Monet bensa-asemat ovat menossa konkurssiin sähköautojen yleistymisen vuoksi

Anonyymi-ap

SIIRTYMÄ kohti sähköautoilua yhdessä talouden matalapaineen kanssa on alkanut viedä perinteisiä bensiiniasemia kohti konkursseja, raportoi muun muassa tunnettu ruotsalainen autojulkaisu Vi Bilägare.

https://www.is.fi/autot/art-2000010493811.html

80

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mensa asema

    • Anonyymi

      Huoltoaseman tarkoitus on myydä käyttövoimaa autoihin ja makeaa ja suolaista ihmisille tai jopa lounasta. Kylmäasemilla pelkkää käyttövoimaa.

      Mitä järkeä tehdä konkurssi sen sijaan että päivittäisi huoltoasemaansa tähän päivään vaihtamalla bensamittarit latausasemiin?

      • Anonyymi

        Bensamittarit tulee pysymään vielä vuosikymmeniä huoltoasemilla. Lisäksi sähköautoilijat ovat merkityksettömän pieni osa asiakkaista. Sähköautoilijoita on niin vähän, että se ei tuloksessa näy yhtään.

        Jos bensamittarit vaihdettaisiin nyt latausasemiin niin yli 90% huoltoaseman asiakkaista katoaisi ja konkurssi tapahtuisi välittömästi. Latausasemat voi toki olla bensamittarien rinnalla, mutta ne eivät bensamittareita korvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensamittarit tulee pysymään vielä vuosikymmeniä huoltoasemilla. Lisäksi sähköautoilijat ovat merkityksettömän pieni osa asiakkaista. Sähköautoilijoita on niin vähän, että se ei tuloksessa näy yhtään.

        Jos bensamittarit vaihdettaisiin nyt latausasemiin niin yli 90% huoltoaseman asiakkaista katoaisi ja konkurssi tapahtuisi välittömästi. Latausasemat voi toki olla bensamittarien rinnalla, mutta ne eivät bensamittareita korvaa.

        Kannattaa nimittäin muistaa, että Suomessa alle 4% autoilijoista ajaa sähköautolla. Ja, ei, ladattavat hybridit eivät ole sähköautoilijoita ja näillä ajavatkin menevät tankkaavat usein bensaa autoonsa.


      • Anonyymi

        No se huoltis, joka vaihtaisi bensamittarit pelkkiin latausasemiin, olisi konkurssissa alta-aikayksikön.

        Ihan tällainen yksinkertainen esimerkki, että tyhmemmätkin tajuaa: Jos huoltis möisi pelkkää teetä, ei kahvia ollenkaan, niin monenko luulet pysähtyvän?

        Ymmärrätkö, mitä sana "monipuolisuus" tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se huoltis, joka vaihtaisi bensamittarit pelkkiin latausasemiin, olisi konkurssissa alta-aikayksikön.

        Ihan tällainen yksinkertainen esimerkki, että tyhmemmätkin tajuaa: Jos huoltis möisi pelkkää teetä, ei kahvia ollenkaan, niin monenko luulet pysähtyvän?

        Ymmärrätkö, mitä sana "monipuolisuus" tarkoittaa?

        Neste tekee tätä koko ajan. Latausasemia lisätään ja takkauspisteitä vähennetään. ABC lisää hurjia määriä latauspisteita huoltoasemilleen ja vähentää tankkauspisteitä. Normaalia kehitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste tekee tätä koko ajan. Latausasemia lisätään ja takkauspisteitä vähennetään. ABC lisää hurjia määriä latauspisteita huoltoasemilleen ja vähentää tankkauspisteitä. Normaalia kehitystä.

        Missäpäin abc vähetää tankkauspisteitä ? Päijäthämeessä on rakennettu pieniä määriä latauspaikkoja Prismojen parkkialueille . Ei muuta .


    • Anonyymi

      Joo gulf kesoil Esso shell e öljyt on kadonnut.🥴

    • Anonyymi

      Ostakaa vaan niitä polttoromuja, saatte pian itse keitellä niille syöpälitkut.

      • Anonyymi

        Täsmennätkö, mitä tarkoitat? Oli aika sekava essee.


      • Anonyymi

        Sehän tulisi halvaksi, ite keittelis etanolit autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennätkö, mitä tarkoitat? Oli aika sekava essee.

        Sähköauton voimakkaat magneettikentät vahingoittavat näköjään niillä liikkuvien aivoja, koska heillä esiintyy usein tuon kaltaista sekavuutta.


    • Anonyymi

      "päivittäisi huoltoasemaansa tähän päivään vaihtamalla bensamittarit latausasemiin?"

      Kas kun se iso muutos on aivan sama kuin pankkikonttoreiden kanssa. Ennenvanhaan pankkiasiat hoidettiin pankeissa. Nykyään kotona.

      Ennen tankattiin fossiilia bensikellä nyt ladataan sähköä kotona.
      Se että bensa-asema alkaa tarjoamaan latausmahdollisuutta ei pelasta niitä. Ihmiset lataavat sähköautonsa halvalla pörssisähköllä yöllä.
      Kotona, halvalla, maailman helpointa.

      Ei mikään huoltoasema pysty kilpailemaan sen kanssa.

      • Anonyymi

        Kyl niitä pikalatureita tarvitaan, ja taukopaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl niitä pikalatureita tarvitaan, ja taukopaikkoja.

        Kyllä niitä pikalatausasemia tarvitaan mutta bensiksien kilpailuasema on huono. Pitkällä matkalla porukat pysähtyy paikkaan missä on hyvä ruokakauppa, Alko tai hyvä ravintola. Siellä on jo nyt ne voittavat latauspisteet.
        Ei kämäisillä ABC-asemilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä pikalatausasemia tarvitaan mutta bensiksien kilpailuasema on huono. Pitkällä matkalla porukat pysähtyy paikkaan missä on hyvä ruokakauppa, Alko tai hyvä ravintola. Siellä on jo nyt ne voittavat latauspisteet.
        Ei kämäisillä ABC-asemilla.

        Valtaosassa noista ei ole mitään latausasemia. Ja lopuissakin on yleensä hitaat laturit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosassa noista ei ole mitään latausasemia. Ja lopuissakin on yleensä hitaat laturit.

        Lisäksi valtaosa ei kaipaa matkalla Alkoa ja monet haluavat käydä pienessä kaupassa. Jotkut Citymarketit ja Prismat ovat pelkkiä helvettejä, jos haluaa vain vähän ruokaa. Jos kaupassa ei löydä kaikkea haluamaansa alle 5 minuutissa ja joutuu kävelemään paljon niin se on surkea kauppa.


    • Anonyymi

      Paikalliselle stadilaiselle Shellille rakennettiin kymmenkunta latauspistettä. En ole nähnyt vielä 2 autoa enempää latauksessa, vaikka ajan aika useasti paikan ohi läheiseen kauppaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa se että vanhassa maailmassa bensaatai dieseliä sai vain bensikseltä. Ei mistään muualta.
        Sähköauto ladataan pääasiassa kotona ja pikalatausta tarvitsee käyttää vain hyvin harvakseltaan.
        Ja silloin kun pikalatausta tarvitsee niin sen voi tehdä hyvin monessa muussakin paikassa kuin bensa-asemalla.

        Revipä siitä sitten elanto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa se että vanhassa maailmassa bensaatai dieseliä sai vain bensikseltä. Ei mistään muualta.
        Sähköauto ladataan pääasiassa kotona ja pikalatausta tarvitsee käyttää vain hyvin harvakseltaan.
        Ja silloin kun pikalatausta tarvitsee niin sen voi tehdä hyvin monessa muussakin paikassa kuin bensa-asemalla.

        Revipä siitä sitten elanto.

        No kato niille entisille bensa-asemille voi laittaa paremmat nykyistä kaupat, ravintolat ja kasinot. Kyllä mä ennemmin jollain ohitustien varrella olevalla asemalla lataan ohimennessäni, kuin alkaisin hakeutuun kaupungin keskustaan tai jonnekin teollusuusalueelle kauas motarista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kato niille entisille bensa-asemille voi laittaa paremmat nykyistä kaupat, ravintolat ja kasinot. Kyllä mä ennemmin jollain ohitustien varrella olevalla asemalla lataan ohimennessäni, kuin alkaisin hakeutuun kaupungin keskustaan tai jonnekin teollusuusalueelle kauas motarista...

        Ei muuttaisi mitenkään sitä asiaa että latauspysähdysten lukumäärä on vain murto-osa tankkauksien määrästä. Kun ihmisten ei tarvitse enää käydä erikseen hakemassa sitä bensaa vaan tällainen latauspysähdys on erikoistapaus.
        Mökkireissullakin auto ladataan kotona ja mökillä. Lomamatkalla kotona ja hotellilla. Kun käy pelaamassa golfia kauempana niin auto latautuu golfkentälle kierroksen aikana jne.

        Kaiken kaikkiaan tuollainen tankkauksen liittyvä käynti bensa-asemalla loppuu ja sähköautojen lataaminen tienvarressa on pienten voluumien bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuttaisi mitenkään sitä asiaa että latauspysähdysten lukumäärä on vain murto-osa tankkauksien määrästä. Kun ihmisten ei tarvitse enää käydä erikseen hakemassa sitä bensaa vaan tällainen latauspysähdys on erikoistapaus.
        Mökkireissullakin auto ladataan kotona ja mökillä. Lomamatkalla kotona ja hotellilla. Kun käy pelaamassa golfia kauempana niin auto latautuu golfkentälle kierroksen aikana jne.

        Kaiken kaikkiaan tuollainen tankkauksen liittyvä käynti bensa-asemalla loppuu ja sähköautojen lataaminen tienvarressa on pienten voluumien bisnestä.

        Monet ihmiset kulkevat toisinaan kerralla useita satoja kilometrejä. Lisäksi suurella osalla ei ole latausmahdollisuutta kotona. Lisäksi sinun tekstistäsi näkee, että olet osa kuplassa elävää mielisairasta eliittiä. Varsinkin tuo golfaaminen on idioottien laji. Ja luonnonsuojelun kannalta olisi parasta jos golfkentät muutettaisiin metsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ihmiset kulkevat toisinaan kerralla useita satoja kilometrejä. Lisäksi suurella osalla ei ole latausmahdollisuutta kotona. Lisäksi sinun tekstistäsi näkee, että olet osa kuplassa elävää mielisairasta eliittiä. Varsinkin tuo golfaaminen on idioottien laji. Ja luonnonsuojelun kannalta olisi parasta jos golfkentät muutettaisiin metsiksi.

        "Monet ihmiset kulkevat toisinaan kerralla useita satoja kilometrejä. "

        Niin harvat ihmiset ja niin harvoin että ei niille latauspysähdyksille voi rakentaa elinkeinoaan kuin murto-osa nykyisestä bensismäärästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuttaisi mitenkään sitä asiaa että latauspysähdysten lukumäärä on vain murto-osa tankkauksien määrästä. Kun ihmisten ei tarvitse enää käydä erikseen hakemassa sitä bensaa vaan tällainen latauspysähdys on erikoistapaus.
        Mökkireissullakin auto ladataan kotona ja mökillä. Lomamatkalla kotona ja hotellilla. Kun käy pelaamassa golfia kauempana niin auto latautuu golfkentälle kierroksen aikana jne.

        Kaiken kaikkiaan tuollainen tankkauksen liittyvä käynti bensa-asemalla loppuu ja sähköautojen lataaminen tienvarressa on pienten voluumien bisnestä.

        Hahhah... niin täydellinen jupin kirjoitus, kun olla voi. Ressuparka, kuin äkkiä jupilta katoaa yhteys todellisuuteen ja siihen, että asia koskee muitakin ihmisiä kuin Sinua? Onneksi sinunlaisesi on kuin hyttysen kusi valtameressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhah... niin täydellinen jupin kirjoitus, kun olla voi. Ressuparka, kuin äkkiä jupilta katoaa yhteys todellisuuteen ja siihen, että asia koskee muitakin ihmisiä kuin Sinua? Onneksi sinunlaisesi on kuin hyttysen kusi valtameressä.

        Minkä vuoksi sinä menet henkilökohtaisuuksiin? Etkö kykene muuten vasta-argumentoimaan tuota kommenttia?

        Arvaa vaan kumpi vaikuttaa enemmän resupekalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhah... niin täydellinen jupin kirjoitus, kun olla voi. Ressuparka, kuin äkkiä jupilta katoaa yhteys todellisuuteen ja siihen, että asia koskee muitakin ihmisiä kuin Sinua? Onneksi sinunlaisesi on kuin hyttysen kusi valtameressä.

        " asia koskee muitakin ihmisiä kuin Sinua?"

        No vielä vähemmän niillä köyhillä on rahaa ajella pitkiä matkoja ympäri Suomea pitämässä yllä Suomen bensisverkostoa ostoksillaan. Siitähän viestissäni oli oikeasti puhe.

        Siitä että sähköautoistuminen vähentää ihmisten bensiksellä käyntimääriä murto-osaan nykyisestään. Miettikääpä vaikka niitä satoja bensiksiä isoissa kaupungeissa? Miksi sähköautoilija menisi niille lataamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " asia koskee muitakin ihmisiä kuin Sinua?"

        No vielä vähemmän niillä köyhillä on rahaa ajella pitkiä matkoja ympäri Suomea pitämässä yllä Suomen bensisverkostoa ostoksillaan. Siitähän viestissäni oli oikeasti puhe.

        Siitä että sähköautoistuminen vähentää ihmisten bensiksellä käyntimääriä murto-osaan nykyisestään. Miettikääpä vaikka niitä satoja bensiksiä isoissa kaupungeissa? Miksi sähköautoilija menisi niille lataamaan?

        Ehkä 30-40 vuoden päästä, mutta ei nyt. Lisäksi taukopaikkoja tarvitaan jatkossakin. Valtaosa huoltoasemien tuloistakaan EI tule bensiinin myynnistä. Pelkästään lounaasta tulee enemmän tuloja kuin bensan myynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä 30-40 vuoden päästä, mutta ei nyt. Lisäksi taukopaikkoja tarvitaan jatkossakin. Valtaosa huoltoasemien tuloistakaan EI tule bensiinin myynnistä. Pelkästään lounaasta tulee enemmän tuloja kuin bensan myynnistä.

        Kuka menee bensikselle syömään jos ei ole pakko?


      • Anonyymi

        Lähistöllä monta kauppakeskusta, joissa voi kauppakäynnillä ladata, Ravintoloitakin löytyy, ei tarvitse Shellillä hodareita popsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuttaisi mitenkään sitä asiaa että latauspysähdysten lukumäärä on vain murto-osa tankkauksien määrästä. Kun ihmisten ei tarvitse enää käydä erikseen hakemassa sitä bensaa vaan tällainen latauspysähdys on erikoistapaus.
        Mökkireissullakin auto ladataan kotona ja mökillä. Lomamatkalla kotona ja hotellilla. Kun käy pelaamassa golfia kauempana niin auto latautuu golfkentälle kierroksen aikana jne.

        Kaiken kaikkiaan tuollainen tankkauksen liittyvä käynti bensa-asemalla loppuu ja sähköautojen lataaminen tienvarressa on pienten voluumien bisnestä.

        Halpa latausmahdollisuus edelläkö pitää nykyisin mennä ja suunnitella ajamisensa? Olen autoillut jo lähes 50 vuotta enkä ole koskaan ajatellut että autoilun idea on rahan säästö. En etsi halvinta tankkauspaikkaa enkä mieti kulutusta. Kilometrejä on takana 1,3-1,4 milj luokkaa. Kovaakin voi ajaa on ajettu Euroopan autobahneilla ja -pistoilla, kulutti mitä kulutti. Veneitäkin on ollut isoilla bensakoneilla. Kaiken ovat kuluttaneet mitä olen tankannut. Sähköllä ei taida veneilyssä päästä lähisaarta kauemmas vieläkään. Tuskin olisi rahaa sen enempää jemmassa, vaikka olisin lataillut autoja 2 €/100 km hinnalja. Ei Teslan omistajakaan voi kehua pääsevänsä autoilusta halvalla vaikka sähkö olisi ilmaista. Puhuvat yli 30 % arvonalenemasta ekana vuonna Nauttikaa niistä Excel-taulukoilla valituista autoistanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kato niille entisille bensa-asemille voi laittaa paremmat nykyistä kaupat, ravintolat ja kasinot. Kyllä mä ennemmin jollain ohitustien varrella olevalla asemalla lataan ohimennessäni, kuin alkaisin hakeutuun kaupungin keskustaan tai jonnekin teollusuusalueelle kauas motarista...

        Huh huh, uskotko edes itsekään. Kylmäasemia niistä latauspaikoista tulee ja vanha huoltoasema puretaan. Vai kauppoja ja ravintoloita, kasinoita, ilotaloja, pomppulinna ja vesiliukumäki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpa latausmahdollisuus edelläkö pitää nykyisin mennä ja suunnitella ajamisensa? Olen autoillut jo lähes 50 vuotta enkä ole koskaan ajatellut että autoilun idea on rahan säästö. En etsi halvinta tankkauspaikkaa enkä mieti kulutusta. Kilometrejä on takana 1,3-1,4 milj luokkaa. Kovaakin voi ajaa on ajettu Euroopan autobahneilla ja -pistoilla, kulutti mitä kulutti. Veneitäkin on ollut isoilla bensakoneilla. Kaiken ovat kuluttaneet mitä olen tankannut. Sähköllä ei taida veneilyssä päästä lähisaarta kauemmas vieläkään. Tuskin olisi rahaa sen enempää jemmassa, vaikka olisin lataillut autoja 2 €/100 km hinnalja. Ei Teslan omistajakaan voi kehua pääsevänsä autoilusta halvalla vaikka sähkö olisi ilmaista. Puhuvat yli 30 % arvonalenemasta ekana vuonna Nauttikaa niistä Excel-taulukoilla valituista autoistanne.

        "Halpa latausmahdollisuus edelläkö pitää nykyisin mennä ja suunnitella ajamisensa? "

        Luetun ymmärtämisessä näyttäisi olevan vähän parantamisen varaa. Lainatussa tekstissä ei puhuta mitään kustannuksista vaan siitä että enää ei tarvitse erikseen käydä tankkaamassa missään vaan auto latautuu muun elämän lomassa. Yleensä kotona tai mökillä, matkoilla hotelleissa jne.

        Tuo on sitä oikeaa arkielämän helppoutta kun ei tarvitse käydä tankkaamassa autoa erikseen. Aika harvakseltaan huoltiksella käynti on mikään mieltäylentävä kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Halpa latausmahdollisuus edelläkö pitää nykyisin mennä ja suunnitella ajamisensa? "

        Luetun ymmärtämisessä näyttäisi olevan vähän parantamisen varaa. Lainatussa tekstissä ei puhuta mitään kustannuksista vaan siitä että enää ei tarvitse erikseen käydä tankkaamassa missään vaan auto latautuu muun elämän lomassa. Yleensä kotona tai mökillä, matkoilla hotelleissa jne.

        Tuo on sitä oikeaa arkielämän helppoutta kun ei tarvitse käydä tankkaamassa autoa erikseen. Aika harvakseltaan huoltiksella käynti on mikään mieltäylentävä kokemus.

        Ja sinä taas et ymmärrä, että huoltiksille bensan myynti on mitättömän pieni osa liiketoimintaa. Huoltisten liikevaihdosta valtaosa EI tule bensan myynnistä. Suuri osa huoltisten asiakkaista ei edes tankkaa huoltiksella.

        Ja ainakin sen perusteella mitä olen katsonut niin sähköautoilijat kulkevat käyttävät huoltiksia aivan yhtä paljon kuin muutkin. ABC:n pihalla näkyy lähes aina joitakin sähköautoja. Kaikki eivät edes ole latauksessa.

        Ja jos katsot Tesla-Björnin ajamista Norjassa niin hänkin lataa lähes aina huoltiksilla ja monesti huoltisten pikalaturit ovat täynnä sähköautoja. Samaan aikaan voi olla 10 sähköautoa latauksessa huoltiksen vieressä. Ihmiset eivät ainakaan Norjassa ole edes vähentäneet huoltisten käyttöä.

        Norjan tietojen perusteella huoltikset eivät tule katoamaan mihinkään vaan pikemminkin niiden käyttö lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä taas et ymmärrä, että huoltiksille bensan myynti on mitättömän pieni osa liiketoimintaa. Huoltisten liikevaihdosta valtaosa EI tule bensan myynnistä. Suuri osa huoltisten asiakkaista ei edes tankkaa huoltiksella.

        Ja ainakin sen perusteella mitä olen katsonut niin sähköautoilijat kulkevat käyttävät huoltiksia aivan yhtä paljon kuin muutkin. ABC:n pihalla näkyy lähes aina joitakin sähköautoja. Kaikki eivät edes ole latauksessa.

        Ja jos katsot Tesla-Björnin ajamista Norjassa niin hänkin lataa lähes aina huoltiksilla ja monesti huoltisten pikalaturit ovat täynnä sähköautoja. Samaan aikaan voi olla 10 sähköautoa latauksessa huoltiksen vieressä. Ihmiset eivät ainakaan Norjassa ole edes vähentäneet huoltisten käyttöä.

        Norjan tietojen perusteella huoltikset eivät tule katoamaan mihinkään vaan pikemminkin niiden käyttö lisääntyy.

        Lisäksi sähköautoihin tarvitaan edelleen huoltiksilla näppärästi saatavilla olevia tarvikkeita. Lasinpesunestettä tarvitaan täsmälleen yhtä paljon kuin ennenkin. Samoin renkaita pitää joskus täyttää kesken matkaa ja voidaan haluta myös pestä auto. Sähköauto on auto siinä missä muutkin ja vaatii samaa huolessapitoa kuin muutkin autot. Ainoa ero on käyttövoima.

        Ja tietenkin voidaan haluta mennä kahville tai syömään ja huoltikset ovat siinä näppärämpiä kuin jotkut kauppakeskukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Halpa latausmahdollisuus edelläkö pitää nykyisin mennä ja suunnitella ajamisensa? "

        Luetun ymmärtämisessä näyttäisi olevan vähän parantamisen varaa. Lainatussa tekstissä ei puhuta mitään kustannuksista vaan siitä että enää ei tarvitse erikseen käydä tankkaamassa missään vaan auto latautuu muun elämän lomassa. Yleensä kotona tai mökillä, matkoilla hotelleissa jne.

        Tuo on sitä oikeaa arkielämän helppoutta kun ei tarvitse käydä tankkaamassa autoa erikseen. Aika harvakseltaan huoltiksella käynti on mikään mieltäylentävä kokemus.

        Matkarakastaja raju tulee Teslalla kaupunkiin ja laittaa tulppansa rasiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ihmiset kulkevat toisinaan kerralla useita satoja kilometrejä. Lisäksi suurella osalla ei ole latausmahdollisuutta kotona. Lisäksi sinun tekstistäsi näkee, että olet osa kuplassa elävää mielisairasta eliittiä. Varsinkin tuo golfaaminen on idioottien laji. Ja luonnonsuojelun kannalta olisi parasta jos golfkentät muutettaisiin metsiksi.

        Eihän tuo kotilataus ole hankalaa, kuin kaupunkien kerrostalojen asukkaille ja kadulle pysäköiville. Muiden on helppo ja halpa kärjestää kotilataus, siis suurimmalle osalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa se että vanhassa maailmassa bensaatai dieseliä sai vain bensikseltä. Ei mistään muualta.
        Sähköauto ladataan pääasiassa kotona ja pikalatausta tarvitsee käyttää vain hyvin harvakseltaan.
        Ja silloin kun pikalatausta tarvitsee niin sen voi tehdä hyvin monessa muussakin paikassa kuin bensa-asemalla.

        Revipä siitä sitten elanto.

        Saako tässä sinun uudessa maailmassa bensaa tai diiseliä muualta kuin huoltoasemalta ?


    • Anonyymi

      No, odotellaan nyt näitä KOTImaan uutisia.
      Pari päivää sitten uutisoitiin, että Saksassa on paikat täynnä sähkäreitä, kun ei kelpaa. Sitten yksi autovalmistaja otti polttisvalmistuksen takasin tuotantoon.
      Että silleen. Suomalaisilla voi olla ylimääräistä rahaa vuonna 2090, mutta sekin jää nähtävksi niille, jotka eii ole vielä edes syntyneet.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ymmärrä kommentointia että mistä jokainen saa rahan uuteen 50ke sähköautoon.
      Vastaus kuitenkin on ilmiselvä, siitä samasta mistä saavat rahat uuteen 50ke polttikseen.

      Uusien tai uudehkojen autojen ostajat niitä sähköautoja nyt ostaa ja niin tulee jatkuvaan vielä muutaman vuoden. Pikku hiljaa kuitenkin alkaa käytettyjä olemaan saatavilla ja siirtyminen sähköautoon työmatkakulkineena tulee useammille mahdolliseksi.

      Mikä tässä on niin vaikeaa?

      • Anonyymi

        Yli 90% suomalaisista ei ikinä osta uutta autoa ja uusien autojen myynti on muutenkin tuhon partaalla. Uusien autojen myyntihän on romahtanut. Eikä mikään ihme kun uudet autot ovat nykyään järjestään ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa. Varsinkin sähköautot ovat surkeita romuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 90% suomalaisista ei ikinä osta uutta autoa ja uusien autojen myynti on muutenkin tuhon partaalla. Uusien autojen myyntihän on romahtanut. Eikä mikään ihme kun uudet autot ovat nykyään järjestään ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa. Varsinkin sähköautot ovat surkeita romuja.

        Minullakin on suunnitelmissa vaihtaa nykyinen 6-vuotias plugari noin 3-vuotiaaseen sähkikseen hintaluokassa 30k tai karvan päälle. Isolla akulla, jottei tarvitse mökkimatkoilla pysähdellä. Kotona on jo laturi seinässä, joten loppuu se vähäkin tankkaaminen. Joskus voi joutua lataamaan reissussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on suunnitelmissa vaihtaa nykyinen 6-vuotias plugari noin 3-vuotiaaseen sähkikseen hintaluokassa 30k tai karvan päälle. Isolla akulla, jottei tarvitse mökkimatkoilla pysähdellä. Kotona on jo laturi seinässä, joten loppuu se vähäkin tankkaaminen. Joskus voi joutua lataamaan reissussa.

        Ja sitten tuon sähköauton arvo romahtaa yhdessä vuodessa 6k.


    • Anonyymi

      tietyisti polttoaine pisteitä vähennetään, että sähköautoille olisi kysyntään,

    • Anonyymi

      Aivan samalla tavalla kuin lataus on polttoaineet ovat liikenneasemille pelkkä sisäänheittotuote. Tulos syntyy ravintolapalvelusta elintarvikemyynnistä ja muusta kaupasta. Mikään ei liikenneasemien toiminnassa ei muutu, pumput kentällä vaan vähenee ja lataustolppien määrä pihalla lisääntyy. Kaupunkien kylmäasemat varmastikkin katoaa tai korvautuvat latauskentillä.

      Ne tietenkin jotka eivät muutosta tajua ovat tässä pelissä häviäjiä.

      • Anonyymi

        Ja tuota ei tapahdu vielä kymmeniin vuosiin, koska enemmistö ajaa polttomoottoriautoilla vielä kauan aikaa.

        "Ne tietenkin jotka eivät muutosta tajua ovat tässä pelissä häviäjiä."

        Tuon tajuamiseen on vielä vähintään 20 vuotta aikaa. Muutos on niin hidas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuota ei tapahdu vielä kymmeniin vuosiin, koska enemmistö ajaa polttomoottoriautoilla vielä kauan aikaa.

        "Ne tietenkin jotka eivät muutosta tajua ovat tässä pelissä häviäjiä."

        Tuon tajuamiseen on vielä vähintään 20 vuotta aikaa. Muutos on niin hidas.

        Kauankos tuo lankapuhelimien katoaminen kesti, tai littanan TV:n yleistyminen? Kun muutos saavuttaa kriittisen pisteen, se etenee nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauankos tuo lankapuhelimien katoaminen kesti, tai littanan TV:n yleistyminen? Kun muutos saavuttaa kriittisen pisteen, se etenee nopeasti.

        Kännyköihin vertaaminen on idiotismin huippu. Kännykkä on halpa tuote jota käytetään vain vähän aikaa. Ja sama juttu TV:nkin. Autojen käyttöaika on 30 vuotta, joten nyt ostetut polttikset ovat käytössä vielä 30 vuotta.

        Ja yli 90% ostaa autonsa käytettynä eikä tule ostamaan sähköautoakaan uutena.

        Lisäksi sähköautojen myynti saavutti jo huippunsa ja nyt myynnit laskevat huimaa vauhtia maailmanlaajuisesti. Ei siis vain Suomessa vaan kaikkialla.

        Todellisuutta on se, että valtaosa Suomessa ajaa polttomoottoriautoilla myös vuonna 2040 ja monet jopa vuonna 2050.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännyköihin vertaaminen on idiotismin huippu. Kännykkä on halpa tuote jota käytetään vain vähän aikaa. Ja sama juttu TV:nkin. Autojen käyttöaika on 30 vuotta, joten nyt ostetut polttikset ovat käytössä vielä 30 vuotta.

        Ja yli 90% ostaa autonsa käytettynä eikä tule ostamaan sähköautoakaan uutena.

        Lisäksi sähköautojen myynti saavutti jo huippunsa ja nyt myynnit laskevat huimaa vauhtia maailmanlaajuisesti. Ei siis vain Suomessa vaan kaikkialla.

        Todellisuutta on se, että valtaosa Suomessa ajaa polttomoottoriautoilla myös vuonna 2040 ja monet jopa vuonna 2050.

        Oikeastaan auto on pikemminkin verrannollinen taloon, ei kännykkään. Kännykkään autoa vertaavat ovat aivottomia idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännyköihin vertaaminen on idiotismin huippu. Kännykkä on halpa tuote jota käytetään vain vähän aikaa. Ja sama juttu TV:nkin. Autojen käyttöaika on 30 vuotta, joten nyt ostetut polttikset ovat käytössä vielä 30 vuotta.

        Ja yli 90% ostaa autonsa käytettynä eikä tule ostamaan sähköautoakaan uutena.

        Lisäksi sähköautojen myynti saavutti jo huippunsa ja nyt myynnit laskevat huimaa vauhtia maailmanlaajuisesti. Ei siis vain Suomessa vaan kaikkialla.

        Todellisuutta on se, että valtaosa Suomessa ajaa polttomoottoriautoilla myös vuonna 2040 ja monet jopa vuonna 2050.

        Sähköautojen osuus myynnistä on noin 20% globaalisti tarkasteltuna. Tämä on toteutunut tänäkin vuonna. Kiinassa jo yli 50% kaikista myydyistä autoista on sähköautoja. Suomessakin jo yli 30% maahantuoduista autoista (uudet ja käytetyt) on sähköautoja tänäkin vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan auto on pikemminkin verrannollinen taloon, ei kännykkään. Kännykkään autoa vertaavat ovat aivottomia idiootteja.

        Suurin osa meistä vaihtaa autoa vähintään 5v välein. Kännykkä vaihtuu 3-4v välein. Ei tuossa kovin isoa eroa ole. Taloa vaihdetaan kyllä harvemmin mutta se ei olekaan kulutushyödyke.


    • Anonyymi

      Niin se maailma muuttuu kun se on tehtävä ja aina tulee jotain muuta tilalle.
      Nyt pitää vain bensanmyyjän olla hereillä ja kehittää toimintaansa ajoissa tulevaisuuteen, näin joutuu yrittäjä joskus toimimaan.

      • Anonyymi

        Myymään kotona käsin tehtyä luomusähköä?


    • Anonyymi

      Sähkön hinta nousee kun kysyntä kasvaa,, markkinoiden laki.

      Ja syntyy sähkökartelleja, aivan kuin kolumbialaisten ja meksikolaisten huumekartelleja.

      • Anonyymi

        Kerrothan lisää, mitkä yritykset nyt Suomessa muodostavat sähkökartellin..?
        Missä ne muut yritykset ovat?
        Miksi yhteisessä pohjoismaisessa sähköpörssissä (Nordpool) sähkön hinta voi samana päivänä vaihdella 0- 30 cent/kWh..?


    • Anonyymi

      Kuka on Vattenfallin "El Chapo"?

    • Anonyymi

      Bensa- asemat menossa konkurssiin?'
      En ymmärrä, ei se yksittäinen "asema", pari- kolme säiliötä ja pumput, ole yritys...

    • Anonyymi

      Jos tää koskee ruotsia niin siellägän asemat on aika köpösiä. Kylmöasema jossa myydään karkkia. Kahvia ei ainakaan saa.

    • Anonyymi

      "Ja jos katsot Tesla-Björnin ajamista Norjassa niin hänkin lataa lähes aina huoltiksilla "

      Tässä nyt on taas se kuuluisa maalaisjärki täysin kateissa. Mietipä nyt vähän. Kun tavikset ei aja tuollaisia matkoja. Eivätkä joudu lataamaan missään muualla kuin kotona tai mökillä muuten kuin poikkeustapauksissa.
      Ei normaali ihminen tuhlaa aikaansa maantiellä olemiseen.

      • Anonyymi

        Ja silti noissa huoltiksissa on toisinaan latauspaikat täynnä. Miten se on mahdollista, jos kukaan ei kerran lataa niissä? Norjassa on kuvattu tiettyihin aikoihin pitkiä jonoja latauspaikkoihin kun niitä ei edes riitä kaikille.

        Ja Norjaan tehdään koko ajan kymmenienkin autojen pikalatauspaikkoja. Noita pikalatauspaikkoja todellakin käytetään ja paljon.

        Ja tuo "normaali ihminen" on vain mielikuvituksesi tuotetta. Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana. Tuo ei ole edes harvinaista. Vaikka noita matkoja ei usein vuodessa tehtäisikään niin niitä silti useimmat menevät.

        Ja edelleen, Norjan tietojen perusteella huoltoasemat eivät tule katoamaan mihinkään. Ne pärjäävät siellä aivan kuten tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti noissa huoltiksissa on toisinaan latauspaikat täynnä. Miten se on mahdollista, jos kukaan ei kerran lataa niissä? Norjassa on kuvattu tiettyihin aikoihin pitkiä jonoja latauspaikkoihin kun niitä ei edes riitä kaikille.

        Ja Norjaan tehdään koko ajan kymmenienkin autojen pikalatauspaikkoja. Noita pikalatauspaikkoja todellakin käytetään ja paljon.

        Ja tuo "normaali ihminen" on vain mielikuvituksesi tuotetta. Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana. Tuo ei ole edes harvinaista. Vaikka noita matkoja ei usein vuodessa tehtäisikään niin niitä silti useimmat menevät.

        Ja edelleen, Norjan tietojen perusteella huoltoasemat eivät tule katoamaan mihinkään. Ne pärjäävät siellä aivan kuten tähänkin asti.

        Lisään... Ja valtaosa huoltoasemilla asioivista ei edes tankkaa asemalla. Usein huoltoaseman parkkipaikka on täynnä autoja, joista valtaosa ei ole tullut tankkaamaan autoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti noissa huoltiksissa on toisinaan latauspaikat täynnä. Miten se on mahdollista, jos kukaan ei kerran lataa niissä? Norjassa on kuvattu tiettyihin aikoihin pitkiä jonoja latauspaikkoihin kun niitä ei edes riitä kaikille.

        Ja Norjaan tehdään koko ajan kymmenienkin autojen pikalatauspaikkoja. Noita pikalatauspaikkoja todellakin käytetään ja paljon.

        Ja tuo "normaali ihminen" on vain mielikuvituksesi tuotetta. Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana. Tuo ei ole edes harvinaista. Vaikka noita matkoja ei usein vuodessa tehtäisikään niin niitä silti useimmat menevät.

        Ja edelleen, Norjan tietojen perusteella huoltoasemat eivät tule katoamaan mihinkään. Ne pärjäävät siellä aivan kuten tähänkin asti.

        Luinpa juuri uutisia joissa kerrotaan kokonaisen polttoainejakeluketjun konkurssista Norjassa ja odotettavissa olevista ongelmista useilla muillakin toimijoilla...
        Tosin suurimpana syynä polttoaineen kysynnän laskuun ei katsota olevan sähköautoissa vaan ihan yksinkertaisesti sama tekijä kuin miksi meillä esim. uusien autojen kauppa on olennaisesti viimeisen vuoden aikana laskenut: Ihmisten käyttövarojen väheneminen tai pelko sellaisesta, lainakorkojen nousu, työttömyys, yleinen varovaisuus kulutuksessa jne. eli yksinkertaisesti ihmisten taloustilanteen vaikeutuminen.
        Norja on vauras valtiona mutta asukkaat elävät melko samoin ja melko tiukalla taloudella kuin vaikkapa suomalaiset.


    • Anonyymi

      "Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana."

      Varmaan monet tekevät noin. Se vaan että tuo "monet" on edelleenniin pieni ryhmä matkasuorituksia että ei niille voi rakentaa elantoaan tai bisnestä.

      • Anonyymi

        Joskus yhtenä tai kahtena sesonkipäivävä voi useampikin tehdä tuollaisen ryntäyksen Suomen päästä päähän. Mutta mites ne ne kaikki muut päivät vuodesta?
        Kun silloinkin pitäisi hankkia elanto.


      • Anonyymi

        ""Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana."


        Jos nyt välttämättä haluaa tuhlata lomansa auton ratin takana niin kyllähän myös sähköautolla pääsee Suomen päästä päähän päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus yhtenä tai kahtena sesonkipäivävä voi useampikin tehdä tuollaisen ryntäyksen Suomen päästä päähän. Mutta mites ne ne kaikki muut päivät vuodesta?
        Kun silloinkin pitäisi hankkia elanto.

        Ja itse taas tunnen ihmisiä, joiden pitää toisinaan mennä töihin 400-500 km päähän eikä sinne kulje julkisia.


      • Anonyymi

        Niin, noita on ehkä vain 200 - 300 000 suomalaista. Tuo ei ole mitenkään harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse taas tunnen ihmisiä, joiden pitää toisinaan mennä töihin 400-500 km päähän eikä sinne kulje julkisia.

        Eli heidän päivittäinen työmatka- ajonsa on 800- 1000 Km, vaikuttaa järkipuuhalta. Sadan km keskinopeudella aamuin illoin ajoa 4- 5 tuntia, hyvää työpäivää vaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli heidän päivittäinen työmatka- ajonsa on 800- 1000 Km, vaikuttaa järkipuuhalta. Sadan km keskinopeudella aamuin illoin ajoa 4- 5 tuntia, hyvää työpäivää vaan...

        Siis menee 400-500 km päähän töihin pariksi päiväksi eli yöpyy perillä. Monilla yrittäjät tekevät urakkatöitä jopa satojen kilometrien päässä kotona.

        Et taida kuplassa elävänä eliitti-idioottina ymmärtää miten muiden työelämä toimii. Esimerkiksi yrittäjänä toimivat maanmittarit ottavat töitä vastaan lähes kaikkialta Suomesta. Jos työmaa Helsingissä tarvitsee maan mittausta niin maanmittaaja saattaa tulla Pohjanmaalta saakka tekemään mittauksen. Lisäksi tiedän ilmastointeja asentavan yrityksen joka lupaa tehdä asennuksen missä tahansa Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis menee 400-500 km päähän töihin pariksi päiväksi eli yöpyy perillä. Monilla yrittäjät tekevät urakkatöitä jopa satojen kilometrien päässä kotona.

        Et taida kuplassa elävänä eliitti-idioottina ymmärtää miten muiden työelämä toimii. Esimerkiksi yrittäjänä toimivat maanmittarit ottavat töitä vastaan lähes kaikkialta Suomesta. Jos työmaa Helsingissä tarvitsee maan mittausta niin maanmittaaja saattaa tulla Pohjanmaalta saakka tekemään mittauksen. Lisäksi tiedän ilmastointeja asentavan yrityksen joka lupaa tehdä asennuksen missä tahansa Suomessa.

        Lisään... Ja suuri osa rakennustyömailla työskentelevistä ei asu lähelläkään työmaata. Monet heistä nukkuvat parakeissa. Ei ole mitenkään erikoista, että rakennustyömiehien koti on toisella puolella maata. Toki tietenkin mukana on virolaisiakin, jotka kulkevat työmatkat lautalla Virosta Suomeen.


    • Anonyymi

      ""Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana.""

      Mutta mietipä tätä poltisänkyrä. Kun ajaa polttiksella joka päivä ne ajot duunin. kauppaan mökille jne ja koko ajan halvalla kotilatauksella.
      Mitä vidun merkitystä meille tavallisille suomalaisille on kuinka nopeasti voi rynnätä Suomen päästä päähän?

      Meille tavallisille suomalaisille on tärkeää mita jokainen kilometri maksaa. Ei me eletä elämäämme ajamalla ympäriinsä. Jokainen kilometri jonka voi jättää ajamatta on se paras kilometri, Sen ajan voi käyttää elämiseen.

      • Anonyymi

        Ai "säästää", kun samaan aikaan auton arvo alenee vuodessa monta kertaa enemmän kuin mahdolliset säästöt. Jokin sähkön tai bensan hinta on merkityksetön asia kokonaisuudessa, mutta aivoton sähköautofanaatikko muistaa vain sen.


    • Anonyymi

      "Monet ihmiset ajavat autolla koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin lomalle ja tekee matkan yhden päivän aikana.""

      Onhan tämä taa typeryyden huipentuma. Kun kysyy tuhannelta ihmiseltä että mikä heillä on elämänsä tarkoitus niin kuinka monen luulet vastaavan että "Ajaa autolla läpi Suomen pysähtymättä matkalla kertaakaan"

      Oikeasti. Mikä järki olisi käyttää ihmisen elämän yksi päivä tuollaiseen?

      • Anonyymi

        Sinä et ehkä käytä päivää tuohon, mutta monet käyttävät. Yksi paskan hailee mitä sinä teet, kukaan ei siitä piittaa. Kukaan ei välitä sinun mielipiteistäsi omassa elämässään.

        Ja ihmiset pysähtyvät toki matkalla, mutta Lapin matkan tekee kevyesti etelästä päivässä eikä tee edes tiukkaa. Olen minäkin kulkenut toisinaan 1 000 km päivässä autolla. Toki yleisempää on minulla kulkea 400 km kerralla ja sellaisen matkan teen noin 20 kertaa vuodessa.

        Ja joillakin on tapana ajaa läpi Euroopan autolla. Siis parissa viikossa ajetaan vaikka 5 - 6 000 km. Joillekin vain autoilu on lomailua. Ei tuo Euroopan matkailu omalla autollakaan ole harvinaista ja monet nauttivat siitäkin. Se, että sinä et siitä nauti ei merkitse paskaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ehkä käytä päivää tuohon, mutta monet käyttävät. Yksi paskan hailee mitä sinä teet, kukaan ei siitä piittaa. Kukaan ei välitä sinun mielipiteistäsi omassa elämässään.

        Ja ihmiset pysähtyvät toki matkalla, mutta Lapin matkan tekee kevyesti etelästä päivässä eikä tee edes tiukkaa. Olen minäkin kulkenut toisinaan 1 000 km päivässä autolla. Toki yleisempää on minulla kulkea 400 km kerralla ja sellaisen matkan teen noin 20 kertaa vuodessa.

        Ja joillakin on tapana ajaa läpi Euroopan autolla. Siis parissa viikossa ajetaan vaikka 5 - 6 000 km. Joillekin vain autoilu on lomailua. Ei tuo Euroopan matkailu omalla autollakaan ole harvinaista ja monet nauttivat siitäkin. Se, että sinä et siitä nauti ei merkitse paskaakaan.

        Sinusta piitataan oikein erityisen paljon, paapotaan pikkuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ehkä käytä päivää tuohon, mutta monet käyttävät. Yksi paskan hailee mitä sinä teet, kukaan ei siitä piittaa. Kukaan ei välitä sinun mielipiteistäsi omassa elämässään.

        Ja ihmiset pysähtyvät toki matkalla, mutta Lapin matkan tekee kevyesti etelästä päivässä eikä tee edes tiukkaa. Olen minäkin kulkenut toisinaan 1 000 km päivässä autolla. Toki yleisempää on minulla kulkea 400 km kerralla ja sellaisen matkan teen noin 20 kertaa vuodessa.

        Ja joillakin on tapana ajaa läpi Euroopan autolla. Siis parissa viikossa ajetaan vaikka 5 - 6 000 km. Joillekin vain autoilu on lomailua. Ei tuo Euroopan matkailu omalla autollakaan ole harvinaista ja monet nauttivat siitäkin. Se, että sinä et siitä nauti ei merkitse paskaakaan.

        "Sinä et ehkä käytä päivää tuohon, mutta monet käyttävät."

        Hyvin harvat käyttävät enää autoa lomamatkailuun. Tai muutenkaan ajavat peräsuoli pitkällään Suomea päästä.päähän.

        Ehkä joskus kasarilla tehtiin noin mutta ei enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinä et ehkä käytä päivää tuohon, mutta monet käyttävät."

        Hyvin harvat käyttävät enää autoa lomamatkailuun. Tai muutenkaan ajavat peräsuoli pitkällään Suomea päästä.päähän.

        Ehkä joskus kasarilla tehtiin noin mutta ei enää.

        Nykyään ajetaan paljon enemmän autoilla kuin kasarilla.


    • Anonyymi

      jos et huomannu niin besayhtiöt lähti jo 20 vuotta sitte

      pari jäi ja neki lopettaa

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Valtaosassa jopa pieniä kuntia on ainakin yksi asema. Itsekin olen usein alle 2000 asukkaan paikkakunnassa, jossa on 2 bensa-asemaa (molemmat toki kylmäasemia). Eikä paikkakunta ole edes merkittävien teiden varrella.

        Ja tuokin uutisessa mainittu tilanne oli vain väliaikainen. Pari kuukautta tuosta uutisesta Savukoskelle tuli uusi yrittäjä ja nyt Savukoskella on taas bensa-asema.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe