"Auto vaihtaa kahden sylinterin käyttötilaan, kun voimaa ei tarvita enempää, joka säästää bensaa."
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/9541335c-6d91-438b-b1fc-edb3b6b2ce76
Mahtaa olla säksätystä, tuskin tekee moottorillekaan hyvää.
Volkkari käy kahdella pytyllä
81
570
Vastaukset
- Anonyymi
Taas on moottoritietäjä asialla...
- Anonyymi
Hyvä kun jotkut tietää. Tavalliset kaksipyttyisetkin kamalia, mutta kahdella käyvä nelipyttyinen vielä pahempi.
- Anonyymi
Onko nämä niitä 100.000 ja ongelmat alkaa..??
- Anonyymi
Tätä tekniikkaa on ollut käytössä jo ties kuinka kauan ja hyvin ovat kaikkien valmistajien moottorit toimineet. Siellä pyörii tietenkin koko moottori kokoajan ja se tasapainottaa toiminnan, mutta kaikkiin pyttyihin ei syötetä bensaa.
- Anonyymi
USA:ssa ollut V8:ssa, missä autossa on 4-pyttyisessä? Ei se kovin tasaisesti käy kahdella pytyllä ja rasituksia tulee selvästi enemmän. Melkoisen pieni näyttää olevan polttoainesäästökin, jos yhtään, todennäköisesti tulee kalliimmaksi kun moottori hajoaa aikaisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
USA:ssa ollut V8:ssa, missä autossa on 4-pyttyisessä? Ei se kovin tasaisesti käy kahdella pytyllä ja rasituksia tulee selvästi enemmän. Melkoisen pieni näyttää olevan polttoainesäästökin, jos yhtään, todennäköisesti tulee kalliimmaksi kun moottori hajoaa aikaisemmin.
"Ei se kovin tasaisesti käy kahdella pytyllä ja rasituksia tulee selvästi enemmän."
Ajossa 2/4-sylinterin käyttöä ei käytännössä huomaa, ja rasituksiin liittyen siksihän tuo 2-sylinteritoiminta onkin käytössä vain kevyehköllä kuormalla parantaen hyötysuhdetta. Vähän reilummin jos polkaisee niin kaikki sylinterit tulevat samantien mukaan.
Ja niinkun todettu, noita nyt on myyty jo yli 10 vuoden ajan enkä ole ongelmista kuullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei se kovin tasaisesti käy kahdella pytyllä ja rasituksia tulee selvästi enemmän."
Ajossa 2/4-sylinterin käyttöä ei käytännössä huomaa, ja rasituksiin liittyen siksihän tuo 2-sylinteritoiminta onkin käytössä vain kevyehköllä kuormalla parantaen hyötysuhdetta. Vähän reilummin jos polkaisee niin kaikki sylinterit tulevat samantien mukaan.
Ja niinkun todettu, noita nyt on myyty jo yli 10 vuoden ajan enkä ole ongelmista kuullut.Näköjään huomaa kun lukee volkkaripalstaa ja vaihtaa jatkuvasti rasituksessakin eli ei tee hyvää moottorille. Ongelmia kuulunut paljonkin, lisänä vielä ne huonot vaihteistot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään huomaa kun lukee volkkaripalstaa ja vaihtaa jatkuvasti rasituksessakin eli ei tee hyvää moottorille. Ongelmia kuulunut paljonkin, lisänä vielä ne huonot vaihteistot.
Pitää aika valikoivasti lukea volkkaripalstaa jos saa käsityksen että ongelmia on paljon. Jokunen on lähinnä ihmetellyt hieman erilaista käyntiääntä/värinää, mikä on normaalia ja korostuu lähinnä kovilla pakkasilla jolloin moottorin kumityynyt yms. kovettuvat.
- Anonyymi
Niin, kannattaa ehkä itse käydä kokeilemassa sen sijaan että olettaa jotain.
Tuo sylinterien lepuutushan on ollut käytössä jo yli 10 vuotta hyvin monessa VW-konsernin mallissa, ei siinä ole mitään uutta tai ihmeellistä. Käytännössä toiminnan huomaa vain pienillä nopeuksilla ja tietyillä kierrosalueilla aavistuksen erilaisena käyntiäänenä.- Anonyymi
Missä malleissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä malleissa?
Ainakin jo 2011 1.4l tsi:ssä oli 2/4lepuutustoiminto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin jo 2011 1.4l tsi:ssä oli 2/4lepuutustoiminto.
Näköjään, onneton 3% kulutussäästö, jos sekään pitänyt paikkaansa, nuokin niitä huijausmoottoreita.
https://www.apu.fi/artikkelit/onko-tassa-enaa-mitaan-jarkea-sylinterien-lepuutus-kolmisylinteriseen-moottoriin
Volkkaripalstalla ihmettelivät outoja ääniä, nytkähdyksiä, kovaa kulutusta kun ajaa satasta tai kovempaa. En viitsinyt enmpää lukea.
Jakoketjuongelmia ollut paljon, johtuukohan sekin noista nykäyksistä vai muuten vaan huonoja, eikä tietysti ainoa ongelma volkkareissa.
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä malleissa?
Yleisesti ottaen noin 2012 eteenpäin 103kw/110kw:n 1.4/1.5 TSI-koneet, Audi/VW/Skoda, tyyppimerkinnässä ACT-lyhenne. Octavia taisi olla ainut johon tuli selvästi myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään, onneton 3% kulutussäästö, jos sekään pitänyt paikkaansa, nuokin niitä huijausmoottoreita.
https://www.apu.fi/artikkelit/onko-tassa-enaa-mitaan-jarkea-sylinterien-lepuutus-kolmisylinteriseen-moottoriin
Volkkaripalstalla ihmettelivät outoja ääniä, nytkähdyksiä, kovaa kulutusta kun ajaa satasta tai kovempaa. En viitsinyt enmpää lukea.
Jakoketjuongelmia ollut paljon, johtuukohan sekin noista nykäyksistä vai muuten vaan huonoja, eikä tietysti ainoa ongelma volkkareissa.
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat"Näköjään, onneton 3% kulutussäästö, jos sekään pitänyt paikkaansa, nuokin niitä huijausmoottoreita."
Miljoonien autojen massassa tuokin merkkaa jo jotain.
"Volkkaripalstalla ihmettelivät outoja ääniä, nytkähdyksiä, kovaa kulutusta kun ajaa satasta tai kovempaa. En viitsinyt enmpää lukea."
Onpa yllättävää että auto kuluttaa paljon jos ajaa yli satasta...
"Jakoketjuongelmia ollut paljon, johtuukohan sekin noista nykäyksistä vai muuten vaan huonoja, eikä tietysti ainoa ongelma volkkareissa."
Sylinterilepuutuksella olevissa moottoreissa on jakohihna ketjun sijaan.
Kannattaisiko edes vähän ottaa asioista selvää ennen kuin tulee mutuilemaan mitä sattuu yli 10 vuotta vanhojen linkkien kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään, onneton 3% kulutussäästö, jos sekään pitänyt paikkaansa, nuokin niitä huijausmoottoreita.
https://www.apu.fi/artikkelit/onko-tassa-enaa-mitaan-jarkea-sylinterien-lepuutus-kolmisylinteriseen-moottoriin
Volkkaripalstalla ihmettelivät outoja ääniä, nytkähdyksiä, kovaa kulutusta kun ajaa satasta tai kovempaa. En viitsinyt enmpää lukea.
Jakoketjuongelmia ollut paljon, johtuukohan sekin noista nykäyksistä vai muuten vaan huonoja, eikä tietysti ainoa ongelma volkkareissa.
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmatÄlä suotta eritä keksiä taas olemattomia ongelmia ja omia tulkintojasi yli 10 vuotta vanhaan toimivaan tekniikkaan.
Ei ne Toyotan ongelmat ja huijaukset miksikään muuta vaikka jaksat yrittää niitä peitellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään, onneton 3% kulutussäästö, jos sekään pitänyt paikkaansa, nuokin niitä huijausmoottoreita.
https://www.apu.fi/artikkelit/onko-tassa-enaa-mitaan-jarkea-sylinterien-lepuutus-kolmisylinteriseen-moottoriin
Volkkaripalstalla ihmettelivät outoja ääniä, nytkähdyksiä, kovaa kulutusta kun ajaa satasta tai kovempaa. En viitsinyt enmpää lukea.
Jakoketjuongelmia ollut paljon, johtuukohan sekin noista nykäyksistä vai muuten vaan huonoja, eikä tietysti ainoa ongelma volkkareissa.
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmatJakoketjua ei ole ollut toistakymmeneen vuoteen, eikä sylinterien lepuutus-versioissa milloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näköjään, onneton 3% kulutussäästö, jos sekään pitänyt paikkaansa, nuokin niitä huijausmoottoreita."
Miljoonien autojen massassa tuokin merkkaa jo jotain.
"Volkkaripalstalla ihmettelivät outoja ääniä, nytkähdyksiä, kovaa kulutusta kun ajaa satasta tai kovempaa. En viitsinyt enmpää lukea."
Onpa yllättävää että auto kuluttaa paljon jos ajaa yli satasta...
"Jakoketjuongelmia ollut paljon, johtuukohan sekin noista nykäyksistä vai muuten vaan huonoja, eikä tietysti ainoa ongelma volkkareissa."
Sylinterilepuutuksella olevissa moottoreissa on jakohihna ketjun sijaan.
Kannattaisiko edes vähän ottaa asioista selvää ennen kuin tulee mutuilemaan mitä sattuu yli 10 vuotta vanhojen linkkien kanssa?Miljoonien autojen massassa lisääntyvät moottoriremontit merkkaa jo jotain.
On yllättävää, että noilla kulutus lisääntyy huomattavasti enemmän, 1.6 kuluttaa kuulema vähemmän.
Oli pakko vaihtaa hihnoiksi kun ketjut ei kestäneet, nyt sitten vaihtavat hihnoja :)
2011 oli yli kymmenen vuotta sitten, kannattaisiko opetella laskemaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä suotta eritä keksiä taas olemattomia ongelmia ja omia tulkintojasi yli 10 vuotta vanhaan toimivaan tekniikkaan.
Ei ne Toyotan ongelmat ja huijaukset miksikään muuta vaikka jaksat yrittää niitä peitellä.Minulla ei ole kokemusta kummastakaan merkistä, luin vaan uutisia ja keskustelupalstaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakoketjua ei ole ollut toistakymmeneen vuoteen, eikä sylinterien lepuutus-versioissa milloinkaan.
Onhan se ollut jos kerran lepuutus tuli jo 2011, volkkaripalstalla puhuvat molemmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se ollut jos kerran lepuutus tuli jo 2011, volkkaripalstalla puhuvat molemmista.
Älä yritä!
Yhdistelmää jakoketju ja sylinterien lepuutus ei ole TSI-moottoreissa ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yritä!
Yhdistelmää jakoketju ja sylinterien lepuutus ei ole TSI-moottoreissa ollut.Pakosti ollut kun ketju tuli vasta 2012.
- Anonyymi
Ameriikan ihmemaassa kasikoneetkin käy tarvittaessa neljällä sylinterillä.
Foordin kolmepyttyinen ecoboost käy myös välillä kahdella.- Anonyymi
Kasikoneella toimiikin paremmin vaikka puolet olisi levossa.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla Einstein jos arvaa että ongelmia tulee
- Anonyymi
Ei toimi vanhana...
- Anonyymi
Evinruden 40 hp perämoottori oli tuollainen ja joskus mainuttuna maailman kestävimmäksi koneeksi. Perustui 50 hp:n perusmoottoriin, joten koneesta otettiin vähän tehoa. Säästyikä polttoainetta, sitä en tiedä, mutta itsellä oli tuo moottori.
- Anonyymi
Veden vatkaaminen ei rasitakaan moottoria kovin paljoa.
- Anonyymi
Mikäli ei ymmärrä tekniikkaa, voi väittää, ettei venemoottori rasitu.
Venemoottori käy koko ajan tehollaan ylämäkeen vedessä.
Autolla eteneminen tapahtuu vaikka rullaamalla, mutta kokeile sama veneellä.
Autossa tarvitaan eteenpäin liikkumiseen noin 20 kW teho. Pienessä veneessäkin
auton kokoisena kenties 100-150 kW ja silti nopeus murto-osa auton nopeudesta.
Etenkin vanhempaan aikaan, auton moottoria ei laitettu venemoottoriksi.
Tämä ei sitä kestänyt, eikä kestä nykyiset turbomoottorit tänäkään päivänä.
Vaikkapa päivän 80 % teholla ajamalla, kuten venemoottoreilla tehdään.
Miksi luulet veneen voivan helposti viedä 50 litraa tunnissa?- Anonyymi
Venemoottori käy parhaalla alueella matka-ajossa eikä lepuutuksella. Mikä auto on ikiliikkuja? Jos rullaa niin sitten joutuu kiihdyttämään uudelleen, ei missään ole pelkästään alamäkeä.
Millä veneellä ajetaan samaa vauhtia kuin autoilla? Veneissä riittää vaikka 5hv tavallisessa soutuveneessä. Rahdin kuljetus vesistöjä pitkin sujuu pienemmällä energialla kuin maanteitä pitkin. Rahtialukset kuluttaa enemmän kuin 50l/h, mutta maanteillä samaan rahtiin kuluisi enemmän.
Turbo ja lepuutus onkin tuplakatastrofi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venemoottori käy parhaalla alueella matka-ajossa eikä lepuutuksella. Mikä auto on ikiliikkuja? Jos rullaa niin sitten joutuu kiihdyttämään uudelleen, ei missään ole pelkästään alamäkeä.
Millä veneellä ajetaan samaa vauhtia kuin autoilla? Veneissä riittää vaikka 5hv tavallisessa soutuveneessä. Rahdin kuljetus vesistöjä pitkin sujuu pienemmällä energialla kuin maanteitä pitkin. Rahtialukset kuluttaa enemmän kuin 50l/h, mutta maanteillä samaan rahtiin kuluisi enemmän.
Turbo ja lepuutus onkin tuplakatastrofi.Et sinä pelle ole edes kuullut pulse and glide tyylistä, jolla pisaralla pisimmälle kisat käydään.
- Anonyymi
Oli tulla pihaan pihaan valiantti, plymari. Ois ollu hieano.
- Anonyymi
Lepuutetaanko aina samoja sylintereitä ?
- Anonyymi
Ei!
- Anonyymi
Kyllä, keskimmäiset eli 2. ja 3. sylinteri kytketään pois käytöstä (imu & pakoventtiilit pysyvät kiinni ja sytytys/pa-syöttö katkaistaan).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, keskimmäiset eli 2. ja 3. sylinteri kytketään pois käytöstä (imu & pakoventtiilit pysyvät kiinni ja sytytys/pa-syöttö katkaistaan).
No ei varmaan toimi vanhana..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, keskimmäiset eli 2. ja 3. sylinteri kytketään pois käytöstä (imu & pakoventtiilit pysyvät kiinni ja sytytys/pa-syöttö katkaistaan).
Siinähän on hirveä vastus jos venttilit kiinni :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän on hirveä vastus jos venttilit kiinni :)
En tiedä miten tuo volsun moottori toimii joten otan kantaa vain yleisen fysikan kannalta.
Jos suljetaan kaksi sylinteriä joissa kampiakselin kulman ero on 180 asteen niin niistä aina toinen puristaa aina samaa kaasumäärää joka toisessa "vapautuu". Voimien summa kampiakselille on siis nolla. samoin liikkuvien massojen summa.
Ei kovinkaan monimutkaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miten tuo volsun moottori toimii joten otan kantaa vain yleisen fysikan kannalta.
Jos suljetaan kaksi sylinteriä joissa kampiakselin kulman ero on 180 asteen niin niistä aina toinen puristaa aina samaa kaasumäärää joka toisessa "vapautuu". Voimien summa kampiakselille on siis nolla. samoin liikkuvien massojen summa.
Ei kovinkaan monimutkaista.Koko tämän prosessin ajan sama määrä kaasua sekä puristuu että laajenee. Energiaa ei kulu koska Newtonin laki toimii aina ja kaikkialla.
Eikö olekin yksinkertaista kun jaksaa edes vähän ajatella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko tämän prosessin ajan sama määrä kaasua sekä puristuu että laajenee. Energiaa ei kulu koska Newtonin laki toimii aina ja kaikkialla.
Eikö olekin yksinkertaista kun jaksaa edes vähän ajatella?Niin, kun venttiilit ovat kiinni, niin toiminta vastaa jousen venyttelyä/puristelua. Eli tehty työ saadaan takaisin (miinus kitka yms. häviöt)
Jos venttiilit avautuisivat, moottori tekisi turhaa työtä pumpatessaan ilmaa lävitseen. Imusarjassahan on pienellä teholla hurja alipaine (jos kyseessä perinteinen kaasuläpällinen moottori, tähänkin on vaihtoehtoisia ratkaisuja juuri tämän ns. pumppaushäviön vähentämiseksi) ja pakosarjassa ylipaine, joten moottori joutuu toimimaan "kompressorina" pumpatessaan ilmaa imusarjasta pakosarjaan. Siis jo venttiilejä auotaan turhan päiten lepuutetussa sylinterissä, joka ei tee työtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kun venttiilit ovat kiinni, niin toiminta vastaa jousen venyttelyä/puristelua. Eli tehty työ saadaan takaisin (miinus kitka yms. häviöt)
Jos venttiilit avautuisivat, moottori tekisi turhaa työtä pumpatessaan ilmaa lävitseen. Imusarjassahan on pienellä teholla hurja alipaine (jos kyseessä perinteinen kaasuläpällinen moottori, tähänkin on vaihtoehtoisia ratkaisuja juuri tämän ns. pumppaushäviön vähentämiseksi) ja pakosarjassa ylipaine, joten moottori joutuu toimimaan "kompressorina" pumpatessaan ilmaa imusarjasta pakosarjaan. Siis jo venttiilejä auotaan turhan päiten lepuutetussa sylinterissä, joka ei tee työtä."Niin, kun venttiilit ovat kiinni, niin toiminta vastaa jousen venyttelyä/puristelua. Eli tehty työ saadaan takaisin (miinus kitka yms. häviöt)"
Ja kun suljetaan kahden sylinterin venttiilit jotka ovat kampiakselilla 180 asteen erolla niin silloin tuloksena on yhtä suuri puristus/laajeneminen koko kierron ajan kun miettii näitä kahta sylinteriä.
Plus miinus nolla. Toinen sylinteri haluaa pyörittää moottoria samalla voimalla kuin toinen vastustaa sitä.
Erittäin yksinkertainen asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän on hirveä vastus jos venttilit kiinni :)
Totta koitappas pumpata pumppua jossa ei ole ilman pois pääsyä ja luulisi karstoittuvan yms mutta jos maailma taas pelastuu kuten Egr systeemeilläkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta koitappas pumpata pumppua jossa ei ole ilman pois pääsyä ja luulisi karstoittuvan yms mutta jos maailma taas pelastuu kuten Egr systeemeilläkin
Niin, moottorin karstahan syntyy ihan tyhjästä...
Olet jo todistanut olevasi pelle. Enempää todisteita ei tarvita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, moottorin karstahan syntyy ihan tyhjästä...
Olet jo todistanut olevasi pelle. Enempää todisteita ei tarvita.Voitelua tarvitsee koko ajan, varmaan sitä öljyä palaa sitten enemmän kun alkaa toimia.,
- Anonyymi
Himmelit ja tunnelit....nykyautojen aivoihin on pukattu jo liikaa tekniikkaa niis iskee vanhemmuuteen dementtia...se että aivot tarkkailee moottoria,vaihdelaatikkoa ja kuskia niin ei toimi pitemmän päälle vanhana...?..laatikossa ja moottorissa on omat komponentit ja kalliita korjata...
- Anonyymi
Jos sitten yksi suutin menee tukkoon niin käy sitten välillä yhdellä.??
- Anonyymi
Ihmeellisiä skenaariota, mutta ko. kaltaisessa vikatilanteessa ei varmastikaan kytkeydy päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeellisiä skenaariota, mutta ko. kaltaisessa vikatilanteessa ei varmastikaan kytkeydy päälle.
Ja korjaamolle ja molle, voi olla vaikea myydä käytettynä...
- Anonyymi
Ei säksätä eikä sitä edes äänestä kuule!
- Anonyymi
Kuoli pois :(
- Anonyymi
Kestääkö paremmin kuin Golf 4 1.6 bcb auto?
350 000km mittarissa.
Moottoriin/vaihteistoon uusittu, 60€ startti, 30€ bensapumppu, 40€ sytytyspuola, 80€ happianturi.
Moottori pyörii kuin uutena. Tämä ei säksätä.
Eikä vie yhtään öljyä.- Anonyymi
Siivellä se loppuukin luotettavat autot...2004 viimeiset uskolliset sotaratsut ...kunhan seuraavan mallin ostat niin voit varautua ongelmiin..
- Anonyymi
Onhan tällaiset perusasiatkin tekniikkaa ymmärtämättömälle noituutta.
Terveisiä vaan sinne essonbaariin.
Joko olette toipuneet siitä järkytyksestä kun katalysaattorit tulivat?- Anonyymi
Ei.
Ollaan vasta paholaisen keksinnössä, eli kärettömässä jakajassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei.
Ollaan vasta paholaisen keksinnössä, eli kärettömässä jakajassa.No sepä se. On se yhtä persettä kun autosta otetaan pois sellaisia juttuja jonka essonbaarin asiantuntija osaa korjata.
Ja korvataan sellaisella paskalla jota tämä asiantuntija ei ymmärrä eikä pysty korjaaman.
Eikä sillä ole mitään väliä vaikka tämä uusi tekniikka kestäisi pidempään ja ei oikeasti koskaan tarvitsisi mitään korjauksia.
Tämä essonbaarin juntti kokee asemansa uhatuksi koska autot kehittyvät sellaisiksi että hänen tekniikan ymmärryksensä on jäänyt täysin tarpeettomaksi. Koko essonbaarin juntin elämän pohja on kadonnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sepä se. On se yhtä persettä kun autosta otetaan pois sellaisia juttuja jonka essonbaarin asiantuntija osaa korjata.
Ja korvataan sellaisella paskalla jota tämä asiantuntija ei ymmärrä eikä pysty korjaaman.
Eikä sillä ole mitään väliä vaikka tämä uusi tekniikka kestäisi pidempään ja ei oikeasti koskaan tarvitsisi mitään korjauksia.
Tämä essonbaarin juntti kokee asemansa uhatuksi koska autot kehittyvät sellaisiksi että hänen tekniikan ymmärryksensä on jäänyt täysin tarpeettomaksi. Koko essonbaarin juntin elämän pohja on kadonnut.Kortistossa tai eläkkeellähän nämä ovat olleet jo entuudestaakin joten ei voi sanoa että tekniikan juasta putoaminen muuttaisi mitenkään heidän toimeentuloaan.
Mutta onhan se varmaan iso juttu kun näille pudokkaille selkeytyy että heidän tekniselle osaamiselleen löytyy käyttöä vain paalamista odottavissa autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kortistossa tai eläkkeellähän nämä ovat olleet jo entuudestaakin joten ei voi sanoa että tekniikan juasta putoaminen muuttaisi mitenkään heidän toimeentuloaan.
Mutta onhan se varmaan iso juttu kun näille pudokkaille selkeytyy että heidän tekniselle osaamiselleen löytyy käyttöä vain paalamista odottavissa autoissa.Dementian takiako jouduit eläkkeelle kun vastailet itsellesi?
Onneksi suurin osa auton valmistajista köyttää edelleen luotettavampaa tekniikkaa minkä korjaaminenkin edullisempaa. Sinähän et osaisi korjata edes 80-luvun autoa :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dementian takiako jouduit eläkkeelle kun vastailet itsellesi?
Onneksi suurin osa auton valmistajista köyttää edelleen luotettavampaa tekniikkaa minkä korjaaminenkin edullisempaa. Sinähän et osaisi korjata edes 80-luvun autoa :)"Sinähän et osaisi korjata edes 80-luvun autoa :)"
Sanotaan näin että jouduin junnuna rahan puutteen takia ajamaan vanhoilla katiskoilla
ja korjaamaan niitä sen verran että ei enää se raplaaminen oikein nappaa.
Hankin kunnon duunin ja olen ajanut jo pitkään sen verran tuoreilla länsiautoilla ettei niitä tarvitse korjata. Huollot teetän muilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinähän et osaisi korjata edes 80-luvun autoa :)"
Sanotaan näin että jouduin junnuna rahan puutteen takia ajamaan vanhoilla katiskoilla
ja korjaamaan niitä sen verran että ei enää se raplaaminen oikein nappaa.
Hankin kunnon duunin ja olen ajanut jo pitkään sen verran tuoreilla länsiautoilla ettei niitä tarvitse korjata. Huollot teetän muilla.Minäkään en viitsi hirveästi korjailla itse, mutta en halua myäösköään laittaa paljon rahaa kiinni autoon missä takuu mahdollissti korvaa rikkontumiset. Siksi luotettavalla tekniikalla oleva kohtuullisesti ajettu auto jota voi pitää 10-20 vuotta, tullut halvaksi jokainen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkään en viitsi hirveästi korjailla itse, mutta en halua myäösköään laittaa paljon rahaa kiinni autoon missä takuu mahdollissti korvaa rikkontumiset. Siksi luotettavalla tekniikalla oleva kohtuullisesti ajettu auto jota voi pitää 10-20 vuotta, tullut halvaksi jokainen auto.
Elämä on valintoja. Itselle auto on aina ollut enemmän kuin liikkumisväline. Maksan mielelläni siitä että autossani on ne ominaisuudet mitkä haluan. Vanhoissa autoissa niitä ei ole.
Jossain vaiheessa mulla oli kaksi autoa ja kaksi prätkää kun tuntui että ne tarvitsi olla. Nyt pärjään yhdellä autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä on valintoja. Itselle auto on aina ollut enemmän kuin liikkumisväline. Maksan mielelläni siitä että autossani on ne ominaisuudet mitkä haluan. Vanhoissa autoissa niitä ei ole.
Jossain vaiheessa mulla oli kaksi autoa ja kaksi prätkää kun tuntui että ne tarvitsi olla. Nyt pärjään yhdellä autolla.Siksi onkin mukava kun sen hyvän auton saa käytettynä halvalla, uusia missä lähes kaikki toiminnot näytöllä en edes halua. Sähköautoja ei kannata ostaa enää kun ovat halpoja ja akku lopussa, mutta en ostaisi muutenkaan, bensa-auton tankkaamisessa ei ole ongelmia.
- Anonyymi
Taisi tojotero keksiä omasta mielestään hyvän provon?
Ei vaan tullut tarkistaneeksi että kyseinen tekniikka on ollut peruskauraa Volkkareissa jo vuosikausia joten vihjailut lyhyestä kestoiästä ei oikein mene läpi.- Anonyymi
Ja youtubes korjaillaan vaihdelaatikota ja puhdistellaan moottoreita joissa venttiilit karstaa täynnä.....fakta on faktaa..jos tänä päivänä osta autot niin googleta merkki ja vuosimalli ja broplems..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja youtubes korjaillaan vaihdelaatikota ja puhdistellaan moottoreita joissa venttiilit karstaa täynnä.....fakta on faktaa..jos tänä päivänä osta autot niin googleta merkki ja vuosimalli ja broplems..
Mikä hiton broplems? Älä käytä vieraskielisiä sanoja, kun olet vain kiertokoulun käynyt ja senkin väärään suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hiton broplems? Älä käytä vieraskielisiä sanoja, kun olet vain kiertokoulun käynyt ja senkin väärään suuntaan.
Laita gookleen oman autosi merkki ja perään broplems niin selviää ...
- Anonyymi
3% polttoaineen säästöllä kalliimpi ostohinta, paljon ongelmia ja lyhyempi käyttöikä, tuskin kannattaa.
- Anonyymi
Tarviiko ilmamäärän mittaus muutoksia? Ajatellen ei jos läpipuhaltaa.
- Anonyymi
Samaan suorituskykyyn täytyy itselataavaa Tuhnu-Tojoa huudattaa jo punaisen rajalla
- Anonyymi
Et ymmärrä autotekniikasta mitään.
- Anonyymi
ja kuski käy kahdella vessanpytyllä, vetelä lentää molemmista päistä...
- Anonyymi
Poks poks viherpesu tekniikkaa tarjolla plussa kortilla?
- Anonyymi
Tulee vaan mieleen että kaksi sylinteriä kuluu nopeampaa ja aiheuttaa vanhempana käyntihäiriöitä..?? Kun kahdessa pytyssä on ennempi karstaa ja kuluneemmat männän renkaat ja laakerit..????
- Anonyymi
No onpa taas Ajatusten Tonava liikkeellä. Jos ei ymmärrä tekniikasta yhtään niin tuollaisia kuin ajatuksia voi pieneen mieleen tulla.
Sanopa nyt aikuisten oikeasti mitkä männän renkaat ja laakerit tuossa kuluvat nopeammin ja miksi.
Sen verran varoitan että olen tienannut elantoni mekaanisesta kunnossapidosta jo 80-luvulta saakka.
Tiedän jo nyt että et ymmärrä asiasta yhtään mitään koska väität tuollaisia päättömyyksiä. Odotan vain että sönkötät jotain päättömiä selityksiä niin pääsen nauramaan lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpa taas Ajatusten Tonava liikkeellä. Jos ei ymmärrä tekniikasta yhtään niin tuollaisia kuin ajatuksia voi pieneen mieleen tulla.
Sanopa nyt aikuisten oikeasti mitkä männän renkaat ja laakerit tuossa kuluvat nopeammin ja miksi.
Sen verran varoitan että olen tienannut elantoni mekaanisesta kunnossapidosta jo 80-luvulta saakka.
Tiedän jo nyt että et ymmärrä asiasta yhtään mitään koska väität tuollaisia päättömyyksiä. Odotan vain että sönkötät jotain päättömiä selityksiä niin pääsen nauramaan lisää."Tuota erillistä säiliötä kutsutaan öljypohjaksi."
- Jotkut tietää esson baarissa paremmin :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuota erillistä säiliötä kutsutaan öljypohjaksi."
- Jotkut tietää esson baarissa paremmin :)Haamulainaus. Meni näköjään pupu pöksyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpa taas Ajatusten Tonava liikkeellä. Jos ei ymmärrä tekniikasta yhtään niin tuollaisia kuin ajatuksia voi pieneen mieleen tulla.
Sanopa nyt aikuisten oikeasti mitkä männän renkaat ja laakerit tuossa kuluvat nopeammin ja miksi.
Sen verran varoitan että olen tienannut elantoni mekaanisesta kunnossapidosta jo 80-luvulta saakka.
Tiedän jo nyt että et ymmärrä asiasta yhtään mitään koska väität tuollaisia päättömyyksiä. Odotan vain että sönkötät jotain päättömiä selityksiä niin pääsen nauramaan lisää.No tottakait suorasuihkutus kerää hiilijäämiä venttiilin varsiin ...no mieti jos kahdella pytyllä ajetaan 10.000 ja körryytellään kaupunkiajoa...kahdessa pytyssä on enempi hiilijäämiä ..?kun taas kaksipyttyä on ilman bensaa jotka on välillä pois käytöstä ,näissä on vähempi hiilijäämiä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tottakait suorasuihkutus kerää hiilijäämiä venttiilin varsiin ...no mieti jos kahdella pytyllä ajetaan 10.000 ja körryytellään kaupunkiajoa...kahdessa pytyssä on enempi hiilijäämiä ..?kun taas kaksipyttyä on ilman bensaa jotka on välillä pois käytöstä ,näissä on vähempi hiilijäämiä..
Ei siitä nyt ainakaan haittaa omejos moottorissa on kaksi pyttyä jossa on normimäärä ja kaksi joiss on normaalia vähemmän.
Keksi parempi. Tuo oli täysin paksa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haamulainaus. Meni näköjään pupu pöksyyn.
Toisesta ketjusta, tuttu lainaus, eikö vaan :)
- Anonyymi
Tuohan on vain vanhojen polttisten ongelma, ei tätä päivää.
- Anonyymi
Polttomoottori on täysin tätä päivää täällä todellisessa arkielämässä. En tiedä missä utopiassa sinä elät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottori on täysin tätä päivää täällä todellisessa arkielämässä. En tiedä missä utopiassa sinä elät.
Jos osaisit lukea ja ymmärtää lukemaasi niin tietäisit että tässä ketjussa keskustellaan kahdenlaisista polttomoottoreista. Sellaisista jota osaavat lepuuttaa sylintereitä kun paikka on ja sellaisista jotka eivät osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaisit lukea ja ymmärtää lukemaasi niin tietäisit että tässä ketjussa keskustellaan kahdenlaisista polttomoottoreista. Sellaisista jota osaavat lepuuttaa sylintereitä kun paikka on ja sellaisista jotka eivät osaa.
Sellaisista mitkä yrittää säästää polttoainetta ja kuluttaa enemmän moottoria ja hermoja ja toisista mitkä toimii normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1102850Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222334Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631071947- 1141630
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2861176- 801034
- 711024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi244991