Et niin yhtään mitään.
Sinä kun et mahda sähköautojen rajulle yleistymiselle yhtään miään.
43
266
Vastaukset
- Anonyymi
Montako tuhatta aiot ostaa, nyt ei tarvitsisi odotella.
- Anonyymi
Tämän vuoden ensimmäisen neljän kuukauden aikana täyssähköautojen määrä on lisääntynyt 12 prosentilla. Jos kasvutahti pysyy koko vuoden jokseenkin samana, niin täyssähköautojen määrä kasvaa tämän vuoden aikana jopa 36 prosentilla!
- Anonyymi
Kyse on siis nimenomaan täyssähköisistä henkilöautoista. Täyssähköisten henkilöautojen absoluuttisen määrän kasvu voi toki kiihtyäkin alkuvuoden tahdista, mutta joka tapauksessa räjähdysmäinen kasvu on totta tänäkin vuonna!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siis nimenomaan täyssähköisistä henkilöautoista. Täyssähköisten henkilöautojen absoluuttisen määrän kasvu voi toki kiihtyäkin alkuvuoden tahdista, mutta joka tapauksessa räjähdysmäinen kasvu on totta tänäkin vuonna!
Niin että mitä sitten?
Onko sulla muita jaloja harrastuksia, hihhih.
Taitaa olla tekemiset aika vähissä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että mitä sitten?
Onko sulla muita jaloja harrastuksia, hihhih.
Taitaa olla tekemiset aika vähissä...Sähköauton ominaisuudet https://moottori.fi/uutinen/sahkoautot-hyytyvat-pakkasella-autoliiton-avustustilasto-on-karua-luettavaa/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän vuoden ensimmäisen neljän kuukauden aikana täyssähköautojen määrä on lisääntynyt 12 prosentilla. Jos kasvutahti pysyy koko vuoden jokseenkin samana, niin täyssähköautojen määrä kasvaa tämän vuoden aikana jopa 36 prosentilla!
Toukokuussa myynti romahti -32,1 % vuoden takaiseen
- Anonyymi
😁😁😁😁
Yhteen sähköauton akkuun tarvitaan Suomen Malmijalostus Oy:n mukaan malmiraaka-aineiden yhdistelmä, jossa on esimerkiksi 50 kg nikkeliä, 7 kg kobolttia ja 8 kg litiumia. Malmin louhinta, jalostus ja kuljetus kuluttavat energiaa, ja siitä syntyy päästöjä.27.10.2018
https://www.iltalehti.fi › autouutiset
Viisi syytä siihen, miksi akun valmistus pilaa sähköauton ympäristöystävällisen maineen
- Anonyymi
Aloittaja kettu-tyttö on niin lapsi-potta.
Kuvittelee pelastavansa maailman.
Hän-pimu kuolee ensimmäisenä ! - Anonyymi
Parhaiten voi vaikuttaa jättämällä keskeneräiset prototyypin raakileet kauppaan.
- Anonyymi
No sinnehän ne vetyautot ovat jääneetkin
- Anonyymi
Näin voisi toimia eli jätetään ne polttomoottoriautot sinne kauppaan. Eivät ne koskaan ole toimineet kuten pitäisi. Jatkuvaa huollon ja korjaamisen tarvetta.
- Anonyymi
Latauskelvotto.ien myynti on romahtanut viidessä vuodessa alle puoleen. Samassa ajassa ladattavien autojen myynti on nelinkertaistunut.
- Anonyymi
Ihanko totta?
- Anonyymi
Yritysautissa verososialismi vaikuttaa ostopäätöksiin. Omalla rahalle asia on erilainen?
- Anonyymi
Nykyinen sähköauton rakenne on järjetön !
Kaikki muut komponentit ovat kunnossa, mutta akusto on kivikautinen !?
Painava ?
Kallis ?!
Kallis !?
Hidas ladata !?
Kallis ????!!!! - Anonyymi
Jos akusto painaa 400kg niin sehän on kevyempi kuin fossiilimoottori+vaihteisto+apulaitteet.
- Anonyymi
Miksi sitten sähköautot ovat painavampia?
- Anonyymi
Aika iso auto pitää olla , että polttomoottori + vaihteisto + apulaitteet painaa 400 kg .
- Anonyymi
Täynnä oleva bensatankki myös painaa 70-120kg
- Anonyymi
Ei paina, sillä bensiinin ominaispaino on vain noin 0,735 kg/dm3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paina, sillä bensiinin ominaispaino on vain noin 0,735 kg/dm3
ja siihen tankki päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja siihen tankki päälle.
Muovinen tankki ei paljon paina.
- Anonyymi
Akun lataa nykyisin teholaturilla 15 minuutissa. En minä tuota hitaaksi sanoisi varsinkin samalla voi hörpätä kahvit kun ei tartte letkussa roikkua.
Yleensä auto kuitenkin ladataan kotona yön aikana jolloin siihen ei kulu kuljettajan aikaa ollenkaan. Lataaminen ei siis ole hidasta, päinvastoin.
Eikä haise kädet! - Anonyymi
Täältä ensirekisteröintien käyttövoimatilastosta voi nähdä, että sähköautojen lisääntyminen on hurjaa.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot- Anonyymi
Öljyriippuvuus on vakava geopoliittinen ongelma ja siitä on päästävä eroon!
- Anonyymi
mutkun mutkun mutkun mutkun. Kyllä nyt vituttaa fossiilia. Muinaisjäänne ei voi tuota hyväksyä. Eihän tuo voi olla totta..tilaston täytyy valehdella.
- Anonyymi
Verratkaas nyt tämän vuoden 1-5 kk lukuja viime vuoteen, niin ehkä sokeimmatkin huomaatte että täyssähköjen ja ladattavien rekisteröinti on suorastaan romahtanut. Ei-ladattavat ne menevät kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verratkaas nyt tämän vuoden 1-5 kk lukuja viime vuoteen, niin ehkä sokeimmatkin huomaatte että täyssähköjen ja ladattavien rekisteröinti on suorastaan romahtanut. Ei-ladattavat ne menevät kaupaksi.
Sehän se on tärkeää, mtä viimeksi kuluneena päivänä on tapahtunut kun ei ole ymmärrystä.
- Anonyymi
Sähköauto on kaikkein vaivattomin tapa ajaa autolla. Latausnopeudella, rangella ja painolla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Sähköauto latautuu kotipihassa yöllä ja akku riittää 2-4 päivän ajoihin.
Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.
Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.
60.000km
RAV
6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
Huollot x 4 = 1800€
Yht 8.300€
Enyaq
20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
2v tarkastus 180€
Yht 1.380€
8.300- 1.380 on noin 7.000
Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.
Oma sähkönhinta on alhaisempi yöllä mutta lasketaan vähän yläkanttiin niin ei tule sanomista.
Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.- Anonyymi
Onko 44000 ja 51000 euroa yhtä suuri hinta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko 44000 ja 51000 euroa yhtä suuri hinta?
On näköjään Toyota joutunut laskemaan hintojaan ja toisaalta Skoda on poistanut hinnastosta karvalakkimallit kun kauppa käy kalliimmilla malleilla. Nyt halvin on Business.
Toyotan tie on halpuutuksen tie ja Skodan kauppa keskittyy malliston yläpäähän. Skodan menestys jatkuu vuodesta toiseen.
- Anonyymi
kiinan autojen verokorotukset kyllä hidastaa.
nyt vain kaikille muualta kuin EU alueella valmistetuille autoille veronkorotukset.
Ei tämä muuten tasapuolista ole.- Anonyymi
Noilla tulleilla on vain tarkoitus antaa eurooppalaisille autonvalmistajille aikaa kehittää sähköautotuotantoaan tehokkaammaksi. Muutenhan kiinalaiset valtaavat markkinat. Ei noilla ole tarkoitus hidastaa kehitystä.
Voi fossiilia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla tulleilla on vain tarkoitus antaa eurooppalaisille autonvalmistajille aikaa kehittää sähköautotuotantoaan tehokkaammaksi. Muutenhan kiinalaiset valtaavat markkinat. Ei noilla ole tarkoitus hidastaa kehitystä.
Voi fossiilia.Suomalaisena olet taatusti huomannut miten Kiina voi halutessaan tappaa kaiken Euroopan teollisuuden . Montako esim elektroniikkafirmaa Suomessa on nykyisin? Eurooppa ei kykene kilpailemaan hinnalla eikä kehityksen nopeudella.
- Anonyymi
Sähköautot jäävät jälleen Mummo-Ankan autoiksi.
- Anonyymi
Mun naapurissa asuu Mummo-Ankka. Ennen sillä oli rehellinen bensa-auto, mutta just talven alkaessa se meni ja hankki sähkövehkeen. Että kun toisaalla kirjoitetaan tyypistä, joka äheltää pakkasessa letkun kanssa, niin se on toi naapurin täti, Mummo-Ankka, joka tappelee latausletkunsa kanssa jokaisena pakkasyönä, kun auto on siirrettävä kauppakeskuksen parkkihallista yöksi sen omaan pihaan eikä sillä ole tallia, niin kuin ei minullakaan, mutta mulla on sentään polttomoottoriauto, jonka diesel ei haihdu tankista sitä mukaa kun pakkanen kiristyy. Talvella kävi hinauspalvelukin tota Mummo-Ankan autoa ihmettelemässä.
- Anonyymi
Souwat?
- Anonyymi
Missä ne sähköauto on? Ei täällä ainakaan kauheasti noita ole eikä latausasemillakaan niitä näy.
Täällä on kovassa huudossa Volvot, Mersut, Fordit ja Toyota, kaikki vanhempia ja polttomoottorilla, diesel erittäin suosittu. Ehkä jossain Turussa, Tampereella ja Helsingissä mutta ei Satakunnan pikkukunnissa ainakaan ole näkynyt.- Anonyymi
"Missä ne sähköauto on? "
Siellä missä suurin osa suomalaisista asuu ja missä on Suomen talouden moottori ja kulmakivi.
Siellä Suomen hyvinvointi ja verotulot rakennetaan.
Siellä polttissuomessa ne tulot hassataan kaikenmaailman maakuntaprojekteihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Missä ne sähköauto on? "
Siellä missä suurin osa suomalaisista asuu ja missä on Suomen talouden moottori ja kulmakivi.
Siellä Suomen hyvinvointi ja verotulot rakennetaan.
Siellä polttissuomessa ne tulot hassataan kaikenmaailman maakuntaprojekteihin.Missä eletään verotuloilla. Isopalkkaisia virkamiehiä.
- Anonyymi
Suolessa nuo reppanat luulevat vaikuttavansa johonkin, mutta eivät ymmärrä ettei kukaan näitä lue kuin huumori ja vittuilu mielessään.
- Anonyymi
Ostakaa sähköauto ja alkakaa säästämään rahaa. Se onkin tarpeen, silllä Eurooppalaisten kuluttajien maksutaparaportin mukaan jopa kolme neljästä kotitaloudesta sinnittelee kuluttaen kaikki tulonsa tai elää yli varojensa. Tutkimukseen osallistui noin tuhat suomalaista nettikyselyn avulla.
https://yle.fi/a/74-20072234- Anonyymi
Eihän tällä ollut mitään tekemistä sähköautojen kanssa. Ei tuon ikäiset uusia autoja osta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska543683- 1662297
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122009Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1391884Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä3981306- 801215
- 2351135
- 1351104
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551030- 74980