Katso taivaastasi, katso pyhästä, ihanasta asumuksestasi!..

Anonyymi-ap

Missä viipyy sinun tulinen intosi, missä ovat voimatekosi? Missä on sinun palava säälisi? Älä kiellä meiltä rakkauttasi! Olethan sinä meidän isämme.
( Jes. 63:15–16)

Kun Jumala katsoo taivaastaan ja hänen tulinen intonsa ja voimatekonsa koskettavat maata, alkavat ihmiset ja kansat vapista. Silloin ei seurakunta herää juopuneena nauramaan tai saarnaaja leiki Jumalaa ja käske Henkeä.

Kun Jumalan voimateot tulevat esiin, itketään syntien suuruutta ja armon ymmärtämisen pienuutta. Silloin sydämet nöyrtyvät Jumalan edessä ja rukoilevat Herraa armahtamaan. –

Älä siis, Herramme, kiellä meiltä rakkauttasi ja intosi palavuutta. Anna Henkesi todellisen tulen kulkea kuivan maamme ylitse. Anna armon virrata kuin raikkaan ja puhtaan veden ja viedä syntimme mennessään.

Anna anteeksiantamuksesi saada sydämet jälleen palamaan. Älä kiellä meiltä rakkauttasi. Olethan sinä meidän Isämme.

( Lähde: Päivän Sana/Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.)

s-seutulainen

3

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lupaus kantaa hyödyllisiä hölmöjä päivästä päivään vaikka ei koskaan toteudukkaan.
      Mikähän siinä on ?

      • Anonyymi

        13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
        14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
        15 Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.
        16 Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.
        17 Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,
        18 niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.
        19 Herra on pystyttänyt istuimensa taivaisiin, ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia.
        20 Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte, kun kuulette hänen sanansa äänen.
        21 Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä, te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette.
        22 Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa. Kiitä, minun sieluni, Herraa.
        ( Psalmi 103)

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      >>Kun Jumala katsoo taivaastaan ja hänen tulinen intonsa ja voimatekonsa koskettavat maata, alkavat ihmiset ja kansat vapista. Silloin ei seurakunta herää juopuneena nauramaan tai saarnaaja leiki Jumalaa ja käske Henkeä.>>
      ( Vähäsarja)

      >Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä
      ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene
      mukaan nykyisiin ”eläviin liikkeisiin”. Jeesus oli tietoinen tällaisista
      edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti
      seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.:
      ”Monet tulevat
      esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias
      (kr. voideltu)’ ja eksyttävät monia...”>
      ( Per-Olof Malk)

      s-seutulainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe