Jaana Valle "Näinpä, jos lastensuojelu toimisi niin kuin pitää,niin rahaa tarvittaisiin paljon vähemmän kuin nyt ja kun aihe sijoitukseen tai huostaan on poistunut niin lapsi pitäisi palauttaa kotiin,niin ei kuitenkaan tehdä,koska sossut eivät halua, että tulee tietoon heidän olleen väärässä"
Teemu: Sosiaalityöntekijöillä on tarkoitus kohdella vakavasti kaikkia pieniä ja epätodennäköisiä riskejä lapsen pahoinvoinnille tai yhteiskunnalliselle pärjäämiselle seuraavan 30 vuoden aikana. Siksi sossu ei halua lopettaa huostaa ja venyttää lakia
Pirjo Pietilä: "Tekeekö #sosiaalityöntekijä tuossa itsensä tarpeelliseksi?"
Teemu: Lastensuojeluorganisaation aatteen, joka yrittää saada nalkkiin ulkopuoliset pahat möröt. Lastensuojelu on sitä parempi, mitä harvempi lapsi elää pahoinpitelevän vanhemman kanssa.
Pirjo: "Entä jos ei ole pahoinpitelevä vanhempi? Mitä sitten?"
Teemu: Sosiaalityöntekijä jahtaa pikku merkkejä riskeistä. Olemme potentiaalisia pahoinpitelijöitä, niin kuin @alexstubb ille Venäjä on hyökkääjä. Myös rakastava vanhempi voi vahingoittaa lapsen yhteiskunnallista sopeutumista. Jos on tällainen eikä tottele, se on huostaanoton syy
Pirjo: Mitä pitää totella
Teemu: Sosiaalityöntekijä ei kerro, koska heidän toimintamallinsa on regimenttityylinen/pakkohoitolaitoksen eli Goffmanin totaaliyhteisön komennus ja etujen ansaitseminen. Tässä ja nyt. Jatkoa tulee ehkä myöhemmin.
Jos lastensuojelu noudattaisi lakeja, kuluja tulisi vähemmän
5
483
Vastaukset
- Anonyymi
Päästäänkö karhealle vyömäiselle alueelle myöhemmin? Toivottavasti ei, sillä se on tuottanut vain tuskaa!
Jos tätä ei tottele, sosiaalityöntekijät vetävät hatusta potentiaalisia pikkuvikoja, niitä valheita. Koska he tietävät saavansa pakottaa, silloin heidän rajansa poistuvat ja he yrittävät mustamaalata vanhemmat ja lapset, vain saadakseen aloittaa komennuksen.
Pirjo: "Sanooko se sossu, mitä sinun pitää tehdä, että olisit tottelevainen?"
Sossu ei sano, että pitää totella. Hän ei sano mitä pitää tehdä. Hän sanoo vain, että hänellä on huoli seurauksista, joita ei ole tapahtunut ja hän tekee nyt näin tällä erää. Hän siis luo hierarkian, jossa hänellä on yksinvalta sekä yksityisyys, keskustelu ja tosiasiat loppuvat- Anonyymi
Kaarina: Auttaisiko, jos kävisi lyömässä myyjää kaupassa?
Matilda: Entä jos veisi leikkipyssyn yliopistolle ja esittelisi sitä siellä?
Sirkka-Liisa: Tasajalkahyppelystä päiväkodin eteisessä voisi olla apua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaarina: Auttaisiko, jos kävisi lyömässä myyjää kaupassa?
Matilda: Entä jos veisi leikkipyssyn yliopistolle ja esittelisi sitä siellä?
Sirkka-Liisa: Tasajalkahyppelystä päiväkodin eteisessä voisi olla apua!Tarvitaan lisää vyömäistä aluetta!
- Anonyymi
Teemu postailee kännissä näitä juttujaan.. sen takia ne on vähän tämmösiä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654
