Luterilaisuus - maailman paras uskonto?

Anonyymi-ap

Luterilaisuus on mielestäni ainutlaatuinen uskonto maailmassa. Se julistaa sanoin ja teoin evankeliumia Jumalan rakkaudesta, mikä on ehdotonta. Valitettavasti käytännössä tämä evankeliumi on peittynyt nykyisin monenlaisen krääsän alle tälläkin palstalla. Yksi kirkkoon levinnyt harhaoppi on avioliittomoralismi jota erityisesti Kansanlähetys, Kansan Raamattuseura ja Suomen Raamattuopisto ovat innolla levittämässä. Sen keskeisin sanoma on: Ihmisen oma ratkaisu on kaiken mitta. Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni.

132

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja on valehtelija ja vääristelija. Aloittaja on puolueellinen ja itsekäs

      • Anonyymi

        Mitähän aloittaja valehteli ja vääristeli? Hänhän kertoi hyvin selvästi mitä luterilaisuus on. Sen voi jokainen tarkistaa Luterilaisista tunnustuskirjoista ja Lutherin pääteoksesta Sidottu ratkaisuvalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän aloittaja valehteli ja vääristeli? Hänhän kertoi hyvin selvästi mitä luterilaisuus on. Sen voi jokainen tarkistaa Luterilaisista tunnustuskirjoista ja Lutherin pääteoksesta Sidottu ratkaisuvalta.

        Jos hihhulin mielestä joku ei käy omiin uskomuksiin se on heti valehtelua ja vääristelyä. Mitään ei tietenkään voi olla vikana OMASSA ajattelussa :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän aloittaja valehteli ja vääristeli? Hänhän kertoi hyvin selvästi mitä luterilaisuus on. Sen voi jokainen tarkistaa Luterilaisista tunnustuskirjoista ja Lutherin pääteoksesta Sidottu ratkaisuvalta.

        ”Yksi kirkkoon levinnyt harhaoppi on avioliittomoralismi jota erityisesti Kansanlähetys, Kansan Raamattuseura ja Suomen Raamattuopisto ovat innolla levittämässä.”

        Aloitetaan vaikka tästä. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        ”Yksi kirkkoon levinnyt harhaoppi on avioliittomoralismi jota erityisesti Kansanlähetys, Kansan Raamattuseura ja Suomen Raamattuopisto ovat innolla levittämässä.”

        Aloitetaan vaikka tästä. 😺

        Ei aloiteta jankka. Kirkko ei jaa heidän ummehtuneita ajatuksia ja eikö viidesläisten pitänyt muutenkin lähteä kirkosta , kovat oli ainakin sinulla puheet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloiteta jankka. Kirkko ei jaa heidän ummehtuneita ajatuksia ja eikö viidesläisten pitänyt muutenkin lähteä kirkosta , kovat oli ainakin sinulla puheet.

        Jokainen tekee henkilökohtaisen päätöksensä. Minä olen lähtenyt jo v 2014. 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän aloittaja valehteli ja vääristeli? Hänhän kertoi hyvin selvästi mitä luterilaisuus on. Sen voi jokainen tarkistaa Luterilaisista tunnustuskirjoista ja Lutherin pääteoksesta Sidottu ratkaisuvalta.

        Luterilaisuus oli alkujaan 30 vuotta kestänyt sota.

        Sen jälkeen kaikkea mahdollista vastaan. Tänäkin päivänä. Tunnuskirjat ovat olleet turhia.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        ”Yksi kirkkoon levinnyt harhaoppi on avioliittomoralismi jota erityisesti Kansanlähetys, Kansan Raamattuseura ja Suomen Raamattuopisto ovat innolla levittämässä.”

        Aloitetaan vaikka tästä. 😺

        Olen tuntenut yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on hajonnut.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Jokainen tekee henkilökohtaisen päätöksensä. Minä olen lähtenyt jo v 2014. 😺

        Minä 1993.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Luterilaisuus on nimenomaan uskonto.

      • Anonyymi

        ”Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen Nimessään (Jeesuksen nimessä) kaikille kansoille.” Luuk. 24:47.

        Tämä tarkoittaa, että myös juutalaisen (kuten suomalaisenkin) on tehtävä parannus kaikista synneistään, niin luterilaisen, muslimin, hindun kuin juutalaisenkin. jne. Jeesus antaa siihen voiman. Joh. 1:12. ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt. 2:38. Siinä oleva lupaus kuuluu Sinullekin. Uskoon tulossa saat Pyhän Hengen lahjan, jota ilman et voi päästä Taivaaseen. Mutta Israelin Messias Jeesus antaa sinulle lisäksi Pyhän Hengen kasteen.

        Vesikaste ja henkikaste ovat eri tapahtumia, mutta ne molemmat kuuluvat sinulle.
        Uskoon tulossa Jumalan rakkaus tulee sydämeesi Pyhän Hengen kautta.


    • Anonyymi

      Jos teoilla saisi armon ja Jumalan rakkauden osakseen niin koko muu maailma pelastuisi hyvine tekoineen mutta itse joutuisin pulaan koska en yllä teoissa toisten tasalle.

      Monia pakanoita olen kohdannut joiden tekoja joudun kyyneleet silmissäni kiittelemään ja muistelemaan. He raatavat toisten onnen eteen mutta usein sairastelevat tai kohtaavat kuoleman nuorena.

      Omat tekoni ovat olkihimmeli ja heidän pelto täynnä heinää aseteltuna heinäseiväille.

      • Raamattu on mukava. Kukin tuomitaan tekojensa mukaan.


    • Ilmeisesti taivaaseen ei voi kiivetä tikapuuta pitkin vaan pitää toivoa, että sieltä tullaan vastaan.

    • Anonyymi

      Luterilaisuudessa on ainoa, oikea usko, mutta harva sielläkään uskoo. "Uskosta vanhurskas saa elää!"
      'Päivän Sana
      14.06.24
      Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. Gal. 5:4
      Paavalilla riitti loppumattomasti kärsivällisyyttä riitelevien seurakuntiensa jäsenille ja johtajille. Hän jaksoi opettaa, neuvoa ja rukoilla, että seurakunnat pysyisivät raittiissa uskossa ja evankeliumin vapaudessa. Monia valheveljiä oli liikkeellä, monia vääriä oppeja samoin. Rakkaudessa Paavali saattoi olla suurpiirteinen, mutta evankeliumin opissa hän oli periksi antamaton. Vaikka itse enkeli julistaisi muuta kuin mitä evankeliumi vaatii, on tämä kirottu. Tiukkuus ei johtunut vallanhalusta tai liian vaikeasta lapsuudesta. Kyseessä olivat paljon suuremmat asiat. Vain evankeliumi pitää kristityn kiinni Jeesuksessa. Evankeliumin sotkeminen lakiin tai lakihurskauden edistäminen muuten vievät lopulta koko evankeliumin ja yhteyden Jeesukseen. Laki astuu armon tilalle. Eihän mikään voisi olla sen vakavampaa. Siksi evankeliumin opin puhtaus on yhä vieläkin elämän ja kuoleman kysymys. Kysymys, josta ei pidä neuvotella.

      Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
      © Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy'

    • Anonyymi

      Olen usein ajatellut mihin nämä omalla ratkaisuillaan ja uskollaan kerskuvat oikeastaan uskovat. Minun mielestäni ei ainakaan Jeesukseen ja Jeesusta.

      • Anonyymi

        Etkö sinä ole päättänyt siirtyä epäuskosta uskoon? 😺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä ole päättänyt siirtyä epäuskosta uskoon? 😺

        "Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni."

        Tuohon lisäisin vielä, että siihen toki tarvitaan vanhempien ja kummien ratkaisuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni."

        Tuohon lisäisin vielä, että siihen toki tarvitaan vanhempien ja kummien ratkaisuja.

        Helluntailainen lisää aina vanhemmat ja kummit tuhon

        Heille ei Jeesus riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni."

        Tuohon lisäisin vielä, että siihen toki tarvitaan vanhempien ja kummien ratkaisuja.

        Sinänsä hyvä että hän tunnustaa että tarvii vanhempien ja kummien ratkaisuja eikä Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen lisää aina vanhemmat ja kummit tuhon

        Heille ei Jeesus riitä

        "Helluntailainen lisää aina vanhemmat ja kummit tuhon"

        Ja luterilaiset lisäävät siihen veden!

        Tuhoutuuko nuo kummit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Helluntailainen lisää aina vanhemmat ja kummit tuhon"

        Ja luterilaiset lisäävät siihen veden!

        Tuhoutuuko nuo kummit?

        Helluntailaisuus vaatii kaiketi veteen upotuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helluntailainen lisää aina vanhemmat ja kummit tuhon"

        Ja luterilaiset lisäävät siihen veden!

        Tuhoutuuko nuo kummit?

        Taas se puhuu vedestä tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä


    • Anonyymi

      Kun otat vastaan Jeesuksen Pelastajaksesi, saat syntisi anteeksi ”uskon kautta Hänen vereensä”, etkä joudu kadotukseen! Room. 3:23-25.Kun sitten olet ottanut vastaan Jumalan armon Jeesuksessa, on seuraava askel kasteelle tuleminen. Lapsikaste ja kirkon jäsenyys ei ole pelastanut sinua. Jeesus on ainoa ”Tie, Totuus ja Elämä”. Joh. 14:6.
      ”Ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa!” Room. 8:1.

      Jumala tahtoo antaa syntisi anteeksi. Lue Raamatusta 1. Johanneksen kirjeen 2:22-25.

      ”Hänen työtovereinaan me kehotamme teitä vastaan ottamaan Jumalan armon, niin ettei se jää turhaksi!” 2 Kor. 6:1,2.

      Tätä sanomaa et olisi voinut kuulla kirkossa. Mitä siis teet synneillesi? Ilman Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajana ei kukaan ole Jumalan lapsi eikä pääse taivaaseen. Ihminen voi kuulua kirkkoon ja muihin ihmisperusteisiin uskontoihin, mutta hän ei kuulu seurakuntaan ennen aitoa uskoon tulemista. Tie Jumalan yhteyteen on avattu vain Jeesuksen veren kautta. Hän sanoo: ”Minä ole Tie, Totuus ja Elämä! Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!” Joh. 14:6. Siinä Jeesus kumoaa kaikki uskonnot turhina ihmistekoina. ”Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa!” 2 Kor. 5:19.

      Jeesus ei ole uskonnollinen kirkon ideologia, vaan ylösnoussut Taivaan Kuningas ja herrojen Herra, jolla on kaikki valta Taivaassa ja maan päällä. Ota vastaan Hänet jo tänään! Jumala tahtoo antaa syntisi anteeksi! Pyhä Henki kehottaa sinut eroamaan kirkosta.Hanki itsellesi Raamattu (Raamattu Kansalle käännös). Ala lukea sitä Uuden testamentin puolelta. Lue rukoillen ja pyytäen, että Pyhä Henki avaa ymmärryksesi käsittämään Raamatun kirjoituksia. Rukoile ääneen ja Jeesuksen Nimessä!

      Jumala odottaa voidakseen olla Sinulle armollinen. Voit rukouksessa keskustella Jeesuksen kanssa kuin parhaan ystäväsi kanssa. Kun sitten päätät ottaa vastaan Jeesuksen Pelastajaksesi, ota yhteyttä. Järjestämme kastetilaisuuden, jossa sinut kastetaan upotuskasteella uuden Herrasi Jeesuksen Kristuksen Nimeen! Näin Sinusta tulee kristitty, Jumalan lapsi. Ja näin toimien sinä pääset Taivaaseen.

      • Anonyymi

        Vain uskoon tulleet pääsevät Taivaaseen. ”Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. ” Mark. 16:16.

        Johannes 11:25-27 “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”

        Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.”


      • Anonyymi

        "Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä; ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet." 2. Kor. 12:20-21

        Syntien katuminen ja synnistä kääntyminen kuuluu kristinuskoon!

        Jesaja 59:[20] "Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra."


      • Raamatussa oleva Jumala vaatii väärin tehneet kivitettäväksi kuoliaaksi. Jumala ei anna armoa eikä sovittele


    • Anonyymi

      Lutherin lahkon mukaan ihminen pelastuu vain armosta, oma toiminta ei vaikuta asiaan millään lailla. Siis kymmenen käskyn noudattamisellä ei ole mitään merkitystä. Erikoinen on setä Luther.

      • Anonyymi

        Käskyjä noudattamalla ei pelastu


      • Anonyymi

        Erikoinen setä Luther noudatti täysin yksi yhteen Paavalin syntiopin linjaa Raamatusta, missä Jeesus on vain tosi Jumalana kiroukseksi kirottu uhri (Gal.3:13), jonka juutalaisten Jumala JHWH, minkä Jeesus sanoi olevan Saatana, käskee tappamaan ja nostamaan koston käden seuraajien ylle (5.Moos.13). Sitä on ahne ihminen vain tulkinnut uskoja, armoja pelastuksia tuosta opista omaksi edukseen - virheellisesti, kun on annettu luulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käskyjä noudattamalla ei pelastu

        Käskyt ovat yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi

        Ei pelastu yksin armosta, vaan tarvitaan sydämen usko,
        Se usko synnyttää sen, että Jumalan käskyillä on väliä.
        Usko ilman tekoja on kuollut, Jumalan sanan mukaan.


    • Hiukan on tietenkin "puolueellinen" näkemys sinulla mutta ei sen puoleen kyllä omastaan ylpeä saa olla ja pitääkin olla :) Noista kansanraamattu seuran ja sley poppoista ei kannata pattia ottaa eivät edusta sitä perinteistä kirkkolaisuutta muutenkaan eivät koskaan olekaan edustaneet sillä eihän heillä olisi noita omia kerhojaan. Kirkkohan tekee parhaansa jotta nuo saataisiin lähtemään suosiolla vaatimalla ryhmäkuria ja rahavirrat ovat myös kirkon puolelta tukittu joitakin yksittäisiä seurakuntia lukuun ottamatta. Kovapäisiä perkuleita nuo tuntuvat olevan mutta kyllä roti panee oppimaan.

      • Anonyymi

        Ihanaa liberaalia lähimmäisen kirkko rakkautta taas sinulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa liberaalia lähimmäisen kirkko rakkautta taas sinulta.

        No siitähän saatte nimenomaan olla suorastaan kiitollisia kuinka kirkko ja suurin osa sen jäsenistä on niin lähimmäisen rakkaita. Eihän noita teidän kerhoja oli muutoin katsottu hetkeäkään ja nykyään tilanne on ajautunut siihen että suurin osa kirkoista heittäisi suoraan mierontielle tuollaiset. Nyt sentään saatte "valita"

        Katolilaisessa kirkossa ei olisi katsottu mokomaa touhua ikinä, saatikka ruokkivan käden puremista ja omaan pesään paskomista.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No siitähän saatte nimenomaan olla suorastaan kiitollisia kuinka kirkko ja suurin osa sen jäsenistä on niin lähimmäisen rakkaita. Eihän noita teidän kerhoja oli muutoin katsottu hetkeäkään ja nykyään tilanne on ajautunut siihen että suurin osa kirkoista heittäisi suoraan mierontielle tuollaiset. Nyt sentään saatte "valita"

        Katolilaisessa kirkossa ei olisi katsottu mokomaa touhua ikinä, saatikka ruokkivan käden puremista ja omaan pesään paskomista.

        Kyllä, maailma ja tämä palsta ovat paljon paremmat paikat uskoville kun sinä heitä rakastat.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No siitähän saatte nimenomaan olla suorastaan kiitollisia kuinka kirkko ja suurin osa sen jäsenistä on niin lähimmäisen rakkaita. Eihän noita teidän kerhoja oli muutoin katsottu hetkeäkään ja nykyään tilanne on ajautunut siihen että suurin osa kirkoista heittäisi suoraan mierontielle tuollaiset. Nyt sentään saatte "valita"

        Katolilaisessa kirkossa ei olisi katsottu mokomaa touhua ikinä, saatikka ruokkivan käden puremista ja omaan pesään paskomista.

        Eikös nuo herätysliikkeet ole pysyneet kirkon opissa kun liberaalit ovat pyyhkineet sillä persensä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nuo herätysliikkeet ole pysyneet kirkon opissa kun liberaalit ovat pyyhkineet sillä persensä?

        Eivät tietenkään ole. Eihän koko kerhoja olisi perustettu. Tuo on fakta ja siitä on aivan turha vängätä se ei muutu miksikään. Niiden "juuret" ovat muualta haettua hörhöilyä ja alun perinkin kapinaliikkeitä.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus perustuu Jahven uhrikulttiin (Jahve, wikipedia), missä syntiuhrilahjana käytetään Jeesusta Kristus nimellä tosi Jumalana kirottuna, kidutettuna ja teurastettuna uhrina Raamatun sanoin, joka syödään ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä (Augsburgin tunnustus). Sillä kenen mielestä tämä on Pyhä ja hyvä uskonto, on päässä vikaa.

    • Anonyymi

      Niin just, saat ILMAISEN ARMON, kun uskot.

      Nyt on vain niin, että tämä ahneuteen vetoava tarjous, jolla myyt sielusi Saatanalle tarkoittaakin sitä, että VAIN YKSIN ARMOSTA pääset pois helvetistä, jos se uhrina itsesi puolesta palvomasi tosi Jumala tulee pelastamaan, koska Luther puhdisti uskonnosta anekaupan, etkä pääse pois enää rahalla.

      • Anonyymi

        Juu, Lutherinkin mukaan tällainen ansaitsematon armorakkaus eli salaisen Jumalan salainen päätös, päästä pois helvetistä tuossa tilanteessa, voisi ehkä olla, mutta prosentuaalisesti ajatellen se on kyllä sama kuin mahdottomuus.

        En laskisi sen armon varaan palvoakseni Jeesusta tosi Jumalana kuoliaaksi kidutettuna uhrilahjana taholle, jonka eläessään sanoi olevan Saatana.


    • Anonyymi

      luterilaisille kelpaa raha 🤣

      • Anonyymi

        En ole nähnyt vielä ketään kenelle se ei kelpaisi, ja koko rahaideakin on, kun istuskelelee ison kauppakeskuksen markkinatorin nurkassa, kuin olisi helvetin esikartanolta katsomassa helvettiin ihmisten haluhysteriaa. Ja huippu tässä haluhysteriasssa on jo itse uskonto, jonka kuvitellaan tekevän ilmaisen armotarjouksen, jos palvot jopa Jeesusta Jumalana itsesi puolesta kuoliaaksi kidutettuna uhrina, joka itse lupasi seuraajilleen ihmeiden tekokyvyn ilman rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt vielä ketään kenelle se ei kelpaisi, ja koko rahaideakin on, kun istuskelelee ison kauppakeskuksen markkinatorin nurkassa, kuin olisi helvetin esikartanolta katsomassa helvettiin ihmisten haluhysteriaa. Ja huippu tässä haluhysteriasssa on jo itse uskonto, jonka kuvitellaan tekevän ilmaisen armotarjouksen, jos palvot jopa Jeesusta Jumalana itsesi puolesta kuoliaaksi kidutettuna uhrina, joka itse lupasi seuraajilleen ihmeiden tekokyvyn ilman rahaa.

        Aika koomista - mutta raha voitti ilmaisella armotarjouksellaan - Jeesuksen ihmeidentekokyky ei ollut ilmainen - piti tehdä niitä isän tahtomia tekoja, ja oikeus niin toiselle kuin toisellekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika koomista - mutta raha voitti ilmaisella armotarjouksellaan - Jeesuksen ihmeidentekokyky ei ollut ilmainen - piti tehdä niitä isän tahtomia tekoja, ja oikeus niin toiselle kuin toisellekin.

        Ja se ilmainen armotarjous Rahalla löytyy Ilmestyskirjan luvusta 13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt vielä ketään kenelle se ei kelpaisi, ja koko rahaideakin on, kun istuskelelee ison kauppakeskuksen markkinatorin nurkassa, kuin olisi helvetin esikartanolta katsomassa helvettiin ihmisten haluhysteriaa. Ja huippu tässä haluhysteriasssa on jo itse uskonto, jonka kuvitellaan tekevän ilmaisen armotarjouksen, jos palvot jopa Jeesusta Jumalana itsesi puolesta kuoliaaksi kidutettuna uhrina, joka itse lupasi seuraajilleen ihmeiden tekokyvyn ilman rahaa.

        Totta vippaslössitkin ovat siitä varsin kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se ilmainen armotarjous Rahalla löytyy Ilmestyskirjan luvusta 13.

        Kirkot osaavat rahastaa Jumalan armolla:
        "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Tai: "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkot osaavat rahastaa Jumalan armolla:
        "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Tai: "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Vesitipat ja u-k-i-e nr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkot osaavat rahastaa Jumalan armolla:
        "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Tai: "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Helluntaikirkolla on tapa rahastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkolla on tapa rahastaa

        Tarkoitat varmaan RAKASTAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan RAKASTAA!

        Ei kun rahastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun rahastaa

        Aivan. Lut kirkko verottaa jäseniään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Lut kirkko verottaa jäseniään!

        Hel kirkko kerää kymmenykset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun rahastaa

        Aivan, raha on ukastajilla täälläkin mielessä


      • Mellerille ei?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mellerille ei?

        Ei hänkään ihan ilmaiseksi ole sanaa jakanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hänkään ihan ilmaiseksi ole sanaa jakanut.

        Juu.

        Muistan kun hän valehteli Raamatusta.

        Hän toisti valheensa samassa radio-ohjelmassa.

        Siihen hyytyi Meller.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkot osaavat rahastaa Jumalan armolla:
        "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Tai: "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Niin, ainoa ongelmahan onkin vain, ettei koko kristinuskoon kuulu sielua, koska se on uskolla myyty sille samalle Paholaiselle, joka Lutherin mukaan asetetasn kasteella ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi.

        RAAMATUN MUKAAN KRISTINUSKON JUMALA ON SAATANA.

        Ei vaan mene perille.....


    • Anonyymi

      Luterilaisuus ei ole uskonto vaan uskonto kristinuskoon kuuluva kirkkokunta.

      • Anonyymi

        ?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ?????

        Kristinusko = teologisesti määritelty uskonto.
        Luterilainen kirkko = yksi kristinuskon kirkkokunnista.


    • Anonyymi

      USKONNOT KUTEN POLIITIKOT ON KAIKKI TÄYTTÄ PASKAA

    • Anonyymi

      Ehkä mutta usko Jeesukseen on maailman ainut usko!!

      • Anonyymi

        Maailma on täynnä eri uskoja.
        Uskoja on niin monta miljardia kuin on ihmisiäkin.


    • Anonyymi

      Valitettavasti EN voi olla aloittajan kanssa samoilla linjoilla siitä, että Luterilaisuus on ”ainutlaatuinen” uskonto maailmassa. Perusteluni.
      Ensiksikin koko kirkon historia on kauttaaltaan verivelkainen Jumalan silmissä.
      Syy= väkivalta ja lukemattomat sodat ristiretkistä tähän aikaamme saakka.

      Luterilainen kirkko on tallannut ja heittänyt nurkkaan kuin likaisen vaatteen Jumalan moraalinormit salliessaan vähemmistöryhmien vihkimisen avioliittoon vastoin Raamatun selvää avioliitto käsitettä. Tämä on jo yksin hyvin vakava vääristymä.
      Luterilainen kirkko ei ole kyennyt aktivoimaan jäseniään siis kirkossa kävijöitä hedelmälliseen evankeliointiin, joka on jokaisen Jeesusta seuraavan pyhä velvollisuus. Eikö Jeesus nimenomaan käskenyt seuraajiaan, siis myös tulevien riippumatta millä vuosisadalla joku elää viemään sanoma hänestä maanääriin saakka. Jeesus esitti sen verbi eli käsky muodossa ” menkää”. Siinä ei ole sijaa selittelyihin ja puolusteluihin.

      Hyvin harva Luterilainen evankelioi tänä aikana. Miten näille mahtaakaan käydä kun Jeesus tulee pian ja kysyy heiltä, että tottelivatko he käskyä viedä sanoma hänestä hätää kärsiville lähimmäisille? Luulen että uskossa haalentuneille Luterilaisille käy samalla tavalla, kuin vertauksessa viisaista ja tyhmistä neitsyeistä, jotka eivät olleet hankkineet lamppuihinsa öljyä sillä aikaa, kun sulhanen oli muualla.
      Sitten naispappeus…kas tässäkin kirkko toimii täysin epäraamatullisesti.
      Voisin jatkaa lisää vaikka kuinka, mutta televisiosta alkaa leffa…taitaa olla jo alkanut.
      Tässä oli minun mielipiteeni perusteluineen. Ei tarvitse olla samaa mieltä.

      • Anonyymi

        "Voisin jatkaa lisää vaikka kuinka, mutta televisiosta alkaa leffa…taitaa olla jo alkanut..."

        Siinäpä sitä sinun julistusta.


      • Anonyymi

        Miten ollaan 'Pyhällä velvollisuudella' Jeesuksen seuraajia eriarvoistamalla homoseksuaalit heteroista Paavalin 'Jumalan' opilla, jonka Jeesus sanoo Raamatussa olevan Saatana ja kaiken valheenisä. Päivi Räsäsen Jahven kultin operaatiolla, kun 2 kk aikaisemmin vuonna 2019, kun Päivä Räsänen aloitti oikeuslaitokseen johtaneen kamppanjansa, todettiin Suomen eksegetiikan laitoksen väitöksellä myös Jeesuksen olleen homoseksuaali - tai ainakin hänestä kertovan Paavalin Raamatun tarinan mukaan olleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ollaan 'Pyhällä velvollisuudella' Jeesuksen seuraajia eriarvoistamalla homoseksuaalit heteroista Paavalin 'Jumalan' opilla, jonka Jeesus sanoo Raamatussa olevan Saatana ja kaiken valheenisä. Päivi Räsäsen Jahven kultin operaatiolla, kun 2 kk aikaisemmin vuonna 2019, kun Päivä Räsänen aloitti oikeuslaitokseen johtaneen kamppanjansa, todettiin Suomen eksegetiikan laitoksen väitöksellä myös Jeesuksen olleen homoseksuaali - tai ainakin hänestä kertovan Paavalin Raamatun tarinan mukaan olleen?

        Ja lisäyksenä vielä - te helvetin Saatanan kyykäärmeet sikiöt olette todella ansainneet sen Raamattuun Paavalin teille - luonnostanne vihattaville - kirjoittaneen helvetin tuomion, mitä kristitty kirkko juuri edustaa.


      • Jeesus puhui sen ajan opetuslapsille. Menkää.

        Avioliitto ei voi olla rajoitettu. Nyt on hyvin.

        Raamatussa papin hommat olivat niin raskaat, että ei nainen niistä olisi selvinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäyksenä vielä - te helvetin Saatanan kyykäärmeet sikiöt olette todella ansainneet sen Raamattuun Paavalin teille - luonnostanne vihattaville - kirjoittaneen helvetin tuomion, mitä kristitty kirkko juuri edustaa.

        Evlut kirkko on luopiokirkko.


      • Anonyymi

        Voi, voi. Homot ja naispapit kivinä kengässä? On sinulla uskonto.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus puhui sen ajan opetuslapsille. Menkää.

        Avioliitto ei voi olla rajoitettu. Nyt on hyvin.

        Raamatussa papin hommat olivat niin raskaat, että ei nainen niistä olisi selvinnyt.

        Harhaoppisi on tiukassa! Oikea opetus löytyy, kun luet kokonaisuuden eikä vain yhtä lausetta: "Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja OPETTAKAA heitä NOUDATTAMAAN kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Avioliitto oli tosiaan merkityksellinen "perhetoimitus" ja se oli silloinkin vain naisen ja miehen välinen julkinen pyhä liitto hääjuhlineen ja periytyi juutalaisten avioliittokäsityksestä Jumalan lahjana ihmisille!

        Jos itse nimetä pitää homosuhdetta avioliittona tai jonain muuna sopimuksena, sen saat tietysti pitää. Mutta se ei muuta julkista avioliittoa ainoastaan naisen ja miehen pyhänä liittona niin juutalaisen kuin kristitynkin historian ja perinteen mukaan.


    • Anonyymi

      Rukoillaan, että aloittaja tulisi uskoon ja lopettaisi sen myötä toistuvat samat valheensa muista, jotka on monet kerrat valheiksi todistettu herätysliikkeiden omista opetuksistakin lainaten. Aloittajan jankuttamaa pahantahtoista valhetta ne eivät edelleenkään tue. Aloittajalle on tarkkaan kerrottu mitä asioilla on tarkoitettu, mutta hän jatkaa samaa vääristelyä mielellään tietäen muka paremmin miten asianomaiset asioista ajattelevat, kuin he itse. Hän esittää tosiasiassa olevansa oppimaton, kykenemätön pääsemään ajattelussaan eteenpäin, vaan jää paikoilleen jankuttamaan. Pääasiassa aloittaja ei edes halua osoittaa mitään ymmärrystä selvästikin halveksimaansa ihmisryhmää kohtaan, vaan trollata samoilla asioilla muista väärää todistusta antaen.

    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Luterilaisuus julistaa Jumalan ehdotonta rakkautta. Tämä on evankeliumia.

      • Anonyymi

        Jumalan rakkaus on ehdotonta, eikä sen saamiseksi tarvita edes kastetta.
        "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän"! Joh 3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan rakkaus on ehdotonta, eikä sen saamiseksi tarvita edes kastetta.
        "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän"! Joh 3:16

        OK. Jumalan rakkaus on ehdotonta. Uskokaan ei ole ehto vaan oikeus. Saanko minäkin uskoa, kysytään lestaadiolaisten seuroissa? Vapaakirkollisilla usko on ehto eli oma teko ja suoritus. Heille Jeesus ei ole pelastaja vaan heidän oma uskonsa. Ero on kuin yöllä ja päivällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK. Jumalan rakkaus on ehdotonta. Uskokaan ei ole ehto vaan oikeus. Saanko minäkin uskoa, kysytään lestaadiolaisten seuroissa? Vapaakirkollisilla usko on ehto eli oma teko ja suoritus. Heille Jeesus ei ole pelastaja vaan heidän oma uskonsa. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

        Kenen uskolla luterilainen meinaa pelastua ?

        Naapurin taunonko vaiko kenen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen uskolla luterilainen meinaa pelastua ?

        Naapurin taunonko vaiko kenen ?

        Ei, kyllä se kummien usko riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä se kummien usko riittää.

        Mihin se riittää?
        Ilmaiseen hautapaikkaanko?


      • Anonyymi

        kolme viestiä peräkkäin jo sinulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen uskolla luterilainen meinaa pelastua ?

        Naapurin taunonko vaiko kenen ?

        Oletko tauno? Emme tarvitse sinun uskoasi. Me luterilaiset tavoittelemme Jeesuksen Kristuksen uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tauno? Emme tarvitse sinun uskoasi. Me luterilaiset tavoittelemme Jeesuksen Kristuksen uskoa.

        Kristus on uskon kohde


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolme viestiä peräkkäin jo sinulta

        Oliko sinulla jotain asiaakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla jotain asiaakin?

        sinulla ei tunnu olevan kuin kummeja ja hautapaikkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinulla ei tunnu olevan kuin kummeja ja hautapaikkoja

        Oliko tuo jo viides viesti sinulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tuo jo viides viesti sinulta?

        Nyt kirjoitit vain yhden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kirjoitit vain yhden?

        No tuo oli kuudes!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo oli kuudes!

        U-k-i-e nr selvästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        U-k-i-e nr selvästi

        Mutta sinä et taida olla selvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        U-k-i-e nr selvästi

        joo sehän se


    • Anonyymi

      Luterilaisuus - maailman paras uskonto! 100% luterilaisuus=100% varmuudella helvettiin.

      • Anonyymi

        niinkö sielunvihollinen sinulle opetti?


    • Anonyymi

      Ymmärsinkö "uskovaisuuden väärin" ? vai tuliko luterilaiselta toisen arvostelua ja jokunen moitteen sanakin, eikös se ole aika "farisealaisuutta " ? Olipa ns lahko ,suunta mikä tahansa , kun tunnustaa uskonsa ja parannuksen kautta elää ,yrittää elää niinkuin sana sanoo, jokapäiväisen katumuksen kautta ,koska IHMINEN TEKEE JOKAPÄIVÄ TIETÄMÄTTÄÄN SYNTIÄ ! TÄYDELLISTÄ IHMISTÄ EDES USKOVAISTA EI OLE,siihen perustuu se ,että _jokapäiväisen katumuksen kautta ,yrittää elää sanan mukaan. Siitä oikeassa uskossa on kyse !! Miettikääpä tarkkaan asiaa ja tutkikaa !

    • Anonyymi

      Eri uskontoja ei voi panna arvojärjestykseen uskonnonvapaus lainkaan mukaan. Se on myöskin hyvin henkilökohtainen asia joka ei muille kuulu kuin kaikille itselleen.

      • Anonyymi

        Uskonnonvapaus ei kiellä panemasta uskontoja paremmuusjärjestykseen. Ihmisellä on oikeus sanoa mielipiteensä myös uskonnoista. Tätä oikeutta aloittajakin käytti ja vielä hyvin perustellen.


    • Anonyymi

      OK. Luterilaiseen kirkkoon on soluttautunut viime vuosisadalta alkaen kolminkertainen harhaoppi rapakon toiselta puolelta. Se toistelee tyypillistä helluntailaiskarismaanista ideaansa ja se on saanutkin jalkansa oven väliin viidesläisyyden muodossa. Nämä kolme uskonkohtaa eivät kuulu luterilaiseen tunnustukseen. 1. Usko Raamatun erehtymättömyyteen. 2. Usko heteroseksuaaliseen avioliittoon armonvälineenä. 3. Uskon syntymisen näkeminen ihmisen omana tekona.

    • Anonyymi

      Luterilainen käsitys Jumalan armosta (Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni) on parasta sielunhoitoa mitä tiedän. Jos tätä toteutettaisiin käytännössä sanoista tekoihin, maailma olisi paljon parempi paikka elää. Jeesus kutsui seuraajansa levittämään tätä evankeliumia laupiaan samarialaisen esimerkin mukaisesti.

      • Anonyymi

        Totta, mutta kun luterilainen kirkko laittaa ehdoksi tuolle armolle kasteen!
        Jeesuksen luo saavat mennä KAIKKI ihmiset eikä mitään kastevaatimusta ole.
        "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta kun luterilainen kirkko laittaa ehdoksi tuolle armolle kasteen!
        Jeesuksen luo saavat mennä KAIKKI ihmiset eikä mitään kastevaatimusta ole.
        "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

        Luterilaisessa kirkossa ei pakoteta kasteelle, mutta ei kielletäkään vanhempia kastamasta lastaan jos he sitä haluavat. Pappi voi kuitenkin ehdottaa kastetta vakiintuneen käytännön mukaisesti. Kaste ei ole pelastumisen edellytys. Jumala kyllä voi pelastaa ihmisen ilman kastettakin. Kaste on ihmistä varten. Ihminen ei ole kastetta varten.

        Vapaakirkoissa suorastaan painostetaan ottamaan aikuiskaste. Muuten et ole hyväksytty seurakunnan jäsen. Lopetetaan jopa tervehtiminen. Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa ei pakoteta kasteelle, mutta ei kielletäkään vanhempia kastamasta lastaan jos he sitä haluavat. Pappi voi kuitenkin ehdottaa kastetta vakiintuneen käytännön mukaisesti. Kaste ei ole pelastumisen edellytys. Jumala kyllä voi pelastaa ihmisen ilman kastettakin. Kaste on ihmistä varten. Ihminen ei ole kastetta varten.

        Vapaakirkoissa suorastaan painostetaan ottamaan aikuiskaste. Muuten et ole hyväksytty seurakunnan jäsen. Lopetetaan jopa tervehtiminen. Kokemusta on.

        Esimerkiksi helluntailaisuudessa on kokonainen leegio vaatimuksia jos haluat tulla hyväksytyksi tuohon lahkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa kirkossa ei pakoteta kasteelle, mutta ei kielletäkään vanhempia kastamasta lastaan jos he sitä haluavat. Pappi voi kuitenkin ehdottaa kastetta vakiintuneen käytännön mukaisesti. Kaste ei ole pelastumisen edellytys. Jumala kyllä voi pelastaa ihmisen ilman kastettakin. Kaste on ihmistä varten. Ihminen ei ole kastetta varten.

        Vapaakirkoissa suorastaan painostetaan ottamaan aikuiskaste. Muuten et ole hyväksytty seurakunnan jäsen. Lopetetaan jopa tervehtiminen. Kokemusta on.

        Miksi valehtelet: ". Kaste ei ole pelastumisen edellytys"??

        Augsburgin tunnustus väittää toisin:
        Perisynti
        "tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

        Hävettääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet: ". Kaste ei ole pelastumisen edellytys"??

        Augsburgin tunnustus väittää toisin:
        Perisynti
        "tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

        Hävettääkö?

        Ei kun tuo on n Raamatun mukainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun tuo on n Raamatun mukainen

        Onko sinulla oma Raamattu?

        Perinteinen KirkkoRaamattu ei tunne noin julma oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla oma Raamattu?

        Perinteinen KirkkoRaamattu ei tunne noin julma oppia.

        Perinteinen kirkkoraamattu tuntee tuon julman opin että vain uudestisyntynyt voi päästä Jumalan valtakuntaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet: ". Kaste ei ole pelastumisen edellytys"??

        Augsburgin tunnustus väittää toisin:
        Perisynti
        "tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

        Hävettääkö?

        Kaste teknisesti suoritettuna ei synnytä ketään uudesti. Tarvitaan myös Pyhän Hengen voima


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen kirkkoraamattu tuntee tuon julman opin että vain uudestisyntynyt voi päästä Jumalan valtakuntaan

        Tarkoitatko, että Jeesus valehteli, kun sanoi pienistä lapsista:
        "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste teknisesti suoritettuna ei synnytä ketään uudesti. Tarvitaan myös Pyhän Hengen voima

        kasteessa nimenomaan annetaan Pyhä Henki .
        mutta jos ei viitsi tutkia , niin sitten uskoo "henki kun henki"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Jeesus valehteli, kun sanoi pienistä lapsista:
        "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."

        Jeesus ei sanonut että heidän vaan sen kaltaisten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Jeesus valehteli, kun sanoi pienistä lapsista:
        "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."

        Jos luet koko kappaleen, vasta sitten ymmärrät oikein "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin pieni lapsi, hän ei voi päästä sinne sisälle". Vastaanottaminen tarkoittaa juuri USKOA, mikä on lapsella aitoa. Se on aikuisillekin esimerkki oikeasta uskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteessa nimenomaan annetaan Pyhä Henki .
        mutta jos ei viitsi tutkia , niin sitten uskoo "henki kun henki"

        Uudestisyntymiseen tarvitaan nimenomaan kaksi asiaa eli vesi ja Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet koko kappaleen, vasta sitten ymmärrät oikein "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin pieni lapsi, hän ei voi päästä sinne sisälle". Vastaanottaminen tarkoittaa juuri USKOA, mikä on lapsella aitoa. Se on aikuisillekin esimerkki oikeasta uskosta.

        Ei tarkoita uskoa, vaan yritäpä selittää lapselle, että miksi se pyhäkoulun kiva Jeesus setä on naulattu ristiin ja kidutettu kuoliaaksi ihmisten takia, ja se on hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita uskoa, vaan yritäpä selittää lapselle, että miksi se pyhäkoulun kiva Jeesus setä on naulattu ristiin ja kidutettu kuoliaaksi ihmisten takia, ja se on hyvä asia.

        Lisäystä. Kerro, että miten selittäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen kirkkoraamattu tuntee tuon julman opin että vain uudestisyntynyt voi päästä Jumalan valtakuntaan

        Minkä Jumalan valtakuntaan - kristinuskossakin niitä on kaksi - juutalaisten opettama ja Jeesuksen opettama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä. Kerro, että miten selittäisit.

        Mene pyhäkouluun, siellä kerrotaan sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene pyhäkouluun, siellä kerrotaan sinulle.

        En minä pyhäkoululta kysy, vaan teiltä. Ota ne porkkanat sieraimistasi, että ymmärrät oikein.


    • Anonyymi

      Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme kautta, niin minä siis pelastun palvelemaan lihalka synnin lakia - lukee selvällä suimen kielellä Paavalin Riomalaiskirjeen 7. luku, kaksi viimmeistä jaetta, ja on koko kristinuskon luterilaisuuden perustana.

      Kerrotko, että mikä tässä on se Jumalan armo?

      • Anonyymi

        Aloitusviestistä:

        "Luterilaisuus on mielestäni ainutlaatuinen uskonto maailmassa. Se julistaa sanoin ja teoin evankeliumia Jumalan rakkaudesta, mikä on ehdotonta. Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni."

        Paavalin Roomalaiskirje:

        "7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

        Mikä tässä on Jumalan rakkaus ja armo? Miksi Jumala haluaa, että palvelemme lihalla synnin lakia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitusviestistä:

        "Luterilaisuus on mielestäni ainutlaatuinen uskonto maailmassa. Se julistaa sanoin ja teoin evankeliumia Jumalan rakkaudesta, mikä on ehdotonta. Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni."

        Paavalin Roomalaiskirje:

        "7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

        Mikä tässä on Jumalan rakkaus ja armo? Miksi Jumala haluaa, että palvelemme lihalla synnin lakia?

        Edelleen Jeesuksen sovitusuhrissa /- täytetyssä teossa ja vain siinä. Ei Jumala tahdo, että palvelemme lihalla synnin lakia, mutta se on totuus lihastamme emmekä muuta voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitusviestistä:

        "Luterilaisuus on mielestäni ainutlaatuinen uskonto maailmassa. Se julistaa sanoin ja teoin evankeliumia Jumalan rakkaudesta, mikä on ehdotonta. Luterilainen käsitys armosta on kuitenkin edelleen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni."

        Paavalin Roomalaiskirje:

        "7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

        Mikä tässä on Jumalan rakkaus ja armo? Miksi Jumala haluaa, että palvelemme lihalla synnin lakia?

        Niin, tarkoittaako tämä hiljaisuus nyt sitä, että te vain uskotte, mutta te ette edes tiedä miksi te uskotte?

        Koko kristinuskon ydinkysymys, ja Paavalin tärkein opetuskirje, johon teidän koko uskonne perustuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tarkoittaako tämä hiljaisuus nyt sitä, että te vain uskotte, mutta te ette edes tiedä miksi te uskotte?

        Koko kristinuskon ydinkysymys, ja Paavalin tärkein opetuskirje, johon teidän koko uskonne perustuu.

        Ja olette nyt sitten - kuten edellä mainostatte - aidosti lapsen uskolla ottaneet taivasten valtakunnan vastaan, mutta ette tiedä miksi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja olette nyt sitten - kuten edellä mainostatte - aidosti lapsen uskolla ottaneet taivasten valtakunnan vastaan, mutta ette tiedä miksi?!

        MIKSI JUMALA HALUAA TEIDÄN PALVELEVAN LIHALLA SYNNIN LAKIA?


      • Anonyymi

        Siinähän se kerrotaan selvästi. Ota se potta nyt jo pois päästäsi senkin syntisäkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se kerrotaan selvästi. Ota se potta nyt jo pois päästäsi senkin syntisäkki.

        Ja sinä syntisäkki et pysty sitä omin sanoin sanomaan, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä syntisäkki et pysty sitä omin sanoin sanomaan, niinkö?

        En usko, että teidän uskovien idea siitä, että Jumala haluaa ihmisen tekevän pahaa ja palvelevan lihalla synnin lakia, minun lisäksi muillekaan kovin helposti aukeaa, joten kaipaavat hekin nyt kyllä aidon tosi uskovan selittämää. Tässä ketjussakin julistavat edellä uskoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen Jeesuksen sovitusuhrissa /- täytetyssä teossa ja vain siinä. Ei Jumala tahdo, että palvelemme lihalla synnin lakia, mutta se on totuus lihastamme emmekä muuta voi.

        Jahas - sinne väliin oli laitettu viesti.

        Tarkoitat siis, että Jumala itse teki itsemurhan ristille kirottuna teidän lihanne tähden, että saitte Saatanan Jumalaksi, ja pelastuitte palvelemaan lihalla synnin lakia, ja Paavalin sanoin tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte?

        Miksi Jumala niin olisi tehnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas - sinne väliin oli laitettu viesti.

        Tarkoitat siis, että Jumala itse teki itsemurhan ristille kirottuna teidän lihanne tähden, että saitte Saatanan Jumalaksi, ja pelastuitte palvelemaan lihalla synnin lakia, ja Paavalin sanoin tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte?

        Miksi Jumala niin olisi tehnyt?

        Ja sinne edelle - kun piti ottaa se taivasten valtakunta lapsen uskolla vastaan.

        Selitättekö te lapsillekin, ettei tarvitse välittää vaikka tekee pahaa, kun kiva Jeesus setä on kuollut meidän puolesta, niin saatte tehdä ihan mitä haluatte - vaikka ristiinnaulita kiva opettaja koulun seinään ja kiduttaa kuoliaaksi , tai ampua pari koulukaverianne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen Jeesuksen sovitusuhrissa /- täytetyssä teossa ja vain siinä. Ei Jumala tahdo, että palvelemme lihalla synnin lakia, mutta se on totuus lihastamme emmekä muuta voi.

        Se on kyllä totta - varsinkin uskovaiset pedofiilit eivät ole millään onnistuneet pitämään näppejään lapsista irti.

        Yksistään nyt Espanjassa viimme vuonna ilmoitetun mukaan katolisella kirkolla on tällä hetkellä tutkinnassa liki puolimiljionaa lasten hyväksikäyttötapausta.

        Suomen suurin pedofiilikeskittymä uutisoinnin mukasn löytyi vanhoillislestadiolaisten piiristä - 140 tunnettuakin Jumalan sanan julistajaa, joista useilla oli kymmeniäkin hyväksikäytön kohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä totta - varsinkin uskovaiset pedofiilit eivät ole millään onnistuneet pitämään näppejään lapsista irti.

        Yksistään nyt Espanjassa viimme vuonna ilmoitetun mukaan katolisella kirkolla on tällä hetkellä tutkinnassa liki puolimiljionaa lasten hyväksikäyttötapausta.

        Suomen suurin pedofiilikeskittymä uutisoinnin mukasn löytyi vanhoillislestadiolaisten piiristä - 140 tunnettuakin Jumalan sanan julistajaa, joista useilla oli kymmeniäkin hyväksikäytön kohteita.

        Tämä lihalla synnin lain palveleminen kirotun Jeesuksen nimeen tosi Jumalana, on yksistään lasten hyväksikäytöillä tuottanut varmaan miljardeja uhreja - muusta pahuudesta puhumattakaan.

        Ja, ajatelkaa, niin itse Jumalan kuin myös Jeesuksen nimeen, kun todellisuudessa opin Jumala on koko ajan ollut Saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lihalla synnin lain palveleminen kirotun Jeesuksen nimeen tosi Jumalana, on yksistään lasten hyväksikäytöillä tuottanut varmaan miljardeja uhreja - muusta pahuudesta puhumattakaan.

        Ja, ajatelkaa, niin itse Jumalan kuin myös Jeesuksen nimeen, kun todellisuudessa opin Jumala on koko ajan ollut Saatana.

        Tämä on se kristityn kirkon todellinen katastrofi kaikkine uskontohaaroineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on se kristityn kirkon todellinen katastrofi kaikkine uskontohaaroineen.

        Uskovaisen tunnustus edeltä:

        "Edelleen Jeesuksen sovitusuhrissa /- täytetyssä teossa, ja vain siinä. Ei Jumala tahdo, että palvelemme lihalla synnin lakia, mutta SE ON TOTUUS LIHASTAMME, EMMEKÄ MUUTA VOI."

        Mitähän näille uskovaisille sitten pitäisi tehdä, jotka eivät pysty hallitsemaan omia tekojaan, ja käyttävät jopa tekosyynä pahan tekemiseen Jeesuksen ja Jumalan nimeä?

        Ja kyseessä on tekosyy, koska jos tarina olisi totta - he olisivat olleet pakkomielteineen suljetuilla osastoille oll jo ajat sitten. Vaikea kuvitella miljardeja pakkomielteen riivaamia uskovaisia, jotka eivät pysty hallitsemaan omia tekojaan. Jukolavita, ja tämä on sitten sitten 'pyhä uskonto' ja he julistavat olevansa Jeesuksen seuraajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisen tunnustus edeltä:

        "Edelleen Jeesuksen sovitusuhrissa /- täytetyssä teossa, ja vain siinä. Ei Jumala tahdo, että palvelemme lihalla synnin lakia, mutta SE ON TOTUUS LIHASTAMME, EMMEKÄ MUUTA VOI."

        Mitähän näille uskovaisille sitten pitäisi tehdä, jotka eivät pysty hallitsemaan omia tekojaan, ja käyttävät jopa tekosyynä pahan tekemiseen Jeesuksen ja Jumalan nimeä?

        Ja kyseessä on tekosyy, koska jos tarina olisi totta - he olisivat olleet pakkomielteineen suljetuilla osastoille oll jo ajat sitten. Vaikea kuvitella miljardeja pakkomielteen riivaamia uskovaisia, jotka eivät pysty hallitsemaan omia tekojaan. Jukolavita, ja tämä on sitten sitten 'pyhä uskonto' ja he julistavat olevansa Jeesuksen seuraajia.

        Emme me Jeesuksen seuraajat mitään synnittömiä pyhimyksiä ole. Pietarissakin oli Saatana. Sen todistaa meille omatunto. Vain psykopaateilta puuttuu omatunto. Etkö sinä tunnusta tekeväsi syntiä joka päivä ajatuksin, sanoin ja teoin. Oletko psykopaatti?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe