Ketsuppia ja makaronia

Anonyymi-ap

17

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vegaanista ruokaa

• Anonyymi

Koko aikuiselämän ajan saa syödä todella huonoa ruokaa, koska sitä ei mistään valmiiksi saa. Ihmiset jotka ovat niin nuoria että eivät ole vielä aikuisiässä eivät tiedä että mikä koittaa silloin kun alkaa elämään omillaan. Ruoka on todella huonoa eikä se siitä koskaan parane vuosikymmenten kuluessa ja siinä se. Siitä on myös todella paljon vaivaa elämässä. Silloin kun ruoan saa perheestä, on helppoa ja aikuisena on vaikeampaa. Tämän parempaa vaihtoehtoa ei yhteiskunta tai elämä tarjoa eikä sellaista ole olemassa missään.

• Anonyymi

Höpön höpön, kyllä se on itsestä kiinni jos ei viitsi opetella laittamaan kunnon ruokaa. Itse en koskaan ole valmiita ruokia ostanut maksalaatikkoa enempää. Jo koulussa opetettiin kotitaloustunneilla ruuanvalmistusta ja kotona sain myös kokkailla. Valmisruokia en kaupasta osta muuta kuin maksalaatikkoa ja joskus käyn pitsalla. Itse olen ruokani tehnyt. Olin pitkään myös kahvilassa töissä missä oli lounasta tarjolla ja tilausruokaa. Siellä toki söin toisten valmistamaa ruokaa, mutta kokit teki senkin eikä käyttäneet valmisruokia tai edes puolivalmiita. Saamattomuutta on jos ei viitsi opetella itse mitään tekemään, eikä ole ihme jos nuorilla ei rahat riitä kun tilataan kallista valmista sapuskaa suoraan kotiin kun ei jakseta kaupassa käydä ostamassa ruokatarvikkeita. Sitten voidaan yhä huonommin kun kilot lisääntyy roskaruualla eikä viitsitä edes liikuntaa harrastaa pakollista enempää.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpön höpön, kyllä se on itsestä kiinni jos ei viitsi opetella laittamaan kunnon ruokaa. Itse en koskaan ole valmiita ruokia ostanut maksalaatikkoa enempää. Jo koulussa opetettiin kotitaloustunneilla ruuanvalmistusta ja kotona sain myös kokkailla. Valmisruokia en kaupasta osta muuta kuin maksalaatikkoa ja joskus käyn pitsalla. Itse olen ruokani tehnyt. Olin pitkään myös kahvilassa töissä missä oli lounasta tarjolla ja tilausruokaa. Siellä toki söin toisten valmistamaa ruokaa, mutta kokit teki senkin eikä käyttäneet valmisruokia tai edes puolivalmiita. Saamattomuutta on jos ei viitsi opetella itse mitään tekemään, eikä ole ihme jos nuorilla ei rahat riitä kun tilataan kallista valmista sapuskaa suoraan kotiin kun ei jakseta kaupassa käydä ostamassa ruokatarvikkeita. Sitten voidaan yhä huonommin kun kilot lisääntyy roskaruualla eikä viitsitä edes liikuntaa harrastaa pakollista enempää.

Tästä hyvä peukutus. itsellä ei hirveästi 7-8 luokilla kiinnostanut kotitaloustunnit mutta muutama vuosi myöhemmin se jotenkin valkeni. onnellinen ruuanvalmistja varmaan neljännesvuosisadan verran,... ja naiset ja kaverit tykkää.

• Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

Tästä hyvä peukutus. itsellä ei hirveästi 7-8 luokilla kiinnostanut kotitaloustunnit mutta muutama vuosi myöhemmin se jotenkin valkeni. onnellinen ruuanvalmistja varmaan neljännesvuosisadan verran,... ja naiset ja kaverit tykkää.

Kyllä ihmiset voi hakea heseltä. Mutta pitää ymmärtää, että joka päivä ei ole varaa hankkia heseltä. Silloin voi syödä kevyempiä välipaloja, jotka on helppoa hankkia. Kaupassa on monesti alelaari, josta voi hakea. Katsoo sellaisen tuotteen, jonka on oppinut tunnistamaan ja sitten ostaa sen. Jos on uuni laittaa sinne tai mikroon.

• Anonyymi

Kyllä ketsuppi sopii riisinkin kanssa tosi maukkaasti.
      Joku päähänpinttymä ihmisillä että vaan makaronin kanssa.

Paistakaa ne keitetyt makaronit ainakin voissa pannulla ruskean rapeaksi., olen myös riisiä paistanut...voissa.

• Anonyymi

Riisin kanssa lähtisin kokeilemaan tsatsiki tyyppistä ratkaisua. Koska ne ovat kuitenkin niin muovattavissa kirpeiksi ja hieman maitomaisemmiksi tuotteiksi. Jokaisen voidessa tehdä itse oman makunsa mukaisen yrtityksen.

Riisi ei kuitenkaan tuotteen ole läheskään niin haastava kuin makarooni ja ketsuppi ovat. Kaikki riippuu siitä, kuinka hyvin onnistuu ostamaan sellaista riisiä, joka on laadukasta, eikä market bulkkia. Orientaalikaupat jne. voivat olla paikkoja, joissa voi yrittää olla tulematta jymäytetyksi ja hankkia edullisesti jopa useita kilogrammoja erityyppisiä riisejä kaupan bulkin sijaan.

• Anonyymi

Cacaosukrutibeetos

• Anonyymi

Sukurisitäbaasselitätäpersutotalässutipervoti

• Anonyymi

Ketsupilla saa kaurapuurostakin taivaallisen makuista.

• Anonyymi

Ketsuppi on haastava asia. Muistaakseni jossain aiemmassa ketjussa on käsitelty ketsupin eri mahdollisuuksia. On olemassa ainakin chiliketsuppi, valkosipuliketsuppi ja mahdollisesti muitakin ketsuppeja. Joita voi kokeilla, jotta ketsuppiin luontaisesti kuuluva haastellisuus voisi laskea. Yksi vaihtoehto, jos olisi olemassa, voisi olla smoked BBQ ketsuppi, eli tumma savumaku ja vaikkapa BBQ tomaatin maku? Eli ketsupinkin haasteellisuutta olisi mahdollisuus laskea tavallisen kuolevaisen suunmaun mukaiseksi tuotteeksi?
      Makaroineillakin on haasteellisuutensa. Ja mahdollisesti niitenkin olemusta on käsitelty myös aiemmissa viesteissä. Hyvää kesää haasteeellisen aiheen parissa. Vain rohkea voi voittaa omin avuin.

• Anonyymi

Juu on ihan saatanan haastava. Onneksesi osaat sentään nettiä käyttää mistä löytyy neuvoa niin ei tarvitse palata apukouluun

• kestupissa on ,lisäaineta mikä ei oo hyväksi aivokopalle. luotan tomaattisäilykkeisiin ja maustan ne mieleni mukaan vaikka niiden iänikuisten hiilihydraatttipötköjen kanssa.

• Anonyymi

No eikö viinan juonti sitte liuota ja haperoita aivosoluja ???

• Anonyymi

Kaiva vaan perunoita suoraan pellosta, sillä niissä ei ole lisäaineita.

• Anonyymi

Eikös joskus ollut sellaistakin tuotetta kaupan säilykehyllyllä kuin pyree? Onko siitä kertynyt kokemuksia? Joskus aiemminhan sellainen sana pyree oli taikasana, jota viljeltiin. Ja pieni purkki maksoi todella paljon. Sitten tuli ilmakuivatut tomaatit. Ja tietenkin joskus näitä ennen varmaankin 50 -luvulla viimeistään tuli ketsuppimössä sukupolvi, joka pilasi ruokapöydän elintarvikkeet sillä, mikä nykyään tunnetaan ketsuppina. Aiemmat sukupolvet tekivät itse ketsuppinsa, tosin ei tietenkään Suomessa, mutta muualla. Ja sitten se tuli muotiin täälläkin teollisuuskemikaali koktailina.
        Eli ikävää on ollut ketsupin evoluutio siksi teollisuusjätemössöksi, josta ihmiset vielä maksavat ja jota he käyttävät pilaaman terveyttään. On kuitenkin olemassa sinapit, makumajoneesit, jalopenot, pikkelöidyt sipulit, paahdetut sipuli, kaprikset jne.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös joskus ollut sellaistakin tuotetta kaupan säilykehyllyllä kuin pyree? Onko siitä kertynyt kokemuksia? Joskus aiemminhan sellainen sana pyree oli taikasana, jota viljeltiin. Ja pieni purkki maksoi todella paljon. Sitten tuli ilmakuivatut tomaatit. Ja tietenkin joskus näitä ennen varmaankin 50 -luvulla viimeistään tuli ketsuppimössä sukupolvi, joka pilasi ruokapöydän elintarvikkeet sillä, mikä nykyään tunnetaan ketsuppina. Aiemmat sukupolvet tekivät itse ketsuppinsa, tosin ei tietenkään Suomessa, mutta muualla. Ja sitten se tuli muotiin täälläkin teollisuuskemikaali koktailina.
        Eli ikävää on ollut ketsupin evoluutio siksi teollisuusjätemössöksi, josta ihmiset vielä maksavat ja jota he käyttävät pilaaman terveyttään. On kuitenkin olemassa sinapit, makumajoneesit, jalopenot, pikkelöidyt sipulit, paahdetut sipuli, kaprikset jne.

pyree on hyvää maksoi joku 40 senttiä tuubi lidlissä. sopii itse tehtyihin pitsoihin jauhot ja kuivahiivan saa niin halvalla että voi ostaa lisukkeitakin. tarvitaan vaan tehokas uuni . no oma uunini on vähemmä tehokas mikä potuttaa mutta kyllä olen siellä tehny pitsoja. juustoa tomskuja pyreeetä ja itse tehty pitsalätty ei oo vaikeeta. EI OO VAIKEETA. tosiaan tuo hippasen tehoton uuni on varmaan alkuperäinen ja korkeimmillaan tehot nousee 250 vaikka leivonnaisten ja pitsojen paistoon tarvittais lähes 400 astetta.

olen mcgyverit katsonut joskus sata vuotta sitten miksi nykyään ei nuorilla hommat toimi? en puhu työstä tai köyhyydestä vaan siitä että miksi ihmiset ei lue? vois oppiakkin jotain..

putin on on yksi täysin raadollinen psykopuupääkatukgbpoika joka ei oel lukenut..ja lopputulos nähdään rankemman kautta..

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe