Jos lastensuojelu noudattaisi lakeja, kuluja tulisi vähemmän

Jaana Valle "Näinpä, jos lastensuojelu toimisi niin kuin pitää,niin rahaa tarvittaisiin paljon vähemmän kuin nyt ja kun aihe sijoitukseen tai huostaan on poistunut niin lapsi pitäisi palauttaa kotiin,niin ei kuitenkaan tehdä,koska sossut eivät halua, että tulee tietoon heidän olleen väärässä"

Teemu: Sosiaalityöntekijöillä on tarkoitus kohdella vakavasti kaikkia pieniä ja epätodennäköisiä riskejä lapsen pahoinvoinnille tai yhteiskunnalliselle pärjäämiselle seuraavan 30 vuoden aikana. Siksi sossu ei halua lopettaa huostaa ja venyttää lakia

Pirjo Pietilä: "Tekeekö #sosiaalityöntekijä tuossa itsensä tarpeelliseksi?"

Teemu: Lastensuojeluorganisaation aatteen, joka yrittää saada nalkkiin ulkopuoliset pahat möröt. Lastensuojelu on sitä parempi, mitä harvempi lapsi elää pahoinpitelevän vanhemman kanssa.

Pirjo: "Entä jos ei ole pahoinpitelevä vanhempi? Mitä sitten?"

Teemu: Sosiaalityöntekijä jahtaa pikku merkkejä riskeistä. Olemme potentiaalisia pahoinpitelijöitä, niin kuin @alexstubb ille Venäjä on hyökkääjä. Myös rakastava vanhempi voi vahingoittaa lapsen yhteiskunnallista sopeutumista. Jos on tällainen eikä tottele, se on huostaanoton syy

Pirjo: Mitä pitää totella

Teemu: Sosiaalityöntekijä ei kerro, koska heidän toimintamallinsa on regimenttityylinen/pakkohoitolaitoksen eli Goffmanin totaaliyhteisön komennus ja etujen ansaitseminen. Tässä ja nyt. Jatkoa tulee ehkä myöhemmin.

5

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päästäänkö karhealle vyömäiselle alueelle myöhemmin? Toivottavasti ei, sillä se on tuottanut vain tuskaa!

    • Jos tätä ei tottele, sosiaalityöntekijät vetävät hatusta potentiaalisia pikkuvikoja, niitä valheita. Koska he tietävät saavansa pakottaa, silloin heidän rajansa poistuvat ja he yrittävät mustamaalata vanhemmat ja lapset, vain saadakseen aloittaa komennuksen.

      Pirjo: "Sanooko se sossu, mitä sinun pitää tehdä, että olisit tottelevainen?"

      Sossu ei sano, että pitää totella. Hän ei sano mitä pitää tehdä. Hän sanoo vain, että hänellä on huoli seurauksista, joita ei ole tapahtunut ja hän tekee nyt näin tällä erää. Hän siis luo hierarkian, jossa hänellä on yksinvalta sekä yksityisyys, keskustelu ja tosiasiat loppuvat

      • Anonyymi

        Kaarina: Auttaisiko, jos kävisi lyömässä myyjää kaupassa?
        Matilda: Entä jos veisi leikkipyssyn yliopistolle ja esittelisi sitä siellä?
        Sirkka-Liisa: Tasajalkahyppelystä päiväkodin eteisessä voisi olla apua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaarina: Auttaisiko, jos kävisi lyömässä myyjää kaupassa?
        Matilda: Entä jos veisi leikkipyssyn yliopistolle ja esittelisi sitä siellä?
        Sirkka-Liisa: Tasajalkahyppelystä päiväkodin eteisessä voisi olla apua!

        Tarvitaan lisää vyömäistä aluetta!


    • Anonyymi

      Teemu postailee kännissä näitä juttujaan.. sen takia ne on vähän tämmösiä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe