Kutomo vai leipomo

Anonyymi-ap

Tokmannin aulassa on vuosikausia myyty pullia joka ikinen päivä. Vanhuksia pakotetaan ostamaan ja asiakaskunta muista liikkeistä hiipuu kun eivät uskalla mennä ohi kun jo kaukaa aletaan tyrkyttää leipomuksia. Miten voi olla että tämä kutomomyymälä saa tyrkyttää vanhuksille leipomuksia vuosikaudet? Onko luvat kunnossa? Mitenkäs verot? Ja onko se oikeasti kutomo vai leipomo? Leipooko hän itse vai ostaako jostain? Surku käy muita liikkeitä, moni karttaa sitä koko paikkaa just tuon tyrkyttämisen takia.

98

2553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Törkeää

• Anonyymi

vieläkö nisumatto mulkoiloo jos et osta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vieläkö nisumatto mulkoiloo jos et osta.

Kateelliset kulkoo ohi ja katteloo kun aito Suomalainen yrittäjä myy Suomessa valmistettuja tuotteitaan.

• Anonyymi

Olipas peppukipeä kirjoitus paikallisesta yrityksestä. Oletko noin kateellinen?

• Anonyymi

Kateushan siinä jyllää,jotkut ihmiset ovat aika ilkeitä toisilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateushan siinä jyllää,jotkut ihmiset ovat aika ilkeitä toisilleen.

Ai kateellinen? Mistä? 😂

• Anonyymi

Kysymys olikin, onko se nyt kutomo vai leipomo? Typerä

• Anonyymi

Tosi kurjaa kulkea ohi kun pullamyyjä on siinä aulassa. Ja myönnän, että olen vähentänyt käyntejä Tokmannilla, jos hän on siinä. Monesti puhuttu, että olisi paljon mukavampi, jos hän myisi pullansa omassa liikkeessään. Tai enhän tiedä, onko hän vuokrannut myös aulatilan. Ennen siinä oli matkatoimisto ja en kyllä muista, että he olisivat levittäytyneet aulaan. Minä en ole kateellinen hänelle, mutta vaivautunut olo tulee ohikulkiessa, kun en halua pullia ostaa.

• Anonyymi

On sullaki murheet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sullaki murheet.

Ymmärsit aivan väärin. Tuo ei ole mulle mikään murhe, ihan asiallisesti kerroin mielipiteeni.

• Anonyymi

Täällä myös yksi joka vähentänyt käyntejä samasta syystä

• Anonyymi

Mitä sitä täällä värkkäämään. Tekee ilmoituksen terveystarkastajalle ja verottajalle.

• Anonyymi

Joo on täällä yhdellä murheet. Jos nyt tuollainen ihminen jättää tokmannilla asioinnin väliin niin kyllä siinä pääsöö tokmannin väkikin helpommalla. Jos ei tiedä mikä on leipomo ja mikä kutomo niin parempi pitää suu kiinni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on täällä yhdellä murheet. Jos nyt tuollainen ihminen jättää tokmannilla asioinnin väliin niin kyllä siinä pääsöö tokmannin väkikin helpommalla. Jos ei tiedä mikä on leipomo ja mikä kutomo niin parempi pitää suu kiinni

Et tainnut ymmärtää jutun pointtia. Ääliö 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää jutun pointtia. Ääliö 😂

Joillekin luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillekin luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.🙄

Niin on joo, varmaan niin kateellinen kun ei ite saa myydä mattoja sekä nisuja...

• Anonyymi

Aloittajalla nähtävästi vähän hattu kiristää tai varmaan paremminkin foliohattu on jutut niin luokattomia.

• Anonyymi

alajärveläiset ovat yksinkertaisen typerää porukkaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

alajärveläiset ovat yksinkertaisen typerää porukkaa..

No sinähän kuulut siihen porukkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinähän kuulut siihen porukkaan.

olet oikeassa, kusta on runsaastl alatorvelaisten päässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olet oikeassa, kusta on runsaastl alatorvelaisten päässä.

hyvin sanottu ja joka sana on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvin sanottu ja joka sana on totta.

todella kusipäistä porukkaa.

• Anonyymi

Mehtään meni sun päätelmäs.🤣🤣🤣

• Anonyymi

Itse tekstistä päätellen sinä oot se jakorasia, jota ottaa päähän se, että joku on huomannut sun tapas elää. Monelle antava ihminen. Mutta on noita huoria muuallakin eli ei kaikki kirjoitukset oo susta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai menikö 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osu ja uppos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tekstistä päätellen sinä oot se jakorasia, jota ottaa päähän se, että joku on huomannut sun tapas elää. Monelle antava ihminen. Mutta on noita huoria muuallakin eli ei kaikki kirjoitukset oo susta.

Eikös vaan osunut kohdalle. Täytyykö sut taas lempata tästäkin ryhmästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös vaan osunut kohdalle. Täytyykö sut taas lempata tästäkin ryhmästä.

Kutomo vai leipomo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai menikö 🤔

Meni, meni. Mutta oikein hyvää juhannusta sulle.👀🌸🥂. Ja jätä nyt hyvä ihiminen nuo tekstin rakenteiden tutkiminen paremmin osaaville. No mulle sama mitä teet...😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meni, meni. Mutta oikein hyvää juhannusta sulle.👀🌸🥂. Ja jätä nyt hyvä ihiminen nuo tekstin rakenteiden tutkiminen paremmin osaaville. No mulle sama mitä teet...😄

Osu ja uppos 😂😂😂 ihana kun joku taas yrittää olla se viisaampi yksilö. Mulle sama, kyttää naapurias vaikka verhot menis puhki kunhan vaan pidät omana tietonas etkä oo joku peppukipeä juoruakka...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osu ja uppos 😂😂😂 ihana kun joku taas yrittää olla se viisaampi yksilö. Mulle sama, kyttää naapurias vaikka verhot menis puhki kunhan vaan pidät omana tietonas etkä oo joku peppukipeä juoruakka...

löysäperseistä porukkaa nuo kommarit naiset.

• Anonyymi

Jos olet niin avuton, ettet osaa mennä pullamyyjän ohi ostamatta pullaa, niin se ei ole sen myyjän vika. Olen täysin ilman ongelmia kulkenut hänen ohitseen pullaa ostamatta ja joskus seurassa myös jäänyt puhelemaan ja jatkanut sen jälkeen ilman yhtään pullaa tai mattoakaan. En ymmärrä, mikä ongelma se muka on?

Sinun taitaa olla parasta pysyä poissa rokulipäiviltäkin.

• Anonyymi

Kannattaa pysyä kotona kellarissa jos ei ihmisten kanssa pärjää...

• Anonyymi

Avuttomuudesta ei todellakaan ole kyse. Minäkin voin kulkea ongelmitta hänen ohitseen ostamatta mitään. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja kokevat asiat eri lailla ja hyvin ymmärrän myös heitä. En missään nimessä koe olevani parempi kuin he, jotka tuntevat olonsa kiusalliseksi tuossa tilanteessa. Ja rokulipäivät ovat aivan eri asia kuin pullamyyjä. Ei pidä sekoittaa eri asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avuttomuudesta ei todellakaan ole kyse. Minäkin voin kulkea ongelmitta hänen ohitseen ostamatta mitään. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja kokevat asiat eri lailla ja hyvin ymmärrän myös heitä. En missään nimessä koe olevani parempi kuin he, jotka tuntevat olonsa kiusalliseksi tuossa tilanteessa. Ja rokulipäivät ovat aivan eri asia kuin pullamyyjä. Ei pidä sekoittaa eri asioita.

Kyllä nämä ihmiset joilla on ongelmia niin taitavat olla sun mielikuvituksen tuotteita... aikas kun lässytät mitä sattuu niin alat itekkin jo uskomaan noita omia horinoitas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nämä ihmiset joilla on ongelmia niin taitavat olla sun mielikuvituksen tuotteita... aikas kun lässytät mitä sattuu niin alat itekkin jo uskomaan noita omia horinoitas

kehtaakin kurja tyrkyttää nisupussia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kehtaakin kurja tyrkyttää nisupussia.

Meehän laiska töihin, vaikka leipomaan niitä nisuja äläkä täällä valita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myydäänhän siellä rokulipäivilläkin pullaa. Kuinka monta kymmentä kiloa ostit, jos et pääse edes yhden Maxin pullamyyjän ohi ostamatta?

• Anonyymi

Kovat on ongelmat kun jonkun pullan kaupittelu pilaa elämän

• Anonyymi

Justiin näin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Justiin näin

myisit kelvoton edes piirakkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

myisit kelvoton edes piirakkaa.

Mitä se kloppi huutaa? Kasvata kivekset ensin ja tuu sitten huuteleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se kloppi huutaa? Kasvata kivekset ensin ja tuu sitten huuteleen

Mikä tämä pullanmyyjä keskustelu oikein on? Torilla vai missä myydään pullaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tämä pullanmyyjä keskustelu oikein on? Torilla vai missä myydään pullaa?

Alajärven maxin kauppakeskuksessa paikallinen yrittäjä myy itse tehtyjä mattoja sekä leivonnaisia, luvanvaraisesti ja verotkin jää Suomeen mutta joku on ilmeisesti tosi kateellinen kun matot teköö kauppansa ja myös ne leivonnaiset.

• Anonyymi

Saa. Ei oo pakko asioida jos et tuu henkilön kanssa toimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa. Ei oo pakko asioida jos et tuu henkilön kanssa toimeen.

paljonko pullapussin alv + verot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alajärven maxin kauppakeskuksessa paikallinen yrittäjä myy itse tehtyjä mattoja sekä leivonnaisia, luvanvaraisesti ja verotkin jää Suomeen mutta joku on ilmeisesti tosi kateellinen kun matot teköö kauppansa ja myös ne leivonnaiset.

Verot...... 😄😄😄😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verot...... 😄😄😄😄

Ihana kateellisuus 😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo varmaan jää Suomeen....😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo varmaan jää Suomeen....😆

No minnekäs ne menöö rouvan mielestä?

• Anonyymi

Kovasti on joku kateellinen, mistähän moinen katkeruus on peräisin?

• Anonyymi

Kateellisuus loistaa tällä palstalla 🥰

• Anonyymi

Mistä pitäisi olla kateellinen?

• Anonyymi

Oletpas katkera, osta nisua niin ei tuu jatkossa tuollasta nälkäkiukkua...

• Anonyymi

Ompas katkeruutta liikkeellä miehestä joka on saanut paljon positiivista aikaan vanhustyön ja kehitysvammaisten puolesta mutta valitettavasti puolue on väärä niin siitähän tämä peppukipeys johtuu.

• Anonyymi

nisukauppias siirtyy myymään tuotteitaan pikkupappilaan,saaneen luvan suoraan tuomiokapitulillta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nisukauppias siirtyy myymään tuotteitaan pikkupappilaan,saaneen luvan suoraan tuomiokapitulillta.

Paljon positiivista? Kunnon aamuvitsit

• Anonyymi

Tulokset puhuu puolestaan. Elä höpötä jos et mistään tiedä.
        Jos noin sakia ihminen olet niin kyllon tokmannin väki päässy helpommalla kun et siellä asioi...

• Anonyymi

Aina kun jotain positiivista ja hyödyllistä on tehty vanhusten tai kehitysvammaisten puolesta niin joku töhöpentti repii pelihousunsa.

• Anonyymi

Pakko on lähinnä verojen maksamainen ja kuoleminen. Melkein kaikki muu on vapaaehtoista.

• Anonyymi

Kateellisuus on vahva sinussa 😂

• Anonyymi

Näin kesäalajärveläisenä minusta se pullatyyppi on tosi kiva, puhuu ja juttelee ihmisten kanssa eikä luimistele. Tietenkään en paikallisena olekaan erityisesti vasemmistoa vastaan. Sehän tässä teitä eniten karsastaa, kun ei olekaan persu eikä edes keskustalainen.

• Anonyymi

Eikä myöskään pakota ostamaan niinkuin joku kateellinen väittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä myöskään pakota ostamaan niinkuin joku kateellinen väittää.

Kerrotko mistä pitää olla kateellinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksesta kateellisuus ja katkeruus loistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä, että joku edes yrittää jotain ja uskaltaa olla eri mieltä.

• Anonyymi

Oho oletpas katkera.
        Olli on maksanut veroja Suomen valtiolle enemmän kuin sinä ikinä tulet edes tienaamaan 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho oletpas katkera.
        Olli on maksanut veroja Suomen valtiolle enemmän kuin sinä ikinä tulet edes tienaamaan 😂

Voi ku tietäsit.......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ku tietäsit.......

Periaatteessa pystyn laskemaan työttömyyskorvauksen määrän mitä olet saanut mutta mua ei oikeastaan kiinnosta sun tiedot...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Periaatteessa pystyn laskemaan työttömyyskorvauksen määrän mitä olet saanut mutta mua ei oikeastaan kiinnosta sun tiedot...

Mun työttömyyskorvaukset on nopeasti laskettu kun en oo koskaan niitä nostanut. Oon aina ollut töissä. Että niin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun työttömyyskorvaukset on nopeasti laskettu kun en oo koskaan niitä nostanut. Oon aina ollut töissä. Että niin!

Seliseli, tuota et edes usko itekkään 😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seliseli, tuota et edes usko itekkään 😂😂😂

Nisuaaaaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nisuaaaaa

Sitä ei paljoa kelakorvauksillas osteta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei paljoa kelakorvauksillas osteta

Jos epäilet veronkiertoa niin voit ilmiantaa yrityksiä verottajan sivulla.

• Anonyymi

Iso O on antanut omaa rahaa kehitysvammaisten hyväksi enemmän kuin sinä ikinä tulet edes tienaamaan, pistää varmaan vähän mietittymään jopa sinua.

• Anonyymi

Kyllä sinut karkotetaan ennemmin, täällä tuollasilla inisijöillä tee mitään.
        Paljonko olet vanhustyön tai kehitysvammaisten eteen tehnyt tai antanut?
        Hamekankaan saat palkkioks ku et muuta osaa ku valittaa ja haukkua muita.

• Anonyymi

Kyllä miten sekasin olet kun tuollaista soopaa puhut? Kyllä kyseinen henkilö ei ketään pakota ostamaan 😂
        Jännä homma tuo kateus kun saa ihan puhumaan mitä sattuu...
        Rauhotus nyt jo ennenkuin saat jonkun kunnianloukkaus syytteen, eihän tuollaista valehtelua ja jankkaamista kukaan jaksa.
        Kasva aikuiseks.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä miten sekasin olet kun tuollaista soopaa puhut? Kyllä kyseinen henkilö ei ketään pakota ostamaan 😂
        Jännä homma tuo kateus kun saa ihan puhumaan mitä sattuu...
        Rauhotus nyt jo ennenkuin saat jonkun kunnianloukkaus syytteen, eihän tuollaista valehtelua ja jankkaamista kukaan jaksa.
        Kasva aikuiseks.

Verottajalle ilmoitus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verottajalle ilmoitus

Niinpä, saadaan kateelliset hiljaseks heti kerralla. Oppiipahan olemaan, eikä varmaan enään höpötä mitä sattuu.
        Kannattaa ruveta ite niitä mattoja ja pullia myymään eikä kateellisena inistä työttömyyskorvaus päätulona, kyllä tällä palstalla huomaa että kaikkea se leipä elättää...

• Anonyymi

Työttömät täällä inisöö kateellisena 😂

• Anonyymi

Huvittava tuo tyyppi tai oikeastaan säälittävä, joka tuota kateellisuutta viljelee joka kommentissaan. Ja mikä vielä parempaa, luulee tietävänsä toisten tulot ja asiat paremmin kuin henkilö itse. No ehkä saa tyydytystä omaan elämäänsä ja ei se mua haittaa. Kunhan vain totesin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittava tuo tyyppi tai oikeastaan säälittävä, joka tuota kateellisuutta viljelee joka kommentissaan. Ja mikä vielä parempaa, luulee tietävänsä toisten tulot ja asiat paremmin kuin henkilö itse. No ehkä saa tyydytystä omaan elämäänsä ja ei se mua haittaa. Kunhan vain totesin.

Joo on se kyllä säälittävää kun kirjoittaa julkisesti pahaa yrittäjästä joka myy mattoja sekä leivonnaisia ja maksaa niistä verot Suomeen.

• Anonyymi

Ai nyt se oikein kyttää ihmisiä 😂😂😂
        Kerro nyt lisää, hauska kuulla juttuja mitkä on ihan hatusta heitetty.
        Kannattaa varmaan jatkaa samaan malliin jos noin pienisieluinen olet, päästään muut helpommalla kun asioit etänä kotoa käsin.

• Anonyymi

No mee töihin sitten 🫃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on se kyllä säälittävää kun kirjoittaa julkisesti pahaa yrittäjästä joka myy mattoja sekä leivonnaisia ja maksaa niistä verot Suomeen.

Sen enempää kantaa ottamatta hänen pullaveroihin ihmettelen, että mistä tiedät hänen veronmaksuistaan. Ihan selvää on, että jos veroja maksaa, niin minnepä muualle kuin Suomeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen enempää kantaa ottamatta hänen pullaveroihin ihmettelen, että mistä tiedät hänen veronmaksuistaan. Ihan selvää on, että jos veroja maksaa, niin minnepä muualle kuin Suomeen.

nekö kaikki verovilpit on alajärvellä?

• Anonyymi

Ei näille väitteille voi ku nauraa. Mistä ihmeestä joku yksilö näitä keksii?
      Pakkomyyntipullaa maxin aulassa eikä yks heikko ole päässyt vuosiin tokmannille, voi jessus 😂

• Anonyymi

Ei voi käydä kenenkään kateeksi jos joku hankkii elantoaan leipomalla. Meneppä kauppaan hakemaan jauhoja ja hiivaa. Pyöräytä pullat, pussita ja menet myymään niitä vaikka halpa-hallin eteiseen niin voit päivän päätteeksi miettiä tuliko sen kaiken vaivan jälkeen katteeksi jäävä 20-30€ tienattua helpolla.

• Anonyymi

Akkahan ne leipoo ja kutoo matot ja ukko vaan myy.

• Anonyymi

Siis tämä ketju on sitä kun yksi vaivainen ihminen on katkera maton ja pullan myynnistä maxin aulassa ja on niin pienisieluinen jottei pääse mattomyyjän ohi kun on menossa tokmannille?

• Anonyymi

Onko tässä ketjussa siis yksi kateellinen ihminen haukkumassa julkisesti ja tunnistettavasti yhtä koko Alajärven tuntemaa kauppiasta? Kai tämä haukkuja ymmärtää, että tällainen alkaa jo täyttää kunnianloukkauksen merkit? Vaikka sanoisitte vain etunimen, niin kaikkihan täällä nyt tietävät, kenestä puhutaan.

• Anonyymi

Rohkea kloppi on ku tosiaan näinkin julkisesti syyttelöö ja haukkuu, oppiipahan olemaan ku kerran kosahtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rohkea kloppi on ku tosiaan näinkin julkisesti syyttelöö ja haukkuu, oppiipahan olemaan ku kerran kosahtaa.

ostin pussin pullaa, maku oli hyvä olikohan voin tilalla käytetty markariiniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ostin pussin pullaa, maku oli hyvä olikohan voin tilalla käytetty markariiniä.

kyllä nämä maukkaat pullat ovat leivottu kultanauha markariinillä.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      2975
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1678
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1530
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1277
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe