Kun nykyisistä 600 kilowatin latureista ja autoista päästään megawattiluokkaan, latausnopeus alkaa olemaan hyvällä tolalla. :)
Megawatin laturit: Kuudessa minuutissa 500 km akkuun.
8
125
Vastaukset
- Anonyymi
En ole juuri koskaan tarvinnut sen nopeampaa latausta kuin että laittaa auton illalla latautumaan ja se akku aamulla täynnä.
- Anonyymi
Montakoneliöistä kaapelia pitää tuoda latauskentälle, että tusinan verran latureita pystyy syöttämään megawattiluokkaa kaikilta latureilta kaikille niille autoille jotka sen pystyvät nielemään?
Latausnopeudella ei ole mitään tekemistä laboratorion ennätystulosten kanssa siinä vaiheessa kun sähköverkkoa ei saada paikallisesti mitoitettua syöttämään tuollaista virtaa.- Anonyymi
Jos se tuodaan suurjännitteenä ja vasta paikan päällä muutetaan lataukseen sopivaksi?
Tokihan tiedät, että virta määrittää johtimen paksuuden.
W=U × I eli suurempi jännite vaatii vähemmän virtaa samalla teholla.
Mutta tiesithän sinä, et vain ajatellut loppuun asti. - Anonyymi
Voi poikanen, et todellakaan tiedä mistä me aikuiset keskustelemme! :O
Teholaturien yhteydessä on järeä akkuvarasto josta saadaan tarvittava määrä sähköä.
Näitä akkuja ladataan tasaisesti sähköverkosta. Ne siis toimivat puskurina suuria lataustehoja varten.
Ota huomioon, että 600 kW:n lataustapahtuma ei kestä kauan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi poikanen, et todellakaan tiedä mistä me aikuiset keskustelemme! :O
Teholaturien yhteydessä on järeä akkuvarasto josta saadaan tarvittava määrä sähköä.
Näitä akkuja ladataan tasaisesti sähköverkosta. Ne siis toimivat puskurina suuria lataustehoja varten.
Ota huomioon, että 600 kW:n lataustapahtuma ei kestä kauan.Mitäs se järeä akusto maksaa. Jos 1 kwh maksaa noin 1000 euroa, niin 2 MWh järeä akusto maksaa noin 2 milj euroa. Siihen vielä sähköliittymä muuntajineen ja tasasuuntaajineen ynnä muine laitteineen ja rakenteineen. Mitähän se lataus maksaa per kWh.
- Anonyymi
Pitkällä matkalla tarvitsee pikalatauksen.
Normaalielämässä riittää lataus kerran viikossa tai kahdessa. Yöllä tai viikonloppuna niin pörssisähkö on lähes ilmaista.- Anonyymi
Ei tuollaisia tehoja kukaan tarvitse. Teslabjörn on ajanut erilaisilla nyt myynnissä olevilla sähköautoilla 1.000km noin 10-11 tuntiin yleisillä maanteillä nopeusrajoitusten mukaan.
Jos tuo ei riitä marssinopeudeksi pitkällä matkalla niin kannattaa tarkastaa arvomaailmansa.
- Anonyymi
Tosielämässä sitten jää nähtäväksi kuka ihan oikeasti tarvitsee tuollaista latausnopeutta, ja ennen kaikkea on sitten valmis maksamaan siitä koska ei noita kukaan ilmaiseksi rakenna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291807
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781667Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561303- 691131
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8789- 2775
- 45757
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10749- 41725
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150702