Wabtecin FLXdrivessa on 8500 kWh:n akku. Nyt kelpaa vetää raskaampaakin taakkaa.

Anonyymi-ap

18

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljonkohan tuosta 196 tn painosta on akkuja?

      • Anonyymi

        En tiedä mutta veturissa pitää olla massaa, että riittää pitoa kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Liike- ja potentiaalienergia saadaan akkuveturissa ladattua takaisin akkuun. Junan kitka ja ilmanvastus suhteessa massaan on todella pieni. Tästä syystä akkujuna on hyvä keksintö.

        Tiesittekös muuten, että diesel-vetureissakin renkaita pyörittää sähkömoottori?


      • Anonyymi

        100 Wh/kg:n energiatiheydellä akun massaksi tulee 85 tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta veturissa pitää olla massaa, että riittää pitoa kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Liike- ja potentiaalienergia saadaan akkuveturissa ladattua takaisin akkuun. Junan kitka ja ilmanvastus suhteessa massaan on todella pieni. Tästä syystä akkujuna on hyvä keksintö.

        Tiesittekös muuten, että diesel-vetureissakin renkaita pyörittää sähkömoottori?

        En tiennyt, että veturissa on renkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta veturissa pitää olla massaa, että riittää pitoa kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Liike- ja potentiaalienergia saadaan akkuveturissa ladattua takaisin akkuun. Junan kitka ja ilmanvastus suhteessa massaan on todella pieni. Tästä syystä akkujuna on hyvä keksintö.

        Tiesittekös muuten, että diesel-vetureissakin renkaita pyörittää sähkömoottori?

        Diesel- vetureissa ei ole renkaita, sen tiesimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta veturissa pitää olla massaa, että riittää pitoa kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Liike- ja potentiaalienergia saadaan akkuveturissa ladattua takaisin akkuun. Junan kitka ja ilmanvastus suhteessa massaan on todella pieni. Tästä syystä akkujuna on hyvä keksintö.

        Tiesittekös muuten, että diesel-vetureissakin renkaita pyörittää sähkömoottori?

        En tiennyt diiselveturissa olevan renkaita ollenkaan . Mihin niitä tarvitaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt diiselveturissa olevan renkaita ollenkaan . Mihin niitä tarvitaan ?

        Taas on akkuvehje parempi kuin käryttävä polttopsska.


    • Anonyymi

      Upeaa, massasta on vain hyötyä, panssarivaunut saa kyytiä.🤗

    • Anonyymi

      Veturien tehot ovat luokkaa 1500- 6000 kW, ei tuollaisella 8, 5 MWH latausteholla siis kannata kovin pitkälle matkalle suunnata, esim. 1000 tonnia lastia ja junan oma paino päälle, ei se ihan pyhällä hengellä kulje...

      • Anonyymi

        Juna ottaa sähköä vain kiihdyttäessä ja ylämäissä.
        Akkujuna lataa sähköä takaisin akkuun pysähdyttäessä ja alamäissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juna ottaa sähköä vain kiihdyttäessä ja ylämäissä.
        Akkujuna lataa sähköä takaisin akkuun pysähdyttäessä ja alamäissä.

        Mennään siis pyhällä hengellä...jotain ihan uutta on lopultakin keksitty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mennään siis pyhällä hengellä...jotain ihan uutta on lopultakin keksitty...

        Junat kulkevat tasaisella valtavaan massaan nähden yllättävän kevyesti, usko tai älä.


    • Anonyymi

      Venäjällä Kiinassa pohjoiskoreassa on diesel veturit käytössä ja poikkeavat lähi-idän asemilla.😳

      • Anonyymi

        Poikkeavatko P- Korean veturit lähi- Idässä, oho...Mitä reittiä ne sinne ajelevat?


    • Anonyymi

      Pelkkä akusto maksaa 5-10 milj euroa.

      • Anonyymi

        Siis vähemmän kuin YLE:n studioseinien maalaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis vähemmän kuin YLE:n studioseinien maalaus!

        Katselin tänään aamuteeveetä. Ihan kamalat kalman värit ja ihmiset sairaan näköisiä. Lisänä joitakin liikkuvia kuvioita. Kuka hel*etti niitä studioita suunnittelee. Maikkarillakin ihan kummia väriraitoja ja ne kalusteet!!!


    • Anonyymi

      Onkohan tuossa muuten lyijyakut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe