Jeesus valitsi Paavalin apostoliksi Juudaksen tilalle (6.6.2024)

Anonyymi-ap

Jeessu valitsi Juudaksen tilalle Paavalin (6.6.2024)



Täällä on tarjottu väitettä, että Mattias niminen henkilö, valittiin Juudaksen sijalle, apostoliksi. Siis "valittiin". Kuka valitsi? Ihmiset.

Apostolien tekojen 1:15-26 kertoo tästä menettelystä.

Kyse oli Pietarin johdolla tehdystä asiasta, jossa itse Herra Jeesus EI OLLUT mukana. Ja jokainen jolla järkikulta toimii, ymmärtää - että VAIN Herralla Jeesuksella oli legaali oikeus ja valta asettaa apostoli Juudaksen tilalle. Ja sen Jeesus tekikin!

Ihmisillä ei ollut lupaa ja valtaa nimittää apostolia. Se oli vain Jeesuksen kristuksen monopoliasia!

Ne joilla on kunnollinen taikka edes kohtalainen Raamatun (UT) sisällön tuntemus, tietävät että itse Jeesus valitsi Juudaksen tilalle - Paavalin, eli Saulus tarsolaisen! Tässä autenttinen kertomus:

Apostolien teot:

9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo

9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;

9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.

9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.

9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".

9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;

9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."

9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;

9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

9:19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.

9:20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.

9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"

9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

Amen.

-----------------------------------------------------------------------------

JK. Tämä ihmisten valitsema (apostoliksi) Mattias? Mikä se sellainen ”apostoli” on olisi, josta UT ei kirjoita MITÄÄN? Paitsi Apt 1:15-26.

Jeesuksen valtuuttama Paavali taas - toimi julkisesti ja ahkerasti – loppuun saakka. Koska? Hän oli Jumalan ja Jeesuksen valinta - apostoliksi Juudaksen tilalle!


https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18504514/apostoli-paavalin-ihmeellinen-kutsumus-ja-elama!--(a)--6-6-2024

61

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen, joka edes kohtalaisesti tuntee UT:n sisältöä tietää, että Juudaksen tilalle JEESUS itse kutsui ja valitsi Paavalin.

      " Mutta kun Hän ,joka äitini kohdusta saakka on minun erottanut ja kutsunut armonsa kautta..." ( Galat 1:15-16)

      Onhan täysin järkeenkäypää, että VAIn Herra Jeesus itse oli oikeutettu valitsemaan apostoli Juudaksen sijaan.

      Sellainen valinta ja päätös ei kuulunut ihmisille. Mutta lapsellisuudessaan Pietari ja kumppanit ryhtyivät touhuamaan.


      Ihmisten touhua? Siksi tästä Mattiaasta, jonka nämä veljet arpomalla valitsivat,

      siksi tästä (apostoliehdokkaasta) ei löydy MITÄÄN UT:n kirjoituksista. Paitsi tuo ihmistouhuinen valinta.. . . Apt 1: 15 <<<

    • Anonyymi

      Haluatko muuttaa muitakin Raamatun kohtia?

      • Anonyymi

        Raamatun teksti UT:ssa, Apostolien teot 9. luku on julkisesti ja muuttamattomana luettavissa.
        <Aloittajana en ole MUUTTANUT siitä tekstistä mitään.

        Se on vuoden KR 1938 mukainen käännös.

        Joka kunnioittaa Jumalan sanaa, Raamatussa EI MUUTTELE sitä oman mielensä mukaan.

        Piste.

        Amen.


    • Anonyymi

      Apostolin palvelustehtävä toimii edelleen seurakunnassa. Niitä on ollut satoja ja tuhansia apostolisen ajan jälkeen. Ef. 4:11... Paavali oli yksi apostoli. Mutta missään ei sanota, että hänet olisi asetettu Juudaksen tilalle. Kahdentoista apostolin joukkoon kuului siis Mattias. Paavali taas siunattiin apostolin virkaan Antiokiassa:

      "Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, lisänimeltä Niger, kyreneläinen Lukios ja Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saulus. Heidän palvellessaan Herraa ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: ”Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus (Paavali) siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut.” Silloin he paastosivat ja rukoilivat, ja he panivat kätensä heidän päälleen ja antoivat heidän mennä. Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät..." Apt. 13:1-4.

    • Anonyymi

      Niin molemmat tulkinnat ovat mahdollisia. Vanhastaan on, että Mattias valittiin Juudaksen tilalle 12 porukkaan opetuslapsia -> apostoleja. Sitten Jumala kutsui jo kohdussa valitsemansa (Saul) Paavalin 13. apostoliksi. Hänestä tuli pakanain apostoli ja Pietarin kanssa johtaja. Paavali joutui jopa ojentamaan itse Pietaria, kun tällä oli näitä määrättyjä heikkouksia loppuun saakka.
      Paavalia ei voi mistään moittia uskoontulonsa jälkeen, pysyi vahvana loppuun saakka eikä langennut edes ylpeyteen, tosin sitä varten oli pistin lihassa (joku näkyvä taipumus tai rajoittava sairaus, muistojen sikermä elämästä fariseuksena ,vastustaen rajusti Jeesusta ja uskovia.)

    • Anonyymi

      Paavali, siis Saulus tarsolainen oli Herran Jeesuksen valitsema apostoli.

      Juudaksen tilalle. Joka lankesi pois.

      Jokainen voi väitellä maailman tappiin asti, mutta faktat ovat mitkä ovat.

      Eikä Jeesuksen tarvinnut katua Paavalin valintaa!


      Mutta se ihmisten arpoma, Mattias?

      Tyyppi on kadonnut kuin avaruuden mustaan aukkoon!
      UT.ssa ei siis löydy MITÄÄN - mitä tämä Mattias olisi tehnyt?

      Jo hänet muka "apostoliksi" nimitettiin -- niin MIKSI tyyppi ei näytä tehneen MITÄÄN apostolin virkaan kuuluvia töitä?

      No, siksi - ettei hän ollut HERRAN Jeesuksen valmitsema. Kuten oli Paavali.

      • Anonyymi

        UT.ssa ei siis löydy MITÄÄN - mitä tämä Mattias olisi tehnyt

        - Kaikkien muidenko tekemisistä sitten mainitaan?


    • Anonyymi

      Paavali oli yksi apostoli. Mutta missään ei sanota, että hänet olisi asetettu Juudaksen tilalle.

      Paavalin Jeesus valitsi - Juudaksen sijaan. - koska apostoleja oli 12, alun perin, ja Juudas lankesi pois.

      Jos joku koettaa väittää ettei Paavalin tehtävässä näkynyt apostolin virran toimenkuva? On sokea, pimeä ja ilkeä.

    • Anonyymi

      Paavali valitsi itse itsensä. Kirjoitti sitten höpöjä "Herran sanana".

      • Anonyymi

        Paavali ei tosiaan itseään valinnut!
        Piru n raamatustako tuollaisia sepityksiä tarjoilet.

        Jo ei Raamatun UT:n sanat kelpaa, niin poistu kokonaan höpöttämästä.

        Apostolien teot, luku 9 kertoo, miten Herra Jeesus itse astui esille ja kutsui ja asetti Paavalin.
        Teksti on lääkäri Luukaksen kirjoittamaa.

        Jos ei terve Sanan opetus ja sisältö maistu, on ihan typerää edes lusmuilla tällaisilla palstoilla.

        Tämä ei ole satusetiä varten.

        Kirjoitusten kieroon vääntäjä kyllä löytävät paremman kaatopaikan jossa tarjoilla saasteitaan!


      • Anonyymi

        Sinä olet valinnut valheen isän oppaaksi, ja perkele on valinnut sinut. Onnea matkaan.


    • Anonyymi

      Huvittavalta tuntuu, kun 2000-luvun suunsoittajat esiintyvät kuin suurinta viisautta omistavat, Paavalinkin asioissa. Ovat tainneet tehdä erään lajin "aikamatkoja", joissa nähdään harhoja ja kuvitteluita??

    • Anonyymi

      Kukaan lukutaitoinen, joka tuntee UT:n sisällön, ei kirjoita Paavalista sellaisia hulluja fiktioita, joita jotkut harrastavat. Onneksi kukaan ei sellaisia valhesatuja usko totena...

    • Anonyymi

      Kovasti ne rassukat koettaa sepittää satuja Paavalista. Ja keksivät paholaisen raamatun oppia, jossa pari-kolme raamatun jaetta.

      Näyttää yhtä naurettavalta kuin linnunpelätin mansikkamaalla! Kukaan ei ota todesta.

    • Anonyymi

      Överiksi menee fiktiot paavlista.
      Niin överiksi että jo Sokea Reettakin näkee humpuukin.

      Anonyymi 2024-06-07 12:38:34


      "Paavali kulki lähetysmatkoilla lampaiden keritsimet mukana ja ajoi naisilta karvat pois, jos naiset eivät alistuneet hänelle ja olleet hiljaa ja totelleet miestä pukeutuen burkaan ja huntuun."

      • Anonyymi

        Nämä mustan raamatun sadut ja paholaisen kirjeopiston postillat ovat yhä enemmän kuin hourulan väen tuotteita.!! Taitavat ollakin?


    • Anonyymi

      Viisaat pysyvät Sanan linjalla. Eivät anna itseään hämätä.

    • Anonyymi

      Suunsoittajat ovat huvittavia satuineen.

    • Anonyymi

      Paavalin valinta apotoliksi on niin selkeä UT:n teksteissä, että vain sokea ei sitä tajua!

    • Anonyymi

      Aina on niitä sokeita, joita pimeyden ruhtinas on pimittänyt näkemästä totuutta.

    • Anonyymi

      Paavalin valinta apostoliksi on NIIN laajasti UT.n kirjoitukissa esillä, että vain umpisokea tai pinttynyt paholaisen valhepukki sen voisi kiistää.

      Mutta mikään ei kumoa faktoja.

    • Anonyymi

      No, ei se fakta siitä katoa, vaikka paholainen & kumppanit jankuttaisivat hamana hautaansa saakka toisin.

      Jeesus valitsi Paavalin apostoliksi.
      Ihmiset operoivat arpomalla Mattiaan.

      Jeesuksen valinta kantoi tulosta.

      • Anonyymi

        kyllä


    • Anonyymi

      Ei se 2000 vanha totuus Paavalin valinnasta miksikään valheilla katoa!

    • Anonyymi

      Apostolien teot 9. luku kertoo totuuden Paavalin valinnasta. Hän oli Jeesus jolla ainoa oikeus valita apostoli Juudaksen tilalle.

    • Anonyymi

      Naurettavaa kaahotusta on Paavalia vastaan. Mutta totuus ei siitä katoa.

      Jeesus valitsi hänet apostoliksi, Kiitos siitä Jumalalle.

    • Anonyymi

      No, aikansa kutakin.

    • Anonyymi

      Niin on.

    • Anonyymi

      Jumala ei tehnyt mitään erehdystä, vaikka oli valinnut Paavalin Juudaksen tilalle, apostoliksi. Valinta "äidin kohdusta" saakka. ( Gal 1.15-16)

    • Anonyymi

      Paholainen suuttui kun menetti orjansa Saulus tarsolaisen, ja se viha näkyy edelleen yli 2000 vuotta myöhemmin.

    • Anonyymi

      se näkyy

    • Anonyymi

      Ihan turhaan jauhavat oppejaan pahloaisen apostolit, Jeesus teki valinnan Paavalin kohdalla, Jumalan suunnitelmista lukien.

    • Anonyymi

      Jokaiselle ymmärryskykyiselle on täysin selvää, että vain Jeesuksella oli valta ja oikeus valita apostoli Juudaksen tilalle.

      Niin kuin Jeesus oli valinnut alkuunkin ne 12. Joista yksi lankesi syntiin ja pois valittujen joukosta.

      Jokainen, joka asioita ymmärtää? Tajuaa ettei toisilla veljillä (vaikka apostoleita olivat) ollut sitä legitiimiä hallintovaltaa, auktoriteettia - jolla "apostoli valitaan".

      Tarvitaan ylempi taho sellaisia päätöksiä tekemään.

      Apostolin valintaoikeus kuului siis Herran Jeesuksen toimivaltaan.

      Apostolit olivat liiankin intoutuneita sellaiseen, joka kuului VAIN JUmalan hallintovaltaan? Se on luettavissa Apt 1:6-8. Ole hyvä ja tutustu.

      Jeesus palautti apostolit siihen, mihin he kuuluivat? Kyllä. Mikä oli heidän asemansa, ja tehtävänsä?

      " Ei ole teidän asianne tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä OMAN valtansa voimalla on asettanut.." Vaan? ( Apt 1:7-8)

      Jumalan asiat ovat Hänen asioitaan, ja päätöksiä.
      Ihmisten ei tule sekoilla niihin...

    • Anonyymi

      Hyvä on, että UT.ssa on asiat selvästi kirjoitettu, niin voi heittää roskakoriin noiden valheveljien paasaukset mattiaasta.

    • Anonyymi

      Anonyymi
      2024-06-10 14:26:38

      No, kukaan ei enää usko satua siitä, että Mattias olisi ollut apostoli Juudaksen sijalla.

      Mutta antaa niiden jauhaa jotka kieroon vääntävät kirjoituksia.

      faktat+

      Tästä Mattiaasta ei näy MITÄÄN tekstiä UT:ssa?
      Paitsi Apt 1:15-26

      MIhin avaruuden mustaan aukkoon mies katosi?

      Eikös apostolin olisi pitänut tehdä apostolin tehtäviä`?

      Vaan kun ei tehnyt.

      Ei ollut Jeesuksen valintaa, Jumalan suunnitelmaa...

      Niin käy AINA - kun ihmiset koettavat leikkiä Jumalalle kuuluvia tehtäviä.

      2024-06-10 14:29:34

      Joo, ne koettaa ihan epätoivon vimmalla sättiä Paavalia!

      Mutta KUKAAN ei enää usko noita satuja.

      Riittää hyvin Raamatun luotettava sana.

      Mustan raamatun tarinat ja paholaisen kirjeopiston postillat?

      Ne käyvät yhä enemmän naurettavimmiksi.


      Antaa niiden kaahottaa.

      Anonyymi
      2024-06-10 16:03:33

      Riittää mitä on sanottu Apt 9 luvussa, kun Jeesus valitsi Paavalin.


      Jos se ei eksyttäjille ja Paavalin vihaajille riitä, niin olkoot hapatuksissaan.



      Ja niin ne ovat. Kuin oksennusta oksennuksen perään, ne syytää palstalla.

      Kukahan niille maksaa siitä?

      Näet kukaan lukutaitoinen ja normijärkinen ei kroonisesti postaile samoja valhelauseita. Kuukaudesta toiseen.

    • Anonyymi

      paavali oli jeesuksen valinta, amen, ei mikään arpapelin tulos,

    • Anonyymi

      Vai että arpaa heittämällä olisi apostoli valittu? Kuten Mattiasta on esitetty.

    • Anonyymi

      Kiitos Herran, Jeesus valitsi Paavalin, vain Hänellä oli oikeus siihen.

    • Anonyymi

      Tällä S4 helluntailaisuuspalstalla on näkynyt (pitkään!) irvokas ja likainen valhekampanja Jeesuksen valitsemaa apostoli Paavalia vastaan.

      ALOITUS? Jossa tätä paholaisen paasaus-pakettia on viime aikoina hehkutettu on tämä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18507451/jeesus-ei-valinnut-paavalia----vaan-mattiaan-apostolin-virkaan-!

      Jo itse aloituksen otsikko ( = Jeesus ei valinnut Paavalia vaan Mattiaan apostolin virkaan) on tahallista ”kirjoitusten-kieroon-vääntämistä” ( 2. Piet 3:16)

      ** JEESUS nimenomaan valitsi itse Paavalin apostoliksi. (Apt 9: 1-23, ja Apt luvut 22-26)

      ** JEESUSTA ei näy olleen paikalla (!) kun ihmiset Pietarin johdolla rekrytoivat Mattiaan Juudaksen tilalle! ( Apt 1: 15-26)


      1) SYNTEESI, analyysi, yhteenveto: valhe-ja herjauskampanja apostoli Paavalia vastaan
      ------------------------------------------

      Tämä em ALOITUS. Siinä on tänään (16.6.2024) kaikkiaan 302 kommenttia.
      Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä. Tässä yhteenvedossa päälle 50 kommenttia. . .


      Lukijalle: kun (jos) luet tätä kommenttien koostetta apostoli Paavalia vastaan, niin voi oll 100% varma, että kyseessä on pelkkää tyhjää valhetta. MISTÄÄN UT:n kirjoituksista ei löydy ainuttakaan ”todistetta” listauksen väitteisiin. Eikä todisteita ja argumentteja löydy myöskään mistään sen ajan historiallisista dokumenteista. Eli? Luettelon KAIKKI väitteet ovat ns. potaskaa. Mutta vielä pahempaa? Kaikkien seuraavien valheväitteiden kirjoittajalla on edessään TILINTEKO - kaikista sanoistaan!

      • ”Mutta minä sanon teille, jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.” ( JEESUS, Matt 12: 36)

      • ” Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomtisemaan eläviä ja kuolleita.” ( 1 Piet 4:5)

      Tässä näyte niistä herjoista, joita on fanaattisella valhekiihkolla tungettu palstalle:

      1. Anonyymi 2024-06-16 09:09:09
      Paavali joutui Saatanan hengen valtaan ja puhui Korintossa sekavia hurmoskieliä..GLOSSOLALIAA.

      2. Anonyymi 2024-06-15 21:38:05
      Paha henki laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä mies pitänyt sitä pahana ollenkaan, kun tarkoitus oli hyvä. Tarkoitus pyhittää keinot, tuumasi Paavali.

      3. Paavali kehuu valehtelemisistaan Roomaan, koska oli saanut Rooman hirmuvallan kansalaisuuden tekemisistään.

      4. Anonyymi 2024-06-15 21:34:45 Saatanan henkiolento piti Paavalia pinteessään ja vallassaan koko ajan lähetysmatkoilla. Ei se mikään mykkä henki ollut. King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -niminen demoni. Saatanan viestinnän ammattilainen.

      5. Anonyymi 2024-06-15 19:45:08
      Ei Jeesus kehota mihinkään Tarsolaisiin murhamiehiin uskomaan.

      6. Anonyymi 2024-06-15 19:41:01
      Paavali oli valheellinen luonne ja tekeytyi apostoliksi.

      7. Anonyymi 2024-06-15 18:55:10 Olseni ja Parhami oli samassa sellissä ja tulivat hyvin toimeen keskenään.

      8. Anonyymi 2024-06-15 18:49:52
      Helluntailaisten lahkojärjestö on pahojen homppelimiesten perustama eksytys ja heresia.

      9. Anonyymi 2024-06-15 18:14:23
      Saulus Tarsolaisella ei ollut puhtaat jauhot pussissa.
      Hän esiintyi väärällä nimellä "Paavalina"

      ( eikä tässä kaikki...)

    • Anonyymi

      Lukijalle: kun (jos) luet tätä kommenttien koostetta apostoli Paavalia vastaan, niin voi oll 100% varma, että kyseessä on pelkkää tyhjää valhetta. MISTÄÄN UT:n kirjoituksista ei löydy ainuttakaan ”todistetta” listauksen väitteisiin. Eikä todisteita ja argumentteja löydy myöskään mistään sen ajan historiallisista dokumenteista. Eli? Luettelon KAIKKI väitteet ovat ns. potaskaa. Mutta vielä pahempaa? Kaikkien seuraavien valheväitteiden kirjoittajalla on edessään TILINTEKO - kaikista sanoistaan!

      • ”Mutta minä sanon teille, jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.” ( JEESUS, Matt 12: 36)

      • ” Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomtisemaan eläviä ja kuolleita.” ( 1 Piet 4:5)

      Tässä näyte niistä herjoista, joita on fanaattisella valhekiihkolla tungettu palstalle:

      11. Anonyymi 2024-06-15 16:24:46
      Paavalin saama saatanan demoni on henkiolento. Ei sillä ole fyysistä ruumista eikä mitään puisia piikkejä, jolla se olisi tökkinyt Paavalia takapuoleen, kuten asia usein leikkisästi ohitetaan. Saatanan demoni sitoi Paavalin, eikä lähtenyt miehestä pois ..
      12. Anonyymi 2024-06-15 16:16:19
      Helluntailaisten järjestö on Amerikkalaisen sodomiasta syytetyn miehen Charles Fox Parhamin aikaansaannos. Ei sillä järjestöllä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.

      13. Anonyymi 2024-06-15 17:24:47
      Pyhä Paavali oli kova tekemään syntiä,
      valehteli tarvittaessa, mutta ei pitänyt sitä pahana ollenkaan, kun tarkoitus on tarpeeksi hyvä.

      14. Anonyymi 2024-06-15 16:19:53
      Paavalissa oli Saatanan henki, demoni, joka oli uusi henkiopas.

      15. Anonyymi 2024-06-15 12:24:12
      Paavalin valheet loppui lyhyeen Roomassa, kun hänen saamansa Saatanan enkeli viimeisteli tehtävänsä siellä.
      16. Anonyymi 2024-06-15 12:23:14
      Paavali oli murhamies ja siksi yritti kumota ja hävittää lain säädökset ettei häntä olisi tuomittu murhasta.

      17. Anonyymi 2024-06-14 22:22:41
      Paavali oli antisemitismin lisäksi kristittyjen vainoaja, Rooman hirmuhallinnon palveluksessa, kuten hänen isänstäkin, joka rikastui palveluksistaan Rooman hirmuvalle ja sai Rooman kansalaisuuden, kuten sen sai hänen poikansa Sauluskin.

      18. Anonyymi 2024-06-14 20:49:05
      Älä usko helluntailaisten tai Mormonien puheita, että Jeesus olisi tullut 100 v. sitten jonnekin Los Angelesin slummikortteleihin ja Azusinkadulle.

      19. Anonyymi 2024-06-14 19:58:00 Paavali olisi vaientanut temppelissä naisprofeetta Hannankin kovin ottein.

      20. Anonyymi 2024-06-14 19:16:13 Paavali oli valheveikko, valehteli kun ajatteli sen olevan tarpeen ja perusteltua.

      21. Anonyymi 2024-06-14 12:19:50
      . Damaskontien "Kristukset ja Messiaat" on Perkeleestä.

      22. Anonyymi 2024-06-14 11:04:37
      . Paaali oli paha mies, murhamies loppuun asti, häpäisi ja alisti naisia lampaan tasolle.

      23. Anonyymi 2024-06-14 11:08:07
      Paavali pyrki hajottamaan uskovien yhteyttä keksimällä ihmisiä eriarvoistavia armolahjaoppeja. Ei Jeesus sellaisia määrännyt seurakuntaan. Eikä sellaista opettanut.

      24. Anonyymi 2024-06-14 10:58:49
      Paavali ei ottanut itse vastuuta synneistään eikä katunut oikeasti koskaan syntejään, siksi

      KAIKKI em:t kommentit siis silkkaa valhepaskaa!

      Millaisia ovat ne kirjoittajat, jotka valheita puskevata?

      Se on varmaa, että paholaisen agentteja he ovat.

      Ja Jumala valvool

    • Anonyymi

      Mattiaksen valinta apostoliksi oli siis ihmistason touhua.

      Mutta Jeesus, joka oli valinnut kaikki apostolit, oli ylin auktoriteetti ja oikeutettu valitsemaan ITSE apostolin Juudaksen tilalle. Ja sen Jeesus toteutti.

      Nämä innokkaat Pietarin johdolla puuhanneet eivät kaiketi tajunneet, että oli loukkaus Herramme suvereenia hallintoa kohtaan ryhtyä siihen, joka kuului vain Herran reviirille.

      Kaikkein iljettävintä paholaisen valheagendaa edustavat eksyttäjät koettavat onnettomasti väittää että Paavali ei olisi ollut yhdenvertainen apostoli! Päin vastoin! Hän oli extra-apostoli. Valittu Juudaksen tilalle, joka kavalsi Jeesuksen.

      Jeesuksella oli täysi lupa ja oikeus kutsua ja asettaa Paavali palvelijakseen. Ja kiitos olkoon Jumalan että niin tapahtui. Fiksu ja oppinut mies, sivistynyt ja kielitaitoinen. Sellainen tarvittiin, jotta ”pakanain apostolin” missio etenisi silloisen Rooman imperiumin alueella. Ja se eteni!

      Eli, kaikki Raamattua tuntevat ja sen Sanaa kunnioittavat ovat täysin varmoja, ettei Jeesus tehnyt virhettä valitessaan Paavalin! Ehkäpä juuri siksi tänäkin aikana paholaisen palvelijat koettavat nakertaa hänen vahvaa asemaansa!

      On argumentoitu ajatus, että Paavali oli Herran Jeesuksen suunnitelmien mukainen apostoli? Koska Jeesus tiesi, mitä tapahtuisi Juudaksen kohdalla!
      Äänestä

    • Anonyymi

      Aloitus on tyypillistä heluntailaisten valhetta.

      Apt.1 sanotaan ihan selvästi, että Juudaksen tilalle vapautuvaan apostolinvirkaan valittiin Mattias, joka oli ollut mukana kulkemassa Jeesuksen kanssa ja nähnyt Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen.

      20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.'
      21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
      22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
      23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
      24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut
      25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
      26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

      Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa.

    • Anonyymi

      Ne joilla on kunnollinen taikka edes kohtalainen Raamatun (UT) sisällön tuntemus, tietävät että itse Jeesus valitsi Juudaksen tilalle - Paavalin, eli Saulus tarsolaisen! Tässä autenttinen kertomus:

      Apostolien teot:

      9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo

      9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

      9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;

      9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

      9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

      9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

      9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.

      9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.

      9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".

      9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;

      9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."

      9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;

      9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

      9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

      9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

      9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

      9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

      9:19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.

      9:20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.

      9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"

      9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

      Amen.

      -----------------------------------------------------------------------------

      JK. Tämä ihmisten valitsema (apostoliksi) Mattias? Mikä se sellainen ”apostoli” on olisi, josta UT ei kirjoita MITÄÄN? Paitsi Apt 1:15-26.

      Jeesuksen valtuuttama Paavali taas - toimi julkisesti ja ahkerasti – loppuun saakka. Koska? Hän oli Jumalan ja Jeesuksen valinta - apostoliksi Juudaksen tilalle!


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18504514/apostoli-paavalin-ihmeellinen-kutsumus-ja-elama!--(a)--6-6-2024

    • Anonyymi

      Jeesuksen valintaa, apostoliksi Paavali -
      ei mikään kumoa yli 2000 vuoden perästä.

      • Anonyymi

        Olet varmaan ensimmäinen, joka sellaista esittää.


    • Anonyymi

      Se on selvä.

    • Anonyymi

      "Jeesus valitsi Paavalin apostoliksi Juudaksen tilalle"

      Ei ainakaan Raamatun mukaan.

      Jeesuksen tilalla Jerusalemissa jatkoi Jaakob. Juudaksen tilalle valittiin arpaa heittämällä Mattias. Mattias valittiin Juudaksen tilalle heti Apt 1. luvussa.

      Paavali ei ollut ollut mukana Jeesuksen opetustoiminnassa ollenkaan, joten Barnabas toimi Paavalin perehdyttäjänä neljässä vaiheessa:
      1) alkeisopetus Antiokiassa (vasta Apt 11)
      2) valistusvaihe (Apt 13:4-14:28),
      3) eroamisvaihe Paavalin riideltyä Markuksen roolista (Apt 15:36-39)
      4) uudelleenarvointivaihe, kun Paavalin opettaja Barnabas päätti jatkaa työtään Markuksen kanssa (Apt 15:39-41)

      Miten niin Paavali tuli Juudaksen tilalle? Juudashan oli Jeesuksen valitsema apostoli, yksi Kahdestatoista.

      Ap.t. 1:21-22
      "Siispä nyt on valittava yksi niistä miehistä,
      jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan,
      jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän
      keskuudessamme, siitä alkaen, kun Johannes
      hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet
      otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä
      olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana
      yhdessä meidän kanssamme."

      7. luvussa Saul/Paavali vielä tyytyväisenä seurasi Stefanoksen kivittämistä kuoliaaksi.

    • Anonyymi

      Ihmiset valitsivat Mattiaan Juudaksen tille.

      Arrpaa heittämällä.

      Jeesus ITSE valitsi Paavalin.
      Jumalan ikuisen valinnan ja suunnitelman mukaan. ( Gala 1:15)

      Mattiaasta ei UT kirjoita SANAAKAAN. Paitsi valinnasta, Apt 1:15-26

      Mikä se semmoinen "apostoli" joka katoaa kartoilta kuin avaruuden mustaan aukkoon?

      Siksi, ettei mattias ollut Jumalan ja Jeesuksen valinta!

      Arpaa voidaan heittää? Mutta Jumala on ylin, eikä Hänen tarvitse ihmisten arpapelejä totella.

      Vain Jeesuksella oi suvereeni oikeus valita apostoli Juudaksen tilalle.

      Hän valitsi alkuperäiset 12.
      Juudas lankesi pois.
      Jeesus ITSE tiesi KUKA on se apostoli.

      Turhaa on koettaa kumota Hänen valintaansa - yli 2000 vuoden perästä.

      Turhaa on retteilöidä Jumalan ja Jeesuksen valintaa vastaan.

      Ei auta.

    • Anonyymi

      "Jeesus valitsi Paavalin apostoliksi Juudaksen tilalle"

      Ei ainakaan Raamatun mukaan.

      Kyllä valitsi, nimenomaan Raamatun mukaan.

      Etkö ole koskaan sattunut lukemaan Apt 9. lukua?
      Outo juttu.

      Ja Sitten lisää, Apt 22-26 luvut.

      Koetako väittää että ne pitäisi repiä pois Raamatusta.

      Häpeä ja sulje suusi.

      • Anonyymi

        Vielä 50-luvun lopussa Paavali huusi: "Minä olen fariseus, ja fariseuksia isänikin olivat!" (Ap.t. 23:6)

        Apostolien teot kertoo, miten Paavali antoi kolme keskenään ristiriitaista selostusta kääntymyksestään. Kun Antonius Felix oli palkannut tikarimiehet tappamaan Jerusalemin ylipapin ja Paavali ilmestyi Jerusalemiin, tämä huusi olevansa fariseus. Paljon oli vettä virrannut Jordanissa Jeesuksen ajoista. Paljon oli vettä virrannut Jordanissa sen jälkeen kun Barnabas oli yrittänyt opettaa Paavalia. Paavali ei vaan kääntynyt. Hän oli fariseus loppuun asti. Lisäksi hän oli benjaminilainen ja Rooman kansalainen ja Herodesten sukulainen.

        Yön pimeydessä 200 jalkamiestä, 70 ratsumiestä, 200 keihäsmiestä, lisäksi hevosia yksinomaan Paavalin käyttöön... (Ap.t. 23:23-24)
        Niin Rooman armeija saisi Paavalinsa siirrettyä elossa Jerusalemista Kesareaan Antonius Felixin luo, joka oli päässyt virkaansa tapattamansa ylipapin suosituksesta.

        Kauan aikaisemmin Stefanos oli sanonut Paavalin kuullen: "Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole sitä noudattaneet." (Ap.t. 7:53) Paavali hyväksyi Stefanoksen murhan eikä ilmeisesti koskaan hyväksynyt Ihmisen Poikaa.


    • Anonyymi

      Paavalin syyttäjä, olet ja uskosta osaton pilkkaaja ja Jumalan rienaaja!
      Sillä ne, jotka syyttävät Paavali vääräksi apostoliksi, itse asiassa hylkäävät kaikki uuden liiton kirjoitukset. Luukas matkusti Paavalin mukana monilla lähetysmatkoilla. Luukas on kirjoittanut yhden evankeliumin ja Apostolien teot. Jos Paavali olisi ollut valhettelija, niin myös Luukas olisi ollut satujen kertoja.
      Samalla kun hylkäät Paavalin ja väittäen Paavalin valhettelijaksi, hylkäät myös Luukkaan evankeliumin ja apostolien teot.

      • Anonyymi

        "Sillä ne, jotka syyttävät Paavali vääräksi apostoliksi, itse asiassa hylkäävät kaikki uuden liiton kirjoitukset."

        Kyllä, sillä tarkennuksella, että Uuden testamentin kaanoniin jää silti kirjoituksia, jotka eivät tunne Paavalin liittoa. Mutta oleellisesti olet ymmärtänyt ja olemme päässeet yhteisymmärrykseen erimielisyydestämme.


      • Anonyymi

        Näin se on.


    • Anonyymi

      Turha on paholisen palkollisten sepittä valheita.
      Ihmiset osaavat lukea, mitä Apostolien teoissa on kirjoitettu!

    • Anonyymi

      On ihan järkijuttukin, että Jeesus valitsi Paavalin.

      Niinhän yleensä työnantajat tekee. Valitsevat työntekijät.

      Olisihan hassua, että vaikkapa olisi 12 työntekijää, ja yksi niistä pettäisi työnantajaa.
      Okei.

      Mutta sitten nämä 11 ryhtyisivä innoissaan valitsemaan jostakin porukasta uuden!
      Ja vielä arpomalla!

      Voi vain kysyä, mitä sellaisesta puuhasta pomo sanoisi?

      - Kuulkaas nyt kaverit! Minä olen pomo, ja päätän kenet valitsen.

      Niin.

      Jeesus Kristus on Herra, seurakunnan pää.
      HÄn valitsi Paavalin - työhönsä, työtä varten!

      On vain nöyrästi kiitettävä Jeesuksen valinnasta, Paavalista!

    • Anonyymi

      amen

    • Anonyymi

      Juudaksen seuraajan valinnasta kerrotaan Apt.1 kohdassa näin sanoen:

      20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
      21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
      22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
      23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
      24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
      25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
      26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

      Sinu sanasi on totuus.

    • Anonyymi

      Saulus Tarsolainen oli "Turkkilainen" murhamies ja naisten vihaaja, joka ei kulkenut päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia eikä tuntenut edes Jeesuksen ääntä. Joten oli helppo eksytettävä Damaskontien valejeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti. OIkea Jeesus nousi helatorstaina taivaaseen, eikä hiippaile henkiolentoja jossain Syyrian maanteitten vaiheilla ihmisiä säikäyttälemässä.

      Matt. 24:5

      Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      Matt. 24:11

      Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

      Matt. 24:24

      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

      1. Joh. 2:26

      Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

      Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

      Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

    • Anonyymi

      Paavali oli Jeesuksen valinta.
      Amen.

    • Anonyymi

      Ei kukaan tuhansillakaan valheilla kykene KUMOAMAAN sitä totuutta, että Jeesus valitsi jumalallisella valtuudella Paavalin omaksi apostolikseen.

    • Anonyymi

      Kirjoitusten-Kieroon -Vääntämisen sarjaa?

      Synteesi ja analyysi niistä kaikkein yleisimmin (täällä) jankutetuista ja hoetuista ”valheopeista” on saatanallista megavalhetta Paavalista. Raamatun (UT) Sanalla koeteltuna ne ”palavat totuuden tulessa” kuin kuivat roskat. Tässä niitä tavallisimpia:

      1. Paavali oli valehtelija
      2. Paavali oli tappaja, tappohommissa
      3. Paavali oli roomalainen sotilas
      4. Paavali oli talebaani
      5. Paavali puhui glossoliaa
      6. Paavali oli miekkailija, nyrkkeilijä
      7. ” Valejeesus” puhui Paavalille
      8. Paavaliin meni saatana
      9. Saatanan enkeli oli Paavalissa
      10. Jeesus ei valinnut Paavalia apostoliksi
      11. jne, etc

      Kaikki nuo väitteet (10) ovat silkkaa valhetta ja pötypuhetta. Niille ei (tietenkään) ole mitään tukea UT:n kirjoituksissa. Eikä noille väitteille ole MITÄÄN todisteita ja argumentteja Paavalin ajan muissa kirjallisissa lähteissä ( Roomalaisen historian puitteissa).

      Kyseessä on täysin tyhjät tuotteet. Kuin lentävä pivi taivaalal, kuin roskat jotka kelluvat veden pinnalla. Ja pahempaa? Kuin saatanalliset valheannokset, joilla paholainen siis yrittää saada vangeikseen, onnettomia horjuvia helvetin tielle.

      Pääpäsmäri noissa valhejutuissa on? Ei tarvitse kauan pohti!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe