Ei mene hyvin venäläisillä

Anonyymi-ap

Ukrainan joukot ovat kuvanneet useita videoita, joissa näkyy, kuinka haavoittunut venäläissotilas tappaa itsensä. Toisissa tilanteissa viimeisen laukauksen ampuu haavoittuneen sotilaan taistelutoveri.

Iltalehden sota-asiantuntija Emil Kastehelmi pitää videolla nähtävää sotilaiden ratkaisua kylmäverisenä ja hyvin erikoisena.

– Tilanteessa ei käydä mitään keskustelua haavoittuneen auttamisesta. Mitään toimenpiteitä ei aloiteta. Nähdäkseni tuossa tilanteessa on hyvin vaikea edes varmistua siitä, mikä tarkalleen on vammojen taso.

– Ei hirveästi ole tunteita tai sellaista kaveria ei jätetä -meininkiä.

Kastehelmi arvioi, että itsemurhaan päätyvät sotilaat todennäköisesti tietävät, ettei heistä juuri huolehdittaisi rintamalla tai sen jälkeenkään venäläisessä yhteiskunnassa.

– Heidän henkensä ei ole sikäli minkään arvoinen, valtio ei heistä välitä ja todennäköisesti korkeammat upseerit eivät heistä välitä, vaan he ovat käytännössä vaan lihaa.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0e130326-cadd-45f6-92ad-bc8ca37b0671

11

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ukrainalaisilla ja ulkomaalaisilla vapaaehtoisilla kun on ollut taipumuksia kiduttaa venäläisiä sotavankeja ja tappaa niitä kylmäverisesti niin ehkä itsemurha on sitten helpompi tie kuin joutua ukronatsien käsiteltäväksi.

      • Anonyymi

        Terveisiä sinne Pietariin.


    • Anonyymi

      Venäläisillä on taipumus murhata ja kiduttaa naisia ja lapsia. Päiväkoti on saaliista makeimpia.

    • Anonyymi

      Iltalehden linkkejä ei kantsi availla alkuunsakaan. Roskamedian aisankannattaja Iltalehti on suomen surkeimpia, -toisin mitä Iltasanomat jolla edes jotain tasoa.

      • Anonyymi

        Samat uutiset on kaikissa Suomen medioissa.


    • Anonyymi

      Venäjällä sotilaat ovat vain kulutustavaraa, Mukaanlukien kenraalitkin. Tosin yksi K GB: n- nilkki on kuulemma omasta mielestään korvaamaton.

    • Anonyymi

      Onsaanut ohjeet ettei haavoittuneita tuoda vaivoiksi. Jätkä marssii muina miehinä ohi ja mennessään pysähtyy sen verran, että kyllästyneen oloisena ampuu haavoittunutta sotilastoveriaan päähän ja jatkaa matkaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

    • Anonyymi

      Tommonen valtio ei pitkälle enää pötki.

      • Anonyymi

        Päinvastoin menee talous edellä, haavoittunut on hirveä taakka, eli säästää hurjasti. Ruokaakin menee vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin menee talous edellä, haavoittunut on hirveä taakka, eli säästää hurjasti. Ruokaakin menee vähemmän.

        Vaan mistä lisää sotilaita kun kukaan ei siltä reissulta palaa.


    • Anonyymi

      Ihan normaalia venäjää. Suomea vastaan sotiessaan he toimivat samoin, vangiksi ei jääty jos oli mitään välinettä millä tappaa itsensä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe