Evoluutio kumottu - taas

Anonyymi-ap

Jos evoluutiota tapahtuisi, niin alempia lajeja ei olisi. Olisi vain ihmisiä. Kehityshän menee yksinkertaisesta monimutkaisemmaksi.

77

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se evoluutioteoria kummallinen kun se täytyy kumota monta kertaa.
      ps Onnittelut viikon typerimmästä aivopierusta.

• Anonyymi

Mutta yhtäkään tositetta luomisen puolesta ei vieläkään ole saatu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta yhtäkään tositetta luomisen puolesta ei vieläkään ole saatu.

Avaahan simmut ja lisäksi otahan kaukoputki tai mikroskooppi kauniiseen kätöseesi ja katso: Kaikki mitä näet, on kiistaton todiste luomisesta.

Mutta mistä johtuu se, että niin monet ummistavat silmänsä ja ponnistelevat, että toisetkin pysyisivät sokeina?

Syy näkökyvyn puutteeseen ja luomisen näkemisen todisteiden hylkäämiseen ja elämän ja olemassaolon sepittämiseen ateistisilla teorioilla on pohjimmiltaan moraalinen:

Room.1:

"Jumalan (oikeutettu) viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, (miksi?) jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan.

(Todisteita luomisesta on riittävästi):

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin he eivät voi millään itseänsä puolustaa,

koska he eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

(Miten tuo tyhmyys ilmenee? Vastaus: Esim. evoluutioteoriana!):

ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

Sentähden Jumala on heidät hyljännyt,

nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan (luomisteoissa ja Raamatussa olevan) totuuden valheeseen (kuten evoluutioteoria) ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa.

(Miksi? Siksi että "ole sinä Luoja meidän puolestamme olemassa, kunhan et sekaannu meidän asioihimme tyrkyttämällä meille moraalinormeja. Me päätämme ihan itse, mikä on oikein, mikä väärin ja tietenkin kaikki, mitä itse päätämme, on omasta mielestämme aina oikein!)

Sentähden Jumala on hyljännyt, heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan (sukupuolitaudit), mikä saada piti.

Niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

(Villiintymisen eli eläinesi-isien pitäminen jumalinaan):

He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; (vrt. median lööppeihin)

ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia (historia ei tunne tätä nykyaikana ilmaantunutta kapinallisuutta vanhempia vastaan),

vailla ymmärrystä (joten uskovat jopa evoluutioteoriaan!), luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

jotka eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät (enemmistön tyrannian painostus saada kaikki ateistisen aivopesunsa uhreiksi)."

Onneksi tilanne ei ole toivoton. Luoja on antanut vapaan tahdon ja älyn, jolla sitä voi käyttää viisaasti. Luojalta kirjallisesti saatava tosi tieto auttaa vapautumaan enemmistön tyranniasta ja sen aikaansaamasta aivopesusta, olipa se sitten uskonnollista tai ateistista:

Joh.8 ""Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avaahan simmut ja lisäksi otahan kaukoputki tai mikroskooppi kauniiseen kätöseesi ja katso: Kaikki mitä näet, on kiistaton todiste luomisesta.

Mutta mistä johtuu se, että niin monet ummistavat silmänsä ja ponnistelevat, että toisetkin pysyisivät sokeina?

Syy näkökyvyn puutteeseen ja luomisen näkemisen todisteiden hylkäämiseen ja elämän ja olemassaolon sepittämiseen ateistisilla teorioilla on pohjimmiltaan moraalinen:

Room.1:

"Jumalan (oikeutettu) viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, (miksi?) jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan.

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin he eivät voi millään itseänsä puolustaa,

koska he eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan (luomisteoissa ja Raamatussa olevan) totuuden valheeseen (kuten evoluutioteoria) ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa.

(Miksi? Siksi että "ole sinä Luoja meidän puolestamme olemassa, kunhan et sekaannu meidän asioihimme tyrkyttämällä meille moraalinormeja. Me päätämme ihan itse, mikä on oikein, mikä väärin ja tietenkin kaikki, mitä itse päätämme, on omasta mielestämme aina oikein!)

Sentähden Jumala on hyljännyt, heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan (sukupuolitaudit), mikä saada piti.

Niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; (vrt. median lööppeihin)

ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia (historia ei tunne tätä nykyaikana ilmaantunutta kapinallisuutta vanhempia vastaan),

vailla ymmärrystä (joten uskovat jopa evoluutioteoriaan!), luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

jotka eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät (enemmistön tyrannian painostus saada kaikki ateistisen aivopesunsa uhreiksi)."

Onneksi tilanne ei ole toivoton. Luoja on antanut vapaan tahdon ja älyn, jolla sitä voi käyttää viisaasti. Luojalta kirjallisesti saatava tosi tieto auttaa vapautumaan enemmistön tyranniasta ja sen aikaansaamasta aivopesusta, olipa se sitten uskonnollista tai ateistista:

Joh.8 ""Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;

Ja miten se muka todistaa luomisen? Yhtä hyvin se todistaa että kaikki on tullut sotkan munista.

Ja missä on todisteet että se luoja muka olisi juuri sinun pyllistämä jumala?

• Anonyymi kirjoitti:

Room.1:

"(Miksi? Siksi että "ole sinä Luoja meidän puolestamme olemassa, kunhan et sekaannu meidän asioihimme tyrkyttämällä meille moraalinormeja. Me päätämme ihan itse, mikä on oikein, mikä väärin ja tietenkin kaikki, mitä itse päätämme, on omasta mielestämme aina oikein!)"
        Uskovat eivät ainakaan oman kokemuksen mukaan ole mitenkään "moraalisesti kelvollisempia" kuin mikään muukaan kansan ryhmä. Sitä paitsi, jokaisesta ryhmästä (kristityistäkin) löytyy sellaisia yksilöitä jotka niin sanotusti pilaa porukan maineen.

Minä en lopulta löydä muuta eroa ja selitystä tuohon, miksi niin usein uskovat ovat mielestään a) parempia b) valitumpia c) siunatumpia kuin jokin muu ihmisryhmä, kuin sen että he ovat... opillisesti oikeammassa.

Uskova törttöilee. Ateisti törttöilee. Uskova tekee hyvää ja ajattelee hyvin läheisistään. Niin tekee myös ateisti (tai elämänkatsomuksen X edustaja). Mutta tuo... oppi. Se on niin perhanan kärkevän eron aikaan saava tekijä.

• Anonyymi kirjoitti:

Room.1:

"Kaikki mitä näet, on kiistaton todiste luomisesta."

Voihan nyt, unohdit kokonaan perustella, että miten kaikesta, minkä näemme, voi vetää sen johtopäätöksen että luominen on kiistattomasti tapahtunut. Sen sijaan siteeraat Raamatun tyhjiä väitteitä, kuten kulunutta hokemaa:"Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin he eivät voi millään itseänsä puolustaa"

Pelkkien väitteiden sijaan sinun pitäisi esittää perusteet sille, että väitteet ovat paikkansapitäviä.

Tosin tietenkin, jos ensin uskoo sokeasti kaiken olevan luotua, pitää kaikkea luotuna. Mielikuvitusasiat todistetaan mielikuvituksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Room.1:

Todisteita luomisesta odotetaan kieli pitkällä.

• Anonyymi

>> Kehityshän menee yksinkertaisesta monimutkaisemmaksi.

Sopeutuvin todennäköisimmin selviytyy. Monimutkainen ei ole aina se sopeutuvin.

• Anonyymi

Ok, mutta minkä niistä monista luomistarinoista tämä todistaa oikeaksi?

• Anonyymi

Raamatussa on Luojan ihmisille antama tieteellisesti oikeaksi osoittautunut dokumentti Luomisesta ja Maata koskevien luomisjaksojen järjestyksestä.

Vedenpaisumuksen jälkeen oli kieltensekoitus ja kesti kauan, ennenkuin alettiin jälleen oppia lukemaan ja kirjoittamaan.

Seemin kieltä ei sekoitettu, koska ei osallistunut kapinaan Luojaa vastaan. heidän sukunsa säilytti kirjallisena Luojan ilmoittamat alkutapahtumat.

Muilla kansoilla Raamatun ilmoittamat n. 10 alkutapahtumaa kieltensekoitukseen saakka alkoivat saada legendamaisia lisukkeita. Siksi esim. Vedenpaisumuksesta on löydetty ainakin 700 eri kanoilla olevaa muistitietoa. Jopa korkeiden vuoristojen alkuasukkailla vesitulva aiheutti sen, että heidän esi-isänsä pelastui rakentamassaan aluksessa.

Kun 4300 vuotta sitten marraskuun alussa vesikatos romahdutettiin ilmakehän yltä, napaseuduilla kaikki suorastaan räjähti jäähän. Siksi sinne hautautuneiden eläinten suussa on yhä ruokaa. Noiden syväjäädytettyjen eläinten jäännökset ovat sekaisin trooppisten ja lauhkeiden seutujen eläinten kanssa samoissa kasoissa.

Joku voi torjua tämän esim. selittämällä, että olemassaolon taistelu selittää sen, että pohjoisten ja trooppisten eläinlajien jäännökset ovat veden aiheuttamissa sedimenteissä samoissa kasoissa Siperian ikiroudassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on Luojan ihmisille antama tieteellisesti oikeaksi osoittautunut dokumentti Luomisesta ja Maata koskevien luomisjaksojen järjestyksestä.

Vedenpaisumuksen jälkeen oli kieltensekoitus ja kesti kauan, ennenkuin alettiin jälleen oppia lukemaan ja kirjoittamaan.

Seemin kieltä ei sekoitettu, koska ei osallistunut kapinaan Luojaa vastaan. heidän sukunsa säilytti kirjallisena Luojan ilmoittamat alkutapahtumat.

Muilla kansoilla Raamatun ilmoittamat n. 10 alkutapahtumaa kieltensekoitukseen saakka alkoivat saada legendamaisia lisukkeita. Siksi esim. Vedenpaisumuksesta on löydetty ainakin 700 eri kanoilla olevaa muistitietoa. Jopa korkeiden vuoristojen alkuasukkailla vesitulva aiheutti sen, että heidän esi-isänsä pelastui rakentamassaan aluksessa.

Kun 4300 vuotta sitten marraskuun alussa vesikatos romahdutettiin ilmakehän yltä, napaseuduilla kaikki suorastaan räjähti jäähän. Siksi sinne hautautuneiden eläinten suussa on yhä ruokaa. Noiden syväjäädytettyjen eläinten jäännökset ovat sekaisin trooppisten ja lauhkeiden seutujen eläinten kanssa samoissa kasoissa.

Joku voi torjua tämän esim. selittämällä, että olemassaolon taistelu selittää sen, että pohjoisten ja trooppisten eläinlajien jäännökset ovat veden aiheuttamissa sedimenteissä samoissa kasoissa Siperian ikiroudassa.

Tämä ei kyllä todsita yhtään mitään. Muutenhan kaikki on tullut sotkan munasta koska kalevalassa on näin kirjoitettu.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kun 4300 vuotta sitten marraskuun alussa vesikatos romahdutettiin ilmakehän yltä"

Maailman suurin kreationistijärjestö Creation Ministries International (joka on mm. Luominen-lehden taustajärjestö) pitää sivuillaan listaa argumenteista, jotka ovat niin noloja ja valheellisia, että kreationistien ei missään nimessä pitäisi käyttää niitä. Väite maata ennen vedenpaisumusta ympäröineestä vesikehästä on niiden joukossa:
        https://creation.com/arguments-we-think-creationists-should-not-use#canopy
        Onko maailman suurin kreationistijärjestö väärässä?

"Noiden syväjäädytettyjen eläinten jäännökset ovat sekaisin trooppisten ja lauhkeiden seutujen eläinten kanssa samoissa kasoissa."

Missä tällaisia kasoja löytyy? Vai olisiko sittenkin päässyt käymään niin että valitsit alkaa valehdella uskosi puolesta?

"Joku voi torjua tämän esim. selittämällä, että olemassaolon taistelu selittää sen, että pohjoisten ja trooppisten eläinlajien jäännökset ovat veden aiheuttamissa sedimenteissä samoissa kasoissa Siperian ikiroudassa."

Niinhän sitä voisi, mutta ei tuollaisessa valehtelusta olisi mitään järkeä. Tuollaiset valheelliset väitteet mukamas sekaisin olevista pohjoisen ja trooppisen ympäristön eliöiden fossiileista on kreationistien harrastamaan puuhaa.

• Anonyymi

Onhan teitäkin yhä olemassa!

• Anonyymi

Onnittelut! Tällä palstalla saa lukea paljon soopaa, mutta harvoin näin lyhyessä viestissä on tiivistettynä näin paljon virheitä ja väärinymmärryksiä.

• Anonyymi

Oli kai tämä aloitus vitsi? Ei kai kreationistikaan voi olla noin tyhmä?

Ainakaan aloittaja ei tiedä evoluutiosta mitään... :)

• Anonyymi

Olen evoluutiobiologi ja ateisti.

• Anonyymi

Kyllä voi.
        Mikään kreationistien tyhmyydessä, tietämättömyydessä tai epärehellisyydessä ei yllätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi.
        Mikään kreationistien tyhmyydessä, tietämättömyydessä tai epärehellisyydessä ei yllätä.

Mutta kyllä kretut muuten pystyvät yllättämään. Juuri kun luulet pöntön pohjimmainen löytyneen niin eipä aikaakaan kun tulee seuraava kretu joka alittaa edellisen suorituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyllä kretut muuten pystyvät yllättämään. Juuri kun luulet pöntön pohjimmainen löytyneen niin eipä aikaakaan kun tulee seuraava kretu joka alittaa edellisen suorituksen.

Tämä johtaa siihen visaiseen ongelmaan, että palstan kommenteista on liki mahdoton erottaa trollien kirjoittamat ja aidot. Aina ei pysty erottamaan, yrittääkö kirjoittaja esittää idioottimaista kreationistia vain pilkatakseen heitä, vai onko kyseessä aito kretu, joka kirjoittaa ihan vakavissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä johtaa siihen visaiseen ongelmaan, että palstan kommenteista on liki mahdoton erottaa trollien kirjoittamat ja aidot. Aina ei pysty erottamaan, yrittääkö kirjoittaja esittää idioottimaista kreationistia vain pilkatakseen heitä, vai onko kyseessä aito kretu, joka kirjoittaa ihan vakavissaan.

Joillakin palstoilla trollaaminen on pelkästään typerää.

Palstoilla, joilla kirjoittaa kiihkouskovaisia sekopäitä, trollaaminen tyhmää. Uskovainen pystyy tosissaan tekemään älyttömämpiä aloituksia kuin trollipelle huvikseen.

Minusta trollaaminen on muutenkin typerää, idioottimaista ja tyhjänpäiväistä, Eikö ihmisillä ole oikeaa elämää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen evoluutiobiologi ja ateisti.

Otamme osaa, sattuuhan sitä. Ehkä oloasi helpottaa tieto siitä, että on paljon muita, jotka kärsivät samasta säälittävästä mielialahäiriöstä.

Toisaalta ei se, miltä sinusta tuntuu, haittaa muita mitenkään, ellei ole myynyt itseään markkinoimaan tuollaista epätieteellistä maailmankatsomusta totena oppilaille ja toisille, mutta iloksesi on mukava kertoa: Olotilasi ei ole parantumaton vaan siitä voi tosi tiedon avulla toipua!

Onneksi sellaista tietoa on runsaasti tarjolla:

Joh.17:3 "Tässä on iankaikkinen elämä, että he (tietoa hankkimalla Raamatusta) tuntevat sinut, joka yksin olet tosi Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsikin erottaa totuuden valheesta, jos hänelle on opetettu tosiasioita.

Matematiikan opettaja: "Lapset, 1+2=3. Tämä voidaan helposti todistaa oikeaksi muilla matematiikkaan liittyvillä menetelmillä, kuten ulkoa opettelemillanne kertotauluilla."

Välitunnilla Pikku-Kalle: "Evoluutioteolian mukaan 1+2 ei voi olla 3, koska se syötiin olemassaolon taistelussa nelosen ja viitosen toimesta.

Eppu-Usko: "Olet väärättä! Itäni on tanonut, että 1+1+1=1."

Väärät uskonnolliset opetukset ja evoluutioteoria paljastuvat helposti valheeksi. Ei tarvitse kahlata läpi kaikkia tuhansia uskontoja ja evoluutioteorian epätieteellisyyksiä. Riittää, että keskittyy hankkimaan tietoa faktoista.

Vrt. väärän rahan paljastamiseen: Sinun ei tarvitse perehtyä jokaiseen väärän rahan ominaisuuksiin. Ei tarvitse muuta, kuin ottaa selville, millainen on oikea raha. Ja mitä paremmin tunnet oikean rahan, sitä helpommin sinulle paljastuu taitavimmatkin rahan väärennökset.

Ottamalla selville, mitä Raamattu opettaa Luojasta, sekä mitä tosi tiede paljastaa lajeista, on helppo ymmärtää, mikä on totuus uskonnoista ja evoluutioteoriasta.

Taitavin 'väärä raha' on kristikunta, mutta samanveroinen on myös evoluutioteoria.
        -
        Ajan säästämiseksi kommentoin tämän valmiiksi:

"Ei se niin ole, vuan jotennii toisinniinnii!"

"Ei minun tarvitse itse ottaa tosiasioita esille, koska se, mihin uskon, olen kuullut muilta ja kaikki, mitä olen kuulopuheista omaksunut, on minulle mieluista. Mieluummin olen muiden mukana väärässä kuin yksin oikeassa."
        -
        vrt. Sananl.29 "Joka lähimmäistään liehakoitsee, virittää verkon hänen askeleilleen.
        Viisas kun käräjöi hullun kanssa, niin tämä reutoo ja nauraa eikä asetu.
        Kun jumalattomat lisääntyvät, lisääntyy rikos.
        Jos Jumalan opastus puuttuu, kansa käy kurittomaksi.
        Vääryyden mies on vanhurskaille kauhistus, oikean tien kulkija on kauhistus jumalattomalle.

Ihmispelko panee paulan."

Ilmsts.21 " ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Joka voittaa, on tämän perivä. Mutta pelkurien, epäuskoisten ja kaikkien valhettelijain osa on oleva kuolema."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsikin erottaa totuuden valheesta, jos hänelle on opetettu tosiasioita.

Matematiikan opettaja: "Lapset, 1 2=3. Tämä voidaan helposti todistaa oikeaksi muilla matematiikkaan liittyvillä menetelmillä, kuten ulkoa opettelemillanne kertotauluilla."

Välitunnilla Pikku-Kalle: "Evoluutioteolian mukaan 1 2 ei voi olla 3, koska se syötiin olemassaolon taistelussa nelosen ja viitosen toimesta.

Eppu-Usko: "Olet väärättä! Itäni on tanonut, että 1 1 1=1."

Väärät uskonnolliset opetukset ja evoluutioteoria paljastuvat helposti valheeksi. Ei tarvitse kahlata läpi kaikkia tuhansia uskontoja ja evoluutioteorian epätieteellisyyksiä. Riittää, että keskittyy hankkimaan tietoa faktoista.

Vrt. väärän rahan paljastamiseen: Sinun ei tarvitse perehtyä jokaiseen väärän rahan ominaisuuksiin. Ei tarvitse muuta, kuin ottaa selville, millainen on oikea raha. Ja mitä paremmin tunnet oikean rahan, sitä helpommin sinulle paljastuu taitavimmatkin rahan väärennökset.

Ottamalla selville, mitä Raamattu opettaa Luojasta, sekä mitä tosi tiede paljastaa lajeista, on helppo ymmärtää, mikä on totuus uskonnoista ja evoluutioteoriasta.

Taitavin 'väärä raha' on kristikunta, mutta samanveroinen on myös evoluutioteoria.
        -
        Ajan säästämiseksi kommentoin tämän valmiiksi:

"Ei se niin ole, vuan jotennii toisinniinnii!"

"Ei minun tarvitse itse ottaa tosiasioita esille, koska se, mihin uskon, olen kuullut muilta ja kaikki, mitä olen kuulopuheista omaksunut, on minulle mieluista. Mieluummin olen muiden mukana väärässä kuin yksin oikeassa."
        -
        vrt. Sananl.29 "Joka lähimmäistään liehakoitsee, virittää verkon hänen askeleilleen.
        Viisas kun käräjöi hullun kanssa, niin tämä reutoo ja nauraa eikä asetu.
        Kun jumalattomat lisääntyvät, lisääntyy rikos.
        Jos Jumalan opastus puuttuu, kansa käy kurittomaksi.
        Vääryyden mies on vanhurskaille kauhistus, oikean tien kulkija on kauhistus jumalattomalle.

Ihmispelko panee paulan."

Ilmsts.21 " ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Joka voittaa, on tämän perivä. Mutta pelkurien, epäuskoisten ja kaikkien valhettelijain osa on oleva kuolema."

Mitähän tarinankertoja taas kuvitteli tarinoillaan osoittaneensa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän tarinankertoja taas kuvitteli tarinoillaan osoittaneensa?

Jos tuon oli tarkoitus toimia evoluutioteoriaa vastaan vaikutus on pikemminkin päinvastainen.

Pikku-Kalle on ilmeinen älykkään suunnittelun proponentti, joka yrittää debunkata evoluutioteorian kehnolla olkinukella.

Eppu-Usko taas on ilmeinen nuoren maan kreationisti, joka ei tajua mistään mitään.

• Anonyymi

Voi voi sentään. Kretu veti jälleen tyhjän arvan.

"Ei voittoa-Ingen vinst"

• Anonyymi

On tainnut aloittajalla jäädä koulut käymättä?

• Anonyymi

Mistä johtuu, että evoluutio pitää kumota päivittäin?

• Anonyymi

Hesarin pilapiirtäjä Kari Suomalainen piirsi kuvan Michelangelon maalauksesta, jossa Jumalan sormi koskettaa Aadamin sormea ja luomus alkaa elää. Tripin 3. kuvassa Aadam näkee ensitöikseen Apinan ja huudahtaa: "Isä!"

Jostan syystä tuli tuosta pilapiirroksesta mieleen Anonyymi 024-07-02 14:17:15 kommentti. Voisiko joku ystävällisesti kertoa hänelle, että Joulupukki ei ole totta ja että Kaikkeutta ei ole tuotettu evoluutioteorian kautta Sotkan munasta ja että Apina ei ole juuri hänen "pyllistämä" esi-isä, kuten rahvakkaanomaisesti muotoili!

2 erehtymätöntä Paavia. Vrt. toisiinsa:

DOGMI paavimme erehtymättömyydestä vahvistettiin Vatikaanin I kirkolliskokouksessa vuonna 1870.

DOGMI Darwinimme erehtymättömyydestä vahvistettiin vuonna 1859 omaelämäkertomuksessaan Lajien Synty, jossa hurskas Isä-Charles esittelee esivanhempansa eläimelliset sukujuuret satojen tuhansien vuosien ajalta.

PAAVISMI: Erehtymättömyys-dogmiamme sorvattiin vielä lisää Vatikaanin II konsiilissa 1960-luvulla.

DARWINISMI: Luonnonvalinta kyseenalaistetaan yhä voimakkaammin sitä mukaa kun fossiilitutkimus etenee. Onneksi darwinistis-Inkvisitiomme pelokkaaksi alistama tiedemiesparka on sitoutunut Darwin-Dogmiin:
      ”Hyväksymme terveen järjen vastaiset tieteelliset väitteet siksi, että olemme dogmaattisestii sitoutuneet ateistiseen materialismiin ja tehneet pyhän lupauksen olla uskollisia Darwinille.
      Siksi emme hetkeäkään harkitse, että olisi olemassa Älykäs Suunnittelija. Koska emme voi antaa Jumalan astua edes kynnyksellemme, me herjaamme jatkuvasti Luojaan uskovia: Te pyllistäjät uskotte Sotkan munineen Kaikkeuden!”

PAAVISMI: Katolisen kirkon katekismuksemme: ”Kristus teki kirkkonsa osalliseksi omasta erehtymättömyydestään, jotta kirkko säilyisi puhtaassa apostolisessa uskossa. Siksi Rooman piispa eli paavi kaikkien uskovien ylipaimenena on erehtymätön.”

DARWINISMI: 200 vuoden ajan olemme markkinoitu dogmia, että jokainen on tieteellisesti ajatteleva, jos pitää mielensä tyhjänä ”uskonnon kahleista”.

FAKTA: Yliopistoissa Jumalaan olemassaolon tietävät tiedemiehet eivät uskalla avata suutaan ateistien painostavan syrjinnän pelon vuoksi. Noille Jumalan olemassaolon ymmärtäjille opportunistihiirulaisille tiedemiehille Jumalaan uskomisensa salaaminen on tärkeää siksi, että uskonnottomuudesta palkitaan systemaattisesti tiedeyhteisön ylemmillä tasoilla.

Miksi Tyhjyys vallitsee sellaisen tiedemiehen päässä, joka systemaattisesti torjuu todisteet Luomisesta?

Darwin-dogmiin uskovan hypoteesi perustuu 3 makroevoluution perususkomukseen:

1 Salaperäinen Evolutiotiivinen Taikajuoma vaikuttaa siten, että soluissa tapahtuu Mutaatioksi nimitetty jalostuminen siten, että syntyvillä pikkuvintiöillä on paremmat ominaisuudet kuin iskä-uroksella ja äiskänaaraalla jne.

2 Ne pikkuvintiöt, joilla ei ole näitä Evolutiotiivisen Taikajuoman tuottamia arjalaisia ominaisuuksia, syödään niiden toimesta, joille Luonnonvalinnatar äidillisesti huolehti muita paremmat ominaisuudet

3 Darwin-dogmin mukaan vaikka JOS fossiilisto vahvistaa, että eläimissä ja kasveissa ei ole tapahtunut tuollaisia darwinistisia makroevolutiivisia muutoksia, fossiilisto silti vahvistaa, että eläimissä ja kasveissa ON tapahtunut tuollaisia darwinistisia makroevolutiivisia muutoksia. Emmekä eppäile!

Ylipaavi DARWINISMI: ”Rakkaat makroevoluutioseurakuntani uskovat. Nouskaamme ja tunnustakaamme yhteinen uskomme Evoluutiojumalattareemme:

Uskomme sokeasti siihen, miten agnostikko- / ateistitiedemiehet antavat maailmankatsomuksensa vaikuttaa siihen, miten jumalankielteisesti tulkitsevat tieteellisiä havaintoja.

Uskomme sokeasti siihen, että taikajuoman ansiosta Mutaatiot sekä Sattumalta luonnonvalinnan tekemät oikeat eli evoluutioteorian ennaltamääräämät valinnat ovat tuottaneet kaikki monimutkaiset eliöt. Uskomme sokeasti näin, koska miljardeja mutaatioita käsittävät tutkimuksemme eivät yli 100 vuoden aikana sisällä yhtään havaintoa, että mutaatiot olisivat muuttaneet ainuttakaan selkeästi määriteltyä lajia uudeksi lajiksi.

Uskomme sokeasti siihen, että jokainen elollinen olento on kehittyneet pikkuhiljaa Yhteisestä Kantamuodosta. Uskomme sokeasti näin siitä huolimatta, että fossiilisto osoittaa selvästi, että kasvi- ja eläinlajit ilmaantuivat yhtäkkiä täysin valmiina, eivätkä evolutioituneet muiksi lajeiksi edes keksimiemme mielikuvituksellisten pitkien aikakausien kuluessa.

Uskomme sokeasti näin, vaikka sokea uskomme evoluutioteoriaan ei perustu yhteenkään tieteelliseen tosiasiaan, vaan torkkuu tyhjän päällä.

Ja kenen pylly on vielä tiukasti kiinni penkissä? YLÖS niinkuin olis jo!”

• Anonyymi

Vpoisitko edes ottaa selvää mitä evoluutioteoria kuvaa. Nyt olet vähän nolo kun puhut asiasta mistä sinulla ei ole selvästikkään mitään hajuakaan.

Mutta tyyppillisenä uskovana pääsitpähän herjaamaan ja valehtelemaan. Sinun onneksi ei ole mitään helvettiä, koska tuolla käytöksellä joutuisit sinne ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vpoisitko edes ottaa selvää mitä evoluutioteoria kuvaa. Nyt olet vähän nolo kun puhut asiasta mistä sinulla ei ole selvästikkään mitään hajuakaan.

Mutta tyyppillisenä uskovana pääsitpähän herjaamaan ja valehtelemaan. Sinun onneksi ei ole mitään helvettiä, koska tuolla käytöksellä joutuisit sinne ;)

Evoluutioteorian kannattajat kommentoivat kiukkuisesti, kun heiltä kohteliaasti kysyy aineen ja elämän alkuperää:

Vastalauseet 1-100: ”Sinä tietämätön ja koulujakäymätön, etkö tiedä edes sitä, että evoluutioteoria ei tutki elämän alkuperää! Meitä ei kiinnosta tippaakaan elämän synty vaan sen seuraukset!
        Emme mieti, mitä tapahtui ennen alkuräjähdystä, siis sitä, että Tyhjyys alkoi tiivistyä energiaksi ja liukua kohti yhtä pistettä!
        Me pohdimme ainoastaan sitä, miten olemassa olevat eliöt sopeutuivat muuttuviin olosuhteisiin ja säilyivät elossa!”

Vastalauseet 100-200: ”No kyllä me yritämme selittää elämänkin syntyä, jos sellaista vaaditaan – ainakin jotkut meistä, lähinnä ne, jotka eivät kommentoi nettipalstoilla. Tässä kiistaton vastaus:

Miljoonien vuosien aikana molekyylit törmäilivät toisiinsa ja synnyttivät elämää. Onko elämää? On! Joten miljoonien vuosien aikana molekyylit törmäilivät toisiinsa ja synnyttivät elämää.”

Joku voi esittää vastalauseen: ”Tuollainen väistely ei kuulosta uskottavalta, koska käytännössä näistä energianläheistä kuten tulivuoret, salamat ja aurinko, niiden energiasta johtuen muka eloton aine alkoi liikehtiä, muodostaen kaaoksesta järjestystä ja se alkoi elää:

”Mi-mitä minulle tapahtui? Hetki sitten olin kuollut märkä savimälli, nyt elossa! Mietinpä, mitä tapahtui… Aurinko lämmitti minua, olin alkumeren vaikutuksesta mälli, en tomuna… hmm … laava kuljetti minut tänne … salama selvästi iskenyt minuun, vieläkin jäljet näkyvät minussa … ihanaa olla elossa …

… molekyyliryhmiä pulpahtelee kaikkialle … ne suurenevat, monimutkaistuvat … oohh … nyt ne ovat soluja … onneksi minäkin evolutioiduin samaa tahtia … salamat ja ultraviolettisäteily osuvat ilmakehän kaasuihin, metaaniin, ammoniakkiin… vesihöyryyn ... päälleni alkumerellä sataa sokeria ja aminohappoja .. nami nami …

… nyt tajuan, miten synnyin elämään … kun nuo hapot ja sokerit esanssoituivat esibioottiseksi liemeksi, salama iski ja aminohapot yhdistyivät tulle proteiineiksi… mutta olenko todella elosa? Täytyypä oikein pinnistellä … ahaa, nyt tajuan: Olen olemassa, koska ajattelen! …

… tällä hetkellä tosin olen vielä tyhmä, koska kaikki on tapahtunut ilman ohjausta eli Sattumalta … toistaiseksi olen vielä pelkkä proteiinipatukka … mitä ihmettä, kuka sinä olet, ihan pelästyin!”

”Olen DNA-molekyyli ja nähdessäni sinut rakastuin silmittömästi heti. Tahdon rakastella sinuu… oops, olipa mahtava riimi, pannaanpa korvan taakse, satojen miljoonien kuluttua sille voi löytyä käyttöä …”

Tuon aktin jälkeen syntyi 1. solu, jolla on suuri ongelma: ”On hirveä nälkä, mistä löytyisi sapuskaa? … Mitä alkaisin tehdä… hmm… jakaudunpa kahtia ja syön toisen puolen…”

Loppu onkin historiaa. Soluista tuli kaloja, kalat kävelivät ja muuttuivat sammakoiksi, sammakot matelivat liskoiksi eli dinosauruksiksi, joista tuli lintuja. Matelijat nousivat puuhun muuttuen apinoiksi ja laskeutuivat alas ihmisinä.

Ihmisinä olivat evoluutioteorian huipulla ja alkoivat kehittyä, miten olemassaolon taistelussa voisi hävittää kaiken elämän sukupuuttoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evoluutioteorian kannattajat kommentoivat kiukkuisesti, kun heiltä kohteliaasti kysyy aineen ja elämän alkuperää:

Vastalauseet 1-100: ”Sinä tietämätön ja koulujakäymätön, etkö tiedä edes sitä, että evoluutioteoria ei tutki elämän alkuperää! Meitä ei kiinnosta tippaakaan elämän synty vaan sen seuraukset!
        Emme mieti, mitä tapahtui ennen alkuräjähdystä, siis sitä, että Tyhjyys alkoi tiivistyä energiaksi ja liukua kohti yhtä pistettä!
        Me pohdimme ainoastaan sitä, miten olemassa olevat eliöt sopeutuivat muuttuviin olosuhteisiin ja säilyivät elossa!”

Vastalauseet 100-200: ”No kyllä me yritämme selittää elämänkin syntyä, jos sellaista vaaditaan – ainakin jotkut meistä, lähinnä ne, jotka eivät kommentoi nettipalstoilla. Tässä kiistaton vastaus:

Miljoonien vuosien aikana molekyylit törmäilivät toisiinsa ja synnyttivät elämää. Onko elämää? On! Joten miljoonien vuosien aikana molekyylit törmäilivät toisiinsa ja synnyttivät elämää.”

Joku voi esittää vastalauseen: ”Tuollainen väistely ei kuulosta uskottavalta, koska käytännössä näistä energianläheistä kuten tulivuoret, salamat ja aurinko, niiden energiasta johtuen muka eloton aine alkoi liikehtiä, muodostaen kaaoksesta järjestystä ja se alkoi elää:

”Mi-mitä minulle tapahtui? Hetki sitten olin kuollut märkä savimälli, nyt elossa! Mietinpä, mitä tapahtui… Aurinko lämmitti minua, olin alkumeren vaikutuksesta mälli, en tomuna… hmm … laava kuljetti minut tänne … salama selvästi iskenyt minuun, vieläkin jäljet näkyvät minussa … ihanaa olla elossa …

… molekyyliryhmiä pulpahtelee kaikkialle … ne suurenevat, monimutkaistuvat … oohh … nyt ne ovat soluja … onneksi minäkin evolutioiduin samaa tahtia … salamat ja ultraviolettisäteily osuvat ilmakehän kaasuihin, metaaniin, ammoniakkiin… vesihöyryyn ... päälleni alkumerellä sataa sokeria ja aminohappoja .. nami nami …

… nyt tajuan, miten synnyin elämään … kun nuo hapot ja sokerit esanssoituivat esibioottiseksi liemeksi, salama iski ja aminohapot yhdistyivät tulle proteiineiksi… mutta olenko todella elosa? Täytyypä oikein pinnistellä … ahaa, nyt tajuan: Olen olemassa, koska ajattelen! …

… tällä hetkellä tosin olen vielä tyhmä, koska kaikki on tapahtunut ilman ohjausta eli Sattumalta … toistaiseksi olen vielä pelkkä proteiinipatukka … mitä ihmettä, kuka sinä olet, ihan pelästyin!”

”Olen DNA-molekyyli ja nähdessäni sinut rakastuin silmittömästi heti. Tahdon rakastella sinuu… oops, olipa mahtava riimi, pannaanpa korvan taakse, satojen miljoonien kuluttua sille voi löytyä käyttöä …”

Tuon aktin jälkeen syntyi 1. solu, jolla on suuri ongelma: ”On hirveä nälkä, mistä löytyisi sapuskaa? … Mitä alkaisin tehdä… hmm… jakaudunpa kahtia ja syön toisen puolen…”

Loppu onkin historiaa. Soluista tuli kaloja, kalat kävelivät ja muuttuivat sammakoiksi, sammakot matelivat liskoiksi eli dinosauruksiksi, joista tuli lintuja. Matelijat nousivat puuhun muuttuen apinoiksi ja laskeutuivat alas ihmisinä.

Ihmisinä olivat evoluutioteorian huipulla ja alkoivat kehittyä, miten olemassaolon taistelussa voisi hävittää kaiken elämän sukupuuttoon.

Ja taas valehtelemassa. Emme tiedä tarkalleen miten elämä on syntynyt. Mutta se on varmaa että sitä ei ole luotu. Ethän sinäkään ole saanut yhtään todistetta tuotua luomisen puolesta.

"...kun heiltä kohteliaasti kysyy aineen ja elämän alkuperää:"

"Ihmisinä olivat evoluutioteorian huipulla ja alkoivat kehittyä, miten olemassaolon taistelussa voisi hävittää kaiken elämän sukupuuttoon."

Ja tiedätkö että tämä ei kuulu edes evoluutioon, joten tulit hienosti todistaneeksi että et ymmärrä mitä evoluutio ja sitä kuvaava teoria ovat.

Mitä muuten luulet saavuttavasi tuolla jatkvualla valehtelulla ja herjaamisella? Sääliä? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Evoluutioteorian kannattajat kommentoivat kiukkuisesti, kun heiltä kohteliaasti kysyy aineen ja elämän alkuperää

Sellaista saattaa odottaa, kun kyselee aiheeseen liittymättömiä asioita, joihin on moneen kertaan vastattu ja jotka olisi itse helposti tarkistettarkistettavissa, ja kuvittelee näillä sitten kumonneensa evoluution.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli elämän alkuperä mikä tahansa niin on AIVAN VARMAA, että elokehää EI OLE luotu valmiina lajiensa mukaan. EI OLE EPÄILYSTÄKÄÄN, etteikö ihminen ole kehittynyt välivaiheiden kautta isojen ihmisapinoiden yhteisestä kantamuodosta, joka on kehittynyt välivaiheiden kautta istukkanisäkkäiden yhteisestä kantamuodosta jne kunnes päästään selkärankaisten yhteiseen kantamuotoon ja siitäkin taaksepäin.

Kaikki selkärankaiset jakavat valtavan määrän perimää, rakenteita, "perusratkaisuja", jotka puuttuvat niveljalkaisilta, pääjalkaisilta muilta selkärangattomilta.. Sille ei ole mitään muuta loogista selitystä kuin se, että selkärankaiset ovat perineet yhteiset ominaisuutensa yhteiseltä kantamuodolta. Mikään "älykäs suunnittelu" ei selitä sitä, että esimerkiksi ihmisellä, lahnalla, niilinvaraanilla ja tuulihaukalla on kaikilla lukemattomia yhteisiä rakenteita (aivohermoja, munuaiset, silmien rakenne., hemoglobiini veressä jne jne).

Uskoi ensimmäisen rna-kopiouitujan tai muun elämän kipinän syntyneen minkä tahansa taivaallisen menninkäisen tai muun yliluonnollisen olion taikatempun tuloksena, niin on TÄYSIN SELVÄÄ, että ihminen on lajina kalojen, sammakkoeläinte, lintujen ja muiden nisäkkäiden biologinen sukulainen. Jos kiistät tämän valtavan todistusaineiston tukeman johtopäätöksen, niin on aivan turha keskustella siitä, "tietääkö" tiede elämän alkuperän vai ei, koska sinä et suostu uskomaan edes sitä, mikä tiedetään.

• Anonyymi

Uskonnoissa on dogmeja, ei tieteessä. Toisin kuin uskontojen "totuuksia", tieteellisiä teorioita on lupa asettaa kyseenalaiseksi. Kyseenalaistaminen vie tiedettä eteenpäin. Darwinin erehtymättömyys on kreationistien olkiukko. Tieteessä ei ole dogmeja. Mitään ei hyväksytä sen takia, että se olisi Kirjassa tai Joku on sen sanonut. Vain perusteluiden aukottomuus ratkaisee. Toisin kuin kreationismissa, missä kaikki selitellään ihmeillä ja jumalan taikatempuilla, evoluutio noudattaa luonnonlakeja. Siinä ei ole mitään taianomaista. Evoluution "kumoaminen" on järjestään väärinymmärrystä, ellei suoranaista valehtelua.

1 & 2 Mutaatio ei ole jalostumista, vaan muutos perimässä. Haitallisimmat karsiutuvat jo ennen syntymää. Suurin osa mutaatioista on neutraaleja. Muiden hyödyllisyys ilmenee sukupolvien kuluessa populaatiotasolla. Tietty mutaatio voi olosuhteista riippuen olla haitallinen tai hyödyllinen. "Hyödyllisyyden" ratkaisee lisääntymisikään selvinneiden jälkeästen määrä. Tätä kutsutaan luonnonvalinnaksi.

3 Fossiilisto vahvistaa, että lajesto ON muuttunut perusteellisesti. Lajeja ja kokonaisia eliöryhmiä on syntynyt ja kuollut sukupuuttoon, mutta monelle jo varhain synytneelle eliöryhmälle on silti paikkansa.

• Anonyymi

Katso isi, olen luonut lapiolla pihallemme hiekkakasan!

Lapsoseni, olen niin ylpeä sinusta.

Isi, mistä tuo hiekkakasa on tullut?

Lapsoseni, kuorma-auto toi sen.

Isi, onko hiekka ollut aina?

Lapsoseni, on ollut aina, oli kiistaton mielipiteemme, mutta Einstein mokoma pilasi kaiken ja osoitti, että sillä on ollutkin Alku.

Isi, mitä oli ennenkuin oli yhtään hiekkaa?

Lapsoseni, ei mitään, oli vain absoluuttinen Tyhjyys.

Isi, mistä ja miten absoluuttinen Tyhjyys alkoi luoda hiekkaa?

Lapsoseni, en tiedä, mutta sen tiedän että sitä ei luotu.

Isi, jos sitä ei luotu, oliko se levällään Tyhjyydessä vai oliko luotu kasalle?

Lapsoseni, en tiedä.

Isi, oliko Tyhjyydellä lapio, jolla saattoi luoda hiekkaa?

Lapsoseni, en tiedä.

Isi, oliko siinä hiekassa eläviä ötököitä?

Lapsoseni, ei ihan heti mutta sitten myöhemmin ötököiden esiasteita, kuten alkulimaa ja tulevien solujen DNA-piirustukset, ohjelmointi ja sen osien muodostumisen aikataulut.

Isi, mistä ne solujen ohjelmoinnin piirustukset tulivat?

Lapsoseni, en tiedä.

Isi, kyllästyttääkö se, että minä niin kyselen?

Lapsoseni, ei suinkaan, ethän sinä mitään opi, jos et kysele minulta!

• Anonyymi

Tarina, joka jossain kaatuiluseuran kokouksessa voi saada hurraa- tai halleluuja-huutoja, on normaaleille ihmisille pelkästään typerä.

Kreationismin ongelmat tiivistettynä:
        1. Luoja puuttuu
        2. Luomisen metodi puuttuu
        3. Luomisen motiivi puuttuu
        4. Luomisen todisteet puuttuvat

• Anonyymi

Mitä yrität saavuttaa näillä typerillä saduilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä yrität saavuttaa näillä typerillä saduilla?

Uskovainen yrittää oman uskonkriisinsä keskellä vakuuttaa itselleen, että hänen järjetön ja typerä uskomuksensa ei olisikaan niin järjetön ja typerä kuin on.

Muihin tuollainen tuuba ei uppoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarina, joka jossain kaatuiluseuran kokouksessa voi saada hurraa- tai halleluuja-huutoja, on normaaleille ihmisille pelkästään typerä.

Kreationismin ongelmat tiivistettynä:
        1. Luoja puuttuu
        2. Luomisen metodi puuttuu
        3. Luomisen motiivi puuttuu
        4. Luomisen todisteet puuttuvat

Ihan hätkähtää, kun vertaa evoluutioteoriaa Raamatun vastaiseen kreationismiin:

Eihän niissä ole käytännössä mitään eroa. Molemmat nolaavat Tieteen ja Älyn vastaisuudellaan tosi tieteen ja järjen Luojaa yhtä paljon.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan hätkähtää, kun vertaa evoluutioteoriaa Raamatun vastaiseen kreationismiin:

Eihän niissä ole käytännössä mitään eroa. Molemmat nolaavat Tieteen ja Älyn vastaisuudellaan tosi tieteen ja järjen Luojaa yhtä paljon.

Unohdit nyt vain perustella miten evoluutioteoria on tieteen vastainen.

• Näistä ei ikinä tiedä, onko kyseessä parodiaa vai tukevassa jeesuspörinässä olevan uskonkiihkoinen mölähdys. Yksi hyvä keino näiden erottamiseen on siinä että parodiassa on monasti jonkinlainen näppärä ajatusleikki, jotakautta uskonnollinen hölynpöly saa vivahduksen sci-fi.in suuntaan, joka kyllä tässä avauksessa loistaa poissaolollaan.

• Anonyymi

Eihän sitä evoluutiota ole kumottu vielä ensimmäistäkään kertaa.

• Anonyymi

Ei evoluutioteoriaa tarvitse kenenkään kumota. Se on alusta saakka ollut valmiiksi kumossa eli kumonnut itsensä, sisältö valunut pöytälaatikkofilosofitiedemiesten egohiekkalaatikkoon.

Jos joku kumoaa ylösalaisin olevan, eikö se silloin ole alasylöisin?

• Anonyymi

Kaikessa elollisessa ja elottomassa vaikuttaa jumalallinen mieli.

Jumalallinen ilmentää itseään eri muodoissa. Jumalallinen mieli pyrkii avautumaan toisaalta sillä on rajoittajansa.

On todettu, että ihminen jumalallisen mielensä avulla pystyy vaikuttamaan fyysiseen puoleensa, tiettyyn pisteeseen.

Länsimainen mieli on tuo avautumaan pyrkivä. Itäinen haluaa hallita ja kontrolloida. Kumpi voittaa, siitä kamppaillaan parhaillaan. Totuus on, että liian ahtaassa olossa ei kukaan ei ikuisesti halua jumittaa. Ne jotka selviää vankileireiltä tms. oloista selviää avaran mielensä avulla. Jumalallinen pyrkimys on kohti vapautta, alkulähteeseen.

Mitä tulee noihin väitteisiin, että on yhteinen kantamuoto, josta ollaan kehitytty, niin se on rajoittuneen tieteellisen mielen tulosta.

Pyrkimys kohti laajempaa ympäristöä, vesiä tai maita tuottaa jumalalliselle olennolle fyysiset evät tai notkeat jalat. Ei satunnaiset mutaatiot ym. höpöjutut.

Jumalallinen mieli, joka ilmentää itseään sekä kaloina, sammakoina että ihmisinä, ei ole sidottu mihinkään teoriaan, minkä todisteena kala pystyy muuttamaan väriään ja ihminen pystyy vaikuttamaan mielensä avulla omaan fyysiseen tilaansa. Muuten se ei olisi mahdollista.

Pohjamudassa lymyilevä palstan paholaisrausku, joka tulee kohta ilkeilemään ei minuun vaikuta, koska jumalallinen mieleni on sellaisen yläpuolella;).

• Anonyymi

"Mitä tulee noihin väitteisiin, että on yhteinen kantamuoto, josta ollaan kehitytty, niin se on rajoittuneen tieteellisen mielen tulosta."

Onko rajoittuneeseen mieleesi pälkähtänyt, että et voisi kirjoittaa noita umpityperiä ja perusteettomia möläytyksiä internetin keskustelupalstoille, ellei "rajoittunut tieteellinen mieli" olisi ollut oikeassa lukemattomissa asioissa?

• Anonyymi

"Länsimainen mieli on tuo avautumaan pyrkivä. Itäinen haluaa hallita ja kontrolloida. "

Kai tajaut että uskontosi on tullut tuolta idästä?

Tunnut olevan yhtä pihalla omasta uskonnostasi kuin evoluutiosta? Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai näytteletkö?

• Anonyymi

Ihan varmaan juu, henki-huuhari :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitä tulee noihin väitteisiin, että on yhteinen kantamuoto, josta ollaan kehitytty, niin se on rajoittuneen tieteellisen mielen tulosta."

Onko rajoittuneeseen mieleesi pälkähtänyt, että et voisi kirjoittaa noita umpityperiä ja perusteettomia möläytyksiä internetin keskustelupalstoille, ellei "rajoittunut tieteellinen mieli" olisi ollut oikeassa lukemattomissa asioissa?

Ihmisellä on luova, jumalallinen eli selittämätön mieli, rajoittunut sellainen.

Sitten kun tiede hyväksyy, että olemme osa luovaa selittämätöntä jumalallista mieltä, mutta emme tuo ylin jumalallinen ilmiö, niin voidaan olla pidemmällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä on luova, jumalallinen eli selittämätön mieli, rajoittunut sellainen.

Sitten kun tiede hyväksyy, että olemme osa luovaa selittämätöntä jumalallista mieltä, mutta emme tuo ylin jumalallinen ilmiö, niin voidaan olla pidemmällä.

Ihan varmaan juu, henki-huuhari :)

• Anonyymi

Miten niin, taas kumottu?

Eihän sitä ole kumottu vielä ensimmäistäkään kertaa.

• Anonyymi

Koko aloitus on valhetta. Otsikosta sentään saisi totta pienellä korjauksella.

"Evoluutio yritetty kumota - taas"

• Anonyymi

Luojan torjuminen saa aikaan epävarmuuden, onko elämällä tarkoitusta ja siksi näkemys velvollisuuksista toisia kohtaan katoaa. Kun jokainen päättää, mikä on oikein ja mikä väärin, seurauksena on ja tulee olemaan se, mistä sosiaalidarwinistit Stalin ja Hitler antoivat jo ennakoivaa esimaksua.

Ihmisten onnellisuus katoaa sitä mukaa kun evoluutioteoria villitsee massoja puolelleen. Siksi kysymys Luojan olemassaolosta on erittäin tärkeä.

Koska tieteelliset todisteet osoittavat Luojan olemassaolon, se antaa myös vastauksen siihen, mikä on elämän tarkoitus ja miten pysyvä onnellisuus voidaan saavuttaa globaalisti.

Aloitetaan:

Näytä vastaantulijalle kelloasi ja väitä, että sillä ei ole Suunnittelijaa eikä Tekijää eikä Tarkoitusta. Kun hän vastaa että ei usko väitettäsi, haukutko hänet tietämättömäksi, oppimattomaksi, tyhmäksi ja taikauskoiseksi kreationistiksi?

Näytä jollekin kelloa paljon monimutkaisempaa, kelloakin tarkemmin toimivaa Kaikkeutta ja väitä, että sillä ei ole Suunnittelijaa eikä Tekijää eikä Tarkoitusta. Kun hän vastaa että ei usko väitettäsi, haukutko hänet tietämättömäksi, oppimattomaksi, tyhmäksi ja taikauskoiseksi nuotiopiiriläiseksi?

Kaikkeuden esineet ovat kiertäneet valtaisia ratojaan suunnattomalla nopeudella miljardeja vuosia uskomattoman tarkasti. Aurinkokuntien kiertotähdet, galaksit ja galaksiryhmät ja -ketjut suorastaan pakottavat kysymään: Koska kellolla täytyy olla tekijä, eikö valtaisalla superkellolla eli Kaikkeudella pitäisi olla sitä suuremmalla syyllä Tekijä ja tarkoitus?

#”Anteeksi, että keskeytän, mutta vaikka tämä maailmankatsomuksestani johtuva epätieteellinen väitteeni sotii jokaista tieteellistä todistetta vastaan, minulla on ihan patologinen tarve sanoa tähän väliin, että Universumin järjestys ja huikea tarkkuus on syntynyt Sattumalta!”#

Saat anteeksi, mutta kertoisitko, onko olemassa mitään järjestelmää, joka on syntynyt itsestään kaaoksesta? Eikö niillä kaikilla ole suunnittelija, tekijä ja tarkoitus: Kotisi, vaatteesi, ruokasi, autosi, pölynimurisi, vessanpyttysi, kännykkäsi?
      Annatpa elottomille aineille aikaa miten kauan tahansa, koskaan ne eivät järjestäydy teollisuuslaitoksiksi eikä niiden kaltaisiksi, paljon monimutkaisemmiksi soluiksi.
      Kaikella mikä on tehty johonkin tarkoitukseen, vaatii AINA suunnittelijan, järjen ja tekijän.

#”Joo, mutta olipa kerran, kauan, kauan sitten eloton energiapiste, joka räjähti sattumalta tarkkuuskellon kaltaiseksi järjestykselliseksi tapahtumasarjaksi. Jos näin ei olisi tapahtunut, evoluutiokaan ei olisi tullut mahdolliseksi. Ei ole Luojaa.”#

Tiedätkö, että jos väittää, että ei ole Luojaa, se on sama asia kuin väittäisi, että Universumi ja sen aine on ollut olemassa Aina. Tiedätkö, että nykytieteen mukaan kaikella on Alku? Ajattelehan esim. joitakin radioaktiivisia alkuaineita. Esim. uraani muuttuu vähitellen lyijyksi. Jos ainetta olisi ollut ikuisesti, tuollaisia radioaktiivisia aineita ei olisi enää.

Oletko samaa mieltä termodynamiikan laista, että kuuma virtaa kylmään, kunnes kappaleilla on sama lämpötila? Mutta esim. aurinkokunnassamme Aurinko säteilee lämpöä, joten kaikella aineella on ollut Alku.

Raamatussa paljastettiin 800-luvulla eaa., että aine on peräisin energiasta:

Jes.40 ”Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen (אוֹנִים֙ מֵרֹ֤ב ’ō·w·nîm mê·rōḇ valtavan voimakas energia) voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.”

Aluksi tiedemiehet pitivät atomia yksinkertaisena, jakamattomana rakenteena. Heille paljastui vähitellen, että kukin atomi on muodostunut valtavasta määrästä energiaa! Ja että sen rakenne on niin monimutkainen, että se pitää piilossa edelleen lukuisia salaisuuksia. Tämä osoittaa, että kaiken energian lähde, atomin Tekijä on paljon älykkäämpi kuin tiedemiehet.

Kun ihmiset ovat rakentaneet ydinvoimalaitoksia tuottamaan energiaa, valvonnasta huolimatta on tapahtunut tuhoisia onnettomuuksia. Mutta onneksi valtavan miljardeja vuosia vanhan Auringon Valvoja ei anna tapahtua sitä, että Maa tuhoutuisi.

Aurinkoreaktori on tarkalleen oikealla ja turvallisella etäisyydellä meistä elämän yläpitämiseksi.

Maalla on tarkalleen oikea pyörimisnopeus fotosynteesin mahdollistamiseksi ja akselin kallistuma elämän ylläpitämiseksi.

Jos maata suojelevassa ilmakehässä ei olisi tarpeeksi happea, kuolisimme. Happi on tulenarkaa, joten älykkäästi ilmakehän koostumuksessa on typpeä.

#”Kautta Darwinin, ei atomin ja auringon rakenteessa, auringon etäisyydessä, maan fotosynteesin mahdollistamassa hienosäädössä eikä ilmakehän koostumuksessa ilmenevä valtava älykkyys ole todiste siitä, että sen loi Älykäs persoona.”#

Vrt. Apt.26 ”Kun hän puolustautui, huusi Festus: "Suuri oppi hulluttaa sinut." Paavali sanoi: "Puhun totuuden sanoja. Minä tiedän, että uskot profeettoja, kuningas Agrippa."
      Agrippa sanoi: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi."

• Anonyymi

"...tietämättömäksi, oppimattomaksi, tyhmäksi ja taikauskoiseksi kreationistiksi?"

Jokaisella viestilläsi kyllä oikein alleviivaat tätä. Jos se vaappuu kuin ankka, ja vaakkuu kuin ankka, niin se yleensä on ankka.

• "Koska tieteelliset todisteet osoittavat Luojan olemassaolon"

Unohdit valitettavasti esittää nämä todisteet.

"Näytä jollekin kelloa paljon monimutkaisempaa, kelloakin tarkemmin toimivaa Kaikkeutta ja väitä, että sillä ei ole Suunnittelijaa eikä Tekijää eikä Tarkoitusta."

Ja tämä Suunnittelija ja Tekijä on tietenkin vielä ihmeellisemmän monimutkaisempi, kuin Kaikkeus, jonka se on tehnyt ja suunnitellut, joten tietenkin Suunnittelijalla ja Tekijällä täytyy olla oma suunnittelijansa ja tekijänsä, jolla on oma suunnittelija ja tekijänsä jne.

Jos sanot että Jumala on luomaton, tulet samalla vieneeksi pohjan koko pitkältä sepustukseltasi, koska se tarkoittaa, että monimutkaisuutta lisääviä asioita voi olla olemassa ilman suunnittelijaa ja tekijää. Ja lisäksi koko todistelusi muuttuu vai sanoilla pelaamiseksi, sillä se perustuu siihen lähtökohtaan, että Jumala määritellään alkusyyttömäksi. Jos tämän määritelmän paikkansapitävyyttä ei voi tarkistaa, kyse on vain ajatusleikistä.

"Tiedätkö, että nykytieteen mukaan kaikella on Alku?"

Tiedän että valehtevat saarnaajat vääristelet asioita puolustaakseen kuppaista uskoaan. Oikeasti nykytieteen mukaan nykyisenkaltaisella universumilla on alku (ei siis kaikella). Alkuräjähdys ei alkanut olemattomuudesta.

"Raamatussa paljastettiin 800-luvulla eaa., että aine on peräisin energiasta:
        Jes.40 ”Nostakaa silmänne korkeuteen ja..."

Eihän tuossa sanota mitään aineen rakenteesta vaan siinä määritellään Jumalaa. Joudut keksimään Raamattuun omiasi puolustaaksesi uskoasi.

"Tämä osoittaa, että kaiken energian lähde, atomin Tekijä on paljon älykkäämpi kuin tiedemiehet."

Ei, vaan se todistaa siitä, että atomin rakenteesta ei tiedetty. Tietämättömyys todistaa tietämättömyydestö, ei Aukkojen Jumalasta.

" Mutta onneksi valtavan miljardeja vuosia vanhan Auringon Valvoja ei anna tapahtua sitä, että Maa tuhoutuisi."

Minkälainen ydinonnettomuus auringossa edes voisi tapahtua, kun se on jo valmiiksi itseään ylläpitävä hallitsematon ydinreaktio. Jos ydinvoimalassa Maassa kävisi vastaavaa, sitä pidettäisiin aivan hirveänä katastrofina

"Aurinkoreaktori on tarkalleen oikealla ja turvallisella etäisyydellä meistä elämän yläpitämiseksi."

Ei, vaan elämä sopeutuu olosuhteisiin, ei päinvastoin.

"Maalla on tarkalleen oikea pyörimisnopeus fotosynteesin mahdollistamiseksi ja akselin kallistuma elämän ylläpitämiseksi."

Jätit kokonaan perustelematta väitteesi.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Koska tieteelliset todisteet osoittavat Luojan olemassaolon"

"Näytä jollekin kelloa paljon monimutkaisempaa, kelloakin tarkemmin toimivaa Kaikkeutta ja väitä, että sillä ei ole Suunnittelijaa eikä Tekijää eikä Tarkoitusta."

Ja tämä Suunnittelija ja Tekijä on tietenkin vielä ihmeellisemmän monimutkaisempi, kuin Kaikkeus, jonka se on tehnyt ja suunnitellut, joten tietenkin Suunnittelijalla ja Tekijällä täytyy olla oma suunnittelijansa ja tekijänsä, jolla on oma suunnittelija ja tekijänsä jne.

Jos sanot että Jumala on luomaton, tulet samalla vieneeksi pohjan koko pitkältä sepustukseltasi, koska se tarkoittaa, että monimutkaisuutta lisääviä asioita voi olla olemassa ilman suunnittelijaa ja tekijää. Ja lisäksi koko todistelusi muuttuu vai sanoilla pelaamiseksi, sillä se perustuu siihen lähtökohtaan, että Jumala määritellään alkusyyttömäksi. Jos tämän määritelmän paikkansapitävyyttä ei voi tarkistaa, kyse on vain ajatusleikistä.

Tiedän että valehtevat saarnaajat vääristelet asioita puolustaakseen kuppaista uskoaan. Oikeasti nykytieteen mukaan nykyisenkaltaisella universumilla on alku (ei siis kaikella). Alkuräjähdys ei alkanut olemattomuudesta.

Eihän tuossa sanota mitään aineen rakenteesta vaan siinä määritellään Jumalaa. Joudut keksimään Raamattuun omiasi puolustaaksesi uskoasi.

"Tämä osoittaa, että kaiken energian lähde, atomin Tekijä on paljon älykkäämpi kuin tiedemiehet."

Ei, vaan se todistaa siitä, että atomin rakenteesta ei tiedetty. Tietämättömyys todistaa tietämättömyydestö, ei Aukkojen Jumalasta.

" Mutta onneksi valtavan miljardeja vuosia vanhan Auringon Valvoja ei anna tapahtua sitä, että Maa tuhoutuisi."

Minkälainen ydinonnettomuus auringossa edes voisi tapahtua, kun se on jo valmiiksi itseään ylläpitävä hallitsematon ydinreaktio. Jos ydinvoimalassa Maassa kävisi vastaavaa, sitä pidettäisiin aivan hirveänä katastrofina

"Aurinkoreaktori on tarkalleen oikealla ja turvallisella etäisyydellä meistä elämän yläpitämiseksi."

"Maalla on tarkalleen oikea pyörimisnopeus fotosynteesin mahdollistamiseksi ja akselin kallistuma elämän ylläpitämiseksi."

"Unohdit valitettavasti esittää nämä todisteet."

- Ei tarvita. Riittää, että sellaisiin viitataan – suloisia valheita uskovien korvasyyhyyn.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Koska tieteelliset todisteet osoittavat Luojan olemassaolon"

Aika-avaruus syntyi olemattomuudesta

Näin ateisti

• Anonyymi

Veden runsas määrä on välttämätöntä planeettamme elämälle. Maa on kiertotähtien joukossa ainutlaatuinen. Valtamerten vesimäärä on perusta sateen ja veden kiertokululle, mikä mahdollistaa kasvit. Meret myös tasaavat lämpötilavaihteluja. Meret mahdollistavat myös hiilidioksidin ja hapen kiertokulun.

Veden kyky olla liuotin on suurempi kuin millään toisella nesteellä, joten se kykenee varastoimaan ja kuljettamaan elämän ylläpitämiselle välttämättömiä kemiallisia yhdisteitä. Kehomme on tynnyri, joka sisältää 70 % vettä. Veden haihtumisnopeus on juuri oikea, jotta satanut vesi pysy maassa riittävän kauan ruokkiakseen mineraaleilla kasvit.

Veden kiehumispiste on juuri sopiva, ettei veremme ala kiehua auringonpaisteessa. Jos jäätyisi liian helposti, sateet lakkaisivat ja kasvit menehtyisivät.

Nesteet laajenevat lämmetessään, mutta Luoja teki sellaisen poikkeukseen luonnonlakiin, että se sopivasti laajenee jäähtyessään. Jos näin ei olisi, vesistöt jäätyisivät pohjiaan myöten ja vähitellen elämä sammuisi. Laajenemisen vuoksi jäät kelluvat ja aikaansaa myös mullan muodostumista viljelysmaaksi halkeiluttaessaan kallioita.

Galaksijoukot ovat levittäytyneet epätasaisesti, kuin nauhoiksi ja pinnoiksi, joiden ympärillä tyhjiltä näyttäviä kuplia. Jotkut galaksirakenteet näyttävät valtavan leveiltä muureilta. Tämä havainto tyrmistytti ennaltakaikkitietäviä tiedemiehiä: Universumi ei ollut lainkaan sellainen, jollaiseksi he ’tiesivät’ sen etukäteen: Senhän piti olla alkupisteräjähdyksen seurauksena hallitsemattomassa umpimähkäisyyden muodostelmassa!

Toivuttuaan järkytyksestään ja todetessaan, että heidän kiistattomasti oikeassa olevat teoriansa heittivät häränpyllyä, he ovat todenneet, että ”mitä enemmän saamme uutta tietoa, sen vaikeampi meidän on uskoteltava ja seliteltävä darwinistisesti, miksi Universumista tuli sellainen, että se läpsii Sattumaa molemmille poskille.”

Tähteilijät totesivat, että mitä kauempana galaksi oli, sitä nopeammin se etääntyi, ts. Universumi laajeni. Mutta kuka oli käynnistänyt tämän prosessin? Maalaisjärki sanoo, että Voima, joka sai sen aikaan, on ollut suunnaton, koska on kyennyt voittamaan Universumin painovoiman, mutta myös Älykäs.

Nimittäin suunnattoman energian omaavan Voiman on täytynyt olla suunnattoman Älykäs, koska laajenemisvauhti on säädetty absoluuttisen tarkasti. Jos se olisi vain miljoonasosan miljoonasosaa nopeampi, kaikki Universumin aine olisi jo hajaantunut. Mutta toisaalta jos se olisi laajentunut miljoonasosan miljoonasosaa hitaammin, gravitaatio olisi luhistanut Universumin olemassaolonsa 1. miljardin vuoden kuluessa, estäen elämän mahdollisuuden ja pitkäikäiset tähdet.

Vaikka evoluutioteoreetikot julistavat kiivaillen, että evoluutioteoria ei tutki Alkua, vaan etsii fanaattisella innolla välimuotoja, tiedemiehet ovat tuskaillen olleet pakotettuja myöntämään:

””Jos Universumi oli menneisyydessä lähellä äärettömän pientä ja tiheää singulariteettia, olemme - anteeksi Darwin-nistit – pakotettuja kysymään, että mitä oli sitä ennen ja mitä oli Universumin ulkopuolella. Vaikka emme ole halunneet tätä, meidän on nyt rakkaita muotiteorioitamme kuristavan lisääntyvän tiedon pakottamana kohdattava Alun ongelma.”

• Anonyymi

Kas, tavallista pitempi kokoelma lapsellisia väärinkäsityksiä. "Universumin on toki pakko olla minun - luomakunnan kruunun - ymmärrettävissä". Vaikea kuvitella naiivimpaa asennetta.

• Anonyymi

Vaikka evoluutioteoria ei salli Alun tutkimista, jotkut kommenttipalstaseurakuntiansa pelkäämättömät tiedemiehet ovat kuitenkin pitkin hampain uskaltautuneet pohtimaan sitä. Koska heille on vastenmielistä myöntää, että heitä Älykkäämpi persoona on luonut Universumin, he lukevat aakkoslaudastaan, että ”Jokin Salaperäinen Mekanismi Loi Itse Itsensä Tyhjyydestä”.

Onko järkevä vastaus löydettävissä jostain muualta, jonka todistusaineiston maailmankatsomustiedemiehet ovat hylänneet sensuurimaisesti? On, nimittäin 4 perusvoimaa, jotka vaikuttavat koko Universumiin kuin myös äärimmäisen pienen atomin rakenteeseen. Ilman niiden Älykästä hienosäätöä ei olisi olemassa alkuaineita, jotka ovat elämällemme välttämättömiä.

Painovoiman lisäksi sähkömagneettisen voiman Älykäs hienosäätö. Jos olisi heikompi, elektronit karkaisivat atomista, jolloin molekyylien muodostuminen olisi mahdotonta. Jos olisi säädetty voimakkaammaksi, elämälle välttämättömät kemialliset reaktiot olisivat mahdottomia. Se vaikuttaisi myös Auringosta tulevaan valoon ehkäisten fotosynteesin.

Sähkömagneettisen voiman suuruus täytyy olla tarkalleen oikea myös 3 muuhun perusvoimaan. Jos olisi suhteessa painovoimaan aavistuksenkin verran heikompi, se pienentäisi tähtiä, jolloin painovoiman aiheuttama paine ei nostaisi lämpöä riittävän korkeaksi ja ydinfuusioreaktio estyisi, joten Aurinkokaan ei toimisi. Hitusen voimakkaampana Aurinko sammuisi alta aikayksikön.

Hienosäätäjä Luoja kysyi 1600 eaa. Jobilta: 38 ”Sinäkö ilmoitit taivaita hallitsevat säännöt tai määräsit luonnonlait maan päälle?”

Vahvan ydinvoiman ansiosta, joka atomin ytimessä sitoo protonit ja neutronit yhteen, syntyy erilaisia alkuaineita. Jos se olisi vain 2 % heikompi, olisi vain vetyä ja jos hiemankin vahvempi, olisi vain raskaita alkuaineita, muttei vetyä. Tällöin Auringolta puuttuisi polttoaine.

Heikko ydinvoima säätää radioaktiivisia hajoamisia, vaikuttaen myös Auringon lämpöydinreaktioihin. Se on Älykkäästi säädetty äärimmäisen tarkasti, miljoonia kertoja ydinvoimaa heikommaksi. Se palaa tasaisesti ja hitaasti Auringossa. Pienikin säätövirhe vaarantaisi elämän mahdollisuuden. Se vaikuttaa elämälle välttämättömien alkuaineiden syntymisiin ja leviämisiin supernovien räjähdyksissä.

Kuka on tuo äärimmäisen Älykäs Hienosäätäjä, Voimakas, Antelias ja Hyväntahtoinen Persoona? Koska tieteellisten todisteiden perusteella Hän on olemassa, varmaankin Hän on ilmoittanut Luonnonkirjan lisäksi Kirjallisena dokumenttina kaikkien kansojen saataville heidän omilla kielillään, mikä on meidän olemassaolomme tarkoitus ja miten voimme oppia täyttämään velvollisuutemme Häntä, lähimmäisiämme ja ekosysteemiä kohtaan?

• "Vaikka evoluutioteoria ei salli Alun tutkimista,"

Ja taas suollat lapsellista valetta. Kertoo kaiken oleellisen uskostasi, että joudut sen tueksi valehtelemaan pakonomaisesti viesti toisensa perään. Etkö koskaan pysähdy edes hetkeksi miettimään, miksi et kykene käymään keskustelua vaan joudut turvautumaan tuollaiseen satuiluun?

• Anonyymi

"Kuka on tuo äärimmäisen Älykäs Hienosäätäjä, Voimakas, Antelias ja Hyväntahtoinen Persoona? Koska tieteellisten todisteiden perusteella Hän on olemassa..."

Sinulle ei siis riitä lapsellinen uskosi, vaan sinun pitää valehdella että tiede tukisi jotenkin harhaista horinaasi? Mitä tämä kertoo uskostasi?

Onko tämä Antelias ja Hyväntahtoinen se sama, joka loi tsunamit, tulivuorenpurkaukset, asteroidi-iskut, ruton, kupan, HIVin, syövän, jokisokeuden ja lukemattomat muut rakkauden osoitukset luomakunnalleen? Ja Anteliaana ja Hyväntahtoisena hävitti lähes kaiken elämän maapallolta, koska ei pystynyt luomaan synnitöntä tekelettä?

• Anonyymi

>> Hienosäätäjä Luoja kysyi 1600 eaa. Jobilta: 38 ”Sinäkö ilmoitit taivaita hallitsevat säännöt tai määräsit luonnonlait maan päälle?”

Vielä tänä päivänäkään tiede ei teidä mitään taivaan akkunoista, rakeiden varastohuoneista, ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Hienosäätäjä Luoja kysyi 1600 eaa. Jobilta: 38 ”Sinäkö ilmoitit taivaita hallitsevat säännöt tai määräsit luonnonlait maan päälle?”

Vielä tänä päivänäkään tiede ei teidä mitään taivaan akkunoista, rakeiden varastohuoneista, ym.

Ne on runollista kieltä

• Anonyymi

”Anonyymi 2024-07-04 23:09:41 "Kuka on tuo äärimmäisen Älykäs Hienosäätäjä, Voimakas, Antelias ja Hyväntahtoinen Persoona? Koska tieteellisten todisteiden perusteella Hän on olemassa..."

Sinulle ei siis riitä lapsellinen uskosi, vaan sinun pitää valehdella että tiede tukisi jotenkin harhaista horinaasi? Mitä tämä kertoo uskostasi?

Onko tämä Antelias ja Hyväntahtoinen se sama, joka loi tsunamit, tulivuorenpurkaukset, asteroidi-iskut, ruton, kupan, HIVin, syövän, jokisokeuden ja lukemattomat muut rakkauden osoitukset luomakunnalleen? Ja Anteliaana ja Hyväntahtoisena hävitti lähes kaiken elämän maapallolta, koska ei pystynyt luomaan synnitöntä tekelettä?”

< # >

1.MOOS.1 ”Jumala sanoi (Pojalleen): Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme (VAPAA TAHTO).”

1.MOOS.2 ”Herra Jumala pani ihmisen Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.

Herra Jumala käski ihmistä: Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
      mutta hyvän- ja PAHAN(historian)tiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.” (VAPAA TAHTO ON SIIS EHDOLLINEN, koska siihen liittyy tilivelvollisuus Tekijälle).

1.MOOS.3 ”Mutta KÄÄRME sanoi: Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?

Niin vaimo vastasi: Saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'

Niin käärme sanoi (valehteli) vaimolle: Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja TE TULETTE OLEMAAN NIINKUIN JUMALA, tietämään (eli itse määräämään) hyvän ja pahan (normin).”

Tyyron narsistiseksi tullutta kuningasta verrataan enkeliruhtinaaseen, joka alkoi Luojan Vastustajaksi (satan).

HES.26 ”Sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala - omasta mielestäsi olet jumalan vertainen - sinun sydämesi on ylpistynyt - sentähden, näin sanoo Herra, Herra:

Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen; sinä olit jumal'olento.

NUHTEETON SINÄ OLIT VAELLUKSELTASI SIITÄ PÄIVÄSTÄ, JONA SINUT LUOTIIN, SIIHEN SAAKKA, KUNNES SINUSSA LÖYDETTIIN VÄÄRYYS.

Suuressa kaupankäynnissäsi (antautuminen narsistiseen vallanhimoon) tuli sydämesi täyteen väkivaltaa. Niin minä karkoitin sinut. Sinun sydämesi ylpistyi, kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan. Kauhuksi olet sinä tullut.”

ILMSTS.12 ”Suuri, lohikäärme, jolla oli 7 päätä ja 10 sarvea ja 7 kruunua > > >

(= ”tämän maailman jumala”, joka on saanut aikaan Anonyymi 2024-07-04 23:09:41 mainitsemat tsunamit, tulivuorenpurkaukset, asteroidi-iskut, ruton, kupan, HIVin, syövän, jokisokeuden ja lukemattomat muut Luojaa häpäisevät asiat Luojan luomakunnalle”. Ja Anonyymin mukaan ”hävitti lähes kaiken elämän maapallolta.”

Miksi? Koska kenenkään pakottamatta antautui kehittämään itsessään narsistista vallan- ja palvonnan kohteena olemisen himoa ja siksi häpäisemään Luojaansa kaikin tavoin.)

”… ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä henkipersoonia ja heitti ne maan päälle…

(1.MOOS 6 ”Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat. Kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan (pantheonin) kuuluisia tyranneja.

Kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Mutta maa turmeltui Jumalan edessä. Silloin Jumala sanoi Nooalle: Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.”)

> > > ILMSTS.12 ”Ja (lopun ajan alkaessa) syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.

Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota Saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä on heitetty ulos.

Voi maata ja merta (kts. Anonyymi 2024-07-04 23:09:41), sillä Paholainen on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Ja hän lähti käymään sotaa (vaino, propaganda, trollaus) niitä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksesta (Matt.24:14 ennustama) todistamisen työ.”

• Anonyymi

Mikä saa sinut ajattelemaan, että ihminen olisi jotenkin toisia lajeja ylempi? Ihminen on vain yksi laji muiden joukossa. Jos katsotaan maapallon hyvinvoinnin kannalta, ihminen on sille kaikista huonoin laji, koska me tuhotaan tämä pallo ja kaikki elämä täällä.

• Anonyymi

Ihminen on vain välttämätön kasvualusta suolistobakteereille, heisimadoille, täille ja satiaisille.

P.S.
        Luin juuri new-scientist -lehdestä, että nyt on löydetty ihmisen aivoistakin symbioottisia bakteereita. Ne ovat ilmeisesti osajoukko niistä lajeista jotka elävät suolistostamme. Eli ihmisen aivot eivät edes toimi ilman bakteerien apua. Herää kysymys tulevatko symbioottiset aivo-bakteerit mukaan ylösnousemuksessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on vain välttämätön kasvualusta suolistobakteereille, heisimadoille, täille ja satiaisille.

P.S.
        Luin juuri new-scientist -lehdestä, että nyt on löydetty ihmisen aivoistakin symbioottisia bakteereita. Ne ovat ilmeisesti osajoukko niistä lajeista jotka elävät suolistostamme. Eli ihmisen aivot eivät edes toimi ilman bakteerien apua. Herää kysymys tulevatko symbioottiset aivo-bakteerit mukaan ylösnousemuksessa?

Minulla heräsi tästä kysymys kuinka paljon bakteerit vaikuttavat meidän ajatteluun ja haluihin?

Mitä jos ns. valinnan vapaus onkin vain illuusio siitä, mitä bakteerit haluavat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla heräsi tästä kysymys kuinka paljon bakteerit vaikuttavat meidän ajatteluun ja haluihin?

Mitä jos ns. valinnan vapaus onkin vain illuusio siitä, mitä bakteerit haluavat?

Hiirillähän on havaittu, että kun pelokkaalle hiirelle siirtää rohkeamman hiiren suolistobakteerikannan, niin se muuttuu pelottomammaksi. Aivoissa elävien bakteerien vaikutusta ei varmasti ole vielä tutkittu, kun koko löytö on niin uusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiirillähän on havaittu, että kun pelokkaalle hiirelle siirtää rohkeamman hiiren suolistobakteerikannan, niin se muuttuu pelottomammaksi. Aivoissa elävien bakteerien vaikutusta ei varmasti ole vielä tutkittu, kun koko löytö on niin uusi.

Bakteerit eivät ne ajattele, mutta vaikuttavat mielialaan ja vastaavaan. Meille on vuosimiljoonien aikana kehittynyt symbioosi. On ymmärrettävää, että jos tämä tasapaino häiriintyy, siitä seuraa psyykkisiä oireita.

Onko jokin syy uskoa ylösnousemukseen, jonka Raamatunkin mukaan olisi pitänyt olla pari tuhatta vuotta sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bakteerit eivät ne ajattele, mutta vaikuttavat mielialaan ja vastaavaan. Meille on vuosimiljoonien aikana kehittynyt symbioosi. On ymmärrettävää, että jos tämä tasapaino häiriintyy, siitä seuraa psyykkisiä oireita.

Onko jokin syy uskoa ylösnousemukseen, jonka Raamatunkin mukaan olisi pitänyt olla pari tuhatta vuotta sitten?

Jos (tai kun) käy ilmi, että suolisto- (ja ehkä aivo-) bakteeristo vaikuttavat väiittäjäainetuotannon kautta sellaisiin ihmisen piirteisiin, jotka luetaan osaksi "luonnetta" tai "persoonallisuutta", niin voi kysyä että mikä on "ihminen"? Onko hän biologisesti ilmentymä siitä perimästä joka hedelmöittyneessä munassolussa on vai onko ihminen symbioottinen kokonaisuus jossa nisäkäs-komponentin lisäksi on satoja bakteerilajeja? Bakteerithan tulevat ympäristöstä (paljolti toki äidiltä, mutta myös muualta). Ympärstön vaikutus on siis myös biologinen eikä vain kulttuurin ja kasvatuksen tuomaa.

• Anonyymi

Ei olekkaan "alempia lajeja". On kyllin hyvin sopeutuneita lajeja ja on sukupuuttoon kuolleita lajeja.

• Anonyymi

Kyllähän niitä alempia lajeja on vielä olemassa. Niitä kutsutaan nuoren maan kreationisteiksi.

• Anonyymi

On nekin ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On nekin ihmisiä.

Toki, mutta vähemmän kehittyneitä kuin nykyihmiset. On tosin epäselvää ovatko nuoren maan kreationistit neandertaalinihmisen ja nykyihmisen välimuoto, neandertaalinihmisestä erkaantunut haara vai peräti neandertaalinihmistä edeltävä kehitysvaihe, joka jotenkin on selvinnyt hengissä nykypäivään asti vaikka neandertaalit kuolivat sukupuuttoon.

• Anonyymi

Eihän evoluutiota ole kumottu sitä ensimmäistäkään kertaa ja joku esittää, että taas kumottiin!

• Anonyymi

Ja taas "kumoaminen" perustui siihen, että Jeesuksen pikku soturi ei ymmärrä mistä puhuu kun puhuu evoluutiosta.

• Anonyymi

GAME OVER EVOLUTIO

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4208
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2049
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2021
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      61
      1661
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1472
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      134
      1437
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      102
      1352
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1246
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1171
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1080
    Aihe