1,25 kilovoltin jännite ja 3 kiloampeerin virta takaavat, että latausteho ei ole kuin autosta kiinni. 💪🏻
Uudet sähköautot tukevat yhä suurempia lataustehoja. 100 kilometrin matkaan tarvittava sähkö latautuu MCS-laturin maksimiteholla 19 sekunnissa. 500 kilometrin matkaa varten pitää ladata 1,5 minuuttia.
Megawatt Charging System (MCS) tuo 3,75 megawatin lataustehon. 19 sekunnissa 100 km ajomatkaa!
24
232
Vastaukset
- Anonyymi
Jokohan tuota on uskallettu kokeilla oikeassa autossa, kaukosäätimellä panssarilasin takaa kuivalla säällä?
- Anonyymi
Nuo on tarkoitettu korkeintaan isoilla akuilla varustettujen rekkojen lataamiseen ja niillekin tuo on yleensä liikaa. Tuollainen teho käräyttäisi normaalin sähköauton hetkessä käyttökelvottomaksi. Jopa 500 kW olisi liikaa sähköautolle ja sekin tuhoaisi aika nopeasti akun.
- Anonyymi
Ja luultavasti tuolla asemalla ei edes pystytä lataamaan henkilöautoja, koska rekoilla on näitä megawattiluokan latauksia varten oma liitäntästandardi.
- Anonyymi
Li Megan latausteho on 500 kW ja Nio ET9:n 600 kW. Nämä ovat kuulkaas henkilöautoja ja niitä saa kaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Li Megan latausteho on 500 kW ja Nio ET9:n 600 kW. Nämä ovat kuulkaas henkilöautoja ja niitä saa kaupasta.
Todellisuudessa kumpikaan ei yllä noihin lukemiin. Ihan ihanteellisissa olosuhteissa latausnopeus voi olla sekuntien ajan lähelle noita, mutta ei sitä kauempaa. Jos lataus menisi tuota vauhtia minuuttia kauempaa niin akku tuhoutuu nopeasti. Nio ET9:nkin keskimääräinen latausnopeus on alle 150 kW vaikka laturi mihin tahansa yltäisi. Itse asiassa usein keskimääräinen latausnopeus on alle 100 kW.
Edelleenkin fakta on, että tuollaisilla nopeuksilla henkilöauton akku olisi tuhottu nopeasti. Siihen ei montaa tuollaista pikalatausta tarvittaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa kumpikaan ei yllä noihin lukemiin. Ihan ihanteellisissa olosuhteissa latausnopeus voi olla sekuntien ajan lähelle noita, mutta ei sitä kauempaa. Jos lataus menisi tuota vauhtia minuuttia kauempaa niin akku tuhoutuu nopeasti. Nio ET9:nkin keskimääräinen latausnopeus on alle 150 kW vaikka laturi mihin tahansa yltäisi. Itse asiassa usein keskimääräinen latausnopeus on alle 100 kW.
Edelleenkin fakta on, että tuollaisilla nopeuksilla henkilöauton akku olisi tuhottu nopeasti. Siihen ei montaa tuollaista pikalatausta tarvittaisi.Ylipäätään mitä enemmän ja mitä nopeammin pikalataa sähköautoa niin sitä nopeammin akku kuluu. Ja latausnopeus riippuu akun koosta ja pientä akkua ei ikinä voida ladata yhtä tehokkaasti kuin isoa akkua. Esimerkiksi 50 kWh akun latausteho on noin puolet 100 kWh akun lataustehosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Li Megan latausteho on 500 kW ja Nio ET9:n 600 kW. Nämä ovat kuulkaas henkilöautoja ja niitä saa kaupasta.
Ja on muutenkin ihan sama mitä henkilöautojen latausnopeudet ovat, koska näitä latureita ei henkilöautot edes voi käyttää. Näissä on eri liitäntä kuin henkilöautoissa.
- Anonyymi
Höpö höpö. Auton latausnopeuteen ei vaikuta pelkästään saatavissa oleva latausteho, vaan pääasiassa auton oman laturin kyky ottaa sitä tehoa vastaan. Auto säätää latausta, ei latauspömpeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Auton latausnopeuteen ei vaikuta pelkästään saatavissa oleva latausteho, vaan pääasiassa auton oman laturin kyky ottaa sitä tehoa vastaan. Auto säätää latausta, ei latauspömpeli.
Rautalangasta väänneettynä, sähkövatkainkin ottaa vain tarvitsemansa tehon riippumatta Vattenfallin tuotannon kokonaistehosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Auton latausnopeuteen ei vaikuta pelkästään saatavissa oleva latausteho, vaan pääasiassa auton oman laturin kyky ottaa sitä tehoa vastaan. Auto säätää latausta, ei latauspömpeli.
Jos laturi ottaisi tuollaisen virran vastaan niin akku on tuhoutunut muutaman latauskerran jälkeen. Normaalin sähköauton akku ei vain pysty ottamaan tuollaista virtaa vastaan. Eikä tule ottamaan vastaan tulevaisuudessakaan tuhoamatta akku.
Eikä tällä hetkellä yksikään sähköauto pysty lataamaan edes 200 kW keskinopeutta. Jotkut yltävät yli 300 kW nopeuteen, mutta vain hyvällä kelillä hetken aikaa. Esimerkiksi Tesla kertoo maksimilatausnopeudeksi 250 kW, mutta todellisuudessa Tesla lataa tuota nopeutta vain lyhyen hetken. Pääosin latausnopeus Teslallakin on 100-150 kW. Ja noin 90% paikkeilla latausnopeus on alle 50 kW.
Ja mitä pienempi akku niin sitä vähemmän virtaa se voi ottaa vastaan. Tämä on fysikaalinen fakta. Pienempiakkuiset sähköautot tulevat aina latautumaan hitaammin kuin isoakkuiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Auton latausnopeuteen ei vaikuta pelkästään saatavissa oleva latausteho, vaan pääasiassa auton oman laturin kyky ottaa sitä tehoa vastaan. Auto säätää latausta, ei latauspömpeli.
Miten auto voisi ottaa enemmän virtaa vastaan, kun valtaosassa sähköautoja akku ylikuumenee jo 100 kW latausnopeudella? Ja jo yli 200 kW nopeudella akun viilentämiseen pitäisi käyttää valtavat määrät energiaa.
- Anonyymi
Sähköauton siis lataa nyt nopeammin kuin fossiilin tankkaa! Aika äkkiä tuo tuli.
- Anonyymi
Ei todellakaan kykene, tuo on vain rekoille. Yksikään sähköauto ei kykene lataamaan sekunteja kauempaa edes 500 kW lukemia. 0 - 80% välin keskinopeus ei yllä missään sähköautossa edes teoriassa yli 200 kW. Ei yhdessäkään. Eikä tule ylittämään seuraavaan 10 vuoteenkaan.
Tietenkin jos ajelet isolla rekalla niin sitten voi ylittää megawatin latausnopeuden, mutta niissä onkin yli 10 kertaa suurempi ja myös energian kulutus moninkertainen. - Anonyymi
Tule näyttämään nopeampi lataus kuin fossiililla, koska sinulla se tuntuu olevan.
Jos ei ole, niin lopeta höpöttäminen.
- Anonyymi
Polttohaisulit alkoivat paniikinomaisen vastaan kirkumisen. Lystikästä.
- Anonyymi
Onko sulla tuollainen auto ? Missä lataat tuolla teholla ?
- Anonyymi
Kehitys kehittyy ja kohta on supernopeat lataukset arkipäivää. Polttomotti ei kehity muuten kuin paalaamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitys kehittyy ja kohta on supernopeat lataukset arkipäivää. Polttomotti ei kehity muuten kuin paalaamalla.
Jeps!
- Anonyymi
Joopa, lähes 100 kWh 1,5 minuutissa.
- Anonyymi
Vain rekoissa, henkilöautoihin tuota ei tule. Eikä tuossa voi henkilöautoa edes teoriassa ladata, koska tuossa on eri liitäntä, joka on vain ja ainoastaan rekoissa ja busseissa.
Eikä tuollaidella nopeudella voisi henkilöautoja voitaisi edes teoriassa ladata. Henkilöauton akun pitäisi olla kooltaan 600 kWh, jotta lataus tuolla nopeudella EHKÄ onnistuu. Nimittäin jos vähänkin sähkötekniikkaa ymmärtää niin mitä pienempi akku niin sitä hitaampi lataus. 100 kWh akkua ei ikinä tulla lataamaan samalla teholla kuin 800 kWh akkua. Ei koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain rekoissa, henkilöautoihin tuota ei tule. Eikä tuossa voi henkilöautoa edes teoriassa ladata, koska tuossa on eri liitäntä, joka on vain ja ainoastaan rekoissa ja busseissa.
Eikä tuollaidella nopeudella voisi henkilöautoja voitaisi edes teoriassa ladata. Henkilöauton akun pitäisi olla kooltaan 600 kWh, jotta lataus tuolla nopeudella EHKÄ onnistuu. Nimittäin jos vähänkin sähkötekniikkaa ymmärtää niin mitä pienempi akku niin sitä hitaampi lataus. 100 kWh akkua ei ikinä tulla lataamaan samalla teholla kuin 800 kWh akkua. Ei koskaan." Ei koskaan."
Aika vahva väite. Joku pelle joskus kertoi minulle, että littutelkoista "ei tule koskaan" kilpailukykyisiä kuvaputkitöllöjen kanssa. Kuvanlaatu niin heikko ja hinta korkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ei koskaan."
Aika vahva väite. Joku pelle joskus kertoi minulle, että littutelkoista "ei tule koskaan" kilpailukykyisiä kuvaputkitöllöjen kanssa. Kuvanlaatu niin heikko ja hinta korkea.Kun kyse on fysiikasta niin voi rauhassa sanoa "ei koskaan". Isoja akkuja voidaan aina ladata nopeammin kuin pieniä akkuja ja se pätee muihinkin kuin sähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kyse on fysiikasta niin voi rauhassa sanoa "ei koskaan". Isoja akkuja voidaan aina ladata nopeammin kuin pieniä akkuja ja se pätee muihinkin kuin sähköautoihin.
Ei kyse ole fysiikasta vaan kemiasta.
Ja tiedoksi sinullekin että nämäkin asiat kehittyvät hurjaa vauhtia, joten "ei koskaan" on normaalia paskanjauhamista ilman minkäänlaisia perusteita.
- Anonyymi
Mulle on ihan sama latautuuko mun auto minuutissa vai kahdeksassa tunnissa, kunhan yön aikana latautuu kerran viikossa tai kahdessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592518Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1961601- 1701555
- 791291
Kirkon kuoronjohtajalle varoitus
Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais281005Nyt kun pride on ohi on siks
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;281911Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!
Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal46897Muistatteko itsenne vuonna 1986?
Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t176837- 76792
- 62766