Näillä polttispösilöillä ei ole kaikkein terävimmät kynät penalissa.
Hirveä vaahtoaminen siitä miten paljon uuden sähköauto arvo putoaa ekoina vuosina.
Olisiko sitten hyvä paikka ostaa sellainen käytetty sähköauto jonka arvo on jo romahtanut ja ajaa sillä suurinpiirtein ilmaiseksi?
Nuo polttistyperykset ovat aivan surkeita provoilijoita. Kaikkien uusien autojen kalliimmat kilometrit ajetaan uutena. Niin polttiksen kuin sähköautonkin.
Mitä enemmä eka omistaja ottaa takkiin sitä enemmän toinen omistaja voittaa.
Arvaatteko että ostin käytetyn sähköauton?
Arvonsa täysin pudottaneen sähköauton käytettynä ostanut on todellinen voittaja
28
220
Vastaukset
- Anonyymi
Ei maksa juuri mitään ostaa. Ei maksa juuri mitään ajaa. Eikä tarvitse edes huoltaa kalliilla rahalla.
Käytetyn sähköauton ostaja on voittaja joka- Anonyymi
Osa-alueella.
- Anonyymi
Saattaapi olla, että häpeät kohta kirjoituksiasi palstalla, kun riskit realisoituu ja sähköautosta simahtaa akku, sen arvo nollautuu muutenkin muutamassa vuodessa. Jokainen vuosi vanhentaa sähköautoa 2 vuodella, verrattuna polttikseen, joiden käyttöikä on suomessa keskimäärin 21 vuotta, akkuauto on tiensä päässä 8 - 12 ikäisenä.
- Anonyymi
Sähköauto siinä 5000€ hintaluokassa voi olla todellinen voittaja-arpa, mutta ehkä ei. En tiedä mitkä olisivat pitkävetokertoimet sille, että tuossa olisi 5 vuodeksi autoa ilman vakavaa paristo / latauslaite / ohjainyksikköremppaa.
Mutta jos tuollaisella saisi ajeltua 5 vuotta / 75 000 km, niin olisihan se hyvä sijoitus. - Anonyymi
Arvonsa menettävän auton omistaja se vasta pösilö onkin.
- Anonyymi
Aika harvalla on sellainen auto, joka ei menetä arvoaan.
- Anonyymi
Kahdet renkaat menee kesäs lisää menoja tulee verojen muodossa 20 000 e veroo kiinalaisiin jne
- Anonyymi
sähköauton akun kunnon selvittäminen on paljon helpompaa ja luotevampaa kuin vanhan polttiksen.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/e042f4f7-849e-480d-a30d-9951942026bd
Vanha polttisvoi levöhtää paalauskuntoon milloin tahansa. Akkujen kuluminen on lineearinen ja pitkä prosessi.
Siinähän maksatte törkeitä bensalaskuja. Täysin ome valinta.- Anonyymi
Joo, vanhan Leafin kunnon näkee suoraan mittariston kuntoisuuspalkista.
”Sähköautoileva motoristi” blogissaan avasi hyvin asiaa miten Leafin näyttöä luetaan.
Prosentit ja kilometrimäärät matka-ajossa
12/12 = 100%= 22 kWh = 140 km
11/12 = 85% = 18,7 kWh = 113 km
10/12 = 78,75% =17,3 kWh=105km
9/12 = 72,5% = 16 kWh = < 100km
Palkin osat eivät laske lineaarisesti, vaan ensimmäiset osat merkitsevät suurempaa prosentuaalista pudotusta.
Uutenakaan 24kWh Leafin akkukapasiteetista ei ollut käytössä kuin n. 22kWh.
Jos kuntoisuusnäytöstä on enemmän kuin kolme pykälää poissa, ei autosta enää paljon riemua ole eikä sitä kannata ostaa.
Harmi vain että ainoat yksilöt joihin minulla olisi varaa, ovat juuri niitä huonokuntoisia. Hyväkuntoisista taas pyydetään ikään nähden kohtuuttomia hintoja. - Anonyymi
”Vanha polttisvoi levöhtää paalauskuntoon milloin tahansa. Akkujen kuluminen on lineearinen ja pitkä prosessi.”
Voi sähköautostakin posahtaa joku tehoelektroniikan tai latausjärjestelmän osa, ja korjauslasku on niin suuri ettei muutaman tonnin autoon kannata tehdä.
Toisaalta vanha ja halpa polttis voi toimia edelleen kuin uusi, vanha ja halpa sähkis useinkaan ei. - Anonyymi
Onneksi on diiseli minulla . Polttoainekulut pari tonnia vuodessa kun ajoa tulee vain 25 000 vuodessa . Ei tuolla parilla tonnilla / vuosi paljon sähköauton osaria lyhennetä . Tämä on täysin oma valinta .
- Anonyymi
Tosin niissäkin pitää savun noustua tarkistaa kytkennät, mikään sähkölaite ei hajoa lineaarisesti, kuin poikkeustapauksessa.
- Anonyymi
"Arvonsa menettävän auton omistaja se vasta pösilö onkin.
Arvonsa täysin menettäneen auton ostaja on todellinen voittaja. Saa halvalla auton jonka käyttöarvo on paljon isompi kuin kauppahinta. - Anonyymi
"Arvonsa menettävän auton omistaja se vasta pösilö onkin."
Todellinen pösilö on se joka ei ymmärrä että kaikki autot menettävät kaiken arvonsa noin 15 vuodessa.
Jokainen auto on aina jossain vaiheessa menettemässä arvoaan. Nopeammin tai hitaammin. Mutta joka aamu se pelikottero sun pihassa on arvottomampi kuin eilen.
Minua naurattaa että eniten tästä asiasta keuhkoavat jotkut kolmen tonnin katiskoiden omistajat.
Me uudemilla autoilla javat laitamme rahaa autoihin koska me voimme. Ei vie meidän elämää maalta merelle.- Anonyymi
Joo ootte te kaikki tosi varakkaita. Ihmeen paljon pitää täällä kuitenkin lässyttää jotain euro / km juttuja .
- Anonyymi
Tonnin paska alle! Siinä sitä on ihanaa autoilua vuosikausiksi ;-) Puolet ajasta korjattavana ja toinen tuo häpeän: Enkö parempaan elämässäni pystynyt. Tonnin paska on tonnin paska.
- Anonyymi
Kaikkien elämä ja itsetunto ei ole autosta kiinni. Ajattele, joillakuilla ei ole autoa ollenkaan, eivätkä silti siitä häpeää tunne.
- Anonyymi
Ei tonnin autokaan välttämättä ole puolta ajasta korjattavana. Autoni on vuosimallia 1999 ja kilometrejä mittarissa 440 000. Ei ole paljon tarvinnut korjailla. Startti ja laturi on vaihdettu sekä kytkinvaijeri, joitakin ohjauksen niveliä joskus. Ne ovat normaalia kulumista. Moottori ja vaihteisto eivät ole olleet auki vielä koskaan. Ajan varmasti sillä puoli miljoonaa täyteen, ja sitten luultavasti ostankin sähköauton. Ehkä niitäkin jo muutaman vuoden päästä alkaa saada halvalla. Nyt ei vielä saa, ainakaan sellaisia jotka olisivat kunnossa.
Toisaalta voi olla, ettei sähköhalpiksia koskaan tulekaan.
- Anonyymi
Käytetyn sähköauton ostanut ajaa kaikkein halvimmalla.
- Anonyymi
Ja kaikkein lyhimpiä matkoja🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkein lyhimpiä matkoja🤣
Matkojen pituushan on kiinni siitä mitkä ne tarpeet on.
Ostatko pakettiauton jos kerran vuodessa pitäisi toimittaa enemmän tavaraa kerralla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkein lyhimpiä matkoja🤣
Eipä ole koskaan jäänyt sähköautolla matka kesken. Aina olen päässyt sinne minne olin matkalla.
Lataamista matkan aikana tarvitsen noin 2-3 kertaa vuodessa. Muuten mennään täysin kotilatauksella. Ja muistinko sanoa että se kotilatauksella ajaminen on niin halpaa ettei polttiskuski edes ymmärrä sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkojen pituushan on kiinni siitä mitkä ne tarpeet on.
Ostatko pakettiauton jos kerran vuodessa pitäisi toimittaa enemmän tavaraa kerralla?No sanotaan näin: joku risassa kunnossa oleva Leafikin kävisi työmatkoihini, koska niistä tulee vain 50km per päivä. Kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti tulee pidempiäkin reissuja tehtyä harrastuksen vuoksi, ja kahta autoa ei kannata pitää. Ja kun ei niitä chademo-latausasemiakaan ole todellakaan pitkin tieverkkoa 50km välein.
Veikkaan, että meidän pienempituloisten ajopeleinä tulee olemaan polttomoottoriautot vielä pitkään. Polttoaineiden hinnankorotus on eräänlaista köyhyydestä sakottamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sanotaan näin: joku risassa kunnossa oleva Leafikin kävisi työmatkoihini, koska niistä tulee vain 50km per päivä. Kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti tulee pidempiäkin reissuja tehtyä harrastuksen vuoksi, ja kahta autoa ei kannata pitää. Ja kun ei niitä chademo-latausasemiakaan ole todellakaan pitkin tieverkkoa 50km välein.
Veikkaan, että meidän pienempituloisten ajopeleinä tulee olemaan polttomoottoriautot vielä pitkään. Polttoaineiden hinnankorotus on eräänlaista köyhyydestä sakottamista.Onpa hyvin epärealistinen ajatusmalli että käytettyjen sähköautojen markkinoilla olisi tarjolla vain Leafeja joiden range on 50km.
Elätkö täysin laput silmillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole koskaan jäänyt sähköautolla matka kesken. Aina olen päässyt sinne minne olin matkalla.
Lataamista matkan aikana tarvitsen noin 2-3 kertaa vuodessa. Muuten mennään täysin kotilatauksella. Ja muistinko sanoa että se kotilatauksella ajaminen on niin halpaa ettei polttiskuski edes ymmärrä sitä.Ei minun ajamisen ilmaista tarvitse olla . Rahat riittää hyvin 1 diiselin 2 bensan ja parin veneen polttoainekuluihin .
- Anonyymi
Arvaan , että ostit käytetyn sähköauton . Arvaan myös , että luulet sen nyt pitävän arvonsa paremmin . Arvaan , että olet väärässä luulossa .
- Anonyymi
Sähköauton verokohtelu lähtee kiristymään kuten arvata saattoi:
https://www.is.fi/autot/art-2000010525007.html- Anonyymi
Ei se verotus nyt lähde kiristymään , vaan sähköautojen vuosittaista verotusta on kiristetty jo pari kertaa . Polttisten ei . Ensi vuoden alusta bensa -autoni vuosittainen vero laskee yli 10 % .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592518Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1961601- 1701555
- 791291
Kirkon kuoronjohtajalle varoitus
Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais281005Nyt kun pride on ohi on siks
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;281911Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!
Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal46897Muistatteko itsenne vuonna 1986?
Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t176837- 76792
- 62766