Demoneita liikkeellä?

Palstalle on ilmestynyt uusi aihe. Laitauskovaiset, ainakin osa heistä, on alkanut viljelemään väitettä, että jos joku on heidän kanssaan eri mieltä, niin hänessä on demoni. Kuinka moni uskoo näihin "demoneihin"? Ja mistä tunnistaa että jossain ihmisessä on "demoni"? Miten laitalaisten mukaan demoneista pääsee eroon?

159

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Demonithan uskovaisten mukaan saa kimppuunsa uudestisyntymällä Pyhällä hengellä. Väittävät demonien olevan aito ilmiö.

      Juurihan oli uutinen, että kaksi pastoria nyt häätää näitä demoneita työkavereistaan, en tiedä onko muita seurakuntalaisia nyt uutisen ilmestymisen jälkeen tullut hoitoon.

      Mutta tässä on nyt Jeesuksen sanoin (syntien) valtakunnan hajoamisongelma, koska sen avulla millä ne syntyvät - Pyhällä hengellä.Jeesuksen nimeen - niitä nyt ajetaan pois - siis Pyhällä hengellä Jeesuksen nimeen.

      • Anonyymi

        Ja Jeesuksen sanoin Matteuksen evankeliumi ja 7. luku, se joka tehdään hänen nimeensä, on laittomuuden tekemistä, joten ongelma vain syvenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jeesuksen sanoin Matteuksen evankeliumi ja 7. luku, se joka tehdään hänen nimeensä, on laittomuuden tekemistä, joten ongelma vain syvenee.

        Eikä tämä todellakaan ole mikään mitään ymmärtämättömien tai ateistien vitsin paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tämä todellakaan ole mikään mitään ymmärtämättömien tai ateistien vitsin paikka.

        Ei ole ketään täällä tähänkään mennessä pätkääkään kiinnostanut tai ihmetyttänyt, että mikä se sellainen Pyhä on, joka saa demonit liikkeelle. Niin on kuin tuuleen huutaisi, kun asiasta (Raamatusta) on totuuksia puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ketään täällä tähänkään mennessä pätkääkään kiinnostanut tai ihmetyttänyt, että mikä se sellainen Pyhä on, joka saa demonit liikkeelle. Niin on kuin tuuleen huutaisi, kun asiasta (Raamatusta) on totuuksia puhunut.

        Ja se on tässä Raamatun kohdassa - JEESUS ON TEHTY KIROUKSEKSI Paavalin syntiopilla kristinuskossa.

        Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät (juutalaiset) lain kirouksesta, KUN HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän (juutalaiset) edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on tässä Raamatun kohdassa - JEESUS ON TEHTY KIROUKSEKSI Paavalin syntiopilla kristinuskossa.

        Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät (juutalaiset) lain kirouksesta, KUN HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän (juutalaiset) edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Niin että demoneita on olemassa? Pitäisikö tämän vuoksi ns hullujenhuoneet lakkauttaa ja niiden tilalle hommatta lisää demonin manaajia....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin että demoneita on olemassa? Pitäisikö tämän vuoksi ns hullujenhuoneet lakkauttaa ja niiden tilalle hommatta lisää demonin manaajia....

        Ei, vaan sinun pitää hankkia muutama aivosolu, että.ymmärtäisit edes jotakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan sinun pitää hankkia muutama aivosolu, että.ymmärtäisit edes jotakin.

        Mutta jos niiden muutaman aivosolun mukana tuleekin myös demoja? Mistä sitä koskaan voi tietää....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mutta jos niiden muutaman aivosolun mukana tuleekin myös demoja? Mistä sitä koskaan voi tietää....

        Kyllä sen tietää, kun et ala tekemään mitään kristinuskon riittejä - kuten veren juontia ja ruumiin syöntiä - ilman papin valvontaa, ettet tule sekopääksi, kuten Paavali uhkaa Pyhällä hengellä Jeesuksen kirottuun nimeen. (1.Kor.11:23)


      • Anonyymi

        Missio osaa on demoneja ollut juutalaisissa niitä oli jo Mooseksen aikana siinailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jeesuksen sanoin Matteuksen evankeliumi ja 7. luku, se joka tehdään hänen nimeensä, on laittomuuden tekemistä, joten ongelma vain syvenee.

        Budhassa on omat demonit nousulla omat woodoossa omat.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin että demoneita on olemassa? Pitäisikö tämän vuoksi ns hullujenhuoneet lakkauttaa ja niiden tilalle hommatta lisää demonin manaajia....

        Hullujen huoneelle lestojen saatanalle laittamia ja jehovien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen tietää, kun et ala tekemään mitään kristinuskon riittejä - kuten veren juontia ja ruumiin syöntiä - ilman papin valvontaa, ettet tule sekopääksi, kuten Paavali uhkaa Pyhällä hengellä Jeesuksen kirottuun nimeen. (1.Kor.11:23)

        Kukaan ei juo mitään verta hölmöt. Viiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on tässä Raamatun kohdassa - JEESUS ON TEHTY KIROUKSEKSI Paavalin syntiopilla kristinuskossa.

        Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät (juutalaiset) lain kirouksesta, KUN HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän (juutalaiset) edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Olen teidän lehtisiä lukenut aikanaan. Jos satut jehovalaisten väkeä olemaan.
        Tämä ei ole syyte, vaan toteamus. Kait tällekkin joku kohta raamatusta löytyy?
        Miks muuten siunaava herra samalla kiroaisi? Kirjoittaa nyt sitten isolla tai pienillä kirjaimilla.

        -kristitty-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Budhassa on omat demonit nousulla omat woodoossa omat.

        Butsan demonit oli ihan vain tavallisia venäläisiä, siis ihan todellisia demoneita.


    • Anonyymi

      "Luterilaiset papit ovat ryhtyneet piispojen luvalla ajamaan ulos pahoja henkiä riivattuina pidetyistä ihmisistä

      Pastori Lea Kujanpää ja rovasti Eero Junkkaala ajavat ulos pahoja henkiä riivattuna pidetystä ihmisestä. Pastoreiden mukaan toiminnalle on piispojen siunaus."

      https://yle.fi/a/74-20062168

    • Anonyymi

      On kyllä käsittämätöntä, että sinäkin täällä jatkuvasti kirjoittava aloitat tekstin valehtelemalla demoneista, että ne liittyisivät ei-uskovaisiin, kun kyse on koko ajan ollut siitä, että uskovaiset saavat ne uskonnolla kimppuunsa ja ovat itse sen kertoneet täällä.

      • Anonyymi

        Eikä missään vaiheessa ole ollut edes esillä, että nämä papit ajaisivat näitä demoneita ateisteista tai ei-uskovista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä missään vaiheessa ole ollut edes esillä, että nämä papit ajaisivat näitä demoneita ateisteista tai ei-uskovista.

        Nyt ollaan syvällä sekoilussa.

        Asia aukeaisi helposti, jos olisi edes keskinkertainen käsitys raamatusta, mitta kun ei. Hölistään kuulopuheita ja heitellään mielipiteitä.

        Lukeka raamattua, jos haluatte tietää mitä raamattu ja kristinusko demoneista sanoo.

        Höliskää palstalla, jos pyrkimys on vatvoa ja vaahdottaa sekalaisia mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ollaan syvällä sekoilussa.

        Asia aukeaisi helposti, jos olisi edes keskinkertainen käsitys raamatusta, mitta kun ei. Hölistään kuulopuheita ja heitellään mielipiteitä.

        Lukeka raamattua, jos haluatte tietää mitä raamattu ja kristinusko demoneista sanoo.

        Höliskää palstalla, jos pyrkimys on vatvoa ja vaahdottaa sekalaisia mielipiteitä.

        Tarkoitatko nyt, ettei Paavali tehnytkään Jeesuksesta Kristuksena, tosi Jumalana, KIROUSTA vaikka Raamatussa niin lukee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt, ettei Paavali tehnytkään Jeesuksesta Kristuksena, tosi Jumalana, KIROUSTA vaikka Raamatussa niin lukee?

        Tarkoitan, että sinä joka tuotakin kohtaa täällä jatkuvasti veivaat, et vaan suostu ymmärtämään mistä siinä puhutaan.

        Aina uusi aloitus.

        Aina sama rikkinäinen levy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan, että sinä joka tuotakin kohtaa täällä jatkuvasti veivaat, et vaan suostu ymmärtämään mistä siinä puhutaan.

        Aina uusi aloitus.

        Aina sama rikkinäinen levy.

        Totta kai minä osaan lukea - siinä puhutaan Jeesuksen tekemisesä KIROUKSEKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai minä osaan lukea - siinä puhutaan Jeesuksen tekemisesä KIROUKSEKSI.

        Ja lopputulos on, että uudestisyntymällä KIROUKSELLA saa demonit kimppuunsa. Tarina on täysin balanssissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lopputulos on, että uudestisyntymällä KIROUKSELLA saa demonit kimppuunsa. Tarina on täysin balanssissa.

        Helluntaiseurakunnassa on demoneja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ollaan syvällä sekoilussa.

        Asia aukeaisi helposti, jos olisi edes keskinkertainen käsitys raamatusta, mitta kun ei. Hölistään kuulopuheita ja heitellään mielipiteitä.

        Lukeka raamattua, jos haluatte tietää mitä raamattu ja kristinusko demoneista sanoo.

        Höliskää palstalla, jos pyrkimys on vatvoa ja vaahdottaa sekalaisia mielipiteitä.

        Mutta kun ei kiinnosta satukirja.
        Silti voi olla mielipide


    • Anonyymi

      Eiköhän se tarkoita kiihko(ääri)uskovaisia. Kyllä sinä sen tajusit.

      • Anonyymi

        Ei tarkoita, vaan syntioppiuskonnon psykologista mekanismia Paavalin opilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita, vaan syntioppiuskonnon psykologista mekanismia Paavalin opilla.

        Ja vanhan kansan sanontana, että kuorsaavaa on mahdotonta herättää niin, että tämä kuulisi oman kuorsauksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita, vaan syntioppiuskonnon psykologista mekanismia Paavalin opilla.

        Synti on kaikissa uskonnoissa hölmö.


    • Anonyymi

      No tottakai tämmöset uskovaiset öyhöttäjät yrittää väittää väittää vaikka mitä soopaa.
      Ei pidä mennä lankaan, antaa höpöttää

    • No en kyllä koskaan ole oikein noihin uskonut mutta kun nyt asian otit puheeksi niin toki jos tuota miettii niin selittäisihän se esimerkiksi aito_laisenkin käytöstä. Hän kun saattaa olla jossain ketjuissa lopulta jopa erimieltä itsensä kanssa.

    • Anonyymi

      Kuten edellä olevasta uutisesta voi lukea, niin tässä on kolme astetta, syntiin houkuttelu, vieraan voiman läsnäolon tunne ja riivaus.

      Kaikki lähtee liikkeelle, kuten olen selittänyt psykologialla, jossa manipuloimalla Paavali syntiopillaan synnyttää motivaatioristiriidan . Mikä tarkoittaa sitä, että se mitä pyrkii välttämään, se ryhtyykin vetämään puoleensa - tunnettu ilmiö esimerkiksi syömishäiriöissä.

      Paavali puhuu tästä juuri Roomalaiskirjeensä 7. luvussa, kun kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä - ja toteaa, ettei hän olekaan se, joka sitä pahaa tekee, vaan synti joka hänessä asuu.

      Tässä on nyt se synnytetty demoni. On annettu ulkoiselle pahuuden voimalle valta.

      Tämä tulee Jeesuksen puheeksi laitettuna esille myös Johanneksen evankeliumin 8. luvussa, tosin täysin uskovaisten väärinymmärtämänä johtuen väärästä käännöksestä 'tehdä parannus', kun todellisuudessa kyse on tieltä kääntymisestä ja mielenmuutoksesta.

      Ellette tee sitä, niin te 'kuolette' synteihinne - on kirjoitettu Jeesuksen sanoneen. Tuo syntioppi, jonka vastustamisesta Jeesus surmattiin, tuhoaa ihmisen sisältä päin - sitä hän sanoillaan tarkoitti.

      Ja sitä on juuri hänen nimeensä laittomuuden tekeminen

      • Anonyymi

        Toi psykologia höpinä menee heti sluksi ohi siitä, mitä Paavali täsmällisesti ottaen sanoi. Siitä lähtee tulkinnat laukalle ja pahasti

        Sitten heti perään itse viittaat Paavalin sanoneen synti joka hänessä asuu. Ja jo seuraavaksi höpiset jostain ulkopuolisesta demonista?

        Mikä ulkopuolinen? Synti on Paavalissa, eikä se ile ulkopuolinen.

        Ja lopuksi nippu harhaisia johtopäätöksiä.

        Voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi psykologia höpinä menee heti sluksi ohi siitä, mitä Paavali täsmällisesti ottaen sanoi. Siitä lähtee tulkinnat laukalle ja pahasti

        Sitten heti perään itse viittaat Paavalin sanoneen synti joka hänessä asuu. Ja jo seuraavaksi höpiset jostain ulkopuolisesta demonista?

        Mikä ulkopuolinen? Synti on Paavalissa, eikä se ile ulkopuolinen.

        Ja lopuksi nippu harhaisia johtopäätöksiä.

        Voi voi.

        Niin, mikä sai sinut kuvittelemaan, että olisinkaan uskonut, että ymmärrät tätä asiaa?!

        "Toi psykologia höpinä menee heti sluksi ohi siitä, mitä Paavali täsmällisesti ottaen sanoi. Siitä lähtee tulkinnat laukalle ja pahasti"

        No otetaan Paavalin puhe tutkinnan alle. Tämä teksti sitten sisältää myös sen manipuloinnin, lukekaa varovasti.

        "7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.

        Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

        Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Maaima on täynnä kaiken maailman paavaleita, jotka allekirjoittavat tämän, mutta siitä ei ole kyse, vaan siitä, että tämä on koko länsimaisen kristinuskon perustana - tämä ajattelu, joka vastaan psykopaattitasoisen sarjamurhaajan tekemistensä puolustelua.


    • Anonyymi

      Juu, olen huomannut samaa.

      Demoniksi voi ihan hyvin sanoa pahanlaatuista aistiharhaa, joka aiheuttaa epämääräisiä oireita niiden päissä, jotka luulevat toisissa olevan demoneja.

      Raamatussa Jeesuskin luuli sioissa olevan demoneja, kunnes huomattiin vamman olevan hänen omassa päässään.

      Pe.ku

      • Anonyymi

        Eikö tarinan mukaan Jeesus ajanut noihin sikoihin nuo demonit ja sitten hukutti ne.


      • Anonyymi

        Kyseessä on syntiopilla manipuloitu psyykkinen tila .


      • Anonyymi

        Mistä keksit 'epämääräiset oireet' tai saanut käsityksen 'aistiharhasta'?

        Nämä itsestään jotakin luulevat - viisaimmat - ovat koko maailman pahin vitsaus sitten heinäsirkkojen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä keksit 'epämääräiset oireet' tai saanut käsityksen 'aistiharhasta'?

        Nämä itsestään jotakin luulevat - viisaimmat - ovat koko maailman pahin vitsaus sitten heinäsirkkojen.

        Tila tunnetaan Dunnig-Kruger efektinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tarinan mukaan Jeesus ajanut noihin sikoihin nuo demonit ja sitten hukutti ne.

        Kyseessä on kielikuva ja vertauskuva, kun Paavali ajaa sen jälkeen Jeesuksen nimellä sikoihin demoneita. Aivan samalla tavalla kuin Jeesus ratsasti aasilla ja nyt aasit ratsastavat Jeesuksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on kielikuva ja vertauskuva, kun Paavali ajaa sen jälkeen Jeesuksen nimellä sikoihin demoneita. Aivan samalla tavalla kuin Jeesus ratsasti aasilla ja nyt aasit ratsastavat Jeesuksella

        Liittyy varmaan siihen, kun juutalaiset piilottivat tiedon avaimet, eivät mene itse sisällä eivätkä anna muidenkaan mennä - ovat Jeesuksen sanoin kuin koira karjan kaukalossa, ei syö itse, eikä anna karjankaan syödä. Ehkä se kaukalo on sikalassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tarinan mukaan Jeesus ajanut noihin sikoihin nuo demonit ja sitten hukutti ne.

        Jeesus oli myös eläinrääkkääjä.
        Todellisuudessa siat älykkäänä eläimenä välttelivät Jeesusta. Voit vain kuvitella mitä kaikkea Jeesus oli niiden kanssa oikein vehdannut.


    • Anonyymi

      Pahat on demoneita! Lopussa heiltä menee kaikki! Anteeks pitää pyytää teon kohteelta! 😟

      • Anonyymi

        Esim. Varastetut tavarat on demoneita varkaalle....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Varastetut tavarat on demoneita varkaalle....

        Onneksi minun ei tarvitse ymmärtää tuosta yhtään mitään. Menee nimittäin ihan sekoiluksi....


      • Anonyymi

        olisiko mennyt viina ja pippelin ohjaus uskonnon edelle ?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Onneksi minun ei tarvitse ymmärtää tuosta yhtään mitään. Menee nimittäin ihan sekoiluksi....

        Niin, se oli periaattessa aika oikein sanottu - demoni on se mikä yllyttää himoon, ja tässä tapausessa sen nimi oli varastamisen himo.


    • Anonyymi

      meillä on us nato cia demoni liikkeellä, ja uhkaamassa 3. maailmansodalla !
      Vaara on todellinen.
      Ahneet länsi globalistit lietsoo sotaa ja tuhoa.
      Busines ohittaa ne ns. "arvot". On vain ahneus ja ylimielisyys.

      Suomessa Länteen suomettuminen on vakava ongelma. Elintaso laskee kun Suomi on joutunut läntisen energia- ja raaka-aine ja inflaatio-, tulonsiirto- keinottelun armoille. Kilpailukyky häviää Suomesta. Netto-maksajan elintaso laskee. Tilanne on huono.....
      - Tässä tehdyssä kriisissä, ukraina toimissa, us eu globalisti rahan aiheuttama tuho on suurta. Ahneus ja ylimielisyys tuhoaa.
      globalisti raha, us, eu, nato, cia lähti ristiretkelle itään,, vaihtoi ukrainan hallinnon.
      - valtaan nostettiin tv-koomikko.
      ( -joka on omalle kansalleen yhtä tuhoisa , kuin 1930-40 L oli taidemaalari Saksassa..).

      Venäjä pysäytti globalistien ja naton itään etenemisen, tuli sota...
      Ukrainan hyödyntämisestä taistellaan.
      Nyt on ukrainassa kuollut jo nato kenraaleja ja kymmeniä nato upseereja, natomiehistöä sadoittain.. Nato on syvällä suossa.
      Englantilaiset, ranskalaiset, puolalaiset. us,.. jne. Lisää siellä tuhoa. ja ajaa globalisti rahan etua ! Aseteollisuuden etua ajetaan.

      Nykyään Ollaan täysin vääristävän nato-propagandan alla, niin ikävä totuus siitä,
      että länsi politikoilla ja länsi rahalla on verta käsissään --- jää kertomatta !!
      Ukrainan menetykset on valtavat, yli 1/2 miljoonaa...
      ja sota invalidit lisänä.. toinen 1 /2 miljoonaa..
      - Olisi aika lopettaa tämä länsi rahan ja globalistien uusi vietnam.
      ukraina-vietnam tulee liian kalliiksi.
      Vain lännen aseteollisuus ja energia teollisuus hyötyy ja rahanvaihtajat !
      Us teollisuustuki peli kehittää us. taloutta.
      Mutta Ukrainasta ei saatu haluttua lebensraumia länsi-keinotteluun !!
      Black rock, goldman sachs, rotschildit, haliburton, black river, exon mobil, royal dutsch shell, , monsanto, , lontoo city, wall street,,, jne,,jne,
      jäivät ilman huikaisevia voittoja...
      Ja lähi-itää ja afrikkaa ei hallita ukrainan viljalla....
      Lisäksi venäläinen on sotkenut ranskan siirtomaa-imperiumin saharan etelä-puolisilla alueilla !! Mullistuksia on ja ei ollenkaan globalisti rahan toiveitten mukaisia.
      Aloittaako nyt ahne globalisti raha suuren kostoretken, vai vetäytyy, kuin aiemmin vetäytyi vietnamista ja afganistanista.

      • Anonyymi

        Näin on - antaa hallituksen järjestellä Titanicin kansituolia ihan rauhassa.


      • Anonyymi

        Eiköhän sama kehoitus koske myös itseäsi, sinähän tämän ketjunkin avasit ?
        Toisaalta täällähän on juuri kaltaistasi seuraa tuossa paavalin syntiopista jankuttavalle, yhtälailla sekoilevalle tyypille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sama kehoitus koske myös itseäsi, sinähän tämän ketjunkin avasit ?
        Toisaalta täällähän on juuri kaltaistasi seuraa tuossa paavalin syntiopista jankuttavalle, yhtälailla sekoilevalle tyypille.

        Jos sinulta jäi huomaamatta / ymmärtämättä niin minä en usko mihinkään demoneihin. en sijaan teidän jengi tuntuu menneen sekaisin niistä oikein kunnolla...


      • Anonyymi

        Sellaista solvausta sinulta, Mnot totutusti tälläkin kertaa.
        Jos et keksi järkevämpää sanottavaa, etkä kommentoi itse tekstejä, vaan hyökkäät kirjoittajaa päin solvaten, niin voisitko ajatella jatkossa käyttäväsi järkeäsi tai valita olla parempi ihmisenä muita kohtaan ja jättää ala-arvoiset, säännön vastaiset solvauksesi kirjoittamatta? Niitä on poistettu lukuisia ylläpidon toimesta. Ihan vasta pelleksi haukkumisviestisi. Kenties tuokin tullaan poistamaan, sillä et kommentoinut tekstiä millään lailla, vaan solvasit kirjoittajaa 100-prosenttisesti tuollakin aivot narikassa suorittamallasi näppäimistön käytöllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista solvausta sinulta, Mnot totutusti tälläkin kertaa.
        Jos et keksi järkevämpää sanottavaa, etkä kommentoi itse tekstejä, vaan hyökkäät kirjoittajaa päin solvaten, niin voisitko ajatella jatkossa käyttäväsi järkeäsi tai valita olla parempi ihmisenä muita kohtaan ja jättää ala-arvoiset, säännön vastaiset solvauksesi kirjoittamatta? Niitä on poistettu lukuisia ylläpidon toimesta. Ihan vasta pelleksi haukkumisviestisi. Kenties tuokin tullaan poistamaan, sillä et kommentoinut tekstiä millään lailla, vaan solvasit kirjoittajaa 100-prosenttisesti tuollakin aivot narikassa suorittamallasi näppäimistön käytöllä.

        Sinäkö siis ihan tosissaan uskot että tämä on totta mitä kyseinen anonyymi kirjoittaa:

        "Nyt on ukrainassa kuollut jo nato kenraaleja ja kymmeniä nato upseereja, natomiehistöä sadoittain.. Nato on syvällä suossa.
        Englantilaiset, ranskalaiset, puolalaiset. us,.. jne. Lisää siellä tuhoa. ja ajaa globalisti rahan etua ! Aseteollisuuden etua ajetaan."

        Jos olet niin eipä muuta kuin tilaa sinäkin itsellesi hoitoaika. Tai siirry Venäjälle ja liity siellä armeijaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista solvausta sinulta, Mnot totutusti tälläkin kertaa.
        Jos et keksi järkevämpää sanottavaa, etkä kommentoi itse tekstejä, vaan hyökkäät kirjoittajaa päin solvaten, niin voisitko ajatella jatkossa käyttäväsi järkeäsi tai valita olla parempi ihmisenä muita kohtaan ja jättää ala-arvoiset, säännön vastaiset solvauksesi kirjoittamatta? Niitä on poistettu lukuisia ylläpidon toimesta. Ihan vasta pelleksi haukkumisviestisi. Kenties tuokin tullaan poistamaan, sillä et kommentoinut tekstiä millään lailla, vaan solvasit kirjoittajaa 100-prosenttisesti tuollakin aivot narikassa suorittamallasi näppäimistön käytöllä.

        PS. Jäi kysymättä että mitä minun aloituksia on poistettu lukuisia? Voisitko manita muutaman esimerkin? Sen pitäisi olla helppoa, koska sinusta niitä on lukuisia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista solvausta sinulta, Mnot totutusti tälläkin kertaa.
        Jos et keksi järkevämpää sanottavaa, etkä kommentoi itse tekstejä, vaan hyökkäät kirjoittajaa päin solvaten, niin voisitko ajatella jatkossa käyttäväsi järkeäsi tai valita olla parempi ihmisenä muita kohtaan ja jättää ala-arvoiset, säännön vastaiset solvauksesi kirjoittamatta? Niitä on poistettu lukuisia ylläpidon toimesta. Ihan vasta pelleksi haukkumisviestisi. Kenties tuokin tullaan poistamaan, sillä et kommentoinut tekstiä millään lailla, vaan solvasit kirjoittajaa 100-prosenttisesti tuollakin aivot narikassa suorittamallasi näppäimistön käytöllä.

        Ja niinhän siinä taas kävi: Mnotin 100-prosenttisesti yksin henkilöön käyvä solvausviesti yllä poistettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinhän siinä taas kävi: Mnotin 100-prosenttisesti yksin henkilöön käyvä solvausviesti yllä poistettiin.

        Muistakaa nämä tapaukset, kun Mnot yrittää lapsellisesti kieltää, ettei juuri hänen viestejään poistettaisi, vaan hänellä olisi jokin kummallinen etuoikeus 100-prosenttiseen henkilöön käyvään solvaamiseen. Olen vuosien mittaan nähnyt jatkuvasti hänen viestiensä poistoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinhän siinä taas kävi: Mnotin 100-prosenttisesti yksin henkilöön käyvä solvausviesti yllä poistettiin.

        Niin ja vieläkään en ole nähnyt niitä "lukuisia" kirjoituksia joita minulta on poistettu. En ole nähnyt mitään muuta kuin vain sinun kirjoittamasi kaksi viestiä...


    • Anonyymi

      Ei ne ole mitään laitauskovaisia vaan ihan kokonainen kristinuskon osa, yleensä kirkkoihin kuulumattomat eli vapikset. Ilmiö on heidän parissa ollut aina, ehkä se kuulostaa uudelle sellaiselle joka ei ole noissa piireissä pyörinyt. Kehotan pysymään kaukana heistä.

      • Anonyymi

        Mutta kun kyseessä on koko kristinuskon perusoppi, niin pitääkö nyt ymmärtää, että vain joku laitalössi onkin vain oikeita kristittyjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun kyseessä on koko kristinuskon perusoppi, niin pitääkö nyt ymmärtää, että vain joku laitalössi onkin vain oikeita kristittyjä?

        Sellaisia kuin aito_lainen ja aitouskoviksi kutsutut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun kyseessä on koko kristinuskon perusoppi, niin pitääkö nyt ymmärtää, että vain joku laitalössi onkin vain oikeita kristittyjä?

        Ei demoneiksi haukkuminen ole mikään kristinuskon perusoppi. Toki demoneita on, mutta vapikset jauhaa niistä jatkuvasti, joten jos haluat niistä tietää niin mene sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia kuin aito_lainen ja aitouskoviksi kutsutut?

        MrHyvis on myös kertonut, että hänen kimpussaan on demonit, ja täällä on kirjoittanut paljon pastori, jonka kimpussa oli viinan himon demoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MrHyvis on myös kertonut, että hänen kimpussaan on demonit, ja täällä on kirjoittanut paljon pastori, jonka kimpussa oli viinan himon demoni.

        Ja varmaan tuo sama viinademoni sai rippikoululeirinkin pastorin moikailemaan - näin ne aiheuttavat uskovaisille ihan valtavaa vahinkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MrHyvis on myös kertonut, että hänen kimpussaan on demonit, ja täällä on kirjoittanut paljon pastori, jonka kimpussa oli viinan himon demoni.

        Onhan tuo ihan kätevä keino ulkoistaa omat pahat tapansa ja tottumuksensa joista ei sitten tarvitse kovin vastuuta kantaa koska demonin syytähän tuo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmaan tuo sama viinademoni sai rippikoululeirinkin pastorin moikailemaan - näin ne aiheuttavat uskovaisille ihan valtavaa vahinkoa.

        Mutta kuten Paavali edelle laittamassani Raamatun tekstissä sanoo, että ellei hän olisi tiennyt synnistä mitään, niin ei hän olisi himoinnut, mutta, kun käskysana tuli ja sanoi: 'Älä himoitse!' Niin kaikki himot heräsivät, mistä syystä on sitten palvottava Jeesusta itsen puolesta kirottuna syntiuhrina, kun tekee vaan sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä.

        - Kaksi viimmeistä jaetta Roomalaiskirjeen 7. luku, näin Jeesuksen kiroamisella itsen puolesta pelastuu PALVELEMAAN lihalla synnin lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuten Paavali edelle laittamassani Raamatun tekstissä sanoo, että ellei hän olisi tiennyt synnistä mitään, niin ei hän olisi himoinnut, mutta, kun käskysana tuli ja sanoi: 'Älä himoitse!' Niin kaikki himot heräsivät, mistä syystä on sitten palvottava Jeesusta itsen puolesta kirottuna syntiuhrina, kun tekee vaan sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä.

        - Kaksi viimmeistä jaetta Roomalaiskirjeen 7. luku, näin Jeesuksen kiroamisella itsen puolesta pelastuu PALVELEMAAN lihalla synnin lakia.

        Saa puhtaan omantunnon teoista huolimatta YKSIN USKOSTA, ja Lutherin sanoin tuo usko saa aikaiseksi myös sen, että uskova todella luottaa siihen, että sitä pahaa minkä hän tekee, niin sitä ei merkitä tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa puhtaan omantunnon teoista huolimatta YKSIN USKOSTA, ja Lutherin sanoin tuo usko saa aikaiseksi myös sen, että uskova todella luottaa siihen, että sitä pahaa minkä hän tekee, niin sitä ei merkitä tilille.

        Ja tämä on koko kristinuskon opin ja teologian perustana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä on koko kristinuskon opin ja teologian perustana.

        Demnonit ovat häiriintyneiden äärikristittyjen pään sisällä kehittyviä harhanäkyjä.

        Raamatussa Paavalikin näki näkyjä, mutta ne on nykyisin tulkittu epilepsiakohtauksiksi.

        Pe.ku


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Onhan tuo ihan kätevä keino ulkoistaa omat pahat tapansa ja tottumuksensa joista ei sitten tarvitse kovin vastuuta kantaa koska demonin syytähän tuo on.

        Ajatus on ihan virallisesti Jeesuksen viattomalla uhrikuolemalla koko kristinuskon perustana Paavalin syntiopilla; ihminen ei hallitse ja ole vastuussa omista teoistaan jo luonnostaan vihattavana - löytyy Lutherin referoinnista Paavalin syntioppiin, Sidottu ratkaisuvalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus on ihan virallisesti Jeesuksen viattomalla uhrikuolemalla koko kristinuskon perustana Paavalin syntiopilla; ihminen ei hallitse ja ole vastuussa omista teoistaan jo luonnostaan vihattavana - löytyy Lutherin referoinnista Paavalin syntioppiin, Sidottu ratkaisuvalta.

        Jos ihminen pystyisi hallitsemaan tekonsa, niin uskonnon mukaanhan Jeesus olisi kidutettu kuoliaaksi turhaan.

        Tästä syystä Luther juuri sanoo, että Jeesus asuu vain syntisissä - ja syntinen ihminen tarkoittaa, ettei hän pysty hallitsemaan omia tekojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmaan tuo sama viinademoni sai rippikoululeirinkin pastorin moikailemaan - näin ne aiheuttavat uskovaisille ihan valtavaa vahinkoa.

        Ei pappi ole mitään tehnyt.
        Demonit on olleet rippilapsissa.
        Näin sanoo nämä hihhulit, jotka uskoo myös demoneihin.
        Mutta kirkkoherra oli kylläkin humalassa


    • Anonyymi

      Voihan perkele, mistä näitä oikein tulee

    • Anonyymi

      Sydämen tunnustuksesta suu puhuu.

    • Anonyymi

      Se on melkoinen demoni kun aamulla krapulassa herää

      • Anonyymi

        Kannattais varmaan olla ottamatta. Niin ei tule krapulaa. Ihan entisen "ammattilaisen" neuvo.
        Ja jos erehtyy ottamaan, ottaa vaan vähän. Sillä edellytyksellä, että pää kestää.
        Lue vaikka päihdeterapeutiksi, voit toimia kokemusasiantuntijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattais varmaan olla ottamatta. Niin ei tule krapulaa. Ihan entisen "ammattilaisen" neuvo.
        Ja jos erehtyy ottamaan, ottaa vaan vähän. Sillä edellytyksellä, että pää kestää.
        Lue vaikka päihdeterapeutiksi, voit toimia kokemusasiantuntijana.

        Tai Merikarvian kirkkoherra kokoomuksen paikallis poliitikko voisi alkaa demoni terapeutiksi, sekin kuuluu olevan aikamoinen kokemusasiantuntija


    • ”…on alkanut viljelemään väitettä, että jos joku on heidän kanssaan eri mieltä, niin hänessä on demoni.”

      Mielestäni tuo vain kertoo niin henkisestä kuin hengellisestä laiskuudesta. Kaikki yksinkertaistetaan ja tehdään niistä pelkkiä mustavalkoisia kuvia.

      Onhan se silloin helpompaa aina osoittaa halveksuntaa ja vihamielisyyttä kuin olla ystävällinen ja ymmärtäväinen niitä kohtaa, joilla on eri mielipiteitä.

    • Anonyymi

      Vihollisen henkivalloissa olevat erimieliset ja noidat on liian laimeaa vastusta nykypäivän aidoille uskovaisille.

      Demoni se olla pitää.
      Siinä on rarpeeksi kova vastus ja kova kovaa vastaan on laitettava.

      Sellaista se uskonto ihmisille teettää.

      • Voisiko ne demonit kutsua teelle ja yrittää neuvotella niiden kanssa jonkinlaista kompromissia?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Voisiko ne demonit kutsua teelle ja yrittää neuvotella niiden kanssa jonkinlaista kompromissia?

        Eikö aitouskovat muutenkin puuhaile niiden kanssa jatkuvasti ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö aitouskovat muutenkin puuhaile niiden kanssa jatkuvasti ?

        Niinpä. Ehkä he voisivat toimia jonkinlaisina välittäjinä demonien suuntaan? Tietäisivät tarkasti mistä narusta nypätä, jotta demonien päät voisi kääntää toiseen suuntaan...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Voisiko ne demonit kutsua teelle ja yrittää neuvotella niiden kanssa jonkinlaista kompromissia?

        Niinpä - tätä 'teelle kutsu- ja kompromissineuvottelua' psykologiassa voitaisiin kutsua vaikkapa metakognitioksi - henkilö tarkkailee ja arvioi itseään kuin ulkopuolisena.

        Nämä demoni ovat oman mielen haluyllykkeiä ja neuvotteluprosessi käydään oman mielen sisällä.

        Ongelmahan uskonnossa on se (Room.7), että Paavali manipuloi ne uskovaiselle kuin erillisiksi olennoiksi, joilla olisi ihmiseen nähden ulkopuolinen valta - kuten hän kertoo Saatanan enkelin rusikoivan sisuksiaan.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Voisiko ne demonit kutsua teelle ja yrittää neuvotella niiden kanssa jonkinlaista kompromissia?

        Ei aitouskovat noiden kanssa teetä juo vaan viinaa.


    • Anonyymi

      Demoneita esiintyy vain uskovaisilla ja muilla pahemmin vinksahtaneilla.

      • Anonyymi

        Ja ne ei-uskovat, pahemmin vinksahtaneet ryhtyvät sitten uskovaisiksi.

        On helppoa ymmärtää Päivi Räsäsen kommentti, että Raamattu mahdolliseti tullaan kieltämään.

        Olisi totaalisesti eri asia, jos uskonnon pointti olisikin Jeesuksen opetuksissa, eikä syntiopilla hänen viattomassa kidutuskuolemassaan, mikä aiheuttaa uskovaisten kimppuun demoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne ei-uskovat, pahemmin vinksahtaneet ryhtyvät sitten uskovaisiksi.

        On helppoa ymmärtää Päivi Räsäsen kommentti, että Raamattu mahdolliseti tullaan kieltämään.

        Olisi totaalisesti eri asia, jos uskonnon pointti olisikin Jeesuksen opetuksissa, eikä syntiopilla hänen viattomassa kidutuskuolemassaan, mikä aiheuttaa uskovaisten kimppuun demoneita.

        Kuulostaa kyllä sen verran pahalta että kannattaa kieltää. Pahempaahan tuo on kuin suusyöpää aiheuttava nuuska .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne ei-uskovat, pahemmin vinksahtaneet ryhtyvät sitten uskovaisiksi.

        On helppoa ymmärtää Päivi Räsäsen kommentti, että Raamattu mahdolliseti tullaan kieltämään.

        Olisi totaalisesti eri asia, jos uskonnon pointti olisikin Jeesuksen opetuksissa, eikä syntiopilla hänen viattomassa kidutuskuolemassaan, mikä aiheuttaa uskovaisten kimppuun demoneita.

        Todellisuudessa Raamattu on kirja, johon EI kuulu suhtautua uskomalla, vaan järjellä ja älyllä.

        Pitää nähdä, että mitä tarinassa nyt todella tapahtuu, kun Luojajumalan sanoin ihminen tuli - syötyään tiedon puusta, niin hyvällä tiedolla kuin pahallakin tiedolla - jumalien kaltaiseksi eli luomaan sanan voimalla (1.Moos.3:22).

        Ja näin Paavali onnistuu pahalla tiedolla (viattoman opettajan julma kidutusmurha kirottuna tosi Jumalana - on paha tieto) luomaan uskovien kimppuun jopa demoneita - ja vain sanan voimalla.

        Juuri tästä syystä luomiskertomuksen mukaan ihminen oli sidottava materiaan vahingon välttämiseksi, ettei tämä saa ihmeiden tekokykyä (ikuinen elämä) haltuunsa pahalla tiedolla, jonka ihmeiden teon Jeesus lupasi opettaa seuraajilleen.

        Raamattu ja uskonto todistavat, ettei ihminen erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa Raamattu on kirja, johon EI kuulu suhtautua uskomalla, vaan järjellä ja älyllä.

        Pitää nähdä, että mitä tarinassa nyt todella tapahtuu, kun Luojajumalan sanoin ihminen tuli - syötyään tiedon puusta, niin hyvällä tiedolla kuin pahallakin tiedolla - jumalien kaltaiseksi eli luomaan sanan voimalla (1.Moos.3:22).

        Ja näin Paavali onnistuu pahalla tiedolla (viattoman opettajan julma kidutusmurha kirottuna tosi Jumalana - on paha tieto) luomaan uskovien kimppuun jopa demoneita - ja vain sanan voimalla.

        Juuri tästä syystä luomiskertomuksen mukaan ihminen oli sidottava materiaan vahingon välttämiseksi, ettei tämä saa ihmeiden tekokykyä (ikuinen elämä) haltuunsa pahalla tiedolla, jonka ihmeiden teon Jeesus lupasi opettaa seuraajilleen.

        Raamattu ja uskonto todistavat, ettei ihminen erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan.

        Ja tämän materiaan sitomisen liittyminen ajan käsitteeseen, on ihmeiden - jotka ovat tieteen tuntemia ilmiöitä - teon estämiseksi täysin tieteellisesti myös selitettävissä, koska meillä ei ole ainoatakaan faktaa luonnonlakia, vaan kaikki on tarkasteltavissa vain tilastollisina todennäköisyyksinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän materiaan sitomisen liittyminen ajan käsitteeseen, on ihmeiden - jotka ovat tieteen tuntemia ilmiöitä - teon estämiseksi täysin tieteellisesti myös selitettävissä, koska meillä ei ole ainoatakaan faktaa luonnonlakia, vaan kaikki on tarkasteltavissa vain tilastollisina todennäköisyyksinä.

        Raamattu on kertomuksena, kun sen ymmärtää oikein, siis täysin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kertomuksena, kun sen ymmärtää oikein, siis täysin totta.

        Ja tästä syystä olisi todella iso vahinko, mikäli vain ihmisten ymmärtämättömyydestä johtuen Raamattu kiellettäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä syystä olisi todella iso vahinko, mikäli vain ihmisten ymmärtämättömyydestä johtuen Raamattu kiellettäisiin.

        Esimerkiksi täällä keskusteluissa koko ajan, niin uskovaiset kuin ateistitkin käsittävät koko ajan Raamatun tarinan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi täällä keskusteluissa koko ajan, niin uskovaiset kuin ateistitkin käsittävät koko ajan Raamatun tarinan väärin.

        He eivät pysty katsomaan tarinaa ulkopuolelta, vaan kaikki menevät tarinan sisälle, kuin Paavalin sanan voimalla luomat demonit uskovaisiin - ja tämä osoittaakin, että samat uskodemonit ovatkin myös ateistien sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He eivät pysty katsomaan tarinaa ulkopuolelta, vaan kaikki menevät tarinan sisälle, kuin Paavalin sanan voimalla luomat demonit uskovaisiin - ja tämä osoittaakin, että samat uskodemonit ovatkin myös ateistien sisällä.

        Kuten Albert Einstein sanoi - totuus ei ole koskaan kummassakaan ääripäässä, vaan se on kaaren puolivälissä - eikä kahden pisteen lyhyin välimatka ole jana vaanvse on kaari, koska kääntyessään ympyräksi, ääripäät ovat vain täsmälleen samalla pisteellä - niin uskovainen kuin ateistikin - saman kolikon kääntöpuolina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Albert Einstein sanoi - totuus ei ole koskaan kummassakaan ääripäässä, vaan se on kaaren puolivälissä - eikä kahden pisteen lyhyin välimatka ole jana vaanvse on kaari, koska kääntyessään ympyräksi, ääripäät ovat vain täsmälleen samalla pisteellä - niin uskovainen kuin ateistikin - saman kolikon kääntöpuolina.

        Hän oli viisas mies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli viisas mies

        Joo niin oli, eikä uskonut jumalaan. Piti uskontoa pelkkinä lapsellisina tarinoina.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Joo niin oli, eikä uskonut jumalaan. Piti uskontoa pelkkinä lapsellisina tarinoina.

        Ei kyllä osunut nappiin, mutta kun ajatus perustuu lukkiutuneeseen asenteeseen, sitä ei pysty edes korjaamaan.

        Einstein sanoi, että ilman tiedettä uskonto on sokea ja ilman uskontoa tiede on rampa, mutta se uhrikulttiuskonto Raamatun tarinoineen tulivuoren ollessa edelleenkin kristinuskon jumalana, ei se kelpaa sen enempää Einsteinille kuin minullekaan sen enempää jumalaksi kuin uskonnoksi, ja onkon omituista joidenkin mielestä (uskovaiset) kaikki ja koko totuus ja toisille ei mitään, kaikki kielleyään (ateistit). Mikä saa kuvittelamaan, että tämä todella olisi näin?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä osunut nappiin, mutta kun ajatus perustuu lukkiutuneeseen asenteeseen, sitä ei pysty edes korjaamaan.

        Einstein sanoi, että ilman tiedettä uskonto on sokea ja ilman uskontoa tiede on rampa, mutta se uhrikulttiuskonto Raamatun tarinoineen tulivuoren ollessa edelleenkin kristinuskon jumalana, ei se kelpaa sen enempää Einsteinille kuin minullekaan sen enempää jumalaksi kuin uskonnoksi, ja onkon omituista joidenkin mielestä (uskovaiset) kaikki ja koko totuus ja toisille ei mitään, kaikki kielleyään (ateistit). Mikä saa kuvittelamaan, että tämä todella olisi näin?!

        Tarkoitan, että mikä saa teidät fiksoitumaan ylipäätään siihen, että kristinusko on uskonto ja sen Jumala on Jumala?! Kyseessähän on
        ilmiselvä huijaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan, että mikä saa teidät fiksoitumaan ylipäätään siihen, että kristinusko on uskonto ja sen Jumala on Jumala?! Kyseessähän on
        ilmiselvä huijaus.

        Einstein ei voi näin sanoa, joten hän on sanonut 'Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja', mutta tarkoittaa samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Einstein ei voi näin sanoa, joten hän on sanonut 'Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja', mutta tarkoittaa samaa.

        Ei kai nyt Albert Einstein olisi voinut sanoa 'teitä huijataan', mutta minä voin, ja myös olen todistanut sen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai nyt Albert Einstein olisi voinut sanoa 'teitä huijataan', mutta minä voin, ja myös olen todistanut sen..

        Ja ei kai huijauksen perusteella nyt itse Jumalasta tai uskonnosta todellisuudessa
        voi sanoa juuta tai jaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei kai huijauksen perusteella nyt itse Jumalasta tai uskonnosta todellisuudessa
        voi sanoa juuta tai jaata.

        Einstein yritti selittää tätä juttua ja aina hänet ymmärrettiin väärin ja ymmärretään edelleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Einstein yritti selittää tätä juttua ja aina hänet ymmärrettiin väärin ja ymmärretään edelleenkin.

        Sanotaan yksinkertaisesti näin - jos Jumala on luonut meidän maailmamne, niin ei se mitenkään silloin voi olla taivassa - se on silloin kaikessa; uskonto ilman tiedettä on sokea ja tiede ilman uskontoa rampa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi täällä keskusteluissa koko ajan, niin uskovaiset kuin ateistitkin käsittävät koko ajan Raamatun tarinan väärin.

        Raamatun tarinan jokainen lukija käsittää omalla tavallaan, kuten kaiken muunkin kirjallisuuden


    • Anonyymi

      Jeesuksen eli siis kristinuskon mukaan demonit ja muutkin paholaisen voimat ovat todellisuutta ja elävää elämää kaikkialla maailmassa. Demoneiden vaikutuksista voimme lukea mediasta joka päivä eikä niissä rakkaus kukoista.

      Raamatussa on reilusti yli 50 jaetta missä puhutaan pelkästään demoneista eli riivaajista. Lisäksi tulee kohdat joissa puhutaan muusta paholaisen henkivalloista. Eli tätä voidaan pitää realiteettina, nimittäin jos Raamattuun eli Jumalan sanaan on uskominen.

      • Anonyymi

        Dramaattisin kohta missä kuvataan riivaajien täyttäneen koko yhteiskunnan sen kaikki osa-alueet on ...

        Ilm. 18:2

        Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

        Tämä suuri Babylon tarkoittaa nykyistä länsimaista järkeen perustuvaa oikeusvaltiota, missä rationalismi ja raha on se jumala ja näin ollen kattaa koko länsimaisen tasa-arvoon, oikeusvaltioon ja demokratiaan perustuvat yhteiskuntajärjestelmän. Tämä on siis pelkästään pahuuden vallassa oleva järjestelmä mikä ilmenee lähinnä somessa ja sodissa ja saa välttämättömän loppunsa ennen pitkää - - eli kunhan pelastuneiden lukumäärä on tullut täyteen.


      • Te olette ihan hassuja. Aikuiset ihmiset uskoo johonkin demoneihin, jotka "vaanivat kulman takana". Toivottovasti teillä ei ole omia lapsia. Itse asiassa teille tulisi julistaa lähestymiskielto jokaista lasta kohtaan. Olette vaaraksi heidän mielenterveydelle.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Te olette ihan hassuja. Aikuiset ihmiset uskoo johonkin demoneihin, jotka "vaanivat kulman takana". Toivottovasti teillä ei ole omia lapsia. Itse asiassa teille tulisi julistaa lähestymiskielto jokaista lasta kohtaan. Olette vaaraksi heidän mielenterveydelle.

        "Te olette ihan hassuja. Aikuiset ihmiset uskoo johonkin demoneihin, jotka "vaanivat kulman takana". "

        Vaarallisin ihminen on sellainen joka ei tiedosta demoneiden eli riivaajien olemassaoloa. Hän on silloin tietämättömyyttään riivaajien suoranainen temmellyskenttä ja vahingoksi koko ympäristölleen lopulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dramaattisin kohta missä kuvataan riivaajien täyttäneen koko yhteiskunnan sen kaikki osa-alueet on ...

        Ilm. 18:2

        Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

        Tämä suuri Babylon tarkoittaa nykyistä länsimaista järkeen perustuvaa oikeusvaltiota, missä rationalismi ja raha on se jumala ja näin ollen kattaa koko länsimaisen tasa-arvoon, oikeusvaltioon ja demokratiaan perustuvat yhteiskuntajärjestelmän. Tämä on siis pelkästään pahuuden vallassa oleva järjestelmä mikä ilmenee lähinnä somessa ja sodissa ja saa välttämättömän loppunsa ennen pitkää - - eli kunhan pelastuneiden lukumäärä on tullut täyteen.

        Kuule kerro nyt sitten se historiallinen valtio, jossa sinä olisit halunnut elää? Jossa teillä uskovaisilla olisi siis olleet paremman oltavat kuin nykyisissä länsimaissa? Missä teitä olisi "vainottu" vähemmän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Te olette ihan hassuja. Aikuiset ihmiset uskoo johonkin demoneihin, jotka "vaanivat kulman takana". "

        Vaarallisin ihminen on sellainen joka ei tiedosta demoneiden eli riivaajien olemassaoloa. Hän on silloin tietämättömyyttään riivaajien suoranainen temmellyskenttä ja vahingoksi koko ympäristölleen lopulta.

        Ihanko ympäristölle vaarallinen.
        Onko se luonnon saastuttuja, se demoni
        Ei ole vielä vastaan tullut


    • Anonyymi

      Ennen aikaan laitalaiset haukkuivat mielisairaiksi kaikki lapsesta vanhukseen, jotka eivät kuuluneet heidän liikkeeseen.
      Joskus 70-luvun loppupuolella se ilmiö väheni ja nykyään on tullut "muotiin" tämä demoni-sana.

      • Mutta onhan se aivan järjetöntä että aikuiset ihmiset kuvittelevat että jotkut demonit hilluu täällä meidän keskellä ja aiheuttaa epäjärjetystä. Siis kuinka kukaan voi olla voi pihalla....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mutta onhan se aivan järjetöntä että aikuiset ihmiset kuvittelevat että jotkut demonit hilluu täällä meidän keskellä ja aiheuttaa epäjärjetystä. Siis kuinka kukaan voi olla voi pihalla....

        "Mutta onhan se aivan järjetöntä että aikuiset ihmiset kuvittelevat että jotkut demonit hilluu täällä meidän keskellä ja aiheuttaa epäjärjetystä. "

        No emme nyt sentäs kuvittele koska nimenomaan meidän uskovien ei nimenomaan tarvi pelätä demoneita eli riivaajia. Se pelko on jumalattoman ja pakanallisen maailman huoli. Jeesus on suojanamme, Hän on voittanut pahuuden maailman mutta uskomattomilla on syytä huoleen ja tästä me saamme todisteita joka päivä kun kerrotaan mitä pahaa on tapahtunut ihmisille ja ihmisjoukoille. Pahuus näyttäytyy nykyään epäsuoraan ja pieni murto-osa tästä pahuudesta tulee esiin ja vielä pienempi murto-osa kerrotaan mediassa, Ukraina, Sudan ja Gaza on suurimpia näyttämöitä, mikä vastaa reilusti alle tuhannesosa promillea kaikesta tapahtuneesta pahasta. Jo pelkästään tavallisten ihmisten jokapäiväinen elämä on pahuuden kyllästämää.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mutta onhan se aivan järjetöntä että aikuiset ihmiset kuvittelevat että jotkut demonit hilluu täällä meidän keskellä ja aiheuttaa epäjärjetystä. Siis kuinka kukaan voi olla voi pihalla....

        Ja onhan se nyt aivan järjetöntä, että ateistit
        vastivat uskovaisia todistamaan Jumalansa olemassaolon, kun se onkin pahalla tiedolla koko tarinan Saatana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan se nyt aivan järjetöntä, että ateistit
        vastivat uskovaisia todistamaan Jumalansa olemassaolon, kun se onkin pahalla tiedolla koko tarinan Saatana!

        Tiedoksi edelle, niin Babylon oli Jeesuksen oppilaiden käyttämä salanimi Roomasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta onhan se aivan järjetöntä että aikuiset ihmiset kuvittelevat että jotkut demonit hilluu täällä meidän keskellä ja aiheuttaa epäjärjetystä. "

        No emme nyt sentäs kuvittele koska nimenomaan meidän uskovien ei nimenomaan tarvi pelätä demoneita eli riivaajia. Se pelko on jumalattoman ja pakanallisen maailman huoli. Jeesus on suojanamme, Hän on voittanut pahuuden maailman mutta uskomattomilla on syytä huoleen ja tästä me saamme todisteita joka päivä kun kerrotaan mitä pahaa on tapahtunut ihmisille ja ihmisjoukoille. Pahuus näyttäytyy nykyään epäsuoraan ja pieni murto-osa tästä pahuudesta tulee esiin ja vielä pienempi murto-osa kerrotaan mediassa, Ukraina, Sudan ja Gaza on suurimpia näyttämöitä, mikä vastaa reilusti alle tuhannesosa promillea kaikesta tapahtuneesta pahasta. Jo pelkästään tavallisten ihmisten jokapäiväinen elämä on pahuuden kyllästämää.

        Miksi ihmeessä minun pitäisi pelätä sellaista josta ei ole yhtäkään todistusta? Jota ei siis ole olemassa. Ei minun tarvitse pelätä joulupukkiakkaan eikä metsien mennikkäisiä tai keijuja. Yksinkertaisesti siksi että niitä ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Miksi ihmeessä minun pitäisi pelätä sellaista josta ei ole yhtäkään todistusta? Jota ei siis ole olemassa. Ei minun tarvitse pelätä joulupukkiakkaan eikä metsien mennikkäisiä tai keijuja. Yksinkertaisesti siksi että niitä ei ole olemassa.

        Sinun ei oikeastaan kannattaisi edes elää - koska tieteen mukaan ei ylipäätän ole mitään olemassa, vasn kaikki on aistiesi kautta luotua harhaa aivojen prosessoinnin kautta.

        Tieteen mukaan ei oikeastaan ole kovin oleellinen kysymys edes prosessoiko ne sinulle menninkäisen vai keijun.

        Se ei ole jutun ydinkysymys. Huonompi homma tosin, jos ei prosessoisi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei oikeastaan kannattaisi edes elää - koska tieteen mukaan ei ylipäätän ole mitään olemassa, vasn kaikki on aistiesi kautta luotua harhaa aivojen prosessoinnin kautta.

        Tieteen mukaan ei oikeastaan ole kovin oleellinen kysymys edes prosessoiko ne sinulle menninkäisen vai keijun.

        Se ei ole jutun ydinkysymys. Huonompi homma tosin, jos ei prosessoisi mitään.

        Ja lisäksi. Mielenkiintoinen asia on vielä vuonna 2024, ettei ihminen - edes enkä-asenteella elävä - tajua olevansa vain omien aivojensa luomus, jonka olemassaolon hän pystyy myös kiivaasti kieltämään.

        Jokainen mielipiteesi on aivojesi prosessoinin tulos siellä olevalla laatikon (tiedoston) aukaisulla, jossa lukee 'minulla oleva tieto' ja 'minulla olevat asenteet'.

        Todellisuudessa ne kertovat hyvin vähän todellisuudesta - ne kertovat ainoastaan sinusta itsestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi. Mielenkiintoinen asia on vielä vuonna 2024, ettei ihminen - edes enkä-asenteella elävä - tajua olevansa vain omien aivojensa luomus, jonka olemassaolon hän pystyy myös kiivaasti kieltämään.

        Jokainen mielipiteesi on aivojesi prosessoinin tulos siellä olevalla laatikon (tiedoston) aukaisulla, jossa lukee 'minulla oleva tieto' ja 'minulla olevat asenteet'.

        Todellisuudessa ne kertovat hyvin vähän todellisuudesta - ne kertovat ainoastaan sinusta itsestäsi.

        Tämän asian tiedostaminen vähentää kummasti mielipiteiden jakamisen intoa, niin että kaikki voivat lukea 'minua' kuin avointa kirjaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei oikeastaan kannattaisi edes elää - koska tieteen mukaan ei ylipäätän ole mitään olemassa, vasn kaikki on aistiesi kautta luotua harhaa aivojen prosessoinnin kautta.

        Tieteen mukaan ei oikeastaan ole kovin oleellinen kysymys edes prosessoiko ne sinulle menninkäisen vai keijun.

        Se ei ole jutun ydinkysymys. Huonompi homma tosin, jos ei prosessoisi mitään.

        Sinä sekoistat tässä nyt filosofian tieteeseen . Filosofiassa jyrkässä idealisimin mukaan itse asiassa kaikki mitä on olemassa on vain aistiharhaa. Se että jotain on olemassa johtuu piispa Berkeleyn mukaan siitä, että jumala näkee kaiken ja tekee näin siitä todellista.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/George_Berkeley

        Sinänsä huvittavaa että astut omille varpaillesi väittäen että nykytieteen mukaan mitään ei ole olemassa. Et näemmä ollenkaan ymmärrä että tiede materialistista. Se etsii todisteita sekä niihin liittyviä syitä ja seurauksia. Ei mitään keijukasia.

        Sinulle tekisi hyvää mennä vaikka jonnekkin filosofian peruskursille niin pääsisit edes jollain tavalla rattaille siitä mistä puhut. Nyt nimittäin puhut täyttä roskaa vaikka yrität kätkeä sen johonkin pseudotieteelliseen oppiin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Idealismi

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Materialismi


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinä sekoistat tässä nyt filosofian tieteeseen . Filosofiassa jyrkässä idealisimin mukaan itse asiassa kaikki mitä on olemassa on vain aistiharhaa. Se että jotain on olemassa johtuu piispa Berkeleyn mukaan siitä, että jumala näkee kaiken ja tekee näin siitä todellista.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/George_Berkeley

        Sinänsä huvittavaa että astut omille varpaillesi väittäen että nykytieteen mukaan mitään ei ole olemassa. Et näemmä ollenkaan ymmärrä että tiede materialistista. Se etsii todisteita sekä niihin liittyviä syitä ja seurauksia. Ei mitään keijukasia.

        Sinulle tekisi hyvää mennä vaikka jonnekkin filosofian peruskursille niin pääsisit edes jollain tavalla rattaille siitä mistä puhut. Nyt nimittäin puhut täyttä roskaa vaikka yrität kätkeä sen johonkin pseudotieteelliseen oppiin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Idealismi

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Materialismi

        Puhun fysiikasta - meidän todellisuuden perustasta mikä muodostuu materiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun fysiikasta - meidän todellisuuden perustasta mikä muodostuu materiasta.

        Elämme ajatusuniversumissa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sitä materiaa todellisuudessa olekaan:

        "Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi

        Japanilaisfyysikot ovat saaneet vakuuttavia todisteita maailmankaikkeuden dualistisesta luonteesta."

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tutkimus-vahvistaa-maailmankaikkeus-on-hologrammi/d6524d73-267c-34bb-9b55-255a68248c21

        Tämä on aivoistani sellaisesta laatikosta, jossa lukee 'tieto', sillä on paljon muutakin tietoa, ja sitten voi tehdä analysoituja johtopäätöksiä perustellen tiedosta, eikä tarvitse tyytyä vain mielipiteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sitä materiaa todellisuudessa olekaan:

        "Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi

        Japanilaisfyysikot ovat saaneet vakuuttavia todisteita maailmankaikkeuden dualistisesta luonteesta."

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tutkimus-vahvistaa-maailmankaikkeus-on-hologrammi/d6524d73-267c-34bb-9b55-255a68248c21

        "Sinänsä huvittavaa että astut omille varpaillesi väittäen että nykytieteen mukaan mitään ei ole olemassa. Et näemmä ollenkaan ymmärrä että tiede materialistista."

        Sille väittämällesi materialistiselle tieteelle tuli itsemurha, kun ei mitään materiaakaan ole. Olet aikaasi jäljessä - sinulla on mielipide, joka perustuu asenteisiin, mutta ei ole tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinänsä huvittavaa että astut omille varpaillesi väittäen että nykytieteen mukaan mitään ei ole olemassa. Et näemmä ollenkaan ymmärrä että tiede materialistista."

        Sille väittämällesi materialistiselle tieteelle tuli itsemurha, kun ei mitään materiaakaan ole. Olet aikaasi jäljessä - sinulla on mielipide, joka perustuu asenteisiin, mutta ei ole tietoa.

        Lisäystä. Minä en astunut omille varpailleni, mutta sinä sahasit oksan jolla istuit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sitä materiaa todellisuudessa olekaan:

        "Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi

        Japanilaisfyysikot ovat saaneet vakuuttavia todisteita maailmankaikkeuden dualistisesta luonteesta."

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tutkimus-vahvistaa-maailmankaikkeus-on-hologrammi/d6524d73-267c-34bb-9b55-255a68248c21

        "Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi"

        Tämä on varteenotettava tutkintahaara, missä painovoima aiheuttaa vääristymät ja sotkee etäisyyksien arviointia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämme ajatusuniversumissa.

        No sinä ainakin elät ihan omassa "ajatusuniversumissa". Kuten sanottu mene nyt jonnekkin filosofian peruskurssille niin pääset sen jälkeen edes vähän rattaille siitä mitä puhutaan. Tai lyö itseäsi vaikka vasaralla peukaloon. Sen jälkeen voi miettiä että oletko olemassa vai etkö? Eli sattuuko sormeesi vain ei....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No sinä ainakin elät ihan omassa "ajatusuniversumissa". Kuten sanottu mene nyt jonnekkin filosofian peruskurssille niin pääset sen jälkeen edes vähän rattaille siitä mitä puhutaan. Tai lyö itseäsi vaikka vasaralla peukaloon. Sen jälkeen voi miettiä että oletko olemassa vai etkö? Eli sattuuko sormeesi vain ei....

        Niin, seuraava vaihe on mitään tietämättömillä Dunning-Kruger efekti - omasta mielestään he ovat maailman kaikkia tiedemiehiä viisaampia.

        Tämä on AINA seuraus ajattelussa, aivotoiminnassa asenteeseen perustuen.

        He eivät tiedonkaan lisääntyessä pysty muuttamaan ajatteluaan, koska kun aukaisee aivoissa 'asenne' tiedoston, se sisältää vain lukkoon lyötyjä ajatuksia.

        Tämä on sääli henkilön itsensä kannalta. En tiedä muuttaisiko esimerkiksi metakognitio tilan - onko tällaisella henkilöllä kyky edes itsearviointiin - vai onko kyse puhtaasti vain älykkyysosamäärän vajauksesta.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No sinä ainakin elät ihan omassa "ajatusuniversumissa". Kuten sanottu mene nyt jonnekkin filosofian peruskurssille niin pääset sen jälkeen edes vähän rattaille siitä mitä puhutaan. Tai lyö itseäsi vaikka vasaralla peukaloon. Sen jälkeen voi miettiä että oletko olemassa vai etkö? Eli sattuuko sormeesi vain ei....

        Ehkä sinun kannattaisi opiskella neurobiologiaa, niin tiedät miksi siihen sormeen sattuu.

        Se onkin hyvä lisä juuri kvanttifysiikan materiattomuuden ymmärtämiseen energioiden kannalta.

        Se sattuminenkin syntyy siellä aivoissa, ei sormessa.

        Jos se syntyisi sormessa, ei kannattaisi edes ottaa särkylääkettä suun kautta, koska se suu ei ole yhteydessä - sen enempää kuin vatsakaan - siihen sormeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinun kannattaisi opiskella neurobiologiaa, niin tiedät miksi siihen sormeen sattuu.

        Se onkin hyvä lisä juuri kvanttifysiikan materiattomuuden ymmärtämiseen energioiden kannalta.

        Se sattuminenkin syntyy siellä aivoissa, ei sormessa.

        Jos se syntyisi sormessa, ei kannattaisi edes ottaa särkylääkettä suun kautta, koska se suu ei ole yhteydessä - sen enempää kuin vatsakaan - siihen sormeen.

        Mutta onhan se mielenkiintoista, että aivot sitten osaavat lähettää sen särkylääkkeen sinne sormeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onhan se mielenkiintoista, että aivot sitten osaavat lähettää sen särkylääkkeen sinne sormeen.

        ei ole sattumaa


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No sinä ainakin elät ihan omassa "ajatusuniversumissa". Kuten sanottu mene nyt jonnekkin filosofian peruskurssille niin pääset sen jälkeen edes vähän rattaille siitä mitä puhutaan. Tai lyö itseäsi vaikka vasaralla peukaloon. Sen jälkeen voi miettiä että oletko olemassa vai etkö? Eli sattuuko sormeesi vain ei....

        "Elämme ajatusuniversumissa."

        Tämä myös on varteenotettava tutkintahaara että ovat KAIKKI näytöt laajenevasta universumista kuitenkin vain harhaa ja mielikuvitusta. Ainakin KAIKKI todisteet nykyään ovat vain epäsuoraa luulottelua tieteen parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, seuraava vaihe on mitään tietämättömillä Dunning-Kruger efekti - omasta mielestään he ovat maailman kaikkia tiedemiehiä viisaampia.

        Tämä on AINA seuraus ajattelussa, aivotoiminnassa asenteeseen perustuen.

        He eivät tiedonkaan lisääntyessä pysty muuttamaan ajatteluaan, koska kun aukaisee aivoissa 'asenne' tiedoston, se sisältää vain lukkoon lyötyjä ajatuksia.

        Tämä on sääli henkilön itsensä kannalta. En tiedä muuttaisiko esimerkiksi metakognitio tilan - onko tällaisella henkilöllä kyky edes itsearviointiin - vai onko kyse puhtaasti vain älykkyysosamäärän vajauksesta.

        "He eivät tiedonkaan lisääntyessä pysty muuttamaan ajatteluaan, koska kun aukaisee aivoissa 'asenne' tiedoston, se sisältää vain lukkoon lyötyjä ajatuksia."

        Tämä ajatusten lukkiutuminen tieteessä voi olla eräs syy että on menty niin paljon harhaan. Taloudelliset ja valta-asemat määräävät sen että hyväksytään epäselvätkin näytöt jos ne tukee omaa maailmankuvaa. Tässä yhteydessä me uskovat puhumme vahvistusharhasta, mikä on tieteellisesti todistettu harha mutta mitä ei tieteessä käytetä jos oma valta tai talous on vaarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "He eivät tiedonkaan lisääntyessä pysty muuttamaan ajatteluaan, koska kun aukaisee aivoissa 'asenne' tiedoston, se sisältää vain lukkoon lyötyjä ajatuksia."

        Tämä ajatusten lukkiutuminen tieteessä voi olla eräs syy että on menty niin paljon harhaan. Taloudelliset ja valta-asemat määräävät sen että hyväksytään epäselvätkin näytöt jos ne tukee omaa maailmankuvaa. Tässä yhteydessä me uskovat puhumme vahvistusharhasta, mikä on tieteellisesti todistettu harha mutta mitä ei tieteessä käytetä jos oma valta tai talous on vaarassa.

        Ahneudella ja hyödyllä tieteessä, ei kyllä ole mitään tekemistä lukkiutuneiden asenteiden kanssa vahvistusilluusiolla, heh. Olipa hilpeä kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elämme ajatusuniversumissa."

        Tämä myös on varteenotettava tutkintahaara että ovat KAIKKI näytöt laajenevasta universumista kuitenkin vain harhaa ja mielikuvitusta. Ainakin KAIKKI todisteet nykyään ovat vain epäsuoraa luulottelua tieteen parissa.

        Tämä - elämme ajatusuniversumissa - ei ole tieteen tutkimushaara, vaan analysoitu lopputulos tutkitun tieteen tiedon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole sattumaa

        Kyseessä oli kompa - kipukeskus on aivoissa, ei sormessa.

        Ja vikka raaja amputoitaisiin, se on edelleen olemassa aivoissa, se ei poistu sieltä amputoimalls, ja voi aiheuttaa myös ns. haamusärkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli kompa - kipukeskus on aivoissa, ei sormessa.

        Ja vikka raaja amputoitaisiin, se on edelleen olemassa aivoissa, se ei poistu sieltä amputoimalls, ja voi aiheuttaa myös ns. haamusärkyä.

        Tuttu tilanne: Itäisten uskontojen palstoilla "hyväntahtoiset" helluntailaiset julistavat jatkuvasti, että siellä on demoneja, eli riivaajia, koska kaikki idässä on demonista riivaamista ja siellä voi lukea riivaajista, koska heidän mukaan idän oppit ovat kaikki saatanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu tilanne: Itäisten uskontojen palstoilla "hyväntahtoiset" helluntailaiset julistavat jatkuvasti, että siellä on demoneja, eli riivaajia, koska kaikki idässä on demonista riivaamista ja siellä voi lukea riivaajista, koska heidän mukaan idän oppit ovat kaikki saatanasta.

        Luin tämän viestiketjun alun ja nauroin, todella hauska alku, jopa hyvää huumoria, mutta niin todella on. Jos on eri mieltä, kyseessä on heti demoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu tilanne: Itäisten uskontojen palstoilla "hyväntahtoiset" helluntailaiset julistavat jatkuvasti, että siellä on demoneja, eli riivaajia, koska kaikki idässä on demonista riivaamista ja siellä voi lukea riivaajista, koska heidän mukaan idän oppit ovat kaikki saatanasta.

        Huomattu on.


    • Anonyymi

      Sinulta tipahti sen apulaisena kylvö joukkoon.

    • ”Kuinka moni uskoo näihin "demoneihin"? ”

      Kun maailmankuva on hyvin suppea, vailla tietoa sekä sumea, alkaa siellä mielessä kasvaa kaikenlaiset henkimaailman olennot.

      Jotkut jäävät sitten seurustelemaan mielensä luomien ”demonien” eli henkimaailman kanssa, heistä osa hukkuu niihin täysin.

    • Anonyymi

      Onneksi olen ateisti, en kuulu mihinkään uskonlahkoon, ei tarvitse miettiä demoneita, eikä syntejä, eikä vahdata tekeekö muut nk syntejä.
      Elämä on helppoa ja vapaata

      • Sama täällä. Ongelma vain on siinä että kun kun poliittisia suuntausta ajetaan sen mukaan että minkä kulman takaa "hyökkää" joku oletettu "demoni" kimppuun. Se on sama kuin toivoisi että joulupukki maksaisi pois - ainakin osan -Suomen valtion velasta.


      • Anonyymi

        Et voi olla vapaa, olet synnin orja syntymästäsi saakka. Vain usko Kristukseen tekee vapaaksi.


    • Anonyymi

      Tänä sotien, kapinoiden, mielenosoitusten, somevihan, ... aikakautena demonien riehunta maailmassa on valtaista ja näkyvää! Raamatun ennustus ...

      Ilm. 12:12

      Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"


      ... pitää nyt paikkansa ja toteutuu meidän ihan kaikkien silmäimme edessä!

      • Anonyymi

        https://docendo.fi/sivu/tuote/harhaanjohtajat/2485629

        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Harhaanjohtajat

        SAATAVILLA MYÖS ÄÄNIKIRJANA
        Raija Pellin kirjassa kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen pastorinsa ruumiin ja yrittivät loitsuilla ja manauksella herättää tätä henkiin tuntitolkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://docendo.fi/sivu/tuote/harhaanjohtajat/2485629

        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Harhaanjohtajat

        SAATAVILLA MYÖS ÄÄNIKIRJANA
        Raija Pellin kirjassa kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen pastorinsa ruumiin ja yrittivät loitsuilla ja manauksella herättää tätä henkiin tuntitolkulla.

        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

        Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

        Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.


        Raija Pellin kirjassa kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen pastorinsa ruumiin ja yrittivät loitsuilla ja manauksella herättää tätä henkiin tuntitolkulla.

        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

        Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.


        Raija Pellin kirjassa kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen pastorinsa ruumiin ja yrittivät loitsuilla ja manauksella herättää tätä henkiin tuntitolkulla.

        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.

        Raija Helena Pelli, kirjan kirjoittaja on suomalainen toimittaja, joka tunnettaneen parhaiten Poliisi-TV:n juontajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raija Helena Pelli, kirjan kirjoittaja on suomalainen toimittaja, joka tunnettaneen parhaiten Poliisi-TV:n juontajana.

        Jotkut kristityt julkaisevat jatkuvasti videoita, joissa ihmiset kuolevat ja joutuvat helvettiin tai kadotukseen? Toisin sanoen kliininen kuolema helvetissä. Kukaan ei sano, että muissakin uskonnoissa on kliinisiä kuoleman kokemuksia, joissa ollaan sekä paratiisissa että helvetissä? Ainut ero on se, että siellä ei ole Jeesusta pelastamassa ihmistä, vaan ainoastaan Allah tai joku Toorasta pelastamassa ihmistä ja "antamassa anteeksi" hänen syntinsä. Eiköhän sen pitäisi olla objektiivisempaa? Esimerkiksi kristityt suhtautuvat subjektiivisesti kuolemanläheisiin kokemuksiin ottamatta huomioon, että samanlaisia kokemuksia esiintyy myös muissa uskonnoissa, mutta "pelastaja" on joku muu. Postaat vain videoita, jotka "puhuvat" kristinuskon puolesta. Mikset myös videoita, jotka puhuvat islamin, juutalaisuuden tai ateismin puolesta. Tai videoita, jotka puhuvat ateismin tai jonkin muun asian puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kristityt julkaisevat jatkuvasti videoita, joissa ihmiset kuolevat ja joutuvat helvettiin tai kadotukseen? Toisin sanoen kliininen kuolema helvetissä. Kukaan ei sano, että muissakin uskonnoissa on kliinisiä kuoleman kokemuksia, joissa ollaan sekä paratiisissa että helvetissä? Ainut ero on se, että siellä ei ole Jeesusta pelastamassa ihmistä, vaan ainoastaan Allah tai joku Toorasta pelastamassa ihmistä ja "antamassa anteeksi" hänen syntinsä. Eiköhän sen pitäisi olla objektiivisempaa? Esimerkiksi kristityt suhtautuvat subjektiivisesti kuolemanläheisiin kokemuksiin ottamatta huomioon, että samanlaisia kokemuksia esiintyy myös muissa uskonnoissa, mutta "pelastaja" on joku muu. Postaat vain videoita, jotka "puhuvat" kristinuskon puolesta. Mikset myös videoita, jotka puhuvat islamin, juutalaisuuden tai ateismin puolesta. Tai videoita, jotka puhuvat ateismin tai jonkin muun asian puolesta?

        Objektiivisuuden vuoksi miksi ette voisi julkaista myös videoita, joissa puhutaan islamin puolesta, videoita, joissa puhutaan juutalaisen uskonnon puolesta, videoita, joissa puhutaan ateismin puolesta. Tai videoita, jotka puhuvat ateismin tai jonkin muun uskonnon puolesta?
        Jos erilaisten uskontojen "pelastajana" on aina jokin muukin, niin kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.

        Kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.
        TOISINAAN ERÄÄT IHMISET KÄÄNTYVÄT KRISTINUSKOSTA ISLAMIIN, KOSKA HEILLÄ ON OLLUT NDE-KOKEMUS. TAI KRISTINUSKOSTA ATEISMIIN. LISÄKSI ON VIDEOITA, JOISSA KRISTITTY ON JÄTTÄNYT KRISTINUSKON KOKONAAN NDE-KOKEMUKSEN VUOKSI.

        Joku ihminen taas tapasi Allahin ja sai syntinsä anteeksi, kun taas toinen tapasi jonkun eri uskontoa edustavan ja sai syntinsä anteeksi. YouTubessa on monia videoita, joissa jotkut kristityt kääntyvät myös islamiin koettuaan kliinisen kuoleman. Kuoleman kokemukset ovat kaikki uskontokohtaisia.


        ENEMMÄN OBJEKTIIVISUUTTA!
        LISÄÄ PUOLUEETTOMUUTTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Objektiivisuuden vuoksi miksi ette voisi julkaista myös videoita, joissa puhutaan islamin puolesta, videoita, joissa puhutaan juutalaisen uskonnon puolesta, videoita, joissa puhutaan ateismin puolesta. Tai videoita, jotka puhuvat ateismin tai jonkin muun uskonnon puolesta?
        Jos erilaisten uskontojen "pelastajana" on aina jokin muukin, niin kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.

        Kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.
        TOISINAAN ERÄÄT IHMISET KÄÄNTYVÄT KRISTINUSKOSTA ISLAMIIN, KOSKA HEILLÄ ON OLLUT NDE-KOKEMUS. TAI KRISTINUSKOSTA ATEISMIIN. LISÄKSI ON VIDEOITA, JOISSA KRISTITTY ON JÄTTÄNYT KRISTINUSKON KOKONAAN NDE-KOKEMUKSEN VUOKSI.

        Joku ihminen taas tapasi Allahin ja sai syntinsä anteeksi, kun taas toinen tapasi jonkun eri uskontoa edustavan ja sai syntinsä anteeksi. YouTubessa on monia videoita, joissa jotkut kristityt kääntyvät myös islamiin koettuaan kliinisen kuoleman. Kuoleman kokemukset ovat kaikki uskontokohtaisia.


        ENEMMÄN OBJEKTIIVISUUTTA!
        LISÄÄ PUOLUEETTOMUUTTA!

        OBJEKTIIVISUUTTA! ENEMMÄN PUOLUEETTOMUUTTA NDE- VIDEOTAPAHTUMIEN JA MUIDEN AIHEIDEN OSALTA.

        SUBJEKTIIVISUUS ON KÄYTTÖKELVOTONTA, JOS MAAILMA HALUTAAN PAKOTTAA "YHTEEN JA AINOAAN JA OIKEAAN" USKONTOON.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OBJEKTIIVISUUTTA! ENEMMÄN PUOLUEETTOMUUTTA NDE- VIDEOTAPAHTUMIEN JA MUIDEN AIHEIDEN OSALTA.

        SUBJEKTIIVISUUS ON KÄYTTÖKELVOTONTA, JOS MAAILMA HALUTAAN PAKOTTAA "YHTEEN JA AINOAAN JA OIKEAAN" USKONTOON.

        Tuttu tilanne: Itäisten uskontojen palstoilla "hyväntahtoiset" helluntailaiset julistavat jatkuvasti, että siellä on demoneja, eli riivaajia, koska kaikki idässä on demonista riivaamista ja siellä voi lukea riivaajista, koska heidän mukaan idän oppit ovat kaikki saatanasta.

        PAKKOKÄÄNNYTTÄMINEN AINOAAN JA OIKEAAN USKONTOON.

        Ymmärrättekö, itseään kristityiksi tituleeraavat, että toimintanne on diktatorista ja henkistä väkivaltaa? Ymmärrättekö, että haluatte riistää ihmiskunnalta kaiken arvokkaimman lahjan - valinnanvapauden?

        Kun muslimi tulee luoksesi miekka kädessään, osaat juosta karkuun. Mutta kun kristitty tulee ja puhuu rakkauden sanoja, kukaan ei voi edes epäillä, että hän on viemässä itsemääräämisoikeutesi ja valinnanvapautesi pois.


        Tukholma-syndrooma

        Ilmeisesti se, mitä on jäljellä muunneltusta kristinuskosta, vaikuttaa Tukholman syndroomalta.
        Ehkä tällä ikuisella helvettiopilla on jotain tekemistä sen kanssa, vaikkakin huonommassa muodossa. Kristittyjen on pakko rakastaa sitä, joka lähettää ihmisiä ikuiseen kidutukseen. Koska jos ei rakasta, se on syy joutua ikuiseen kidutukseen. Mutta entä jos hän jonain päivänä lähettää myös "pelastuneet" ikuiseen kidutukseen? Koska miten voitte luottaa sellaisen sanaan, joka käyttäytyy niin? Kristityn elämä on siis jatkuvaa pelkoa, jopa "taivaassa"

        Mutta entä jos hän jonain päivänä lähettää myös "pelastuneet" ikuiseen kidutukseen? Koska miten voitte luottaa sellaisen sanaan, joka käyttäytyy niin? Kristityn elämä on siis jatkuvaa pelkoa, jopa "taivaassa"


    • ”Anonyymi’ 2024-06-28 14:46:07 Kysyy hyviä kysymyksiä: ”Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?”

      Tällainen tarve on ihmisillä ollut varmaan miljoonia vuosia. Etenkin kun käsitys maailmasta ja sen ilmiöistä on hajanainen ja vähäinen, mutta on siinä muutakin.
      Uskonnon varjolla on varmaan aina ollut tarjolla myös noita ekstaattisia ilmiöitä, sillä niillä on vahva tunteisiin vaikuttava juttu. Eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole, kunhan vain osaa irrottautua siitä ja järkevästi analysoida tapahtunutta.

      Ihmisen mielessä on vielä paljon tutkittavaa. Etenkin isossa porukassa saatamme käyttäytyä tavalla, mitä yksi tai pienemmässä porukassa emme koskaan tekisi. Ryhmä siis tavallaan imee mukaansa, olemme siis siinä mielessä laumaeläimiä.

      Kun ihminen joutuu tilanteeseen, missä on menettänyt toivonsa, mielellään tartutaan mihin oljenkorteen vain. Tätä tilaa sitten ikävä kyllä jotkut röyhkeästi käyttävät hyväkseen.

      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus ja koko Raamattu puhuu hyvin selvästi myös henkimaailmasta, lukisit sieltä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus ja koko Raamattu puhuu hyvin selvästi myös henkimaailmasta, lukisit sieltä,

        Olen lukenut, kiitos vain. Silti ei tarvitse seurustella alvariinsa moisen henkimaailman kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus ja koko Raamattu puhuu hyvin selvästi myös henkimaailmasta, lukisit sieltä,

        Näin on jos Jeesukseen on uskominen niin riivaajat ja demonit ovat elävää elämää, varsinkin tässä ajassa missä tämän pahan henkimaailman seuraukset ovat niin näkyviä mediassa. Samalla tavalla kun tunnemme sähkön vaikutukset niin tämän pahan henkimaailman tämä tuntee nahoissaan tosi näkyvällä ja konkreettisella tavalla.

        Mutta ei tässä vielä kaikki, sillä jos on olemassa pahuuden henkivallat niin on olemassa myös hyvyyden henkivallat ja tätä edustaa Jeesus Kristus. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on jos Jeesukseen on uskominen niin riivaajat ja demonit ovat elävää elämää, varsinkin tässä ajassa missä tämän pahan henkimaailman seuraukset ovat niin näkyviä mediassa. Samalla tavalla kun tunnemme sähkön vaikutukset niin tämän pahan henkimaailman tämä tuntee nahoissaan tosi näkyvällä ja konkreettisella tavalla.

        Mutta ei tässä vielä kaikki, sillä jos on olemassa pahuuden henkivallat niin on olemassa myös hyvyyden henkivallat ja tätä edustaa Jeesus Kristus. Amen

        Luotetaan tässä demoniasiassa myös vain Jeesukseen sillä Hän kumminkin tietää tämän maailmankaikkeuden kokonaisuuden.


    • Anonyymi

      Luterilaisten demoni on lesbo (olinkin jo odottanut noitavainoja alkamista, tulikin demoni). Miten lesboksi muututaan? Ei se enää ole vuosikymmeniin ollut oman seksuaalisuutensa löytämistä. Vaan enemmän miehiin kyllästymistä. Yhden lesbon kanssa keskustelimme (20 vuotta sitten) siitä miesten tasosta ja miten se on romahtanut, kun tämän maailman asiat eivät kiinnosta ketään enää yhtään. Oma aviomieheni kertoi, että häntäkin kiinnosti enää homojen ihmissuhdeongelmat, koska niitä on. Muuten hän yritti pärjätä loppuelämänsä kolmea sanaa käyttämällä. Oli niitä puheliaampiakin miehiä.

      Sitten oli ongelmia puheliaampienkin miesten vaimoilla. Avaruusarkkitehti (mies) ja kansantaiteilija (nainen) olivat täysin eri linjoilla oman kodin sisustamisen suhteen ja naisen piti tyytyä aivan kamalan tasoisiin kompromisseihin. Lesbot eivät sellaiseen koskaan pystyisi edes suostumaan. Avaruusarkkitehti korosti kodin avaraa tunnelmaa, eivätkä mitkään sisustusesineetkään enää sopineet edes omaan kotiin. Samaan aikaan homot olivat innoissaan omasta kotipesästä ja myöhemmin naiset menivät vielä pidemmälle luolakarhu-aatteen kanssa. Miehet eivät enää edes suostu asuttavan kuntoisiin asuntoihin, kun heidän mielestä keittiössäkin aina ruoka oikein haisee. Miehet menivät aivan liian pitkälle.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe