Miksi sähköautoja voi ladata sisällä lämpimässä, mutta fossiilin tankkaus pitää tehdä lumituiskussa?

Anonyymi-ap

Sähköauton lataaminen ei edes vaadi samanlaista auton vieressä seisomista vaan se tapahtuu itsestään.

On se vaan talvella v-mäistä seistä tuiskussa ja tuulessa tankkaamassa näpit jäässä.

Onko joku määräys mikä estää tankkaamisen sisätiloissa?

20

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tankkasin äsken 98 bensaa tankillisen. Ei ollut lumituiskua vaan kesäinen keli. Kesti muutaman minuutin ja pääsin liikkeelle. Teslaukko jäi odottamaan puoleksi tunniksi huoltoasemalle. Minä pääsin heti liikkeelle ja pääsen tuolla tankillisella monta kertaa pitemmälle kuin teslaukko. Teslaukko joutuu pian taas latailemaan puolituntisia.

      • Anonyymi

        Se teslaukko oli ajanut ennen laturille tuloaan jo liki viisi tuntia, joten puolen tunnin kusi; - ja kahvitauko tuossa vaiheessa on hyvä pitää kaikkien tiellä liikkujien.


    • Anonyymi

      "Minä pääsin heti liikkeelle ja pääsen tuolla tankillisella monta kertaa pitemmälle kuin teslaukko"
      Tyhmin postaus ikinä. Milloin ikinä kenenkään elämän huippukohta on ollut päästä autolla yhdellä tankkauksella mahdolisimman pitkälle?

      Me normaalit ihmise ajamma ne ajot jotka tarvitaan elämiseen. Ei meillä ol aikaae aikaa eikä mielenkiintoa sinkoilla pitkin suomenmaata testaamassa auton rangea.

      • Anonyymi

        Minä pääsen tankillisella noin 1000 km. Ei minun yhdellä istumalla tarvitse ikinä tuota matkaa ajaa, olisiko n. 200 km pisin matka minkä ikinä olen ajanut yhteen soittoon, mutta pitkä range on mukavuutta. Ei tarvitse tankata kuin kerran kuukaudessa minun ajoillani.


    • Anonyymi

      On se varmaan kiva kuitenkin ajaa sähköautolla pipo korvilla ja pilkkihaalarit päällä sen max 200 km mitä pystyy pakkasella ennen kuin joutuu pihalle lataamaan.

      • Anonyymi

        En mä tyhmä ole.


        Sun äitis häpee sua.


      • Anonyymi

        Mix pitää olla pipo korvilla ja pilkkihaalari päällä?


    • Anonyymi

      Ei polttomoottoriautoa tarvitse lumituiskussa tankata. Eilen otin tankin täyteen, 23 astetta lämmintä varjossa eikä lunta tuiskannut yhtään. Missä sinä näet lumituiskussa tankkaajia, harhoissasi kenties? Pitäisiköhän sinun tarkistuttaa lääkityksesi?
      Ja muuten, ei fossiileja tankata. Fossiili on vähintään 10 000 vuotta sitten eläneen eliön jäännös. Öljy on fossiilista alkuperää, mutta polttomoottoriauto ei.

      • Anonyymi

        Polttomoottoriauto = fossiili, eli menneisyyden ilmiö


    • Anonyymi

      Auton ollessa yön latauksessa ja jos omistajalle ei tule uni, niin voi miettiä paljonko sen auton arvo laskee yön aikana, 50 euroa vai enemmän.

      • Anonyymi

        " voi miettiä paljonko sen auton arvo laskee yön aikana, 50 euroa vai enemmän."

        Kaikkien käyttöautjen arvo putoaa nollaan 15 vuoden aikana. Täysin käyttövoimasta riippumatta.

        Täyttä typeryyttä änkyttää että vai sähköautojen arvo putoaa. Jokainen täysjärkinen tietää että samalla tavalla polttiksesta tulee arvotonta paalauskamaa 15 vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " voi miettiä paljonko sen auton arvo laskee yön aikana, 50 euroa vai enemmän."

        Kaikkien käyttöautjen arvo putoaa nollaan 15 vuoden aikana. Täysin käyttövoimasta riippumatta.

        Täyttä typeryyttä änkyttää että vai sähköautojen arvo putoaa. Jokainen täysjärkinen tietää että samalla tavalla polttiksesta tulee arvotonta paalauskamaa 15 vuodessa.

        Hmm...Nettiautossa lähes 23000kpl yli 15 vuotta vanhoja autoja myynnissä ja arvo kaikissa yli 0 :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " voi miettiä paljonko sen auton arvo laskee yön aikana, 50 euroa vai enemmän."

        Kaikkien käyttöautjen arvo putoaa nollaan 15 vuoden aikana. Täysin käyttövoimasta riippumatta.

        Täyttä typeryyttä änkyttää että vai sähköautojen arvo putoaa. Jokainen täysjärkinen tietää että samalla tavalla polttiksesta tulee arvotonta paalauskamaa 15 vuodessa.

        Eräiden uusien autojen arvo putoaa lähes 0,1 % vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " voi miettiä paljonko sen auton arvo laskee yön aikana, 50 euroa vai enemmän."

        Kaikkien käyttöautjen arvo putoaa nollaan 15 vuoden aikana. Täysin käyttövoimasta riippumatta.

        Täyttä typeryyttä änkyttää että vai sähköautojen arvo putoaa. Jokainen täysjärkinen tietää että samalla tavalla polttiksesta tulee arvotonta paalauskamaa 15 vuodessa.

        Suomessa keskimääräinen autojen romutusikä on noin 23 vuotta, joten ei autoja paalata 15 vuotta vanhana. Ja siis puolella autoista ajetaan enemmän kuin 23 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...Nettiautossa lähes 23000kpl yli 15 vuotta vanhoja autoja myynnissä ja arvo kaikissa yli 0 :-)

        Saahan niistä pyytää vaikka mitä, ja kaikille romuillekin löytyy joku ostaja. Minua nuo eivät kiinnosta, enkä aio ostaa yli 3-vuotiasta autoa. Siinä iässä on niiden hinta liki puolittunut, ja vähän ajettuja löytyy. Pois olen nuo myynyt ennen kymmenen vuoden ikää. Muutaman tonnin niistä saa vaihdossa, kympin maksimissaan. Vielä ei ole kohdalle osunut sellaista, jossa olisi ollut huoltoja suurempaa remppaa tuolla välillä.


    • Anonyymi

      "Ei polttomoottoriautoa tarvitse lumituiskussa tankata.

      Palataan tähän tammikuussa. Olen satavarma että olet siihen mennessä joutunut seisoskelemaan bensiksellä kylmässä haiseva letku kädessä ja maksanut itsesi kipeäksi kaikenmaailman veroja fossiilisella ajamisesta.

      Sähköautolla ajava nukkuu ruususen unta kun auto latautuu halvalla kotipihassa.

      • Anonyymi

        Siellä se reissun aikanakin kotipihalla lataantuu, koska sähköautoilija on lähtenyt talvella junalla tai bussilla reissuun. Ettei pakkasella tarvitse sadan kilsan välein pysähtyä lataamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä se reissun aikanakin kotipihalla lataantuu, koska sähköautoilija on lähtenyt talvella junalla tai bussilla reissuun. Ettei pakkasella tarvitse sadan kilsan välein pysähtyä lataamaan.

        Pitkät matkat lennän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkät matkat lennän.

        Siinä kuluu fossiilista, hyi hyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kuluu fossiilista, hyi hyi.

        Ei kiinnosta pätkääkään. Ajan sähköautolla pelkästään sen takia että siinä on törkeän paljon vääntöä ja ajaminen on lähes ilmaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      296
      2456
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1143
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      78
      1090
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      898
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      819
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    8. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      704
    9. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      65
      703
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      699
    Aihe