Nissan Leaf, tekeekö mitään?

Anonyymi-ap

Nyt saisi uudempaa korimallia hintaan 12-16 tuhatta. ne on vielä vähän ajettuja, 16 tuhannella saa reilusti alle 100 tuhatta ajetun.
Oma auto on jo iällä ja vikaa alkaa tulemaan vian perään ja päätin joskus että seuraava auto on sähköauto, koska en näe enää järkeä ostaa samalla rahalla polttomoottoria. Auton pitää myös kestää vähintään 5 vuotta omassa käytössä, 15 tuhatta km per vuosi.

30

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rakennat korkeita maksuja tuon hintahaarukan takia.


      Ajan enemmän ja auto on pidempää käytössä kuin 5 vuotta, ostanut 2000-3000€ auton. Tässä tulee jo 10 000€ ero ja se on paljon.

      • Anonyymi

        Polttomoottoriautolla vaan poltat tuon 10000€ pakokaasuina ilmaan muutamassa vuodessa, eli loppupelissä se 2000-3000 € auto tulee vähintään yhtä kalliksi kuin tuo Leafkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautolla vaan poltat tuon 10000€ pakokaasuina ilmaan muutamassa vuodessa, eli loppupelissä se 2000-3000 € auto tulee vähintään yhtä kalliksi kuin tuo Leafkin.

        Suurella osalla bensaan 10000 € käyttäminen vie yli 10 vuotta. Ja tuo käytetty Leaf tuskin 10 vuotta kestää.


      • Anonyymi

        Sanoinkin vähintään 5 vuotta. Nykyinen on ollut käytössä 8 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurella osalla bensaan 10000 € käyttäminen vie yli 10 vuotta. Ja tuo käytetty Leaf tuskin 10 vuotta kestää.

        Vaihtelee toki, mutta reilu 5 vuotta kun autoilla keskimäärin kuitenkin ajetaan vajaa 20 tkm/v.


      • Anonyymi

        Parilla tonnilla saakin todella hyvän auton...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtelee toki, mutta reilu 5 vuotta kun autoilla keskimäärin kuitenkin ajetaan vajaa 20 tkm/v.

        Autoilla ajetaan kyselyiden mukaan keskimäärin noin 14 tkm/v. Ja tuokin on vanha kysely ja etätyön yleistymisen myötä luku on luultavasti vielä pienempi. Autolla ajaminen kun on viime vuosina vähentynyt tuostakin.


    • Anonyymi

      Hyvä käyttöauto, tarkastat vain onko paljon pikalatauksia, kuta vähemmän sen parempi. Hidaslatauksella akku ei vanhene ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ja tulevaisuutta ajatellen kannattaa varautua siihen että julkisilla latausasemilla chademo-pistokkeiden määrä tulee todennäköisesti vähenemään. Toki jos auto on peruskäyttis, mitä ladataan käytännössä vain kotona niin tuo ei juurikaan ongelma ole. Ongelmaa voi ratkaista chademo-ccs -adapterilla, joita on jo markkinoilla, mutta aika arvokkaita enkä tiedä toimivuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulevaisuutta ajatellen kannattaa varautua siihen että julkisilla latausasemilla chademo-pistokkeiden määrä tulee todennäköisesti vähenemään. Toki jos auto on peruskäyttis, mitä ladataan käytännössä vain kotona niin tuo ei juurikaan ongelma ole. Ongelmaa voi ratkaista chademo-ccs -adapterilla, joita on jo markkinoilla, mutta aika arvokkaita enkä tiedä toimivuudesta.

        On jo adaptereita Leafin omistajilla käytössä. Heillä on siis kaikista kattavin latausverkko käytössä. Vaikuttaisivat toimivilta. Hinta on vielä korkea mutta kuten aina voluumi alkaa pudottaa hintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo adaptereita Leafin omistajilla käytössä. Heillä on siis kaikista kattavin latausverkko käytössä. Vaikuttaisivat toimivilta. Hinta on vielä korkea mutta kuten aina voluumi alkaa pudottaa hintoja.

        Nuo adapterit maksavat yli tonnin kappaleelta eikä niiden kestävyydestä tiedetä mitään vielä, koska ne ovat ihan uusia. Eikä ne edes toimi kaikissa pikalatureissa. Testaajat ovat jo todenneet, että joidenkin pikalaturiketjujen latureissa adapterit eivät toimi. Toisin sanoen toimivuus on tällä hetkellä epävarmaa.


    • Anonyymi

      Yksi vähävikaisimmista autoista markkinoilla, kaikki autot huomioiden. Erittäin halpa ajaa ja ylläpitää. Kiihtyvyys on vain surkea, noin 7 sekuntia 0 - 100, taitaa olla sähköautojen heikoin. Toki tuo riittää pesemään kaikki alle kolmilitraiset polttikset jos tällä asialla on merkitystä.

      • Anonyymi

        Ioniq Electric 0-100 on 10 sekuntia.


      • Anonyymi

        Lippis-Bemaristi jää toiseksi vaikka katkaisisi jouset, laittaisi 5 tuuman pakoputken pään ja tuuman spacerit joka pyörään.


      • Anonyymi

        K: Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?

        V: patteripetteri valehtelee aina!

        Noin 7 sekuntia. Siis virallisesti 7,9 ja japseillahan on aina ollut tapana kaunistella lukemia... todelisessa elämässä siis parempi varautua 8:lla alkaviin arvoihin.

        No, sisällään OK, mutta eihän kukaan näillä oikeasti kiihdyttele, kun toimintamatka sulaa silloin silmissä.

        Pikalataus mitä on, kun ei ole akun lämmitystä eikä jäähdytystä. Ja on se kuolleena syntynyt latausliitäntä. Eikä takapenkille tarvi aikuisia survoa, jos ei tilat ole alkup. versiosta kasvaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K: Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?

        V: patteripetteri valehtelee aina!

        Noin 7 sekuntia. Siis virallisesti 7,9 ja japseillahan on aina ollut tapana kaunistella lukemia... todelisessa elämässä siis parempi varautua 8:lla alkaviin arvoihin.

        No, sisällään OK, mutta eihän kukaan näillä oikeasti kiihdyttele, kun toimintamatka sulaa silloin silmissä.

        Pikalataus mitä on, kun ei ole akun lämmitystä eikä jäähdytystä. Ja on se kuolleena syntynyt latausliitäntä. Eikä takapenkille tarvi aikuisia survoa, jos ei tilat ole alkup. versiosta kasvaneet.

        Miksi sinne takapenkille pitäisi ihmisiä survoa? Ei minulla siihen tarvetta. Nykyisen auton takapenkillä ei ole minun aikana ainuttakaan ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinne takapenkille pitäisi ihmisiä survoa? Ei minulla siihen tarvetta. Nykyisen auton takapenkillä ei ole minun aikana ainuttakaan ihmistä.

        No onhan se nyt erikoista, ettei 12-16 tonnin budjetilla käytettyä ostettaessa vielä saa kuin pelkän kauppakassin, johon ei kahta aikuista enempää sovi ja jolla ei ole asiaa kaupunkien ulkopuolelle.

        Polttomoottoriautona vastaavia saa 20 tonnilla. Uutena.

        Kakkosautona menee, muttei ole vaihtoehto ainoaksi autoksi. Ei oikein edes sinkulle/dunkulle, jos on tarvetta rampata kesämökillä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se nyt erikoista, ettei 12-16 tonnin budjetilla käytettyä ostettaessa vielä saa kuin pelkän kauppakassin, johon ei kahta aikuista enempää sovi ja jolla ei ole asiaa kaupunkien ulkopuolelle.

        Polttomoottoriautona vastaavia saa 20 tonnilla. Uutena.

        Kakkosautona menee, muttei ole vaihtoehto ainoaksi autoksi. Ei oikein edes sinkulle/dunkulle, jos on tarvetta rampata kesämökillä tms.

        Miksi ei pääse kesämökille? Autoon mahtuu hyvin neljä aikuista ja matkatavarat päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K: Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?

        V: patteripetteri valehtelee aina!

        Noin 7 sekuntia. Siis virallisesti 7,9 ja japseillahan on aina ollut tapana kaunistella lukemia... todelisessa elämässä siis parempi varautua 8:lla alkaviin arvoihin.

        No, sisällään OK, mutta eihän kukaan näillä oikeasti kiihdyttele, kun toimintamatka sulaa silloin silmissä.

        Pikalataus mitä on, kun ei ole akun lämmitystä eikä jäähdytystä. Ja on se kuolleena syntynyt latausliitäntä. Eikä takapenkille tarvi aikuisia survoa, jos ei tilat ole alkup. versiosta kasvaneet.

        Latausliitäntä ei sinänsä ole kuolleena syntynyt vaan Eurooppa vain päätti, että CCS on täällä standardi. Aasiassa sen sijaan käytetään edelleen ChaDemoa (ainakin Japanissa) eikä luultavasti siirrytä CCS:ään. Ja USA päätti muutama kuukausi sitten ottaa standardikseen Teslan oman liitännän, josta Tesla on Euroopassa luopunut (Tesla käyttää CCS:ää Euroopassa, mutta ei USA:ssa).

        Eli jatkossa Euroopassa, USA:ssa ja Aasiassa on eri latausliitännät. Tai oikeastaan Aasiassakin on kahta standardia, koska Kiinassa taitaa olla oma latausliitäntä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se nyt erikoista, ettei 12-16 tonnin budjetilla käytettyä ostettaessa vielä saa kuin pelkän kauppakassin, johon ei kahta aikuista enempää sovi ja jolla ei ole asiaa kaupunkien ulkopuolelle.

        Polttomoottoriautona vastaavia saa 20 tonnilla. Uutena.

        Kakkosautona menee, muttei ole vaihtoehto ainoaksi autoksi. Ei oikein edes sinkulle/dunkulle, jos on tarvetta rampata kesämökillä tms.

        Kommenttisi paljastaa että et ole Leafiin tutustunut, nykyiseen korimalliin mahtuu kaksi ihmistä takapenkillekin hyvin.

        Myöskään sellaista uutta polttomoottoriautoa joka tarjoaa samat ominaisuudet/tilat/varustelun ei 20 tonnilla saa uutena.


    • Anonyymi

      2 vuotta (40tkm) ollut 40 Leaf toisena autona. Ei moitittavaa, kun vain ymmärtää auton ”kyvyt” ennen ostamista.

      • Anonyymi

        Kyllä 40 kWh mallilla saattaa pärjätä suurimman osan ajoista, jos akku on kunnossa.


      • Anonyymi

        Meidän perheessä Lefa ollut ykkösautona lähes pari vuotta. Jopa kotona asuva nuori mies odottelee kiltisti sähkäri vuoroaan, vaikka kakkosauto, diesel mersu olisi käytettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheessä Lefa ollut ykkösautona lähes pari vuotta. Jopa kotona asuva nuori mies odottelee kiltisti sähkäri vuoroaan, vaikka kakkosauto, diesel mersu olisi käytettävissä.

        Olisko jälkikasvulla raha motivaationa. Leafin ajot menee vanhempien sähkölaskussa ja mersun ajot pitää itse maksaa :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko jälkikasvulla raha motivaationa. Leafin ajot menee vanhempien sähkölaskussa ja mersun ajot pitää itse maksaa :-)

        Sehän on hyvä että ymmärtää talouden päälle jo nuorena.


    • Anonyymi

      Älä hyvä ystävä osta tota nissania,,,minäkin pääsi sillä ilman latausta 100km,,,koko auto on jostain syvältä

      • Anonyymi

        Ei kovin analyyttinen tuo "koko auto on jostain syvältä". Kertoisitko hieman tarkemmin eritellen mistä asioista et autossa pitänyt?


    • Anonyymi

      Todella luotettava ja yllättävän hyvän näköinen Nissaniksi tämä uusikoppainen Leaf.

    • Anonyymi

      Yksi vaihtoehto nykyään on ostaa 58 kWh VW ID.3, koska niitäkin alkaa saada jo melko edullisesti käytettyinä, siinä 20 000 euron pintaan.

    • Anonyymi

      Siperiassa noita saa viidellä sataa ja sähkö on edullista.😫

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe