Kielillä puhuminen on tarkoitettu uskomattomille

Anonyymi-ap

Raamatussa sanotaan
- Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;

41

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee parannus.

    • Anonyymi

      Raportin mukaan kovin romahdus on tapahtunut Suomi24-foorumilla, jonka viikkotavoittavuus on pudonnut viimeisen kymmenen vuoden aikana 25 prosentista vain 11 prosenttiin, eli yli puolet käyttäjistä on hylännyt sivuston.

      Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
      Ylläpito on karkottanut kävijät ainakin helluntailaisuuspalstalta!!!!

    • Anonyymi

      Paavali varoitti Korinton kielillä puhumisesta eli glossolaliasta, mitä esiintyi vain Korintossa, Siellä oli pahan hengen ylivalta ja Delfoin oraakkeli puhui samalla tavalla kielillä glossolaliaan.

      Kielillä puhuminen on varoitus siitä, että henkivallat ovat aktivoituneet.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      1. Kor. 14:9

      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

      Korinton Saatana on ilmavallan hallitsija.

      • Anonyymi

        Kommenttisi kertoo että ziirtelet maalitolppia ja vääristelet asioita !
        Miksi teet niin, luuletko että jäät palkkaSi vaille häh @


      • Anonyymi

        "Paavali varoitti Korinton kielillä puhumisesta"
        Elä nyt sekoile. Miksi Paavali olisi varoittanut puhumasta Korinton kielillä ?

        "mitä esiintyi vain Korintossa"
        Jokaisen pitää saada puhua omaa äidinkieltään, vaikka kieltä ei puhuttaisia kuin pienellä alueella, tässä tapauksessa Korintossa.


      • Anonyymi

        Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomi on täynnä sekopäitä ja foorumi kerää niitä yöyä päivää puoleensa!
      Saavat raukat jotain kiksejä kun livenä ei kukaan heitä kuuntele.

    • Anonyymi

      ne , jotka ei usko , saavat glossaalia -kielet , ja , uskovat valheen kielet ,

      "Sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen , niin että he uskovat valheen"
      2 Tess : 2: 11

    • Anonyymi

      Pakkovauvakastetut jumalattomat villiintyvät, kun he kuulevat puhuttavan kielilläpuhumisesta!

      • Anonyymi

        e`hei , "kielilläpuhumista" on siellä sun täällä .

        "ei olla eilisen teeren poikia"


    • Anonyymi

      🔥🔥🔥🔥🔥
      Helluntailaisuudessa on uususkonnollista vierasta tulta ja osa heistä ei usko Raamattuun Jumalan Sanana.


      >>> Raamatussa sanotaan
      - Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko. <<<

    • Anonyymi

      Eksytys = oikea + väärä.

      Jeesus varoitti monta kertaa seuraajiaan eksymästä.

      Henkiä on monia ja ne voivat tulla jopa valkeuden enkelin vaatteissa.

      • Anonyymi

        Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.


    • Anonyymi

      Ensimmäisen polven helluntailaisuudessa ei edes päässyt jäseneksi helluntaiseurakuntaan jos ei puhunut kielillä.

      Joukkokielillä puhumisessa on pitkä perinne "helluntailaisuudessa".

      • Anonyymi

        Teille perkeleen lapsille valehtelu on luonnollista.


    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset EIVÄT KESTÄ TOTUUTTA.

    • Anonyymi

      "Vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa."

      Helluntailaisuudessa vaikuttaa kavaluuden henki.

    • Anonyymi

      "LAPSEN LEPERTELYÄ"!!!

      • Anonyymi

        Tee parannus !


      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

        Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
        Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.


    • Anonyymi

      Onko kaikki helluntaiuskovat uudestisyntyneitä "pelastusvarmoja" ?
      "Mitä henki sanoo tälle seurakunnalle."

      Millaisen hengen ja pyhitystulkinnan toi 40 helluntaiseurakuntaa Suomeen perustanut "apostoli" ?
      Hengen "voitelut" tuli alunperin USA:sta.

      • Anonyymi

        Kanala
        – Jos polyamoria on asianosaisille ok, kuka minä olen sitä tuomitsemaan? Rakkausasiat eivät liity kristinuskon oppiin, vaan etiikkaan. Jos jokin suhde on alisteinen, näen isoja ongelmia. Mutta jos suhteet ovat tasapuolisia, eivätkä vahingoita ketään, niin minun on vaikea kutsua polyamoriaa synniksi.
        – En näe syntiä niinkään yksittäisenä tekona kuin asenteena lähimmäistä ja Jumalaa vastaan. Rasismi ja homofobia ovat syntiä, samoin kuin kaikki sellainen, missä alistetaan joku eriarvoiseen asemaan millä tahansa perusteella.


      • Anonyymi

        Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.


    • Anonyymi

      Hellunmediataipastori:
      "On etuoiksus olla helluntailainen."

      Taitaa olla jotain keltaista nestettä päässä ?

    • Anonyymi

      Helluntailaiset kuvittelevat olevansa parempia uskovia.
      Kyllä tämä haiskahtaa...

      • Anonyymi

        Niinpä ja ne ottaa Raamatus epäoleellisia säkeitä.


      • Anonyymi

        Lähes kaikki luterilaiset ovat maailman ihnmisiä, eivät Sanan määrittelemiä uskovia tai kristittyjä!


    • Anonyymi

      1.Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.''

    • Anonyymi

      Lahkolaisuus tuo eriseuraisuutta ja heillä on kurinpito-ongelmia.
      Syntistä sakkia.

      Seurakunnan johtajan tehtävä:
      "Alkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa."

    • Anonyymi

      Hakutulos
      kielillä:ut:x
      1. Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

      2. Ap.t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

      3. Ap.t. 10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:

      4. Ap.t. 19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

      5. 1.Kor. 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

      6. 1.Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

      7. 1.Kor. 12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

      8. 1.Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

      9. 1.Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

      10. 1.Kor. 14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

      11. 1.Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

      12. 1.Kor. 14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

      13. 1.Kor. 14:6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

      14. 1.Kor. 14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.

      15. 1.Kor. 14:14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.

      16. 1.Kor. 14:18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;

      17. 1.Kor. 14:19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

      18. 1.Kor. 14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

      19. 1.Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

      20. 1.Kor. 14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;

      21. 1.Kor. 14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.''

    • Anonyymi

      Jeesus ei puhunut kielillä eikä kaatanut ihmisiä.

      Kielilläpuhuminen on merkiksi uskomattomille.

      >>> Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko.

      • Anonyymi

        Olitko sinä valehteleva käärme paikalla Jeesuksen eläessä maan päällä?


      • Anonyymi

        Luterilaisuus on ollut syntynsä alusta asti Jeesuksen todistajia vainoava uskonto. Sama vaino näkyy tälläkin paalstalla!
        Martti Luther kohteli anabaptisteja samoin kuin Zwingli. Jo ennen Sveitsin kastajaliikkeen syntyä, Luther oli taistellut omien alueidensa radikaaleja ja "hurmahenkiä" vastaan. Siksi uudet samalta vaikuttavat liikkeet tavallisesti yhdistettiin niihin tutkimatta niiden mahdollisia eroja. Luterilaiset olivat vähitellen taistelleet itselleen tietyn aseman ja vapauden Speyerin valtiopäivillä 1520-luvulla ja Augsburgin valtiopäivillä vuonna 1530 ja Nürnbergin sopimuksen avulla 1532. Tammikuun 4. päivänä 1528 keisari antoi Speyerissä julistuksen, joka oli suunnattu kastajaliikettä vastaan. Se määräsi, että uskovien kaste (uudestaan kastaminen) oli rangaistava kuolemalla tarvitsematta minkäänlaista oikeudenkäyntiä hengellisten viranomaisten edessä. Oli vain todettava, että tuo raskas rikos oli tehty, ja sitä seurasi kuolema roviolla tai mestaus miekalla. Samalla tavalla oli kohdeltava myös niitä, jotka itse eivät olleet uudesti kastettuja, mutta kieltäytyivät viemästä lapsiaan kasteelle. Speyerin toisilla valtiopäivillä vuonna 1529 säädyt korottivat tämän katolisen keisarin määräyksen valtakunnanlaiksi. Näin kaikki saksalais-roomalaisen valtakunnan osavaltiot, sekä katoliset että evankeliset, saivat perustuksen, jonka nojalla paikallishallitukset, säädyt ja raadit julkaisivat samankaltaisia määräyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on ollut syntynsä alusta asti Jeesuksen todistajia vainoava uskonto. Sama vaino näkyy tälläkin paalstalla!
        Martti Luther kohteli anabaptisteja samoin kuin Zwingli. Jo ennen Sveitsin kastajaliikkeen syntyä, Luther oli taistellut omien alueidensa radikaaleja ja "hurmahenkiä" vastaan. Siksi uudet samalta vaikuttavat liikkeet tavallisesti yhdistettiin niihin tutkimatta niiden mahdollisia eroja. Luterilaiset olivat vähitellen taistelleet itselleen tietyn aseman ja vapauden Speyerin valtiopäivillä 1520-luvulla ja Augsburgin valtiopäivillä vuonna 1530 ja Nürnbergin sopimuksen avulla 1532. Tammikuun 4. päivänä 1528 keisari antoi Speyerissä julistuksen, joka oli suunnattu kastajaliikettä vastaan. Se määräsi, että uskovien kaste (uudestaan kastaminen) oli rangaistava kuolemalla tarvitsematta minkäänlaista oikeudenkäyntiä hengellisten viranomaisten edessä. Oli vain todettava, että tuo raskas rikos oli tehty, ja sitä seurasi kuolema roviolla tai mestaus miekalla. Samalla tavalla oli kohdeltava myös niitä, jotka itse eivät olleet uudesti kastettuja, mutta kieltäytyivät viemästä lapsiaan kasteelle. Speyerin toisilla valtiopäivillä vuonna 1529 säädyt korottivat tämän katolisen keisarin määräyksen valtakunnanlaiksi. Näin kaikki saksalais-roomalaisen valtakunnan osavaltiot, sekä katoliset että evankeliset, saivat perustuksen, jonka nojalla paikallishallitukset, säädyt ja raadit julkaisivat samankaltaisia määräyksiä.

        luterilaisuus ei vainoa eikä käännytä uudelleen -kasteelle ketään , niinkuin
        helluntailaiset .

        helluntailaiset ei usko raamatun sanaa : "yksi kaste" Ef: 4: 5


    • Anonyymi

      Osaatko puhua glossoliaa ?

    • Anonyymi

      Jeesus ei antanut käskyä puhua kielillä ja kaataa ihmisiä.

      Helluntailaisuudessa kaste on seurakuntaan liittymisrituaali.

    • Anonyymi

      helluntailaisuudessa glossaalia -kielilläpuhuminen on lähes pelastusvarmuus . . .

      kristittyjen pelastusvarmuus on , "ylösnoussut Kristus" ,
      "kuolemalla kuoleman voitti ja haudoissa oleville elämän antoi"

      • Anonyymi

        Puhut taas pelkkää pascaa, mitään tuollaista ei ole helluntaissa!

        Ymmärrän kyllä ettet ymmärrä mitään aiheesta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe