Näyttää aika eneemiselta..

Anonyymi-ap

tämän palstan kirjoitukset, kun olen tutkinut Raamattua 33+ vuotta tulemattu uskoon hullujen kanssa.

10

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enemy

    • Anonyymi

      Mitä käännöstä olet tutkinut? Ei ne kaikki johda uskoon. Suomennokset on yleensä heikot.

      Luin Koraanin suomennoksen 5 kertaa läpi saamatta mitään henkevää. Sitten löysin shiia muslimien käyttämän englanninoksen ja luettuani sitä pari suuraa aloin saada JOHDATUSTA ja rukousvastauksia.

    • Anonyymi

      Lukemalla en ole tullut uskoon Raamattua selaan kuitenkin koska järkyttäviä totuuksia on heti käsillä. Koskee kaikkia ihmisiä maapallolla.

      • Anonyymi

        "Lukemalla en ole tullut uskoon Raamattua selaan kuitenkin koska järkyttäviä totuuksia on heti käsillä."

        Voit varmaan kertoa niistä jotain.

        "Koskee kaikkia ihmisiä maapallolla."

        Koskee vain uskonnon harrastajia, mutta voit leikkiä, että koskettaa kaikkia.


    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 13
      13 LUKU.
      Apostoli esittää rakkauden kaikkia lahjoja korkeammaksi 1-3, kuvaa sen jaloutta 4-7 ja sanoo rakkauden yksin olevan ikuisen, mutta muiden lahjain katoavaisia 8-13.
      1Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. 2Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. 3Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
      4Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, 5ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 6ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; 7kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
      8Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 9Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 10Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. 11Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. 12Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. 13Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

    • Anonyymi

      Usko toivo ja rakkaus.

      Raamatun jakeessa 1 Korinttilaisille 13:13 New International Versionista (NIV) sanotaan: ”Ja nyt nämä kolme pysyvät: usko, toivo ja rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus." Tämä säe korostaa uskon, toivon ja rakkauden pysyviä ominaisuuksia ja korostaa rakkautta merkittävimpänä hyveenä niistä. Se korostaa näiden hyveiden merkitystä kristillisessä uskossa ja tyydyttävässä elämässä.

      Uskoa kuvataan usein syväksi luottamukseksi tai uskoksi johonkin tai johonkin, erityisesti uskonnollisessa kontekstissa. Se sisältää luottamusta näkymättömiin tai vielä ymmärtämättömiin asioihin. Kristinuskossa usko on keskeinen osa ihmissuhdetta Jumalaan ja sitä pidetään välttämättömänä pelastuksen kannalta.

      Toivo viittaa odotuksen tunteeseen ja haluun positiiviseen lopputulokseen tai tulevaisuuteen. Se antaa motivaatiota ja optimismia haastavissakin olosuhteissa. Kristillisessä teologiassa toivo on tiiviisti sidottu uskoon, koska uskovat luottavat Jumalan lupauksiin paremmasta huomisesta.

      Rakkaus, jota joissakin raamatunkäännöksissä usein kutsutaan hyväntekeväisyydeksi, edustaa epäitsekästä kiintymystä, myötätuntoa ja hyvää tahtoa muita kohtaan. Sitä pidetään suurimpana hyveenä, koska se kattaa sekä uskon että toivon samalla kun se korostaa toimia, jotka hyödyttävät muita.

      Jae 1. Korinttilaisille 13:13 toimii muistutuksena näistä pysyvistä arvoista, jotka ohjaavat uskovia heidän hengellisellä matkallaan ja vuorovaikutuksessaan muiden kanssa.



      Näitä asioita ei opeteta ateismissa, koska pidetään itsestään selvyytenä.
      Kuitenkin on helvetin hyvä kerrata perustotuuksia.

    • Anonyymi

      Olen lukenut Raamattua niin paljon, että olen menettänyt uskoni.
      Jumala on yhtä kadoksissa kuin pieru Saharassa.

    • Anonyymi

      jumalani jumalani miksi minut hylkäsit 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Enema? Peräruiske?

      • Anonyymi

        "Enema? Peräruiske?"

        Samaa ihmettelin ensin, ennen kuin tajusin, ettei kirjoittaja tehnyt typoa (aneeminen) vaan otsikko oli paljon hauskempi näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe