Nissan Leaf, tekeekö mitään?

Anonyymi-ap

Nyt saisi uudempaa korimallia hintaan 12-16 tuhatta. ne on vielä vähän ajettuja, 16 tuhannella saa reilusti alle 100 tuhatta ajetun.
Oma auto on jo iällä ja vikaa alkaa tulemaan vian perään ja päätin joskus että seuraava auto on sähköauto, koska en näe enää järkeä ostaa samalla rahalla polttomoottoria. Auton pitää myös kestää vähintään 5 vuotta omassa käytössä, 15 tuhatta km per vuosi.

41

1285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rakennat korkeita maksuja tuon hintahaarukan takia.


      Ajan enemmän ja auto on pidempää käytössä kuin 5 vuotta, ostanut 2000-3000€ auton. Tässä tulee jo 10 000€ ero ja se on paljon.

      • Anonyymi

        Polttomoottoriautolla vaan poltat tuon 10000€ pakokaasuina ilmaan muutamassa vuodessa, eli loppupelissä se 2000-3000 € auto tulee vähintään yhtä kalliksi kuin tuo Leafkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautolla vaan poltat tuon 10000€ pakokaasuina ilmaan muutamassa vuodessa, eli loppupelissä se 2000-3000 € auto tulee vähintään yhtä kalliksi kuin tuo Leafkin.

        Suurella osalla bensaan 10000 € käyttäminen vie yli 10 vuotta. Ja tuo käytetty Leaf tuskin 10 vuotta kestää.


      • Anonyymi

        Sanoinkin vähintään 5 vuotta. Nykyinen on ollut käytössä 8 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurella osalla bensaan 10000 € käyttäminen vie yli 10 vuotta. Ja tuo käytetty Leaf tuskin 10 vuotta kestää.

        Vaihtelee toki, mutta reilu 5 vuotta kun autoilla keskimäärin kuitenkin ajetaan vajaa 20 tkm/v.


      • Anonyymi

        Parilla tonnilla saakin todella hyvän auton...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtelee toki, mutta reilu 5 vuotta kun autoilla keskimäärin kuitenkin ajetaan vajaa 20 tkm/v.

        Autoilla ajetaan kyselyiden mukaan keskimäärin noin 14 tkm/v. Ja tuokin on vanha kysely ja etätyön yleistymisen myötä luku on luultavasti vielä pienempi. Autolla ajaminen kun on viime vuosina vähentynyt tuostakin.


    • Anonyymi

      Hyvä käyttöauto, tarkastat vain onko paljon pikalatauksia, kuta vähemmän sen parempi. Hidaslatauksella akku ei vanhene ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ja tulevaisuutta ajatellen kannattaa varautua siihen että julkisilla latausasemilla chademo-pistokkeiden määrä tulee todennäköisesti vähenemään. Toki jos auto on peruskäyttis, mitä ladataan käytännössä vain kotona niin tuo ei juurikaan ongelma ole. Ongelmaa voi ratkaista chademo-ccs -adapterilla, joita on jo markkinoilla, mutta aika arvokkaita enkä tiedä toimivuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulevaisuutta ajatellen kannattaa varautua siihen että julkisilla latausasemilla chademo-pistokkeiden määrä tulee todennäköisesti vähenemään. Toki jos auto on peruskäyttis, mitä ladataan käytännössä vain kotona niin tuo ei juurikaan ongelma ole. Ongelmaa voi ratkaista chademo-ccs -adapterilla, joita on jo markkinoilla, mutta aika arvokkaita enkä tiedä toimivuudesta.

        On jo adaptereita Leafin omistajilla käytössä. Heillä on siis kaikista kattavin latausverkko käytössä. Vaikuttaisivat toimivilta. Hinta on vielä korkea mutta kuten aina voluumi alkaa pudottaa hintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo adaptereita Leafin omistajilla käytössä. Heillä on siis kaikista kattavin latausverkko käytössä. Vaikuttaisivat toimivilta. Hinta on vielä korkea mutta kuten aina voluumi alkaa pudottaa hintoja.

        Nuo adapterit maksavat yli tonnin kappaleelta eikä niiden kestävyydestä tiedetä mitään vielä, koska ne ovat ihan uusia. Eikä ne edes toimi kaikissa pikalatureissa. Testaajat ovat jo todenneet, että joidenkin pikalaturiketjujen latureissa adapterit eivät toimi. Toisin sanoen toimivuus on tällä hetkellä epävarmaa.


    • Anonyymi

      Yksi vähävikaisimmista autoista markkinoilla, kaikki autot huomioiden. Erittäin halpa ajaa ja ylläpitää. Kiihtyvyys on vain surkea, noin 7 sekuntia 0 - 100, taitaa olla sähköautojen heikoin. Toki tuo riittää pesemään kaikki alle kolmilitraiset polttikset jos tällä asialla on merkitystä.

      • Anonyymi

        Ioniq Electric 0-100 on 10 sekuntia.


      • Anonyymi

        Lippis-Bemaristi jää toiseksi vaikka katkaisisi jouset, laittaisi 5 tuuman pakoputken pään ja tuuman spacerit joka pyörään.


      • Anonyymi

        K: Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?

        V: patteripetteri valehtelee aina!

        Noin 7 sekuntia. Siis virallisesti 7,9 ja japseillahan on aina ollut tapana kaunistella lukemia... todelisessa elämässä siis parempi varautua 8:lla alkaviin arvoihin.

        No, sisällään OK, mutta eihän kukaan näillä oikeasti kiihdyttele, kun toimintamatka sulaa silloin silmissä.

        Pikalataus mitä on, kun ei ole akun lämmitystä eikä jäähdytystä. Ja on se kuolleena syntynyt latausliitäntä. Eikä takapenkille tarvi aikuisia survoa, jos ei tilat ole alkup. versiosta kasvaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K: Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?

        V: patteripetteri valehtelee aina!

        Noin 7 sekuntia. Siis virallisesti 7,9 ja japseillahan on aina ollut tapana kaunistella lukemia... todelisessa elämässä siis parempi varautua 8:lla alkaviin arvoihin.

        No, sisällään OK, mutta eihän kukaan näillä oikeasti kiihdyttele, kun toimintamatka sulaa silloin silmissä.

        Pikalataus mitä on, kun ei ole akun lämmitystä eikä jäähdytystä. Ja on se kuolleena syntynyt latausliitäntä. Eikä takapenkille tarvi aikuisia survoa, jos ei tilat ole alkup. versiosta kasvaneet.

        Miksi sinne takapenkille pitäisi ihmisiä survoa? Ei minulla siihen tarvetta. Nykyisen auton takapenkillä ei ole minun aikana ainuttakaan ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinne takapenkille pitäisi ihmisiä survoa? Ei minulla siihen tarvetta. Nykyisen auton takapenkillä ei ole minun aikana ainuttakaan ihmistä.

        No onhan se nyt erikoista, ettei 12-16 tonnin budjetilla käytettyä ostettaessa vielä saa kuin pelkän kauppakassin, johon ei kahta aikuista enempää sovi ja jolla ei ole asiaa kaupunkien ulkopuolelle.

        Polttomoottoriautona vastaavia saa 20 tonnilla. Uutena.

        Kakkosautona menee, muttei ole vaihtoehto ainoaksi autoksi. Ei oikein edes sinkulle/dunkulle, jos on tarvetta rampata kesämökillä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se nyt erikoista, ettei 12-16 tonnin budjetilla käytettyä ostettaessa vielä saa kuin pelkän kauppakassin, johon ei kahta aikuista enempää sovi ja jolla ei ole asiaa kaupunkien ulkopuolelle.

        Polttomoottoriautona vastaavia saa 20 tonnilla. Uutena.

        Kakkosautona menee, muttei ole vaihtoehto ainoaksi autoksi. Ei oikein edes sinkulle/dunkulle, jos on tarvetta rampata kesämökillä tms.

        Miksi ei pääse kesämökille? Autoon mahtuu hyvin neljä aikuista ja matkatavarat päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K: Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?

        V: patteripetteri valehtelee aina!

        Noin 7 sekuntia. Siis virallisesti 7,9 ja japseillahan on aina ollut tapana kaunistella lukemia... todelisessa elämässä siis parempi varautua 8:lla alkaviin arvoihin.

        No, sisällään OK, mutta eihän kukaan näillä oikeasti kiihdyttele, kun toimintamatka sulaa silloin silmissä.

        Pikalataus mitä on, kun ei ole akun lämmitystä eikä jäähdytystä. Ja on se kuolleena syntynyt latausliitäntä. Eikä takapenkille tarvi aikuisia survoa, jos ei tilat ole alkup. versiosta kasvaneet.

        Latausliitäntä ei sinänsä ole kuolleena syntynyt vaan Eurooppa vain päätti, että CCS on täällä standardi. Aasiassa sen sijaan käytetään edelleen ChaDemoa (ainakin Japanissa) eikä luultavasti siirrytä CCS:ään. Ja USA päätti muutama kuukausi sitten ottaa standardikseen Teslan oman liitännän, josta Tesla on Euroopassa luopunut (Tesla käyttää CCS:ää Euroopassa, mutta ei USA:ssa).

        Eli jatkossa Euroopassa, USA:ssa ja Aasiassa on eri latausliitännät. Tai oikeastaan Aasiassakin on kahta standardia, koska Kiinassa taitaa olla oma latausliitäntä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se nyt erikoista, ettei 12-16 tonnin budjetilla käytettyä ostettaessa vielä saa kuin pelkän kauppakassin, johon ei kahta aikuista enempää sovi ja jolla ei ole asiaa kaupunkien ulkopuolelle.

        Polttomoottoriautona vastaavia saa 20 tonnilla. Uutena.

        Kakkosautona menee, muttei ole vaihtoehto ainoaksi autoksi. Ei oikein edes sinkulle/dunkulle, jos on tarvetta rampata kesämökillä tms.

        Kommenttisi paljastaa että et ole Leafiin tutustunut, nykyiseen korimalliin mahtuu kaksi ihmistä takapenkillekin hyvin.

        Myöskään sellaista uutta polttomoottoriautoa joka tarjoaa samat ominaisuudet/tilat/varustelun ei 20 tonnilla saa uutena.


    • Anonyymi

      2 vuotta (40tkm) ollut 40 Leaf toisena autona. Ei moitittavaa, kun vain ymmärtää auton ”kyvyt” ennen ostamista.

      • Anonyymi

        Kyllä 40 kWh mallilla saattaa pärjätä suurimman osan ajoista, jos akku on kunnossa.


      • Anonyymi

        Meidän perheessä Lefa ollut ykkösautona lähes pari vuotta. Jopa kotona asuva nuori mies odottelee kiltisti sähkäri vuoroaan, vaikka kakkosauto, diesel mersu olisi käytettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheessä Lefa ollut ykkösautona lähes pari vuotta. Jopa kotona asuva nuori mies odottelee kiltisti sähkäri vuoroaan, vaikka kakkosauto, diesel mersu olisi käytettävissä.

        Olisko jälkikasvulla raha motivaationa. Leafin ajot menee vanhempien sähkölaskussa ja mersun ajot pitää itse maksaa :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko jälkikasvulla raha motivaationa. Leafin ajot menee vanhempien sähkölaskussa ja mersun ajot pitää itse maksaa :-)

        Sehän on hyvä että ymmärtää talouden päälle jo nuorena.


    • Anonyymi

      Älä hyvä ystävä osta tota nissania,,,minäkin pääsi sillä ilman latausta 100km,,,koko auto on jostain syvältä

      • Anonyymi

        Ei kovin analyyttinen tuo "koko auto on jostain syvältä". Kertoisitko hieman tarkemmin eritellen mistä asioista et autossa pitänyt?


    • Anonyymi

      Todella luotettava ja yllättävän hyvän näköinen Nissaniksi tämä uusikoppainen Leaf.

    • Anonyymi

      Yksi vaihtoehto nykyään on ostaa 58 kWh VW ID.3, koska niitäkin alkaa saada jo melko edullisesti käytettyinä, siinä 20 000 euron pintaan.

    • Anonyymi

      Siperiassa noita saa viidellä sataa ja sähkö on edullista.😫

    • Anonyymi

      Tässäpä syy oli itsellä hankkia vähän käytetty Leaf. Nissan romautti hinnat, joten alle 2 vuotiaita ja alle 30tkm ajettuja N-Connecta -malleja saa jo 17-18ke hinnalla. Arvonalenema tuskin on enää kovin kovaa, kun kyseinen hankittu auto maksanut 1,5 vuotta sitten 36.800e + talvirenkaat päälle.

      Miksi Leaf? En vielä luota, että sähköautolla pärjäisi ajamalla kaikki perheen n. 40tkm ajosuoritteesta vuodessa. Viidelle hengelle kaikkien pitkien matkojen suorittamiseen pitäisi olla tyyliin ID.7 tai vastaava ja rahaa saisi lyödä tiskiin tolkuttomasti. Arvonalenema olisi kalliissa autossa kovin suuri ja riski "yhden yön" romahduksille myös - kuten Nissanikin teki.

      Leafissä tilat riittävät hyvin 3 lapselle takana ja kahdelle aikuiselle edessä. Nyt kaikista ajoista 90% menee Leafilla eli ne nurkka-ajot ja matkat töihin. Satunnaisesti tarvitsee kahta autoa, niin se iso / edullinen bensa farkku hoitaa jatkossa kakkosauton virkaa, millä voi pitkät matkat tehdä tai ne satunnaiset tarpeet, kun kahta autoa tarvitsee samaan aikaan. Ennen iso auto (diesel tai viimeksi plugari) hoiti ykkösauton virkaa ja pikkuauto oli kakkosautona.

      Jokaisella on omat ajotarpeensa ja autot kannattaa sen perusteella hankkia. Bensa sekä diesel autoille on vielä tarvetta pitkään. Leaf ei ole suunniteltu matkalataamiseen, joskaan se ei mahdotonta ole. Chademo-verkosto on harvempi ja pikalataus kärsii perättäisistä pikalatauksista akkujen lämpenemisen takia. Itsellä Leaf tuleekin vain kotilatauksen puitteissa tehtäviin ajoihin, joten ei aiheuta ongelmia.

      Kannattaa miettiä sitä omaa tarvetta, mikä on paras. Bensa, diesel, hybridi, sähkö jne. Jos ei kahdelle autolle olisi pakollista tarvetta, ei sähköä olisi ainoaksi kulkineeksi tullut hankittua.

      Yhteenveto alkuperäiselle kysyjälle, niin hommaa Leaf, jos se sinun ajomatkatarpeisiin on riittävä. Tekniikka on luotettavaa: tehdastakuu 3 vuotta, johon voi ostaa lisätakuuta 2 vuoden verran aina 160tkm asti. Sähköosilla, mukaan lukien moottori yms. on takuu 5 vuotta ja tietysti akuilla 8v/ 160tkm.

    • Anonyymi

      Juuri ajoin Turku-Helsinki. Jos ajaa n. 85-90 km/h, range perillä n. 70 km. Talvella jos ajaa esim. 90 km niin n. 100 km lähti rangesta, ja tie oli lumipuuroa täynnä eli ei aurattu, nopeus 80 km/h. Olen ajanut 9-36 tkm ja mitään vikoja ei ole ollut. Ruostesuojasin, niin ei pitäisi ruostua. Talvella oven välit ei kerää oikeastaan mitään kuraa. Hyvä peli on ollut.

      • Anonyymi

        Viime talvena joku ukko videolla oikein esitti. Otti esilämmittämättömän 160000 ajetun Leafin mittari näytti 175 km kantamaa ja 28 astetta pakkasta. Lämmöt täysille ja kokeilemaan pääseekö 200 kilometrin päähän Äänekoskelle. Ei päässyt harvinaisen tyhmä mies.


    • Anonyymi

      Jos akku on ( ja onha se alke 50000 ajetuissa) kunnossa, autona ihan hyvä. Puutteena se 1 vaihelataus. Paras ratkaisu Walle 25A , hiukan kallis 1300€ tai, no 50A päävarokkeita tuskin on, että voi laittaa 22 kw laturin. 2018 NCAP testiä kiristettiin Leaf sai täydet 5 tähteä.

    • Anonyymi

      "Nissan Leaf, tekeekö mitään?"
      Noinhan tuolla aloituksessa kysytään.
      Jos ei omista peltoa tai pellot on vuokralla,
      niin mitäpä sitä myöskään pskaa hankkimaan.
      Koskee tosin kaikkia muitakin sähkörimpuloita.

      • Anonyymi

        Kyllä nuo maajussit eli jyväjemmarit sitä paskaa hankkivat ja saavat siihen vielä valtiolta muutaman miljardin tukeakin. Pilaavat siinä samalla muiden ihmisten hengitysilman ja vesistöt. Autotkin haisevat paskalle Merkistä ja käyttövoimasta riippumatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo maajussit eli jyväjemmarit sitä paskaa hankkivat ja saavat siihen vielä valtiolta muutaman miljardin tukeakin. Pilaavat siinä samalla muiden ihmisten hengitysilman ja vesistöt. Autotkin haisevat paskalle Merkistä ja käyttövoimasta riippumatta

        Ilman maajusseja sinäkin "kaupunkilaisnörtti" söisit vain tonnikalaa ja riisia. Muista seuraavan kerran kun menet kauppaan. Älä osta maitoa, kauraleipää, suomalaista lihaa, kalaa, kanaa yms. Syö vit&/&%un äääliö vain kaukoidästä tullutta passkaaa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman maajusseja sinäkin "kaupunkilaisnörtti" söisit vain tonnikalaa ja riisia. Muista seuraavan kerran kun menet kauppaan. Älä osta maitoa, kauraleipää, suomalaista lihaa, kalaa, kanaa yms. Syö vit&/&%un äääliö vain kaukoidästä tullutta passkaaa !!

        Joskus sanottiin, että syrjäseudulla on yksi hyvä asia. Se on tie joka vie sieltä pois. Mitä siihen kotimaiseen tulee, niin koko tuotantoketju kaikkineen noin 60%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus sanottiin, että syrjäseudulla on yksi hyvä asia. Se on tie joka vie sieltä pois. Mitä siihen kotimaiseen tulee, niin koko tuotantoketju kaikkineen noin 60%.

        Viljelyn kotimaisuusaste on ehkä vähän yli 60%, mutta elintarviketuotanto on täysin tuonnista riippuvainen. Eniten ihmettelen sitä romun määrää, mitä pihoilla ja tienvarsilla on. Vanhoja koneita ja ruosteisia niittokoneita. ja vaikka mitä , suomalaista maalaisluontoa parhaimmillaan.


    • Anonyymi

      Alle 20 tuhannen € Leafeissa onneton 40kw akkukapasiteetti. Range n. 280km. . Ei jatkoon. Muutaman tonnin kun laittaa lisää niin saa ID3:en joissa 58kw akku ja kantama yli 400km.

      • Anonyymi

        Näyttäisi alle 2v ja alle 30tkm ajetut ID.3 maksavan 28.000e ylöspäin eli n. 10.000e enemmän kuin vastaavan ikäinen ja kilsoilla oleva Leaf 40kWh akulla. Ei ihan muutama tonni lisää riitä.

        Mutta, jos sen isomman akun tarvitsee, niin silloin on ID.3 hyvä vaihtoehto, ja varsinkin hyvä vaihtoehto myös Leafin isompi akkuiselle versiolle, kun hinnan ero ei silloin ole enää niin iso (taitaa 62kWh Leaf hinnat olla 24.000e ylöspäin).

        Itselle riittää toisena autona Leaf 40kWh akulla, niin ei kannata 10ke enemmän maksaa ID:stä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe