Mitä valheväitteet Paavalista todistavat? Tällä palstalla?

Anonyymi-ap

Mitä valheväitteet Paavalista todistavat?


Oliko Paavali ”Nyrkeillä-Tappaja”? Ei ollut. (30.6.2024)


INTROA

Fiktio-Paavali?

Jeesuksen valitsemasta ja valtuuttamasta apostoli Paavalista on koetettu tällä S24 hell-palstalla ”mestaroida” sellaista tyyppiä, jolle sopii antaa nimi ”Fiktio-Paavali”!

Jokainen normijärkinen ja ajan tasalla - realiteeteissa oleva ja elävä ihminen voi ymmärtää, että tällainen agenda visioineen nousee - hm - mistä? Mikään ”de jure – de facto” se ei tietenkään ole.

Sen sijaan se todistaa – että sellaisten seputusten kirjoittajalla on erittäin pahoja ongelmia itsensä kanssa. Pahojen henkien avulla ja kanssa. Ja kun ei ole niistä irti päässyt, purkaa sisuksiensa saasteita. Tästä nyt ensin aluksi.

Tällaisissa käytöshäiriöissä tekijä tyypillisesti käyttää erilaisia psyyken defenssejä (= puolustuskeinoja) joiden avulla ylläpitää ”valheellista” ja epärehellistä ”minäkuvaa”. Itsestään.


1) Vihakirjoittaja ”projisoi” ongelmansa - kohteena apostoli Paavali!
---------------------------------------------------------------

Pitkän, laajan ja perusteellisen analyysin tuloksena nousee ja on noussut kiistaton näkymä, että tämä Paavaliin suunnattu hirveä valhe ja viha-arsenaali - se kirjaimellisesti ASUU tämän pilkkakirjoittajan oman nutun sisällä! Ja kun ei ole siitä irti siis päässyt? - Niin koettaa siirtää sitä OMAA ongelmapakettiaan – ja suuntaa sen Paavalin päälle! Ongelma tunnetaan hyvin, se on:
• projisointi
• projektio

2) Mitä projisointi tarkoittaa?
-----------------------------------

• Mitä on 'projisointi'? - Quora. Projektio eli sijoittaminen on omien sisäisten mielenajatusten siirtämistä /(heijastamista) toiseen kohteseen: toiseen henkilöön tai kohteeseen.

• Projektio eli sijoittaminen on omien sisäisten mielenajatusten siirtämistä /(heijastamista) toiseen kohteseen: toiseen henkilöön tai kohteeseen.

• Projektiolla tarkoitetaan omien tunteiden ja ajatusten yhdistämistä muiden henkilöiden ominaisuuksiksi.

Jeesus sanoi tämän saman asian näin: ( Luukas 6:43)

• ”Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.”

3) Oman vihan - valheellisuuden - murhanhimon – tappamishalun...
--------------------------------------------------------------------------------------------------`
”Siirtäminen” itsensä ulkopuolelle? Toiseen kohteeseen, projisoimalla?
Miten se auttaa?

Tällä valheellisella (itsensä pettämisellä) ongelmaihminen elää kuvittelutasolla. Näkee, syyttää ja tuomitsee pahuutta – ottamalla siihen jonkun sivullisen. Kuin ”syntipukin” - jossa näkee – mitä?
Kaikkea sitä pahuutta, pimeyttä ja saastaa - joka asuu sydämen valtaistuimella. Oman nutun sisällä siis.

Ja helpottaakseen OMAA pahaa oloaan - keskittää näkökulman - tuohon valittuun kohdehenkilöön. Ja mitä? Lausuu – taikka kirjoittaa - raivokkaita (mutta älyttömiä) valheita, syytöksiä, tuomioita, herjoja, pilkkaamista, jotka on suunnattu siis tämän ”sijaiskohteen” nimen päälle!

Ja tällä palstalla se ”sijaiskohde” on ollut pääosin apostoli Paasvali. Osansa tuosta sielun saastepaketista ovat saaneet myös jopa Herramme Jeesus! Puhumattakaan että likaisen syytöskampanjan objektiksi on otettu myös ”lahkolaiset” ja sitä ja tätä!

Aloitus jatkuu

53

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Oliko Paavali ”Nyrkeillä-Tappaja”? Ei ollut. (30.6.2024)

      4) MISTÄ on ollut – ja on – kysymys?
      --------------------------------------------------

      Tämän häirikkökirjoittajan OMISTA pahuuden ongelmista! Se kaikki – mistä hän pilkkaa ja syyttää toisia ( Paavalia erityisesti) se kaikki pahuus asuu hänen OMASSA kehossaan.

      Jeesus lausui totuuden, asian ytimen? Matt 12:33-37

      • ”Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."

      • ” Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.”

      Ja, kun ottaa huomioon ne tuhannet ja tuhannet, aina uudestaan palstalle tungetut likaiset valhekirjoitukset ja syytökset - Paavaliin mm. suunnattuina! - Jokainen pässinpääkin voi ymmärtää, että sellainen sydän on:
      • musta
      • likainen
      • valheen valtojen läpitunkema
      • pimeä
      • harhainen
      • saatanan saasteita täynnä

      Tämä Suomi24 hell-palsta on lahjomaton ja kiistaton todistajataho. Jokainen palstaa vähänkin käyttänyt on voinut silmissään nähdä ja todeta ne. Kirjoitukset. Valheet, pilkkaamiset, herjat.

      5) Oman pahuusstorian piilottelua ja hämäämisyritystä?
      ------------------------------------------------------------------------

      Kun siis tämä vihakirjoittaja lausuu:

      • ”Paavali oli paha mies” – hän on itse se ”paha mies”!
      • ”Paavali oli tappaja” - hän juuri itse on sellainen?
      • ”Paavali oli murhamies” - hän itse on sellaiseen osallinen?
      • ”Paavali oli eksyttäjä” - hän itse on megalomaaninen Eksyttäjä-Kunkku!
      • ”Paavali oli saatanan enkelin sitoma” - hän juuri itse näyttää olevan saatanan sitoma, ja pahasti!

      Ei tarvitse olla kriminologian professori, eikä huipputason ”rikosetsivä” (!) tajutakseen, että tällä solvaajakirjoittajalla on taustallaan ja tunnollaan - mitä kaikkea? Pahuuden tekoja. Paljon.
      Jotka Jumala tietää ja näkee.. . Ja kun aika on, ne ovat kaiken-kansan-katseltavana.
      ( Matt 10:26-28)

      • ”Sillä hänen silmänsä valvovat ihmisen teitä, ja hän näkee kaikki hänen askeleensa. "

      • ”Ei ole pimeyttä, ei pilkkopimeää, johon voisivat piiloutua väärintekijät.”

      • ”Sillä ei tarvitse Jumalan kauan ihmistä tarkata, ennenkuin tämän on astuttava tuomiolle hänen eteensä.” ( Job 34: 21-23)

      Ihminen voi yrittää piilotella tekojaan, piiloutua nimerkinkin taakse (”henki”) - mutta kun h-hetki on käsillä – kaikki kulissit kaatuvat, kaikki verhot vedetään alas! Se on silloin usein finaali, deadline, jossa Jumala YKSIN on Pyhä ja Täydellinen.

      Kuka kestää Hänen Pyhyytensä edessä?

      6) Oliko Paavali ”nyrkeillä-tappaja”? Ei ollut…
      --------------------------------------------------------

      Tuo likainen valheväite, jota valhettaan tämä valhekirjoittaja koetti pönkittää, selittämällä (29.6.2024) alkukielen sanoja:

      Anonyymi-ap 2024-06-29 09:32:21
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
      • Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.”

      Mitä se TODISTAA? Se paljastaa kirjoittajan OMAN väkivaltaisuuden. Sisuksissa asuvan pahuuden. Halun
      • ”hakata rikki”
      • lyödä toista ihmistä
      • lyödä hajalle
      • ”tapppaa nyrkeillä” taikka miten muutan vain?

      Eli murhanhimoisen – oman sisimmän - intressejä!

      Tämä valheväite Paavalista: Paavali oli nyrkeillä tappaja! - Kuuluu samaan saatanallisten sanojen sarjaan. - Johon sadat, ja tuhannet muut valheväitteet on koottu. Paavalista.

      Jumalan pian pystytettävää ratkaisupöytää varten, tuomion langettamista varten: Matt 12: 36-37

      • ”Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."

      • ”Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

      Aloituksen aiheesta asiaa tässä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18533711/oliko-paavali-ammattinyrkkeilija--ei-ollut!--(-29-6-2024)

    • Anonyymi

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      Textus Receptus
      εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

      Thayer's Greek Lexicon

      Strongin koodi 1104

      δερω dero der'-o

      Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

      • Anonyymi

        Saulus Tarsolainen oli murhamies.

        Ap. t. 8:1

        Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        Ja tuskin se oli ainoa kristittyjen murha, mitä se porukka teki.

        Rooman kansalaisuus velvoitti ja antoi luvan niihin hirmutekoihin.

        Rooman hirmuvalta pelkäsi, että Jeesus nimitetään Juutalaisten kuninkaaksi,
        ja Rooman valta suistetaan alas.


      • Anonyymi

        Kuules nyt palstavalehtelija (henki) pysy nyt vain omassasi pilttuussasi saatanasi kanssa.

        Varokin astumasta varpaillasi mihin tahansa.

        Muuten sulle voi tapahtua se mistä Paavalia pilkkaat?

        Mikä?

        Saatana pistää sinut kuoliaaksi. Kun et enää ole hyödyllinen?

        Kun KAIKKI jo näkevät mikä tyyppi olet.

        Älä lusmuile saatanan kanssa. ( Vaikka ei se sua enää IRTI päästä.....)

        Mutta älä senkään vertaa uhittele TOTUUTTA ja Totuuden Jumalaa ja Jeesusta vastaan.

        Memento mori.
        Deadline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolainen oli murhamies.

        Ap. t. 8:1

        Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        Ja tuskin se oli ainoa kristittyjen murha, mitä se porukka teki.

        Rooman kansalaisuus velvoitti ja antoi luvan niihin hirmutekoihin.

        Rooman hirmuvalta pelkäsi, että Jeesus nimitetään Juutalaisten kuninkaaksi,
        ja Rooman valta suistetaan alas.

        Painu henki omaan likakasaasi valheitasi tunkemasta joka paikkaan.
        Selvitä kiireesti oma väkivallantekosi, ja kaikki..... se mitä koetat pitää piilossa!!!
        Paavalia sättimällä.

        Memento mori.
        Deadline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolainen oli murhamies.

        Ap. t. 8:1

        Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        Ja tuskin se oli ainoa kristittyjen murha, mitä se porukka teki.

        Rooman kansalaisuus velvoitti ja antoi luvan niihin hirmutekoihin.

        Rooman hirmuvalta pelkäsi, että Jeesus nimitetään Juutalaisten kuninkaaksi,
        ja Rooman valta suistetaan alas.

        Anonyymi
        2024-06-30 10:39:23
        Saulus Tarsolainen oli murhamies.

        Sinä se murhamies olet.
        Pitääkö kertoa mitä pimittelet!!!

        Et kestäisi sitä.

        Mutta MIKÄÄN ei enää estä pimeuden tekojesi tulemista JULKI!!!


    • Anonyymi

      Mitä UT sisältää asiasta, että ”Paavali tappoi nyrkeillä”? Ei mitään!
      ------------------------------------------------------------------------
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
      • Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu. Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty. ”

      Em . väite on 100% harhaisuutta saatanan sanasaasteiden varastosta!


      Mihin perustuu (yleensä) selitys Paavalista ”nyrkkeilyn” asiassa?
      ------------------------------------------------------------------------------------

      VAIN yhdessä ainoassa UT:n käännöksessä nousee sana ”nyrkkeily”. Suomalainen raamatunkäännös 1992. 1. Kor 9:26-27, KR92
      Tässä:
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Vertailevia käännöksiä A-D
      ------------------------------------------


      A) KR 1938, 1 Kor 9:26-27
      -------------------------------------
      • ”Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.”
      • ” Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      - vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. ” ( 1 Kor 9:24-27, KR38)


      B) KJV 1789 – 1 Kor 9:26-27
      • ”Ja jokainen, joka pyrkii mestaruuteen, on maltillinen kaikessa. Nyt he tekevät sen saadakseen turmeltuvan kruunun; mutta me olemme lahjomattomia.
      • ” Minä siis juoksen niin, en niin epävarmana; joten taistele minä, en niinkuin ilmaa lyö: ”
      • ” Mutta minä pysyn ruumiini alla ja alan sitä alamaiseksi, etten minä itse joutuisi syrjäytymään, kun olen saarnannut muille.”


      C) Aramea- raamattu, 1 Kor 9: 26-27
      • Sen tähden, minä en juokse siten niin kuin en mitään tietäisi, enkä taistele siten kuin hän, joka ilmaa vastaan taistelee.
      • (Kreikassa nyrkkeily, jonka mukaan RK menee. Arameassa samoin, mutta ehkä ennemmin painimatsi. Urheilusta, näytösluontoisesta, kyse joka tapauksessa.)
      • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena, etten minä, joka olen toisille julistanut, olisi olemuksessani hylätty.”


      D) Ruotsi 1917. 1 Kor 9:26-27
      • ”Mutta kaikki, jotka haluavat osallistua sellaiseen kilpailuun, asettavat pidättyväisyyttä kaikissa suhteissa: nämä voittaaksemme katoamattoman voiton kruunun, mutta me voittaaksemme katoamattoman.”
      • ”En siis omalta osaltani juokse kuten epävarman tavoitteen kohdalla; En taistele kuin mies, joka pilkkoo säätä.”

      • 9:27 Sen sijaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen, jotta en itse jää koetuksella saarnaamaan.

      YHTEENVETOA: 5 - A- D
      ----------------------------------

      Kaikki em: t eri käännökset; synteesi ja analyysi - osoittavat ettei Paavali ollut minkään ”sortin” nyrkkeilijä itse! Ei kreikkalaisen Olympialajin urheilija! Saati vasinkaan minkään ”tappolajin” harjoittaja!

      Paavali kirjoittaa siis korinttolaisille ESIMERKKIÄ! Vertaa uskovien vaellusta siihen, millä antaumuksella Olympia-urheilijat asiaansa panostivat!

      - Että uskovienkin tulee ”taivaallisella kilparadalla” harjoitella ”niin kuin urjeilijat” - jotka saavuttavat ”voittopalkinnon”!

      Paradoksia?
      -----------------------------

      Paavali kirjoittaa: ( 1 Kor 9: 26-27, KR1992)
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Jos pitäisi ottaa kirjaimellisesti tuo jae 27? Se tarkoittaisi että Paavali ”nyrkkeili” itseään vastaan? Mottasi itseään?

      Mutta? Ei tappanut ketään ”paljailla nyrkeillä”….

      Eikä ollut missään "taistelijajengissä"! - vaan kirjoitti korinttolaisille Jeesuksen apostolin viisautta ja vertausta!


      Paavali ei ollu siis "nyrkeillä-tappaja" eikä mikään murhamies.
      Kun hän kääntyi ja sai Pyhän Hengen voiman, loppui Kristuksen seurakunnan vainoaminen! Apt 9. luku.

      Laajemmin tästä asiasta:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18529995/hellepaivan-kryptista-asiaa---paavalistako--26-6-2024

    • Anonyymi

      Kyllä.

      Ihan onnetonta se on, etta tuo (henki) luulee voivansa pitää salassa ja pimennossa väkivaltaisen taustansa ja menneisyytensä. Ja nykyisyytensä!
      Väkivallantekijät yleensä tunnistetaan vihakirjoituksistaan.

      Murhanhimostaan, valheistaan.
      Niissä saatana ja tappaminen ovat pääasioita.

      Joita kirjotittaja "ihannoi".

      Eli paljastaa OMAN murhanhimonsa.
      Murhatekonsa.

      Sellaiset nousee VARMASTI mediajulkisuuteen....

      • Anonyymi

        Paavali oli kuuluisa varjonyrkkeilijä ja Damaskon mestari ilmakitaran soitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli kuuluisa varjonyrkkeilijä ja Damaskon mestari ilmakitaran soitossa.

        Paavali ei tuollainen ollut.
        Mutta sinä olet murhasarjan päätähti!
        Kestä mitä on tulossa!

        Hymyt hyytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei tuollainen ollut.
        Mutta sinä olet murhasarjan päätähti!
        Kestä mitä on tulossa!

        Hymyt hyytyy.

        Missä sun huumorintaju on tiukkapipo uskis?


    • Anonyymi

      Kaikki valheväitteet Paavalista, kirjoittaja tiedetään ja tunnetaan...
      Todistavat että hän ITSE siis on väkivaltainen, murha-asioissa askarteleva, valheiden läpitunkema, paatunut ytimiän myöten... Täysin häikäilemätön roisto.

      Ja leikkii vielä kirjoittamalla Raamatun jakeita. Ja näyttelee "alkukielenkin" taitajaa?

      Eli hän kirjoittaa ITSESTÄÄN, vaikka luulee kirjoittavansa muka Paavalista!

      Jos joku taitolaji on, se on Valehtelun Ammattilaisen titteli.
      Näkyvä.

      Ja kulissien takana? Luurankoja on kaapeissa ja kellareissa.

      Niin on kerrottu!!!

      • Anonyymi

        Sun ois kannattanu (henki) paremmin pohtia, mitä tarkoittaa jotta pitää kerätä heittelemänsä kivet. Ja saa vastaan potut pottuina.....

        Se on ny eessäs!!!


    • Anonyymi

      Apt 11:30 Barnabas ja Saul lähtevät toimittamaan apua Juudeassa Jerusalemiin.

      Apt 12 Seuraavissa jakeissa Herodekset (Paavalihan oli Herodeksia) murhaavat Jaakobin. (*)

      Apt 12:25 Kun nyt Barnabas ja Saul olivat toimittaneet apua Jerusalemiin, he lähtivät paluumatkalle ja ottivat mukaansa Johanneksen, jota kutsuttiin myös Markukseksi. (**)

      (*)
      Gal 2:1 menin uudelleen Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin myös Tituksen mukaani.
      Gal 2:6 Ne miehet, jotka vaikuttivat merkittäviltä - minusta on yhdentekevää, millaisia he olivat...

      Yhdentekevää? Tuomaan evankeliumi 12:
      Oppilaat kysyivät Jeesukselta: "Tiedämme, että lähdet luotamme. Kenestä tulee sitten johtajamme?" Jeesus vastasi heille: "Missä olettekin, teidän tulee mennä Jaakob Vanhurskaan luo. Hänen tähtensä taivas ja maa ovat syntyneet."

      Gal 2:9 Jaakob, Keefas ja Johannes, joita pidettiin seurakunnan pylväinä, ... ojensivat Barnabaalle ja minulle kätensä yhteistyön merkiksi...

      Hei Paavali, missä kunnossa Jaakob oli, kun lähditte Jerusalemista?
      https://sammlung.staedelmuseum.de/en/work/martyrdom-of-st-james-the-younger

      (**)
      Gal 2:11 Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan ja olimme kasvotusten, minä vastustin häntä, koska hän oli selvästi väärässä. Hänellä oli nimittäin tapana syödä muiden kansojen ihmisten kanssa ennen kuin eräät miehet saapuivat Jaakobin luota...

      Hei Paavali, mitä Jaakobin luota saapuneilla miehillä oli sanottavana sinulle?

      • Anonyymi

        Klemensin tunnustukset: Saul aiheuttaa sekasortoa
        https://biblehub.com/library/unknown/recognitions_of_clement_/chapter_lxx_tumult_raised_by_saul.htm

        "Ja kun oli aika mennä kasteelle, eräs temppeliin muutaman miehen kanssa tullut vihollisemme alkoi huutaa: "Mitä te tarkotatte, te Israelin miehet? Miksi toimia noin hätiköiden? Näin puhellessaan ja jatkaen samaan malliin, ja samalla kun Jaakob piispa kielsi häntä, hän alkoi kiihottaa ihmisiä ja herättää melua, jotta ihmiset eivät voisi kuulla, mitä sanottiin. Hän alkoi ajaa kaikkia hämmennyksiin huutamalla ja vesittää sitä, mitä oli järjestetty suurella vaivalla, samalla moittien pappeja, ja alkoi raivostuttaa heitä herjauksella ja pahoinpitelyllä, ja mielipuolen lailla kiihottaa kaikkia murhaamaan sanoen: "Mitä te epäröitte, pataluhat nahjukset, miksi me emme käy käsiksi näihin tyyppeihin ja revi heitä kaikkia kappaleiksi?" Tämän sanottuaan hän ensin, tarttuen alttarilla jykevään polttorautaan, antoi esimerkin lyömisestä. Sitten muutkin hänet nähdessään villiintyivät yhtäläisellä valmiudella. Seurasi metakka puolin ja toisin, hakkaajien ja hakattujen. Paljon verta vuodatettiin. Sekasortoisen pakenemisen keskellä tuo vihollinen hyökkäsi Jaakobin kimppuun ja heitti tämän päistikkaa alas portaiden huipulta, ja kuvitellen Jaakobin kuolleen ei viitsinyt kohdistaa tähän enempää väkivaltaa."

        Eräässä käsikirjoituksessa reunahuomautus kertoo, että vihollinen oli Saul. Tämä käy selväksi luvussa 71.

        https://en.wikipedia.org/wiki/James,_brother_of_Jesus#/media/File:James_the_Just_(Menologion_of_Basil_II).jpg


      • Anonyymi

        Voi tuota "henki" parkaa.
        Säälittävällä epätoivon vimmallakin se koettaa saasteitaan puskea.
        Kuin nurkkaan ahdettu peto, koettaa äristä ja murista.
        Mutta - peli on pelattu - sanoo Pyhä Henki.


    • Anonyymi

      Paavali ei repinyt seurakuntia hajalle. Hän NUHTELI Korintton seurakuntalaisia riidoista!



      Paavali NUHTELI kirjeessään korinttolaisille, sitä, että nämä RIITELIVÄT.

      Ei Paavali ollut siellä paikalla riitelemässä! Mutta oli saanut erään Kloen perheväeltä kuulla riidoista! - Ja kirjoitti asiasta nuhdetta!

      Tässä seuraavaksi autenttista tosiasiaa. Niille ihmisille, jotka eivät tahdo niellä saatanan saasteannoksia.

      Riidat Korinttossa?

      Ne olivat Korintton seurakunnassa riitautuneet, puolueisiin!

      Paavalin 1. kirje korinttolaisille 1: 10---

      • ”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. ”

      • ”Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.”

      • ”Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". ”

      • ” Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

      • ” Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
      niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.”
      ”Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. ”

      • ”Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.”

      ” Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.” (1 Kor 1:10-18)

      SIIS?

      On äärimmäisen julkeaa ja röyhkeää saatanallista valhekirjoitusta SYYTTÄÄ Paavalia Korintton seurakunnan riidoista!

      Paavali ei noita riitaisuuksia siis hyväksynyt, vaan NUHTELI niistä!

      No, on se hyvä että saatanan säkeet tulevat paljastetuiksi - täällä - ja totuuden valo valaisee. Niitä, jotka eivät ole eksytettävissä ja harhautettavissa!


      Tämä saatanan sanansaattaja kirjoittaja (H) koettaa vieläkin epätoivoista RIIDAN kylvöä itse. Tälle palstalle.





      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18521037/paavali-juutalainen-apostoli----ei-quotroomalainen-tappajaquot!--(19-6-2024)

      Paavali, juutalainen apostoli – ei ”roomalainen tappaja” ! (19.6.2024)

      • Anonyymi

        Paavali asui Korintossa 1,5 vuotta sai aikaan seurakunnassa riitoja omilla opeillaan.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

        Hämmensi seurakuntalaisia perusteellisesti puhumalla Delfoin oraakkelin tapaan sekavia molotuksia eli glossolaliaa.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Paavali ei nähnyt eikä kuullut, mitä oikea kielten armolahja helluntaina tarkoitti. Se ei ollut mitäään siansaksaa, vaan oikeilla vierailla kielillä järkevien asioiden puhumista vieraskielisille ihmisille. Eikä se toistunut enää missään muussa seurakunnassa.

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Paavali oli kristittyjen tappohommissa kun helluntaina apostolit puhuivat vierailla kielillä järkeviä asioita.


    • Anonyymi

      1. Kor. 14:9

      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

      Paavalin käyttämä sana "enkelien kielet" tarkoittaa juuri tuota oraakkelin ja hänen puhumaa sekavaa molotusta eli glossolaliaa", mikä ei ole Jumalasta, vaan ihmisestä
      ja henkivalloista peräisin.

      Ihminen saadaan kiihottamalla sellaiseen mielentilaan, että suusta alkaa tulla sekavaa molotusta, siinä järki ja aivojen kontrollikeskus lamaantuu. Villitsevät hurmoshenget voivat liikkua vapaasti sisään ja ulos.

      1. Kun. 18:29

      Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

      Hes. 13:17

      Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

    • Anonyymi

      Mitä UT sisältää asiasta, että ”Paavali tappoi nyrkeillä”? Ei mitään!
      ------------------------------------------------------------------------
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
      • Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu. Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty. ”

      Em . väite on 100% harhaisuutta saatanan sanasaasteiden varastosta!


      Mihin perustuu (yleensä) selitys Paavalista ”nyrkkeilyn” asiassa?
      ------------------------------------------------------------------------------------

      Vain yhdessä ainoassa UT:n käännöksessä nousee sana ”nyrkkeily”. Suomalainen raamatunkäännös 1992. 1. Kor 9:26-27, KR92
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Vertailevia käännöksiä A-D
      ------------------------------------------


      A) KR 1938, 1 Kor 9:26-27
      -------------------------------------
      • ”Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.”
      • ” Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      - vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. ” ( 1 Kor 9:24-27, KR38)


      B) KJV 1789 – 1 Kor 9:26-27
      • ”Ja jokainen, joka pyrkii mestaruuteen, on maltillinen kaikessa. Nyt he tekevät sen saadakseen turmeltuvan kruunun; mutta me olemme lahjomattomia.
      • ” Minä siis juoksen niin, en niin epävarmana; joten taistele minä, en niinkuin ilmaa lyö: ”
      • ” Mutta minä pysyn ruumiini alla ja alan sitä alamaiseksi, etten minä itse joutuisi syrjäytymään, kun olen saarnannut muille.”


      C) Aramea- raamattu, 1 Kor 9: 26-27
      • Sen tähden, minä en juokse siten niin kuin en mitään tietäisi, enkä taistele siten kuin hän, joka ilmaa vastaan taistelee.
      • (Kreikassa nyrkkeily, jonka mukaan RK menee. Arameassa samoin, mutta ehkä ennemmin painimatsi. Urheilusta, näytösluontoisesta, kyse joka tapauksessa.)
      • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena, etten minä, joka olen toisille julistanut, olisi olemuksessani hylätty.”


      D) Ruotsi 1917. 1 Kor 9:26-27
      • ”Mutta kaikki, jotka haluavat osallistua sellaiseen kilpailuun, asettavat pidättyväisyyttä kaikissa suhteissa: nämä voittaaksemme katoamattoman voiton kruunun, mutta me voittaaksemme katoamattoman.”
      • ”En siis omalta osaltani juokse kuten epävarman tavoitteen kohdalla; En taistele kuin mies, joka pilkkoo säätä.”

      • 9:27 Sen sijaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen, jotta en itse jää koetuksella saarnaamaan.

      YHTEENVETOA: 5 - A- D
      ----------------------------------

      Kaikki em: t eri käännökset; synteesi ja analyysi - osoittavat ettei Paavali ollut minkään ”sortin” nyrkkeilijä itse! Ei kreikkalaisen Olympialajin urheilija! Saati vasinkaan minkään ”tappolajin” harjoittaja!

      Paavali kirjoittaa siis korinttolaisille ESIMERKKIÄ! Vertaa uskovien vaellusta siihen, millä antaumuksella Olympia-urheilijat asiaansa panostivat!

      - Että uskovienkin tulee ”taivaallisella kilparadalla” harjoitella ”niin kuin urjeilijat” - jotka saavuttavat ”voittopalkinnon”!

      Paradoksia?
      -----------------------------

      Paavali kirjoittaa: ( 1 Kor 9: 26-27, KR1992)
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Jos pitäisi ottaa kirjaimellisesti tuo jae 27? Se tarkoittaisi että Paavali ”nyrkkeili” itseään vastaan? Mottasi itseään?

      Mutta? Ei tappanut ketään ”paljailla nyrkeillä”….

      Eikä ollut missään "taistelijajengissä"! - vaan kirjoitti korinttolaisille Jeesuksen apostolin viisautta ja vertausta!

      Laajemmin tästä asiasta:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18529995/hellepaivan-kryptista-asiaa---paavalistako--26-6-2024

      • Anonyymi

        Paavali löi toisia nyrkillään, ei itseään.

        Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Textus Receptus
        εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

        Thayer's Greek Lexicon

        Strongin koodi 1104

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali löi toisia nyrkillään, ei itseään.

        Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Textus Receptus
        εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

        Thayer's Greek Lexicon

        Strongin koodi 1104

        δερω dero der'-o

        Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

        YHTEENVETOA: 5 - A- D
        ----------------------------------

        Kaikki em: t eri käännökset; synteesi ja analyysi - osoittavat ettei Paavali ollut minkään ”sortin” nyrkkeilijä itse! Ei kreikkalaisen Olympialajin urheilija! Saati vasinkaan minkään ”tappolajin” harjoittaja!

        Paavali kirjoittaa siis korinttolaisille ESIMERKKIÄ! Vertaa uskovien vaellusta siihen, millä antaumuksella Olympia-urheilijat asiaansa panostivat!

        - Että uskovienkin tulee ”taivaallisella kilparadalla” harjoitella ”niin kuin urjeilijat” - jotka saavuttavat ”voittopalkinnon”!

        Paradoksia?
        -----------------------------

        Paavali kirjoittaa: ( 1 Kor 9: 26-27, KR1992)
        • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
        • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


        Jos pitäisi ottaa kirjaimellisesti tuo jae 27? Se tarkoittaisi että Paavali ”nyrkkeili” itseään vastaan? Mottasi itseään?

        Mutta? Ei tappanut ketään ”paljailla nyrkeillä”….

        Eikä ollut missään "taistelijajengissä"! - vaan kirjoitti korinttolaisille Jeesuksen apostolin viisautta ja vertausta!

        Laajemmin tästä asiasta:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18529995/hellepaivan-kryptista-asiaa---paavalistako--26-6-2024


    • Anonyymi

      Paavali sai "pistimen" jo Damaskontiellä.

      Ap. t. 26:14

      Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia PISTINTÄ vastaan.'

      2. Kor. 12:7

      Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi

      • Anonyymi

        Henki, Tämä aloitus ei ole saastaisen saatanallisten valheittesi tunkio.

        Ota tuonkioksi ihan oma aloituksesi.
        Piste.

        JK: Sinuun on mennyt saatanan enkeli, se kiusaa sinua syystäkin.
        Ja käy siten kuten olet Paavalia pilkannut: saatana tappoi Paavalin Roomassa.

        Saatana surmaa sinutkin.

        Peli on menetetty.


    • Anonyymi

      Kuules saatanan sanansaattaja - henki - olepas ystävällinen ja nauti "iltapalaksi" niitä vanhoja valhe-eväitäsi ja sontakakkujasi. Tässä on vain OSA. Mutta nämä syötyäsi saat varmaan hyvää unta!

      Hyvää ruokahalua. Bon apetit.
      Memento mori...

      Henki 2022-10-14 08:29:28
      ”Se on yksin hengellisten susien ongelma, ei meidän, jotka kuljemme Totuudessa. Ei kannata pelätä hengellisiä susia. Totuuden edessä ne luikkivat häntä koipien välissä takaisin omaan rotankoloon, mistä tulivatkin.”

      Henki 2022-10-16 14:00:00
      ”Joillekin "Anonyymit puskista huutelijat" ry:n jäsenille puhuminen on kuin yrittäisi selittää Shakespearea kärpäslätkää pureskelevalle apinalle. Lapsetkin päiväkodissa ovat järkevämpiä.”Henki 2023-01-01 19:15:27

      • "Kun rottaa potkaisee, se yrittää purra, sanoi aikanaan Hannu Karpo. Osuvasti sanottu."

      Henki2023-01-01 19:45:49
      • "Täytyy kait olla jatkossa entistä nopeampi, jotta saisi kiinni kaikki palstalle ilmestyneet aivopierut."

      Henki 2022-12-18 16:04:21
      • "Raatokärpäset viihtyvät kaatopaikoilla ja tunkioilla. Sen sijaan, että yrittäisi ojentaa jokaista niistä ruohonjuuritasolla, keskellä niiden elinympäristöään, kannattaa olla oman linnansa (lue elämänsä) herra ja jättää raadonsyöjät omaan arvoonsa. "

      Henki 2022-12-18 16:14:39
      • "Sinunpahan on asiasi. Jos koet, että olet valittu oikomaan maailman vääryyksiä, siitä vain hihat heilumaan ja luuta laulamaan.

      Henki 2023-01-01 19:45:49
      • "Jos olisin yhtään pervompi, kettutytöt olisivat kimpussani 🤣"

      • (Kaikilla ei ole mitään per-vo-piireitä, eivätkä kaikki sellaisia arvosta....)
      Henki 2023-08-25 16:14:17

      • Katsos, Mauno Mattilakin päätti pyhyttää keskustelua omilla aivopieruilla. Tervetuloa vain osallistumaan.
      Ensinnäkin, kommentaareista... Eikö Maunon kaltainen ja itseään valtavana titaanina pitävä hengellinen jobbari vieläkään tiedä, että mainitut kommentaarit eivät ole muuta, kuin ihmisten pähkäilyjä eivätkä ne ole päteviä vastaamaan yhtään mihinkään? Kommentaarit ovat ihmisten yrityksiä selittää, eivät (suoria) vastauksia. Käsitteiden välinen ero kannattaa opetella ensimmäiseksi.
      Mitä tulee Maunon muuhun ala-arvoiseen kirjoitukseen, sitä ei voi kommentoida millään tasolla. Juntti on juntti hengellisessä puvussakin.

      Henki 2023-08-27 17:59:36
      ”Mitä tulee opetukseen, niin katusoittajia kuuntelemalla ei opi itse soittamaan.”
      Henki 2023-08-25 17:18:12

      • Henki 2023-08-28 13:17:32

      • Tapahtui kerran niin, että Tiikeri yritti keskustella Aasin kanssa.
      • -----------------------------

      Pahinta ajanhukkaa on riitely hölmön ja fanaatikon kanssa, joka ei välitä totuudesta tai todellisuudesta, vaan vain uskomustensa ja illuusioidensa voitosta.
      • Henki 2023-08-29 18:15:35 ”Tervetuloa Hulluntailaisuuteen!” 😂

      • Henki 2023-08-29 22:12:47
      ”Mooseksen sanat ovat malliesimerkki jehovien ja lahkolaisten, joihin myös helluntailaiset kuuluvat, tavasta hylätä (lue uhrata) omat lapset, sukulaiset ja läheiset ihmiset..

      ”Henki 2023-08-25 17:18:12

      ”Mooseksen sanat ovat malliesimerkki jehovien ja lahkolaisten, joihin myös helluntailaiset kuuluvat, tavasta hylätä (lue uhrata) omat lapset, sukulaiset ja läheiset ihmiset..”

      Henki 2023-08-25 21:30:11

      Lahkolaisilla kaikki liittyy Jeesukseen ja varmaan juuri siksi myös luonnolliset toimet suljettujen ovien takana koetaan Jeesuksen kavaltamiseksi, jos ei siunata tyhjennystä Jeesuksen nimessä.

      Henki 2023-08-26 13:36:30
      ” Tervehdys vain sinullekin, uudestisyntynyt vakiopanettelija, jonka lapsellisille purkauksille nauraa viemärirotatkin.”

      Henki 2023-08-26 15:10:51
      ”HenkiKuten totesin aiemmin, Jessus vastaa hengellisille viemärirotille seuraavasti:
      "...menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät..." (Matt 7:23)

      Henki
      2023-08-26 21:36:242023-08-27 22:28:40
      ”Kannattaa kiinnittää huomiota, mitä nimimerkki "Henki" kertoo itsestään profiilissaan. Tämä jos mikä on todella röyhkeää puhetta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17985758/jeesuksen-synnittomyys#comment-122777890


      Henki: ”Kyllästynyt lukemaan henkisesti epätasapainoisten ihmisten sairaita ajatuksia."


      R.I.P.

    • Anonyymi

      Karitsan apostolin virkoja oli vain 12 kpl.

      Virka on paljon suurempi valta kuin pelkkä apostolin tehtävä.

      He kaikki kulkivat Jeesuksen mukana maan päällä hänen kanssaan ja näkivät ja todistivat Jeesuksen opetuksen, kuoleman, hautaamisen, kuolleista ylösnousemuksen.

      Apt.1
      23 Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
      24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
      25 ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja APOSTOLIN VIRASSA, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
      26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.

      Mattias koki marttyyrikuoleman kivittämällä.

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      Paavalilla ei ollut Karitsan apostolin virkaa.

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2024-06-25 14:04:25

        Karitsan apostolin VIRKOJA oli vain 12, ei enempää eikä vähempää.
        -------------------------------------------------------------

        A) Karitsalla ei ollut mitään "virkoja".
        B) Jeesus valitsi ensin ne 12 apostolia.
        C) Juudas lankesi pois, hän oli "perkele" (sanoi Jeesus Joh 6:70-71)

        Juudaksen nimi poistettiin apostolien listalta.

        Jäljelle jäi 11.

        Ihmiset rupesivat Pietarin johdolla, omin luvin ja omassa innossaan valitsemaan "apostolia".
        Apt 1.15-26. Ja arpaa heittämällä saatiin kohteeksi Mattias.

        Jeesus itse oli ainoa, jolla suvereeni oikeus valita OMA apostolinsa Juudaksen tilalle.
        Sen Hään teki, Apt 9. luku.

        Se oli ja on ainoa OIKEA ja pätevä valinta.

        Ei ihmisten puuhastelun ja järkeilyn tulos.

        Siksi Mattiaasta ei ole SANAAKAAN UT:n kirjoituksissa. paitsi tuo Apt 1:15-26.

        Ja, 12 apostolin nimilistassa on siis Paavali. Ei Mattiasta.



        Toki kukin saa rettelöidä ja räyhätä valheillaan, Paavalia ja Jeesuksen valintaa vastaan.
        Turhaa se on.

        Ei tehoa, ei muuta tosiasioita.


    • Anonyymi

      Jeesus ei valinnut Mattiasta apostoliksi, vaan Paavalin - todistetusti
      ----------------------------------------------------------------------------

      Tätä historiallista faktaa ei voida kumota eikä kiistää 2000 vuoden perästä. Toistuvat valheet ja häväistyskampanja Paavalia vastaan on tyhjää ja tuloksetonta kiihkoilua.

      Tässä esille Apostolien tekojen luvusta 9: 1-

      9:1 ”Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luoj aa pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.”

      9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; 9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

      ”Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

      9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. 9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.”

      9:9 ” Ja hän oli kolme päivää näkemättömänä; ei syönyt eikä juonut.”

      9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" 9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;

      9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen." 9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;

      9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

      9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. 9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

      9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
      9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. 9:19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.

      9:20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.

      9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"

      9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

      Amen.

      Paavali ei sii ollut:

      • Paavali ei ollut Rooman armeijan sotilas.
      • Paavali ei ollut Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö.
      • Paavali ei vainonnut Jeesuksen uskovia roomalaisella delegaatiolla.
      • Paavali vainosi Jeesuksen uskovia juutalaisen kiihkouskonnon syystä.
      • Paavali sai kristittyjen vainoon "eväät" synagoogilta ja papeilta.
      • Rooman armeija ei ollut lähettänyt Paavalia kristittyjen kimppuun.
      • Hän sai juutalaisilta ylippapeilta valtuudet! ( Apt 9:14)

      • Anonyymi

        Jeesus varoitti maan päällä hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksesta ja damaskontien valejeesuksista.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Jeesus ei edes ollut enää maan päällä kun Valon enkeli pistimineen kohtasi Saulus Tarsolaisen Damaskon tiellä.


    • Anonyymi

      On ihan järkijuttukin, että Jeesus valitsi Paavalin.

      Niinhän yleensä työnantajat tekee. Valitsevat työntekijät.

      Olisihan hassua, että vaikkapa olisi 12 työntekijää, ja yksi niistä pettäisi työnantajaa.
      Okei.

      Mutta sitten nämä 11 ryhtyisivät innoissaan valitsemaan jostakin porukasta uuden!
      Ja vielä arpomalla! Kaverit valitsisivat kavereiden joukosta "omasta mielestään otolliset ehdokkaat".

      Voi vain kysyä, mitä sellaisesta puuhasta pomo sanoisi?

      - Kuulkaas nyt kaverit! Minä olen pomo, ja päätän kenet valitsen.

      Niin.

      Jeesus Kristus on Herra, seurakunnan pää.
      HÄn valitsi Paavalin - työhönsä, työtä varten!

      On vain nöyrästi kiitettävä Jeesuksen valinnasta, Paavalista!

      Ei auta itkupotkuraivaritkaan, joita Paavalin herjaat koettavat.
      Ei auta mitään protesti, valhe, kiihko.

      Yli 2000 vuoden perästä.

      Jeesus muistuttaa Paavalin vihaajlle ja vastustajille:
      - Ei auta, ei auta!

      Niin Hän sanoo jokaiselle, joka moittii HÄNEN valintaansa Paavalista, lähettilääksi, apostoliksi!

      Teette 100 % turhaa työtä.

      KUKAAN ei ota todesta.

    • Anonyymi

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      Karitsan apostolin virkoja (PERUSKIVIÄ) oli vain 12 kpl.
      He olivat suoraan Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen alaisuudessa.

      Apostolin virkoihin liittyi valtuutus toimia Jeesuksen nimissä maan päällä.

      Apt.1
      23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
      23 And they appointed two, Joseph called Barsabas, who was surnamed Justus, and Matthias.

      24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
      24 And they prayed, and said, Thou, Lord, which knowest the hearts of all men, shew whether of these two thou hast chosen,

      25 astumaan tähän PALVELUTEHTÄVÄÄN JA APOSTOLIN VIRKAAN,
      josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
      25 That he may take part of this ministry and apostleship, from which Judas by transgression fell, that he might go to his own place.

      26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
      26 And they gave forth their lots; and the lot fell upon Matthias; and he was numbered with the eleven apostles.

      Apostolien 12. virka, sen sai Juudaksen jälkeen Mattias -niminen mies, joka sitten kuoli marttyyrikuoleman kivittämällä todistaessaan Jeesuksesta.

      Sen jälkeen ei enää ketään muita valittu KARITSAN APOSTOLIN VIRKAAN.

      Sana διακονια (diakonia dee-ak-on-ee'-ah) ministry

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi 1248

      διακονια


      diakonia dee-ak-on-ee'-ah

      Sanan tausta

      Sanaluokka

      from 1249

      subst. (fem.)

      King James Version käännökset sanasta

      AV-ministry 16, ministration 6, ministering 3, misc 9

      • Anonyymi

        !1) Ihmisten puuhastelema valinta, Pietarin johdolla, Apt 1:15-26. Mattias Arpaa heittämällä saatu tulos! ( Ei Jeesuksen käskyä eikä kompetenssia Häneltä.)

        2) Jeesuksen OMA valita, ainoa suvereeni ja todellinen. Apostoli Paavali, Apt 9. luku, luvut 22.-26.

        AINOA PÄTEVÄ valinta Jumalan edessä - 2)


        Karitsan apostolin VIRKOJA oli vain 12, ei enempää eikä vähempää.
        -------------------------------------------------------------

        Karitsalla ei ollut mitään "virkoja".
        Jeesus valitsi ensin ne 12 apostoli.
        Juudas lankesi pois, hän oli "perkele" (sanoi Jeesus Joh 6:70-71)

        Juudaksen nimi poistettiin apostolien listalta.

        Jäljelle jäi 11.

        Ihmiset rupesivat Pietarin johdolla, omin luvin ja omassa innossaan valitsemaan "apostolia".
        Apt 1.15-26. Ja arpaa heittämällä saatiin kohteeksi Mattias.

        Jeesus itse oli ainoa, jolla suvereeni oikeus valita OMA apostolinsa Juudaksen tilalle.
        Sen Hään teki, Apt 9. luku.

        Se oli ja on ainoa OIKEA ja pätevä valinta.

        Ei ihmisten puuhastelun ja järkeilyn tulos.

        Siksi Mattiaasta ei ole SANAAKAAN UT:n kirjoituksissa. paitsi tuo Apt 1:15-26.

        Ja, 12 apostolin nimilistassa on siis Paavali. Ei Mattiasta.



        Toki kukin saa rettelöidä ja räyhätä valheillaan, Paavalia ja Jeesuksen valintaa vastaan.
        Turhaa se on.

        Ei tehoa, ei muuta tosiasioita.


    • Anonyymi

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

      Jeesus nousi helatorstaina ihmisen hahmossa taivaaseen Galilean vuorelta annettuaan viimeisen Ylipäällikön päiväkäskyn eli kastekäskyn ja toimivallan hänen seurassa kulkeneille apostoleille.

      Jeesus oli jo turvallisesti taivaassa kun Tarsolainen murhamies koplansa kanssa kohtasi Valon enkelin, joka sokaisi heidät Damaskkon tiellä, jossa Paavali sai pistimensä eli Saatanan enkelin sisälleen.

      Valon enkeli sanoi, että Paavalin saama Saatanan enkeli, pistin ei jätä Paavalia rauhaan.

      "Turha on sinun potkia pistintä vastaan."

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa "pistämällä" tätä miekalla.

      • Anonyymi

        Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa "pistämällä" tätä miekalla..

        Sallikaa nauraa tuolle harha-aistimuksell, psyyken häiriölle...

        Että saatana oikein miekalla pisti?

        Voi. voi noita mt-harhoja.

        Perimätieto kertoo, että sekä Paavali että Pietari saivat surmansa Roomassa keisari Neron vaioissa.

        Pietari naulittiin pää alaspäin ristille, kerottiin.
        Ja koska Paavalilla oli mysö rooman kansalaisuu, vaikka oli syntyperäinen juutalainen, häneen ei sovellettu ristille naulitsemista. Koska se oli roomalaisilla tarkoitettu vain rikollisille.

        Rooman viranomaiset ottivat hengen - miekalla.
        Siis ihmiset.

        Ei mikään henkiolento - saatana.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa "pistämällä" tätä miekalla..

        Sallikaa nauraa tuolle harha-aistimuksell, psyyken häiriölle...

        Että saatana oikein miekalla pisti?

        Voi. voi noita mt-harhoja.

        Perimätieto kertoo, että sekä Paavali että Pietari saivat surmansa Roomassa keisari Neron vaioissa.

        Pietari naulittiin pää alaspäin ristille, kerottiin.
        Ja koska Paavalilla oli mysö rooman kansalaisuu, vaikka oli syntyperäinen juutalainen, häneen ei sovellettu ristille naulitsemista. Koska se oli roomalaisilla tarkoitettu vain rikollisille.

        Rooman viranomaiset ottivat hengen - miekalla.
        Siis ihmiset.

        Ei mikään henkiolento - saatana.....

        Saatanan enkkeli eli Damaskontien pistin meni ihmiseen, joka pisti miekalla Paavalin kuoliaaksi.

        Paavali oli murhamies, niin Saatanalla oli laillinen oikeus surmata Paavali.


    • Anonyymi

      On ihan järkijuttukin, että Jeesus valitsi Paavalin.

      Niinhän yleensä työnantajat tekee. Valitsevat työntekijät.

      Olisihan hassua, että vaikkapa olisi 12 työntekijää, ja yksi niistä pettäisi työnantajaa.
      Okei.

      Mutta sitten nämä 11 ryhtyisivät innoissaan valitsemaan jostakin porukasta uuden!
      Ja vielä arpomalla! Kaverit valitsisivat kavereiden joukosta "omasta mielestään otolliset ehdokkaat".

      Voi vain kysyä, mitä sellaisesta puuhasta pomo sanoisi?

      - Kuulkaas nyt kaverit! Minä olen pomo, ja päätän kenet valitsen.

      Niin.

      Jeesus Kristus on Herra, seurakunnan pää.
      HÄn valitsi Paavalin - työhönsä, työtä varten!

      On vain nöyrästi kiitettävä Jeesuksen valinnasta, Paavalista!

      Ei auta itkupotkuraivaritkaan, joita Paavalin herjaat koettavat.
      Ei auta mitään protesti, valhe, kiihko.

      Yli 2000 vuoden perästä.

      Jeesus sanoo Paavalin vainoojille samat sanat kuin Damaskon tiellä:
      Työläs on sinun potkia tutkainta vastaaan.

      Niin Hän sanoo jokaiselle, joka moittii HÄNEN valintaansa Paavalista, lähettilääksi, apostoliksi!

      Teette 100 % turhaa työtä.

    • Anonyymi

      Kirjoittaja - henki - joka järjettömällä kiihkolla "puolustelee" sitä valhetta, että Paavali olisi ollut nyrkeillä-tappaja.... on mitä ilmeisemmin siis itse väkivaltainen, pahoinpitelyä rakastava, muhanhimoissa hekumoitseva? Kyllä.


      Anonyymi-ap 2024-06-29 09:32:21
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
      • Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.”

      Mitä se TODISTAA? Se paljastaa kirjoittajan OMAN väkivaltaisuuden. Sisuksissa asuvan pahuuden. Halun
      • ”hakata rikki”
      • lyödä toista ihmistä
      • lyödä hajalle
      • ”tapppaa nyrkeillä” taikka miten muutan vain?

      Eli murhanhimoisen – oman sisimmän - intressejä!

      Tämä valheväite Paavalista: Paavali oli nyrkeillä tappaja! - Kuuluu samaan saatanallisten sanojen sarjaan. - Johon sadat, ja tuhannet muut valheväitteet on koottu. Paavalista.

      Jumalan pian pystytettävää ratkaisupöytää varten, tuomion langettamista varten: Matt 12: 36-37

      • ”Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."

      • ”Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

      Aloituksen aiheesta asiaa tässä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18533711/oliko-paavali-ammattinyrkkeilija--ei-ollut!--(-29-6-2024)

    • Anonyymi

      "Mitä -----väitteet Paavalista todistavat?"

      Että jos haluaa uskoa siihen mitä Jeesus opetti, kannattaa ensin selvittää, mitä Jeesus opetti. Jeesuksella oli monta todistajaa hänen opetustoimintansa aikana.

      "No, on se hyvä että saatanan säkeet tulevat paljastetuiksi - täällä - ja totuuden valo valaisee."

      Tuo on oikea asenne. Luodaan valoa nyt sekä Kahdentoista että Paavalin ylle. Oho, Paavali hajosi.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset ottaa pois sanan totuuksia ja lisäilee omiaan Jumalan sanaan. Jumalan sana eli Raamattu on totuus.

      Apt.1
      21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
      22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
      23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
      24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
      25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
      26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.


      Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.

      • Anonyymi

        Apostoli Mattias todisti näkemästään Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta ja siksi hänet mestattiin kivittämällä ja sen lisäksi pää katkaistiin miekalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoli Mattias todisti näkemästään Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta ja siksi hänet mestattiin kivittämällä ja sen lisäksi pää katkaistiin miekalla.

        Paavali sai sen Saatanan enkelin eli PISTIMEN sisälleen jo Damaskontiellä. Jeesus oli siihen aikaan jo noussut taivaaseen ja istui Isän Jumalan oikealla puolella, ei hiippaillut henkiolentona missään Damaskontiellä.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia PISTINTÄ vastaan.'

        Pistin=Saatanan enkeli eli demoni

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai sen Saatanan enkelin eli PISTIMEN sisälleen jo Damaskontiellä. Jeesus oli siihen aikaan jo noussut taivaaseen ja istui Isän Jumalan oikealla puolella, ei hiippaillut henkiolentona missään Damaskontiellä.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia PISTINTÄ vastaan.'

        Pistin=Saatanan enkeli eli demoni

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Saatanan enkeli "hän" ei lähtenyt pois Paavalista rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli "hän" ei lähtenyt pois Paavalista rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Paavalilla oli vahva synnintunto, jota Hän tuskitteli aivan julkisesti ja rehellisesti." Hän tekee mitä ei haluaisi," Tämä on normaali synnintuntoisen käsitys itsestään, kun huomaa lankeilevansa ajatuksin synteihin. Tämä ominaisuus on vahva, entisillä pahantekijöillä, kuten Saulus/Paavalilla, entisellä kristittyjen vainoajalla. Tämä " paholaisen enkeli" rusikoi Paavalia, altistaen häntä väkivallan kohteeksi, jota hän oli itsekin tehnyt kristityille. Muisto tästä, piti ylpeyden poissa ja kannusti häntä hyvittämään tekonsa. Hän oli selvästi kiitollisuuden velassa Jeesukselle, joka pelasti hänet, valitsemalla hänet väkeväksi aseeksi itselleen. Jeesus vuodatti häneen Pyhän Hengen, joka inspiroi Jeesuksen tahtoa hänen toimintaansa. Jeesus tuotti Uudentestamentin raikkaan pyhitetyn sanomansa Paavalin ja kumppaniensa kautta. Kirjoittajien henkilöllisyys ei ole tärkeä, vaan Jeesuksen pyhitetty sanoma ihmiskunnalle.


    • Anonyymi

      Paavali antoi kymmenen pisteen vihjeen itsestään. Tyhmät ei sitä käsitä,mutta taidolliset sen käsittävät.

      Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Anonyymi

        Raportin mukaan kovin romahdus on tapahtunut Suomi24-foorumilla, jonka viikkotavoittavuus on pudonnut viimeisen kymmenen vuoden aikana 25 prosentista vain 11 prosenttiin, eli yli puolet käyttäjistä on hylännyt sivuston.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
        Ylläpito on karkottanut kävijät ainakin helluntailaisuuspalstalta!!!!


    • Anonyymi

      Tietenkään paholaisella ei ollut mitään asiaa Paavalin henkisiin alueisiin, koska Pyhä Henki selvästi johdatti Paavalin ajattelua ja tekoja. Mutta hartainkin ihminen lankeilee kiukustuessaan ja tekee sitä mitä ei haluaisi, sillä tuhansien vuosien kokemuksella paholaisen demoni tietää mikä tepsii meihin kaikkiin. Se järjestää lkäviä sattumia, sillä se on tullut tappamaan, valehtelemaan ja tekemään kaikkea pahaa. Se yrittää saada ihmisen käskyläisekseen. Paavalia se ei tietenkään kyennyt saamaan valtaansa, kuten huomaamme sen hänen pyhitetystä kerronnastaan loppuun asti, vaikka kirjuritkin välillä tuurasivat häntä.

      • Anonyymi

        Oikein hyvä kommentti, kiitos!
        t: aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvä kommentti, kiitos!
        t: aloittaja

        Paavalin pistin oli Paavalia vainoavat ihmiset. Jeesus sanoi Paavalista: minä (Jeesus) tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
        Paavali tunsi kirjoitukset ja otti pistimen ja pistimen merkityksen Vanhan liiton kirjoituksista:
        jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.


    • Anonyymi

      Valheet Paavalia vastaan todistavat mistä?
      Väittäjien OMASTA valheellisuudesta, pimeydestä, ilkeydestä.

    • Anonyymi

      Kaikkein pahinta laatua tällä palstalla on osoittanut kirjoittaja (henki) joka aloitti siis noin 3 vuotta sitten likaisen agendan apostoli Paavalia vastaan.

      Siinä sumpussa pilkkaamisen kohteeksi nousi sitten Jopa Herra Jeesus!
      Ja Raamatun Sanan repiminen laajeni joka suuntaan!

      Kirjoitusten Kieroon Vääntäminen.

      Mutta - näyttää siltä, että tämän (H) "parasta-ennen" päivät ovat takana.

      Edessä on mitä? Ei tässä siitä enempää....
      Ken elää se näkee!

    • Anonyymi

      Sillä (henki) on nyt maaninen kiihko ja se jankuttaa samoja mantroja kuin 2-3 vuotta sitten. Kuin aivopesty - manipuloitu - robotti. Voi rassukkaa,,,

    • Anonyymi

      Mitäs se sille mahtaa kun on pahuuden orja ja käskyläinen,

    • Anonyymi

      Mitä nämä Paavalin vihaajat ovat?

      Itse väkivaltaisia, murhanhimoisia!

      Todistus?

      Koska he ovat keskittyneet Paavalissa vain näkemään (kuviteltuja)
      murhia, tappoja, nyrkeillä tappamista, miekalla tappamista, jne.?

      Mistä se kertoo?

      HE ITSE ovat kaikella todennäköisyydellä rikollisiin tekoihin ja aineksiin kytkösissä.

      Joka härijstä puhuu ja härillä kyntää!

      Joka murhista puhuu - se murhissa jyll'ää?

      Niinkö?

      "Sydämen kyyllydestä suu puhuu" - sanoi Jeesus.

      Musta sydän, murhanhimoinen? Mustat murhapuheet...

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe