Uskovaisten ajatusmaailmaa ohjaa ajatus jatkuvasta hengellisestä sodankäynnistä.
Palstoilla usein näkee korostetummin sen kuinka toinen ihminen jää ikäänkuin "kasvottomaksi"... jota voi mätkiä sananruoskalla mennen tullen ja palatessa. Hyviä tapoja ei tarvitse noudattaa, koska lähimmäisessä nähdään itse saatana ja saatanallehan koetaan, että sille oikein pitää laittaa luu kurkkuun, onhan kyseessä eksyttäjä. Jos saatanalle on mukava, sehän on pikkusormen antamista itse paholaiselle ja siitä lähtee mieron tie, josta ei ole paluuta.
Uskovat yleensä lainaavat sanankohtaa, jissa kerrotaan hengellisen sota-asun pukemisesta. Pitää ymmärtää, että mikään järkipuhe ei auta, koska uskovat käyvät sotaa.
Lightning
Hengellinen sodankäynti
20
196
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa no vedä kaapu päälle
- Anonyymi
Piti päästä kirjoittamaan tuokin täysin turha lause. Tuliko parempi mieli? :)
Lightning
Hengellinen sodankäynti on taistelua sielun omistuksesta. Saatana ja Jumala taistelevat siitä, kumpi saa olla ihmisen herra. Jeesuksen sanoja mukaillen, ihminen voi olla vain synnin tai vanhurskauden palvelija, saatanan tai Jumalan vallassa.
Meillä ateisteilla ei ole mitään ongelmaa tämän asian suhteen. Jokainen voi päättää vapaasti ajatusmaailmastaan ja uskomuksistaan. Valinta on ihmisen hyvän ja pahan välillä. Näin ollen vastuuta ja syyllisyyttä ei ulkoisteta kuvitelluille henkiolennoille.
Jos ateisti tekee hyvää, niin se on pyytetöntä ja tapahtuu odottamatta mitään palkintoa Jumalalta. Kristitty pyrkii saamaan palkinnon Jumalalta, joten hyvän tekeminen ei ole pyyteetöntä: todellista rakkautta ei kristityllä ole.
Jos ateisti karttaa pahan tekemistä, niin hän ei tee sitä rangaistuksen pelosta vaan siksi, että se on hänen mielestään oikein. Jos ateisti on hyvä, niin hän on aidosti hyvä: kristitty näyttelee hyvää ja pyrkii ansioitumaan Jumalan edessä taivaaseen kelpaavaksi.
Ei tämä sana ehkä ihan kaikkiin sovellu, mutta pääsääntöisesti asia on näin. On silti luonnostaan hyviä ja pahoja ihmisiä ja nämä jakaantuvat ateistien ja teistien keskuuteen. Ei voida tutkimusten avulla osoittaa sitä, kumpien joukossa on suhteellisesti enemmän kumpia, kun käsitteet "hyvä ihminen" ja "paha ihminen" ovat tulkinnallisia ja arviointi subjektiivista. Mitään absoluuttisen hyvää ja pahaa ei ole olemassakaan.- Anonyymi
Ihmiset ajattelevat että meidät erottaa eläimistä, moraaliset arvot. Mietimme mikä on pahaa ja mikä on hyvää. Vaikka uskonto ei ohjaisi toimiamme, voi sitä ohjata yhteiskunnan luomat rakenteet.Moniin pyyteettömiin asioihin sisältyy myös itsestä lähtevät odotukset ja se että pyrimme toiminnallamme saavuttamaan asioita. Kun toimii miten odotetetaan toimivan, pääsee esimerkiksi sisälle tiettyyn yhteisöön.
Esimerkkinä on se, että pystyn halutessani ja tietyissä tilanteissa mukautumaan kuulijoiden odotuksiin, kuitenkaan kokematta, että tietoisesti valehtelisin, kaikilla asioilla, kun on monta puolta. Tämä käytös palvelee lopouviimein minua itseäni.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ajattelevat että meidät erottaa eläimistä, moraaliset arvot. Mietimme mikä on pahaa ja mikä on hyvää. Vaikka uskonto ei ohjaisi toimiamme, voi sitä ohjata yhteiskunnan luomat rakenteet.Moniin pyyteettömiin asioihin sisältyy myös itsestä lähtevät odotukset ja se että pyrimme toiminnallamme saavuttamaan asioita. Kun toimii miten odotetetaan toimivan, pääsee esimerkiksi sisälle tiettyyn yhteisöön.
Esimerkkinä on se, että pystyn halutessani ja tietyissä tilanteissa mukautumaan kuulijoiden odotuksiin, kuitenkaan kokematta, että tietoisesti valehtelisin, kaikilla asioilla, kun on monta puolta. Tämä käytös palvelee lopouviimein minua itseäni.
LightningJa toki voi kyseisellä tavalla oikeasti edistää myös muiden asioita. Ja todellisesti siihen myös pyrin, mutta käytöksen takanahan on loppuviimein se, että saan itselleni jotain mikä palkitsee minua, silloinkin kun teen asioita muiden hyväksi. Onko oikeaa pyyteettömyyttä olemassa? Siis sellaista minä sitä mainostetaan? Koska itsestä lähteviä motivaatioita pidetään moraalisina paheina, sitä ei edes haluta nähdä olevan tai myöntää.
Lightning - Anonyymi
Ihmisten jotka eivät tiedä asoista mitää ei pitäisi esittää asiantuntijaa! Ärsyttävää!
- Anonyymi
Jumala omistaa kaikkien ihmisten sielut, ei mikään Saatana, joka on vain langennut enkeli, muiden langenneiden enkeleiden joukossa.
Jes. 57:16
Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.
Hes. 18:4
Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun.
Helluntailailailaiset yrittää pyydytää sieluja omilla harhopeillaan ja villitsevien hurmoshenkien avulla.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
Hes. 13:20
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.- Anonyymi
Paljon tietoa mutta vähän tai ei ollenkaan sitä mikä kaikkein tärkein. Ei en aio kertoa, koska se ei ole tiedon asia vaan ymmärryksen.
- Anonyymi
Katsokaa, mitä El Salvadorin presidentti kertoo tässä haastattelussa:
https://x.com/iluminatibot/status/1799238149790634489
Maailmassa oli menossa kaksi sotaa, hengellinen ja fyysinen. Ihmiskunnan puolesta taistelevat voittivat hengellisen sodan aivan hiljattain. Vielä on menossa fyysinen sota, koska ne nukkuvat lampaat on yritettävä herättää. Ainakin mahdollisimman suuri osa heistä. Satanistit taistelevat vielä joillain alueilla, koska ovat epätoivoisia. Hengellisen sodan voitto mahdollistaa ihmiskunnalle tämän fyysisen sodan voittamisen.
Uskonnot olivat yksi valta-alue, jolla ihmiskuntaa hallittiin. Uskonnolliset johtajat kuuluvat samaan joukkoon, kuin politikot. Kaikki meille opetettu tieto on vääristettyä. Siksi edessä on valtava haaste ja uuden opettelu. Monet eivät tule koskaan ymmärtämään tätä ja jämähtävät tähän vanhaan, väärään opetukseen. Hengellisiä sotia tarvitaan, jotta saadaan kerättyä rahaa pastoreille.
Esim. amerikan kuuluisin evenkelista Kenneth Copeland ei suostu matkustamaan tuoristiluokassa toisen luokan kansalaisten seurassa, koska ei halua olla demonien keskellä. Tämän vuoksi hänellä on käytössä yksityinen suihkukone.
https://www.youtube.com/watch?v=9LtF34MrsfI- Anonyymi
Ihminen ei ehkä ole kovin viisas kaiken kaikkiaan. Jos amerikkaa ajatellaan, niin siellähän tullaan valitsemaan todennäköisesti uudeksi presidentiksi mr Trump. Suomessa on turha näsäviisastella. Täälläkin ilomielin suunniteltiin hankkeita esim ydivoimasta venäjän kanssa. Olemme tosi pahasti höynäytettävissä .
Tännehän näitä hokkuspokkus evankelistojakin aina väliajoin raahataan jonkin uskovien klaanien taholta, raha tahtoo tulla vastaan. On meillä omatkin hengelliset huijarimme. Täällä ehkä useimmille voi riittää se, että saa valtaa ja toimia Jumalan kätenä. Ennen muinoin kiertävät kauppiaat myivät eliksiirejä pullosta, sama periaate.
Lightning - Anonyymi
Aikoinaan Jalovaara ja olisiko aisaparina ollut Juntunen, kiersivät hengellisiä tilaisuuksia. Jalovaara myös itsenäisesti teki matkojaan. Ne tilaisuudet on vetäneet väkeä.
Kun kirjoitin tyhmyydestä, niin pidän sitä ihmisyyteen kuuluvana piirteenä. En ole jalovaaran tilaisuuksissa käynyt ja Koivistoa kerran kävin katsomassa aikoinaan ja se riitti...olen silti ollut helkutin manipuloitavissa tai vähintään yrittänyt sopeutua uskovien joukkoon muulla tavoin.
Lapset ovat oikeasti viisaampia kuin aikuiset. En ole koskaan kasvattanut heitä uskonnollisesti, mutta käyvät koulussa uskontotunneilla. Heihin ei ole uponneet, pitävät satuina, sinakin vielä, jos ei joku huijari saa ansaansa aikuisina...se on asia missä olen osannut toimia oikein, etten ole manipuloinut heidän mieltään kun olin uskova. Paljonhan kasvatus muovaa ihmistä, ihmiset pitävät tärkeinä kodin perinteitä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei ehkä ole kovin viisas kaiken kaikkiaan. Jos amerikkaa ajatellaan, niin siellähän tullaan valitsemaan todennäköisesti uudeksi presidentiksi mr Trump. Suomessa on turha näsäviisastella. Täälläkin ilomielin suunniteltiin hankkeita esim ydivoimasta venäjän kanssa. Olemme tosi pahasti höynäytettävissä .
Tännehän näitä hokkuspokkus evankelistojakin aina väliajoin raahataan jonkin uskovien klaanien taholta, raha tahtoo tulla vastaan. On meillä omatkin hengelliset huijarimme. Täällä ehkä useimmille voi riittää se, että saa valtaa ja toimia Jumalan kätenä. Ennen muinoin kiertävät kauppiaat myivät eliksiirejä pullosta, sama periaate.
LightningKun "tulin uskoon" en viihtynyt yhdessäkään seurakunnassa. Nyt tiedän miksi. Jotain hyvääkin tässä ajassa joka paljastaa ihmisen "hyvät" aikomukset.
Nöyryys ei ole nöyristelyä. Katumus ei ole itsesäälissä rypemistä. Häpeä ei ole huonoa itsetuntoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun "tulin uskoon" en viihtynyt yhdessäkään seurakunnassa. Nyt tiedän miksi. Jotain hyvääkin tässä ajassa joka paljastaa ihmisen "hyvät" aikomukset.
Nöyryys ei ole nöyristelyä. Katumus ei ole itsesäälissä rypemistä. Häpeä ei ole huonoa itsetuntoa.Ne ovat viisautta !
- Anonyymi
Amerikassa Jumala on raha.
- Anonyymi
Niminerkki "Lightning" voisi pysyä (jos voi) poissa tältä keskustelukanavalta, niin ei tarvitsisi pahoittaa mieltänsä.
- Anonyymi
Sama ohje on nimimerkille "Henki".
Nämä eksyttäjät keskustelevat vielä keskenäänkin! - Anonyymi
Näyttää siltä, että se mielensäpahoittaja, olet sinä itse.
Lightning
- Anonyymi
Potter talks. Potter rules.
- Anonyymi
Tässä on yksi vihje meidän oikeista hallitsijoista:
https://t.me/FreeEnergyTelegram/439650
Moniko on kuullut suvusta nimelta Orsini, tai Mustasta Paavista?
Katsokaa tarkemmin, miten menee nykyään Vatikaanissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924