Kolme vuotta vanhemmasta Nissan Leafista pyydetään 7 990 euroa.
Katselin autotalli.com:ista, että taitaa dieselit nykyään jäädä käsiin.
Vuosimallin 2018 diesel-Opelista pyydetään vain 4 890 euroa.
32
264
Vastaukset
- Anonyymi
Viher- maailmanparantajien hihhulointi näyttää uppoavan härmäläisiin.
Heidän mielestään sinun pitää hankkia heidän suosittelemansa ajoneuvo.
Jos olet lammas, toimit juurikin heidän haluamallaan tavalla.
Seuraavaksi he alkavat "opastamaan" sinua kaikessa muussakin elämään liittyvässä.
Kuten esimerkiksi poliittisesta kannasta.
Ja sehän on tietysti: Punainen eli kommunismi.- Anonyymi
Jos olet lammas, niin ostat edellen noita surkeita polttopaskoja, joita öljyteollisuuden tuella on vähä-älyisille lampaille myyty jo iät ja ajat.
- Anonyymi
Saahan tuosta Nissanista pyytää mitä haluaa , vaan maksaako joku tuollaista hintaa .
- Anonyymi
Leafillä oli ajettu 15.000 km, koska kukaan ei sillä jaksaisi enempää ajaa. Diesel Opelilla 820.000km mittarissa ja matka jatkuu tyylikkästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leafillä oli ajettu 15.000 km, koska kukaan ei sillä jaksaisi enempää ajaa. Diesel Opelilla 820.000km mittarissa ja matka jatkuu tyylikkästi.
Tuo myynnissä oleva Opel on paljon vähemmän ajettu. Siinä oleva konetyyppi ei edes kestä 400 000 kilometriä...
- Anonyymi
Ja 80 - 90 luvun ajokuntoisista pyydetään useita tuhansia. Niitä ei ole enää missään.
- Anonyymi
Otapa huomioon diesel-vero ja tankkausten hinnat... Tässä valossa Leaf tulee edullisemmaksi.
- Anonyymi
Leafilla voi ajella vain ihan nurkissa, jos halvalla aikoo latailla.
- Anonyymi
Opelilla voi heittää vielä muutaman keikan, kummasti?🤒
- Anonyymi
Dieselmoottoristen ajoneuvovero on jokseenkin kaksinkertainen bensavehkeisiin verrattuna, jo tämä painaa vaa´assa paljon erityisesti jos ajoa tulee suhteellisen vähän.
Kun vuosituhannen vaihteen alussa ja aina noin 2012 - 2014 asti jatkunut dieselbuumi on ohi ja noita hankittiin tuolloin paljon, niitä on ja tulee nyt käytettyinäkin tietysti markkinoille paljon ja se pudottaa hintoja jne. - Anonyymi
Mikäs siinä, 90 euroa per laaki, kun tiisselin tankkaa. Ja verottaja muistaa kerran vuodessa isommalla laskulala.
- Anonyymi
Köyhien puheita. Ei tuollaiset puheet tavallista kansaa kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhien puheita. Ei tuollaiset puheet tavallista kansaa kiinnosta.
Köyhäthän täällä ovatkin äänessä, koska tuntuu 50 k€:n perussähkärin ostaminen olevan elämää suurempi kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhäthän täällä ovatkin äänessä, koska tuntuu 50 k€:n perussähkärin ostaminen olevan elämää suurempi kysymys.
Noin hulluja ei kaikki sentään ole.
- Anonyymi
Ja sillä ajaa 1500 kilometriä. Bensa-autolla vuotuisvero on puolta pienempi, mutta tankillisella ajaa puolet vähemmän.
- Anonyymi
Monet autokauppiaat eivät enää ota dieseliä vaihdossa kuin pitkin hampain "bensarahalla."
- Anonyymi
Mutta erittäin paljon niitäkin vaan on käytettyinä autokauppiaiden myyntisivuilla esillä...
- Anonyymi
Tuokin todistaa, että vanhoissa Leafeissa on aivan kohtuuttomat hintapyynnöt.
- Anonyymi
Erittäin pienet käyttökulut ovat niin iso plussa sähköautoissa että se pitää käytettyjen hintatason korkealla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin pienet käyttökulut ovat niin iso plussa sähköautoissa että se pitää käytettyjen hintatason korkealla.
Jos yhtään osaa laskea niin muutaman tonnin hintaero on nopeasti säästetty pois edullisempina käyttökustannuksina.
Sama toimii toiseen suuntaan vanhoissa, isoissa premium-autoissa: hankintahinnaltaan suhteessa halpoja, koska niiden ylläpito taas yleensä maksaa maltaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhtään osaa laskea niin muutaman tonnin hintaero on nopeasti säästetty pois edullisempina käyttökustannuksina.
Sama toimii toiseen suuntaan vanhoissa, isoissa premium-autoissa: hankintahinnaltaan suhteessa halpoja, koska niiden ylläpito taas yleensä maksaa maltaita.Hölmöjä ovat sähköautokauppiaat, jos eivät ota dieseleitä vastaan vaihdossa. Eivätpähän saa sitten myytyä sähköautojaan. Dieselautoilija tässä kuitenkin voittaa. Hän ajaakin dieselillään miljoona kilometriä ja sitten se on yhtä arvoton kuin sähköautot joita olisi kerennyt ajaa arvottomaksi muutaman kappaleen miljoonan kilometrin aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöjä ovat sähköautokauppiaat, jos eivät ota dieseleitä vastaan vaihdossa. Eivätpähän saa sitten myytyä sähköautojaan. Dieselautoilija tässä kuitenkin voittaa. Hän ajaakin dieselillään miljoona kilometriä ja sitten se on yhtä arvoton kuin sähköautot joita olisi kerennyt ajaa arvottomaksi muutaman kappaleen miljoonan kilometrin aikana.
Sillä miljoonan kilometrin matkalla se dieselautoilija vaan maksaa polttoainekuluina 100000 euroa enemmän kuin sähköautoilija.
Tuolla rahalla voi ajaakin jo muutaman sähköauton arvottomaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä miljoonan kilometrin matkalla se dieselautoilija vaan maksaa polttoainekuluina 100000 euroa enemmän kuin sähköautoilija.
Tuolla rahalla voi ajaakin jo muutaman sähköauton arvottomaksi.Sähköautoon sijoittaminen on kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon. Kaiken lisäksi elämä pyörisi lataamisen ympärillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhtään osaa laskea niin muutaman tonnin hintaero on nopeasti säästetty pois edullisempina käyttökustannuksina.
Sama toimii toiseen suuntaan vanhoissa, isoissa premium-autoissa: hankintahinnaltaan suhteessa halpoja, koska niiden ylläpito taas yleensä maksaa maltaita.Säästää ja säästää. Tuolla Leafilla voi kulkea vain lyhyitä pyrähdyksiä ja pitkille matkoille se on käyttökelvoton. Vaikka tuolla "säästää" rahaa niin tuollaisen surkean romun kanssa tulee enemmän harmia. Ennemmin käytän rahaa enemmän kuin käytän Leafia joka on lähinnä mopoauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästää ja säästää. Tuolla Leafilla voi kulkea vain lyhyitä pyrähdyksiä ja pitkille matkoille se on käyttökelvoton. Vaikka tuolla "säästää" rahaa niin tuollaisen surkean romun kanssa tulee enemmän harmia. Ennemmin käytän rahaa enemmän kuin käytän Leafia joka on lähinnä mopoauto.
Lisään... Kannattaa muistaa, että vanhalla Leafilla ei pääse edes Turun ja Helsingin puoleen väliin saakka yhdellä latauksella.
- Anonyymi
Vanhaa Leafia ei pysty enää monessa paikassa pikalataamaan, kun se käyttää uusissa autoissa tuntematonta CHAdeMo-liitintä. Käyhän sillä Leafilla lähikaupoissa mutta maantielle en lähtisi ainakaan talvella.
- Anonyymi
Parilla tonnilla saa kiinalaisen CCS adapterin, joka voi vaurioittaa akun tai polttaa koko auton.
- Anonyymi
Sen ostokiimainen tajuaa vasta myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parilla tonnilla saa kiinalaisen CCS adapterin, joka voi vaurioittaa akun tai polttaa koko auton.
Reilulla tonnilla saa suomalaisesta kaupasta adapterin, käytettynä toki edullisemmin ja miksei sellainen voisi tulla vanhan Leafin mukanakin.
Uudemmissa Leafeissa on CSS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilulla tonnilla saa suomalaisesta kaupasta adapterin, käytettynä toki edullisemmin ja miksei sellainen voisi tulla vanhan Leafin mukanakin.
Uudemmissa Leafeissa on CSS.Uusissakin Leafeissa on edelleen ChaDemo. Missään Leafissa ei ole CCS:ää. Sen sijaan Nissan Ariyassa on CCS.
- Anonyymi
euroopassa neinäpellot on täynnä sähköautoja josta akut loppui,
- Anonyymi
Eli sitten kannattaa ostaa tuollainen vanha diesel, koska sen saa halvalla. Tuolla hinnalla ei tarvitse huolehtia arvon alenemisestakaan enää.
Sen sijaan tuo Nissan Leaf on useimmille lähinnä käyttökelvoton romu. Varsinkin erittäin lyhyt toimintamatka ja sen lisäksi ChaDemo-liitäntä tekee sen käyttökelvottomaksi kaikessa muussa paitsi lyhyessä kaupunkiajossa. Tuo Leaf on verrattavissa mopoautoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291827
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781697Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561313- 691131
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8819- 2785
- 45767
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10749- 41735
- 45707