Sähköautoa ei voi olla lataamatta edes viikkoa kuten bensa autoa voi olla tankkaamatta

Anonyymi-ap

Sähköautossa se varaus vähenee välillä kuin itsestään. Käytännössä joka toinen päivä ladattava sähköautoa. Kun bensa autolla voi ajaa viikon tankkaamatta.

Bensa autolla ajaa sen 800km. Kun esim 500km rangen sähköautolla ajaa todellisuudessa 300km kun se siis sammuu ja pysähtyy jos akku 100%

Jos ajat motaria on kulutus kuin talvella sillä sähköautolla. Ja sähköautoa ei saisi ladata päivittäin kuin 80% ja mielellään sen haluaa ladata kun on 20% jäljellä....tai ainakin sillon on etittävä vapaa laturi.

Sähköauto on oikeasti aivan pilailua vielä tänä päivänä, ehkä vuosien päästä tulee ensimäinen kunnollinen?

74

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä sitten? Tuossa pihassa se sähköauto lataantuu yöllä halvalla pörssisähköllä, eikä tarvitse edes joka päivä ladata jos ei halua. Helppoa ja edullista.

      • Anonyymi

        Itse asiassa tää aloitus on ihan hevonkukkua. Jos sähköauto on laitettu kunnolliseen lepotilaan (ei mitään sentry modea tms.) niin varaus putoaa vuodessa ehkä 5-7 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tää aloitus on ihan hevonkukkua. Jos sähköauto on laitettu kunnolliseen lepotilaan (ei mitään sentry modea tms.) niin varaus putoaa vuodessa ehkä 5-7 %.

        Sun kommentti täyttä hevonkukkua. Muutama tunti -30’C pakkasta, ni sun sähkövatkaimen akku on tyhjä


    • Anonyymi

      Noin kerran viikossa on ollut viimeiset vuodet tapana ladata. Mihinkään ei lataus akusta itsekseen häviä siten kuin aloittaja kuvittelee, tämä on taas niitä harhaisia kuvitelmia vaihdelaatikkoihmisiltä...niiltä jotka elävät vielä siinä maailmassa jossa kiistellään auto- tai käsivaihteisen paremmuudesta, sähköautossa kun ei ole vaihteita eikä koko vaihdelaatikkoakaan...

      • Anonyymi

        Kyllä se itseasiassa häviää. Viime kesänä mulla oli model Y lentokentällä viikon kun oltiin reikassa. Sentry mode tietty päällä. Akusta hävisi viikossa kymmeniä prosentteja, sitä ennen kyseisen ritsan hinnasta hävisi yhdessä yössä lähes 15 tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se itseasiassa häviää. Viime kesänä mulla oli model Y lentokentällä viikon kun oltiin reikassa. Sentry mode tietty päällä. Akusta hävisi viikossa kymmeniä prosentteja, sitä ennen kyseisen ritsan hinnasta hävisi yhdessä yössä lähes 15 tuhatta.

        Voi pyhä yksinkertaisuus.

        Niin, jos on Sentry Mode päällä. Ilman Sentry Modea varaus kestää vaikka 6kk, JOS ei käytä kännykkäsovellusta. Sen käyttö herättää auton aktiiviseksi ja akkua kuluu.

        Vähän kun valittaisi siitä, että bensaa on vähemmän, kun jättää auton tyhjäkäynnille...


      • Anonyymi

        Mihis läjdet kos se ei olekaan ladannut kun olet ohjelmoinut väärin ajan tai sulkeet paloivat esim . Et minnekkäänainakan heti


      • Anonyymi

        Kyllä sähköautossa on sähköisiä laitteita jotka on aina päällä ja kuluttaa siis aina vaikka ei ajaisikaan. Uuden auton akusta katoaa vuodessa 10% kapasiteetistä ja sen jälkee akku alkaa tasaantumaan ja pitää sen rangen aika pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sähköautossa on sähköisiä laitteita jotka on aina päällä ja kuluttaa siis aina vaikka ei ajaisikaan. Uuden auton akusta katoaa vuodessa 10% kapasiteetistä ja sen jälkee akku alkaa tasaantumaan ja pitää sen rangen aika pitkään.

        Ei ole. Kyllä se lepää ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa auto. Älä jauha paskaa jos et tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se itseasiassa häviää. Viime kesänä mulla oli model Y lentokentällä viikon kun oltiin reikassa. Sentry mode tietty päällä. Akusta hävisi viikossa kymmeniä prosentteja, sitä ennen kyseisen ritsan hinnasta hävisi yhdessä yössä lähes 15 tuhatta.

        Sentry mode toki kuluttaa virtaa, mutta sitähän ei ole pakko käyttää. Ja muissa autoissahan koko ominaisuutta ei ole edes olemassa. Eli ruikutat kateellisena ominaisuudesta, jota ei ole pakko käyttää eikä sitä missään muussa autossa ole. Ja jos olisi niin virtaa se niissäkin vaatisi. Bensa-autossa koko sentry modea ei voisi ollakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentry mode toki kuluttaa virtaa, mutta sitähän ei ole pakko käyttää. Ja muissa autoissahan koko ominaisuutta ei ole edes olemassa. Eli ruikutat kateellisena ominaisuudesta, jota ei ole pakko käyttää eikä sitä missään muussa autossa ole. Ja jos olisi niin virtaa se niissäkin vaatisi. Bensa-autossa koko sentry modea ei voisi ollakaan.

        Juuri näin, aivan totaalinen kateellisen aivopieru tuo sentry-modesta höpötys.

        Jos tuollainen valvontaominaisuus nyt olisi kuitenkin jollekin tarpeellinen, niin hänellä on varmasti jo edellisessä polttomoottoriautossakin ollut tuollainen ratkaisu (etävalvottava autokamera tms., onhan näitä olemassa). Mikäli tuo toimii polttomoottoriautossa 12v akun varassa ongelmitta, toimii se myös sähköautossa aivan yhtä hyvin.

        Eli siirtää vaan vanhasta autosta saman järjestelmän uuteen, jos sen sentry-moden virrankulutus on jotenkin ongelma.


      • Anonyymi

        Jaa kerro sähköautolleni tuo ettei lataus katoa akusta. Katoaa prosentit muutamassa päivässä on totuus. Jotain eloa se pitää asetuksista huolimatta. Seuraava autoni on hybridi ei puhdas sähköauto. Onhan sähköauton ongelmia nyt saatu jo vuosia lukea ja kokea. Ongelmatonta autoa ei olekkaan liike energian laadusta huolimatta.


    • Anonyymi

      NIIN SE MUUTEN ON, ETTÄ SÄHKÖ HAIHTUU AKUSTA, KUIN PIERU SAHARAAN.
      ON SE VAAN PAREMPI POLTTOMOOTTORI AUTO,
      MUUTEN SÄHKÖAUTO PAREMPIHAN SE ON.
      -
      NYT TÄYTYY TEIDÄN SÄHKÖ PAKETOIDA PAREMMIN AKKUUN.
      KEVYTTÄHÄN SÄHKÖ ON, ETTÄ SIINÄ MELESSÄ PAREMPI, KUIN RASKAS BENSIINI JA SOPII TOSI PALJON OTTAA MUKAAN.
      OLETTEKO KOKEILLEET ETÄ-LATAUSTA, LANGATONTA, LATAISI JATKUVANA, PITÄISI AKUT AINA TÄYTENÄ.

      • Anonyymi

        Mutta kun täyttää akun isoilla huutokirjaimilla, jo pysyy täytenä eikä enää haihdu...


      • Anonyymi

        Ei ne alut itsellään juurikaan tyhjene, vaikka bensapoika kuinka huutaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne alut itsellään juurikaan tyhjene, vaikka bensapoika kuinka huutaa.

        Tyhjenee, ihan jo kun pitää valvonnan päällä kuten yleisimmässä sähköautossa eli teslassa.

        Viikossa akusta lähtee kesällä 30% pelkällä valvonnalla eli sentry mode kun on päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjenee, ihan jo kun pitää valvonnan päällä kuten yleisimmässä sähköautossa eli teslassa.

        Viikossa akusta lähtee kesällä 30% pelkällä valvonnalla eli sentry mode kun on päällä.

        En ole koskaan käyttänyt sentry modea. Kuluttaahan kaikki automatiikan ylläpito vähän akkua, jo 1997- mallin jenkkiautossani starttiakku tyhjeni parissa viikossa kesälläkin ellei ollenkaan ajanut ja sitä söi juurikin automatiikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne alut itsellään juurikaan tyhjene, vaikka bensapoika kuinka huutaa.

        Mulla just alut tyhjenee mutta loput kestää hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan käyttänyt sentry modea. Kuluttaahan kaikki automatiikan ylläpito vähän akkua, jo 1997- mallin jenkkiautossani starttiakku tyhjeni parissa viikossa kesälläkin ellei ollenkaan ajanut ja sitä söi juurikin automatiikka.

        Sun jenkissä oli joku vika . Ei ehjän auton akku tyhjene parissa viikossa kesällä .


      • Anonyymi

        Haihtuu se pensa tankistakin ja memttää hiilivedyt

        Volvossa ilmoitus liian vanhaa bensaa tankissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun jenkissä oli joku vika . Ei ehjän auton akku tyhjene parissa viikossa kesällä .

        Laturista on mennyt Diodi paskaksi, niin laskee sähkön laturin kautta takaisinpäin ja akku vajenee. Diodeita usein 3 kpl ja riittää kun yksi viallinen. Usein se diodi hajoaa, jos antaa kaapeleilla lisävirtaa ja laittaa kaapelit väärässä järjestyksessä kiini. V Öölanti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjenee, ihan jo kun pitää valvonnan päällä kuten yleisimmässä sähköautossa eli teslassa.

        Viikossa akusta lähtee kesällä 30% pelkällä valvonnalla eli sentry mode kun on päällä.

        Ei lähde 30%. Ei lähellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haihtuu se pensa tankistakin ja memttää hiilivedyt

        Volvossa ilmoitus liian vanhaa bensaa tankissa

        Haihtuu haihtuu ruohonleikkuristakin, jos ei korkkia laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjenee, ihan jo kun pitää valvonnan päällä kuten yleisimmässä sähköautossa eli teslassa.

        Viikossa akusta lähtee kesällä 30% pelkällä valvonnalla eli sentry mode kun on päällä.

        Miksi Tesla muka pitää olla valvonnan alla kun mikään muun auton ei pidä olla? Ei edes Ferrarissa ole sentry modea ja ne ovat monta kertaa kalliimpia. Sinun logiikassasi ei ole mitään järkeä.


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan tyhjenee se akku itsekseen jos ei lataa pitkään aikaa. Se on ihan turha muuta väittää. Auton akku ei ole yhtään sen erikoisempi kuin minkään muunkaan laitteen akku. Ei ole vielä keksitty sellaista ihmeakkua joka ei tyhjene.

      • Anonyymi

        Talvella tyhjenee akku viikin seisonnassa ilman mitään sentry modeakin, mutta nuo sähköautojen hienot valvontalaitteet vievät yllättävän paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella tyhjenee akku viikin seisonnassa ilman mitään sentry modeakin, mutta nuo sähköautojen hienot valvontalaitteet vievät yllättävän paljon.

        Viikissä tyhjenee kaikki, sinne ei pidä mennä.


      • Anonyymi

        Mutta kun pitkä aika onkin pitkä aika, viikko ei ole pitkä aika, no, ehkä perhosen mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella tyhjenee akku viikin seisonnassa ilman mitään sentry modeakin, mutta nuo sähköautojen hienot valvontalaitteet vievät yllättävän paljon.

        Sentry mode ei ole mikään pakollinen ominaisuus. Ei Teslaa tarvitse valvoa yhtään sen enempää kuin mitään muutakaan autoa. Ei missään muussa autossa edes ole sentry modea, mutta idiootit silti rääkyvät siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella tyhjenee akku viikin seisonnassa ilman mitään sentry modeakin, mutta nuo sähköautojen hienot valvontalaitteet vievät yllättävän paljon.

        Eipä tyhjene akku viikon seisonnassa talvella yhtään. Polttosika on valehtelija.


    • Anonyymi

      8 päivää edellisestä latauksesta 80 % tasoon. Keskimäärin tulee 1000 kilsaa kuukaudessa, plus pari kolme pidempää reissua vuodessa.

    • Anonyymi

      Ajatella jos joku turmelisi sähköverkot sodan tai muun terrorin takia. Kaikki olisi vangittu koteihinsa.
      Tankissa olevalla polttoaineella pääsisi liikkeelle.

      • Anonyymi

        Jos tulee suurempi sähkökatkos valtakunnanverkkoon talvikauden aikana niin auto ei silloin enää olekaan murheista suurimpia. Esim. pääkaupunkiseudun asuntojen lämmityksistä yli 80 prosenttia toimii kaukolämmityksellä jossa isot sähkömoottorit käyttävät kierrätyspumppuja ja useimmilla muillakin tarvitaan sähköä esim. keskuslämmityksen veden kierrätykseen, polttimen puhaltimen käyttämiseen jne.
        Nykyinen yhteiskuntamme on täysin sähköriippuvaisena niin haavoittuvainen ettei sitä oikein halua ajatellakaan.
        Yhtenä huolestuttavana seikkana pitäisin ainakin pääkaupunkiseudulla tapahtuvaa joukkoliikenteen lisääntyvää sähköistämistä sillä hätätilassa se olisi kalustolla ihmisiä yritettäisiin viedä jonnekin missä on puulämmityksiä tms.


      • Anonyymi

        Mihin meisit kun missään ei mikään toimi. Tai no nuotio toimii mutta ei siihen autoa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin meisit kun missään ei mikään toimi. Tai no nuotio toimii mutta ei siihen autoa tarvita.

        On taloja ja tiloja joissa ainakin jonkin verran lämpöä voidaan saada tulisijoista, on jopa vanhoja öljylämmityksiä, maatiloilla hake- tms. pohjaisia pieniä lämpökattiloita tms. Mutta eipä näitä mitään tietenkään enää kaupungeista löydy ja maallehan ihmisiä esim. Helsingistä vietiin jo viime sotienkin aikaan parempaan turvaan, lapsia Ruotsiin asti.
        Ja mitä siellä kaupungissa nuotiolla polttelisit, vähiä huonekalujasiko. No, onhan sitäkin kovina aikoina tehty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee suurempi sähkökatkos valtakunnanverkkoon talvikauden aikana niin auto ei silloin enää olekaan murheista suurimpia. Esim. pääkaupunkiseudun asuntojen lämmityksistä yli 80 prosenttia toimii kaukolämmityksellä jossa isot sähkömoottorit käyttävät kierrätyspumppuja ja useimmilla muillakin tarvitaan sähköä esim. keskuslämmityksen veden kierrätykseen, polttimen puhaltimen käyttämiseen jne.
        Nykyinen yhteiskuntamme on täysin sähköriippuvaisena niin haavoittuvainen ettei sitä oikein halua ajatellakaan.
        Yhtenä huolestuttavana seikkana pitäisin ainakin pääkaupunkiseudulla tapahtuvaa joukkoliikenteen lisääntyvää sähköistämistä sillä hätätilassa se olisi kalustolla ihmisiä yritettäisiin viedä jonnekin missä on puulämmityksiä tms.

        Onneksi on keksitty isot generaattori joita sairaalatkin käyttö sähkökatkon aikaan plus akkuvarastot jotka antaa välittömästi sähköä ja sitten, kun koneet käynissä, niin akut putoaa pois päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin meisit kun missään ei mikään toimi. Tai no nuotio toimii mutta ei siihen autoa tarvita.

        Ainahan sen bensatankin voi sytyttää tuleen. Lämmittää mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin meisit kun missään ei mikään toimi. Tai no nuotio toimii mutta ei siihen autoa tarvita.

        Puulämmitys. Takka ja jos ei muuta, niin saunassa on puilla lämpiävä kiuas. Sinne sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee suurempi sähkökatkos valtakunnanverkkoon talvikauden aikana niin auto ei silloin enää olekaan murheista suurimpia. Esim. pääkaupunkiseudun asuntojen lämmityksistä yli 80 prosenttia toimii kaukolämmityksellä jossa isot sähkömoottorit käyttävät kierrätyspumppuja ja useimmilla muillakin tarvitaan sähköä esim. keskuslämmityksen veden kierrätykseen, polttimen puhaltimen käyttämiseen jne.
        Nykyinen yhteiskuntamme on täysin sähköriippuvaisena niin haavoittuvainen ettei sitä oikein halua ajatellakaan.
        Yhtenä huolestuttavana seikkana pitäisin ainakin pääkaupunkiseudulla tapahtuvaa joukkoliikenteen lisääntyvää sähköistämistä sillä hätätilassa se olisi kalustolla ihmisiä yritettäisiin viedä jonnekin missä on puulämmityksiä tms.

        Sähköriippuvuus huolettaa hirveästi, mutta öljyriippuvuus on ihan ok. Sähköä voi tehdä vaikka lihasvoimalla kotona, mutta öljy joudutaan tuomaan jostain kaukaa, ja sen hinta ja saatavuus on riippuvaista isoista pelureista. Olette te kyllä pellejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköriippuvuus huolettaa hirveästi, mutta öljyriippuvuus on ihan ok. Sähköä voi tehdä vaikka lihasvoimalla kotona, mutta öljy joudutaan tuomaan jostain kaukaa, ja sen hinta ja saatavuus on riippuvaista isoista pelureista. Olette te kyllä pellejä.

        Sähköntuotanto helppo tuhota. Öljy-/bensiinivarastoja ei.
        Olet sinä kyllä pelle.


    • Anonyymi

      Talvella eli marraskuun puolivälistä maaliskuun loppuun bensa autoilija laittaa auton päivittäin lämmitystolppaan, sähköautoilijalle riittää helposti kaksi latausta viikossa ja lämmitys tulee akusta kännykän ajastimella säädettynä.

      • Anonyymi

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.

        Tossa pitänee olla: siirtomaksujen ja sähkölaskujen summa (euroja) jaetaan siirretyn sähkön kilovattituntien määrällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.

        Laskutaidottamalle juntille jopa oman sähkön hinnan laskeminen on mahdoton tehtävä. Ei ihme että kaikki pelottaa.
        Ja tukea haetaan siitä essonbaarin vertaisjunttiryhmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.

        Yksi kWh maksaa veroineen, siirtomaksuineen yms. täällä 10 c. Jos pitää laskee kuukausimaksut päälle, niin 10,5c/kWh.

        Muualla Suomessa voi olla jopa 25 c/kWh, ehkä enemmänkin.

        Riippuu täysin missä asuu ja miten hyvän sähkösopimuksen on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.

        Käsittääkseni kalleimman sähköyhtiön siirtohinta + sähkövero on yhteensä noin 9 snt/kWh. Jos kWh on maksanut yhteensä 45 senttiä on itse sähköenergian hinta ollut 36 snt/kWh mikä on aivan törkeä hinta. Tuossa tapauksessa kannattaisi tarkastaa sähkösopimuksen tilanne.

        Toisaalta jos tuohon 45 snt/kWh -hintaan on laskettu sitten sisään jotain kuukausimaksuja tms. niin silloin mennään laskelmien ja tulosten suhteen täysin metsään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.

        Pörssisähkö veroineen ja siirtomaksuineen täällä Pirkanmaalla maksaa tällä hetkellä yöllä 5-8 senttiä per kW. Kun auton kulutus näin kesällä on 13-15kW/100km niin 100km maksaa noin YHDEN EURON. Bensa autolla 100km kustantaa 10-14€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni kalleimman sähköyhtiön siirtohinta sähkövero on yhteensä noin 9 snt/kWh. Jos kWh on maksanut yhteensä 45 senttiä on itse sähköenergian hinta ollut 36 snt/kWh mikä on aivan törkeä hinta. Tuossa tapauksessa kannattaisi tarkastaa sähkösopimuksen tilanne.

        Toisaalta jos tuohon 45 snt/kWh -hintaan on laskettu sitten sisään jotain kuukausimaksuja tms. niin silloin mennään laskelmien ja tulosten suhteen täysin metsään.

        Menisin ABC:lle lataamaan. Siellä maksaa paljon vähemmän kuin 45snt.


      • Anonyymi

        Mulla ei ole tolppaa, mutta ajan mielelläni koslan lämpimään talliin. Kylmäkin talli riittäisi, ei tarvi lumia harjata ja ikkunat pysyy auki, ei tarvi raapata. Valitettavasti työpäivien aikana joutuu seisomaan tunti tolkulla säiden armoilla, jopa -30, mutta hyvin on vajaan satasen akku pelittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskutaidottamalle juntille jopa oman sähkön hinnan laskeminen on mahdoton tehtävä. Ei ihme että kaikki pelottaa.
        Ja tukea haetaan siitä essonbaarin vertaisjunttiryhmästä.

        Toi "esson baari" on jo niin kulunut klisee, et vaihda vaikka "selliin". Siellähän te vanhat maajussiäijät istutte ja olette niin olevinanne sähkärienne kanssa moderneja. Teille riittää se, että pääsette sen muutaman kilsan matkan yhdellä latauksella, joka suoritetaan tyyliin kerran vuodessa, sinne "sellille".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi "esson baari" on jo niin kulunut klisee, et vaihda vaikka "selliin". Siellähän te vanhat maajussiäijät istutte ja olette niin olevinanne sähkärienne kanssa moderneja. Teille riittää se, että pääsette sen muutaman kilsan matkan yhdellä latauksella, joka suoritetaan tyyliin kerran vuodessa, sinne "sellille".

        Se ei kuitenkaan muuta sitä että tuo 45 snt/kWh hinta on laskettu päin p**settä tai muuten keksitty omasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli asunto on hieman syrjässä, on sähköauton lataus kallista, kun kWh:n hintaan tulee mukaan siirtomaksut.
        Verot, siirtomaksut, sulakemaksut (sulakekoon mukaan), perusmaksut... mitä kaikkea niitä onkaan.
        Ota vuoden sähkölaskuista kokonaissumma ja jaa se siirtofirman laskujen summalla.
        Tuletpa yllättymään. Kilovattitunnin käytöstä maksat esim. 45 senttiä. Miten kukakin, minä bensa-autolla.

        Olet vetänyt tuon sähkön hinnan hatusta. Joko sinulla on typeränä idioottina surkea sähkösopimus tai keksit luvun päästäsi. Normaali sähkön hinta ei ole edes lähellä 45 senttiä missään päin Suomea.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Puolella akulla ajaa helposti viikon ajot (n. 250 km), joten ladata tarvitsee kerran viikossa. Lataus sujuu omalla pihalla (rivari yhtiö), eikä tarvitse käydä missään. Toki kaupassa käydessäkin voi ladata siinä kaupan pihassa.

      • Anonyymi

        30-50 %...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30-50 %...

        30-80 % siis, katon jalkapalloa samalla tässä...


      • Anonyymi

        Sinä ajat n 250 km/viikko ja luulet, että kaikki muutkin ajaa?


    • Anonyymi

      eikös se ole parempi että sähkö autoiliat ajaa tyhjemmällä akulla niin auto ei ole niin painava täydellä akulla sähkö auto painaa enemmän ja kuluttaa teitä enemmän

    • Anonyymi

      Sinä kun tunnut tietävän sähköautoista kaiken, niin kerropa onko minun sähköautoni viallinen kun sen akun varaustila ei laske viikossa ollenkaan? Olin sattuneesta syystä ajamatta kokonaisen viikon sähköautollani. Auton akkuun jäi viimeisen ajon jäljiltä 79%:n varaustaso ja range 411km. Kun lähdin seuraavalla kerralla ajamaan, varaustaso näytti olevan edelleen 79% ja range 409km.

      • Anonyymi

        On rikki.
        Auton range- ja varausmittari huijaa ja se näyttää vääriä lukemia.

        Huijausta on myös auton akun kapasiteetin (SoH-arvo eli state of health) testaus, jossa määritellään akun kunto.
        Jos autossa on paperilla 50kWh ja akkutestin aika näyttää siltä, että akussa olisi jäljellä enää 45kWh, eli 10% kato.
        Mutta viisas autotehtaan porukka onkin tehnyt sinne akkusysteemiin pienen jipon.
        Vaikka akku onkin paperilla 50kWh, niin oikeasti se akku onkin 55kWh.
        Ja sitä mukaa, kun akku "kuluu", niin sieltä piilosta siirretään akkuun lisää kapasiteettiä.
        Näin ollen 10% kato tarkoittaakin. että jäljellä 49,5kWh.
        8 vuoden akkutakuun raja on 10%=45kWh.
        Sitten kun akussa on 9 vuoden jälkeen enää kapasiteettiä 44,5kWh, niin se ei haittaa, kun akkutakuu ei ole enää voimassa.
        Salaliitto sanon minä.

        Lähden taas sähköautolla Lappiin peräkärrin kanssa.


      • Anonyymi

        Mihin se 2 km katosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On rikki.
        Auton range- ja varausmittari huijaa ja se näyttää vääriä lukemia.

        Huijausta on myös auton akun kapasiteetin (SoH-arvo eli state of health) testaus, jossa määritellään akun kunto.
        Jos autossa on paperilla 50kWh ja akkutestin aika näyttää siltä, että akussa olisi jäljellä enää 45kWh, eli 10% kato.
        Mutta viisas autotehtaan porukka onkin tehnyt sinne akkusysteemiin pienen jipon.
        Vaikka akku onkin paperilla 50kWh, niin oikeasti se akku onkin 55kWh.
        Ja sitä mukaa, kun akku "kuluu", niin sieltä piilosta siirretään akkuun lisää kapasiteettiä.
        Näin ollen 10% kato tarkoittaakin. että jäljellä 49,5kWh.
        8 vuoden akkutakuun raja on 10%=45kWh.
        Sitten kun akussa on 9 vuoden jälkeen enää kapasiteettiä 44,5kWh, niin se ei haittaa, kun akkutakuu ei ole enää voimassa.
        Salaliitto sanon minä.

        Lähden taas sähköautolla Lappiin peräkärrin kanssa.

        Isompi akku on merkittävä etu ja sitä painotetaan mainoksissa, eli ei valmistaja alakanttiin valehtele, hölmö poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se 2 km katosi?

        Ennustettua rangea katoaa kun ulkoilman lämpötila laskee. Ihan perusjuttu. Niin tapahtuu kännykässäkin, että toiminta-aikaennuste kylmässä vähenee vaikka varaustaso pysyisi samana.


    • Anonyymi

      Eipä sähköauton ranget juurikaan putoa jos autolla ei viikkoon tai pariin aja.
      Toista on Toyotan hybridin jossa ongelma kiteytyy pieneen ja heikosti latautuvaan 12voltin akkuun jonka takia auto ei käynnisty ja talvella tilanne suoraan sanoen eskaloituu ihan kuluttaja-asiamiehen pitkälle listalle samoista valituksista joita Toyota ei osaa/halua hoitaa kuntoon.

    • Anonyymi

      Useimmat on huomannut kymmenien vuosien aikana että bensa auto ja myös moni diesel on parempi järkevämpi hankinta käytettynä riittävän paljon ajettuja +10-20 vuotiaana kuin vähemmän ajetut ja uudemmat. Yhtä hyvä mutta hinnasta kadonnut paljon, joskus 90-95%.


      Polttomoottorit ja autot ei ole kertakäyttötuotteita, ei minkäänlaista taloudellista riskiä niin 10-20 vuotias 150 - 400tkm ajettu bensakoneinen on kannattava ja aina uutta parempi.


      Ostin kohta 5 vuotta sitten Saksassa tehdyn auton 1900€ josta samasta myyjä oli maksanut 21000€. Tulin juuri vajaa 300km päästä Lahdesta kuorman kanssa, on unelma ajaa 9 tietä, ajoin aamupäivällä sinne. En pysähtele näillä matkoilla.

      Yksi ihminen muuttaa takaisin savolaiseen kuntaan, taajaman lähelle. Saa omaa pihaa ja rauhaa.

      Mutta millainen olisi sähköllä kulkeva jotka kaupataan 1900€ ja mikä se riskit, kunto, hinta ollut uutena? Sanon että ei nähdä koskaan vaan hinnat jää ylös 5 numeroisiin lukemiin ja takuun ylittäneitä autoja ei saa kaupaksi.

      • Anonyymi

        Juu, ei ole polttomoottorien kanssa mitään riskiä. Harvoin olen saanut mitään noin typerää lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ole polttomoottorien kanssa mitään riskiä. Harvoin olen saanut mitään noin typerää lukea.

        Tottakai jos käytetty auto maksaa 5% siitä mitä se on uutena maksanut niin se on aivan yhtä hyvä kuin uutenakin... Harvemmin näkee noin kaukana reaalielämästä olevaa tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ole polttomoottorien kanssa mitään riskiä. Harvoin olen saanut mitään noin typerää lukea.

        Sähkövatkainpuupää ei tiedä reaalimaailmasta mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkövatkainpuupää ei tiedä reaalimaailmasta mitään

        Useimmat sähköautoilijat ovat kuitenkin ajaneet aiemmin polttiksilla vuosia, joten vertailukohtaa löytyy.


    • Anonyymi

      Sähkö on halpaa, mutta auton arvo kuukauden päästä oston jälkeen putosi tuhansia euroja. Onneksi tämä ei vaikuta autolla ajamisen kustannukseen. Olen päässyt ensimmäisen kuukauden tosi halvalla vanhaan autooni verrattuna, joka kulutti 4,5 litraa satasella bensiiniä.

      • Anonyymi

        Vain tuhansia euroja? Kyllä sähköautosta lähtee heti vähintään 10 tonnia. Kalliimmasta jopa 50 tonnia heti. Bmw IX maksaa 95 uutena ja niitä saa vähän ajettuna 50-55 tuhatta..mikä onkaan ollut hyvitys näissä? Ei edes 50 tonnia..

        Sähköautossa arvo laskee niin nopeasti ettei niitä kannata ainakaan osamaksulla ostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tuhansia euroja? Kyllä sähköautosta lähtee heti vähintään 10 tonnia. Kalliimmasta jopa 50 tonnia heti. Bmw IX maksaa 95 uutena ja niitä saa vähän ajettuna 50-55 tuhatta..mikä onkaan ollut hyvitys näissä? Ei edes 50 tonnia..

        Sähköautossa arvo laskee niin nopeasti ettei niitä kannata ainakaan osamaksulla ostaa

        Osta uusi polttis X5 isolla moottorilla ja katso paljonko siitä saat muutaman vuoden päästä?


    • Anonyymi

      Mistä näitä hattarapäitä riittää?

      • Anonyymi

        Suoli24 palstalla riittää näitä isänmaantoivoja. Eniten tässä hirvittää, että näillä kaikille vatipäille on äänioikeus jostain kumman syystä annettu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe