Apostoli Paavali – ”piikki lihassa” - mistä oli kyse? (21.6.2024)
INTROA
Suurin osa tämän S24- hell-palstan vakioselaajista ovat voineet todeta, kuinka jo usean vuoden ajan on näkynyt irvokas ja sairas sanasota Paavalia vastaan. Jeesuksen valitsemaa apostolia vastaan, jonka Jumala oli aivoitellut Juudaksen tilalle … ( Apt 9:15-16, Gala 1:15 , 1 Tim 1:12-17)
MIKSI siis Paavaliin suunnataan edelleen - yli 2000 vuoden perästä - likaista häpäisy-ja mustamaalausagendaa? Täällä lähinnä ”Yhden-Jakeen-Valhe-Väite-Konsteja”! Joihin on ympätty valheen käärmeen myrkkypiikkejä!
Paholaisen vainoa - alusta tänne saakka!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18522513/apostoli-paavali---miksi-hanta-vainotaan---edelleen-(20-6-2024)
1) Mikä oli se ”pistin – piikki – lihassa” - josta Paavali kirjoittaa?
-------------------------------------------------------------------------------
( 2 Kor 12:7-10)
Kautta kristikunnan historian on spekuloitu ja pohdittu sitä, mitä tarkoitti tuo ”pistin, piikki lihassa”? Selityksiä ja väittämiä on noussut pilvin pimein. Niitä kaikkia tuskin on tarpeellista tässä luetella; kiinnostunut kyllä löytää netistä ja kirjoista aineistoa.
Tässä aloituksessa rajaan asian tutkistelua siihen, MITÄ väitteitä tällä S24 hell-palstalla on tarjottu!
VIITEKEHYS: UT:n kattavat kirjoitukset apostoli Paavaliin liittyen.
2) Paavalissa ei ollut ”saatanaa” - eikä saatanan enkeliä!
………………………………………………….------------------------------
Tällä palstalla on siis tuputettu, tyyliin kuin ”käärmettä pyssyyn” sitä mantraa, jonka tarkoitus on ollut nimetä Paavali ”saatanan palvelijaksi”! Mutta?
Jokainen lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen, joka huolellisesti ja kattavasti tutustuu KAIKKEEN siihen UT:N kirjalliseen aineistoon - joka Paavaliin liittyy - voi 100% varmuudella todeta:
1. Paavalissa ei ollut ”saatanan enkeliä”.
2. Paavalissa ei ollut (sisäisesti) saatanaa, eikä saatanan demonia.
3. Paavaliin ei ”mennyt saatanaa” ( - vain Juudaksesta sanotaan niin, Luukas 22:3)
4. Paavali ei puhunut ”glossoliaa” eikä saatanallisia ”molotuskieliä”.
5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20)
Näihin liittyen olen tuonut parikin aloitusta, aiemmin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18503580/paavalissako--saatanan-enkeli---mita-ut-valaisee--(a)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17652861/saatana-meni-vain-yhteen-apostoliin---juudas--(-ei-paavaliin)
Aloitus jatkuu…
Apostoli Paavali - "piikki lihassa" - mistä oli kyse? (21-6-2024)
56
344
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa aloitukseen: Apostoli Paavali – ”piikki lihassa” - mistä oli kyse? (21.6.2024)
3) Mitä tarkoittaa siis ”pistin lihassa” - saatanan enkelin tekemä ”rusikoiminen”?
------------------------------------------------------------------------------------------------
On erittäin tärkeää, ettei ruveta vastuuttomasti tulkitsemaan – miten sattuu? On tärkeää, että sanojen semantiikkaa ei villisti muuteta!
On täysin selvää ( Sanan) perusteella, että tuo ”rusikoiminen” oli ULKOISTA lajia.
Se kohdistui ulkoapäin Paavalin ”lihaan”. Eli selvästi keholliseen tasoon.
• ”… on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli rusikoimaan minua..” ( 2 Kor 12:7 KR38)
• ”.. olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpeilisi.” ( 2 Kor 12:7, KR1992)
• ” And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.” ( KJV 1789, 2 Kor 12:7)
• ”Eikä minua korotettaisi ylenmäärin ilmoitusten runsauden kautta, minulle annettiin piikki lihassa, saatanan sanansaattaja, lyömään minua, etten kohottaisi mittoja.” ( 2 Kor 12:7, KJV 1789)
• ” Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu.” (Aramea-Raamattu, 2 Kor 12:7)
3) Yhteenvetoa
--------------------
Se, mitä saatana sai Jumalan luvalla tehdä oli:
• lyödä
• rusikoida
• vaivata
• kurittaa
• ”piikkinä ” ruumissa. . .
Pistin, piikki? Ulkoapäin tahtuva, jossa saatanan enkeli sai ”lyödä” Paavalia. Siis? Lyöminen tapahtui uloapäin, ulkoiseen tasoon. Saatana ei ollut tietenkään ”sisällä” Paavalissa. ”Lyödä” voi vain ulkoapäin! Se on selvää.
4) Jumalan asettama ”kuritus” edisti Jumalan asiaa!
---------------------------------------------------------------------
Käy täysin selville UT:n teksteistä, että todellakin saatana sai kiusata, rusikoida Paavalia, kohdistaen tämän kaiken Paavalin ulkoiseen asiaan, jotta Jumalan työ hänen kauttaan jumittuisi.
JOS Jeesus Kristus ei olisi Herrana hallinnut Paavalia, työ olisikin pian hiipunut. Niin MITTAVIA olivat ne vainot, kärsimykset, pahoinpitelyt, hädät, ahdistukset - jotka rasittivat Paavalin kehollista tasoa, ja pyykistä jaksamista. Mutta - VOITTO oli taattu, koska Jeesus VOITTAJA hallitsi kaikkea, vainoa ja rusikoimistakin.
Esimerkki. Vaikka fyysisesti tilanne oli kerrankin aivan MAH-DO-TON! - Henkihieveriin ruoskittuna - Paavali ja Silas paiskattiin vankisellin alimpaan loukkoon --- mutta he pojat; veljet lauloivat keskiyöllä YLISTYSTÄ! Keho oli lyöty, mutta henkeä ei kyetty lannistamaan. ( Apt 16:22---)
Aloitus jatkuu… - Anonyymi
Jatkoa aloitukseen: Apostoli Paavali – ”piikki lihassa” - mistä oli kyse? (21.6.2024)
5) Jumala ei poistanut tätä ”piikkiä”..
----------------------------------------------
On ymmärrettävä, että niin tehokkaalle työntekijälle, jollainen apostoli Paavali oli - Jumala asetti kuin ”jarruja”. Ettei apostoli ylpistyisi? Tämä saatanan tahon vaino, kiusanteko, rusikoiminen? Se rasitti Paavalia niin, ettei hän sortunut ylpeyden syntiin! Se vaara vaanii aina. Itsekutakin.
Kuritus oli siis Jumalan rakkautta! ( Heb 12:5-7-13)
Merkittävä tehtävä tarvitsee lujat raamit. Niinkuin tehokas kulkupeli? Jarrujen ja hallintalaitteiden on OLTAVA kunnossa! Muuten suistutaan pois tieltä, radalta…
Herra näin varjeli, sekä Paavalia lankeamasta, sekä myös - valvoi sitä, että Paavalille säädetty apostolin tehtävä ei vaarantunut!
KJV 1789, 2 Kor 12:8-9
• ”For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
And he said unto me, My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weakness. Most gladly therefore will I rather glory in my infirmities, that the power of Christ may rest upon me.”
• ”Tämän tähden minä kolmesti rukoilin Herraa, että se lähtisi minusta.
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani riittää sinulle, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkouksistani, että Kristuksen voima lepäisi päälläni.” ( KJV 1789, 2 Korintt 12: 8-9)
• ”Ja tästä minä olen kolme kertaa pyytänyt minun Herraltani, että poistaisi sen minusta. Ja hän sanoi minulle, ”sinulle riittää minun siunaukseni, sillä minun voimani on täydellistetty heikkoudessa”. Sen tähden minä iloisesti kerskailen heikkouksissani, sillä Messiaan voima suojaa minua.” ( 2 Kor 12:8-9, Aramea-Raamattu)
6) Paavali tyytyi Jumalan ”rajoihin” ja armoon!
-------------------------------------------------------------
Kukapa ei rukoilisi – jopa enemmän kuin kolme kertaa! - että joku krooninen vaiva loppuisi?
• Tunnen eräänkin uskovan, jolla on krooninen migreeni. Tuskallinen ja toistuva vaiva kehossa. Eikä pääsyä ole tullut. Kun lisäksi iskee hermosärky syystä, että niskanikamat ovat kuluneet. Tämä uskova on kuitenkin ”hengessään palava” - totinen Herran oma. Juuri kivut ja kuin ”pistin” kehossa - se pitää hänet rukouksen ihmisenä, Sanassa riippuvaisena. Koska APU ja kestäminen löytyy vain Herrassa!
• Toinen tuntemani uskova sairastaa fibromyalgiaa. Loppumaton, jatkuvat kiputila kehossa. Lääkitys väsyttää. Mutta tämä vaiva, jotka hän vertaa ”pistimeen lihassa” = kehossa, pitää häntä lähellä Jeesusta! Henki iloitsee ja kiittää, vaikka keho on heikoilla.
• Kolmas kärsii toistuista iskiaskivuista. Sitä sanotaankin ”noidannuoleksi”! Kun kulumia on selkänikamien ja välilevyjen alueella, kivut toistuvat, kipukohtaukset. On maattava hiljaa, kestettävä. Siinä tilassa toimii esirukouksen tehtävä!
Eli? Nämä muutamat esimerkit valaisevat, että kuka tahansa voi kärsiä sellaista ”rusikoimista” kehossaan, joka tuntuu pistimenä, piikkinä, lyömisenä. Mutta kukaan tuskin rupeaa väittämään, että em:ssa uskovissa olisi ”saatana”? Heidän sairauksiensa syystä.
7) Herra on heikoissa väkevä!
--------------------------------------
Paavali ymmärsi Jumalan syvällisen idean. Kun häntä heikennettiin lihallisella, kehon ja ihmisvoimien tasolla - silloin balanssi muuttui niin, että JUMALAN voima pääsi lujasti vaikuttamaan!
• ” Therefore I take pleasure in infirmities, in reproaches, in necessities, in persecutions, in distresses for Christ's sake: for when I am weak, then am I strong. ” ( KJV1789, 2 Kor 12:10)
• ”Sentähden minä mielistyin heikkouksiin, häväisyyksiin, tarpeisiin, vainoihin, ahdistuksiin Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen vahva.” ( KJV 1789, 2 Kor 12:10)
• ”Tämän tähden minä haluan heikkouksia, häpeää, kärsimyksiä, vainoja, vankeutta, Messiaan puolesta. Sillä aina, kun minä olen heikko, silloin olen voimallinen.” ( 2 Kor 12:10, Aramea-Raamattu)
Tällainen asetelma on paradoksi? Heikoissa väkevä? Sen salaisuus tämä:
• ”Ei väellä eikä voimalla, vaan Minun hengelläni, sanoo Herra Sebaot” (Sak 4:6)
Paavalilla oli totisesti mihin luottaa ”lihassakin”, siis ”omissa voimissaankin”!
Kirjeessään filippiläisille, hän kertoo - mitä? Kiinnostuneet voivat sen lukea:
Filipp 3:3-21 - Anonyymi
jatkuus siis
- Anonyymi
3) Mitä tarkoittaa siis ”pistin lihassa” - saatanan enkelin tekemä ”rusikoiminen”?
----------------------------------------------------------------------------------------
On erittäin tärkeää, ettei ruveta vastuuttomasti tulkitsemaan – miten sattuu? On tärkeää, että sanojen semantiikkaa ei villisti muuteta!
On täysin selvää ( Sanan) perusteella, että tuo ”rusikoiminen” oli ULKOISTA lajia. Se kohdistui ulkoapäin Paavalin ”lihaan”. Eli selvästi keholliseen tasoon.
• ”… on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli rusikoimaan minua..” ( 2 Kor 12:7 KR38)
• ”.. olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpeilisi.” ( 2 Kor 12:7, KR1992)
• KJV 1789 - ( 2 Korintt 12.:7)
• ” And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.”
• ”Eikä minua korotettaisi ylenmäärin ilmoitusten runsauden kautta, minulle annettiin piikki lihassa, saatanan sanansaattaja, lyömään minua, etten kohottaisi mittoja.” ( 2 Kor 12:7, KJV 1789)
• ” Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu.” (Aramea-Raamattu, 2 Kor 12:7)
3) Yhteenvetoa
• lyödä
• rusikoida
• vaivata
• kurittaa
Pistin, piikki? Ulkoapäin tahtuva, jossa saatanan enkeli sai ”lyödä” Paavalia. Siis? Lyöminen tapahtui uloapäin, ulkoiseen tasoon. Saatana ei ollut tietenkään ”sisällä” Paavalissa. ”Lyödä” voi vain ulkoapäin! Se on selvää.
Käy täysin selville UT:n teksteistä, että todellakin saatana sai kiusata, rusikoida Paavalia, kohdistaen tämän kaiken Paavalin ulkoiseen asiaan, jotta Jumalan työ hänen kauttaan jumittuisi.
JOS Jeesus Kristus ei olisi Herrana hallinnut Paavalia, työ olisikin pian hiipunut. Niin MITTAVIA olivat ne vainot, kärsimykset, pahoinpitelyt, hädät, ahdistukset - jotka rasittivat Paavalin kehollista tasoa, ja pyykistä jaksamista. Mutta - VOITTO oli taattu, koska Jeesus VOITTAJA hallitsi kaikkea, vainoa ja rusikoimistakin.
Esimerkki. Vaikka fyysisesti tilanne oli kerrankin aivan MAH-DO-TON! - Henkihieveriin ruoskittuna - Paavali ja Silas paiskattiin vankisellin alimpaan loukkoon --- mutta he pojat; veljet lauloivat keskiyöllä YLISTYSTÄ! Keho oli lyöty, mutta henkeä ei kyetty lannistamaan. ( Apt 16:22---)
Aloitus jatkuu… - Anonyymi
5) Jumala ei poistanut tätä ”piikkiä”..
----------------------------------------------
On ymmärrettävä, että niin tehokkaalle työntekijälle, jollainen apostoli Paavali oli - Jumala asetti kuin ”jarruja”. Ettei apostoli ylpistyisi? Tämä saatanan tahon vaino, kiusanteko, rusikoiminen?
Se rasitti Paavalia niin, ettei hän sortunut ylpeyden syntiin! Se vaara vaanii aina. Itsekutakin.
Kuritus oli siis Jumalan rakkautta! ( Heb 12:5-7-13)
Merkittävä tehtävä tarvitsee lujat raamit. Niinkuin tehokas kulkupeli? Jarrujen ja hallintalaitteiden on OLTAVA kunnossa! Muuten suistutaan pois tieltä, radalta… Herra näin varjeli, sekä Paavalia lankeamasta, että myös - valvoi sitä, että Paavalille säädetty apostolin tehtävä ei vaarantunut!
KJV 1789, 2 Kor 12:8-9
• ”For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
And he said unto me, My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weakness. Most gladly therefore will I rather glory in my infirmities, that the power of Christ may rest upon me.”
• ”Tämän tähden minä kolmesti rukoilin Herraa, että se lähtisi minusta.
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani riittää sinulle, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkouksistani, että Kristuksen voima lepäisi päälläni.” ( KJV 1789, 2 Korintt 12: 8-9)
• ”Ja tästä minä olen kolme kertaa pyytänyt minun Herraltani, että poistaisi sen minusta. Ja hän sanoi minulle, ”sinulle riittää minun siunaukseni, sillä minun voimani on täydellistetty heikkoudessa”. Sen tähden minä iloisesti kerskailen heikkouksissani, sillä Messiaan voima suojaa minua.” ( 2 Kor 12:8-9, Aramea-Raamattu)
6) Paavali tyytyi Jumalan ”rajoihin” ja armoon!
-----------------------------------------------------------
Kukapa ei rukoilisi – jopa enemmän kuin kolme kertaa! - että joku krooninen vaiva loppuisi?
• Tunnen eräänkin uskovan, jolla on krooninen migreeni. Tuskallinen ja toistuva vaiva kehossa. Eikä pääsyä ole tullut. Kun lisäksi iskee hermosärky syystä, että niskanikamat ovat kuluneet. Tämä uskova on kuitenkin ”hengessään palava” - totinen Herran oma. Juuri kivut ja kuin ”pistin” kehossa - se pitää hänet rukouksen ihmisenä, Sanassa riippuvaisena. Koska APU ja kestäminen löytyy vain Herrassa!
• Toinen tuntemani uskova sairastaa fibromyalgiaa. Loppumaton, jatkuvat kiputila kehossa.
Lääkitys väsyttää. Mutta tämä vaiva, jotka hän vertaa ”pistimeen lihassa” = kehossa, pitää häntä lähellä Jeesusta! Henki iloitsee ja kiittää, vaikka keho on heikoilla.
• Kolmas kärsii toistuista iskiaskivuista. Sitä sanotaankin ”noidannuoleksi”! Kun kulumia on selkänikamien ja välilevyjen alueella, kivut toistuvat, kipukohtaukset. On maattava hiljaa, kestettävä. Siinä tilassa toimii esirukouksen tehtävä!
Eli? Nämä muutamat esimerkit valaisevat, että kuka tahansa voi kärsiä sellaista ”rusikoimista” kehossaan, joka tuntuu pistimenä, piikkinä, lyömisenä. Mutta kukaan tuskin rupeaa väittämään, että em:ssa uskovissa olisi ”saatana”? Heidän sairauksiensa syystä.
7) Herra on heikoissa väkevä!
--------------------------------------
Paavali ymmärsi Jumalan syvällisen idean. Kun häntä heikennettiin lihallisella, kehon ja ihmisvoimien tasolla - silloin balanssi muuttui niin, että JUMALAN voima pääsi lujasti vaikuttamaan!
• ” Therefore I take pleasure in infirmities, in reproaches, in necessities, in persecutions, in distresses for Christ's sake: for when I am weak, then am I strong. ” ( KJV1789, 2 Kor 12:10)
• ”Sentähden minä mielistyin heikkouksiin, häväisyyksiin, tarpeisiin, vainoihin, ahdistuksiin Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen vahva.” ( KJV 1789, 2 Kor 12:10)
• ”Tämän tähden minä haluan heikkouksia, häpeää, kärsimyksiä, vainoja, vankeutta, Messiaan puolesta. Sillä aina, kun minä olen heikko, silloin olen voimallinen.” ( 2 Kor 12:10, Aramea-Raamattu)
Tällainen asetelma on paradoksi? Heikoissa väkevä? Sen salaisuus tämä:
• ”Ei väellä eikä voimalla, vaan Minun hengelläni, sanoo Herra Sebaot” (Sak 4:6)
Paavalilla oli totisesti mihin luottaa ”lihassakin”, siis ”omissa voimissaankin”!
Kirjeessään filippiäisille, hän kertoo - mitä? Kiinnostuneet voivat sen lukea:
Filipp 3:3-21 - Anonyymi
GOOFY AHHH SKIBIDI RIZZ GRIMACE SHAKE DOP DOP DOP AMOGUS SUGOMA BALLS AH
- Anonyymi
Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin eli henkiolennon, jota ei ottanut pois.
Enkelit on henkiolento, joilla ei ole mitään fyysistä fuumista eikä puisia piikkejä eikä pistimiä, kuten asia kieroon väännetään.
"pistin" on Saatanan enkelin lempinimi, synonyymi
Luuk. 11:24
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
Demoni ei lähtenyt pois, vaan tappoi Paavalin Roomassa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi
Paavalissa asui Valon enkeli eli Valkian saatanan henki, siksi oli vaarallinen mies, tappoi ja julisti evankeliumia, valheli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä syntinä ollenkaan. Paavali oli "Janus" eli kaksikasvoinen mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa asui Valon enkeli eli Valkian saatanan henki, siksi oli vaarallinen mies, tappoi ja julisti evankeliumia, valheli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä syntinä ollenkaan. Paavali oli "Janus" eli kaksikasvoinen mies.
Saatanan henki sai Paavalin valehtelemaan ja puhumaan hurmoskielillä glossolaliaa.
- Anonyymi
Sorry, mutta tämä aloitus ole mielikuvituksen harhaisia väitteitä varten .Eikä myöskään mitään satujen ja tarinoiden höpöttämistä varten.
Palstalla on kyllä tilaa tehdä omia aloituksia, joissa sepittää korvien välistä nousevia visioita j fifiktioita.
Tämä aloitus nojautuu vain siihen aineistoon, mitä Raamattu / UT sisältää-
Jokainen lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen, joka huolellisesti ja kattavasti tutustuu KAIKKEEN siihen UT:N kirjalliseen aineistoon - joka Paavaliin liittyy - voi 100% varmuudella todeta:
3. Paavaliin ei ”mennyt saatanaa” ( - vain Juudaksesta sanotaan niin, Luukas 22:3)
5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20)
"Demoni ei lähtenyt pois, vaan tappoi Paavalin Roomassa."
OIkaisua.
Missään ei ole koskaan mitään infoa että demoni olisi tappanut Paavalia.
Ei mitään.
Perimätiedon mukaan roomalaiset surmasivat sekä Paavalin että Pietarin, kesari Neron aikana.
Pietari pyysi että hänet ristiinnaulittaisiin pää alaspäin.
Paavalia ei surmattu ristiinnaulitsemisella, vaan miekalla.
Näin perimätieto.
Mistään "demonista" ei surmaamisessa ole mainittu.
Eli väite perustuu pirun raamattuun, mustaan raamattuun, ihmisten harhoihin.
- Anonyymi
) Paavalissa ei ollut ”saatanaa” - eikä saatanan enkeliä!
Tällä palstalla on siis tuputettu, tyyliin kuin ”käärmettä pyssyyn” sitä mantraa, jonka tarkoitus on ollut nimetä Paavali ”saatanan palvelijaksi”! Mutta?
5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20) - Anonyymi
) Paavalissa ei ollut ”saatanaa” - eikä saatanan enkeliä!
5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20) - Anonyymi
Paavalissa oli paholaisen henkiolento, sehän on factaa.
Ei sitä pidä yrittää valheilla kumota. Raamattu paljastaa totuudet, vaikka ne eivät miellytä ihmismieltä.
pistin=paholaisen henkiolento, pistin on paholaisen synonyymi, ei eri asia
Eikä sitä 2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. otettu pois rukouksista huolimatta.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
ei lähtenyt lentoon eli pois miehestä =depart from me- Anonyymi
Paavalissa ei ollut ”saatanaa” - eikä saatanan enkeliä!
Mitä tarkoittaa siis ”pistin lihassa” - saatanan enkelin tekemä ”rusikoiminen”?
------------------------------------------------------------------------------------------------
On täysin selvää ( Sanan) perusteella, että tuo ”rusikoiminen” oli ULKOISTA lajia.
Se kohdistui ulkoapäin Paavalin ”lihaan”. Eli selvästi keholliseen tasoon.
• ” And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.” ( KJV 1789, 2 Kor 12:7)
3) Yhteenvetoa
--------------------
• lyödä
• rusikoida
• vaivata
• kurittaa
- Anonyymi
Juudaksen ja Paavalin asiaa ei voi millään UT:n kirjoituksilla rinnastaa toisiinsa.
• Juudas oli kavaltaja ja petturi ja saatana sai hänet koukkuun.
• Paavali oli Juudaksen tilalle Jeesuksen valitsema uskollinen apostoli, loppuun saakka!
On äärimmäisen tärkeää olla tarkkana!
Kun UT kirjoittaa että Juudakseen meni SAATANA, on kirjoitettu, että
"SAATANAN ENKELI enkeli rusikoi" Paavalia. Siis ulkoisella tasolla.
Saatanan enkeli ei päässyt eikä voinutkaan päästä! - Paavalin HENKEEN, koska hänellä oli Pyhän Hengen voima. Jeesus Kristus oli Paavalin HERRA, ja hallitsi hänen asioitaan.
Tämä valheopetus, että "Paavaliin meni saatana" on valheellisesta mustasta mielestä nostettu tahallinen vääristely! Siis nojaa yhteen ainoaan jakeeseen, 2 Kor 12.:7
Jokainen lukutaitoinen voi lukea, kuinka Paavali kertoi "erityisestä ilmestyksestä, jossa hänet temmattiin paratiisiin.." Hän kuuli sanoja "joita ihmisen ei ole lupa puhua". ( 2 Kor 12. luku)
Hänellä oli siis Jumalan valtakunnan "valtiosalaisuuksia", joilla hän olisi voinut kerskailla.
Sitten hän kirjoittaa:
• "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)
• "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)
• "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)
Ei saatanan henkeä Paavaliin!
UT:n selkeiden kirjoitusten mukaan, vain yksi onneton Jeesuksen oppilaista joutui saatanan koukkuun.
Kiitos olkoon Jumalan, joka varjeli Paavalia. Vaikka se tiesi hänelle rankkaa "kuritusta" ,jolla Jumala piti asiat balanssissa, varjeli ylpistymästä - se kuritus oli Jumalan suurta rakkautta. Usko säilyi. Työkyky pysyi. Loppuun saakka.
Ja näin Paavali pysyi Jumalan väkevänä aseena ja työvälineenä. Loppuun saakka.
Kärsivänä - lihansa (fyysisen olemuksen ja sielunkin tasolla) mutta VÄKEVÄNÄ Pyhässä Hengessä ja voimassa! 2 Kor 12: luku.
Profaanilla metaforalla sanoen: Jumalan aivoittelemat "jarrut" toimivat, mutta auto kulki eteenpäin!
Amen.
Vieläkin me kiitämme Jumalaa, että Paavali teki loppuun saakka Jeesukselta saamansa tehtävän!
Siksi? Ei ole ihan ihme, että paholainen lähettää "valheapostoleja" yrityksellä romuttaa Paavalin työtä. Kyseessä on äärimmäisen törkeä antikristillinen agenda.
Yritys romuttaa ihmisten uskoa Jumalaan, Raamatun sanaan, Paavalinkin arvokkaisiin opetuksiin!
* Paavaliin ei tullut saatanan henkeä* Siitä lisää:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17649075/paavaliin-ei-tullut--quotsaatanan-henkeaquot-----vaan-mista-oli-kyse
Äänestä - Anonyymi
Saatanan enkelit on henkiolentoja, ei niillä ole mitään fyysistä ruumista eikä mitään puisia tai metallisia piikkejä, jolla ne olisi tökkinyt Paavalia takalistoon, kuten tuo kohta usein leikkisästi ohitetaan.
Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästää.
Paavalin paha henki laittoi puhumaan hurmoskielillä Korintossa ja valehtelemaan.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Jumala ei katso henkilöön, eikä kumarra eikä korota ketään. Puhumattakaan jostain Tarsolaisesta murhamiehestä.
Job 4:18
Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja. - Anonyymi
Jumala heitti Tarsolaisen murhamiehen Saatanan haltuun kuritettavaksi.
King James käännöksen mukaan Paavalin saama Saatanan enkeli oli viestinnän ammattilainen, Saatanan viestiinnän asiantuntijademoni, The messenger of Satan -niminen henkiolento. Ei se mikään mykkä henki ollut.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Tuo sama demonihenki tappoi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema.- Anonyymi
Tuo sama demonihenki tappoi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema.
OIKAISUA
Tuo väite on täyttä pötyä ja sepitystä.
Perimätieto kertoo, että
sekä Pietari että Paavali ilmeisesti surmattiin Roomassa, keisari Neron vainojen aikana.
Kyllä se oli roomalaisten miekka, joka surmasi!
Eivät demonit käytä miekkoja....
Sallit varmaan nauraa tuolle höpötykselle, että demonihenki tappoi....!
- Anonyymi
Saatanan henki on valheen henki, joka pisti Paavalin valehtelemaan, eikä Paavali pitänyt sitä edes pahana, tai syntinä ollenkaan.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Saatanan paha henki sai Paavalin valtaansa, eikä hän voinut lopettaa pahan ja synnin tekemistä.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Saatanan demoni asui Paavalissa, eikä lähtenyt pois rukouksista huolimatta.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
Sen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmaksi kuin aikaisemmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
Sen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmaksi kuin aikaisemmat.Sinussa on näköjään pahoja henkiä, Paavalin vainooja!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmaksi kuin aikaisemmat.Näin käy Jumalan pilkkaajan ja rienaajan ja valheiden kirjoittajan ja Paavalin vainoojan: Sen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmaksi kuin aikaisemmat.
- Anonyymi
Raamattu on realistinen kirja.
Se on vaan hyväksyttävä tosiasiaksi, että Paavali sai Saatanan demonin, joita ei otettu hänestä pois. Jokin syvempi tarkoitus sillä oli. Tutkimattomat ovat Herran tiet.
Raamattu on totuudellinen kirja.
Paavaliin ei mennyt saatanan demonia, mutta saatana sai Jumalan luvalla tehdä oli:
• lyödä
• rusikoida
• vaivata
• kurittaa
- Anonyymi
Tämä aloitus nojautuu vain siihen aineistoon, mitä Raamattu / UT sisältää-
"Demoni ei lähtenyt pois, vaan tappoi Paavalin Roomassa."
OIkaisua.
Missään ei ole koskaan mitään infoa että demoni olisi tappanut Paavalia.
Ei mitään.
Perimätiedon mukaan roomalaiset surmasivat sekä Paavalin että Pietarin, kesari Neron aikana.
Pietari pyysi että hänet ristiinnaulittaisiin pää alaspäin.
Paavalia ei surmattu ristiinnaulitsemisella, vaan miekalla.
Näin perimätieto.
Mistään "demonista" ei surmaamisessa ole mainittu.
Eli väite perustuu pirun raamattuun, mustaan raamattuun, ihmisten harhoihin.
Äänestä Raamattu ei kerro pistimestä lihassa, jokaisella uskovalla oma pistimensä.
- Anonyymi
Kyllä Raamatussa selviin sanoin on kirjoitettu "pistin lihassa".
Tässä useita otteita, useistakin käännöksistä:
Pistin lihassa?
Että ihmiset tajuaisivat, miten tuskallista oli kokea tuollaista paholaisen "rusikointia". lyömistä ja ulkoa päin tehtyä "vaivaamista"?
Mietipäs itse, miltä tuntuisi kehossasi, jos saisit kokea kaikkea sitä, mitä Paavali kertoo työssään kohdanneensa.?
Tuntuisko kivalta? Vai sanoisitko sinäkin, että saatanan enkeli rusikoi minua?
Lue seuraava viesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatussa selviin sanoin on kirjoitettu "pistin lihassa".
Tässä useita otteita, useistakin käännöksistä:
Pistin lihassa?
Että ihmiset tajuaisivat, miten tuskallista oli kokea tuollaista paholaisen "rusikointia". lyömistä ja ulkoa päin tehtyä "vaivaamista"?
Mietipäs itse, miltä tuntuisi kehossasi, jos saisit kokea kaikkea sitä, mitä Paavali kertoo työssään kohdanneensa.?
Tuntuisko kivalta? Vai sanoisitko sinäkin, että saatanan enkeli rusikoi minua?
Lue seuraava viesti.Paavali kirjoittaa 2. Korintt 11. luvussa melkoisen laajasti siitä, mitä kaikkea "saatana" oli tuonut hänen elämäänsä, kun hän Jeesuksen valtuutettuna apostolina oli työtä tehnyt.
PS. Kun luet tuota Paavalin kärsimyshistoriikkia, niin otapas ja mieti? Jos ITSE tuon kaiken olisit kokenut?
Sanoistko että olipas ihanaa ja hellää hoitoa paholaisen taholta? Vai.
- sanoisitko että kyllä se saatana pistimillään vainosi?
Mieti ja lue!
2 Korintt 11:20-33
"Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."
"Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin."
" He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös."
"He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän."
" Olen nähnyt vaivaa enemmän,
olen ollut useammin vankeudessa,
minua on ruoskittu ylen paljon,
olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. "
"Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
- kolmesti olen saanut raippoja,
- kerran minua kivitettiin,
- kolmesti olen joutunut haaksirikkoon,
- vuorokauden olen meressä ajelehtinut;"
"Olen usein ollut matkoilla,
vaaroissa virtojen vesillä,
vaaroissa rosvojen keskellä,
vaaroissa heimoni puolelta,
vaaroissa pakanain puolelta,
vaaroissa kaupungeissa,
vaaroissa erämaassa,
vaaroissa merellä,
vaaroissa valheveljien keskellä;"
" Olen ollut työssä ja vaivassa;
paljon valvonut,
kärsinyt nälkää ja janoa,
paljon paastonnut,
kärsinyt vilua ja alastomuutta."
"Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani,
huolta kaikista seurakunnista. >>
"Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko?
Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
"Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."
" Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele."
" Damaskossa kuningas Aretaan käskynhaltija vartioi damaskolaisten kaupunkia ottaaksensa minut kiinni,
- ja muurin ikkuna-aukosta minut laskettiin korissa maahan, ja niin minä pääsin hänen käsistänsä. "
---------------------------
JK.
Sinä joka herjaat ja pilkkaat Paavalia? Muista että pilkkaat samalla Jumalaa ja Jeesusta, joka Paavalin valitsi. Vihasi ja vainoamisesi kohdistuu itseensä Herraan Jeesukseen, jolla oli suvereeni oikeus valita apostoli Juudaksen sijaan!
Te, jotka pilkkaatte ja halveksitte ja aliarvioitte Paavalia?
Olkaapa hyvät ja kertokaa mitä "pikkuista vaivaa" olette ehkä kärsineet? Verrattuna siihen kärsimyshistoriikkiin, josta Paavali kirjoittaa 2 Kor 11:9-33
Ja, koska ette ole kenties maistaneet mitä on "kärsiä Jeesuksen nimen ja evankeilumin tähden" - niin kannattaa lopettaa saatanalliset säkeet Paavalista.
Jos ei tuo kaikki ( 2 Kor 11:9-33) kerrottu kauheus tuntunut "pistimenä lihassa"?
Saatanan "rusikoimisena"?
Niin keksikää joku argementoitu keissi, miten tuota kärsimys ja saatanan vainoamista voisi sanoa:
. Olipa ihana ja hellä ja suloinen apostolimatka!
Ja, kun se ei voinutkaan olla - se oli pistin lihassa, kehossa, se tuotti tuskaa fyysisellä tasolla.
Ja Paavali hartaasti toivoi ja rukoili, että Herra säästäisi hänet tuolta saatanan krooniselta vainolta? Mutta ei?
Vaino siivitti evankeliumin työtä. Koska Paavali oli 100% riippuvainen Pyhän Hengen voimasta.
Kuka muutoin kestäisi - omissa voimissa - tuota kaikkea jota 2 Kor 11:9-33 on tapahtunut?
- Anonyymi
piikki ja pistin tarkoittaa juuri sitä Paavalin saamaa Saatanan enkeliä, ne sanonnat on pelkkiä vertauskuvia, synonyymeja, Saatanan enkeli on palvelukseneen lähetetty henki, jota ei otettu Paavalista pois rukouksista huolimatta
Paavaliin ei tullut saatanan demonia.
Jeesus Kristus oli Paavalin Herra, Damaskontien kääntymisestä saakka. Hän sai silloin Pyhän Hengen voiman. Kun Jeesus on isäntä ja omistaja ihmisen elämässä, demonit eivät pääse sisälleä
Toki ne voivat ulkoapäin kiusata, rusikoida, lyödä, vainota
- Anonyymi
Paavalin ja kuninga Saulin kohtalo oli ihan samanlainen.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Pavalille kävi juuri niin, mitä hän toivoi toisille tekevänsä
1. Tim. 1:20
Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut Saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.- Anonyymi
Kaksi Saulia?
Israelin 1. kuningas, Saul? Ja,
apostoli Paavali ( ex Saulus tarsolainen?
MIkä on se valheoppi, jota näistä kahdesta "Saulista" on koetettu tuputtaa?
Tässä Raamatun factoja ( kenelle kelpaa...)
Eräs valhe-eksytys Paavalista! Mikä? (5.6.2024)
Oikaisua - Raamatun sanalla!
Ne, jotka vuodesta toiseen sepittävät likaisia valheoppejaan apostoli Paavalista, ovat keksineet (omien korviensa välistä - tietysti lähettäjänsä paholaisen avulla!) erään harhauttavaksi toivomansa esityksen.
Siinä nämä valheopettajat koettavat yhdistää kaksi Raamatun Saulia. Ja asettavat nämä kaksi Saulia kuin samalle viivalle? Nyt Raamatun sanan Valoa asiaan.
A) Kuningas Saulin kohtalo?
---------------------------------------------
Hän oli Israelin 1. kuningas. Sitten hän lankesi tottelemattomuuteen, ja menetti asemansa. Jumala päätti valita toisen kuninkaan. Profeetta Samuel toimitti asiaa. Ole hyvä ja lue ITSE 1. Sam kirjan luvut 15 ja 16.
Tottelemattomuutensa syystä kuningas Saul menetti sekä kuninkuuden että Herran Hengen osallisuuden.
” Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä” ( 1 Sam 16:14)
Kun luet lisäksi 1. Sam kirjan luvut 17-31, saat kokonaiskuvan siitä, mitä tapahtui, miten kävi?
B) Apostoli Paavali ( = Saulus tarsolainen)
------------------------------------------------------
Vaikka aopostoli Paavalin nimi oli Saul- Saulus, ei hänen asiassaan ja elämässään ole MITÄÄN yhteistä kohdassa A kerrotun Israelin kuningas Saulin kanssa!
Pelkästään sama nimi: Saul - ei anna MITÄÄN syytä taikka aihetta yhdistää näitä kahta Raamatun ihmistä! Päin vastoin? (Kas kun eivät valehtelijat keksi liittää vielä entistä presidenttiäkin Sauli N. tähän sepitykseenäsä!)
A)
Kuningas Saul menetti hengen siunauksen kun lankesi tottelemattomuuteen Jumalan edessä!
B)
Saul, Saulus tarsolainen sai väkevän Pyhän Hengen siunauksen, kun nöyrtyi tottelemaan Herran Jeesuksen Kristuksen asiassa! Hänestä tuli apostoli Paavali!
Missään UT:N opetuksissa ei ole MITÄÄN mainintaa, sanaakaan, että Paavali olisi luopunut Herran Jeesuksen Kristuksen antamasta tehtävästä? Eikä mitään, että Hän olisi menettänyt Pyhän hengen siunauksen ja voiman!
Jopa laivamatkalla Roomaan, Paavali toimi väkevästi Herran asiassa, ja kun laivakäki 276 henkeä pelastui Meliten saarelle (Malta) sielläkin Paavali toimi Jumalan asialla. ( (Apt 28:)
Tultuaan Roomaan, Paavali toimi apostolin tehtävässä.
”Hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti kuka Herra Jeesus Kristus on, avoimesti kenenkään estämättä.” (Apt 28<.26-31)
ELI?
Ne tahtot jotka vääristelevät Raamatun Sanaa, sotkemalla yhteen ”kaksi saulia”, eivät tietenkään voikaan olla Jumalan asialla! Jumala ei vääristele sanoja.
Kyseessä on taikuuden tasoinen temppu, koettaa yhdistää jotakin pelkkien NIMIEN perusteella. No, sellainen höpötys ei ota menestyäkseen. Ihmiset OSAAVAT ITSE lukea ja tutkia mitä Sana Sanoo!
Jeesus sanoi: ” Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä”! ( Matt 24:)
Siksi? Lukekaa, tutkikaa, opiskelkaa ahkerasti Raamatun Sanaa!
Raamatun Sanalla kumoutuu valheopetusta, että olisi kaksi Saulia, ja näillä kahdella Saulilla sama kohtalo!
Kääntäkää katseenne tuollaisilta inhottavilta kieroon vääntämisiltä.
- Anonyymi
Mistään lihan eli fyysisestä heikkoudesta ei ole kysymys, kuten asian vakavuus halutaan sivuuttaa.
Päinvastoin. Pavali sai Saatanan enkeliltä valtavat fyysiset voimat tehdä pahaa.
Mies kehui voimillaan ja pelotteli ihmisiä nyrkkeilijän lahjoillaan. Siihen aikaan ei käytetty mitään nykkeilyhanskoja, vaan tarkoitus oli tappaa vastustaja.
Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi
Raamatun totuus ei aina ole niiin kaunista luottataa.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavalissa asunut Saatanan enkeli sai Paavalin valtaansa koko lopun elämän ajaksi ja johti miehen Roomassa teloitettavaksi, paha äkkikuolema ennen aikojaan.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Sinulla sitä saatanan voimaa tuntuu olevan?
Paavali ei ollut väkivaltainen sen perästä, kun Jeesus hänet vapautti pahuudesta ja murhanhimosta Damaskon tien ihmeen kautta!
Näin on totuus; Paavali valaisee: 1 Tim 1:12-17
" Minä kiitän Häntä.... joka on minulle voimaa antanut, Kristusta Jeesusta meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa."
- " MInut
ENTISEN pilkkaajan ja vainoojan,
ja väkivallan tekijän."
"Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä titämättömänä epäuskossa."
Paavali oli Jeesuksen apostolina "entinen" väkivallantekijä.
Mitään todistusta - missään - UT: ssa tai muualla luotettavissa historiallisissa aineistoissa EI LÖYDY - että Paavali Damaskontien kääntymyksen perästä olisi väkivaltaa tehnyt.
Kaikki sellaiset väitteet ovat saatanan valheellisia väitteitä.
Ja nousevat (tietysti) saatanan valheiden sitomasta sisustasta..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun totuus ei aina ole niiin kaunista luottataa.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavalissa asunut Saatanan enkeli sai Paavalin valtaansa koko lopun elämän ajaksi ja johti miehen Roomassa teloitettavaksi, paha äkkikuolema ennen aikojaan.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.Valheesi ovat naurettavaa pimeyden yritystä.
Niillä ei ole menestystä. Mutta krooniset valheesi todistava, että SINUSSA asuu saatanan valta, valheen valta!
Äänestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheesi ovat naurettavaa pimeyden yritystä.
Niillä ei ole menestystä. Mutta krooniset valheesi todistava, että SINUSSA asuu saatanan valta, valheen valta!
ÄänestäHelluntailaiset eivät osaa alkukieliä.
Niiden mukaan Paavali puhui Korintossa vieraan hengen eli hurmoshengen voimasta glossolaliaa. Samaa sanaa käytetään Delfoin oraakkelin ennustuspuheista. Sitä varten oli siihen tehtävään vihityt papit, jotka yrittivät muuttaa hurmoskielisen puheen ymmärrettävään muotoon. Paavali käytti samaa tekniikkaa omissa kokouksissaan seurakunnassa, huonolla menestyksellä.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset eivät osaa alkukieliä.
Niiden mukaan Paavali puhui Korintossa vieraan hengen eli hurmoshengen voimasta glossolaliaa. Samaa sanaa käytetään Delfoin oraakkelin ennustuspuheista. Sitä varten oli siihen tehtävään vihityt papit, jotka yrittivät muuttaa hurmoskielisen puheen ymmärrettävään muotoon. Paavali käytti samaa tekniikkaa omissa kokouksissaan seurakunnassa, huonolla menestyksellä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.4. Paavali ei puhunut ”glossoliaa” eikä saatanallisia ”molotuskieliä”.
- Anonyymi
Paavali kirjoitti korinttolaisille:
”etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.”
Sana todistaa: Minun nimessäni (Jeesus) he ajavat ulos riivaajia .Paavali eikä yksikään apostoli rukoillut pahoja henkiä poistumaan.
Vaikka saatanan enkeli rusikoi Paavalia, niin Jumalan armo pysyi Paavalissa ja Jumalan voima lisääntyi, vastasihan Herra Jeesus Paavalille: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
Luukas on kirjoittanut sekä Apostolien Teot että Luukkaan evankeliumin. "Evankeliuminsa alussa Luukas todistaa: niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu."
Syyttämällä Paavali murhaajaksi ja valhettelijaksi ja hirviöksi samalla kyseenalaistaa Luukkaan ja asettaa yhden keskeisimmistä Uuden Testamentin kirjoittajista huonoon valoon, niin ettei kaikki mitä Luukas Apostolien teoissa kertoo Paavalista; hänen kääntymyksestään ja lähetysmatkoista, ei olekaan totta.
Pietari kirjoitti Paavalista: lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
" niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen".
Jos Paavali olisi ollut palstalla mekkaloivan Paavalin vainoojan väitteiden mukainen valheapostoli ja pahan hengen vallassa, niin miten on mahdollista, Pietari yksi alkuseurakunnan pylväistä, kutsuu Paavalia rakkaaksi veljeksi?- Anonyymi
Oikein hyvä kirjoitus, kiitos!
T.- aloittaja
- Anonyymi
Korjaus edelliseen
1. Paavalissa oli ”saatanan enkeli”.
2. Paavalissa oli (sisäisesti) saatanaa eli saatanan demonia.
3. Paavaliin meni saatana” ( Juudaksesta saatana poistui kun mies kuoli)
4. Paavali puhui ”glossoliaa” eli saatanallisia ”molotuskieliä”.
5. Paavali ei saanut mitään Pyhää Henkeä Damaskontiellä- Anonyymi
Onko sinun nimesi Paavali?
- Anonyymi
Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi, sitä varten Saatanan enkeli sitoi hänet valtaansa, niin ettei Paavali voinut vastustaa pahan tekemistä eikä synnin tekemistä, vaikka varmaan sitä yritti kaikin voimin.
Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Saulus Tarsolainen tappoi ihmisiä ja pakeni ulkomaille, vaihtoi nimensä Paavaliksi, pakoili oikeita apostoleita monta vuotta.
- Anonyymi
Paavali ei tiennyt, mitä Jeesus oli eläissään opettanut oikeille apostoleille, joiden joukossa Jeesuksen seurassa kulki Juudaksen tilalle 12. apostoliksi valittu Mattias.
Siksi Paavalin opit oli erilaisia kuin Jeesuksen ja oikeiden Karitsan apostolien opit.
Apt.1
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.
16 Hän sanoi: "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut -- tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille. [Ps. 41:10, 55:14; Mark. 14:21 | Luuk. 22:47]
17 Hän kuului meidän joukkoomme ja oli saanut osalleen palvelutehtävän niin kuin mekin.
18 Petoksensa palkalla hän hankki itselleen kappaleen maata, mutta sitten hän syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos." [Matt. 27:3-5; Luuk. 22:5]
19 -- Tämä tuli yleisesti tiedoksi Jerusalemissa, ja niin se paikka sai heidän kielellään nimen Hakeldama, Veripelto. [Matt. 27:6-10]
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei tiennyt, mitä Jeesus oli eläissään opettanut oikeille apostoleille, joiden joukossa Jeesuksen seurassa kulki Juudaksen tilalle 12. apostoliksi valittu Mattias.
Siksi Paavalin opit oli erilaisia kuin Jeesuksen ja oikeiden Karitsan apostolien opit.
Apt.1
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.
16 Hän sanoi: "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut -- tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille. [Ps. 41:10, 55:14; Mark. 14:21 | Luuk. 22:47]
17 Hän kuului meidän joukkoomme ja oli saanut osalleen palvelutehtävän niin kuin mekin.
18 Petoksensa palkalla hän hankki itselleen kappaleen maata, mutta sitten hän syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos." [Matt. 27:3-5; Luuk. 22:5]
19 -- Tämä tuli yleisesti tiedoksi Jerusalemissa, ja niin se paikka sai heidän kielellään nimen Hakeldama, Veripelto. [Matt. 27:6-10]
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48 ]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15 | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.Jeesus ei valinnut Mattiasta apostoliksi, vaan Paavalin - todistetusti
----------------------------------------------------------------------------
Tätä historiallista faktaa ei voida kumota eikä kiistää 2000 vuoden perästä. Toistuvat valheet ja häväistyskampanja Paavalia vastaan on tyhjää ja tuloksetonta kiihkoilua.
Tässä esille Apostolien tekojen luvusta 9: 1-
9:1 ”Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luoj aa pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.”
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; 9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
”Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. 9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.”
9:9 ” Ja hän oli kolme päivää näkemättömänä; ei syönyt eikä juonut.”
9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" 9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen." 9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. 9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. 9:19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
9:20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
Amen.
Paavali ei sii ollut:
• Paavali ei ollut Rooman armeijan sotilas.
• Paavali ei ollut Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö.
• Paavali ei vainonnut Jeesuksen uskovia roomalaisella delegaatiolla.
• Paavali vainosi Jeesuksen uskovia juutalaisen kiihkouskonnon syystä.
• Paavali sai kristittyjen vainoon "eväät" synagoogilta ja papeilta.
• Rooman armeija ei ollut lähettänyt Paavalia kristittyjen kimppuun.
• Hän sai juutalaisilta ylippapeilta valtuudet! ( Apt 9:14) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei valinnut Mattiasta apostoliksi, vaan Paavalin - todistetusti
----------------------------------------------------------------------------
Tätä historiallista faktaa ei voida kumota eikä kiistää 2000 vuoden perästä. Toistuvat valheet ja häväistyskampanja Paavalia vastaan on tyhjää ja tuloksetonta kiihkoilua.
Tässä esille Apostolien tekojen luvusta 9: 1-
9:1 ”Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luoj aa pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.”
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; 9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
”Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. 9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.”
9:9 ” Ja hän oli kolme päivää näkemättömänä; ei syönyt eikä juonut.”
9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" 9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen." 9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. 9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. 9:19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
9:20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
Amen.
Paavali ei sii ollut:
• Paavali ei ollut Rooman armeijan sotilas.
• Paavali ei ollut Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö.
• Paavali ei vainonnut Jeesuksen uskovia roomalaisella delegaatiolla.
• Paavali vainosi Jeesuksen uskovia juutalaisen kiihkouskonnon syystä.
• Paavali sai kristittyjen vainoon "eväät" synagoogilta ja papeilta.
• Rooman armeija ei ollut lähettänyt Paavalia kristittyjen kimppuun.
• Hän sai juutalaisilta ylippapeilta valtuudet! ( Apt 9:14)"Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet."
--------------------------------------------------
Kommenttia, faktoja?
A) Ne 12 apostolia?
B) Jeesus valitsi ITSE ne 12 apostolia.
C ) Juudas lankesi pois, menetti aspostolin asemansa ja nimi pyyhittiin ( tietysti) pois!
Jeesushan sanoi: yksi teistä on perkele. Perkele ei voi olla Jeesuksen apostoli.
D) Jäljellä oli siis 11, kun Juudas oli poissa riveistä.
E) Ihmiset rupesivat omissa voimissaan ( ilman Jeesuksen käskyä ja lupaa!) valitsemaan apostolia Juudaksen tilalle. Arpaa heittämällä tuli valituksi Mattias.
( Apt 1: 15-26)
F) Ihmisten valintamenettely ei ollut Jeesuksen aloitteellinen taikka hyväksymä.
G) Sitten, Jeesus ITSE valitsi apostolin Juudaksen tilalle. Vain Hänellä oli luonnollisesti suveereeni yksinoikeus valita apostoli. ( Apt 9:1---) Paavali ( ex-saulus tarsolainen) oli Jumalan ennalta valittu apostoliksi. ( Gala 1:15, 1 Tim 1: 12-17, jne)
H) Siis? 12 apostolin lopullisessa listauksessa on,
- Ei Mattias - ihmisten valitsema vaan
_ Paavali, Jeesuksen itsensä valitsema.
- Anonyymi
Jeesuksen aikaan ei mitään Uutta Testamenttia ollut olemassakaan.
Jeesus oli Juutalainen ja luki Tooraa eli Vanhan Testamentin kirjoituksia. Oikeata Jumalan sanaa.
Jeesus oli pidetty opettaja, Rabbi Juutalaisten keskuudessa.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Valhetta käyttävät pastorit tykkäävät Paavalin opeista, koska Paavali avaa ovet hengellisen valheen maailmaan valkoinen viitta päälllä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?- Anonyymi
Totuus ja valhe on kiedottu toisiinsa.
"Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään." - Anonyymi
Sinä olet se valheen viljelijä.
Mutta? Sinun satojen valheittesi syystä, joita Paavalista tuherrat,
Jumalan TOTUUS nousee päivä päivältä kirkkaampana, Hänen Sanastaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus ja valhe on kiedottu toisiinsa.
"Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään."Sinä juuri olet sellainen. Tekeydyt muka raamatun sanoja tuomaan, mutta olet valheen puhuja.
- Anonyymi
Se oli reikä taskussa viimestä penniä varten.
- Anonyymi
Jumalan antamat kielet PyhässäHengessä ovat kaikki ihan kauniita. Eikö helluntailaispilkkaaja pääse piikeistäån?
- Anonyymi
Tämä pääpilkkaaja tiedetään. Saataan sanansaattaja, joka esiintyy sekä anonyyminä, mutta aika ajoi astuu tapetille nikillä H.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263118
- 681497
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa761083Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1411010- 45921
- 61882
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45858Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis136757