Pelastaako Jumala ihmisiä katastrofeissa ja onnettomuuksissa?

Aina välillä kuulee uskovien sanovan miten Jumala pelasti ihmisiä katastrofeissa ja onnettomuuksissa, mutta eihän Jumalalla ole mitään tekemistä sen asian kanssa! Esimerkiksi WTC-tornien sortuessa muutama ihminen jäi henkiin, mutta se oli ihan sattuman ja luonnonlakien mukainen tulos. Ja miksi ihmeessä Jumala olisi pelastanut nämä muutamat ihmiset ja miten? Pelastuminenhan selitettiin onnekkaaksi sattumaksi.

Tsunamissa ja Estonian upotessa kuoli paljon ihmisiä, mutta jotkut pelastuivat. Tälläkään ei ollut mitään tekemistä Jumalan kanssa. Niin kuin ei luonnonilmiöissä tai onnettomuuksissa pelastumisen tai kuolemisen kanssa. Kaikille voi käydä miten tahansa ilman erotusta: on vain tuurista kiinni, kuka pelastuu ja kuka kuolee. Silti uskovat kiittävät pää märkänä Jeesusta, että tämä pelasti sen ja sen...

Jumala ei tee mitään pelastaakseen tai parantaakseen ihmisiä. Ihmiset ja lääketiede tekevät paljonkin, mutta Jumala ei mitään. Ja uskovien mukaan Jumala on itse se, joka luonnonkatastrofit aiheuttaa! Ja sitten muka pelastaa itse aiheuttamastaan hädästä.

Ei teillä paljon päätä palella...

26

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kujeilija alkaa vaan nyt elämään omaa elämää vai oletko vankilassa?

      • En ole helluntailainen, joten en ole ollut vankilassakaan. Teillä niitä linnakundeja sitten piisaa...

        Alan olla jo vanha elämään, mutta kujeilla sentään vielä jaksan. :)


    • On merkillistä, miten hihhulit kerskuvat Jumalan pelastaneen muutaman ihmisen katastrofista tai onnettomuudesta samalla kun tappoi tai antoi kuolla tuhansien ja taas tuhansien... niin kuin nyt esimerkiksi tsunamissa. Jumalahan sen aiheutti, eikös vaan?

      Muistan, miten vuonna 2004 tapaninpäivän tsunamia sanottiin Jumalan rangaistukseksi synnistä. No helppoahan hihhulin on uskoa se Jumalan teoksi, sillä hänellä on ollut tapana historiassa tappaa viattomia ja lapsia: Nooan ajan tulva, Sodoman ja Gomorran hävitys, Egyptin esikoiset, Israelin kansa Daavidin väestönlaskennan vuoksi...

      ja ylipäätään Aatamin jälkeläisten rankaiseminen kirouksilla ja kuolemalla tämän tekemästä rikkomuksesta on syyttömien ja viattomien rankaisemista.

    • Anonyymi

      Uskovat myös ihan odottavat katastrofeja, koska se todistaa heille Jeesuksen pikaisesta paluusta.

      Kun jotain sattuu jossain, saarnamies alkaa kertoa siitä profetioiden toteutumisen merkkinä. Se on aika hirveältä kuulostavaa, mutta uhreista tulee uskoville kasvottomia siinä mielessä ha uskovat näkevät niin, että Jumala antaa ja Jumala ottaa, eikä se ole heidän päätettävissä.

      Lightning

    • Anonyymi

      katastrofit , onnettomuudet ,

      "Sama kohtalo on vanhurskaalla ja jumalattomalla , hyvällä , puhtaalla ja saastaisella ,
      uhraajalla ja uhraamattomalla ; hyvän käy niinkuin syntisenkin , vannojan niinkuin
      valaa pelkäävänkin ."
      Se on onnettomuus kaikessa , mitä tapahtuu auringon alla , että kaikilla on sama
      kohtalo " Saarn: 9

    • Anonyymi

      Aloittaja ajattelee, että Jumalan pitäisi pelastaa ihmisiä tätä aikaa varten.
      Siitä todistaa usko tieteeseen.

      Ei, vaan Jumala rakasti maailmaa antamalla ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.

      14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. ( Joh 3)

      Jeesus sanookin:

      47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
      ( Joh 6)

      Eihän kukaan tässä maailmassa elä, kuin sen ajan, mikä on hänelle elonpäiviä suotu.
      Jotkut hyvin lyhyen ja jotkut kauemmin, mutta kuitenkin se on lyhyt aika.

      Ja mitä siihen mahtaa maailman viisaat ( tiede )?.

      Ei mitään, kukaan ei pelastu hengissä kuitenkkaan tieteen avulla, vaan kuolee jossakin vaiheessa.

      Aloitus on sikäli ymmärrettävä, että noinhan luonnolinen ihminen ajattelee, kun ei tunne Jumalan ajatuksia.

      Jeesus valottaa myös tuota tornin kaatumista.

      4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
      5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte." ( Luuk 13)

      Pelastuksen evankeliumi on sitä varten, että ihminen voisi pelastua.

      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      ( Joh 3)

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Jumala ei tosiaan paranna eikä pelasta ketään, mutta uskovien mukaan tappaa läjäpäin ja itse asiassa kaikki. Ihmisen elämähän on Jumalan kädessä (päätettävissä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei tosiaan paranna eikä pelasta ketään, mutta uskovien mukaan tappaa läjäpäin ja itse asiassa kaikki. Ihmisen elämähän on Jumalan kädessä (päätettävissä).

        No, todellakin.

        >> Ihmisen elämähän on Jumalan kädessä (päätettävissä). >>

        Ja siitä on Raamatussa ilmoitettu, eli se on nyt tiedossa.

        30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista." ( Apt 17)

        Juurihan edellä asia oli esillä.

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        ( Joh 3)

        Jeesus sanoo:

        47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        ( Joh 6)

        On siis kysymys suuresta pelastuksesta, mutta ei pakosta.

        1 Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse.
        2 Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,
        3 kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan? ( Hep 2)

        Ihmisen osa on itse päättää, välittääkö suuresta pelastuksesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaiset voisivat kertoa jäsenkunnastaan factatietoja.
      Miten monta %:lla on rikollinen tausta ja vankilatuomio takana?

      • Anonyymi

        Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

        paikkaa vaan on hyvä välillä vaihtaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paikkaa vaan on hyvä välillä vaihtaa .

        Lahkosaarnaajat yleensä aloittaa saarnansa kehumalla omia henkirikoksiaan ja vankilareissujaan, luovat pelon ilmapiiriä kuulijoihin. Pelko on aseeni -tyyliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkosaarnaajat yleensä aloittaa saarnansa kehumalla omia henkirikoksiaan ja vankilareissujaan, luovat pelon ilmapiiriä kuulijoihin. Pelko on aseeni -tyyliin.

        luen päivän lehdistä samat asiat , ja se riittää.

        seurakunnassa en välittäisi rikosasioita kuunnella .


    • Anonyymi

      Jumala pelasti monia tsunameista ja Estoniasta.

    • Anonyymi

      Moni on tehnyt selväksi ettei Jumala kiinnosta eivätkä halua Jumalaa elämäänsä. Vaan näkevät sen rasitteena. Tehdään mitä halutaan ja nauretaan uskoville. Sitten kun tapahtuu katastrofi, niin ihmetellään missä Jumala oli. Ei Hän tule kenenkään elämään väkisin eikä auta jos ihminen on heivannut Hänet elämästään. Ja vielä sanoo ettei tarvitse Jumalaa koskaan. Vaan pärjää omillaan. Meillä on vapaa tahto. Vastataan itse valinnoista. Jumala on rakkaus! Joh.3:16. Maailmassa vaikuttaa myös pahuus. Meillä uskovilla on turva kuolemankin hetkellä. Kaiken keskellä on Jumala. Eikä Hän lakkaa olemasta vaikka Hänet kielletään. Hän on iankaikkisesti aina oleva.

      • Anonyymi

        >>>katastrofi <<<

        "Olemmeko me muita parempia ? Emme suinkaan. " Room: 3

        "Sama kohtalo on niin vanhurskaalla kuin jumalattomalla" Saarn: 9


    • Anonyymi

      Kujeilija näkee turhaa vaivaa yrittäessään todistaa jumalien olevan silkkaa mielikuvitusta. Mikään ei muuta uskonharhaisten kuvitelmaa satujensa todellisuudesta. Toivottomia tapauksia.

      • Anonyymi

        Aina silloin tällöin epäilys herää ja joku joskus kääntyy pois uskosta.


      • Anonyymi

        Niin, onhan se Raamatun lehdiltäkin luettavissa.

        Uskovien, siis heidän joilla on usko syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneeseen Herraan Jeesukseen Kristukseen, eli Jeesuksen pyhien kohtaan puhjennut vastustus, suoranaiset vainot, jotka alkoivat heti evankeliumin julistamisen Jeesuksen nimessä myötä n. 2000 vuotta sitten,

        Siitä Raamattu ilmoittaa:

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

        Tästä käy ilmi, että Saulus koetti rankaisemalla ( kiduttamalla ) saada Jeesuksen pyhiä uskovia herjaamaan ( kiroamaan ) Jeesusta, mutta kuten voimme lukea, se jäi pelkäksi koettamiseksi.

        Mieluummin kuolivat Kristuksessa, kuin luopuivat uskostaan Jeesukseen.

        Tästä ymmärrämme, että jolla on usko Jeesukseen, hänellä on myös ymmärrys siitä, että se on niin kallisarvoinen asia, ettei halua siitä luopua.

        Ei siis ole mitään sen veroista tai arvokkaampaa.

        Se mitä maailma tarjoaa, sen rinnalla on roskan arvoista.

        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onhan se Raamatun lehdiltäkin luettavissa.

        Uskovien, siis heidän joilla on usko syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneeseen Herraan Jeesukseen Kristukseen, eli Jeesuksen pyhien kohtaan puhjennut vastustus, suoranaiset vainot, jotka alkoivat heti evankeliumin julistamisen Jeesuksen nimessä myötä n. 2000 vuotta sitten,

        Siitä Raamattu ilmoittaa:

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

        Tästä käy ilmi, että Saulus koetti rankaisemalla ( kiduttamalla ) saada Jeesuksen pyhiä uskovia herjaamaan ( kiroamaan ) Jeesusta, mutta kuten voimme lukea, se jäi pelkäksi koettamiseksi.

        Mieluummin kuolivat Kristuksessa, kuin luopuivat uskostaan Jeesukseen.

        Tästä ymmärrämme, että jolla on usko Jeesukseen, hänellä on myös ymmärrys siitä, että se on niin kallisarvoinen asia, ettei halua siitä luopua.

        Ei siis ole mitään sen veroista tai arvokkaampaa.

        Se mitä maailma tarjoaa, sen rinnalla on roskan arvoista.

        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        kyllä vaan jokaisen pitää täällä "maailmassa" elää , eikä kurkotella pelkästään tulevaa ,

        "Niinkuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia , niin me tulemme kerran
        taivaallisen ihmisen kaltaisiksi" 1 Kor: 15: 49

        "tulemme KERRAN" , ja se tapahtuu tämän elämän jälkeen ja ylösnousemuksessa.
        "kuolleet nousevat KATOAMATTOMINA ja me MUUTUMME" 1 Kor: 15: 50

        "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa , EIKÄ katoavaisuus peri
        katoamattomuutta" 1Kor: 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä vaan jokaisen pitää täällä "maailmassa" elää , eikä kurkotella pelkästään tulevaa ,

        "Niinkuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia , niin me tulemme kerran
        taivaallisen ihmisen kaltaisiksi" 1 Kor: 15: 49

        "tulemme KERRAN" , ja se tapahtuu tämän elämän jälkeen ja ylösnousemuksessa.
        "kuolleet nousevat KATOAMATTOMINA ja me MUUTUMME" 1 Kor: 15: 50

        "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa , EIKÄ katoavaisuus peri
        katoamattomuutta" 1Kor: 15

        Niin, ajatteleppa näitä Sauluksen vainoamia uskovia, Jeesuksen pyhiä.

        Jos he olisivat suostuneet kiroamaan Jeesuksen, niin mikä olisi ollut heidän osansa ylösnousemuksessa?

        Eikö heillä ollut erilainen toivo, kuin lihan mukaan elävillä?

        15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. ( Apt 24)

        Mitä mieltä olet vääräin ylösnousemuksesta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ajatteleppa näitä Sauluksen vainoamia uskovia, Jeesuksen pyhiä.

        Jos he olisivat suostuneet kiroamaan Jeesuksen, niin mikä olisi ollut heidän osansa ylösnousemuksessa?

        Eikö heillä ollut erilainen toivo, kuin lihan mukaan elävillä?

        15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. ( Apt 24)

        Mitä mieltä olet vääräin ylösnousemuksesta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jeesuksen kieltäminen ei estänyt Pietaria pelastumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kieltäminen ei estänyt Pietaria pelastumasta.

        >>> Pietari <<<

        "Ja minä sanon sinulle : "Sinä olet Pietari , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni . Sitä
        eivät tuonelan portit voita ." Matt: 16 : 18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kieltäminen ei estänyt Pietaria pelastumasta.

        Ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista Pietari kielsi Jeesuksen, koska hänellä ei vielä ollut Pyhää Henkeä.

        Jeesus tiesi etukäteen, mitä tapahtui ja jo ennen ristin tapahtumaa sanoi Pietarille.

        32 mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."
        33 Niin Simon sanoi hänelle: "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään sekä vankeuteen että kuolemaan".
        34 Mutta hän sanoi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ei laula tänään kukko, ennenkuin sinä kolmesti kiellät tuntevasi minua." ( Luuk 22)

        Helluntaina Pietari sai Pyhän Hengen kasteen, eikä sen jälkeen kieltänyt Jeesusta Herranaan, vaan alkoi julistamaan pelastuksen evankeliumia ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24)

        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ..
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)

        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. ( Apt 2)

        Eihän kukaan Pyhässä Hengessä saata Herraa Jeesusta kieltää, kirota.

        Vaan todistaa Herrastaan Jeesuksesta:

        14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
        ..
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. ( Apt 2)

        Ilman uskoa Herraan Jeesukseen ei voi saada syntejään anteeksi ja perintöosaa pyhitettyjen joukossa.

        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        Nyt Jeesus oli kirkastettu ja Pietarikin sai uskosta Häneen Pyhän Hengen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jumalalla on tapana tappaa ja lyödä sairaudella eikä pelastaa ja parantaa.

    • Anonyymi

      Baabel on tosi suuren kaupungin vaivan palkka. Jumala nauraa hinnoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe