Pippa Laukka paljastaa, mitä mieltä on lihavuuden merkityksestä hyvinvointiin: "Paino on..."

13

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä. Ylipaino on vain yksi riskitekijä. Mitä muita on, joihin voi itse vaikuttaa? Ainakin alkoholi, tupakka ja huumeet. Pippa ei tätä sanonut eikä sano moni muukaan, mutta minä sanon.

    • Anonyymi

      Olen joutunut istuskelemaan odottelemaan ostosten tekijää. Ja muistelemaan omaa lihavuuskauttani, johon työterveyslääkäri puuttui päättäväisellä otteen
      kohonneen verenpaineen ja huonontuneen kunnon vuoksi. Lapsena minä sain paljon liikuntaa maalaiselämässä ja pitkän koulumatkan päivittäisen kulkemisen takia. Luulin, että pysyn hoikkana perimän vuoksi ja liikkumisen vuoksi. Mutta työssänikin liikuin ja lihoin huomaamatta pikkuhiljaa roskaruoan hätäisen ahmimisen takia!
      Ruokahalu säilyi, mutta lomahiihdoissa lapissa huomasin miten paino ja jaksaminen riippui todella liikunnasta ja säännöllisistä ruoka-ajoista ja roskaruoan välttämisestä.
      Nyt olen katsellut odotellessani ostarin ihmisiä ja
      lihavia nuoria ja vanhempiakin lihavia on todella paljon!! Miten ihmiset aikovat elää pitkää elämää kilojensa kanssa? Katselkaapa ja miettlkääpä omaa ikääntymistänne. Ruoka voi olla hyvää ja maittavaa kun syöminen ei ole kokoaikainen elämäntehtävä!
      Maailma kirkastuu ja kaikki on hauskempaa!
      Terveyttä kaikille!

    • Anonyymi

      Onko se jotenkin uusi ja ennen huomaamaton juttu, että ylipaino ja liikalihavuus olisivat ihmisen ainoat ongelmat. Jokainen ymmärtää, ettei. Mutta näkyvin se on eikä ihan hirveän kaunista, vaikkei se pääpointti olekaan. Terveys sen sijaan on.

      • Anonyymi

        Kyllä tupakointikin aika näkyvää on ja haisevaakin. Saastuttaa kaikkien ilman. Tietyin paikoin maankin. Epäsiistiä, kun paikoitellen maa on täynnään tupakantumppeja. Tupakointi on onneksi vähentynyt, juuri kukaan sivistynyt ei enää polta, mutta sivistymättömiä riittää.

        Ja alkoholin käytön seuraukset on hyvin ikävät myös holistin lähipiirille ja ympäristölle. Tämän tietää jokainen, jonka yhteisössä on alkoholisti. Asiaan ei silti puututa alkuunkaan sillä tarmolla kuin lihavuuteen.

        Lihavuuteen on lupa puuttua kenen vain, sitä on lupa ihmetellä ja arvostella ja vihata, mutta asenteet juoppouteen ja tupakointiin on aina suopeat. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tupakointikin aika näkyvää on ja haisevaakin. Saastuttaa kaikkien ilman. Tietyin paikoin maankin. Epäsiistiä, kun paikoitellen maa on täynnään tupakantumppeja. Tupakointi on onneksi vähentynyt, juuri kukaan sivistynyt ei enää polta, mutta sivistymättömiä riittää.

        Ja alkoholin käytön seuraukset on hyvin ikävät myös holistin lähipiirille ja ympäristölle. Tämän tietää jokainen, jonka yhteisössä on alkoholisti. Asiaan ei silti puututa alkuunkaan sillä tarmolla kuin lihavuuteen.

        Lihavuuteen on lupa puuttua kenen vain, sitä on lupa ihmetellä ja arvostella ja vihata, mutta asenteet juoppouteen ja tupakointiin on aina suopeat. Miksi?

        Mitkä "suopeat" ? Höpö-höpö, niitähän on paheksuttu iät ja ajat ja kerrottu niitten haitta- ja epäedullisista terveysvaikutuksista. Lihavuus on se, johon on uskallettu puuttua vasta viime aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä "suopeat" ? Höpö-höpö, niitähän on paheksuttu iät ja ajat ja kerrottu niitten haitta- ja epäedullisista terveysvaikutuksista. Lihavuus on se, johon on uskallettu puuttua vasta viime aikoina.

        Turha kierrellä sitäkin että jos on täysin rahaton on aika kurja elää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tupakointikin aika näkyvää on ja haisevaakin. Saastuttaa kaikkien ilman. Tietyin paikoin maankin. Epäsiistiä, kun paikoitellen maa on täynnään tupakantumppeja. Tupakointi on onneksi vähentynyt, juuri kukaan sivistynyt ei enää polta, mutta sivistymättömiä riittää.

        Ja alkoholin käytön seuraukset on hyvin ikävät myös holistin lähipiirille ja ympäristölle. Tämän tietää jokainen, jonka yhteisössä on alkoholisti. Asiaan ei silti puututa alkuunkaan sillä tarmolla kuin lihavuuteen.

        Lihavuuteen on lupa puuttua kenen vain, sitä on lupa ihmetellä ja arvostella ja vihata, mutta asenteet juoppouteen ja tupakointiin on aina suopeat. Miksi?

        Minun isoäitini eli 95 vuotiaaksi, omassa kodissaa kuoli ja hän alkoi sairastamaan vasta 91 vuotiaana, hän oli aina hieman ylipainoinen , mutta kova liikkumaan ja notkea, ei se pieni ylipaino ainakaan häntä sairastuttanut, minun silmissäni hän ei näyttänyt ylipainoiselta , hänellä oli vyötärö, mutta peppu ja reidet oli tukevat.
        Hän oli täysin raitis ei ollut ikinä juonut viinaa eikä polttanut tupakkia.
        Ei se aina pidä paikkaasi, että ylipainoinen sairastuu, kun muuten hyvät elämäntavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun isoäitini eli 95 vuotiaaksi, omassa kodissaa kuoli ja hän alkoi sairastamaan vasta 91 vuotiaana, hän oli aina hieman ylipainoinen , mutta kova liikkumaan ja notkea, ei se pieni ylipaino ainakaan häntä sairastuttanut, minun silmissäni hän ei näyttänyt ylipainoiselta , hänellä oli vyötärö, mutta peppu ja reidet oli tukevat.
        Hän oli täysin raitis ei ollut ikinä juonut viinaa eikä polttanut tupakkia.
        Ei se aina pidä paikkaasi, että ylipainoinen sairastuu, kun muuten hyvät elämäntavat.

        Pikkuinen pyöreys ja liiallinen ylipaino ovatkin kaksi eri asiaa. Ja viisaammathan sanovatkin, että naisten kannattaisi iäkkäämpinä olla mieluummin hieman pyöreitä. Olikohan se joku hormoniperäinen juttu. Se liiallinen ylipaino estää myös liikunnan, joka on pitkän elämän edellytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kierrellä sitäkin että jos on täysin rahaton on aika kurja elää

        Mihinkähän tämä liittyy? Väärä paikka, väärä sivu, väärä kommentti, väärä väärä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuinen pyöreys ja liiallinen ylipaino ovatkin kaksi eri asiaa. Ja viisaammathan sanovatkin, että naisten kannattaisi iäkkäämpinä olla mieluummin hieman pyöreitä. Olikohan se joku hormoniperäinen juttu. Se liiallinen ylipaino estää myös liikunnan, joka on pitkän elämän edellytys.

        Ei tuossa Laukan ohjelmassa ole kukaan ollut kunnolla ylipainoinen, esim, Palenderin rouva , tai Niemisen Toni, laihoja ihmisiä ja nuo muutkin vain pikkusen pyöreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa Laukan ohjelmassa ole kukaan ollut kunnolla ylipainoinen, esim, Palenderin rouva , tai Niemisen Toni, laihoja ihmisiä ja nuo muutkin vain pikkusen pyöreitä.

        Tupakka, viina ja liikkumattomuus suurempi ongelma, kun pieni ylipaino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa Laukan ohjelmassa ole kukaan ollut kunnolla ylipainoinen, esim, Palenderin rouva , tai Niemisen Toni, laihoja ihmisiä ja nuo muutkin vain pikkusen pyöreitä.

        En ole koskaan katsonut ko. ohjelmia. Pieni pyöreys ja / tai laihuus ei kerro ihmisen terveydestä eikä terveyskäyttäytymisestä yhtään mitään. Käsittääkseni se on se pointti, johon tv-lääkäri ottaa kantaa; onko ruoka oikeaa ravintoa yms.


    • Anonyymi

      syö aamulla kuin ruhtinas ja niin eespäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      118
      2840
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      52
      2184
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      52
      2117
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2064
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      186
      1522
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1429
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1352
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1248
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      1124
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1033
    Aihe