Painonnoston aloittaminen grand masters ikäisenä?

Anonyymi-ap

Tuli mieleen että voisin alkaa painonnostajaksi vanhemmalla iällä mutta olen pelännyt että tekniikkani ei ole enää hyvä. Nuorempana se oli oppikirjamainen mutta vanhempana olen luopunut reisikosketuksesta. Tanko liikkuu edelleen suoraan ylös ja kakkosvetokin on mukana.
Tekniikoita näkyy olevan grand masters-sarjassa laidasta laitaan joten onko pelkoni aiheeton? Tuloksia katselin niin voisin pärjätä vaikka ei kai sitä aikuisena enää tee pelkkä voitto mielessä.

4

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Motoriikka ja lihasmuisti ovat merkillisiä asioita. Paljon palautuu pitkänkin tauon jälkeen. Liikkuvuus ja kimmoisuus saattavat olla hankalampia palautettavia.
      Omalla kohdallani 30:n rappiovuoden aikana kadonnut kimmoisus oli menetty suurimmalta osin. Liikkuvuuttakaan ei saanut ennalleen. Voimatasossa oli sentään kohtullista palautumista.
      Ykkös- ja kakkosvetojen niveltymisen tajuaminen kertoo toiveikkaasta tulevaisuudesta.
      Nivelrikkoinen lonkkani on estänyt asialliset rinnallevedot ja tempaukset jo noin 75v alkaen ja vaiva on vaan pahentunut vuosi vuodelta.
      Kyllä elimistö huomauttaa kun mennään sen äärirajoille.

      • Anonyymi

        Mikä on tämä rappiovuotesi? Onko mennyt viinaa?


    • Anonyymi

      Kannattaisi myös bodata, niin paikat pysyvät pitempään ehjinä.

    • Anonyymi

      Halu ja tahto on ne jotka vain ja ainoastaan vaikuttaa,
      kaikkeen pystyy jos haluaa,
      no ei nyt ihan kaikkeen, mutta aika pitkälle kyllä.
      Alat tekeen ja ennenkaikkea näkeen, siis mielikuvaharjoitusta paljon, siinä salaisuus.
      Ei ikä ole este jos päätät lujasti,
      joka muuta puhuu ei aina tiedä mitä puhuu,
      Olen todella vanhana saanut lihasta, voimaa ja uusia tekniikoita moneen asiaan,
      mutta työtä se vaatii.
      Älä selitä, älä valita ja tee vaan.
      Tekeminen on taikasana.

      Ongi tietoa ja kysy , löydät tien ihan varmaan,
      "Opettaja tulee kun oppilas on valmis "( vanhanakin.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1844
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      228
      1501
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1466
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1322
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1288
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1159
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      277
      1116
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1113
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe