumaperäistä. Ilmeisesti jotain isoa tai vakavaa on tapahtunut mitä et halua tuoda esille. Pelkästä uskonnon tuputtamisesta ei tässä ole kyse, se ei riitä suhteessa reaktioosi uskontoja kohtaan.
Kiitos arvioistasi.
Se miksi tällå palstalla olen, tuskin pitäisi sinua haitata. Oli syy trauma tai ei, epätasapaino...so what? Mitä se sinua liikuttaa, olenko herkkä vai en.
Olen tavannut sinut palstalla muutama päivä sitten. On yksi hailee, mitä minusta ajattelet.
Kiitos arvioistasi.
Se miksi tällå palstalla olen, tuskin pitäisi sinua haitata. Oli syy trauma tai ei, epätasapaino...so what? Mitä se sinua liikuttaa, olenko herkkä vai en.
Olen tavannut sinut palstalla muutama päivä sitten. On yksi hailee, mitä minusta ajattelet.
LightningSe oli vain analyysi siitä mitä olen nähnyt.. ja mistä arvelen olevan kyse.
Voitko vahvistaa osuinko oikeaan?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Se oli vain analyysi siitä mitä olen nähnyt.. ja mistä arvelen olevan kyse.
Voitko vahvistaa osuinko oikeaan?En käytä huumeita, en ainakaan oikeita ja aitoja huumeita.
En tiedä mitä teen palstalla. Ei liity uskoviin tai haluun olla uskossa tai haluun heitä vihata. Uskon tietäväni jollain tavalla mihin se liittyy...mutta on parempi etten siitä kirjoita, et ymmärtäisi sitä.
En käytä huumeita, en ainakaan oikeita ja aitoja huumeita.
En tiedä mitä teen palstalla. Ei liity uskoviin tai haluun olla uskossa tai haluun heitä vihata. Uskon tietäväni jollain tavalla mihin se liittyy...mutta on parempi etten siitä kirjoita, et ymmärtäisi sitä.
LightningYmmärryskykyni on melko laaja.
Ainoastaan kaksi asiaa tulee mieleen mitkä ovat ymmärrykselleni vaikeita, "usko ja rakkaus".
Jokin uskonnossa vaivaa sinua.
"ainakaan oikeita ja aitoja huumeita", jotain lääkkeeksi luokitelavia sitten ehkäpä?
(taas on star wars tv:ssä...tulee joka päivä näköjään)- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ymmärryskykyni on melko laaja.
Ainoastaan kaksi asiaa tulee mieleen mitkä ovat ymmärrykselleni vaikeita, "usko ja rakkaus".
"ainakaan oikeita ja aitoja huumeita", jotain lääkkeeksi luokitelavia sitten ehkäpä?
(taas on star wars tv:ssä...tulee joka päivä näköjään)Tarkoitan että voi käyttää ns hengellisiä "huumeita"....sehpn ei ole huune sanan varsinaisessa merkityksessä...mutta ei niitä tältä palstalta saa, usko pois...rakkaus on eräänlainen hengellinen ja henkinen "huume"...mutta siitähän sinulla ei ole ymmärrystä.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ymmärryskykyni on melko laaja.
(taas on star wars tv:ssä...tulee joka päivä näköjään)Mikään ei uskonnoissa minua vaivaa, ei lainkaan.ihminen saa uskoa vaikka menninkäisiin halutessaan.
Tarkoitan että voi käyttää ns hengellisiä "huumeita"....sehpn ei ole huune sanan varsinaisessa merkityksessä...mutta ei niitä tältä palstalta saa, usko pois...rakkaus on eräänlainen hengellinen ja henkinen "huume"...mutta siitähän sinulla ei ole ymmärrystä.
LightningEn ymmärrä. Jo tuon ylläolevan tekstisi lukeminen ja sen merkityksen ymmärtäminen vaati minulta sen lukemista useita kertoja, ja vieläkään en ole ihan varma ymmärsinkö oikein.
Se lausehan meni niin että "usko toivo ja rakkaus", nuo kaikki kolme menevät yli minun ymmärryskykyni, mielestäni ne ovat täyttä fantasiaa kaikki.Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei uskonnoissa minua vaivaa, ei lainkaan.ihminen saa uskoa vaikka menninkäisiin halutessaan.
LightningJaa... mitenkäs satanismi, tai siis otetaan se vanha alkuperäinen muoto saatananpalvonta, onko se mielestäsi ihan ok harrastus?
Olisiko sittenkin ne uskovaiset jotka sinua vaivaavat, uskonto olisi pelkkä sääntökirja hyllyllä pölyttymässä ilman sitä harjoittavia uskovaisia. Ehkä ongelma on se kuinka uskovaiset vaikuttavat muihin ihmisiin.- Anonyymi
Raamattu vanhoine vertaus- ja kielikuvineen on monille aivan liian vaativaa tekstiä. Tekstin sisältö hukkuu kokonaan, kun tuijotetaan "hauki on kala"- periaatteella yksittäisiä sanoja. Ja surullisinta on, kun näistä päätelmistä tehdään uskonoppia.
Jokainen ihminen on valehdellut joskus, Paavalikin. Mutta Paavalin valheista puhuva ei huomannut näitä avainsanoja "MINÄ PUHUN NYT IHMISTEN TAVALLA" Hän puhui tuossa ihmisille tyypillisestä tarkoitus pyhittää keinot ajattelusta. Mitä jos valehtelen vähän hyvässä tarkoituksessa? Näin tuon ajan ihmiset siis kysyivät. Paavali vastaa: " Onko meidän siis pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Pahuus asuu ihmisessä itsessään. Ei siinä mitään henkiä tarvita. Kristinusko on huteralla pohjalla, jos ei pysty edes tätä myöntämään.
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus asuu ihmisessä itsessään. Ei siinä mitään henkiä tarvita. Kristinusko on huteralla pohjalla, jos ei pysty edes tätä myöntämään.
Oletko siis sitä mieltä ettei pahoja henkiä (demoneja) ole olemassakaan?
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jaa... mitenkäs satanismi, tai siis otetaan se vanha alkuperäinen muoto saatananpalvonta, onko se mielestäsi ihan ok harrastus?
Olisiko sittenkin ne uskovaiset jotka sinua vaivaavat, uskonto olisi pelkkä sääntökirja hyllyllä pölyttymässä ilman sitä harjoittavia uskovaisia. Ehkä ongelma on se kuinka uskovaiset vaikuttavat muihin ihmisiin....voi ymmärtää asioita täysin järjellä ja vaikka kuinka koettaisin järjellä vaikuttaa asioihin...koettaisin käsitellä asioita yrittäen tiedostaa asioita sen kautta. On tiettyjä asioita, mitkä ei poistu, vaikka sen poistuminen voisi olla elämälleni loppuviimein parasta. En tiedä sisältääkö asia todellisesti enemmän tuskaa kuin rakkautta? Ikäänkuin tarkoituksellisesti hakisin rakkauden kohteeksi jotain, joka on etäinen, joka ei välitä.
Satanismi. En tiedä siitä muuta kuin oikeastaan median luoman kuvan. Erityisalaani on lähinnä kristinusko. Tulee mieleen, että se on itseään etsivien teinityttöjen ja hörhöjen hommaa. Sellaista leikkimistä. Leikitään korteilla ja kynttilöillä, meikataan rajusti ja gootteillaan. :)
Ei siis enää keski-ikäiselle naiselle kuulu sellaista leekata.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
En ymmärrä. Jo tuon ylläolevan tekstisi lukeminen ja sen merkityksen ymmärtäminen vaati minulta sen lukemista useita kertoja, ja vieläkään en ole ihan varma ymmärsinkö oikein.
Se lausehan meni niin että "usko toivo ja rakkaus", nuo kaikki kolme menevät yli minun ymmärryskykyni, mielestäni ne ovat täyttä fantasiaa kaikki.Muuten... unohda, mitä kaikkea hölmöä välillä kirjoitan. Harvoin niissä järkeä onkaan, oikeasti.
Ei saisi hävetä itseään tai katua asioita, tulisi olla vahva.
Olet oikeassa, olen heikko ihminen.
Muuten... unohda, mitä kaikkea hölmöä välillä kirjoitan. Harvoin niissä järkeä onkaan, oikeasti.
Ei saisi hävetä itseään tai katua asioita, tulisi olla vahva.
Olet oikeassa, olen heikko ihminen.
LightningHeikot ihmiset ovat uskontojen uhreja. Heikot ihmiset ovat urheja yleisesti muutenkin, aina löytyy joku joka käyttää sellaista henkilöä johonkin, esim. "kumppani" joka tekee sellaisella mitä haluaa, omistaa sen.
Anonyymi kirjoitti:
...voi ymmärtää asioita täysin järjellä ja vaikka kuinka koettaisin järjellä vaikuttaa asioihin...koettaisin käsitellä asioita yrittäen tiedostaa asioita sen kautta. On tiettyjä asioita, mitkä ei poistu, vaikka sen poistuminen voisi olla elämälleni loppuviimein parasta. En tiedä sisältääkö asia todellisesti enemmän tuskaa kuin rakkautta? Ikäänkuin tarkoituksellisesti hakisin rakkauden kohteeksi jotain, joka on etäinen, joka ei välitä.
Satanismi. En tiedä siitä muuta kuin oikeastaan median luoman kuvan. Erityisalaani on lähinnä kristinusko. Tulee mieleen, että se on itseään etsivien teinityttöjen ja hörhöjen hommaa. Sellaista leikkimistä. Leikitään korteilla ja kynttilöillä, meikataan rajusti ja gootteillaan. :)
LightningSatanismi on saatananpalvonnan kevyt muoto, jossa keskitytään enemmän omaan itseen saatanan palvonnan sijaan. Tämä on se mikä on ollut mediassa esillä, satanismi. Mutta varsinainen saatanapalvonta, sen muinainen muoto, on vakava, sisältää ihmisuhreja. Usein puhutaan eläinuhreista, mutta se on vain puhetta, jonkun kurjan elukan tarjominen itse Saatanalle olisi vain loukkaus sitä kohtaan... no ehkä joku härkä tai leijona tms. menettelisi.
Tuo mitä kuvailit on wicca- noituus, siinä pelaillaan hieman samoilla asioilla kuin satanismissa.Anonyymi kirjoitti:
...voi ymmärtää asioita täysin järjellä ja vaikka kuinka koettaisin järjellä vaikuttaa asioihin...koettaisin käsitellä asioita yrittäen tiedostaa asioita sen kautta. On tiettyjä asioita, mitkä ei poistu, vaikka sen poistuminen voisi olla elämälleni loppuviimein parasta. En tiedä sisältääkö asia todellisesti enemmän tuskaa kuin rakkautta? Ikäänkuin tarkoituksellisesti hakisin rakkauden kohteeksi jotain, joka on etäinen, joka ei välitä.
Lightning>>>tiettyjä asioita, mitkä ei poistu, vaikka sen poistuminen voisi olla elämälleni loppuviimein parasta. En tiedä sisältääkö asia todellisesti enemmän tuskaa kuin rakkautta? Ikäänkuin tarkoituksellisesti hakisin rakkauden kohteeksi jotain, joka on etäinen, joka ei välitä.>>>
Aika epäselvää... mitä tai millaisia ovat nämä tietyt asiat mitkä ei poistu?
Sinun kiinostuksesi kohde on etäinen eikä välitä sinusta?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
>>>tiettyjä asioita, mitkä ei poistu, vaikka sen poistuminen voisi olla elämälleni loppuviimein parasta. En tiedä sisältääkö asia todellisesti enemmän tuskaa kuin rakkautta? Ikäänkuin tarkoituksellisesti hakisin rakkauden kohteeksi jotain, joka on etäinen, joka ei välitä.>>>
Aika epäselvää... mitä tai millaisia ovat nämä tietyt asiat mitkä ei poistu?
Sinun kiinostuksesi kohde on etäinen eikä välitä sinusta?Niin, en tiedä mikä on asian varsinainen ongelma. Ei siinä ole mitään järkeä, että ei jotenkin mielen tasolla kykene poistamaan jotain elämästä. Haluan poistaa sellaisen ihmisen oman mieleni tasolta, joka ei minusta välitä ja jonka mielikuva on jäänyt ikäänkuin kiinni.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Heikot ihmiset ovat uskontojen uhreja. Heikot ihmiset ovat urheja yleisesti muutenkin, aina löytyy joku joka käyttää sellaista henkilöä johonkin, esim. "kumppani" joka tekee sellaisella mitä haluaa, omistaa sen.
Tunnistan sen aiemmasta, että on tutustunut hyvin erikoisiin uskoviin ilmiöihin, joista en tunnista mitään sellaisia arvoja joita haluan nykyään edustaa. Olen myös itse syyllinen, koska olen odottanut itselleni hyväksyntää ja vaistomaisesti hakenut sitä sellaisilta ihmisiltä, joilla ei ole ollut mitään työkaluja edes auttaa, paremminkin se on ollut vain vahingollista.
Niin, en tiedä mikä on asian varsinainen ongelma. Ei siinä ole mitään järkeä, että ei jotenkin mielen tasolla kykene poistamaan jotain elämästä. Haluan poistaa sellaisen ihmisen oman mieleni tasolta, joka ei minusta välitä ja jonka mielikuva on jäänyt ikäänkuin kiinni.
LightningMielestäni outoa, mutta tuo on tietysti osa sitä heikkona ihmisenä elämistä. Sehän on vain osa sitä, heikko itsetunto ja tuollainen kuvailemasi sopii hyvin yhteen.
Itselläni ei tuollaisia ongelmia ole. Jos haluan jonkin asian poistaa mielestäni, niin poistan sen. Sama asia kuin jos haluan jonkin tavan tai tottumuksen poistaa elämästäni, niin vaan poistan sen. Vastaava koskee ajatuksia.
Vaikuttaisi siltä että haet aivan liikaa hyväksyntää ja välittämistä ja huomiota muilta ihmisiltä, kun oikeasti sinun pitäisi niitä kaikkia hakea vain ja ainoastaan itseltäsi. Jos niin teet, et tarvitse enää muita.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Mielestäni outoa, mutta tuo on tietysti osa sitä heikkona ihmisenä elämistä. Sehän on vain osa sitä, heikko itsetunto ja tuollainen kuvailemasi sopii hyvin yhteen.
Itselläni ei tuollaisia ongelmia ole. Jos haluan jonkin asian poistaa mielestäni, niin poistan sen. Sama asia kuin jos haluan jonkin tavan tai tottumuksen poistaa elämästäni, niin vaan poistan sen. Vastaava koskee ajatuksia.
Vaikuttaisi siltä että haet aivan liikaa hyväksyntää ja välittämistä ja huomiota muilta ihmisiltä, kun oikeasti sinun pitäisi niitä kaikkia hakea vain ja ainoastaan itseltäsi. Jos niin teet, et tarvitse enää muita.Tykkäätkö omista kommenteistasi? :)
Niin, tuo kyllä myös kuulostaa oudolta, että voi vain poistaa esim ajatukset ettei esim mikään jää koskaan vaivaamaan mieltä.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Mielestäni outoa, mutta tuo on tietysti osa sitä heikkona ihmisenä elämistä. Sehän on vain osa sitä, heikko itsetunto ja tuollainen kuvailemasi sopii hyvin yhteen.
Vaikuttaisi siltä että haet aivan liikaa hyväksyntää ja välittämistä ja huomiota muilta ihmisiltä, kun oikeasti sinun pitäisi niitä kaikkia hakea vain ja ainoastaan itseltäsi. Jos niin teet, et tarvitse enää muita.Eräässä raamatun tarinassa. Paholainen sanoo, että valitse tämä, niin saat kaiken maailman rikkaudet.
Ihan kuin sanoisit. Saat kaiken pois mielestäsi, jos olisit satanisti? Mikä edes silloin olisin?
Se että osaan olla heikko, on myös vahvuuteni. Tällä palstalla ei ole ketään kaltaistani.
Tykkäätkö omista kommenteistasi? :)
Niin, tuo kyllä myös kuulostaa oudolta, että voi vain poistaa esim ajatukset ettei esim mikään jää koskaan vaivaamaan mieltä.
LightningTykkään aina kaikista erinomaisista kommenteista, riippumatta siitä kenen kirjoittamia ne ovat.
Miksi se kuullostaa oudolta?
Voi poistaa ajatukset, tunteet, jopa mielipiteet jotka häiritsevät, jos todella haluaa tehdä niin. Jos jokin ajatus palaa vaivaamaan mieltä, poistaa sen vain uudestaan, niin monta kertaa kuin tarvitsee tehdä.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tykkään aina kaikista erinomaisista kommenteista, riippumatta siitä kenen kirjoittamia ne ovat.
Voi poistaa ajatukset, tunteet, jopa mielipiteet jotka häiritsevät, jos todella haluaa tehdä niin. Jos jokin ajatus palaa vaivaamaan mieltä, poistaa sen vain uudestaan, niin monta kertaa kuin tarvitsee tehdä.Ehkä me ihmiset olemme vain erilaisia? Sinä pystyt tuon kaltaisesti toimimaan. Se ei tarkoita, että sama toimii kaikille. Aivojen välittäjäjutut voivat olla eri tavoin oikeastikin. Esim jos jokin etuaivolohkoissa vioittuu, ei ehkä ymmärrä tunteita. En tarkoita, että niin on sinulla, mutta eihän psykopaatitkaan tunne esim katumusta tai välitä tekojensa seurauksista.
Eräässä raamatun tarinassa. Paholainen sanoo, että valitse tämä, niin saat kaiken maailman rikkaudet.
Ihan kuin sanoisit. Saat kaiken pois mielestäsi, jos olisit satanisti? Mikä edes silloin olisin?
Se että osaan olla heikko, on myös vahvuuteni. Tällä palstalla ei ole ketään kaltaistani.
LightningHaha! missä kohtaa sanoin että saisit jotain jos olisit satanisti? Aiemmassa viestissäni määrittelin satanismin ja saatananpalvonnan eroja, en kehoittanut sinua olemaan mitään.
Mutta vastauksena kysymykseesi, olisit silloin satanisti. Et mitään sen enempää.
Kummallisen paljon puheesi sisältää uskonnollisia asioita, oletkohan todella ylipäätään edes eronnut kirkosta?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tykkään aina kaikista erinomaisista kommenteista, riippumatta siitä kenen kirjoittamia ne ovat.
Voi poistaa ajatukset, tunteet, jopa mielipiteet jotka häiritsevät, jos todella haluaa tehdä niin. Jos jokin ajatus palaa vaivaamaan mieltä, poistaa sen vain uudestaan, niin monta kertaa kuin tarvitsee tehdä.Sitäpaitsi, pidän satanismia uskontona, en usko saatanan olemassaoloon. Se olisi vähän kuin vaihtaisi toisesta uskonnosta toiseen, eikä olisikaan oikeasti vapaa uskonnoista.
Lightning - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Haha! missä kohtaa sanoin että saisit jotain jos olisit satanisti? Aiemmassa viestissäni määrittelin satanismin ja saatananpalvonnan eroja, en kehoittanut sinua olemaan mitään.
Mutta vastauksena kysymykseesi, olisit silloin satanisti. Et mitään sen enempää.
Kummallisen paljon puheesi sisältää uskonnollisia asioita, oletkohan todella ylipäätään edes eronnut kirkosta?Hah, arvasin sinun tarttuvan tuohon. Olet kapeakatseinen.
Ehkä me ihmiset olemme vain erilaisia? Sinä pystyt tuon kaltaisesti toimimaan. Se ei tarkoita, että sama toimii kaikille. Aivojen välittäjäjutut voivat olla eri tavoin oikeastikin. Esim jos jokin etuaivolohkoissa vioittuu, ei ehkä ymmärrä tunteita. En tarkoita, että niin on sinulla, mutta eihän psykopaatitkaan tunne esim katumusta tai välitä tekojensa seurauksista.
LightningTuossa saatat olla jonkin jäljillä. Sinulla saattaa olla jokin vika mikä estää sinua hallitsemasta tunteitasi. Ehkä jokin on vioittunut aivojesi toiminnassa, ehkä lääkkeiden käytön seurauksena, tai alkoholin tms. etkä pysty kontrolloimaan käytöstäsi tai ajatuksiasi. Tuolle taitaa olla olemassa sanakin, se on "juoppohulluus" tai delirium.
Tunteiden hallinta ja käytöksen kontrollointi on oleellista aikuisille ihmisille jotka toimivat mukana suuremmassa yhteisössä, ts. yhteiskunnassa.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Haha! missä kohtaa sanoin että saisit jotain jos olisit satanisti? Aiemmassa viestissäni määrittelin satanismin ja saatananpalvonnan eroja, en kehoittanut sinua olemaan mitään.
Kummallisen paljon puheesi sisältää uskonnollisia asioita, oletkohan todella ylipäätään edes eronnut kirkosta?Muuten. Voikohan sinun kanssasi keskustella niin, että hyväksyt toisen eriävät mielipiteet?
Sitäpaitsi, pidän satanismia uskontona, en usko saatanan olemassaoloon. Se olisi vähän kuin vaihtaisi toisesta uskonnosta toiseen, eikä olisikaan oikeasti vapaa uskonnoista.
LightningSillä ei ole väliä minä sinä pidät asioita. Satanismi ei ole uskonto, se on -ismi. Saatananpalvonta on uskonto, jossa uskotaan saatanaan ja uhrataan sille.
En tiedä miksi keskustelu nyt pyörii näitten aiheitten ympärillä, todennäköisesti se johtuu uskovaisuudestasi.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tuossa saatat olla jonkin jäljillä. Sinulla saattaa olla jokin vika mikä estää sinua hallitsemasta tunteitasi. Ehkä jokin on vioittunut aivojesi toiminnassa, ehkä lääkkeiden käytön seurauksena, tai alkoholin tms. etkä pysty kontrolloimaan käytöstäsi tai ajatuksiasi. Tuolle taitaa olla olemassa sanakin, se on "juoppohulluus" tai delirium.
Tunteiden hallinta ja käytöksen kontrollointi on oleellista aikuisille ihmisille jotka toimivat mukana suuremmassa yhteisössä, ts. yhteiskunnassa.Sinä käytät hyökkäystä, kun en sinua mielistele. Et toimi omien arvojesi mukaan, kun odotat minun nöyristelevän sinulle.
Hyvää yötä.
Muuten. Voikohan sinun kanssasi keskustella niin, että hyväksyt toisen eriävät mielipiteet?
LightningEi voi.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä käytät hyökkäystä, kun en sinua mielistele. Et toimi omien arvojesi mukaan, kun odotat minun nöyristelevän sinulle.
Hyvää yötä.
LightningVoisitko luetella nämä minun "omat arvoni", kun itse en edes ole tietoinen niistä?
Sinun ei tulisi nöyrtyä minun edessäni, vaan tiedon edessä.Anonyymi kirjoitti:
Muuten. Voikohan sinun kanssasi keskustella niin, että hyväksyt toisen eriävät mielipiteet?
LightningEn yhtään tiedä minkä ikäinen olet, vaikutat kyllä nuorelta, mutta nyt olisi jo aika oppia se että maailma, tai todellisuus, ei muutu sellaiseksi kuin sinä haluaisit sen olevan, tai kuten sanot "mielipiteesi" siitä on. Et pysty muuttamaan tosiasioita niillä mielipiteilläsi mihinkään suuntaan, se mielipide on vain tasan sinun pääsi sisällä, voit sen huutaa ulos päästäsi, mutta sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta ympäröivään todellisuuteen, tai todennäköisesti edes sen huudon kuulijoihin.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ei voi.
Huomasin sen.
Hyvää yötä.
LS Arvelisin että Koskenkorva on enemmän sinun alaasi kuin homeenkorva.
Hauskaksi minua ei ole vielä sanottu, kaikilla muilla nimityksillä kyllä on kutsuttu.
- Anonyymi
Galatalaiskirje 1:1
”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”
Paavalin apostolinvrika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu.
• Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
• Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
• Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
• Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
• Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
• Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
• Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
• Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
• Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
• Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
• Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
• Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
• Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!
Tyhjiä valheväitteitä Paavalista!
Kun katsahtaa sitä väitteiden viidakkoa, joka on vilissyt tällä palstalla, Paavalista? Niin mitä siitä?
Hyvin äkkiä paljastuu se valheiden isän, paholaisen, Jumalan vastustajan likainen tunkio.
Jo järkikultakin todistaa, että ihan MAHDOTONTA lajia on väitteet! ( = Tietenkään niille ei ole todisteita; argumentteja - ei raamatusta, eikä mistään!)
Jos siis ymmärryskyky edes kohtalaisesti toimii? Niin se jo todistaa, että mahdotonta olisi ollut olla se ”Paavali” (?) jota valheväitteillä on koetettu rustata tarjolle! Miten Paavali olisi ehtinyt olla KAIKKEA sitä mitä on esitetty?
• Jesuiitta
• roomalaisen mafian agentti
• roomalainen tappaja
• miekankäyttäjä, miekkailija…
• glossoliaa puhuva eksyttäjä
• jne
• jne
?? Lista niistä kaikista ”titteleistä” (joita Paavaliin) on ympätty - on NIIN PITKÄ että…?
Viimeisimpiä väitteitä on että Paavali oli Talibaani!
• ”Taliban tai Taleban on pataanien muodostama sunnalainen ääriliike, joka hallitsi Afganistania vuosina 1996–2001 ja jälleen kesästä 2021. Järjestö tunnetaan äärimmäisen vanhoillisesta islamin tulkinnasta, ja se kutsuu hallitsemaansa valtiota Afganistanin islamilaiseksi emiirikunnaksi.” Wikipedia
Kyllä on eksyttäjillä ja pilkkaajilla menneet kaikki sekaisin: puurot-vellit-keitot-kastikkeet-lisukkeet-myrkyt-ja-toksiinit! Että Paavali olisi ehtinyt olla jopa ”talibaani” (!) yli 2000 vuotta sitten? No, onneksi kaikki on julkista soopaa!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita- Anonyymi
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, jossa ne talibaanien opit ovat perinnäissääntöjä ja sieltä Paavali toi sen naisten alistamisen kultuurin kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, jossa ne talibaanien opit ovat perinnäissääntöjä ja sieltä Paavali toi sen naisten alistamisen kultuurin kristinuskoon.
Korintossa demoni sai ylivallan Paavalissa, naisviha on siitä hyvä esimerkki ja hurmoskielillä puhuminen.
1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä edes viitsi sepitttä naurettavia satuja!
Viimeisimpiä väitteitä on että Paavali oli Talibaani!
• ”Taliban tai Taleban on pataanien muodostama sunnalainen ääriliike, joka hallitsi Afganistania vuosina 1996–2001 ja jälleen kesästä 2021. Järjestö tunnetaan äärimmäisen vanhoillisesta islamin tulkinnasta, ja se kutsuu hallitsemaansa valtiota Afganistanin islamilaiseksi emiirikunnaksi.” Wikipedia
Kyllä on eksyttäjillä ja pilkkaajilla menneet kaikki sekaisin: puurot-vellit-keitot-kastikkeet-lisukkeet-myrkyt-ja-toksiinit! Että Paavali olisi ehtinyt olla jopa ”talibaani” (!) yli 2000 vuotta sitten? No, onneksi kaikki on julkista soopaa!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita
Yhä hullummiksi äityvät Jumalan vastustajien ja paholaisen oppien jutut!
Ne ovat ITSE sekaisin, ja siksi ei nouse mitään tervettä esitystä.
Valheellisten sielujen varastosta nousee vain yhä enemmän kirjavia valheiden saastetta ja nurettavia satuja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä pötyä. sairasta kuvittelua, ei mitään todisteita.
- Anonyymi
Paavali oli juoni mies, tekeytyi nasiiriksi, kun yritti eksyttää Juutalalaisia, eli Valittuja luopumaan uskostaan.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]- Anonyymi
Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista Juutalailaisten eksyttäjistä ja Damaskontien henkijeesuksista.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, Valitutkin harhaan.
Raamatun totuus, Paavali ei ole Karitsan apostoli.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista Juutalailaisten eksyttäjistä ja Damaskontien henkijeesuksista.
Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, Valitutkin harhaan.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesus oli tapauskovainen. Kävi kotikirkossa kerran viikossa ja luki sen ajan Raamattua.
Jeesus ei ollut mikään hihhuloiva ja hurmospäissään kaatuileva helluntailainen.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Jeesus ei varoittanut mistään Damaskontien eksyttäjist.
Älä sepitä Raamatun Sanaan mitään omiasi! varo!
Jeesus Kristus itse valitsi Paavalin apostoliksi.
Hän kuului 12 apostolin joukkoon.
Sepitä satujasi muualla, taikka pidä mölyt mahassasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesus oli tapauskovainen. Kävi kotikirkossa kerran viikossa ja luki sen ajan Raamattua.
Jeesus ei ollut mikään hihhuloiva ja hurmospäissään kaatuileva helluntailainen.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.
Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua!
- Anonyymi
Paavali ei kuulu 12 valitun apostolin eli Karitsan apostolin joukkoon.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Juudas teki itsemurhan ja hänen tilalleen valittiin Mattias.
Ap. t. 1:26
Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.- Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki
- Anonyymi
Sorry. Kylläpäs tunnet kehnosti Raamatun Sanaa! Ei ihme että sekoilet kaiken aikaa!
Nimittäin?
JEESUS Kristus itse valitsi Paavalin apostoliksi. Sillä olisihan se ollut ja oli hyvittavaa, että
toiset ryhtyivät Juudaksen tilalle valitsemaan apostolia!
Se ei ollut IHMIS TEN tehtävä. Jeesus ITSE oli valinnut ne 12. Ja tiesi alusta asti että "yksi heistä oli perkele. (Etsi se Jeesuksen sana.)
TIETENKIN Herralla oli suunnitelma Juudaksen tilalle. Tietysti!
Se oli Hänen valtuuksiinsa kuuluva asia ja tehtävä, ei ihmisten - toisten apostolien!
Mutta sellaiseen haksahtivat nämä Pietari & kumppanit. Ja lopuksi vielä arvalla sen ratkaisivat. Huvittavaa ihmistouhua.
Paavali – Jeesuksen Kristuksen valinta – ”maan ääriin saakka”!
------------------------------------------------------------------------------------
Paavali oli Jeesuksen Kristuksen erikoisapostoli. Herra itse valitsi hänet Juudaksen tilalle, joka kavalsi Jeesuksen.
( Ihmiset kyllä rupesivat omisa voimissaan valitsemaan ”apostolia” (!) Juudaksen tilalle! Apt 1:21-26. Mutta? Ei ollut IHMISTEN asia ”valita” Jeesuksen apostolia!)
Jumala oli edeltä valinnut Paavalin, hänet ”äitinsä kohdusta saakka” ( Galat 1:15), ja hänestä tulikin erityinen ”pakanain apostoli” ( Galat 2:8, Apt 9:15). Se oli loogistakin? Eihän kielitaidottomista kalastajista olisi ollut silloisen Rooman imperiumin tasolla evankeliumia viemään!
- Jumala kun on hyvin kytännöllinenkin? Kun Hän antaa erilaisia tehtäviä valtakunnassaan, Hän huomioi ihmisten erilaiset kyvyt ja lahjat. Ne, jotka Hän on kullekin uskonut.
- Joka Hänelle lahjansa ja itsensä kokonaan erottaa (= pyhittää) voi olla rakentamassa Hänen Suurta asiaansa. Olkoon vaikka ”viisi leipää, kaksi kalaa” taikka ”lesken ropo”, taikka rukoustehtävä kammiossa!
Jokaiselle, joka on kattavasti tutustunu UT:n teksteihin, koskien Paavali – on 100 % selvää, että Paavali oli Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen uskollinen lähettiläs.
Hän kuljetti Jeesuksen Kristuksen ilosanomaa lähestulkoon kaikkialle silloisen Rooman valtakunnan alueelle. Idästä (Armenia) aina nykyisen Espanjan (Hispania) alueelle saakka. Ja? Ilman autoja, lentokoneita, kännyjä, nettiä… .)) Koettakaapas kukin?
Paholaisen viha Paavalia kohtaan = Jeesuksen valittu ase!
-------------------------------------------
Ei siis mikään ihme, että saatana vihasi ja vainosi Paavalia. Jeesus valisti Ananiasta näin:
• ”Mene, minä olen valinnut hänet aseekseni, tunnustamaan minun nimeäni maailman kansojen ja kuninkaiden edessä, ja myös Israelin kansan edessä. Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden.” ( Apt 9:15-16)
Tämä oli sanottu silloin, kun Jeesus Kristus oli kohdannut Saulus tarsolaisen Damaskon tiellä. ( Apt 9:1---)
Oli siis alusta jo sanottu, että Paavali olisi ”kärsimysten apostoli”. Vainoojasta tuli vainottu! ( 1 Tim 1:12-17).
Kukaan (hengellinen, ymmärtäväinen) ei siis hämmästy, että vieläkin – 2024 – on paholaisella liikenteessä niitä käskyläisiä, jotka koettavat pimeillä puheillaan nakertaa Paavalin elämää ja mittavaa tehtävää!
Paavali itse todisti näin:
"Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka oli minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta näki hyväksi..." ( Galat 1:15-- 1 Tim 1:12-17´)
Lisäksi veljet Antiokiassa siunasivat ja lähettivät Paavalin ja Silaan läheyskentälle!
Apost teot 13:1- -- pakanoiden taholle.
JOTEN?
Teistä jokaisen , jotka puhutte palturia ja vääristelette Raamatun sanaa?
Koettakaa edes ITSE oppia ja opetella Sanan sisältöö ja tarkoitusta.
Jos se ei maistu, lopettakaa Jeesuksen nimessä valheiden kirjottaminen Jumalan asioissa.
Siitä ei Herra pidä, ja vastassa on kantaa seuraamukset. - Anonyymi
Paavali ei kuulu 12 valitun apostolin eli Karitsan apostolin joukkoo,
Eksytystä.
Jeesus ITSE kutsui ja asetti Paavalin apostoliksi. juudaksen tilallle.
- Anonyymi
Jeesuus ei valinnut mitään Paavalia apostolikseen.
Jeesus oli taivaassa, kun valejeesus kohtasi Tarsolaisen murhamiehen ja solutti hänet mukaan kristittyje seurakuntaan tekemään tuhojaan.
Tarsolainen oli helppoo eksytettävä, koska hän ei ollut koskaan kuullut maan päällä eläneen Jeesuks ääntä, eikä tunnistanut sitä.
Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista eksyttäjistä ja Damaskontien valejeesuksista, joita ilmestyy hänen noustuaan taivaaseen.
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
"minä olen Jeesus, jota sitä vainoat, valejeesus sanoi Paavalille...- Anonyymi
Kirottua valheopetusta, ei mitään todistetta Raamatussa.
- Anonyymi
Paavali itse todisti näin:
"Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka oli minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta näki hyväksi..." ( Galat 1:15-- 1 Tim 1:12-17´)
Lisäksi veljet Antiokiassa siunasivat ja lähettivät Paavalin ja Silaan läheyskentälle!
Apost teot 13:1- -- pakanoiden taholle.
--------------------------------------------------------
JK: Jos olet lukutaitoinen, niin lue Jeesuksen kristuksen ja saulus tarsolainen kohtaaminen, Damaskon tiellä. Apt 9. luku ja Apostolien tekojen luvut 22-28.
Jos siis osaat lukea? Ja jos jonkinlainen luetyn ymmärryskin toimii?
Älä edes koeta leikkiä mitään Raamatun sanaa viisaampaa!!
- Anonyymi
Paavali ei kuulu tähän oikeiden 12 Karistan apostolin joukkoon.
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi
Muka sinäkö pakana, syntinen saatanan valheapulainen sen päättäisit, KUKA valitsi apostolit?
Kun UT:n tekstit sen ovat kerran kertoneet, niin SINULLA ei ole MITÄÄN valtaa kumota niitä asioita.
Jeesus Kristus itse valitsi Saulus tarsolaisen, vainojaansa, ja asetti hänet Juudaksen tilalle, apostoliksi.
Piste.
Amen.
JK.
- Anonyymi
Paavali oli tappohommissa, kun Jeesus valtuutti oikeat apostolit kastevaltuutuksella tekemään itselleen opetuslapsia. Kun kasteessa pestään synnit pois ja saadaan Pyhä Henki, vasta sitten alkaa opetus, käskyt ja lait ja kehotus niiden pitämiseen.
Jeesus ei käskenyt käännyttämään, vaan ensin kaste ja sitten opetus on Jeesuksen järjestys toimia. Jeesus lupasi olla oikeiden apostolien mukana joka päivä. Paavali ei kuulu siihen joukkoon.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- Anonyymi
Joku tuntematon huijari on kirjoitellut satoten vuosien perästä erilaisia lähetyskäskyjä, joita ei Jeesus ole antanut. Niitä on lisätty esim. Markuksen evankeliumin loppuun. Ei Jeesus monenaisia kastekäskyjä antanut.
Alkuperäinen oikea kastekäsky on Matteuksen evankeliumin lopussa, sitten heti Jeesus sen sanottuaan helatorstain nousi taivaaseen Galilean vuorelta. Ei hän sen jälkeen mitään erilaisia lähetyskäskyjä antanut, kuten Mark.16-loppu antaa ymmärtää.
Riitaisassa kirkolliskokouksessa on tuntemattoman huijarin kirjoitus lisätty sinne Mark.-16 evankeliumin loppuun. Jota hellarit rakastaa, koska se sisältää valhetta.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku tuntematon huijari on kirjoitellut satoten vuosien perästä erilaisia lähetyskäskyjä, joita ei Jeesus ole antanut. Niitä on lisätty esim. Markuksen evankeliumin loppuun. Ei Jeesus monenaisia kastekäskyjä antanut.
Alkuperäinen oikea kastekäsky on Matteuksen evankeliumin lopussa, sitten heti Jeesus sen sanottuaan helatorstain nousi taivaaseen Galilean vuorelta. Ei hän sen jälkeen mitään erilaisia lähetyskäskyjä antanut, kuten Mark.16-loppu antaa ymmärtää.
Riitaisassa kirkolliskokouksessa on tuntemattoman huijarin kirjoitus lisätty sinne Mark.-16 evankeliumin loppuun. Jota hellarit rakastaa, koska se sisältää valhetta.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Et ole uskottava selityksissäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole uskottava selityksissäsi.
Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.Helluntailaisuus on vaarallinen käännytyslahko, joka yrittää saada ihmisen liittymään vieraiden henkien voimavaikutuksien valtaan.
- Anonyymi
Yhden kerran olen nähnyt Jumalan käden. Se oli Diego Maradona. Käsittääkseni Raamattu on vain ihmisten sepitelmää jolla saataisiin kansa nöyräksi. Menkää hyppimään lentoasemalle oranssisissa kaavuissa. Hare Krisna;)
- Anonyymi
vai että olet nähnyt - mutta mitä
- Anonyymi
AStukaa esille, jokainen!
- Anonyymi
Nikit Darkness ja Lighting voivat keksiä toisen paikan traumaperäisten ongelmiensa dialogille!.
Tässä ketjussa otsikkona on se, mikä selvästi lukee! - Anonyymi
Paavalia vastaan on hyökätty jo liki 2000 vuotta.
Hänen kääntymisestään saakka!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18507100/miksi-vaittelya-apostoli-paavalista----ut-tuo-valoa!--(b---8-6-2024)#comment-129575578 - Anonyymi
Niin on hyökätty!
- Anonyymi
Vieläkin paholainen koettaa hyökätä.
Vaikka on jo hävinnyt ja häviää lopuksi totaalisesti!
- Anonyymi
Turhaa työtä ahertavat Paavalin vainoojat.
- Anonyymi
Voima kanssasi!
Obi van Kenobi,
Minä ole Jeesus, jota sinä vainoat.- Anonyymi
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.Paavali oli helppo eksytettävä, koska ei koskaan kulkenut Jeesuksen seurassa oikeiden apostolien tavoin, eikä kuullut eikä tuntenut Jeesuksen ääntä ja puhetapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli helppo eksytettävä, koska ei koskaan kulkenut Jeesuksen seurassa oikeiden apostolien tavoin, eikä kuullut eikä tuntenut Jeesuksen ääntä ja puhetapaa.
Oikeat apostolit kuulivat ja tunsivat Jeesuksen äänen hänen eläissään maan päällä, ihmeet, opetukset ja kärsimisen ristinpuulla, ja näkivät hänen nousevan taivaaseen.
He tiesivät, mistä opettivat, koska olivat sen itse kuulleeet ja nähneet.
Joh. 10:27
Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Apt.1
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.'
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724