Ateismi on lohdullisempi

Anonyymi-ap

Hellariuskon mukaan homot, buddhalaiset, kasvissyöjät ym. joutuvat ikuiseen kidutukseen. Ateismi on paljon lohdullisempi vaihtoehto. Kuoleman jälkeen ei ole kipua eikä tuskaa.

11

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän se on. Ei tarvitse pelätä kuolemaa eikä helvettiä.

      • Anonyymi

        Kääntöpuolena vain ei valitettavasti ole toivoa elämän jatkumisesta - siis uskon päämäärää: sielujen pelastusta.

        Ja sitä kuolemaakin, sen mahdollista kivuliaisuutta ja loputtomuutta kuitenkin pelätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääntöpuolena vain ei valitettavasti ole toivoa elämän jatkumisesta - siis uskon päämäärää: sielujen pelastusta.

        Ja sitä kuolemaakin, sen mahdollista kivuliaisuutta ja loputtomuutta kuitenkin pelätään.

        Ateisti pelkää vähemmän kuin teisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti pelkää vähemmän kuin teisti.

        Niinkö luulet? Ikävä kyllä tuo nyt vain ei ole faktatietoa. Ateistinkaan luulo ei ole tiedon väärti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääntöpuolena vain ei valitettavasti ole toivoa elämän jatkumisesta - siis uskon päämäärää: sielujen pelastusta.

        Ja sitä kuolemaakin, sen mahdollista kivuliaisuutta ja loputtomuutta kuitenkin pelätään.

        En minä pystyisi olemaan onnellinen taivaassa, jos osa porukasta olisi ikuisessa kidutuksessa. Sellainen empatiakyvytön psykopaatti en ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä pystyisi olemaan onnellinen taivaassa, jos osa porukasta olisi ikuisessa kidutuksessa. Sellainen empatiakyvytön psykopaatti en ole.

        Löysiä sanoja, joilla kovasti yrität esiintyä parempana kuin mitä olet. Hyvin tyypillistä maailmallisille ihmisille. Ja samalla, tietysti, korostaessasi teeskentelevästi omaa hyvyyttäsi ja paremmuuttasi, halvennat epäsuorasti muita terävin, väkivaltaisin sanoin. Ällöttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysiä sanoja, joilla kovasti yrität esiintyä parempana kuin mitä olet. Hyvin tyypillistä maailmallisille ihmisille. Ja samalla, tietysti, korostaessasi teeskentelevästi omaa hyvyyttäsi ja paremmuuttasi, halvennat epäsuorasti muita terävin, väkivaltaisin sanoin. Ällöttävää.

        Ei kysymys ole paremmuuden osoittamisesta vaan kerroin rehellisesti, että mitä mieltä minä olen.

        Jos sinä pystyt olemaan onnellinen toisten kärsiessä, minkä minä sille mahdan. Jumala tai evoluutio on tehnyt minut sellaiseksi, että en suostu syömään eläimiä ja pyrin muutenkin välttämään turhien kärsimysten aiheuttamista kanssaeläjilleni.

        Jos ällöttävyydestä haluat keskustella, keskustellaan sitten. Minusta ällöttäviä ovat ihmiset, joilta puuttuu empatia ihmisiä ja eläimiä kohtaan. Lähinnä tosin tunnen sääliä sellaisia ihmisiä kohtaan.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on vapaus uskoa ihan mitä ja miten haluaa. Et selvästikkään ole kuollut, joten väitteesi mitä kuoleman jälkeen on(tai ei ole) perustuu pelkästään uskoon.

      • Anonyymi

        Olen aloittaja. Omasta uskostani en sanonut yhtään mitään...


    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Keskustelun avauksessa ilmeni, että ateisti uskoo (sielussaan, mielessään) jotain kuolemasta, mikä ei ole tietoa vaan uskon kaltaista. Adventistit ovat korostaneet, että lopulta jumalattomat tuhoutuvat, Ilm 20 tulee tuli alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Toisaalta Jumalalle kaikki elävät, Matt 22, eli Hänen näkökulmansa on erilainen.

      • Anonyymi

        Olen aloittaja. Jos pitäisi luonnehtia itseäni jotenkin, olen agnostikko eli savolaiseen tapaan uskon, että asia voi olla niin tai näin tai toisin päin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe