Loppuryminä alkaa

Anonyymi-ap

Sähköautointoilijoille tiedoksi, että loppuryminä alkaa nyt sähköautoja tuottavilla tehtailla. Tehtaat lisäävät polttomoottoriautojen tuotantoa ja samalla vähentävät sähköautojen valmistusta. Samanaikaisesti tehtaat alkavat ostaa takaisin omia osakkeitaan, jotta sijoittajat eivät hermostuisi.

Viimeisinä vuosinaan NOKIA myös osti runsaasti takaisin omia osakkeitaan ja mitätöi ne, mutta loppuhan touhusta kutenkin tuli. Sähköautojen valmistajilla on nyt edessään sama kurja kohtalo.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/sahkoautojen-tuotanto-laskee-nyt-jyrkasti-maailman-5-suurin-autovalmistaja-keskittyy-polttomoottorien-tulevaisuuteen/92d696f9-e167-41e7-a5fe-c35ed3f89694

35

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa Toyota-liikkeessä käydä maanantaina kova kuhina, kun pelokkaat ihmiset käyvät tilaamassa uusia hybridiautoja.

    • Anonyymi

      Jalo metallia ei löydy enää mistään, kuin Kiinasta.🤗

      • Anonyymi

        Sähköautot taisivat flopata tälläkin kertaa samalla tavalla kuin 1900-luvun alussa. Historia näyttää toistavan itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot taisivat flopata tälläkin kertaa samalla tavalla kuin 1900-luvun alussa. Historia näyttää toistavan itseään.

        Ei se floppaus ole vielä varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se floppaus ole vielä varmaa.

        Ennusmerkit ovat aika selvät. Rysähdys tästä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennusmerkit ovat aika selvät. Rysähdys tästä tulee.

        Nyt on mukavaa ajella vanhalla polttisautolla. Sähköautomiehet ovat kohta maksuvaikeuksissa, koska auton arvo putoaa nopeammin kuin velka vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on mukavaa ajella vanhalla polttisautolla. Sähköautomiehet ovat kohta maksuvaikeuksissa, koska auton arvo putoaa nopeammin kuin velka vähenee.

        No sitten on ajettava autolla sen aikaa, että velka tulee maksetuksi. Ei se auto siitä mihinkään katoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten on ajettava autolla sen aikaa, että velka tulee maksetuksi. Ei se auto siitä mihinkään katoa.

        Ja säästöä tulee koko ajan, kun on patteriautoilun kustannus vain 2 €/km.

        Sen jälkeen, kun on ensin otettu 50 000 € takkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja säästöä tulee koko ajan, kun on patteriautoilun kustannus vain 2 €/km.

        Sen jälkeen, kun on ensin otettu 50 000 € takkiin.

        Viiden kympin auto maksaa viisi kymppiä, kulki se sitten millä tahansa. Tesla Y:n on jopa halvempi kuin Rav4:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiden kympin auto maksaa viisi kymppiä, kulki se sitten millä tahansa. Tesla Y:n on jopa halvempi kuin Rav4:n.

        Viidenkympin auto ei maksa viittä kymppiä, jos sillä on jälleenmyyntiarvoa. Mutta ihan oikein ajateltu - patterisuristimen kanssa parempi varautua siihen, että auto on parin vuoden jälkeen arvoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viidenkympin auto ei maksa viittä kymppiä, jos sillä on jälleenmyyntiarvoa. Mutta ihan oikein ajateltu - patterisuristimen kanssa parempi varautua siihen, että auto on parin vuoden jälkeen arvoton.

        Olisikin pari vuotias arvoton, niin minäkin voisin vaihtaa sähkikseen nopeammin. Mutta ei, pitävät hintansa liiankin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten on ajettava autolla sen aikaa, että velka tulee maksetuksi. Ei se auto siitä mihinkään katoa.

        Tätä minäkään ymmärrä että miksi auton arvon lasku on ongelma. Minä ajan auton loppuun kuten kuuluu.


    • Anonyymi

      Eli SUOMEKSI avaajalle, sähköauto linjat hidastavat toimintaa ja bensalinjat jatkavat, eikä ajeta vielä alas. Eli markkina tahtoo näin tällä hetkellä kun talous on kuralla.

      • Anonyymi

        Patteriautojen myynti romahti jo kesän 2023 jälkeen.

        Nyt näille korjauskelvottomille kertakäyttötuotteille tulee 20 % haittavero.

        Arvatenkin patteripellet jatkaa kevään 2023 myyntilukujen postittamista ja julistaa edelleen, miten polttomoottorit kielletään 2026 ja ne katoaa 2030 mennessä.

        Ei ole tosiasiat uskonnon kanssa yhteensopivia. Keskimääräinen patteriauto on sähköautoksi veroteknisistä syistä rekisteröity polttomoottoriauto, jonka nimelliset CO2 päästöt ovat 40 g/km, mutta todelliset 140 g/km. Ja silti julistetaan, että liikenteen päästöt puolittuu 2030 mennessä, kun saadaan 1/4 osa autokannasta päivitettyä "sähköautoiksi"

        Ei tule kumpikaan tavoite toteutumaan. Tämä on tiedetty koko ajan, mutta sähköautouskonnossa tosiasiat ei paljoa paina. Kaikki pelimerkit vaan hevoslle, joka ei voita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautojen myynti romahti jo kesän 2023 jälkeen.

        Nyt näille korjauskelvottomille kertakäyttötuotteille tulee 20 % haittavero.

        Arvatenkin patteripellet jatkaa kevään 2023 myyntilukujen postittamista ja julistaa edelleen, miten polttomoottorit kielletään 2026 ja ne katoaa 2030 mennessä.

        Ei ole tosiasiat uskonnon kanssa yhteensopivia. Keskimääräinen patteriauto on sähköautoksi veroteknisistä syistä rekisteröity polttomoottoriauto, jonka nimelliset CO2 päästöt ovat 40 g/km, mutta todelliset 140 g/km. Ja silti julistetaan, että liikenteen päästöt puolittuu 2030 mennessä, kun saadaan 1/4 osa autokannasta päivitettyä "sähköautoiksi"

        Ei tule kumpikaan tavoite toteutumaan. Tämä on tiedetty koko ajan, mutta sähköautouskonnossa tosiasiat ei paljoa paina. Kaikki pelimerkit vaan hevoslle, joka ei voita.

        Kävin juuri aamulla tankkaamassa 165kW tehoisen plugarini. Kulutus oli 3,16 litraa sadalle, mikä on melko kohtuullinen kun huomioi, että suuri osa bensasta on kulunut motarilla ja kehillä. Lähiajot ovat menneet pelkällä halvalla pörssisähköllä, yleensä öisin ladatulla.
        Seuraava autoni kulkee pelkällä sähköllä, aja sinä millä haluat, vaikka hevosella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juuri aamulla tankkaamassa 165kW tehoisen plugarini. Kulutus oli 3,16 litraa sadalle, mikä on melko kohtuullinen kun huomioi, että suuri osa bensasta on kulunut motarilla ja kehillä. Lähiajot ovat menneet pelkällä halvalla pörssisähköllä, yleensä öisin ladatulla.
        Seuraava autoni kulkee pelkällä sähköllä, aja sinä millä haluat, vaikka hevosella.

        Minä ajan 180 kW kaasuautolla, jossa on varapolttoainetta kulunut 1,6 l/100 km,

        Todellinen CO2 päästö kulutuksen perusteella 40 g/km.

        Ei todellakaan kiinnosta hankkin 50+ k€ sähköautoa, jolla CO-päästöt kasvaisivat 2-3 kertaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan 180 kW kaasuautolla, jossa on varapolttoainetta kulunut 1,6 l/100 km,

        Todellinen CO2 päästö kulutuksen perusteella 40 g/km.

        Ei todellakaan kiinnosta hankkin 50 k€ sähköautoa, jolla CO-päästöt kasvaisivat 2-3 kertaisiksi.

        Ja onhan myös 300 km toimintamatkaa 3 min latauksella hiukka parempi kuin patteriautojen 40 min kusitauko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan myös 300 km toimintamatkaa 3 min latauksella hiukka parempi kuin patteriautojen 40 min kusitauko.

        Missähän sitä kaasua mahtaa löytyä? En viitsisi ajaa kymmeniä kilometrejä tankkaamaan. Sähköä löytyy parkkipaikan letkusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän sitä kaasua mahtaa löytyä? En viitsisi ajaa kymmeniä kilometrejä tankkaamaan. Sähköä löytyy parkkipaikan letkusta.

        Kaasua myydään siellä, missä on ihmisiäkin. Esim. pelkästään Vantaalla 4 tankkausasemaa. 10 km säteellä asunnoltani on 5 asemaa. Toimintamatka kaasulla öbaut sama kuin patteriautolla, mutta pikalataus 10-kertaa nopeampi ja matkaa voi jatkaa bensalla tarpeen tullen.

        Patteriautolla olisin monet kerrat ollut kusessa, kun pitää liikkua myös syrjäseuduilla, joilla ei ole minkäänlaisia latauspömpelöeitä. Ei ole kaasuakaan, mutta sehän ei em. syystä ole maailmanloppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasua myydään siellä, missä on ihmisiäkin. Esim. pelkästään Vantaalla 4 tankkausasemaa. 10 km säteellä asunnoltani on 5 asemaa. Toimintamatka kaasulla öbaut sama kuin patteriautolla, mutta pikalataus 10-kertaa nopeampi ja matkaa voi jatkaa bensalla tarpeen tullen.

        Patteriautolla olisin monet kerrat ollut kusessa, kun pitää liikkua myös syrjäseuduilla, joilla ei ole minkäänlaisia latauspömpelöeitä. Ei ole kaasuakaan, mutta sehän ei em. syystä ole maailmanloppu.

        ” pitää liikkua myös syrjäseuduilla, joilla ei ole minkäänlaisia latauspömpelöeitä”

        Missäs tällaista syrjäseutua vielä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan myös 300 km toimintamatkaa 3 min latauksella hiukka parempi kuin patteriautojen 40 min kusitauko.

        300 km rangea saa pikalaturilla n. 15 minuutissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” pitää liikkua myös syrjäseuduilla, joilla ei ole minkäänlaisia latauspömpelöeitä”

        Missäs tällaista syrjäseutua vielä on?

        Miksi pitää liikkua syrjäseudulla.


    • Anonyymi

      Ongelma on siinä, ettei eurooppalaisilla perinnemerkeillä ole mahdollista kilpailla Teslan ja kiinan sähköautojen kanssa. Hyvä esimerkki on BYD Seal. 50 000€ hinnalla saa saman tasoisen sähköauton kuin samoin varustellun eurooppalaisen 80 000€ sähköauton. Harvalla on ylimääräistä tuo 30 000€ vain suosimaan eurooppalaista omaa merkkiään.

    • Anonyymi

      Mm. Ford rakentaa juuri uutta sähköautotehdasta Eurooppaan.
      Taitaa kuitenkin sähköauto viedä voiton automarkkinoilla ja onhan se, että polttomoottoriautoja ei tämän hetken tiedon ja poliittisten päätösten takia saa myydä uutena vuoden 2035 jälkeen.
      Sähköauton vastustajat ovat aikansa Don Quijoteja jotka taistelevat Suolessa väistämätöntä vastaa keinoilla joilla ei saa mitään aikaan.

      • Anonyymi

        Loppuryminä tehostuu edelleen. Kun ihmiset alkavat kyllästyä sähköauton hankalaan lataukseen, niin takaisin polttisautoon siirtyminen tulee aiempaa houkuttelevammaksi. Tämä on ihan oikea suuntaus.

        https://www.is.fi/autot/art-2000010504766.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuryminä tehostuu edelleen. Kun ihmiset alkavat kyllästyä sähköauton hankalaan lataukseen, niin takaisin polttisautoon siirtyminen tulee aiempaa houkuttelevammaksi. Tämä on ihan oikea suuntaus.

        https://www.is.fi/autot/art-2000010504766.html

        Hankala lataus? Otetan johto seinältä ja pistetään kiinni autoon. Lähtiessä on taas "tankki" täynnä. Ei voisi olla helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankala lataus? Otetan johto seinältä ja pistetään kiinni autoon. Lähtiessä on taas "tankki" täynnä. Ei voisi olla helpompaa.

        Suomalaisten enemmistö asuu kerros- tai rivitaloissa. Joista valtaosin puuttuu lautausmahdollisuus eikä se käden käänteessä järjesty, kun hidasatalaukseenkin tarvitaan isolla parkkikentällä satojen kilowattien teho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten enemmistö asuu kerros- tai rivitaloissa. Joista valtaosin puuttuu lautausmahdollisuus eikä se käden käänteessä järjesty, kun hidasatalaukseenkin tarvitaan isolla parkkikentällä satojen kilowattien teho.

        49% suomalaisista asuu omakotitaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten enemmistö asuu kerros- tai rivitaloissa. Joista valtaosin puuttuu lautausmahdollisuus eikä se käden käänteessä järjesty, kun hidasatalaukseenkin tarvitaan isolla parkkikentällä satojen kilowattien teho.

        Sellaisiakin taloyhtiöitä on, joissa on mm. kattoterassi, parkkihalli, autolataus, jne. Ai niin hyvä äänieristys ja luonnollisesti omistusasuntoja.


    • Anonyymi

      Täytyypä hommata auto, jossa on isompi moottori. Bensakuluista ei kohta tarvitse välittää.

      • Anonyymi

        Oikeassa autossa on tietysti riittävän suuri V8-moottori. Kunnon jenkkiauto miehellä pitää olla, sillä kaikki muut ovat täyttä pelleilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa autossa on tietysti riittävän suuri V8-moottori. Kunnon jenkkiauto miehellä pitää olla, sillä kaikki muut ovat täyttä pelleilyä.

        Jenkkiautoissa on oikeaa letkeyttä, joten matkanteko on mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkiautoissa on oikeaa letkeyttä, joten matkanteko on mukavaa.

        Kaikki Detroidin itäpuolella valmistetut autot ovat Itä-autoja.


    • Anonyymi

      Aloittajan tiedot on aikas hataria. Näkee jo tuosta Nokia tiedosta. Ei Nokia ole mihinkään kadonnut. Se työlistää edelleen noin 60.000 ihmistä vaikke kännyköitä teekään.

      • Anonyymi

        Ei ole saanut uutta Nokian Ringoa enää ostettua niin tulkinta on, että Nokia on hävinnyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      296
      2456
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1143
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      78
      1090
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      898
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      819
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    8. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      704
    9. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      65
      703
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      699
    Aihe