Sähköautot eivät mene enää kaupaksi.
Esimerkiksi Yhdysvalloissa sähköautoja kaupataan jo 70% alennuksella eikä silti ole takuita että kauppoja syntyisi.
https://tekniikanmaailma.fi/fisker-yrittaa-epatoivoisesti-paasta-eroon-autoistaan-auttaako-edes-70-prosentin-alennus/
Sähköautot eivät mene kaupaksi
12
180
Vastaukset
- Anonyymi
Myös Tesla yrittää päästä eroon myymättömistä autoistaan laskemalla hintoja jälleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000010491190.html- Anonyymi
Tesla on pystyssä vain päästökaupasta saamiensa tukien avulla, 9 miljardia, sen varaan ei tulevaisuutta rakenneta.
- Anonyymi
Juu, konkaan menevä pikkuvalmistaja Fisker myy samoilla alennuksilla kuin Toyota Miraita.
- Anonyymi
Taitaa vetyauto olla se paras vaihtoehto 👍😊
- Anonyymi
Tuttu autokauppias valitteli ongelmana olevan etteivät tehtaat kykene toimittamaan sähköautoja siihen tahtiin kuin niitä ostettaisiin, itsekin jouduin tyytymään vähänkäytetyn ostamiseen vaikka olisin halunnut uuden.
- Anonyymi
Patteripetterin kalenteri on jämäntänyt kesään 2023. Sen jälkeen on tullut vain huonoja uutisia, joita kunnon uskikset sulkevat silmänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripetterin kalenteri on jämäntänyt kesään 2023. Sen jälkeen on tullut vain huonoja uutisia, joita kunnon uskikset sulkevat silmänsä.
Ai. Mitä huonoja uutisia?
Sähköautot maksavat jo vähemmän kuin vastaavat polttikset.
Akkujen hinta halpenee koko ajan ja autojen lataustehot kasvavat.
Uusimpien mallien range on jo lähes 1000km.
Latauspisteitä on tolkuttomia määriä isojen väylien varrella.
Kotona ladattuna 100km maksaa alle euron ja huoltokustannukset ovat olemattomia.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai. Mitä huonoja uutisia?
Sähköautot maksavat jo vähemmän kuin vastaavat polttikset.
Akkujen hinta halpenee koko ajan ja autojen lataustehot kasvavat.
Uusimpien mallien range on jo lähes 1000km.
Latauspisteitä on tolkuttomia määriä isojen väylien varrella.
Kotona ladattuna 100km maksaa alle euron ja huoltokustannukset ovat olemattomia..Millainen patteriauto vastaa vaikka T-rockia. Kyseessä siis C-segmentin kompakti auto, johon kuitenkin mahtuu tarpeen tullen 5 aikuista ja joka maksaa uutena noin 30 tonnia.
70-100 k€ hintaluokissa suristimet ovat kilpailukykyisiä, koska näin kalliissa autoissa on perinteisesti olleet tehokkaat moottorit -> isot CO2 päästöt -> roima autovero. Jonka saa kierrettyä, kun rekisteröidään polttomoottoriauto sähköautoksi. Siis lataushbridiksi.
Valtaosa Suomenkin sähköautokannasta on tosiasiassa polttomoottoriautoja, jotka veroteknisistä syistä on rekisteröity sähköautoiksi.
Rangepelleily on rangepelleilyä. Saahan sitä johonkin pitkälti yli 100 k€ maksavaan autoon lastattu 800 kg akkuja, jolloin voi hitaasti körötellen päästä yli 1000 km. Ei millään lailla järkevää tämä. Useimmat ajomatkat ovat lyhyitä ja silloin on ölytöntä raahata 800 kg akkua,kun 80 kg riittäisä. Tällä vain yritetään peitellä sitä todellista ongelmaa - latausmahdollisuus puuttuu edelleen suomalaisten enemmistöltä (joka asuu kerros- ja rivitaloissa), pikkupaikkakunnilta ja pienempien (3-numeroiset tiet) väylien varrelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen patteriauto vastaa vaikka T-rockia. Kyseessä siis C-segmentin kompakti auto, johon kuitenkin mahtuu tarpeen tullen 5 aikuista ja joka maksaa uutena noin 30 tonnia.
70-100 k€ hintaluokissa suristimet ovat kilpailukykyisiä, koska näin kalliissa autoissa on perinteisesti olleet tehokkaat moottorit -> isot CO2 päästöt -> roima autovero. Jonka saa kierrettyä, kun rekisteröidään polttomoottoriauto sähköautoksi. Siis lataushbridiksi.
Valtaosa Suomenkin sähköautokannasta on tosiasiassa polttomoottoriautoja, jotka veroteknisistä syistä on rekisteröity sähköautoiksi.
Rangepelleily on rangepelleilyä. Saahan sitä johonkin pitkälti yli 100 k€ maksavaan autoon lastattu 800 kg akkuja, jolloin voi hitaasti körötellen päästä yli 1000 km. Ei millään lailla järkevää tämä. Useimmat ajomatkat ovat lyhyitä ja silloin on ölytöntä raahata 800 kg akkua,kun 80 kg riittäisä. Tällä vain yritetään peitellä sitä todellista ongelmaa - latausmahdollisuus puuttuu edelleen suomalaisten enemmistöltä (joka asuu kerros- ja rivitaloissa), pikkupaikkakunnilta ja pienempien (3-numeroiset tiet) väylien varrelta.Käytettynä myytyjen autojen keskihinta on Suomesa 14 tonnia. Sillä saa perhekäyttää ja pitkillekin matkoille passelin kulkupelin.
Jos patteripelle tähän nyt tyrkyttää jotain Leafin, niin sen takapenkki ei ole aikuisille riittävää kokoa ja talvipakkasilla toimintamatka jäi uusillakin autoilla alle 100 km ... ja akun hiivuttua ei tämä suoritus ole ainakaan parantunut.
Uusissakin autoissa monella hintaraja 30 tonnia. Eioota myydään patteriautojen saralla. Pitää nostaa budjetti lähemmäs 50 tonnia ja silloinkin joutuu vielä nielemään aimoannoksen juosten kustuja ratkaisuja (kehno luistonesto, kaistavahti, huono käyttöliittymä, akun esilämmityksen puute, huonot ajovalot jne jne jne)
- Anonyymi
Kaliforniassa voi ajella avo teslalla melkoisen edullisesti?🥱
- Anonyymi
Kuka ostaisi Fiskerin kun firma on menossa konkkaan.
Eihän kukaan osta Miraitakaan kun sen valmistus loppui ja sitä tyrkytetään 70% alennuksella ja vielä 14000dollarin edestä vetyä kylkeen, tosin mistä sitä vetyä kohta Jenkeissä saa kun asemat puretaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291827
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781707Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561313- 691141
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8819- 2785
- 45767
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10749- 41735
- 45707