Toimintamatkaltaan parhaat autot

Anonyymi-ap

Minun 11 v vanha Passat TDI kulkee yli 1400 km yhdellä täydellä tankilla. Tuohon ei tarvii olla mitenkään tien tukkona vaan päinvastoin. Nopeudet vähän yläkanttiin mutta ja sujuvaa etenemistä.

151

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Semmosta hevonsontaa ruikahti sieltä taas sitten, olipa lapsellinen ja typerä kommentti. Minä minä, minun auto tekee jotain mistä ei ole mitään hyötyä. Vaikka valheesi pitäisi paikkansa, niin hyötyäksesi tuosta sinun pitäisi ajaa n. 20 tuntia pysähtymättä. Moottoritienopeuksilla et pienille kulutuksille pääse.

      Älykkäät aikuiset ihmiset taas tajuavat, että auton teoreettisella maksimirangella ei ole kovastikaan väliä, koska taukoja pidetään vähintään 3 tunnin välein. Ellei nyt sitten meinaa ylittää autolla Kalaharia tms.

      • Anonyymi

        Maailmalta kuultiin taas tällä viikolla akkuteollisuuteen liittyvistä vakavista ongelmista. Litiumakkutehtaan räjähdyksessä ja tulipalossa Etelä-Koreassa kuoli 23 ihmistä


      • Anonyymi

        Taas sähköpaten kiihkomielinen kommentti. Range on auton yksi ominaisuus ja jokainen saa tehdä rangellaan mitä parhaaksi näkee. Toivottavasti elämä ei muodostu liikaa jaksotuksella latauksesta lataukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmalta kuultiin taas tällä viikolla akkuteollisuuteen liittyvistä vakavista ongelmista. Litiumakkutehtaan räjähdyksessä ja tulipalossa Etelä-Koreassa kuoli 23 ihmistä

        Sieltä taas typerä mihinkään liittymätön kommentti. Kuinkahan moni öljyputki poksahti tällä viikolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sähköpaten kiihkomielinen kommentti. Range on auton yksi ominaisuus ja jokainen saa tehdä rangellaan mitä parhaaksi näkee. Toivottavasti elämä ei muodostu liikaa jaksotuksella latauksesta lataukseen.

        Elämä muodostuu helpoksi kun ei tarvitse koskaan miettiä rangea (kuten polttopellen täytyy jatkuvasti), ja missään bensikselläkään ei tarvitse koskaan käydä, vaan lähes kaikkiin ajoihin (n. 350 km / vko) riittää kun kerran viikossa lataa kotipihassa.

        Te polttoaasit olette ainoita joilla on jotain rangeahdistusta jatkuvasti...


      • Anonyymi

        Just ja, kun juhlapyhät niin kaikki lataa samaan aikaan sähköautoja, niin sinne vaan jonon jatkoksi odottamaan vuoroa ja lapseset parkuu takapenkillä, että eikö matka jatku. Lappiin vaan pääsee nopeiten, kun auton pyörät pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ja, kun juhlapyhät niin kaikki lataa samaan aikaan sähköautoja, niin sinne vaan jonon jatkoksi odottamaan vuoroa ja lapseset parkuu takapenkillä, että eikö matka jatku. Lappiin vaan pääsee nopeiten, kun auton pyörät pyörii.

        Mitä ihmeen houreita? Ei ole mitään jonoja näkynytkään latauspaikoilla. Polttosopuleita on vielä enemmistö, joten niiden massaliikehdinnät niitä jonoja aiheuttaa bensiksille yms. kohteisiin. Tuo nyt on ihan omasta kyvykkyydestä kiinni miten elämänsä järjestää, ja miten paljon joutuu jonottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmalta kuultiin taas tällä viikolla akkuteollisuuteen liittyvistä vakavista ongelmista. Litiumakkutehtaan räjähdyksessä ja tulipalossa Etelä-Koreassa kuoli 23 ihmistä

        Missä tuollaista on uutisoitu?


      • Anonyymi

        IS 28.6.2024: Isoakkuisetkaan sähköautot eivät silti tyypillisesti pärjää dieselille.

        "Älykkäät aikuiset ihmiset taas tajuavat, että auton teoreettisella maksimirangella ei ole kovastikaan väliä, koska taukoja pidetään vähintään 3 tunnin välein. Ellei nyt sitten meinaa ylittää autolla Kalaharia tms."

        Vähintään vai korkeintaan 3 tunnin välein?
        Kun kovimmat pakkaset taas iskee Suomessa, niin voit vain toivoa, että hinausautot kulkevat polttoaineella, jotta ne ehtivät kalastamaan jääpuikoiksi muuttuvat maanteiden varsille KESKEN MATKAA HYYTYNEET sähköautot. Eihän hinauspalvelu voi toimia, jos joka keikan jälkeen pitää odottaa, että akut latautuu. Eihän luotaimiakaan ole lähetetty ulkoavaruuteen sähköllä vaan polttoaineilla. Mutta se vasta on tyhmää, että isoihin rekkoihin viritetään hervottomia ajoakustoja, että raskaista ajoneuvoista tulisi oikein helvetin painavia ja ettei niillä voisi kuljettaa enää yhtä paljon tavaraa kerralla ja läheskään niin pitkiä matkoja.


      • Anonyymi

        Tekee mitä josta Ei ole hyötyä, no jos 1200 km välein tankataan on siitä paljon hyötyä ,mitä sä sönkötät.


      • Anonyymi

        Pidä sinä taukoja vaikka tunnin välein . Minun ei tarvitse .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä muodostuu helpoksi kun ei tarvitse koskaan miettiä rangea (kuten polttopellen täytyy jatkuvasti), ja missään bensikselläkään ei tarvitse koskaan käydä, vaan lähes kaikkiin ajoihin (n. 350 km / vko) riittää kun kerran viikossa lataa kotipihassa.

        Te polttoaasit olette ainoita joilla on jotain rangeahdistusta jatkuvasti...

        Riittää vain lähes kaikkiin ajoihin , mutta ei läheskään kaikilla .


      • Anonyymi

        Pöljähän sä olet. Nimenomaan moottoritie 100 tai 120 on yksi parhaista, saatikka 80. Ajetaan tasaista nopeutta.
        Kaupunkiajohan se vasta viekin. Kaasutat, jarrutat, pysähdyt, taas kaasutat, jarrutat jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä taas typerä mihinkään liittymätön kommentti. Kuinkahan moni öljyputki poksahti tällä viikolla?

        Ei yhtään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä muodostuu helpoksi kun ei tarvitse koskaan miettiä rangea (kuten polttopellen täytyy jatkuvasti), ja missään bensikselläkään ei tarvitse koskaan käydä, vaan lähes kaikkiin ajoihin (n. 350 km / vko) riittää kun kerran viikossa lataa kotipihassa.

        Te polttoaasit olette ainoita joilla on jotain rangeahdistusta jatkuvasti...

        Sullahan se näyttää olevan. Lähet kotoolta, teet varmaan eväät ja käärit ne voipaperiin ja pistät maitoa pulloon. Pysähdyt sit jyrsiin eväitäs p-paikalle. Kusetkin sinne. Hahhahhaaa..
        Kerros poju, millä ajat, paljonko on velkaa, paljonko on täyskasko, kenen nimi seisoo omistajan paikalla. Sillä siinä ei seiso sun nimes.
        Milläs ajelit ennen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan se näyttää olevan. Lähet kotoolta, teet varmaan eväät ja käärit ne voipaperiin ja pistät maitoa pulloon. Pysähdyt sit jyrsiin eväitäs p-paikalle. Kusetkin sinne. Hahhahhaaa..
        Kerros poju, millä ajat, paljonko on velkaa, paljonko on täyskasko, kenen nimi seisoo omistajan paikalla. Sillä siinä ei seiso sun nimes.
        Milläs ajelit ennen..

        No nyt alkoi ego pullistumaan

        Pakko arvostaa sitä että joku uskaltaa noinkin rohkeasti esitellä omaa olemustaan, vaikka ei se mitään kaunista katsottavaa olisikaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi et kuitenkaan aja sitä tankkiasi kertaistumalla tyhjäksi? Tuolla ABC, ym. taukopaikkojen ravintoloissa kahvittelevista ja lounastavista yli 95% on polttomoottoreilla kulkevia ihmisiä. Miksi? Tiesitkö että sähköauto latautuu siinä samalla kun kahvittelet, eikä sinulle ole minkäänlaista vaivaa siitä, se auto latautuu ihan itsenäisesti, siitä kaapelista ei tarvitse pitää kiinni kuten tankatessasi.

      • Anonyymi

        Kuka järkevä löisi käsiään paskaan kyynärpäitään myöten? Ei kukaan, mutta aivopestyt lyö.
        Kyl on toinen ääni kellossa ja helvetin hiljasta, kun kohta alkaa ilmat kylmeneen. Hahhahhaaaa


    • Anonyymi

      Minä ajan viikoittain yhtä soittoa 20 tuntia motaria ja paskon housuuni ja kusen myös. Minä ajan hurmosdieselillä niin että savu nousee! VITTU ETTÄ OLEN TYHMÄ!

      • Anonyymi

        Toimintamatkoissa ei ollut minkäänlaisia ongelmia ennen sähköautoja. Aiheesta ei puhuttu koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintamatkoissa ei ollut minkäänlaisia ongelmia ennen sähköautoja. Aiheesta ei puhuttu koskaan.

        Juurikin näin.
        JaABC yms paikat oli vähemmän tuttu valtaosalle autoilijoista nyt siellä istutaan latausta odotellessa tuntitolkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintamatkoissa ei ollut minkäänlaisia ongelmia ennen sähköautoja. Aiheesta ei puhuttu koskaan.

        Ei ole puhuttu koska ne eivät ole millään tavalla olleet ongelma. Toimintamatka on ollut 700-1000 km ja jos se ei riitä niin 5 min pysähdyksellä saa jälleen uudet 700-1000km, eihän tuossa yksinkertaisesti ole ollut mitään keskusteltavaa.

        Tosin siitä olen samaa mieltä että sähköautojen toimintamatka-ahdistus on isolta osin lähinnä kuviteltu ongelma. Ainoat käyttöprofiilit missä se voi oikeasti olla haaste on jos pitää vetää perävaunua pitkiäkin matkoja, tai jos esim. työn vuoksi joutuu liikkumaan paljon ympäri Suomea ja vielä muualla kuin ihan pääteiden varsilla. Noissa tilanteissa polttis tai hybridi on todennäköisesti vaan helpompi valinta.


      • Anonyymi

        Mulla on TENA ei tarvitse pestä housuja. Sorsa on hyvä pitkällä matkalla Watt Vainio teki oikein laulunkin "sorsa lentää pohjoiseen maahan outoon..." , kannatta käyttää ettei nouse päähän.


    • Anonyymi

      Se että ylipäänsä joutuu odottamaan yli 5 minuuttia sitä, että pääsee jatkamaan matkaansa vain siksi, että 300-400 kilometrin jälkeen saa taas odottaa yli 5 minuuttia, ei houkuta näiden puolivalmiiden kulkuvälineiden hankintaan.

      • Anonyymi

        Minne olet menossa kun matka on noin pitkä? Ootko kuullut junista tai lentokoneista. Niillä pitkät matkat taittuvat paljon nopeammin ja mukavammin. Vai ootko sitä porukkaa joka vetää tyhjää peräkärryä Helsingin ja Nuorgamin välillä viikoittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne olet menossa kun matka on noin pitkä? Ootko kuullut junista tai lentokoneista. Niillä pitkät matkat taittuvat paljon nopeammin ja mukavammin. Vai ootko sitä porukkaa joka vetää tyhjää peräkärryä Helsingin ja Nuorgamin välillä viikoittain.

        TDi 1400 km toimintamatka on hyvä asia ja sen saa hyödyntää, miten itse parhaaksi näkee. Sähköautoilijalle toimintamatka on ihan eri asia, koska se on aina ongelmallisen lyhyt. Sähköautoilijoiden kootut selitykset eivät vakuuta. Ei ihme, että myyntiluvut sakkaa. Toivotaan kuitenkin parempaa menestystä ja toivotaan, että ongelmalle löytyy ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TDi 1400 km toimintamatka on hyvä asia ja sen saa hyödyntää, miten itse parhaaksi näkee. Sähköautoilijalle toimintamatka on ihan eri asia, koska se on aina ongelmallisen lyhyt. Sähköautoilijoiden kootut selitykset eivät vakuuta. Ei ihme, että myyntiluvut sakkaa. Toivotaan kuitenkin parempaa menestystä ja toivotaan, että ongelmalle löytyy ratkaisu.

        Dieselromun 5000 km väitetystä rangesta ei ole mitään hyötyä. Kerro nyt polttopelle vihdoinkin, mitä ongelmia minulle on koitunut siitä, että pääsen yhdellä ruokailutauolla ajamaan helposti 700-800 km päivässä, ja muutamalla lepotauolla vaikka sen 1200 km?

        Jos kyseessä ei ole puhdas trollaus osaltasi, niin olette kyllä uskomatton typerää sakkia, eikä ole mikään ihme että joudutte ajamaan luuseriromuillanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselromun 5000 km väitetystä rangesta ei ole mitään hyötyä. Kerro nyt polttopelle vihdoinkin, mitä ongelmia minulle on koitunut siitä, että pääsen yhdellä ruokailutauolla ajamaan helposti 700-800 km päivässä, ja muutamalla lepotauolla vaikka sen 1200 km?

        Jos kyseessä ei ole puhdas trollaus osaltasi, niin olette kyllä uskomatton typerää sakkia, eikä ole mikään ihme että joudutte ajamaan luuseriromuillanne.

        No onko siitä jotakin haittaa?

        Samalla tavalla voimme väittää että sähköautojen kolmen sekunnin kiihtyvyyksistä ei ole mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselromun 5000 km väitetystä rangesta ei ole mitään hyötyä. Kerro nyt polttopelle vihdoinkin, mitä ongelmia minulle on koitunut siitä, että pääsen yhdellä ruokailutauolla ajamaan helposti 700-800 km päivässä, ja muutamalla lepotauolla vaikka sen 1200 km?

        Jos kyseessä ei ole puhdas trollaus osaltasi, niin olette kyllä uskomatton typerää sakkia, eikä ole mikään ihme että joudutte ajamaan luuseriromuillanne.

        Kun tylyttelyksi ja vittuiluksi menee niin johtuuko siitä että varakkaat sähkärikuskit hakevat hyväksyntää ja arvostusta ajoneuvolleen, mikä muu saa sormet kirjoittamaan tälläistä nimittelyä.
        Itse ajan dieselillä työmatkat sen 66 km päivässä enkä keskituloisena 52000€ olen mitenkään kiinnostunut kalliista sähköautosta yksi hybridi Toyota oli viikonloppuna ajossa ,vei bensaa enemmän kuin vaimon 1.6 Ford, joten ainakaan hybridi ei kiinnosta.
        Mutta en niitä hauku se piirtää kenellä on liitua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne olet menossa kun matka on noin pitkä? Ootko kuullut junista tai lentokoneista. Niillä pitkät matkat taittuvat paljon nopeammin ja mukavammin. Vai ootko sitä porukkaa joka vetää tyhjää peräkärryä Helsingin ja Nuorgamin välillä viikoittain.

        Eihän kukaan niin hullu ole, että lähtee junalla. Maksaa itsensä kipeeksi eikä edes perillepääsy ole varmaa ja entäs se lentokone? Yksi pahimpia ilmakehän saastuttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselromun 5000 km väitetystä rangesta ei ole mitään hyötyä. Kerro nyt polttopelle vihdoinkin, mitä ongelmia minulle on koitunut siitä, että pääsen yhdellä ruokailutauolla ajamaan helposti 700-800 km päivässä, ja muutamalla lepotauolla vaikka sen 1200 km?

        Jos kyseessä ei ole puhdas trollaus osaltasi, niin olette kyllä uskomatton typerää sakkia, eikä ole mikään ihme että joudutte ajamaan luuseriromuillanne.

        Polttopelle?? Milläs itse ajoit ennen Sähköpelle?
        Mullakin oli ennen diisseli, kävi ja kukkui eikä ikinä jättänyt tielle. Kilometrejä oli ja paljon. Sain myös heti myytyä sen, kun pistin nettiin. Siinä oli yksi kumma juttu, mitä vieläkin ihmettelen. Oli nimittäin alkuperäinen akku ja aina vaan kukkui, eikä se ollut kun teini-ikäinen. No max satkulla olis saanut uuden, muttei tarvinnut ostaa. Mitäs Sähköpelle sulle akku maksais vai onko kertakäyttöritsa ja ostaisit uuden? Vähän niinko pesukoneet, ei kannata korjauttaa vaan uuden saa halvemmalla.. Sehän se onkin niin ekologista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TDi 1400 km toimintamatka on hyvä asia ja sen saa hyödyntää, miten itse parhaaksi näkee. Sähköautoilijalle toimintamatka on ihan eri asia, koska se on aina ongelmallisen lyhyt. Sähköautoilijoiden kootut selitykset eivät vakuuta. Ei ihme, että myyntiluvut sakkaa. Toivotaan kuitenkin parempaa menestystä ja toivotaan, että ongelmalle löytyy ratkaisu.

        Tdi: toimintamatka EI ole 1400 kilometriä. Ajoin matkatöissä 2:lla Wag dieselillä yli 300000 yhteensä. Tuhat kilsaa ja yli, viikossa Octavia TDI 99 kW ei ihan viikkoa riittänyt. Passat hyvällä olosuhteella tonnin. Tuli huomioitua sellainenkin pikku juttu. Öljyt ja suodatin, normaali öljyt parhaimmillaan 1,5 kk n välein. Kyllä siinä ajaa sai ihan tarpeekseen.


    • Anonyymi

      Eikö apinoilla ole elämässään muuta kuin vängätä jostain rangeista ja bensa vs. sähkö taisteluista?
      On teillä elämällä sisältöä.

      • Anonyymi

        Sano muuta. Kuitenkin tosiasia on, että sähköautot ovat syyllisiä. Mutta apinoista ei tiedetä.


    • Anonyymi

      Tulin vain sanomaan, että minun MB E220CDI:ssä on 80 litran tankki.
      Sillä ylittyy se 1400 km jos se nyt mikään itseisarvo on.
      Olen kerralla saanut tankkiin menemään 75 l, sillä aivan tyhjäksi tankin voi ajaa
      vain aivan tasaisella tiellä.
      Jos tankkaa silloin kuin kojelauta alkaa huomauttaa asiasta, tankkiin menee
      n. 70 l.

      • Anonyymi

        Miksi sähköautoilijat eivät esitä toimintamatkojaan yhdellä latauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sähköautoilijat eivät esitä toimintamatkojaan yhdellä latauksella.

        No jos diesel autoilija satunnaisesti pysähtyy tankille kun sähköautot ovat siellä sitten 5-6 kertaa useammin.
        Ei siinä muuta kerrottavaa.


    • Anonyymi

      Autosta ei tee hyvää autoa se, että sillä on joku ominaisuus, jolla voitetaan muut.

      Ei se, että sillä voi ajaa pisimmän matkan tankkaamatta, tai se, että auto kiihtyy 3 sekunnissa sataseen, tai se, että auto kuluttaa desin vähemmän kuin joku muu, ei noilla ole mitään merkitystä.

      Paras auto on se, joka on paras kompromissi kaikessa, annetussa hintaluokassa.

      • Anonyymi

        Eikö autossa saa olla pitkä toimintamatka? Kyllähän TDi: t ovat viimeisen päälle hyviä kompromisseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö autossa saa olla pitkä toimintamatka? Kyllähän TDi: t ovat viimeisen päälle hyviä kompromisseja.

        Aika ajaa varmasti passatinkin ohi mutta pitkään hyvä auto vielä sinnettelee eikä sähköautot näytä olevan ollenkaan vaarallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö autossa saa olla pitkä toimintamatka? Kyllähän TDi: t ovat viimeisen päälle hyviä kompromisseja.

        Nojuu, olet oikeassa.

        Passat on ihan hyvä auto, eikä siitä tee huonoa sen pitkä toimintamatka.

        Haksahdin ajattelemaan näitä jotka hehkuttaa autonsa kiihtyvyyttä tai kulutusta, vaikka muu auton toiminnallisuus olisi vähän mitä sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojuu, olet oikeassa.

        Passat on ihan hyvä auto, eikä siitä tee huonoa sen pitkä toimintamatka.

        Haksahdin ajattelemaan näitä jotka hehkuttaa autonsa kiihtyvyyttä tai kulutusta, vaikka muu auton toiminnallisuus olisi vähän mitä sattuu.

        No kyllä kunnollinen sähköauto hakkaa pasaatin 100-0 kaikessa muussa paitsi tuossa rangessa. Mitä tuolla pitkällä rangella sitten käytännössä tekee? Ei yhtään mitään!
        Erittäin harva ihminen ajaa käytännössä yli 4 tuntia putkeen, se on jopa kielletty lailla ammattiautoilijoilta, pitäisi olla kiellettyä kaikilta pelkästään liikenneturvallisuuden nimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä kunnollinen sähköauto hakkaa pasaatin 100-0 kaikessa muussa paitsi tuossa rangessa. Mitä tuolla pitkällä rangella sitten käytännössä tekee? Ei yhtään mitään!
        Erittäin harva ihminen ajaa käytännössä yli 4 tuntia putkeen, se on jopa kielletty lailla ammattiautoilijoilta, pitäisi olla kiellettyä kaikilta pelkästään liikenneturvallisuuden nimissä.

        Ei se noin mene. Pitkä range on erittäin hyvä pitkillä matkoilla mutta vähintäin yhtä hyvä lyhyillä matkoilla. Eipähän tarvitse latailla varsinkin, kun latauspaikkaa ei ole ja monesti riittää, kun kerran kuukaudessa tankkaa kuten minun tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä kunnollinen sähköauto hakkaa pasaatin 100-0 kaikessa muussa paitsi tuossa rangessa. Mitä tuolla pitkällä rangella sitten käytännössä tekee? Ei yhtään mitään!
        Erittäin harva ihminen ajaa käytännössä yli 4 tuntia putkeen, se on jopa kielletty lailla ammattiautoilijoilta, pitäisi olla kiellettyä kaikilta pelkästään liikenneturvallisuuden nimissä.

        Ei se sähköauto kyllä passattia kaikessa hakkaa, eikä etenkään 100-0

        Mutta näillä palstoillahan voi kuka vaan väittää mitä vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sähköauto kyllä passattia kaikessa hakkaa, eikä etenkään 100-0

        Mutta näillä palstoillahan voi kuka vaan väittää mitä vaan

        No kerro toki missä muussa sähköauto on huonompi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noin mene. Pitkä range on erittäin hyvä pitkillä matkoilla mutta vähintäin yhtä hyvä lyhyillä matkoilla. Eipähän tarvitse latailla varsinkin, kun latauspaikkaa ei ole ja monesti riittää, kun kerran kuukaudessa tankkaa kuten minun tapauksessa.

        Huomaa, ettei sinulla kokemusta sähköautoista ei ole, vain luuloa ja oletusta.
        Täällä sähköautoilija, jolla ei ole omaa latauspaikkaa. En näe minkäänlaista ongelmaa latauksien suhteen.
        Käyn kaupassa , salilla, ym asioilla viikoittain kuten 100% ihmisistä tekee, siinä samalla auto latautuu. Väitän, että omaa aikaani kuluu vähemmän kuukaudessa latauspistokkeiden kiinnittämisessä ja irrottamisessa kuin sinun tankkauksessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro toki missä muussa sähköauto on huonompi?

        "No kerro toki missä muussa sähköauto on huonompi?"

        -ostohinta
        -ostohinnasta johtuva arvonalennus
        -toiminta talviolosuhteissa
        -toiminta kun lyödään perään peräkärry

        ym ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No kerro toki missä muussa sähköauto on huonompi?"

        -ostohinta
        -ostohinnasta johtuva arvonalennus
        -toiminta talviolosuhteissa
        -toiminta kun lyödään perään peräkärry

        ym ym

        - Ostohinta: Kummatkin uutena saman hintaiset. Ethän toki vertaa uutta ja vanhaa autoa keskenään?
        - ostohinnasta johtuva arvonalennus: Polttis menettää arvoaan nopeammin. Uuden auton hinnan halpuutus ei vaikuta mitenkään vaihtotapahtuman välirahaan.
        - Toiminta talviolosuhteissa: Sähköauto toimii talvella huomattavasti paremmin kuin polttis. Lämpiää viidessä minuutissa, lämmitys päälle etänä ilman lisälaitteita, käynnistyy aina, ei jäykisty vaihteisto ym, Vakaampi ajettava ym. Toimintamatka riittävä.
        - Toiminta kun lyödään perään peräkärry: Peräkärry tulee kevyesti perässä, toimintamatka silti riittävä.


    • Anonyymi

      Hauska avaus. Mitä merkitystä rangella on kun bensaa ja dieseliä myydään kaikkialla muutaman kymmenen kilometrin välein?

      • Anonyymi

        Reilun tuhannen kilometrin välein ei löpöasemat tule liian tutuksi. Ei niillä viisaus pahemmin kasva. Autolijan pitää keskittyä ajamiseen eikä lataamiseen eikä huontoasemien typeryyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilun tuhannen kilometrin välein ei löpöasemat tule liian tutuksi. Ei niillä viisaus pahemmin kasva. Autolijan pitää keskittyä ajamiseen eikä lataamiseen eikä huontoasemien typeryyksiin.

        Sähköautoilijoilla näyttää olevan muutakin kuin rangeahdistusta. Tiedättekö mitä muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijoilla näyttää olevan muutakin kuin rangeahdistusta. Tiedättekö mitä muuta?

        Ainakin kova ylemmyydentunto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilun tuhannen kilometrin välein ei löpöasemat tule liian tutuksi. Ei niillä viisaus pahemmin kasva. Autolijan pitää keskittyä ajamiseen eikä lataamiseen eikä huontoasemien typeryyksiin.

        Tuo on niin totta.
        Ajelin sunnuntaina siis eilen Peräseinäjoki nimisen paikan huoltoasema neste,ja jäin kuuntelemaan juntteja. miten jotkut ovat ulkona tästä maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijoilla näyttää olevan muutakin kuin rangeahdistusta. Tiedättekö mitä muuta?

        Perustella itselleen,omaisilleen,kullilleen vihreä siirtymä joka joskus ajetun 200 000 km jälkeen alkaa voittamaan vihreydessä polttomoottori auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustella itselleen,omaisilleen,kullilleen vihreä siirtymä joka joskus ajetun 200 000 km jälkeen alkaa voittamaan vihreydessä polttomoottori auton.

        Tästä vihreästä siirtymästä höpöttää lähinnä polttiskuskit. En tiedä ketään sähköautoilijaa joka tuon vuoksi olisi valinnut sähköauton, vaan kyllä se on sähköisen voimalinjan mukavuus ja edulliset käyttövoimakustannukset jotka valinnan määrittivät.


    • Anonyymi

      Näin on sama Passat ei sitä nyt joka viikko tankata jos kerran kuussa kun ajot vähentyneet..

    • Anonyymi

      Pitkä toimintamatka ilman tankkaamista on autossa täysin hyödytön ominaisuus. Polttispolitrukit siitä täällä saarnaavat koska mitään muuta ei enää ole jäljellä. Dieseleiden ja bensa-autojen myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo monta vuotta ja nykyään suomalaiset ostavat enemmän ladattavia autoja kuin bensa jadieleitä yhteensä.
      Ja sekin tietysti vielä että suomalainen tavis lataa autonsa 95% kotona eikä rangella ole mitään väliä koska sitä on enemmän kuin riittävästi joka tapauksessa päivittäiseen ajoon.
      Ja sitten kun tulee pitkän matkan päivä niin sähköautolla pääsee 1.000km alle kymmeneen tuntiin parilla kusitauolla.

      Ai niin ja muistinko mainita että polttiskuskit maksavat joka kilometristä moninkertaisen hinnan.

      https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE

      Eli ei kyllä ole oikein mitään muuta jäljellä kuin musuttaminen täysin hyödyttömästä ominaisuudesta eli yli 1.000km tankkausvälistä :-)
      Sähköautoilijahan ei käy tankkaamassa kuin pari kertaa vuodessa. Muulloin sähköauto on joka aamu täygessä terässä kotipihassa.

      • Anonyymi

        Pitääkö elää niin, että tulee toimeen sähköautolla? Ennen elettiin niin, että auto tuo liikkumisen vapauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö elää niin, että tulee toimeen sähköautolla? Ennen elettiin niin, että auto tuo liikkumisen vapauden.

        Mistä elämässään joutuu luopumaan kun vaihtaa fossilipolttimen sähköautoon?
        Minä jouduin luopumaan vain polttoaineverojen maksamisesta, kalliiden huoltojen maksamisesta ja pakolisista käynneistä huoltoasemilla.
        Ei tunnu kovin isolta menetykseltä oman eikä perheen elämän kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö elää niin, että tulee toimeen sähköautolla? Ennen elettiin niin, että auto tuo liikkumisen vapauden.

        Mitäs liikkumisen vapautta se on jos on pakotettu menemään huoltoasemalle. Sehän on alistamista. Vapaus on sitä että voi päättää itse mitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä elämässään joutuu luopumaan kun vaihtaa fossilipolttimen sähköautoon?
        Minä jouduin luopumaan vain polttoaineverojen maksamisesta, kalliiden huoltojen maksamisesta ja pakolisista käynneistä huoltoasemilla.
        Ei tunnu kovin isolta menetykseltä oman eikä perheen elämän kannalta.

        Liikkumisen vapaus sähköautolla lisääntyi kun sillä ajaminen ei maksa juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkumisen vapaus sähköautolla lisääntyi kun sillä ajaminen ei maksa juuri mitään.

        Sähköliekassa seisova sähköauto on poissa pelistä. Se on sitä vapauden huumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköliekassa seisova sähköauto on poissa pelistä. Se on sitä vapauden huumaa.

        "Sähköliekassa seisova sähköauto on poissa pelistä. Se on sitä vapauden huumaa."

        Sähköauto seisoo ladattavana kotipihassa silloin kun perhe nukkuu. Ei tarvitse käydä bensiksellä tankkaamassa.
        Ja kun ajettu kilometri maksa juuri mitään niin mikäs sen parempaa liikkumisen vapauden kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköliekassa seisova sähköauto on poissa pelistä. Se on sitä vapauden huumaa."

        Sähköauto seisoo ladattavana kotipihassa silloin kun perhe nukkuu. Ei tarvitse käydä bensiksellä tankkaamassa.
        Ja kun ajettu kilometri maksa juuri mitään niin mikäs sen parempaa liikkumisen vapauden kannalta.

        Läheskään kaikki eivät halua junttautua kotipihaan. Elämä on vapaa, jos ajelee polttarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheskään kaikki eivät halua junttautua kotipihaan. Elämä on vapaa, jos ajelee polttarilla.

        Vain polttarikuski on mieleltään noin rajoittunut että kuvittelee että auto sanelee elämän rajat.

        Miten ajattelet matkustavasi esim Amerikkaan tai Australiaan polttiksella?
        Jos oikeasti haluaa nähdä maailmaa niin auto on vain rasite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheskään kaikki eivät halua junttautua kotipihaan. Elämä on vapaa, jos ajelee polttarilla.

        No ihan mielenkiinnosta laita nyt pari esimerkkiä tyypillisestä polttiksella tehtävästä vapaan elämän matkasta jota ei sähköautolla pysty tekemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan mielenkiinnosta laita nyt pari esimerkkiä tyypillisestä polttiksella tehtävästä vapaan elämän matkasta jota ei sähköautolla pysty tekemään?

        1200 km päähän mökille kärri perässä ja talvella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan mielenkiinnosta laita nyt pari esimerkkiä tyypillisestä polttiksella tehtävästä vapaan elämän matkasta jota ei sähköautolla pysty tekemään?

        No esim. 800 km reissu kun ei pysähdy paikoissa, joissa on laturi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1200 km päähän mökille kärri perässä ja talvella

        Tuohon käyttöön polttis on varmasti parempi valinta. Toki sitten samaan hengenvetoon voi pohtia kuinka monelle keskivertoautoilijalle tuollainen tarve on reaalielämää. Ainahan kaivamalla löytää jonkun erikoistarpeen johon jonkun tyyppinen auto ei sovellu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1200 km päähän mökille kärri perässä ja talvella

        "1200 km päähän mökille kärri perässä ja talvella"

        Ja mikä on sinulle se pakottava tarve ajaa se koko matka pysähtymättä välillä?
        Ymmärrät kai itsekin että sun jutuille nauretaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1200 km päähän mökille kärri perässä ja talvella"

        Ja mikä on sinulle se pakottava tarve ajaa se koko matka pysähtymättä välillä?
        Ymmärrät kai itsekin että sun jutuille nauretaan.

        Aikoinaan kun lennettiin Kanarialle, piti pysähtyä tankkaamaan neljään kertaan matkalla.

        Jos tuo niin mukavaa ja haluttua olisi, tarjottaisiin varmaankin matkoja joissa on 4 välipysähdystä. Enemmän kyllä mainostetaan suoria lentoja, jostakin syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. 800 km reissu kun ei pysähdy paikoissa, joissa on laturi.

        Teoriassa varmaan noin. Sitten käytännössä se ettei voisi noin pitkällä matkalla pysähtyä paikkoihin joissa on laturi kuulostaa enemmän tai vähemmän tekosyyltä kuin todelliselta ongelmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. 800 km reissu kun ei pysähdy paikoissa, joissa on laturi.

        "No esim. 800 km reissu kun ei pysähdy paikoissa, joissa on laturi."

        Ja sut tappaisi pysähtyä 800km matkalla yhden kerran. Kai tiedät että sulle nauretaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kun lennettiin Kanarialle, piti pysähtyä tankkaamaan neljään kertaan matkalla.

        Jos tuo niin mukavaa ja haluttua olisi, tarjottaisiin varmaankin matkoja joissa on 4 välipysähdystä. Enemmän kyllä mainostetaan suoria lentoja, jostakin syystä.

        Nyt on taas niin suuri vaje maalaisjärjestä ettei voi kun nauraa.
        Tavallinen suomalainen ei ryntää päivittäin Suomea päästä päähän. Tavallisen suomalaisen elämä on lähellä kotia koska olisi typerää rakentaa elämänsä valtavien ajomatkojen päähän.

        ja sitten kun tulee se erikoistilanne niin sähköautolla pääsee 1.000km alee kymmeneen tuntiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE

        Aivan naurettava esimerkki oikeassa elämässä mutta kun nämä polttispolitrukit nyt välttämättä haluavat pitää esillä näiden friikkien matkustustapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kun lennettiin Kanarialle, piti pysähtyä tankkaamaan neljään kertaan matkalla.

        Jos tuo niin mukavaa ja haluttua olisi, tarjottaisiin varmaankin matkoja joissa on 4 välipysähdystä. Enemmän kyllä mainostetaan suoria lentoja, jostakin syystä.

        Jos tuota vertauskuvaa nyt soveltaa 1200km ajomatkalle niin kumpi on sinun valintasi:

        - ei pysähdyksiä, eli jos tarvitsee syödä/juoda/käydä asioilla niin se hoidetaan sitten liikkuvassa autossa
        - 4 pysähdystä, jolloin voi liikkua, käydä vessassa tai mitä nyt haluaakaan tehdä

        Oma veikkaus on että kovin moni ei tuota ensimmäistä vaihtoehtoa pidä parempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on taas niin suuri vaje maalaisjärjestä ettei voi kun nauraa.
        Tavallinen suomalainen ei ryntää päivittäin Suomea päästä päähän. Tavallisen suomalaisen elämä on lähellä kotia koska olisi typerää rakentaa elämänsä valtavien ajomatkojen päähän.

        ja sitten kun tulee se erikoistilanne niin sähköautolla pääsee 1.000km alee kymmeneen tuntiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE

        Aivan naurettava esimerkki oikeassa elämässä mutta kun nämä polttispolitrukit nyt välttämättä haluavat pitää esillä näiden friikkien matkustustapoja.

        Vedät aika isolla tunteella. Muista hengittää välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuota vertauskuvaa nyt soveltaa 1200km ajomatkalle niin kumpi on sinun valintasi:

        - ei pysähdyksiä, eli jos tarvitsee syödä/juoda/käydä asioilla niin se hoidetaan sitten liikkuvassa autossa
        - 4 pysähdystä, jolloin voi liikkua, käydä vessassa tai mitä nyt haluaakaan tehdä

        Oma veikkaus on että kovin moni ei tuota ensimmäistä vaihtoehtoa pidä parempana.

        kanarialle lennetään alle viidessä tunnissa, 1200 km ajomatkassa menee 15 tuntia, ei aivan hyvä vertaus tuo mainitsemasi

        ennemminkin sopiva vertaus on se, että viiden tunnin eli 400km matkalla pysähdyttäisiin tankkaamaan neljä kertaa, mikä taitaa olla ihan todellisuus sähköautojen kanssa

        kyllä mukavasti lihoaa kun joutuu abc:llä vetämään pullakahvit jokaisen 100km jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on taas niin suuri vaje maalaisjärjestä ettei voi kun nauraa.
        Tavallinen suomalainen ei ryntää päivittäin Suomea päästä päähän. Tavallisen suomalaisen elämä on lähellä kotia koska olisi typerää rakentaa elämänsä valtavien ajomatkojen päähän.

        ja sitten kun tulee se erikoistilanne niin sähköautolla pääsee 1.000km alee kymmeneen tuntiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE

        Aivan naurettava esimerkki oikeassa elämässä mutta kun nämä polttispolitrukit nyt välttämättä haluavat pitää esillä näiden friikkien matkustustapoja.

        Ihan tavalliset suomalaiset ajavat autolla pitkiä matkoja. Sanoisin, että friikkejä ovat ne, jotka siellä kotikulmilla pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuota vertauskuvaa nyt soveltaa 1200km ajomatkalle niin kumpi on sinun valintasi:

        - ei pysähdyksiä, eli jos tarvitsee syödä/juoda/käydä asioilla niin se hoidetaan sitten liikkuvassa autossa
        - 4 pysähdystä, jolloin voi liikkua, käydä vessassa tai mitä nyt haluaakaan tehdä

        Oma veikkaus on että kovin moni ei tuota ensimmäistä vaihtoehtoa pidä parempana.

        Kummassako paikassa haluaisit pysähtyä, kauniissa paikassa järven rannalla, vai jossain asfaltti- ja betoniviidakossa?
        Itse veikkaan, että suurin osa tuossa ensimmäisessä paikassa, paitsi pääkaupunkiseudun ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummassako paikassa haluaisit pysähtyä, kauniissa paikassa järven rannalla, vai jossain asfaltti- ja betoniviidakossa?
        Itse veikkaan, että suurin osa tuossa ensimmäisessä paikassa, paitsi pääkaupunkiseudun ihmiset.

        Ymmärrän kyllä pointin, mutta jos pysähdyksen aikana on tarve ostaa jotain tai käydä esim. vessassa niin se vaan johtaa niihin liikennemyymäläpaikkoihin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummassako paikassa haluaisit pysähtyä, kauniissa paikassa järven rannalla, vai jossain asfaltti- ja betoniviidakossa?
        Itse veikkaan, että suurin osa tuossa ensimmäisessä paikassa, paitsi pääkaupunkiseudun ihmiset.

        Väärin sinun pitää hetim vaihtaa patterilaatikkoon koska saat säästöä jeti
        Kauppias maksaa sinulle banhasta autostasi 2000 ja uuden hinta noin 50 000

        Saat heti säästöä kun vaihdat autososi patterilaatikkoon

        Vai etkö olekaan kokoomuslainen miljonääri ''

        Miljonäärejä on Suomessa n. 47 000 kappaletta. Moni siis on miljonääri, mutta maailmantasolla miljoona on vielä pieni summa.23.5.2024

        Kuitenkin kokoomuksen kannatus on 6 44 555 kpl elikkä noin 600 000 ihmistä öänesti milkonäärien etujärjestö olematta edes miljonääri


    • Anonyymi

      Polttifossiili on niin tottunut käymään huoltoasemilla ettei se muuta tajua.

    • Anonyymi

      "Kummassako paikassa haluaisit pysähtyä, kauniissa paikassa järven rannalla, vai jossain asfaltti- ja betoniviidakossa?"

      Näin omasta kokemuksestani sanon että pysähdyn sähköautolla niissä samoissa paikoissa kuin pysähdyin polttiksellakin.

      Aivan turhaa ja väsynyttä provoyritystä polttispolitrukilta änkyttää tuota "elämän vapautta" polttisautolla.
      Olen nähnyt todellisuuden 30 vuotta polttiksella ja nyt viisi vuotta sähköllä.
      Ei mene läpi tuo vapaan sielun jutut ollenkaan. Kokeile joillekin junnuille tuollaista potaskaa.

      • Anonyymi

        Tartut kuitenkin halpaan provoon vaikka tunnistat sen.

        Kumpi on fiksumpi, muna vai kana?


      • Anonyymi

        Älä itse jauha potaskaa. Ajan n. 30 tkm vuodessa enkä montaa kertaa vuodessa kodin ulkopuolella pysähdy paikkaan missä voisi ladata. Miksi pilata reissut kiertelemällä eri paikoissa lataamassa autoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartut kuitenkin halpaan provoon vaikka tunnistat sen.

        Kumpi on fiksumpi, muna vai kana?

        "Tartut kuitenkin halpaan provoon vaikka tunnistat sen.

        Kumpi on fiksumpi, muna vai kana?"

        Tartun kun huvittaa tarttua.Ei mulla ole tarvetta olla fiksumpi kuin kana. Sanoin vain että mulle ei mene läpi argumentti että sähköauto pakottaisi pysähtymään jonnekin muualle kuin haluaisin.
        Rehekllisesti sanottuna en aja sellaisia matkoja Suomessa että pysähtyisin minnekään muuten kuin omasta halusta. En pysähtynyt polttiksella enkä ole pysähtynyt sähköautolla.

        Mun näkökulmasta koko tuo aspekti on täysin kuollut ankka tällaisen tavantallaajan elämässä. Ei tavantallaaja pörrää autolla pitkin Suomen korpimaita. Sen elämä on hyvin lähellä kotia.
        Ne korpivaellukset ovat erityistapauksia eikä autoa kannata valita niiden erityistapausten perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tartut kuitenkin halpaan provoon vaikka tunnistat sen.

        Kumpi on fiksumpi, muna vai kana?"

        Tartun kun huvittaa tarttua.Ei mulla ole tarvetta olla fiksumpi kuin kana. Sanoin vain että mulle ei mene läpi argumentti että sähköauto pakottaisi pysähtymään jonnekin muualle kuin haluaisin.
        Rehekllisesti sanottuna en aja sellaisia matkoja Suomessa että pysähtyisin minnekään muuten kuin omasta halusta. En pysähtynyt polttiksella enkä ole pysähtynyt sähköautolla.

        Mun näkökulmasta koko tuo aspekti on täysin kuollut ankka tällaisen tavantallaajan elämässä. Ei tavantallaaja pörrää autolla pitkin Suomen korpimaita. Sen elämä on hyvin lähellä kotia.
        Ne korpivaellukset ovat erityistapauksia eikä autoa kannata valita niiden erityistapausten perusteella.

        Kyllä ihan tavan tallaajat pörräävät Suomessa pitkiä matkoja.
        Asut ilmeisesti pääkaupunkiseudulla kun et aja pitkiä matkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihan tavan tallaajat pörräävät Suomessa pitkiä matkoja.
        Asut ilmeisesti pääkaupunkiseudulla kun et aja pitkiä matkoja.

        "Kyllä ihan tavan tallaajat pörräävät Suomessa pitkiä matkoja."

        Päivittäin?
        Jos nyt vaikka ajaisi normimatkana päivässä 300km niin se mahtuu helposti kotilatauksen piiriin.
        Ja silloin matkaa kertyisi noin 100.000km vuodessa joka tarkoittaisi noin 10.000 euron eroa sähköauton eduksi kilometrikustannuksissa per vuosi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä ihan tavan tallaajat pörräävät Suomessa pitkiä matkoja."

        Päivittäin?
        Jos nyt vaikka ajaisi normimatkana päivässä 300km niin se mahtuu helposti kotilatauksen piiriin.
        Ja silloin matkaa kertyisi noin 100.000km vuodessa joka tarkoittaisi noin 10.000 euron eroa sähköauton eduksi kilometrikustannuksissa per vuosi,

        Mitä enemmän ajat, sitä enemmän säästät sähköautolla. Se on hyvin yksinkertainen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä ihan tavan tallaajat pörräävät Suomessa pitkiä matkoja."

        Päivittäin?
        Jos nyt vaikka ajaisi normimatkana päivässä 300km niin se mahtuu helposti kotilatauksen piiriin.
        Ja silloin matkaa kertyisi noin 100.000km vuodessa joka tarkoittaisi noin 10.000 euron eroa sähköauton eduksi kilometrikustannuksissa per vuosi,

        Ei päivittäin. Miten siellä kotona ladataan kun ollaan pois kotoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päivittäin. Miten siellä kotona ladataan kun ollaan pois kotoa?

        Missä sinä olet silloin kun et ole kotona?
        Minulla on latauspaikka mökillä ja kun teen lomareissuja niin lataan huoneen laskuun hotellilla.

        Oikeesti. Se muualla lataaminen ei vie tätä laivaa maalta merelle. Olet todella huono provoaja jolla ei ole maalaisjärkeä nimeksikään.
        Potkit kuollutta hevosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän ajat, sitä enemmän säästät sähköautolla. Se on hyvin yksinkertainen asia.

        Sähköauton arvonlasku on niin hurja, että säästöäkään ei tule. Eikä kaikkien tarvitse säästää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton arvonlasku on niin hurja, että säästöäkään ei tule. Eikä kaikkien tarvitse säästää.

        "Sähköauton arvonlasku on niin hurja, että säästöäkään ei tule."

        Kaikki autot menettävät kaiken arvonsa 15 vuodessa. Ei ole mitään väliä kulkeeko se auto sähköllä vai bensalla.

        Kaikkein pienimmillä kuluilla pääsee kun ostaa käytetyn halvan sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sinä olet silloin kun et ole kotona?
        Minulla on latauspaikka mökillä ja kun teen lomareissuja niin lataan huoneen laskuun hotellilla.

        Oikeesti. Se muualla lataaminen ei vie tätä laivaa maalta merelle. Olet todella huono provoaja jolla ei ole maalaisjärkeä nimeksikään.
        Potkit kuollutta hevosta.

        Olen missä sattuu. Teltassa, aitassa, mökissä, hotellissa. En minä rupea kiertelemään ja tuhlaamaan aikaani jossain latauspaikalla. Ei kestäisi hermot.

        Sinultahan tuo maalaisjärki puuttuu täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton arvonlasku on niin hurja, että säästöäkään ei tule."

        Kaikki autot menettävät kaiken arvonsa 15 vuodessa. Ei ole mitään väliä kulkeeko se auto sähköllä vai bensalla.

        Kaikkein pienimmillä kuluilla pääsee kun ostaa käytetyn halvan sähköauton.

        Katso Youtubesta miten esim. Teslan arvo laskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso Youtubesta miten esim. Teslan arvo laskee.

        60 vuotta autoilleena kuulostaa ihan oudolta nämä rangejutut. Ei rangesta ole puhuttu mitään ennen sähköautoja. Helppo kuvitella, että lyhyet ranget ottaa päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 vuotta autoilleena kuulostaa ihan oudolta nämä rangejutut. Ei rangesta ole puhuttu mitään ennen sähköautoja. Helppo kuvitella, että lyhyet ranget ottaa päähän.

        Suomi on pitkien matkojen maa ja maaseutua on paljon . Polttomoottoriautot toimivat paremmin maaseudulla. Sähköautoilla on maaseudulla latausongelmia liian paljon. Kaikki maatilakoneet käyvät dieselillä eikä muutosta ole näkyvillä. Biodieseliä kaivataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen missä sattuu. Teltassa, aitassa, mökissä, hotellissa. En minä rupea kiertelemään ja tuhlaamaan aikaani jossain latauspaikalla. Ei kestäisi hermot.

        Sinultahan tuo maalaisjärki puuttuu täysin.

        Aika maakuoppaan pitää mennä että Suomessa löytää paikan jonne ei tulisi sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on pitkien matkojen maa ja maaseutua on paljon . Polttomoottoriautot toimivat paremmin maaseudulla. Sähköautoilla on maaseudulla latausongelmia liian paljon. Kaikki maatilakoneet käyvät dieselillä eikä muutosta ole näkyvillä. Biodieseliä kaivataan.

        "Suomi on pitkien matkojen maa ja maaseutua on paljon "

        Ja se maaseutu on sähköistetty jo vuosikymmeniä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomi on pitkien matkojen maa ja maaseutua on paljon "

        Ja se maaseutu on sähköistetty jo vuosikymmeniä sitten.

        Ei ole sähköautolla asiaa maaseudun teillä ajella. Ihan leluautoja ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sähköautolla asiaa maaseudun teillä ajella. Ihan leluautoja ovat.

        Sähkökerjäläiset ja Sähköautoilijat.


    • Anonyymi

      Sähkö saa joka paikasta mutta polttoainetta vain huoltoasemilta. Ja niiden määrä vähenee koko ajan kun kauppiaat pistävät asemansa konkurssiin kannattamattomana.

      Uutta polttista ei todellakaan kannata enää ostaa.

      • Anonyymi

        Ei saa sähköä todellakaan joka paikasta.
        Seuraava autonikin on uusi polttis. Tänä vuonna rekisteröidyistä uusista autoista 73 % on varustettu polttomoottorilla. Mistä tämä kertoo? Siitä, että täyssähköautoja ei haluta ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sähköä todellakaan joka paikasta.
        Seuraava autonikin on uusi polttis. Tänä vuonna rekisteröidyistä uusista autoista 73 % on varustettu polttomoottorilla. Mistä tämä kertoo? Siitä, että täyssähköautoja ei haluta ostaa.

        Latauskelvottomat ovat olleet terminaali vaiheessa jo monta vuotta.
        Suomalaiset ostavat ladattavia autoja enemmän kuin bensa ja dieseleitä yhteensä.
        Jos elät menneisyydessä etkä tiennyt totuutta siitä maailma nykyään menee niin tässä on mahdollisuus sivistää itseään asiasta. Trafin tilasto

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

        Bensa 82.000--> 34.000
        Diesel 21.000 -->5.000
        Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sähköä todellakaan joka paikasta.
        Seuraava autonikin on uusi polttis. Tänä vuonna rekisteröidyistä uusista autoista 73 % on varustettu polttomoottorilla. Mistä tämä kertoo? Siitä, että täyssähköautoja ei haluta ostaa.

        Helppo ymmärtää, miksi täyssähköautoilijat eivät halua puhua toimintamatkasta. Suurin ongelma halutaan pitää pimennossa ja yritetään kääntää positiiviseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo ymmärtää, miksi täyssähköautoilijat eivät halua puhua toimintamatkasta. Suurin ongelma halutaan pitää pimennossa ja yritetään kääntää positiiviseksi.

        Sähköautolijana voin keskustella sähköauton toimintamatkasta enemmän kuin sinä haluat.
        Katsos kun tämä oikean elämän tärkeysjärjestys lähtee siitä kuinka paljon ajettu kilometri maksaa.
        Kai ymmärrät että tavallisen suomalaisen elämä ei ole sinkoilemista Suomen kulmasta kulmaan ilman taukoja? Tavallisen suomalaisen elämä on järjestetty niin hyvin ettei se kulu hukkaan autossa istumiseen.
        Elämä on muualla kuin tuntikausia kestävä yhtämittainen autossa istuminen.

        Ja jos nyt sitten tulee se pakottava tarve siirtyä 1.000km päivässä niin sähkö autolla sekin onnistuu alle kymmenessä tunnissa.
        https://youtu.be/-sldAKo_YHE?si=KZbvAk6EIG8vk0cv

        Ja unohditko sanoa että sähköllä ajaa 100km noin 1,5 eurolla kun polttiskuski maksaa samasta matkasta 12-14 euroa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolijana voin keskustella sähköauton toimintamatkasta enemmän kuin sinä haluat.
        Katsos kun tämä oikean elämän tärkeysjärjestys lähtee siitä kuinka paljon ajettu kilometri maksaa.
        Kai ymmärrät että tavallisen suomalaisen elämä ei ole sinkoilemista Suomen kulmasta kulmaan ilman taukoja? Tavallisen suomalaisen elämä on järjestetty niin hyvin ettei se kulu hukkaan autossa istumiseen.
        Elämä on muualla kuin tuntikausia kestävä yhtämittainen autossa istuminen.

        Ja jos nyt sitten tulee se pakottava tarve siirtyä 1.000km päivässä niin sähkö autolla sekin onnistuu alle kymmenessä tunnissa.
        https://youtu.be/-sldAKo_YHE?si=KZbvAk6EIG8vk0cv

        Ja unohditko sanoa että sähköllä ajaa 100km noin 1,5 eurolla kun polttiskuski maksaa samasta matkasta 12-14 euroa?

        Kaikilla ei ole niin tiukkaa, että pitäisi laskea paljonko ajettu kilometri maksaa. Sitäpaitsi sähköautojen arvo laskee paljon nopeammin kuin polttisten.
        Itse haluan, että ajaminen sujuu mahdollisimman huolettomasti. Siihen polttis on paras ratkaisu minulle ja monelle muulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolijana voin keskustella sähköauton toimintamatkasta enemmän kuin sinä haluat.
        Katsos kun tämä oikean elämän tärkeysjärjestys lähtee siitä kuinka paljon ajettu kilometri maksaa.
        Kai ymmärrät että tavallisen suomalaisen elämä ei ole sinkoilemista Suomen kulmasta kulmaan ilman taukoja? Tavallisen suomalaisen elämä on järjestetty niin hyvin ettei se kulu hukkaan autossa istumiseen.
        Elämä on muualla kuin tuntikausia kestävä yhtämittainen autossa istuminen.

        Ja jos nyt sitten tulee se pakottava tarve siirtyä 1.000km päivässä niin sähkö autolla sekin onnistuu alle kymmenessä tunnissa.
        https://youtu.be/-sldAKo_YHE?si=KZbvAk6EIG8vk0cv

        Ja unohditko sanoa että sähköllä ajaa 100km noin 1,5 eurolla kun polttiskuski maksaa samasta matkasta 12-14 euroa?

        "Katsos kun tämä oikean elämän tärkeysjärjestys lähtee siitä kuinka paljon ajettu kilometri maksaa."

        Jos näin on niin älä missään tapauksessa osta uutta autoa, halvimmat kilometrit tehdään 20 vuoden ikäisillä autoilla.


      • Huoltoaseman ja minkä tahansa liiketoiminnan voi myös lopettaa hallitusti - ei
        siihen mitään konkurssia tarvita!


    • Anonyymi

      "Kaikilla ei ole niin tiukkaa, että pitäisi laskea paljonko ajettu kilometri maksaa. Sitäpaitsi sähköautojen arvo laskee paljon nopeammin kuin polttisten."

      No nytpä taas tuli vahvaa tekstiä ajatusten tonavalta.

      Saman aikaan kun hän ei laske kilometri kustannuksia hän kuitenkin laskee auton arvonalenemaa.
      Ei voi kuin nauraa näille sepustuksille missä ei ole mitään logiikkaa. Mennään niin täysin tunnepohjaisesti ja yritetään poimia oman agendaa parhaimmat palaset.

      Kun laskee kustannus puolella kaikki asiat yhteen ilman mitään värikynää niin käytetyn sähköauton ostamiselle ei löydy voittajaa.

      • Anonyymi

        No ei voi todellakaan kuin nauraa ymmärryksesi tasolle.

        "Kun laskee kustannus puolella kaikki asiat yhteen ilman mitään värikynää niin käytetyn sähköauton ostamiselle ei löydy voittajaa." Aivan varmasti edullisella käytetyllä polttiksella on halvempi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei voi todellakaan kuin nauraa ymmärryksesi tasolle.

        "Kun laskee kustannus puolella kaikki asiat yhteen ilman mitään värikynää niin käytetyn sähköauton ostamiselle ei löydy voittajaa." Aivan varmasti edullisella käytetyllä polttiksella on halvempi ajaa.

        Varmaan näin on. Käytetyllä sähköautolla ei ole enää kuin pieni rahallinen arvo. Onko sillä sitten enää käyttöarvoa on ihan toinen kysymys eikä vastauksia pahemmin löydy. Toyota polttariautoilijat kyllä tietävät tarkkaan, miten hyvä käyttöarvo on polttaritoyotoilla.


      • Anonyymi

        "Ei voi kuin nauraa näille"

        Sun tartteisi keksiä jotain uusia juttuja, toi hokema saa sut vaikuttamaan putouksen hahmolta.


    • Anonyymi

      Kustannus per kilometri on se joka ohjaa autoilijan ajamaan nopeusrajoitusta matalampaa nopeutta. Sähköautoilija ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti koska kustannus per kilometri on vain 10% vastaavan fossiilin kustannuksesta. Fossiili matelee alinopeutta ja on tien tukkona.

      • Anonyymi

        Sähköautoilijoilla range pistää matelemaan. Polttisautoilijoiden ei tarvitse miettiä kustannuksia tai rangea. Onhan näistä sähköetanoista toimittajatkin kertoneet.

        “Sähköauto saattaa sijaita letkan keulalla hieman turhankin kirjaimellisesti, ihmettelee Iltalehden Henri Posa.”

        “Pohjoisesta hiihtolomalta palannut toimittajakollega yllättyi viime viikolla, kun useamman kerran letkan keulalta löytyikin rauhallista vauhtia mateleva Tesla. Se taas oli kerännyt peräänsä matkailuajoneuvot, jotka eivät päässeet hitaasta sähköautosta ohi.”

        “Iltalehden politiikan toimittaja oli talven aikana havainnut useita kertoja Lahdenväylällä Tesloja, jotka matelevat moottoritien oikeaa kaistaa alle 80 km/h -nopeudella, vaikka sää on hyvä ja tien pinta kuiva.”

        “Toimintamatka-ahdistus on voinut iskeä kesken kotimatkan tai akun varaus on lipsahtanut niinkin alhaiseksi, että on pakko nilkuttaa ilman lämmityslaitetta lähimmälle laturille, ja silloin nopeutta on pakko pudottaa.”

        “Nopeuden laskeminen 100 kilometrin tuntinopeudesta 80 kilometrin tuntinopeuteen säästää merkittävästi energiaa. Hyötysuhteeltaan heikommalla polttomoottoriautolla eroa ei huomaa yhtä suuresti – eikä sillä ehkä ole kuljettajalle niin väliäkään.”

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2d8c90b1-e7f4-4af0-b88e-3b3dccb5a0ec


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijoilla range pistää matelemaan. Polttisautoilijoiden ei tarvitse miettiä kustannuksia tai rangea. Onhan näistä sähköetanoista toimittajatkin kertoneet.

        “Sähköauto saattaa sijaita letkan keulalla hieman turhankin kirjaimellisesti, ihmettelee Iltalehden Henri Posa.”

        “Pohjoisesta hiihtolomalta palannut toimittajakollega yllättyi viime viikolla, kun useamman kerran letkan keulalta löytyikin rauhallista vauhtia mateleva Tesla. Se taas oli kerännyt peräänsä matkailuajoneuvot, jotka eivät päässeet hitaasta sähköautosta ohi.”

        “Iltalehden politiikan toimittaja oli talven aikana havainnut useita kertoja Lahdenväylällä Tesloja, jotka matelevat moottoritien oikeaa kaistaa alle 80 km/h -nopeudella, vaikka sää on hyvä ja tien pinta kuiva.”

        “Toimintamatka-ahdistus on voinut iskeä kesken kotimatkan tai akun varaus on lipsahtanut niinkin alhaiseksi, että on pakko nilkuttaa ilman lämmityslaitetta lähimmälle laturille, ja silloin nopeutta on pakko pudottaa.”

        “Nopeuden laskeminen 100 kilometrin tuntinopeudesta 80 kilometrin tuntinopeuteen säästää merkittävästi energiaa. Hyötysuhteeltaan heikommalla polttomoottoriautolla eroa ei huomaa yhtä suuresti – eikä sillä ehkä ole kuljettajalle niin väliäkään.”

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2d8c90b1-e7f4-4af0-b88e-3b3dccb5a0ec

        Karmeita tosiasioita sähköautoista! Mutta nurkka-ajoon ne sopivat erittäin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeita tosiasioita sähköautoista! Mutta nurkka-ajoon ne sopivat erittäin hyvin.

        Harmi kun polttispenat pilaavat sähköspedejen satujutut faktoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi kun polttispenat pilaavat sähköspedejen satujutut faktoillaan.

        Satujen maailma on niin ihana!


    • Anonyymi

      Sähköauton kilometrikustannukset ovat samat kuin jos bensa tai diesel maksaisi 20 senttiä litra. Miettikääpä sitä kun seisotte seuraavan kerran se haiseva letku kourassa tankkaamassa.

      Ja jos tarvii ajaa nopeasti pitkiä matkoja niin tästä voitte katsoa kuinka 1.000km sähkö autolla ajetaan alle kymmeneen tuntiin.

    • Anonyymi

      Ei ihme että ladattavia autoja ostetaan Suomessa jo enemmän kuin dieseleitä ja bensavehkeitä yhteensä.

    • Anonyymi

      Euroopan tasolla dieselin suhteellinen osuus myynnistä laski 11% ja bensan 6%. Aika lohduttomia lukemia. Dieselin osuus on siis enää 12% koko markkinasta vaikka vain 9 vuotta sitten markkinaosuus oli vielä 50%. Autossa pitää olla akku että se menee kaupaksi!

    • Anonyymi

      "Euroopan tasolla dieselin suhteellinen osuus myynnistä laski 11% ja bensan 6%. Aika lohduttomia lukemia.:

      Pitää olla aika pihalla maailman menosta jos tämä fakta tulee jotenkin yllätyksenä.
      Kun katsoo esim kehitystä Suomen myyntitilaisto viime vuosina.

      Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen

      Bensa 82.000--> 34.000
      Diesel 21.000 -->5.000
      Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000

      • Anonyymi

        Ölishan se aika hirveetä, jos sähköautoja ei sais myytyä. Maailmanparantaminen ja politiikka olis nykyistäkin surkeampaa, jos sähkärit eivät menis kaupaksi. Dieselit alkavat olla niitä todellisia premiumautoja, joita tosiautoilijat haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ölishan se aika hirveetä, jos sähköautoja ei sais myytyä. Maailmanparantaminen ja politiikka olis nykyistäkin surkeampaa, jos sähkärit eivät menis kaupaksi. Dieselit alkavat olla niitä todellisia premiumautoja, joita tosiautoilijat haluavat.

        Diesel 21.000 -->5.000

        Aika vähän niitä tosiautoilijoita näyttää olevan. Nokivasaroita ei halua vaivoikseen enää juuri kukaan. Kalliita remontteja kun EGRt ja muut vempeleet laukeaa.
        Ja mitä hyötyä olisi muutenkaan ostaa diesel? Kalliit verot joutu maksamaan ja moni kertaisen hinnan joka ajetusta kilometrista sähköautoon verrattuna.
        Kun lähtee vaihtamaan niin autokaupat sanoo että eimeillä ole tarvetta tuollaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ölishan se aika hirveetä, jos sähköautoja ei sais myytyä. Maailmanparantaminen ja politiikka olis nykyistäkin surkeampaa, jos sähkärit eivät menis kaupaksi. Dieselit alkavat olla niitä todellisia premiumautoja, joita tosiautoilijat haluavat.

        Kelpaavat peltoautoiksi hyvin nuo dieselit teille tosiautoilijoille siellä pellon reunassa.
        Eivät sovi taajamiin kun haisevat niin pahalle.


    • Anonyymi

      Volvo näyttää 1600km tyhjään tankkiin. Harvoin lomareissulla tulee tankattua.

      • Anonyymi

        Polttariautoilijat ovat tosi rakentavia suomalaisia. Sähköautoilijat näyttävät olevan öykkäreitä. Ei kovin suomalaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttariautoilijat ovat tosi rakentavia suomalaisia. Sähköautoilijat näyttävät olevan öykkäreitä. Ei kovin suomalaisia

        Miten patteriauton hankkiminen voikaan muuttaa ihmisen.


    • Anonyymi

      Montako kertaa joudut pysähtymään ja lisäämään vanhaan TDI:n moottoriöljyä 1400 km matkalla?

      • Anonyymi

        Ala-arvoista tekstiä jälleen kerran sähköautoilijalta.


      • Anonyymi

        2 kertaa. Aina kun punainen valo syttyy! Tota AD Blueta pitää lisäillä myös aina. On tää helppoa!


      • Anonyymi

        Kuinka monta metriä se diesel menee jyrisemättä ja raksuttamatta?


    • Anonyymi

      Suuria huolia sähköautoilijalla

      • Anonyymi

        Sähköautoilu on kommenteista päätellen kriisiala.


    • Anonyymi

      Niin, ja tuon 1400km lataamiseen/tankkaamiseen menee aikaa alle 5min !!

      • Anonyymi

        Sähköauton lataamiseen menee huomattavasti vähemmän aikaa, koska se auto lataa ihan itse, ei tarvi pitää letkusta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton lataamiseen menee huomattavasti vähemmän aikaa, koska se auto lataa ihan itse, ei tarvi pitää letkusta kiinni.

        Kännykän lataaminen on vihonviimeistä, jos sitä joutuu tekemään muutaman tunnin välein. Ei pääse lähtemään minnekään, koska känny latautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännykän lataaminen on vihonviimeistä, jos sitä joutuu tekemään muutaman tunnin välein. Ei pääse lähtemään minnekään, koska känny latautuu.

        Yöllä se kännykkäkin ladataan eikä siitäkään tarvitse pitää kiinni kun se on latingissa. Nuku rauhassa, kyllä se latautuu ihan itsekseen niinkuin sähköautokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yöllä se kännykkäkin ladataan eikä siitäkään tarvitse pitää kiinni kun se on latingissa. Nuku rauhassa, kyllä se latautuu ihan itsekseen niinkuin sähköautokin.

        Tyhmä vastaus sähköautoilijalta, joka on kahlittu kotinurkkiinsa latauskaapeleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä vastaus sähköautoilijalta, joka on kahlittu kotinurkkiinsa latauskaapeleilla.

        Turha näiden polttispellejen on kommentoida asioita joista eivät mitään ymmärrä.
        Tässä ajetaan sähkövolsulla normiliikenteen seassa 1.000km alle kymmeneen tuntiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE&t=3s

        Ja sitten pidempääkin matkaa pääsee.

        IL:"Sähköautolla Amerikan halki – 4500 kilometrin reissulla lataamiseen kului aikaa vain 2,5 tuntia
        Hän kertoo ajaneensa esimerkiksi 1430 mailin (2301 km) matkan 21 tunnissa ja viidessä minuutissa, jolloin keskinopeus olisi ollut 68 mailia tunnissa (109,4 km/h) latauspysähdykset mukaan lukien.
        Yli 4500 kilometrin matkalla rahaa sähköön kului vain 76,82 dollaria eli noin 68 euroa."

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/eac04d14-519b-4f44-ab2a-a58df843bdca

        68 eurolla ei polttiksella pitkälle pötki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä vastaus sähköautoilijalta, joka on kahlittu kotinurkkiinsa latauskaapeleilla.

        Pelkästään Suomessa on yli miljoona pistoketta josta voi ladata sähköautoa. Maailmalla sitten satoja miljoonia lisää.

        Se on muinaisjäänne bensanpolttelija, joka on riippuvainen muutamista huoltoasemista joista sitä ihmenestettä saa.

        Entäpäs kun se sinun lähin huoltoasemasi lopettaa toimintansa kannattamattomana. Onko kylän toisella laidalla vielä toinen vai joudutko ajamaan kauemmaksi letkua hiplaamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään Suomessa on yli miljoona pistoketta josta voi ladata sähköautoa. Maailmalla sitten satoja miljoonia lisää.

        Se on muinaisjäänne bensanpolttelija, joka on riippuvainen muutamista huoltoasemista joista sitä ihmenestettä saa.

        Entäpäs kun se sinun lähin huoltoasemasi lopettaa toimintansa kannattamattomana. Onko kylän toisella laidalla vielä toinen vai joudutko ajamaan kauemmaksi letkua hiplaamaan?

        Bensa-asemien alasajo on jo alkanut.
        Lieksa, Kaleva, Jurvala, Temmes.....

        Lista pitenee joka kuukausi.


    • Anonyymi

      Polttisautoilija on kuluttaja mutta sähköautoilija on säästäjä. Todellisuudessa kuitenkin molemmat ovat kuluttajia eikä eroa kokonaiskuluissa ole juuri ollenkaan.

      • Anonyymi

        Kokonaiskuluista puhuminen ilman mitään esimerkkejä on aika turhaa.

        Tässä esimerkki.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Perusmallien hinnoissa sähköauto on noin viisi tonnia kalliimpi.
        Arvo pudotuksessa kolmivuotiaina ei Nettiauton mukaan ole juurikaan eroa

        Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

        60.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut Skodalla ovat halvemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskuluista puhuminen ilman mitään esimerkkejä on aika turhaa.

        Tässä esimerkki.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Perusmallien hinnoissa sähköauto on noin viisi tonnia kalliimpi.
        Arvo pudotuksessa kolmivuotiaina ei Nettiauton mukaan ole juurikaan eroa

        Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

        60.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut Skodalla ovat halvemmat.

        Kuudessa vuodessa 120.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 1.200x6x1,8 =13.000€
        Huollot x i = 3.600€

        Yht 16.600€

        Enyaq

        20 kWh/100km x 1.200 x 10snt/kWh = 2.400€
        2v tarkastus x 3 = 600€

        Yht 3.000€

        16.600- 3.000 =13.600

        Vakuutusmaksut Skodalla ovat halvemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudessa vuodessa 120.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 1.200x6x1,8 =13.000€
        Huollot x i = 3.600€

        Yht 16.600€

        Enyaq

        20 kWh/100km x 1.200 x 10snt/kWh = 2.400€
        2v tarkastus x 3 = 600€

        Yht 3.000€

        16.600- 3.000 =13.600

        Vakuutusmaksut Skodalla ovat halvemmat.

        Niin mutta skodahan on itäauto ja politrukin irvistys. Kuka haluaa? Toytan hybridithän viedään käsistä. Etkö tiennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta skodahan on itäauto ja politrukin irvistys. Kuka haluaa? Toytan hybridithän viedään käsistä. Etkö tiennyt?

        Nämä numeroita sisältävät asiat ovat täysin sinun käsityksesi rajojen ulkopuolella.
        Ihan kiva sinulle että olet kuitenkin pystynyt rakentamaan oman maailman missä peuhaat omilla ehdoillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä numeroita sisältävät asiat ovat täysin sinun käsityksesi rajojen ulkopuolella.
        Ihan kiva sinulle että olet kuitenkin pystynyt rakentamaan oman maailman missä peuhaat omilla ehdoillasi.

        Lyhyellä Rangella ei tunnu olevan mitään vaikutusta sähköautoilijan ajoihin. Voi varmuudella todeta, että sähköautoilijat valehtelevat. Tai sitten sähköautoilijat ajelevat vain tosi lyhyviä matkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta skodahan on itäauto ja politrukin irvistys. Kuka haluaa? Toytan hybridithän viedään käsistä. Etkö tiennyt?

        Minulla on ollut yksi Corolla, enkä toista osta. Enyaq tai id4 kiinnostavat nyt eniten. Ostakoot ne Toyotan ketkä haluavat, minä en. Nyt ajan vielä Bemarilla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

      Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

      Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

      Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

      kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

      Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

      et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

      Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe