Teslakuski vaihtoi dieseliin

Anonyymi-ap

https://www.vantaansanomat.fi/teemat/6792741

"Maksoin muutaman vuoden vanhasta Teslasta 60 000 euroa. Puolentoista vuoden päästä siitä hyvitettiin vaihdossa 31 000 euroa. "

"Huhtalan mukaan latauspaikoissa oli myös ongelmia. Vaikka paikkojen määrä lisääntyi, niissä oli erilaisia toimintahäiriöitä."

"Myös ruuhkahuiput tuovat ongelmia. Kun menet pohjoiseen, voi olla, että lataukseen pitää jonotella tuntitolkulla."

"Huhtalan mukaan siirtyminen sähköautojen jälkeen dieseliin onkin hiljainen protesti. Hän ei pidä siitä, että valtio pyrkii toimillaan päättämään, millä polttovoimalla kansalaisten pitäisi ajaa."

Samanlaisia tarinoita on riittänyt ympäri maailmaa. Autovalmistajat kuvittelivat, ettei kukaan polttomoottoriautosta patteriautoon vaihtanut enää palaa polttomoottoriautoon, mutta näitä "paluumuuttajia" onkin ollut paljon. Ja syynä juurikin latauksen ongelmat. Joita patteriuskovaisten mukaan ei ikinä ole ollut.

Ja tässä totuus siitä, miten pn päästöjä "vähennetty" sähköautoilla, jollaisiksi hybriditkin lasketaan

"Hybridiauto ei vastaa tarvetta, sähkön hyöty on olematon ja polttoaineen kulutus vastaa entisen dieselin kulutusta. Tätä kun huollossa ihmettelin niin vastaus oli, että akusto on niin painava että kuluttaa siksi enemmän."

Juuri tämä on ongelma. Sähköistys on kasvattanut autojen massaa 600 kg ja s esyö parantuneen energiatehokkuden hyödyn. Lopputulos päästöjen kannalta +/- 0, mutta saatiin sentään huimasti lisää massaa ja lisää hintaa autoille. Sekä rahansiirortoa Putinin liittolaisille (Kiina), mistä vihervasemmisto voi riemuita.

12

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopetin lukemisen tähän: "Sähköauton akun pitkäkestoisuuden kannalta akku pitäisi ajaa melkein tyhjäksi ja sitten vasta ladata."

      Tässä ei ole kyse faktantarkastuksen puutteesta, vaan artikkeli on puhtaasti sähköautovastaisen bensalenkkarin vääntämä.

      • Anonyymi

        "Artikkeli on puhtaasti sähköautovastaisen bensalenkkarin vääntämä."

        Pitääkö tämä asia käsittää nyt niin, että joku kehtasi kertoa mitääntekemättömistä sähkörimpuloista totuuden ja sehän ei pieniaivoista sähköpelleä oikein miellyttänyt.


    • Anonyymi

      Ihan varmasti vaihtoi Teslan ikivanhaan mersunräppänään, artikkelissa mainittujen syiden johdosta 😂

      Todellinen syy on rahanpuute.

    • Anonyymi

      Ei tuo kaveri koskaan mitään Teslaa edes omistanut.

    • Anonyymi

      On se perin ihmeellistä mistä nykyään uutisia tehdään! Uutinen siitä, että joku vaihtanut autoa! Eih…

      • Anonyymi

        Niinpä!

        Nuo klikkiuutiset tehdään siltä pohjalta että aiheuttavat vastakkainasetelmia. Nimenomaan asioista mistä useimmilla on joku mielipide.


      • Anonyymi

        Ja tuollaisia sähköautosta polttomoottoriautoon vaihtaneita on paljon. Se ei ole edes harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuollaisia sähköautosta polttomoottoriautoon vaihtaneita on paljon. Se ei ole edes harvinaista.

        Jos pystyisit nimeämään edes yhden mutta kun et pysty. Miksi kukaan vaihtaisi sähköautosta pois? Sähköauto on joka suhteessa aivan ylivoimaista tekniikkaa täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pystyisit nimeämään edes yhden mutta kun et pysty. Miksi kukaan vaihtaisi sähköautosta pois? Sähköauto on joka suhteessa aivan ylivoimaista tekniikkaa täynnä.

        Kerro sinä oma nimesi.


    • Anonyymi

      Onko kukaan vaihtanut bensasta dieseliin tai dieselistä bensaa?

      Ei varmasit kukaan eikä kukaan pysty nimeämään ketään joka olisi... Naurettavaa!!!

      Ihmisten elämän tilanteen ja auton käyttötarve muutuu ja autoja vaidetaan tarpeiden mukaan. Joku vaihtaa sporttiauton farkkuun kun perheeseen tulee sinappitykki.
      Sittenkun se viimeinenkin hellantelttu lähtee joku vaihtaa farkun 2 tai kolmioviseen.
      Tätä tapahtuu jatkuvasti, miksi ei voisi vaihtaa sähköautosta polttikseen?

      • Anonyymi

        Minä. Sähkäriä en ikinä hanki. Lyökööt muut kätensä kyynärpäitä myöten paskaan, minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä. Sähkäriä en ikinä hanki. Lyökööt muut kätensä kyynärpäitä myöten paskaan, minä en.

        Sähkäristä en vaihda pois. Lyökööt muut kätensä kyynärpäitä myöten paskaan, minä en.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      296
      2456
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1143
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      78
      1090
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      898
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      819
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    8. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      704
    9. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      65
      703
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      699
    Aihe