"Pistin - piikki - lihassa"? Mitä Paavali valaisee? ( 2) 22.6.2024

Anonyymi-ap

”Pistin, piikki – lihassa”? Mitä Paavali valaisee? (2) 22.6.2024

INTROA

Suurin osa tämän S24- hell-palstan vakioselaajista ovat voineet todeta, kuinka jo usean vuoden ajan on näkynyt irvokas ja sairas sanasota Paavalia vastaan. Jeesuksen valitsemaa apostolia vastaan, jonka Jumala oli aivoitellut Juudaksen tilalle … ( Apt 9:15-16, Gala 1:15, 1 Tim 1:12-17)

MIKSI siis Paavaliin suunnataan edelleen - yli 2000 vuoden perästä - likaista häpäisy-ja mustamaalausagendaa? Täällä lähinnä ”Yhden-Parin- Jakeen-Valhe-Väite-Konsteja”! Joihin on ympätty valheen käärmeen myrkkypiikkejä!

Nämä tyypit kuin ”taikurit” koettavat vuodesta toiseen tunkea palstalle samoja – muutamia jakeita!

Kuin ”taikurit”. Vetävät hatusta huivin, ja koettavat uskotella: - tässäpä teille aito ja elävä hanhi!

Pimeää ja absudia! Jokainen normitason ihminen näkee, että kyseessä on paholaisen konttorin agenda. Maksaako joku näille valheiden kirjoittajille? Raamatun Sanan romuttamisyritys on kyllä julkisesti todistettava!

Tämä aloitus on jatkoa edelliselle: Apostoli Paavali – piikki lihassa … (21.6.2024)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18524047/apostoli-paavali----quotpiikki-lihassaquot----mista-oli-kyse--(21-6-2024)


1) Mitä tarkoittaa ja ilmaisee että on ”piikki, pistin lihassa”?
-------------------------------------------------------------------------

Edellisessä aiheen katselmuksessa oli esillä sanaan ”pistin, piikki” useiden Raamatun käännösten versioita. Syystä tähän ensin ne Sanan kohdat.

”Pistin lihassa” - saatanan enkelin tekemä ”rusikoiminen”?

** On erittäin tärkeää, ettei ruveta vastuuttomasti tulkitsemaan – miten sattuu? On tärkeää, että sanojen semantiikkaa ei villisti muuteta!
** On täysin selvää ( Sanan) perusteella, että tuo ”rusikoiminen” oli ULKOISTA lajia. Se kohdistui ulkoapäin Paavalin ”lihaan”. Eli selvästi keholliseen tasoon.

• ”… on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli rusikoimaan minua..” ( 2 Kor 12:7 KR38)

• ”.. olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten
ylpeilisi.” ( 2 Kor 12:7, KR1992)

• KJV 1789 - ( 2 Korintt 12.:7)
• ” And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.”

• ”Eikä minua korotettaisi ylenmäärin ilmoitusten runsauden kautta, minulle annettiin piikki lihassa, saatanan sanansaattaja, lyömään minua, etten kohottaisi mittoja.” ( 2 Kor 12:7, KJV 1789)

• ” Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu.” (Aramea-Raamattu, 2 Kor 12:7)


Se, mitä saatana sai Jumalan luvalla tehdä oli:
• lyödä
• rusikoida
• vaivata
• kurittaa
• ”piikkinä ” ruumissa. . .

Pistin, piikki? Ulkoapäin tahtuva, jossa saatanan enkeli sai ”lyödä” Paavalia. Siis? Lyöminen tapahtui uloapäin, ulkoiseen tasoon. Saatana ei ollut tietenkään ”sisällä” Paavalissa. ”Lyödä” voi vain ulkoapäin! Se on selvää.

2) Miten saatana oli ”rusikoinut” Paavalia tämän lähetystehtävässä?
-----------------------------------------------------------------------------------


Paavali kirjoittaa 2. Korintt 11. luvussa melkoisen laajasti siitä, millä "saatana" oli kiusannut ja ”rusikoinut” tuonut hänen elämäänsä, kun hän Jeesuksen valtuutettuna apostolina oli työtä tehnyt.

(PS. Kun luet tuota Paavalin kärsimyshistoriikkia, ( 2 Kor 11:9-33) niin otapas ja mieti? )

- Jos ITSE tuon kaiken olisit kokenut? Sanoisitko että olipas ihanaa ja hellää hoitoa paholaisen taholta? Vai.
- Sanoisitko että kyllä se saatana kuin pistimillään vainosi?
- Ja jos itse olisit joutunut saatanan vainon objektiksi? Edes joiltakin osin - mitä Paavali koki? - Niin ettet vain sanoisi: saatana rusikoi, se oli kuin ”pistin, taikka piikki” suoraan päin kroppaa ja facea! - Siltä se tuntui kuin olis piikkiä isketty kroppaan….

Mieti ja lue!

Aloitus jatkuu..

20

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:” Pistin, piikki – lihassa”? Mitä Paavali valaisee? (2) 22.6.2024

      Antakaamme nyt sija hänelle, joka ”rusikoimisesta” itse selkoa tekee!

      • 2 Korintt 11:20-33

      • "Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

      "Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin."

      " He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös."

      "He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän."

      " Olen nähnyt vaivaa enemmän,
      olen ollut useammin vankeudessa,
      minua on ruoskittu ylen paljon,
      olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. "

      "Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;

      - kolmesti olen saanut raippoja,
      - kerran minua kivitettiin,
      - kolmesti olen joutunut haaksirikkoon,
      - vuorokauden olen meressä ajelehtinut;"

      "Olen usein ollut matkoilla,
      vaaroissa virtojen vesillä,
      vaaroissa rosvojen keskellä,
      vaaroissa heimoni puolelta,
      vaaroissa pakanain puolelta,
      vaaroissa kaupungeissa,
      vaaroissa erämaassa,
      vaaroissa merellä,
      vaaroissa valheveljien keskellä;"

      " Olen ollut työssä ja vaivassa;
      paljon valvonut,
      kärsinyt nälkää ja janoa,
      paljon paastonnut,
      kärsinyt vilua ja alastomuutta."

      "Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani,
      huolta kaikista seurakunnista. >>

      "Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko?
      Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?

      "Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."

      " Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele."

      " Damaskossa kuningas Aretaan käskynhaltija vartioi damaskolaisten kaupunkia ottaaksensa minut kiinni,

      - ja muurin ikkuna-aukosta minut laskettiin korissa maahan, ja niin minä pääsin hänen käsistänsä. "

      ---------------------------

      JK. Epilogia….

      Niinpä?

      Jos JOKU koettaa kiistää ja kumota, etteikö tuollaiset koetukset, kärsimykset?
      Ruoskimiset, raipat, kivitykset? - Ja kaikki se muu, josta Paavali kertoo…

      Jos joku koettaa väittää ettei se voinut ”tuntua” missään, siis kehossa? Niin sellainen väittäjä on täysin sokeudessa ja pimeydessä! Kokonaan epärealistisessa tasossa.

      Joku sadattelee ja parkuu kun iskee (itse) vasaralla peukaloonsa?

      Mutta kun pahuuden palvelijat – saatanan sellaiset – iskevät raipalla, kehoon?
      "Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille.” ( 2 Kor 11:24)

      - Niin eikö se muka tunnu? Pistimenä, piikkinä, saatanan ruskikoimisena, lyömisenä?
      Vaikka ilmaus on metaforan kaltainen? Niin miten muulla tavalla voitasiin ilmaista, mitä TUNTUI kun saatana sai rääkätä fyysistä tasoa?

      Kyrie eleison!

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:” Pistin, piikki – lihassa”? Mitä Paavali valaisee? (2) 22.6.2024


      Antakaamme nyt sija hänelle, joka ”rusikoimisesta” itse selkoa tekee!

      • 2 Korintt 11:20-33
      • "Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."
      "Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin."

      " He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös."

      "He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän."

      " Olen nähnyt vaivaa enemmän,
      olen ollut useammin vankeudessa,
      minua on ruoskittu ylen paljon,
      olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. "

      "Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;

      - kolmesti olen saanut raippoja,
      - kerran minua kivitettiin,
      - kolmesti olen joutunut haaksirikkoon,
      - vuorokauden olen meressä ajelehtinut;"

      "Olen usein ollut matkoilla,
      vaaroissa virtojen vesillä,
      vaaroissa rosvojen keskellä,
      vaaroissa heimoni puolelta,
      vaaroissa pakanain puolelta,
      vaaroissa kaupungeissa,
      vaaroissa erämaassa,
      vaaroissa merellä,
      vaaroissa valheveljien keskellä;"

      " Olen ollut työssä ja vaivassa;
      paljon valvonut,
      kärsinyt nälkää ja janoa,
      paljon paastonnut,
      kärsinyt vilua ja alastomuutta."

      "Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani,
      huolta kaikista seurakunnista. >>

      "Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko?
      Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?

      "Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."

      " Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele."

      " Damaskossa kuningas Aretaan käskynhaltija vartioi damaskolaisten kaupunkia ottaaksensa minut kiinni,

      - ja muurin ikkuna-aukosta minut laskettiin korissa maahan, ja niin minä pääsin hänen käsistänsä. "

      ---------------------------

      JK. Epilogia….

      Niinpä?

      Jos JOKU koettaa kiistää ja kumota, etteikö tuollaiset koetukset, kärsimykset?
      Ruoskimiset, raipat, kivitykset?
      Ja kaikki se muu, josta Paavali kertoo…

      Jos joku koettaa väittää ettei se voinut ”tuntua” missään, siis kehossa? Niin sellainen väittäjä on täysin sokeudessa ja pimeydessä! Kokonaan epärealistisessa tasossa.

      Kun joku sadattelee ja parkuu kun iskee (itse) varasalla peukaloonsa?
      Mutta kun pahuuden palvelijat – saatanan sellaiset – iskevät raipalla, kehoon?
      "Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille.” ( 2 Kor 11:24)

      - Niin eikö se muka tunnu? Pistimenä, piikkinä, saatanan ruskikoimisena, lyömisenä?
      Vaikka ilmaus on metaforan kaltainen? Niin miten muulla tavalla voitaisiin ilmaista, mitä TUNTUI kun saatana sai rääkätä fyysistä tasoa?

    • Anonyymi

      PS. Jostakin syytä ylläpito on kaksi edellistä kommenttia laittanut tuplasti??

    • Anonyymi

      Yksityiskohta kun "saatana rusikoi" Paavalin kroppaa?

      Vaikka asialla olivat Paavalin omat heimoveljet, kukapa siellä käskyjä pomotti, kukapa muu kuin saatana itse.

      MUTTA - asian ytimeen? Ensin Sanan kohta.



      "Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille.” ( 2 Kor 11:24)

      - jos Sinun paljaaseen nahkaasi iskettäisiin, jopa 39 X raipalla?

      Eikö ss "tuntuisi" - että sinua rusikoidaan, lyödään?
      Eikö kropassasi siis se tuntuisi?

      Ja?

      Kun Paavali sai tätä "käsittelyä" kestää ja kokea jopa 5 x 39 lyöntiä.
      Se tekee kaikkiaan 195 kertaa raipan heilumista ja iskuja kroppaan!
      Eikä se ollut mitään pintasilittelyä? Se oli kovaa ja karskia. Ja sitä siivitti juutalainen uskonnollinen viha-arsenaali!

      Ja miksi?

      Tehtiinkö se jonkun pahan teon vuoksi? Ei.
      Juutalaiset jotka noin ruoskivat, tekivät sitä siksi, että he vihasivat Paavalia.

      Niin kuin he olivat vihaneet aiemmin Jeesusta. Päättäneet lopuksi surmata Jeesuksen.

      Ja miksi?

      He eivät sietäneet sitä totuutta, jota Jeesus Isän tahdosta toi maailmaan.

      He vihasivat Jeesusta.

      He vihasivat Jeesuksen alkuseurakuntaa.

      He vihasivat Paavalia, josta tuli Jeesuksen Kristuksen apostoli.

    • Anonyymi

      Rakkaaalla lapsella on monta nimeä

      Saatanan enkeliä eli demonia kutsutaan erilaisilla nimityksillä asian havainnoillisamiseksi.."pistin", "piikki", "tutkain" jne.

      Ne sanonnat ovat Paavalin saamasta Saatanan enkelistä käytettäviä "synonyymenjä".

      Saatanan enkeli, kuten enkelit muutenkin ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä,
      ei mitään piikkejä, eikä pistimiä eikä tutkaimia.
      Ei hengillä ole mitään fyysistä ruumista, eikä puisia tai metallisia piikkejä eikä pistimiä, millä ne ihmistä tökkii, kuten asia halutaan esittää.

      Paavali sai Saatanan enkelin eli henkiolennon sisälleen koko lopun elämän ajaksi, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.

      Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi. Siitä siinä on kysymys.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Paha henki piti Paavalia vallassaan koko ajan.

      Paavali kirjoittaa ja tunnustaa Roomalaisille tekeväsä pahaa ja valehtelevansa, eikä voi sille mitään. Yrittää vaan puolustella ja selitellä asioita itselleen parhaiten päin.

      Room. 7:19

      Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

      • Anonyymi

        Se, mitä saatana sai Jumalan luvalla tehdä oli:
        • lyödä
        • rusikoida
        • vaivata
        • kurittaa
        • ”piikkinä ” ruumissa. . .

        Pistin, piikki? Ulkoapäin tahtuva, jossa saatanan enkeli sai ”lyödä” Paavalia. Siis? Lyöminen tapahtui uloapäin, ulkoiseen tasoon. Saatana ei ollut tietenkään ”sisällä” Paavalissa. ”Lyödä” voi vain ulkoapäin! Se on selvää.


        4) Jumalan asettama ”kuritus” edisti Jumalan asiaa!
        ---------------------------------------------------------------------

        Käy täysin selville UT:n teksteistä, että todellakin saatana sai kiusata, rusikoida Paavalia, kohdistaen tämän kaiken Paavalin ulkoiseen asiaan, jotta Jumalan työ hänen kauttaan jumittuisi.

        JOS Jeesus Kristus ei olisi Herrana hallinnut Paavalia, työ olisikin pian hiipunut. Niin MITTAVIA olivat ne vainot, kärsimykset, pahoinpitelyt, hädät, ahdistukset - jotka rasittivat Paavalin kehollista tasoa, ja pyykistä jaksamista. Mutta - VOITTO oli taattu, koska Jeesus VOITTAJA hallitsi kaikkea, vainoa ja rusikoimistakin.

        Esimerkki. Vaikka fyysisesti tilanne oli kerrankin aivan MAH-DO-TON! - Henkihieveriin ruoskittuna - Paavali ja Silas paiskattiin vankisellin alimpaan loukkoon --- mutta he pojat; veljet lauloivat keskiyöllä YLISTYSTÄ! Keho oli lyöty, mutta henkeä ei kyetty lannistamaan. ( Apt 16:22---)

        Paavalin Herra oli Jeesus Kristus.
        Omistaja ja isäntä Damaskontien ihmeellisen kääntymyksen peräst.

        Pyhä Henki asui ja hallitsi Paaali - loppuun saakka!

        Mutta saatana sai sivusta katsellen hän rusikoida.

        Mutta ei voittaa!

        Voittaja Paavalissa ja hänen kanssan oli lopuun saakka
        Voittaja Jeesus kristus.

        Amen


    • Anonyymi

      Ja lyönnit jatkuu foorumilla yötä päivää, joka päivä aunakin sata lyöntiä !

      Mistä tarve moiseen?

      • Anonyymi

        Saatanan viha jatkuu. Ja sen palvelijat ovat sen ja valheen orjia!


    • Anonyymi

      Tässä näyttöä "saatanan jatkosarjasta".

      Valhetta, valheen perästä, kaikki seuraava. Ei MITÄÄN todistetta Raamatusta, eikä mistään!

      -------------

      Paavali sai Saatanan enkelin eli henkiolennon sisälleen koko lopun elämän ajaksi, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.

      Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi. Siitä siinä on kysymys.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Paha henki piti Paavalia vallassaan koko ajan.

      Paavali kirjoittaa ja tunnustaa Roomalaisille tekeväsä pahaa ja valehtelevansa, eikä voi sille mitään. Yrittää vaan puolustella ja selitellä asioita itselleen parhaiten päin.
      ---------------------------

      Kommenttia:

      Tuollaisten väitteiden kirjoittaja ITSE on paatunut paholaisen käskyläinen.
      100 % valheiden pimeydessä ja ylpistelee.

      Kaikella on aikana.
      On aika saatanalla ja sen käskyläisillä.

      Määraäaika.

      Sitten se loppuu.

    • Anonyymi

      Kukaan ei ihmettele, että saatana rusikoi Paavalia kun lukee tämän S24 hell-palstan saatanallisia herja - ja häpäisykirjoituksia Paavalista.

      Sama rusikoimismalli toimii.

      Mutta onneksi Herra on korjannut uskollisen palvelijansa lepoon.

      Ja me tässä ajassa olevat Jeesuksen seuraajat kyllä kestämme, vaikka rakasta apostolia mennen tullen herjataan.

      Toki sille herjaamisellekin on pantu jo piste. Jumalan aivoituksissa.

    • Anonyymi

      Oikeat uskovat suhtautuvat varauksella Paavalin puheisiin, mutta hyväksyivät täysin Jeesuksen puheet ja opetukset ja pitivät niistä kiinni.

      Paavalilla oli vain oma pieni kannattajajoukko, mutta muut käsittivät, että Paavali on jälkikätteen apostoleiden joukkoon ilmestynyt valehtelevainen luonne, jossa oli Saatanan enkeli mukana lähetysmatkoilla.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

      • Anonyymi

        Paavalille on annettu liikaa palstatilaa, samoin kuin Jobin väärämielisille ystäville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalille on annettu liikaa palstatilaa, samoin kuin Jobin väärämielisille ystäville.

        Paavali oli taitava valhevelho, joka eksytti jopa valittuja, eli Juutalaisia.

        Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, Damaskontien jeesuksista ja uusista henkilöistä, suuruuksista, jotka lyöttäytyvät oikeiden apostolien joukkoon, kuten Paavali teki.
        Heillä on voimia tehdä jopa tunnustekoja ja ihmeitä, joihin he saavat apua pahoilta Saatanan enkeleiltä "The messenger of Satan" -enkeleiltä.

        Ilm. 16:14

        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä;

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.


      • Anonyymi

        Sepitettyä valhetta. Ei mitään todistelua eikä argumentteja.

        Paavali NUHTELI kirjeessään korinttolaisille, sitä, että nämä RIITELIVÄT.

        Ei Paavali ollut siellä paikalla riitelemässä! Mutta oli saanut erään Kloen perheväeltä kuulla riidoista! - Ja kirjoitti asiasta nuhdetta!

        Tässä seuraavaksi autenttista tosiasiaa. Niille ihmisille, jotka eivät tahdo niellä saatanan saasteannoksia.

        Riidat Korinttossa?

        Ne olivat Korintton seurakunnassa riitautuneet, puolueisiin!

        Paavalin 1. kirje korinttolaisille 1: 10---

        • ”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. ”
        • ”Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.”

        • ”Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". ”

        • ” Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        • ” Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.”
        ”Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. ”

        • ”Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.”

        ” Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.” (1 Kor 1:10-18)

        SIIS?

        On äärimmäisen julkeaa ja röyhkeää saatanallista valhekirjoitusta SYYTTÄÄ Paavalia Korintton seurakunnan riidoista!

        Paavali ei noita riitaisuuksia siis hyväksynyt, vaan NUHTELI niistä!

        No, on se hyvä että saatanan säkeet tulevat paljastetuiksi - täällä - ja totuuden valo valaisee. Niitä, jotka eivät ole eksytettävissä ja harhautettavissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalille on annettu liikaa palstatilaa, samoin kuin Jobin väärämielisille ystäville.

        Sinä kun et palstatilasta päätä.

        Tyydy siihen, mitä tapahtuu,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalille on annettu liikaa palstatilaa, samoin kuin Jobin väärämielisille ystäville.

        Paavalille on annettu liikaa tilaa siinä, että on tuputettu satoja valheväitteitä, vailla MITÄÄN Raamatun sanan todistusta taikka mitään muutakaan.

        Niin kauan kuin pilkkakirveet heiluu....
        - niin kauan jatkuu totuuden Sanan miekan iskut valheiden variksia vastaan!


    • Anonyymi

      Parhamilla ja Olsenilla on kova piikki ja pistin lihassa ja mielessä jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Olseni vei nuoria poikia paljuun ja vihki heidät helluntailaiseksi,


      • Anonyymi

        Kuolleitten herjaaminen ei kuulu sivistyneiden ihmisten tapoihin. Ja se on lainvastaistakin.
        S


    • Anonyymi

      tuomas kusela, olet saatanan enkeli!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe