Veronkiertoa havaittu

Anonyymi-ap

Verottaja teki vähän tarkastuksia ja suurin osa kebap-ravintoloista kärähti veronkierrosta.
Mahtaako Lapua olla mikään poikkeus?


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/verottajan-tehosyyni-paljasti-kebaravintoloiden-miljoonia-maksavan-likaisen-pelin-saannot-ovat-samat-kaikille/8951694?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1e-WR31zZeVVH19rmUMgUBe4_FRZvrd7fHHr21mUYKJCj4KosYNvqdw-o_aem_AaMXvYkZbi_Jtzsvu11yjHNBxYufcWul7DOZwAsveub66ZZUNnNAuYZNK8FVywO7oGSS3aoTX9GDiQlwvqOTEz6m#gs.ackj2w

25

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veronkiertoa havaittu eepeellä myös niillä jokka omia kesä mökkejä vuokraavat vain käteisellä ja ilman kuittia.

      • Anonyymi

        Älkää nyt hyvät ihmiset maksako setelirahalla niitä mökkivuokria. Käteismaksulla suorastaan tyrkytätte siihen että asianosainen jättää kyseisen summan verottajalle kertomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt hyvät ihmiset maksako setelirahalla niitä mökkivuokria. Käteismaksulla suorastaan tyrkytätte siihen että asianosainen jättää kyseisen summan verottajalle kertomatta.

        Jos saan halvemmalla, niin en tarvitse kuittia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saan halvemmalla, niin en tarvitse kuittia.

        - Vaan tuskinpa saat sitä 30% -34% edukkaammin, jonkaverran sitä veroa menisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Vaan tuskinpa saat sitä 30% -34% edukkaammin, jonkaverran sitä veroa menisi.

        Miksikäs en saisi? Kumpikin hyötyy nollasummapelistä. Setelit lompakossa lämmittävät jotenkin enemmän kuin vain numero tilillä. Ansio hukkuu sinne muiden sekaan, mutta sataset ovat konkreettisesti läsnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksikäs en saisi? Kumpikin hyötyy nollasummapelistä. Setelit lompakossa lämmittävät jotenkin enemmän kuin vain numero tilillä. Ansio hukkuu sinne muiden sekaan, mutta sataset ovat konkreettisesti läsnä.

        Sentakia et voi saada, koska tuossatapauksessa vuokranantaja ei itse hytötyisi lainkaan mitään, verrattuna siihen että maksaisi sen asiaankuuluvan 30%-veron.


    • Anonyymi

      mite te puuttu mine ravintola

      mine kylä tiete kuinka makse vero

      ei teiden kuulu tiete firma salaisuus

      azas

    • Anonyymi

      No mä ainakin juurikin käyn sellaisis paikois mitkä nimenomaan kiertää veroja. Sitä parempi mitä vähempi tää pilalle mennyt yhteiskunta saa verotuloja. Suosin harmaata taloutta, ja yritän saada joka killingin pois, ettei se mene näiden nykyisten oligarkkien taskuihin, muka verotulojen muodossa. Kitinkontit, ne verorahat menee aivan vääriin taskuihin nykyään, eikä edes sinne minne pitäisi. Siksi suosin harmaata taloutta. Yhteiskunnan pitää luhistua, ennen kuin se voidaan rakentaa uudelleen terveelle pohjallen.

      • Anonyymi

        Ai jaa, - noin niinkun elelet kunnon mustalais-tyyliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, - noin niinkun elelet kunnon mustalais-tyyliin.

        Ei, vaan olen kyllästynyt siihen että verorahat menee johonkin lgbt-agendaan, ilmastohörhöilyyn, sekä säätiöiden kautta oligarkkien taskuihin. Siksi, koska en hyväksy sellaista pelleilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan olen kyllästynyt siihen että verorahat menee johonkin lgbt-agendaan, ilmastohörhöilyyn, sekä säätiöiden kautta oligarkkien taskuihin. Siksi, koska en hyväksy sellaista pelleilyä.

        Menisiki edes lgbt-agendaan, mutta kun kylvetään afrikan kuukereille! Suomessaja Afrikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan olen kyllästynyt siihen että verorahat menee johonkin lgbt-agendaan, ilmastohörhöilyyn, sekä säätiöiden kautta oligarkkien taskuihin. Siksi, koska en hyväksy sellaista pelleilyä.

        Nyt kyllä hörhöilet itse omituisine veroväitteinesi, sillä noi menot ovat vain pieniä puroja kokonais-verokertymästä.
        Selittelet varmaan muutenkin kaikenlaista tuubaa millä vaan koetat pönkittää mustalais-tyylistä elämäntapaasi.


    • Keskittykää jauhopäät pellon kyntäniseen. Jättäkää aikuisten asiat kauhavalaisille

    • Anonyymi

      Tehdään poijjaat klapeja vaan.

    • Anonyymi

      Mine maksa alvi jauho liha justo tomato. Miksi uusi vero maksa, Ei ymmärrärä.

      • Anonyymi

        Raaka-aineet (yleensä) hankitaan tukusta ilman alvia, mutta jos ostit aineet marketista alvin maksaen, niin sen raaka-aineiden alvin saa vähentää tulevassa verotuksessa.


    • Anonyymi

      Minä taas teen itse pizzat AINA. Uunipellillinen maksaa sähköineen 8-10 euroa. Täytteiden kanssa voit käyttää mielikuvitusta. Pizzerioiden kengänpohja lätyskät aina samoine hajuineen saa pahoinvoimaan...

      • Anonyymi

        Elman pizzat ovat paljon parempia kuin kotona tehdyt.


      • Anonyymi

        Tein justiin itte pizzaa uunipellin verran, pizzalle tuli täytteiksi: tomaattipyre, naudan jauhelihaa, kermajuustoa, ananaspaloja, sekä hiukan aurajuustoa. Näille aineksille kertyi hintaa 15,50 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elman pizzat ovat paljon parempia kuin kotona tehdyt.

        Mikä on kun ei taidot riitä, - mikä on ku ei onnistu, - Mikä on kun ei taidot riitä, - mikä on ku ei onnistu...


    • Anonyymi

      Sampan rillistä ostin juustopurilaisen ja maksoin kympillä eikä kuittia tietenkään tullut mukaan.

    • Anonyymi

      Sanottakoon nyt yleisellä tasolla: - Käteismaksussa kuitti ei ole tae siitä että ostoksesta menisi mitään verottajalle..
      - Ja Korttimaksussa maksutapahtuma tallentuu aina myyjän tilitietoihin,
      ja pankkitilit on nykyisin verottajalle vapaasti luettavissa.

    • Anonyymi

      Jo Katainen tuumasi, että käteinen on kätevää. Se käy maksuksi kaupassa eikä kassa kysy, mistä olet tämän rahan oikein saanut.

      • Anonyymi

        Jyrkikö noin sanoi, joskus 2010-luvulla..
        - Ai niin muuten, keskustan meppi Elsi Katainen uusi juuri paikkansa Euroopan parlamentissa 2024-29.


    • Anonyymi

      Kuka niitä kuittia nyt jaksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe