Vieraslajit kitkettävä

Anonyymi-ap

Vieraslaji saapuu pyytämättä ja yllättäen. Se leviää ja lisääntyy hallitsemattomasti, kunnes on levinnyt niin laajalle, että jättää alleen paikalliset lajit. Suomessa eritoten etelässä ongelma on jo suuri. Käykää talkoisiin lupiinien poistamiseksi.

https://yle.fi/a/74-20095431

22

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika rasistista lupiineja kohtaan, surullista, että toiset saavat tulla ja toiset ei, mitä sanoo kansainväliset sopimukset?😪

• Anonyymi

Paavi vois järjestää. Koskenkorvan koulun tontilla nähty lupiineja.

• Anonyymi

Oot sä kyllä hurja!!!

• Anonyymi

Helpoin ja kustannustehokkain keino haitallisten vieraslajien leviämisen estämiseksi ja haittojen vähentämiseksi on ennakointi ja ennaltaehkäisy.

Haitallisten vieraslajien torjunnassa keskeistä on, että haitallisen vieraslajin esiintyminen havaitaan mahdollisimman varhain, ennen kuin se on ehtinyt levitä laajalle alueelle. Näin torjunta on helpoiten toteutettavissa ja haitat jäävät vähäisiksi. Ilmoita aina havaintosi haitallisista vieraslajeista.

Kun haitallinen vieraslaji on jo päässyt leviämään ja/tai aiheuttaa harmia, on olemassa monenlaisia mekaanisia, kemiallisia ja biologisia keinoja vieraslajien aiheuttamien haittavaikutusten torjumiseksi ja vieraslajin hävittämiseksi.

Suosittelen kaasuttamista.

• Anonyymi

Höyryttäminen on ympäristöystävällistä, vihreätkin tykkää.

• Anonyymi

Kyllä yksi pahimmista lajeista on nämä molo-persut. Onneksi kannatus heidän asiostaan hiipuu koko puolueelta.

• Anonyymi

Suussas sulla on molo. Melko nolo.

• Anonyymi

Petturipersut pitäs kitkeä suomesta pois.

• Anonyymi

Persut ei ole pettäneet yhtään vaalilupausta. Toisin on punaviherkepuilla. He pettivät jokaisen keskustaa äänestäneen jättämällä tyhjän paperin ja loikkimalla punikkien seuraan oppositioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut ei ole pettäneet yhtään vaalilupausta. Toisin on punaviherkepuilla. He pettivät jokaisen keskustaa äänestäneen jättämällä tyhjän paperin ja loikkimalla punikkien seuraan oppositioon.

Perut nimenomaan on pettäneet kaikki vaalilupaukset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää lääkitystä. Meissä keskustalaisissa on voimaa

• Anonyymi

Niitä on itse kannettu puutarhoihin. Istutettu varta vasten. OMA MOKA jos tontti jää hoitamatta. Laiskat vinkuu.

• Anonyymi

Rajat kiinni vieraslajeilta, oli ne sitten mitä tahansa.👊

• Anonyymi

Vieras ötökkä voi tulla matkalaukussakin.

• Anonyymi

Ja etanat voi karaata ravintolan keittiöstä.

• Anonyymi

Huolestuttavaa on, että vieraslajeja on jo pesiytynyt Eduskuntaan sekä yhteiskunnan korkeisiin virkoihin. Vihervasemminston sinisilmäisyys on tämän kaiken takana.

• Anonyymi

Vieraslajit on myös loiseläjiä.

• Anonyymi

Samoin persut, kaiken aikaa juostaan pussihousujen kanssa kilpaa sossussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin persut, kaiken aikaa juostaan pussihousujen kanssa kilpaa sossussa.

Toi oli rasismia pussihousuja kohtaan.

• Anonyymi

Sosiaalidemokraateista voisi aloittaa tervehdyttämistoimet. Kitkekää jokainen sosialistiloinen ja hävittäkää se.

• Anonyymi

Harakka ensimmäisenä.

• Anonyymi

Putinistikeput farmarimessuilla

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe