Kuinka löytää nuoria kristittyjä ystäviä

Anonyymi-ap

Oon 19v nuori ja ollut noin vuoden uskossa. Kuulun kirkkoon mutta en siellä käy sen rappion vuoksi joten minulla ei ole vakinaista seurakuntayhteyttä. Olen aina ollut melko yksinäinen eikä minulla nykyäänkään ole kuin pari kaveria jotka eivät ole uskossa. Haluaisin löytää ikäisiäni kristittyjä mutta en tiedä missä törmätä heihin. Uusiin seurakuntiin yksin meneminen tuntuu vaikealta minulle.

11

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ainakin voin antaa sen ohjeen, että älä etsi kirkkoa tai seurakuntaa noiden sanojen perinteisessä merkityksessä. Seurakunnan kokous on siellä missä uskovat ovat koolla. Oletan että olet turvannut Jeesuksen kuolemaan synneistäsi ja hänen ylösnousemukseensa pelastuksenasi, ja tunnustat että hän on Herra ja Jumala. Itse rukoilin Jumalalta pitkään että löytäisin seurakunnan johon voisin liittyä. Ihmettelin kun vastausta ei kuulunut. Mutta jossain vaiheessa sain ymmärryksen, että vika oli minun käsityksessäni seurakunnasta. Seurakuntamme on ne uskovat ihmiset jotka ovat osana elämäämme ja tottakai myös kaikki ne, jotka jakavat yhteisen uskomme. Itse olen saanut johtaa elämässäni olevia ihmisiä Kristuksen luokse, ja elämässäni läsnä oleva seurakunta on vähitellen kasvanut. Jumala ei halua että pyrimme pelastumaan minkään perinteisen kirkon tai seurakunnan jäsenyyden kautta, vaan että pelastuisimme turvaamalla Kristukseen.

      Olet osa Kristuksen ruumista ja todellisen seurakunnan jäsen kun sinussa on sama usko kuin mitä Jumalan seurakunnassa on.

      Esimerkki:

      1 Tessalonikalaiskirje 4:14
      "Sillä jos me uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan."

      Ketkä ovat "me"? Seurakunta eli Kristuksen ruumis. Tiedät kuuluvasi tähän seurakuntaan jos uskot "että Jeesus on kuollut ja noussut ylös".

      Galatalaiskirje 1:1-5
      "Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti!"

      Huom! Tässä jälleen puhutaan siitä mihin seurakunnassa uskotaan, eli että Jeesus on noussut kuolleista ja antanut itsensä alttiiksi sen syntien tähden. Sen jäsenet turvaavat Jeesuksen tekoihin sielunsa pelastuksena, eivät mihinkään mitä he itse ovat tehneet.

      Myös Roomalaiskirjeessä tähdennetään tätä lukuisia kertoja:

      Roomalaiskirje 4:25
      "... joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden."

      Roomalaiskirje 5:1
      "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta."

      Mm. näiden jakeiden avulla opit tuntemaan ketkä ovat samassa seurakunnassa. Kannattaa kuitenkin lukea näitä kirjeitä enemmän. Tämä on erittäin tärkeää, koska seurakuntia ja erilaisia lahkoja on niin paljon. Oman seurakunnan löytäminen Raamatusta on oikea tapa lähestyä asiaa. Muusssa tapauksessa etsimme ja päädymme seurakuntaan, jonka perustana ei ole Jumalan sana, vaan mitä todennäköisimmin meidän oman sydämemme halu. Siunausta!

      • Anonyymi

        ....
        Äläkä pelästy sitä miten yksin olet uskosi kanssa. Maailma on paha. On täysin odotettavissa, että Jumalan lapset eivät ole täällä suosiossa. Katso miten esimerkiksi Paavalia kohdeltiin:

        2 Timoteus 4:16-18
        "Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako. Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydellisesti suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta. Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Aamen."

        Mitä sanaa Paavali julisti pakanoille?

        2 Korinttolaiskirje 15:1-4
        "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... "

        Joka uskoo tuon evankeliumin ja pitää siitä kiinni semmoisena kuin se on, pelastuu. Tämä on myös se sanoma, jota kaikki siihen turvaavat, on tavalla tai toiselle lähetetty julistamaan. Paavali ei nähnyt elämällään mitään arvoa ilman että hän palvelisi sillä Jumalaa ja Kristusta:

        Filippiläiskirje 1:22-23
        "Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin. Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi; mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Äläkä pelästy sitä miten yksin olet uskosi kanssa. Maailma on paha. On täysin odotettavissa, että Jumalan lapset eivät ole täällä suosiossa. Katso miten esimerkiksi Paavalia kohdeltiin:

        2 Timoteus 4:16-18
        "Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako. Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydellisesti suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta. Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Aamen."

        Mitä sanaa Paavali julisti pakanoille?

        2 Korinttolaiskirje 15:1-4
        "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... "

        Joka uskoo tuon evankeliumin ja pitää siitä kiinni semmoisena kuin se on, pelastuu. Tämä on myös se sanoma, jota kaikki siihen turvaavat, on tavalla tai toiselle lähetetty julistamaan. Paavali ei nähnyt elämällään mitään arvoa ilman että hän palvelisi sillä Jumalaa ja Kristusta:

        Filippiläiskirje 1:22-23
        "Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin. Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi; mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi."

        ....
        Tuli vieläkin sydämelle tarve jatkaa tästä aiheesta. Yksinäisiä uskovia on nykyisin varmasti todella paljon, ehkä tässä on lohdutusta tai apua. Eli kun minä rukoilin että löytäisin seurakunnan joka opettaa totuutta, niin minä en etsinyt ja löytänyt sitä, vaan Jeesus Kristus toi sen seurakunnan minun luokseni. Hän alkoi rakentaa sitä elämääni siitä lähtien kun uskoon tulin, ja minä tulin osaksi seurakuntaa ja pääsin mukaan sen rakentamiseen. Toisten saaminen uskomaan, ei tapahdu pakottamalla, vaan kun tilaisuus tulee niin kerrot uskostasi. Se ei ole väittelyjen voittamista, vaan sitä, että Jumala antaa oikeat sanat sanottavaksi oikealle henkilölle oikeaan aikaan. Ihmiset kun eivät ole valmiita aidosti uskomaan mitään vastentahtoisesti.

        Efesolaiskirje 4:11-12
        "Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen ..."

        (Tuossa yksi epäsuora mutta selkeä osoitus siitä, että Jeesus on Jumala, kukaan muu kuin Jumala ei ole kaikkia taivaita ylempänä)

        Jumalan armo vaikuttaa jokaisessa joka uskoo, Jeesus itse alkaa elää meissä. Joten ei ole ihme, että seurakunta alkaa rakentua kuin itsestään, kun vain pysymme uskossa.

        Filippiläiskirje 2:13
        "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi."


    • Anonyymi

      Olet tervetullut:

      www.Jeesus-on-Herra.com

    • Anonyymi

      Mene helluntaiseurakunnan nuorten iltaan ja tutustu heihin.

    • Anonyymi

      Kesä on täynnä kristillisiä muorisotapahtumia: Katso netistä.

    • Anonyymi

      Olet laatimassa ystävillesi ehtoja. Taidat etsiä vain kaltaistasi seuraa? Ystävät tulevat jos ovat tullakseen.

      Mitä jos etsisit ystäviä Raamatun siteeraajista? Mitä luulet, olisiko heistä ystäviksesi?

      • Anonyymi

        Halveksuntasi on noteerattu. Jumalan siunausta.


    • Anonyymi

      Upp

    • Anonyymi

      Älä sekaannu uskon lahkoihin.
      Niistä saat vain kyylääjiä ja elämäsi sekoittajia.

    • Anonyymi

      Itse olen 16 v ja reilu vuoden uskossa. Minullakin on kaksi ystävää, jotka eivät ole uskossa. Kannattaa jakaa evankeliumi heille jos et ole vielä. needgod.net on hyvä nettisivu, joka oli minulle hyödyllinen kun jaoin heille evankeliumia. Heillä on myös samanniminen Youtube-kanava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe