Pelastuminen vihollisuudesta Jumalaa kohtaan ja Jumalan tahto

Anonyymi-ap

Siitä on kyse uskossa Jeesukseen, että pelastuisimme Jumalan vihasta pahoja kohtaan, siis olemasta hänen vihollisiaan. Se että meidän elämämme asettuu oikeille raiteille uskon kautta, on tuon pelastuksen sivutuote.

Helvetti, kadotus ja lopulta tulijärvi ovat Jumalan valmistamia paikkoja, hänen vihollisilleen. Ihminen joutuu niihin perustuen siihen onko hän Jumalan vihollinen vai ei ja Jumala päättää kuka on hänen vihollisensa ja kuka ei. Eikä hän päätä sitä mielivaltaisesti vaan perustuen siihen mitä ihminen todella on ja tuomio tulee sen seurauksena tehdyistä teoista.

Jesaja 66:3-4
"... Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät, koska ei kukaan vastannut, kun minä kutsuin, koska he eivät kuulleet, kun minä puhuin, vaan tekivät sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsivat sen, mikä ei ole minulle otollista."

Usko Jeesukseen tarjoaa armahduksen ja vapautuksen vihollisuudesta Jumalaa kohtaan. Niinhän sodissakin tehdään toisinaan: tarjotaan antautumista ehtona sille, että voittanut osapuoli ei perin tuhoa vihollisiaan. Tässä on kyse samasta asiasta. Maailma, paholaisen johdolla, sotii Jumalaa vastaan. Jumala tarjoaa armahdusta jokaiselle ihmiselle uskossa Jeesukseen, niin että hän ei meitä hävitä muiden vihollistensa joukossa. Turvaamalla Jeesuksen vereen anteeksiantamuksena meidän synneistämme, meistä tulee sodan voittaneen osapuolen kansalaisia, Jumalan valtakunnan kansalaisia, alamaisia ja palvelijoita, Jumalalle ja Kristukselle, eikä vain palvelijoita ja alamaisia, vaan myös hänen lapsiaan.

Roomalaiskirje 5:10
"Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut ... "

Kolossalaiskirje 1:21-23
"Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut."

Uskottuamme, emme ole enää sodassa Jumalaa vastaan, vaan meillä on rauha hänen kanssaan:

Roomalaiskirje 5:1
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta."

Kun me uskomme Jeesukseen, me riisudumme aseista, joilla olemme sotineet häntä vastaan (synti ja syntiin johtavat asenteet ja mieliteot jne), ja antaudumme. Tämä aseista riisutuminen ei ole mikään yksittäinen hetki, vaan jatkuva asia uskovan elämässä, tai sen on tarkoitus olla jatkuva asia, mutta saatana yrittää tottakai meitä kaikin tavoin estää ja saada meidät palaamaan siihen pahuuteen missä olemme eläneet.

Roomalaiskirje 12:1-2
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne. Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

Efesolaiskirje 4:17-24
"Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa: että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen."

Jumala luo uskoviin uuden ihmisen, ja sen myötä, meidän on tarkoitus jo täällä elää taivasten valtakunnan kansalaisina, ei vasta kun siellä taivaassa olemme. Ei lain kasvattamana ja tuomion pelossa, vaan Jumalan armon (joka on Jeesus ristiinnaulittuna meidän pahoista teoistamme) kasvatuksessa:

Tiitus 2:11-13
"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessame autuaalisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä... "

10

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus.

      • Anonyymi

        Täytyy muistaa, että Jumala myös rakastaa ihmistä vaikka Raamattu puhuu myös Jumalan vihasta. Ihmeellinen asia.

        ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” Johannes 3:16.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä yö papin kanssa on vapauttanut synneistä jo pitkään.

    • Anonyymi

      Jeesus on ainoa pelastaja, ei ole muuta mahdollisuutta ja toivoa.

      • Anonyymi

        Ei se ehdi kaikkien sänkyyn.


    • Anonyymi

      toisen hyvä on toisen paha , ei se mitään tarkoita

    • Anonyymi

      Allah on oikea ja ainoa JUMALA. Mitä tulee juutalaislähtöseen kristin uskoon niin juutalainen jeesus on oikea NARSISTI ja hinttareiden rakastaja.Mie tiedän ja siltä ei saa mitä siltä pyytää kun se ajattelee vain ja ainosastaan ITSEÄNSÄ aivan kun isänsä,mutta tiedätkö mitä:ne ovat vain herroja.Vanhalla puolella on sebaot ja uudella puodella juutalainen jeesus on joidenkin semmonen.(siis raamatun).Oletko koskaan ajatellut asiaa?Ja mitä hyvyyteen tulee niin Buddhakin voittaa nämä kyseiset ns.herrat.

    • Anonyymi

      Vaikka kirkko on joutunut pimeyteen, ei Raamattu ole hävinnyt. Sitä luetaan nyt jopa enemmän kuin ennen.
      Kirkko yrittää saada kansan ymmärtämään, että he saavat pelastumisen lapsikasteessa. Mutta se ei ole niin.

      • Anonyymi

        lapsikaste on kusetusta, kirkkoon pitää liittyä jäseneksi 18v täytettyään , jotta voi maksaa kirkollisveroa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4325
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2679
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2431
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      435
      1669
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      169
      1537
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1534
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      101
      1338
    9. 79
      1291
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1249
    Aihe