Nettiauto: Nissan Leafeja saa jo 4 400 eurolla! Sellaiseen ei tarvi kaskoa, todella halpaa ajoa.

Anonyymi-ap

Vm. 2013
Ajettu 218 300 km
"Tilava ja luotettava auto.

Mm. ilmalämpöpumppu, avaimeton käynti ja käynnistys, Navi, autom. ilmastointi, automaattiset valot ja pyyhkijät, lämmitettävä ratti ja takapenkit, bluetooth. Kahdet renkaat vanteineen. Nastarenkaat."

Jos tuollaisella pari kolmekin vuotta ajaa, pääomakulu on vuositasolla todella olematon. Kaskoa noin halpaan ei kannata hankkia mikä sekin on iso säästö ja ajaminenkaan ei mitään maksa. Ihan hyvä auto arki-ajoon ja vaikkapa perheen nuorisolle.

81

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      käytännössä hinta on ilman akkua,

      • Anonyymi

        Mitennìin? Ei suomessa myydä sähköautoja ilman akkua. (Paitsi Elcat)


    • Anonyymi

      Vähän ajavan, ei tuollaista kannata ostaa polttoainekulujen takia, paljon ajava ei sillä taas pääse mihinkään.
      Itse ostin saman hintaisen japanilaisen polttiksen 6 vuotta sitten, korjauksiin mennyt alle 100€, itse tehnyt kaikki, ei kertaakaan jättänyt tielle ja matka jatkuu vielä vuosia. Ajan vuodessa 5000 - 6000 km.

      • Anonyymi

        Jos ajaa esim 50km suuntaansa työmatkaa niin siihen Leafi on oiva peli ja kotilatauksella pärjää mainiosti..

        Ero kustannuksissa per 100 polttikseen verrattuna on luokkaa 10 euroa.
        220 työpäivää vuodessa tuo 2.200 eron käyttökustannuksiin Leafin Hyväksi. Eipä jää mitään syytä ostaa polttista tuolla hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa esim 50km suuntaansa työmatkaa niin siihen Leafi on oiva peli ja kotilatauksella pärjää mainiosti..

        Ero kustannuksissa per 100 polttikseen verrattuna on luokkaa 10 euroa.
        220 työpäivää vuodessa tuo 2.200 eron käyttökustannuksiin Leafin Hyväksi. Eipä jää mitään syytä ostaa polttista tuolla hinnalla.

        Tämän Leafin akku on niin lopussa, että sillä ei välttämättä pääse edes 50 km yhteensä suuntaan. Ja jos työpaikalla 50 km päässä ei ole latausmahdollisuutta niin tämä ei auto matkaan sovi, koska takaisin ei enää pääsisi. Varmaa nimittäin on, että tällä Leafilla ei pääse lähellekään sataa kilometriä edes ryömintävauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän Leafin akku on niin lopussa, että sillä ei välttämättä pääse edes 50 km yhteensä suuntaan. Ja jos työpaikalla 50 km päässä ei ole latausmahdollisuutta niin tämä ei auto matkaan sovi, koska takaisin ei enää pääsisi. Varmaa nimittäin on, että tällä Leafilla ei pääse lähellekään sataa kilometriä edes ryömintävauhdilla.

        Kyllä pääsee 100km helposti iäkkäälläkin Leafilla. Mukavaa ja halpaa menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pääsee 100km helposti iäkkäälläkin Leafilla. Mukavaa ja halpaa menoa.

        Tässä tapauksessa ei pääse, koska tässä Leafissa on jäljellä varausta akussa vain noin 50% (tämä onkin syy halpaan hintaan). Koska edes uutena Leafilla ei päässyt 200 km niin tälläkään ei pääse 100 km. Pikemminkin tällä pääsee 50 km eikä sitäkään talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa esim 50km suuntaansa työmatkaa niin siihen Leafi on oiva peli ja kotilatauksella pärjää mainiosti..

        Ero kustannuksissa per 100 polttikseen verrattuna on luokkaa 10 euroa.
        220 työpäivää vuodessa tuo 2.200 eron käyttökustannuksiin Leafin Hyväksi. Eipä jää mitään syytä ostaa polttista tuolla hinnalla.

        Sinulle voi se työmatka-ajo riittää, muilla on autolle muutakin käyttöä. Montako vuotta kuvittelet tuon Leafin kestävän maantieajoa muun liikenteen nopeuksilla 100-120 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa esim 50km suuntaansa työmatkaa niin siihen Leafi on oiva peli ja kotilatauksella pärjää mainiosti..

        Ero kustannuksissa per 100 polttikseen verrattuna on luokkaa 10 euroa.
        220 työpäivää vuodessa tuo 2.200 eron käyttökustannuksiin Leafin Hyväksi. Eipä jää mitään syytä ostaa polttista tuolla hinnalla.

        En halua ajaa tuollaisella Leaffilla , vaikka niitä saisi ilmaiseksi .


    • Anonyymi

      Jos tinkaamalla lähtis 3900 euroon....

    • Anonyymi

      Nissan Leafeja on nettiautossa myynnissä 244 kpl, ei ole näköjään käytetyille sähköautoille kysyntää. Se on se akun rajallinen kesto, mikä vaikuttaa, sähköauto on kuin kertakäyttöauto, valtavaa pääomien ja luonnonvarojen tuhlausta.

      • Anonyymi

        Nämä alkuvuosien patteriautot, joilla ei talvipakkasilla pääse edes 100 km ja joissa myös pikalataustehot pienet ja/tai kummallinen lautausliitäntä (chademo) eivät ole kuuminta hottia.

        Leafin takapenkille ei aikuisia sovi ja puuttuu sekä akun lämmitys että jäähdytys. TM koeajossa tuli ilmi, ettei akkua välttämättä pysty lainkaan pikalataamaan lämpimällä kesäkelillä, kun se on kuuma esim. moottoritieajon jäljiltä. Tulee sitten kusitauolle vähän enemmän mittaa.

        Puuttuu myös akun lämmitys talvella. Tämän puutteen kanssa kontataan edelleen, esim BYD seal, jonka koeajossa max. latausteho 150 kW (kesällä), mutta vain lyhyen aikaa ja keskiteho 80 % varaukseen asti 80 kW. Kesäkelillä. Talvella taitaa jo 50 kW olla tiukassa.

        Em siis muistutuksena patteripelleille, jotka laskeskelee, että 150 kW teholla akku täyttyy 20 minuutissa. Ehei, todellinen latausaika kesällä 40 min ja talvella vähintään tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä alkuvuosien patteriautot, joilla ei talvipakkasilla pääse edes 100 km ja joissa myös pikalataustehot pienet ja/tai kummallinen lautausliitäntä (chademo) eivät ole kuuminta hottia.

        Leafin takapenkille ei aikuisia sovi ja puuttuu sekä akun lämmitys että jäähdytys. TM koeajossa tuli ilmi, ettei akkua välttämättä pysty lainkaan pikalataamaan lämpimällä kesäkelillä, kun se on kuuma esim. moottoritieajon jäljiltä. Tulee sitten kusitauolle vähän enemmän mittaa.

        Puuttuu myös akun lämmitys talvella. Tämän puutteen kanssa kontataan edelleen, esim BYD seal, jonka koeajossa max. latausteho 150 kW (kesällä), mutta vain lyhyen aikaa ja keskiteho 80 % varaukseen asti 80 kW. Kesäkelillä. Talvella taitaa jo 50 kW olla tiukassa.

        Em siis muistutuksena patteripelleille, jotka laskeskelee, että 150 kW teholla akku täyttyy 20 minuutissa. Ehei, todellinen latausaika kesällä 40 min ja talvella vähintään tunti.

        Chademo outo? Eihän sitä käytä kuin Honda, Nissan, Peugeot, Citroen, Audi, Mazda, Mitsu, Kia ja Hyundai näin muutamia mainitakseni. Ja myös maailman suurin e-autovalmistaja BYD.

        https://www.chademo.com/products/products_type/evs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chademo outo? Eihän sitä käytä kuin Honda, Nissan, Peugeot, Citroen, Audi, Mazda, Mitsu, Kia ja Hyundai näin muutamia mainitakseni. Ja myös maailman suurin e-autovalmistaja BYD.

        https://www.chademo.com/products/products_type/evs

        Ehkä käyttävät tuo liitäntää Aasiassa, mutta ei enää Euroopassa. Kaikkien noiden automerkkien uusimmissa EU:ssa myytävissä automalleissa on CCS. ChaDemo on jo hylätty Euroopassa.

        Jopa BYD myy EU:ssa autot CCS-liitännällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä käyttävät tuo liitäntää Aasiassa, mutta ei enää Euroopassa. Kaikkien noiden automerkkien uusimmissa EU:ssa myytävissä automalleissa on CCS. ChaDemo on jo hylätty Euroopassa.

        Jopa BYD myy EU:ssa autot CCS-liitännällä.

        Ja muutenkin Suomessa uusimmissa latauskentissä ei ole yhtäkään ChaDemoa.


      • Anonyymi

        VW Golfeja on nettiautossa myynnissä 1907 kpl. Ei ole näköjään käytetyille polttiksille kysyntää. Se on se moottorin kesto ja muutenkin vanhentunut tekniikka, mikä vaikuttaa,. Polttis on kertakäyttöauto, valtavaa pääomien ja luonnonvarojen tuhlausta sekä luonnon saastuttamista.


    • Anonyymi

      Ja ilmoituksen perusteella tuon Leafin akku on niin lopussa, että se tuskin kestää enää vuottakaan. Ainakin mittariston perusteella akun varauksesta on vain noin 50% jäljellä eli käytännössä autolla pääsee max 50 km kerralla. Ja noilla varausmäärillä akku voi poksahtaa hetkenä minä hyvänsä. Ei siis ole ihme, että auto on halpa. Mopoautotkin ovat tuota parempia.

      • Anonyymi

        Osta TI-miehen unelma. Alkuperäinen auto. Korjaa mieleiseksesi. Todellinen tilaisuus, joka ei toistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta TI-miehen unelma. Alkuperäinen auto. Korjaa mieleiseksesi. Todellinen tilaisuus, joka ei toistu.

        Sähköauton korjaaminen vain on paljon kalliimpaa ja akun vaihtokaan ei ole halpa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pelkällä akun hinnalla vanhaan romuun saa uuden polttomoottoriauton, jolla ajaa keskimäärin yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä akun hinnalla vanhaan romuun saa uuden polttomoottoriauton, jolla ajaa keskimäärin yli 20 vuotta.

        Jaa, mistäs löytyy uusi polttis 4200 eurolla? Sen verranhan tuo akun vaihto alkaen maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mistäs löytyy uusi polttis 4200 eurolla? Sen verranhan tuo akun vaihto alkaen maksaa.

        Mätään koriin ei kannata ostaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mistäs löytyy uusi polttis 4200 eurolla? Sen verranhan tuo akun vaihto alkaen maksaa.

        Minkä akun vaihto, starttiakustako puhut?
        Eihän se maksa kuin jotain 170- 300 Euroa.
        Sellaista en tosin ole tarvinnut siirryttyäni sähköautoon kolmisen vuotta sitten, näillä eväillä mennään eikä tee heikkoakaan, ei ole mitään merkkejä akunvaihtotarpeesta...yritetään kestää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä akun vaihto, starttiakustako puhut?
        Eihän se maksa kuin jotain 170- 300 Euroa.
        Sellaista en tosin ole tarvinnut siirryttyäni sähköautoon kolmisen vuotta sitten, näillä eväillä mennään eikä tee heikkoakaan, ei ole mitään merkkejä akunvaihtotarpeesta...yritetään kestää...

        Kestää, kunnesn vaurioituu vaikkapa kontaktista aurausvallissa piileskelleeseen jääkokkareeseen. Peukalon pään kokoinen painuma pohjavelyssä tai helmoissa on hylkäysperuste patterisuristimen katsastuksessa.

        Pelkkä akuston purku ja tarkastus voi maksaa yhtä paljon kuin polttomoottorin vaihto. Ja näitä moottorinvaihtojakin tehdään vain silloin, kun maahantuoja maksaa aiankin osan kustannuksista. Kymppitonnin remontti on ihan liian kallis suhteessa käytetyn auton arvoon, joten fiksumpaa myydä auto purkuosiksi ja ostaa vastaava, mutta ehjä, käytetty tilalle.

        Akuston uusiminen voi maksaa enemmän kuin uusi patteriauto.

        Akustoista tehdään nykyään sellaisia, ettei niitä edes voi korjata. Näin saadaan helposti myytyä hitusenkin vaurioituneen patterilelun tilalle uusi. Siihen on syynsä, että patteriautojen kaskovakuutusten hinnat nousevat simona ja kautokeinona!

        Patteriautot ovatkin osoittautumassa ympäristölle haitallisiksi "kertakäyttötuotteiksi". Kun ei sitä akkujen kierrätystäkään suunpieksennästä huolimatta vielä ole saatu toimimaan.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestää, kunnesn vaurioituu vaikkapa kontaktista aurausvallissa piileskelleeseen jääkokkareeseen. Peukalon pään kokoinen painuma pohjavelyssä tai helmoissa on hylkäysperuste patterisuristimen katsastuksessa.

        Pelkkä akuston purku ja tarkastus voi maksaa yhtä paljon kuin polttomoottorin vaihto. Ja näitä moottorinvaihtojakin tehdään vain silloin, kun maahantuoja maksaa aiankin osan kustannuksista. Kymppitonnin remontti on ihan liian kallis suhteessa käytetyn auton arvoon, joten fiksumpaa myydä auto purkuosiksi ja ostaa vastaava, mutta ehjä, käytetty tilalle.

        Akuston uusiminen voi maksaa enemmän kuin uusi patteriauto.

        Akustoista tehdään nykyään sellaisia, ettei niitä edes voi korjata. Näin saadaan helposti myytyä hitusenkin vaurioituneen patterilelun tilalle uusi. Siihen on syynsä, että patteriautojen kaskovakuutusten hinnat nousevat simona ja kautokeinona!

        Patteriautot ovatkin osoittautumassa ympäristölle haitallisiksi "kertakäyttötuotteiksi". Kun ei sitä akkujen kierrätystäkään suunpieksennästä huolimatta vielä ole saatu toimimaan.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Valtava määrä angstia pukkaa polttispolitrukilla. Valtvia pelkotiloja.

        Hengitä syvään ja rentoudu. Ei elämä ole ainoastaan pelkäämistä ja ahdistusta.

        Sähköauto olla ajaa halvalla ja elämä on hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtava määrä angstia pukkaa polttispolitrukilla. Valtvia pelkotiloja.

        Hengitä syvään ja rentoudu. Ei elämä ole ainoastaan pelkäämistä ja ahdistusta.

        Sähköauto olla ajaa halvalla ja elämä on hyvin.

        Denial mode on


      • Anonyymi

        Eli tuohon aloituksen autoon pitää investoida min 4900€ akku että pääsen matelemalla sen max 150km (kesällä) talvella max range kutistuu muutamaan kymmeneen kilometriin ja se luultavasti kykenee ottamaan vastaan max 22kw lataus virtaa, eli käynti esim helsingistä kesällä kotkassa vaatii kotkassa 2 tunnin latauksen, ehkä viisain on ladata jo ennen kotkaa ja takaisin tullessa ennen helsinkiä varmuudeksi, talvella ei pääse hädin tuskin helsingistä keravalla, kuulostaa ihan s--tanan käytännölliseltä, ja tietenkin on muistettava että tuo 4900€ akku on vanhasta korjattu joten sen kesto lienee 2-3 vuotta.

        https://moottori.fi/testi/kayttotesti-kaytetylla-500-kilometria-vanhalla-sahkoautolla/
        https://youtu.be/N54K9oPDpvo?t=1132


    • Anonyymi

      Pitkän päälle Datsun.

    • Anonyymi

      Ai jaa. Että pääsee 100 km yhdellä latauksella? Eihän tuolla koirankopilla tee yhtään mitään!

      • Anonyymi

        Siis kesällä, ehkä.


    • Anonyymi

      Kaskoa ei tarvitse minkään hintaluokan autossa, en ole pitänyt koskaan.

      Leafia en ostaisi / ottaisi millään rahalla omaan käyttöön = liian pieni toimintamatka ja vikainen.

      En myöskään muita autoja joista joutuisin maksamaan 7000€ - 15000 - 30000 - 60000, koska kulut on pienemmät bensa autollani jonka ostanut omaksi pienellä rahalla.

      • Anonyymi

        Tätä ei monet tajua. Olen laskenut monet kerran trafin laskurilla oman autoni kulut verrattuna kohtuulliseen 15 tuhannen euron sähköautoon, niin sähköauto ei maksa itseään takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ei monet tajua. Olen laskenut monet kerran trafin laskurilla oman autoni kulut verrattuna kohtuulliseen 15 tuhannen euron sähköautoon, niin sähköauto ei maksa itseään takaisin.

        Kymppitonnin auton toteutuneet kulut kaikkiineen 0.23e/km. Ton alle pitäisi sähköllä päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ei monet tajua. Olen laskenut monet kerran trafin laskurilla oman autoni kulut verrattuna kohtuulliseen 15 tuhannen euron sähköautoon, niin sähköauto ei maksa itseään takaisin.

        Se on niin kiinni siitä millaista on oma ajo. Puolesta ja vastaan argumentoidaan ilman että otetaan kynä käteen ja lasketaan.

        No, sinä laskit ja se pätee sinun ajoihisi. Jonkin toisen ajossa sähköauto kannattaa.

        Mitä enemmän kaupunkiajoa ja varsinkin jos jos se omalle tuntuva auto pitää olla maasturin näköinen, niin sitä todenäköisemmin sähköauto tai plugari kannattaa.


    • Anonyymi

      Kaveri osti kauheassa kiimassa tuollaisen halvan Leafin. Akku oli 10/12 ja myyjän mukaan range jotain 80 kilometriä.
      Todellisuus oli karu.
      Kyllä koeajolla kaikki näytti olevan ok, mutta kun pääsi kotiin ja seuraavana aamuna töihin niin 20 kilometriä pääsi ja akku loppui, 5 kilometriä ennen työpaikkaa jossa olisi lataupiste.

    • Anonyymi

      Leafin saa voimalinjan osalta uudeksi vaihdatamalla siihen akun. Onhan tuo 5000e vanhaan autoon iso raha mutta sillä sitten taas ajaa 15 vuotta ja jos auton pistää paaliin aiemmin niin akusta saa käytettynä rahaa.

      https://pistokehybridi.fi/nissan_leaf_akkuvaihto.html

      • Anonyymi

        Tarvikeakku on tarvikeakku, ei vastaa alkuperäistä. Tämä on nähty kaikissa akkukäyttöisissä laitteissa, ei kannata 5000€ vanhaan autoon sijoittaa.


    • Anonyymi

      Viiden tonnin bensa-autolla 20.000km vuodessa maksaa noin 2.500 euroa.
      Viiden tonnin sähkö autolla 20.000km vuodessa maksaa alle 300 euroa.

      Hyvin yksinkertaista matematiikkaa.

      • Anonyymi

        Ai, sinäkö tiedät noin vain ihmisten ajokilsatkin?
        Minulla ne ovat 4000- 6000 vuodessa, autoilun kokonaiskustannukset ovat ne mitkä lompakossa tuntuvat ja minun tapauksessani polttoaineisiin tai sähköön menevän rahan merkitys siinä kokonaisuudessa on lähes mitätön. Sitä paitsi tajuan myös ettemme ylipäätään tiedä mitä mikin tulevaisuudessa maksaa, mitä maksavat polttoaineet ja mitä maksaa sähkö, satavarmaa on vain että eivät hinnat laskemassa ole ja yhtä varmaa on, että eivät sähköntuottajat kovin montaa vuotta tee jakoon sähköä tappiollisesti edes keskikesällä, kyllä ne jotain keksivät, muuten ne lakkaavat pelittämästä...


      • Anonyymi

        Jos et poistu yli 50 km päähän kotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinäkö tiedät noin vain ihmisten ajokilsatkin?
        Minulla ne ovat 4000- 6000 vuodessa, autoilun kokonaiskustannukset ovat ne mitkä lompakossa tuntuvat ja minun tapauksessani polttoaineisiin tai sähköön menevän rahan merkitys siinä kokonaisuudessa on lähes mitätön. Sitä paitsi tajuan myös ettemme ylipäätään tiedä mitä mikin tulevaisuudessa maksaa, mitä maksavat polttoaineet ja mitä maksaa sähkö, satavarmaa on vain että eivät hinnat laskemassa ole ja yhtä varmaa on, että eivät sähköntuottajat kovin montaa vuotta tee jakoon sähköä tappiollisesti edes keskikesällä, kyllä ne jotain keksivät, muuten ne lakkaavat pelittämästä...

        "Ai, sinäkö tiedät noin vain ihmisten ajokilsatkin?
        Minulla ne ovat 4000- 6000 vuodessa,"

        Minä minä minä minä. MINÄ.

        Miksi sinä egomaanikko kuvittelet että kaikki jutut ovatvain sinusta?

        Tuo esimerkkilaskelma oli jostain toisesta ihmisestä joka ajaa 20.000km vuodessa. Haittaako sinua jos netissä kirjoitetaan jostain toisesta kuin sinusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et poistu yli 50 km päähän kotoa.

        "Jos et poistu yli 50 km päähän kotoa."

        Kun käyn kauempana kotoa niin matkustan yleensä lentokoneella. Auton ratin takana istuminen pitkän matka tekemiseen on ajanhukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos et poistu yli 50 km päähän kotoa."

        Kun käyn kauempana kotoa niin matkustan yleensä lentokoneella. Auton ratin takana istuminen pitkän matka tekemiseen on ajanhukkaa.

        Monilla on perheessä kakkosauto millä ajetaan työmatkaa, kauppaan ja harrastuksiin. TUo riittäis vallan mainoiosti. Olisi myös nuorisolle hyvä niin ei tulisi ajettua turhia ajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on perheessä kakkosauto millä ajetaan työmatkaa, kauppaan ja harrastuksiin. TUo riittäis vallan mainoiosti. Olisi myös nuorisolle hyvä niin ei tulisi ajettua turhia ajoja.

        Tuon Leafin akku on lähes lopussa, joten ajon täytyy olla todella nurkka-ajoa. Nimittäin mittaristosta on kuva joka osoittaa, että Leafin akkukapasiteetista on jäljellä noin 50%. Eli toimintamatka on kesällä 50 km ja talvella 30 km. Jos harrastuspaikka on yli 15 km päässä niin sinne ja takaisin ei autolla välttämättä pääse talvella.

        Siihen nähden, että akku todennäköisesti pamahtaa rikki tuossa alle vuodessa niin 4400 euroa on järkyttävän kova hinta. Tonnikin olisi tuosta paskasta romusta liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon Leafin akku on lähes lopussa, joten ajon täytyy olla todella nurkka-ajoa. Nimittäin mittaristosta on kuva joka osoittaa, että Leafin akkukapasiteetista on jäljellä noin 50%. Eli toimintamatka on kesällä 50 km ja talvella 30 km. Jos harrastuspaikka on yli 15 km päässä niin sinne ja takaisin ei autolla välttämättä pääse talvella.

        Siihen nähden, että akku todennäköisesti pamahtaa rikki tuossa alle vuodessa niin 4400 euroa on järkyttävän kova hinta. Tonnikin olisi tuosta paskasta romusta liikaa.

        Onko kova se pamaus kun tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ai, sinäkö tiedät noin vain ihmisten ajokilsatkin?
        Minulla ne ovat 4000- 6000 vuodessa,"

        Minä minä minä minä. MINÄ.

        Miksi sinä egomaanikko kuvittelet että kaikki jutut ovatvain sinusta?

        Tuo esimerkkilaskelma oli jostain toisesta ihmisestä joka ajaa 20.000km vuodessa. Haittaako sinua jos netissä kirjoitetaan jostain toisesta kuin sinusta?

        Ja esimerkkilaskelmasi oli puhdasta paskaa. Kun auton toimintamatka on alle 50 km niin sillä tuskin ajetaan 20.000 km vuodessa. Varsinkin kun auton akku todennäköisesti hajoaa alle vuoden sisällä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        11 vuotias Leaf kulkee 100km noin 1,5 eurolla. Siihen ei pysty mikään polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 vuotias Leaf kulkee 100km noin 1,5 eurolla. Siihen ei pysty mikään polttis.

        Tässä ketjussa puheena oleva Leaf ei kulje edes 50 km yhdellä latauksella edes keskellä kesää. Ja akku tuskin tulee kestämään enää vuottakaan, se on niin lopussa. Vain idiootti höpisee rääkyen pelkästä sähkön hinnasta, kun tällaisella autolla ajettaisiin niin vähän, että vastaavassa bensa-autossa ei menisi edes satasta kuussa bensaan ja valtaosa kuluista tulee aivan muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa puheena oleva Leaf ei kulje edes 50 km yhdellä latauksella edes keskellä kesää. Ja akku tuskin tulee kestämään enää vuottakaan, se on niin lopussa. Vain idiootti höpisee rääkyen pelkästä sähkön hinnasta, kun tällaisella autolla ajettaisiin niin vähän, että vastaavassa bensa-autossa ei menisi edes satasta kuussa bensaan ja valtaosa kuluista tulee aivan muusta.

        Viiden tonnin bensa-autolla 20.000km vuodessa maksaa noin 2.500 euroa.
        Viiden tonnin sähkö autolla 20.000km vuodessa maksaa alle 300 euroa.

        Hyvin yksinkertaista matematiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 vuotias Leaf kulkee 100km noin 1,5 eurolla. Siihen ei pysty mikään polttis.

        Paljonko se seuraa 100 km maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiden tonnin bensa-autolla 20.000km vuodessa maksaa noin 2.500 euroa.
        Viiden tonnin sähkö autolla 20.000km vuodessa maksaa alle 300 euroa.

        Hyvin yksinkertaista matematiikkaa.

        Tuon auton toimintamatka on niin lyhyt, että sillä pyöritään lähinnä nurkka-ajoa. Luultavimmin ajetaan alle 5000 km vuodessa.

        Ja akku on siis niin lopussa, että se poksahtaa hetkenä minä hyvänsä. Tonnin polttis on paljon parempi kuin tämä paska romu.

        Ja edelleen aivokuolleena idioottina toistelet vai. sähkön ja bensan hintaa mikä on arvoton paskatieto. Kaikki kulut yhteensä on tärkeämpi tieto. Lisäksi tämän auto on käytännössä käytökelvoton, joten sekin pitää huomioida. Sähköpyörissäkin on pidempi toimintamatka kuin tässä Leafissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se seuraa 100 km maksaa?

        Hinurin lavetilla 1200€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 vuotias Leaf kulkee 100km noin 1,5 eurolla. Siihen ei pysty mikään polttis.

        Jos ajatellaan, että sillä lefalla olisi käyttöikää vielä jäljellä 5 vuotta / 50 tkm ennen akun lopullista kuolemista, minkä jälkeen arvo enää satasia (purkuosina).

        Tällöin arvonalenemasta tulee 8 €/100 km, rengaskulut 1-2 €/100 km, pakolliseen liikennevakuutukseenkin menee monta satasta vuodessa, tämäkin äkkiä 4-5 €/100 km, huoltoakin tarvitaan ajoittain...

        Ja huom. uutena lefa maksoi vähän alle tai yli 40 000 € riippuen akun koosta ja varustelusta. Hinnasta haihtunut 34 k€/11 vuotta. Noin 500 €/kk. Ilmaista ajoa petteriuskovaisten logiikalla.


    • Anonyymi

      Viidenkymmene tonnin bensa-autolla 20.000km vuodessa maksaa noin 2.500 euroa.
      Viidenkymmenen tonnin sähkö autolla 20.000km vuodessa maksaa alle 300 euroa.

      Hyvin yksinkertaista matematiikkaa.

      • Anonyymi

        Entä paljonko saisit laskelmillasi eroa jos laitettaisiin vertailuun 100000 maksavat autot? Tämä on se minua enempi kiinnostava tilanne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä paljonko saisit laskelmillasi eroa jos laitettaisiin vertailuun 100000 maksavat autot? Tämä on se minua enempi kiinnostava tilanne?

        Sadantonnin bensa-autolla 20.000km vuodessa maksaa noin 2.500 euroa.
        Sadantonnin sähkö autolla 20.000km vuodessa maksaa alle 300 euroa.

        Hyvin yksinkertaista matematiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadantonnin bensa-autolla 20.000km vuodessa maksaa noin 2.500 euroa.
        Sadantonnin sähkö autolla 20.000km vuodessa maksaa alle 300 euroa.

        Hyvin yksinkertaista matematiikkaa.

        Ja kun akku poksahtaa jo ensimmäisen vuoden aikana niin sitten lisätään 5000 euroa Leafin hintaan. Eikä tällä autolla tulla ajamaan 20000 km, tuskin edes 10000 km vuodessa. Kun toimintamatka on alle 50 km niin ei sillä paljon vuodessa ajeta.


    • Anonyymi

      Leafeja? Yksi kappale vain oli tuohon hintaan tarjolla.

      • Anonyymi

        Niin ja tuossa ainoassa Leafissa akku on lähes rikki.


    • Anonyymi

      USA:ssa Leafeja saa parilla tonnilla. Siellä on hintataso jotain ihan muuta kuin täällä kalliissa Suomessa.

    • Anonyymi

      Jos yli 10 vuotias akkuvammainen Leaf on jo unelma-auto, niin ei mene hyvin.

      • Anonyymi

        Parempi se kuin 10v läpiruostunut polttistojo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi se kuin 10v läpiruostunut polttistojo.

        Vi Bilägare ruostetutkimus: Nissan Leaf. Konepellissä, ovissa eikä takakannessa ole sisäpuolista suojausta. Onteloita ei ole käsitelty, ja lokasuojien taitteet keräävät kosteutta ja likaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vi Bilägare ruostetutkimus: Nissan Leaf. Konepellissä, ovissa eikä takakannessa ole sisäpuolista suojausta. Onteloita ei ole käsitelty, ja lokasuojien taitteet keräävät kosteutta ja likaa.

        Korin on tarkoitus kestää sen mitä akkujenkin, eli max 8 - 10 v. Ei autoa kannata silloin ruostesuojata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korin on tarkoitus kestää sen mitä akkujenkin, eli max 8 - 10 v. Ei autoa kannata silloin ruostesuojata.

        Ehkä muttei Suomessa, jossa kuolataan vielä 20 vuotiaiden Tojojen perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä muttei Suomessa, jossa kuolataan vielä 20 vuotiaiden Tojojen perään.

        Suomessa kuolataan vanhojen Toyotien oerään siksi, että kaikki eivät ole rikkita. Tai haluavat käyttää rahansa muuhun kuin autoon

        Sitten on niitä, jotka kuolaavat uusien premiumien perään . Usein yli varojensa ja siksi auton todellinen omistaja sitten onkin se kuulu herra Santander .

        Mutta kukin tyylillään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kuolataan vanhojen Toyotien oerään siksi, että kaikki eivät ole rikkita. Tai haluavat käyttää rahansa muuhun kuin autoon

        Sitten on niitä, jotka kuolaavat uusien premiumien perään . Usein yli varojensa ja siksi auton todellinen omistaja sitten onkin se kuulu herra Santander .

        Mutta kukin tyylillään .

        Sanomatta jäi, että uusien tilastojen mukaan ihmemaa USA: ssakin autojen keski-ikä on noussut jo yli 14 vuoden!

        Eli kyllä sielläkin on monen palkansaajan kuolattava vaan vanhojen perään.


    • Anonyymi

      Ei minulle kiitos. Rajansa kaikessa.

    • Anonyymi

      Golf 4 variant 1.6 on parempi vuonna 2024 kuin yksikään leaf. On se parempi kuin moni muu auto.

    • Anonyymi

      Surkeaksi menee sähköautoilu ennen kuin loppuu kokonaan.

    • Anonyymi

      "Suomessa kuolataan vanhojen Toyotien oerään siksi, että kaikki eivät ole rikkita. Tai haluavat käyttää rahansa muuhun kuin autoon

      Sitten on niitä, jotka kuolaavat uusien premiumien perään . Usein yli varojensa ja siksi auton todellinen omistaja sitten onkin se kuulu herra Santander ."

      Tämä elämän laskutoimitus menee oikeasti niin että tavisluokan budjettiin tulee joka vuosi enemmän sähköautoja joilla ajaminen maksaa vain murto-osan näiden latauskelvottomien bensakuluista.
      Mietipä sitä. Miksi maksaisit itsesi kipeäksi bensaveroja kun voit ajaa halvalla käytettynä ostetulla sähköautolla.

      Kun sen bensa-auton käyttökulut ovat moinkertaiset vaikka sen saisi ostettua kuinka halvalla. Halpa kytetty sähköauto on voittaja kaikilla rintamilla.

    • Anonyymi

      "Suomessa kuolataan vanhojen Toyotien oerään siksi, että kaikki eivät ole rikkita. Tai haluavat käyttää rahansa muuhun kuin autoon"

      Ehkä koomisin lause mitä koskaan olen kuullut.
      Voin kertoa että autoista välittävät eivät tyydy tojotaan vaikka rahaa olisi kuinka vähän käytössä.
      Tojotan ostavat sellaiset vähän ajavat joille autolla ei ole mitään merkitystä. Kai ymmärrät eron?
      Ei kukaan kuolaa Toyotan perään. Jotkut vain tyytyvät siihen. Niinkuin huonossa kaupungiosassa olevaan pieneen vuokrakämppään.

      • Anonyymi

        Korjaan.
        Ei kukaan kuolaa Toyotan perään. Jotkut vain tyytyvät siihen. Niinkuin huonossa kaupungiosassa olevaan pieneen ja nuhjuiseen vuokrakämppään.


    • Anonyymi

      Ja sitten ovat tietenkin nämä syrjäkylillä juuttuneet papat joilla on kiinteistö joka on joskus ollut jonkun arvoinen.
      Nykymaailmassa vain taakka perikunnalle.

    • Anonyymi

      Tuossa Leafissa on tietty aika pienen kantaman akku noin alkujaankin, mutta mielenkiintoista tässä on akkukapasiteetin romahtaminen. Ei taideta puhua varsinaisesta viasta vaan samasta ilmiöstä joka romahduttaa kännykänkin akun keston jostain 500-1000 latauksen tiimoilta.
      Onko nykyisissä sähköautoissa täysin eri akkukemia käytössä kuin tuossa 2013 Leafissa? Kännyköiden akkujen kesto ei juuri ole parantunut 2013 jälkeen, mutta onko autoissa tapahtunut jotain merkittävää tuolla saralla? Siis ihan aidosti kysyn, koska näyttäähän tuollainen kantaman romahdus aika pahalta. Ja jos tuohon vaihtaa nyt uuden akun, onko sen odotettava kestoikä sama vai kaksinkertainen vai jotain muuta?

      • Anonyymi

        Akkujen kapasiteetti laskee vuosien myötä. Se kuinka paljon se laskee on automallikohtainen juttu. Leafissa on hyvin alkeellinen akkujen lämmönhallinta plus siinä pienestä akkukapasiteetista on revitty irti suurinpiirtein kaikki mitä on mahdollista ottaa.

        Aikansa lapsi. Nykyisisä sähköautoissa on akuissa paljon enemmän "jerkkua" jo lähtökohtaisesti sekä latauksen/purkamisen ja akun lämmönhallinta on eri tasolla.

        Kaikista akuista siis katoaa paras terä vuosien varrella. Nykyisin myytäviä sähköautoja joutuu lataamaan 10-15 vuoden ikäisenä yhden kerran viikossa useammin kuin uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkujen kapasiteetti laskee vuosien myötä. Se kuinka paljon se laskee on automallikohtainen juttu. Leafissa on hyvin alkeellinen akkujen lämmönhallinta plus siinä pienestä akkukapasiteetista on revitty irti suurinpiirtein kaikki mitä on mahdollista ottaa.

        Aikansa lapsi. Nykyisisä sähköautoissa on akuissa paljon enemmän "jerkkua" jo lähtökohtaisesti sekä latauksen/purkamisen ja akun lämmönhallinta on eri tasolla.

        Kaikista akuista siis katoaa paras terä vuosien varrella. Nykyisin myytäviä sähköautoja joutuu lataamaan 10-15 vuoden ikäisenä yhden kerran viikossa useammin kuin uutena.

        Leafin akun lämmönhallinnan puuttumisesta johtuen erityisesti pikalataus kuumalle akulle on haitallista - nykyautoissa lämmönhallinta hoitaa tämän puolen.

        Lisäksi on huomioitava akun koko, nykyisissä sähköautoissa akkukoko on noin 3 kertaa se mitä Leafin akku on (24 kWh). Eli jos Leafilla on ajettu reilu 200 tkm, niin sama määrä akun purkukertoja tarkoittaa nykyautolla jo yli 600 tkm:n ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leafin akun lämmönhallinnan puuttumisesta johtuen erityisesti pikalataus kuumalle akulle on haitallista - nykyautoissa lämmönhallinta hoitaa tämän puolen.

        Lisäksi on huomioitava akun koko, nykyisissä sähköautoissa akkukoko on noin 3 kertaa se mitä Leafin akku on (24 kWh). Eli jos Leafilla on ajettu reilu 200 tkm, niin sama määrä akun purkukertoja tarkoittaa nykyautolla jo yli 600 tkm:n ajoa.

        Niin, nykyautoissa asiat on paremmin. Tai sitten ei, kun nykyautoissa akkumodulit on rakennettu korjauskelvottomiksi (valettu täyteen massaa), jolloin pienikin osuma pohjaan -> kertakäyttöinen patterilelu romutetaan.

        Eikä näitä isommilla ja lämmityksellä/jäädytyksellä varustetuilla akuilla siunattuja autoja myydä 4 tonnilla. Nyt myydään halvalla juurikin autoja, joilla ei ole asiaa Kehä III ulkopuolelle.


    • Anonyymi

      Meillä on Leafin uudempi malli mikä on edellistä paljon ärhäkämpi ja laadultaan ja rangeltaan ihan eri planeetalta. Panostaisin siis hieman enemmän ja tutkailisin tätä uudempaa mallia käytettynä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe