Vuosimallin 2018 diesel-Opelista pyydetään vain 4 890 euroa.

Anonyymi-ap

Kolme vuotta vanhemmasta Nissan Leafista pyydetään 7 990 euroa.

Katselin autotalli.com:ista, että taitaa dieselit nykyään jäädä käsiin.

32

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viher- maailmanparantajien hihhulointi näyttää uppoavan härmäläisiin.
      Heidän mielestään sinun pitää hankkia heidän suosittelemansa ajoneuvo.
      Jos olet lammas, toimit juurikin heidän haluamallaan tavalla.

      Seuraavaksi he alkavat "opastamaan" sinua kaikessa muussakin elämään liittyvässä.
      Kuten esimerkiksi poliittisesta kannasta.
      Ja sehän on tietysti: Punainen eli kommunismi.

      • Anonyymi

        Jos olet lammas, niin ostat edellen noita surkeita polttopaskoja, joita öljyteollisuuden tuella on vähä-älyisille lampaille myyty jo iät ja ajat.


    • Anonyymi

      Saahan tuosta Nissanista pyytää mitä haluaa , vaan maksaako joku tuollaista hintaa .

      • Anonyymi

        Leafillä oli ajettu 15.000 km, koska kukaan ei sillä jaksaisi enempää ajaa. Diesel Opelilla 820.000km mittarissa ja matka jatkuu tyylikkästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leafillä oli ajettu 15.000 km, koska kukaan ei sillä jaksaisi enempää ajaa. Diesel Opelilla 820.000km mittarissa ja matka jatkuu tyylikkästi.

        Tuo myynnissä oleva Opel on paljon vähemmän ajettu. Siinä oleva konetyyppi ei edes kestä 400 000 kilometriä...


    • Anonyymi

      Ja 80 - 90 luvun ajokuntoisista pyydetään useita tuhansia. Niitä ei ole enää missään.

    • Anonyymi

      Otapa huomioon diesel-vero ja tankkausten hinnat... Tässä valossa Leaf tulee edullisemmaksi.

      • Anonyymi

        Leafilla voi ajella vain ihan nurkissa, jos halvalla aikoo latailla.


    • Anonyymi

      Opelilla voi heittää vielä muutaman keikan, kummasti?🤒

    • Anonyymi

      Dieselmoottoristen ajoneuvovero on jokseenkin kaksinkertainen bensavehkeisiin verrattuna, jo tämä painaa vaa´assa paljon erityisesti jos ajoa tulee suhteellisen vähän.
      Kun vuosituhannen vaihteen alussa ja aina noin 2012 - 2014 asti jatkunut dieselbuumi on ohi ja noita hankittiin tuolloin paljon, niitä on ja tulee nyt käytettyinäkin tietysti markkinoille paljon ja se pudottaa hintoja jne.

    • Anonyymi

      Mikäs siinä, 90 euroa per laaki, kun tiisselin tankkaa. Ja verottaja muistaa kerran vuodessa isommalla laskulala.

      • Anonyymi

        Köyhien puheita. Ei tuollaiset puheet tavallista kansaa kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien puheita. Ei tuollaiset puheet tavallista kansaa kiinnosta.

        Köyhäthän täällä ovatkin äänessä, koska tuntuu 50 k€:n perussähkärin ostaminen olevan elämää suurempi kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhäthän täällä ovatkin äänessä, koska tuntuu 50 k€:n perussähkärin ostaminen olevan elämää suurempi kysymys.

        Noin hulluja ei kaikki sentään ole.


      • Anonyymi

        Ja sillä ajaa 1500 kilometriä. Bensa-autolla vuotuisvero on puolta pienempi, mutta tankillisella ajaa puolet vähemmän.


    • Anonyymi

      Monet autokauppiaat eivät enää ota dieseliä vaihdossa kuin pitkin hampain "bensarahalla."

      • Anonyymi

        Mutta erittäin paljon niitäkin vaan on käytettyinä autokauppiaiden myyntisivuilla esillä...


    • Anonyymi

      Tuokin todistaa, että vanhoissa Leafeissa on aivan kohtuuttomat hintapyynnöt.

      • Anonyymi

        Erittäin pienet käyttökulut ovat niin iso plussa sähköautoissa että se pitää käytettyjen hintatason korkealla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin pienet käyttökulut ovat niin iso plussa sähköautoissa että se pitää käytettyjen hintatason korkealla.

        Jos yhtään osaa laskea niin muutaman tonnin hintaero on nopeasti säästetty pois edullisempina käyttökustannuksina.

        Sama toimii toiseen suuntaan vanhoissa, isoissa premium-autoissa: hankintahinnaltaan suhteessa halpoja, koska niiden ylläpito taas yleensä maksaa maltaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yhtään osaa laskea niin muutaman tonnin hintaero on nopeasti säästetty pois edullisempina käyttökustannuksina.

        Sama toimii toiseen suuntaan vanhoissa, isoissa premium-autoissa: hankintahinnaltaan suhteessa halpoja, koska niiden ylläpito taas yleensä maksaa maltaita.

        Hölmöjä ovat sähköautokauppiaat, jos eivät ota dieseleitä vastaan vaihdossa. Eivätpähän saa sitten myytyä sähköautojaan. Dieselautoilija tässä kuitenkin voittaa. Hän ajaakin dieselillään miljoona kilometriä ja sitten se on yhtä arvoton kuin sähköautot joita olisi kerennyt ajaa arvottomaksi muutaman kappaleen miljoonan kilometrin aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöjä ovat sähköautokauppiaat, jos eivät ota dieseleitä vastaan vaihdossa. Eivätpähän saa sitten myytyä sähköautojaan. Dieselautoilija tässä kuitenkin voittaa. Hän ajaakin dieselillään miljoona kilometriä ja sitten se on yhtä arvoton kuin sähköautot joita olisi kerennyt ajaa arvottomaksi muutaman kappaleen miljoonan kilometrin aikana.

        Sillä miljoonan kilometrin matkalla se dieselautoilija vaan maksaa polttoainekuluina 100000 euroa enemmän kuin sähköautoilija.

        Tuolla rahalla voi ajaakin jo muutaman sähköauton arvottomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä miljoonan kilometrin matkalla se dieselautoilija vaan maksaa polttoainekuluina 100000 euroa enemmän kuin sähköautoilija.

        Tuolla rahalla voi ajaakin jo muutaman sähköauton arvottomaksi.

        Sähköautoon sijoittaminen on kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon. Kaiken lisäksi elämä pyörisi lataamisen ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yhtään osaa laskea niin muutaman tonnin hintaero on nopeasti säästetty pois edullisempina käyttökustannuksina.

        Sama toimii toiseen suuntaan vanhoissa, isoissa premium-autoissa: hankintahinnaltaan suhteessa halpoja, koska niiden ylläpito taas yleensä maksaa maltaita.

        Säästää ja säästää. Tuolla Leafilla voi kulkea vain lyhyitä pyrähdyksiä ja pitkille matkoille se on käyttökelvoton. Vaikka tuolla "säästää" rahaa niin tuollaisen surkean romun kanssa tulee enemmän harmia. Ennemmin käytän rahaa enemmän kuin käytän Leafia joka on lähinnä mopoauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästää ja säästää. Tuolla Leafilla voi kulkea vain lyhyitä pyrähdyksiä ja pitkille matkoille se on käyttökelvoton. Vaikka tuolla "säästää" rahaa niin tuollaisen surkean romun kanssa tulee enemmän harmia. Ennemmin käytän rahaa enemmän kuin käytän Leafia joka on lähinnä mopoauto.

        Lisään... Kannattaa muistaa, että vanhalla Leafilla ei pääse edes Turun ja Helsingin puoleen väliin saakka yhdellä latauksella.


    • Anonyymi

      Vanhaa Leafia ei pysty enää monessa paikassa pikalataamaan, kun se käyttää uusissa autoissa tuntematonta CHAdeMo-liitintä. Käyhän sillä Leafilla lähikaupoissa mutta maantielle en lähtisi ainakaan talvella.

      • Anonyymi

        Parilla tonnilla saa kiinalaisen CCS adapterin, joka voi vaurioittaa akun tai polttaa koko auton.


      • Anonyymi

        Sen ostokiimainen tajuaa vasta myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parilla tonnilla saa kiinalaisen CCS adapterin, joka voi vaurioittaa akun tai polttaa koko auton.

        Reilulla tonnilla saa suomalaisesta kaupasta adapterin, käytettynä toki edullisemmin ja miksei sellainen voisi tulla vanhan Leafin mukanakin.

        Uudemmissa Leafeissa on CSS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilulla tonnilla saa suomalaisesta kaupasta adapterin, käytettynä toki edullisemmin ja miksei sellainen voisi tulla vanhan Leafin mukanakin.

        Uudemmissa Leafeissa on CSS.

        Uusissakin Leafeissa on edelleen ChaDemo. Missään Leafissa ei ole CCS:ää. Sen sijaan Nissan Ariyassa on CCS.


    • Anonyymi

      euroopassa neinäpellot on täynnä sähköautoja josta akut loppui,

    • Anonyymi

      Eli sitten kannattaa ostaa tuollainen vanha diesel, koska sen saa halvalla. Tuolla hinnalla ei tarvitse huolehtia arvon alenemisestakaan enää.

      Sen sijaan tuo Nissan Leaf on useimmille lähinnä käyttökelvoton romu. Varsinkin erittäin lyhyt toimintamatka ja sen lisäksi ChaDemo-liitäntä tekee sen käyttökelvottomaksi kaikessa muussa paitsi lyhyessä kaupunkiajossa. Tuo Leaf on verrattavissa mopoautoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe