Hellepäivän kryptistä asiaa - Paavalistako? 26.6.2024

Anonyymi-ap

Hellepäivän kryptistä (?) siesta-asiaa – apostoli Paavalista? (26.6.2024)


INTROA

Oliko apostoli Paavali KAIKKEA sitä sorttimenttia, jota tällä S24 hell-palstalla on tarjoiltu kuin jotakin exsta-menua? Päivästä ja viikosta toiseen. Yhden-Parin-Jakeen-Huijaus-Oppeja!
Joiden sisältö (äärimmillään) naurattaa. Kuten tällainen performanssi: Näin.

• Anonyymi 2024-06-07 12:38:34
"Paavali kulki lähetysmatkoilla lampaiden keritsimet mukana ja ajoi naisilta karvat pois, jos naiset eivät alistuneet hänelle ja olleet hiljaa ja totelleet miestä pukeutuen burkaan ja huntuun."

Tälle aloitukselle sopii otsikoksi:

1) ”Fiktio-Paavali”?- Nyrkkeilijä, miekkailija, (hiusten-) keritsijä- mikä?
-------------------------------------------------------------------------------------

Tällä S24 hell-palstalla on ollut todettavissa jo 2-3 vuotta sellainen kiihkoisa yritys, jonka avulla on koetettu kuin ”restauroida” UT:n apostoli Paavalia 2000-luvun – anti-Paavaliksi?

Tämän eksytysopin juuret ja aloitus näkyvät vuosien takaa olleissa Aloituksissa, joiden ”oppi-isä” oli ja on nimimerkki ”henki”. Samat satu-säkeet ovat loistaneet muin mainospätkät. Viime aikoina.
Tällä palstalla. Mutta? Ilman nimimerkkiä. Sama ”ääni kellossa”. Sama haisu teksteissä. . .

Hän aloitti tämän traagisen-koomisen keissisarjan, jonka ”tuotteena” on nyt monivärinen ”Fiktio-Paavali! Tämä ”Satu-Setien-Secred-Paavali” on siis ihan TOINEN juttu, kuin se todellinen ja totinen apostoli Paavali, jonka UT:n kirjoitukset meille osoittavat! Nyt analyysiä ja vertailua!


2) ”Fiktio-apostolin” moni-toimisuus?
--------------------------------------------------------------
Tämä ”Fiktio-Paavali” (= siis villien mielikuvien ja valhenäkyjen!) apostoli olikin varsinainen moni-toimi-mies! Mutta, jokainen jolla järkikulta normaalisti toimii! - kysyy - että miten tämä ”Fktio-Paavali” ehti sitä KAIKKEA (?) mitä on puskettu teksteinä tällä palstalla? Tämä mielikuvituspaavali – kun… oli
1. nyrkkeilijä?
2. miekkailija?
3. roomalaisen tappoporukan ykkösmies?
4. seurakuntien hajottaja?
5. tappoi juutalaisia ja kristittyjä?
6. hallitsi naisten hiusten kynimisen - lampaiden keritsimillä?

( Tämä em luettelo on vain murto-osa niistä väitteistä, joita on tuotu!)

Koska normaali ymmärryskykykin todistaa, että kaikkea tuota joka listalla lukee ei kukaan ihminen olisi kyennyt ja ehtinyt toimittaa! Eikä toimittanut. Eikä Jeesuksen apostolilla Paavalilla ollit MITÄÄN tekemistä noiden väitteiden tekemisten kanssa! Kiitos olkoon Jumalan!

Mutta? Mielikuvituksissa, varsinkin patologisessa tasossa, ja varsinkin paholaisen valhehengissä? Sellaisissa harhoissa on syntynyt ja syntyy mitä kummallisimpia tuotteita! .:))

Aloitus jatkuu

12

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Hellepäivän siesta-asiaa Paavalista - 26.6.2024

      2) Nyrkkeilijä-hahmo?
      _________________________


      Aloittakaamme katsaus ”fiktio-apostolista” sen sanan tiimoilta; väitteestä, että Paavali oli (muka ”nyrkkeilijä” ? Tätä fiktio-infoa on koetettu selittää niinkin, että siihen aikaan ei käytetty nyrkkeilyhanskoja. Ja? Siksi nyrkkeilyllä oli tarkoitus TAPPAA vastustaja. Ja sellainen (muka) Paavali oli? Nyrkeillä tappaja…. (Niin on tällä palstalla usein kirjoitettu!)


      Niin miten ihmeessä hän olisi tuo kaiken ehtinyt? No, ei ehtinytkään. Koska Oikea apostoli Paavali ei tuollaisia toimittanut!

      Se oli ”fiktio-hahmo”… Oli mukana pistomiekka, nyrkit, lampaiden keritsimet, ja vaikka mitkä apuvälineet! Sillä ”fiktio-tyypillä”. . . Mielikuvissa ja mentaalitason ongelmissa voi nähdä melkein mitä vain? Mutta toimivassa realiteettistatuksen olotilassa - ei kaikkia unia, näkyjä ja visioita voi pitää ”totena”!
      Nyt tähän ”nyrkkeilyasiaan”!

      3) Mihin UT:n tekstiin perustuu väite ”nyrkeillä-tappaja-Paavalista”?
      --------------------------------------------------------------------------------

      Anonyymi 2024-06-19 19:23:34
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.” 1. Kor. 9:26

      Tuo yksi ja ainoa UT:n jae. Mutta mikä oli ja on konteksti asiassa? Tämä.

      1 KOr 9: 24-27. KR1938

      • ” Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.!

      • ”Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.”

      • ” Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      - vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. ” ( 1 Kor 9:24-27, KR38)

      1. Kor 9:24-27, KR92
      • ”Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! ”
      • ”Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman.
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Aloitus jatkuu

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Hellepäivän siesta-asiaa Paavalista (26.6.2024)


      4) Synteesiä ja analyysi em:n käännösten sisällöstä?
      ----------------------------------------------------------------------

      Kokonaisuus tekstisisällössä on se, että Paavali VERTAA uskovaisen vaellusta sen ajan kilpaurheiluun! Kyseessä kun oli antiikin aika, jossa juuri kreikkalaiset olivat etunenän porukkaa! Näin. (Wikipedia)

      Paavali käytti vertauskuvaa, samoin kuin Jeesus käytti juutalaisille vertauksia.

      • Olympian kisat (m.kreik. ὁ Ὀλυμπικός ἀγών, ho Olympikos agōn tai ἡ Ὀλυμπιάς, hē Olympias)[2] eli ”antiikin olympialaiset” olivat antiikin kreikkalaiset Zeus-jumalan kunniaksi järjestetyt urheilukilpailut. Ne järjestettiin Olympian pyhäkköalueella Eliin maakunnassa Peloponnesoksen luoteisosassa, ja ne olivat merkittävimmät panhelleenisistä kisoista. Ensimmäiset tunnetut kisat järjestettiin vuonna 776 eaa. ja kisat jatkuivat ainakin vuoteen 393 jaa. saakka.[3][4][5] Kisoja järjestettiin näin yli tuhannen vuoden ajan, yhteensä lähemmäs 300 kertaa.


      • Kisojen urheilulajeihin kuuluivat muun muassa sekä muut juoksulajit, vaunukilpa-ajot ja muut hevosurheilulajit, pituushyppy, keihään- ja kiekonheitto, paini, nyrkkeily sekä pankrationstadionjuoksu. Kisojen keskeisimmät tapahtumapaikat olivat Olympian stadion ja Hippodromi. Kisoihin osallistui suuri joukko ihmisiä koko kreikkalaisesta maailmasta.[3][5]
      Kun Paavali kirjoitti koronttolaisille, oli selvää että JOKAINEN kreikkalainen tunsi ja tiesi sitä Olympian kisat sisälsi.

      Tällä esimerkillä Paavali pyrki kannustamaan uskovia, että he samalla innokkuudella, jolla ”maalliset kilpailijat” panivat peliin kaiken, voittaakseen palkinnon. - Että uskovatkin ”juosisivat taivaan kilparadalla” saavuttakseen ”voittopalkinnon” , katoamattoman seppeleen” . ( 1 Kor 9:2426)

      Siitä Paavalin vertauksessa oli kysymys! Konteksti sen selvästi osoittaa, ymmärrettävästi.

      Aloitus jatkuu

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Hellepäivän siesta-asiaa – kryptisiä seikkoja apostoli Paavalista? (26.6.2024)


      5) Mistä ihmeestä tuo väite ”nyrkkeilijä-Paavalista” on peräisin?
      ________________________________________________________________________

      Kun vertaa erilaisia käännöksiä (1 Kor 9:24-27) vain yhdessä versiossa on sana ”nyrkkeily”. KR 1982.

      Olympian kisojen lajivalikoima oli laaja:
      juoksulajit, vaunukilpa-ajot ja muut hevosurheilulajit, pituushyppy, keihään- ja kiekonheitto, paini, nyrkkeily sekä pankrationstadionjuoksu.

      Tässä
      A) suomalaisen KR 1938,
      B) KJV:n, 1789
      C Aramea-Raamatun ja
      D) ruotsalaisen 1917

      Käännösversioita.


      A) KR 1938, 1 Kor 9:24-27
      • ” Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.”

      • ”Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.”

      • ” Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      - vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. ” ( 1 Kor 9:24-27, KR38)


      B) KJV 1789 – 1 Kor 9:25-27
      • ”Ja jokainen, joka pyrkii mestaruuteen, on maltillinen kaikessa. Nyt he tekevät sen saadakseen turmeltuvan kruunun; mutta me olemme lahjomattomia.
      9:26
      • ” Minä siis juoksen niin, en niin epävarmana; joten taistele minä, en niinkuin ilmaa lyö: ”
      • ” Mutta minä pysyn ruumiini alla ja alan sitä alamaiseksi, etten minä itse joutuisi syrjäytymään, kun olen saarnannut muille.”
      C) Aramea- raamattu, 1 Kor 9: 25-27
      • ” Mutta kaikki ihmiset, jotka ponnistellen tekevät, hillitsevät kaikessa mielensä, ja nämä juoksevat, että saisivat kruunun, joka on turmeltuva, mutta me turmeltumattoman.
      • ” Sen tähden, minä en juokse siten niin kuin en mitään tietäisi, enkä taistele siten kuin hän, joka ilmaa vastaan taistelee.
      • (Kreikassa nyrkkeily, jonka mukaan RK menee. Arameassa samoin, mutta ehkä ennemmin painimatsi. Urheilusta, näytösluontoisesta, kyse joka tapauksessa.)

      • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena, etten minä, joka olen toisille julistanut, olisi olemuksessani hylätty.”


      D) Ruotsi 1917. 1 Kor 9:24-27

      • ”I veten ju, att fastän de som löpa på tävlingsbanan allasammans löpa, så vinner allenast en segerlönen. Löpen såsom denne, för att I mån vinna lönen.”
      • ” Men alla som vilja deltaga i en sådan tävlan pålägga sig återhållsamhet i alla stycken: dessa för att vinna en förgänglig segerkrans, men vi för att vinna en oförgänglig.”
      • ”Jag för min del löper alltså icke såsom gällde det ett ovisst mål; jag kämpar icke likasom en man som hugger i vädret.”
      • ”Fastmer tuktar jag min kropp och kuvar den, för att jag icke, när jag predikar för andra, själv skall komma till korta vid provet.”
      ------------------------
      • ”Tiedät, että vaikka kaikki kilparadalla juoksevat juoksevat, vain yksi voittaa voiton palkinnon. Tämän kaltaisia kilpailuja, jotta voit voittaa palkan, jos mahdollista.”

      • ”Mutta kaikki, jotka haluavat osallistua sellaiseen kilpailuun, asettavat pidättyväisyyttä kaikissa suhteissa: nämä voittaaksemme katoamattoman voiton kruunun, mutta me voittaaksemme katoamattoman.”

      • ”En siis omalta osaltani juokse kuten epävarman tavoitteen kohdalla; En taistele kuin mies, joka pilkkoo säätä.”

      • 9:27 Sen sijaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen, jotta en itse jää koetuksella saarnaamaan.

      Aloitus jatkuu…

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Hellepäivän siesta-asiaa – kryptisiä seikkoja apostoli Paavalista? (26.6.2024)


      YHTEENVETOA

      Kokonaisuus, konteksti ( 1 Kor 9:24-24) osoittaa selvästi, että Paavali kirjoitti VERTAUKSEN avulla korinttolaisille.
      - Että nämä taivastiellä toimisivat kuin ”kilparadalla”!
      - Että he taivastiellä saavuttaisivat siis ”katomattoman seppeleen”, voittopalkinnon. Ikuisen elämän!

      Nyrkkeily?

      Sellainen sana ei esiinnyt em:n käännösten A-D sisällöissä.

      Eikä siinäkään käännöksessä (KR1992) jossa sana ”nyrkkeily” esiintyy?
      - Siinäkään ei ole mainintaa, että ”Paavali olisi nyrkkeilyn avulla tappanut” ihmisiä! Ei todellakaan!

      Kutta absurdi on tämä lause: ( 1 Kor 9:27, KR 92)
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”

      Kuuluuko se "nyrkkeilyn" lajiin? Että ”nyrkkeilijä” nyrkkeilisi”itseään vasten”? Kohdistaisi iskuja omaan kroppaansa? Ilman hanskoja? Siihen aikaan? Mustelmiahan siinä tulisi?



      MUTTA?
      - Tuolla metaforalla, vertauksella Paavali tietysti tarkoitti, että hän pitää ruumiinsa (kehonsa) kurissa:
      • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena”. (Aramea-raamattu 1 Kor 9:27)

      Nyrkkejä Paavali tuskin itseensä käytti? Mutta hän kyllä paastosi, ja sitten oli se säädetty kurituskin. 2 Kor 12:7-11.

    • Anonyymi

      Joo! On niitä ollut nyrkkeilijöitä jotka ovat itseäänkin is.keneet. Mutta vahingossa!


      Itseään kasvoihin iskenyt nyrkkeilijä haluaa Klitshkoa vastaan - katso hauska video!

      Englantilainen Tyson Fury on yksi ammattinyrkkeilyn raskaan sarjan kuumimmista nimistä. Kauas on menty niistä ajoista, jolloin hän iski kehässä paitsi vastustajaansa, myös vahingossa itseään.....


      vai niin?

    • Anonyymi

      Joo.

      Paavali selvästi vertasi kilpaurheilua
      siihen että Jumalan kilparadalla tulee kilvoitella voittoa kohti.

    • Anonyymi

      Filippi 3:13-20

      3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,

      3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

      3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

      3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

      3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.

      3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;

      3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

      3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,


      Hebrealaiskirje: 12

      12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo,
      - ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

      12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

      12:3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

    • Anonyymi

      Paavali ei ollut mink''n sortin nyrkkeilijä! Saati Olympia-tason sellainen.
      Ei siis nyrkkeillyt tappaakseen ihmisiä.

      Se on UT:n selkeä sisältö.

      Mutta toki pirun raamatusta, taikka mustasta mielikuvaeepoksesta, voi nousta sata ja tuhat satua!

      Niitä ei noteerata totena!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kovasti ne valhepukarit yrittää jankuttaa noita muutamia lauseita.

      Mutta KAIKKI jo näkevät mikä vihamissio se on!!!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valheet "nyrkeillä tappaj" Paavalista ovat jo aivan epätoivosta ruikutusta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe