Pitkä toimintamatka ilman tankkaamista on autossa täysin hyödytön ominaisuus. Polttispolitrukit siitä täällä saarnaavat koska mitään muuta ei enää ole jäljellä kun sähköautot ovat jyränneet polttikset maanrakoon käyttökustannusten suhteen.
Dieseleiden ja bensa-autojen myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo monta vuotta ja nykyään suomalaiset ostavat enemmän ladattavia autoja kuin bensa ja dieseleitä yhteensä.
Ja sekin tietysti vielä että suomalainen tavis lataa autonsa 95% kotona eikä rangella ole mitään väliä koska sitä on enemmän kuin riittävästi joka tapauksessa päivittäiseen ajoon.
Ja sitten kun tulee pitkän matkan päivä niin sähköautolla pääsee 1.000km alle kymmeneen tuntiin parilla kusitauolla.
Ai niin ja muistinko mainita että polttiskuskit maksavat joka kilometristä moninkertaisen hinnan.
https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE
Eli ei kyllä ole oikein mitään muuta jäljellä kuin musuttaminen täysin hyödyttömästä ominaisuudesta eli yli 1.000km tankkausvälistä :-)
Sähköautoilijahan ei käy tankkaamassa kuin pari kertaa vuodessa. Muulloin sähköauto on joka aamu täygessä terässä kotipihassa.
Diesel-kuskit potkivat kuollutta hevosta. Pitkä tankkausväli on täysin hyödytön ominaisuus autossa
22
136
Vastaukset
- Anonyymi
Te olette täysin hyödytön tekoäly jolla ei ole älyä.
- Anonyymi
Isot dieselit menevät kovasti kaupaksi.
- Anonyymi
Trafin tilasto kertoo että kaikkien kaikkien dieseleiden kauppa pudonnut jo 5.000 per vuosi.
Kun se oli joku vuosi sitten 36.000.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Mitä kuvittelet että sun todellisuuden kieltämisellä voi saavuttaa?
- Anonyymi
Jaa no sittenhän sähköautojen akkuja voisi pienentää reilusti. Minun päivittäiseen ajoon riittää hyvin 100 km range joten sen pitäisi riittää kaikille muillekin. Turhaa painolastia ja raaka-aineiden tuhlausta ne monen sadan kilsan akut.
- Anonyymi
Juuri tämän takia sähkö autoista on tarjolla eri kokoisia akkuja.
Ja ne menevät kaupaksi. Dieseleitä ei enää osteta.
- Anonyymi
Käytettyjä isoja ostetaan, uusiahan ei juuri ole tarjolla, ainakaan pieniä.
Pakuja on kyllä ja kevytkuorma- autoja.- Anonyymi
Miksi joku ostaisi uuden dieselin? Sanopa edes yksi syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi joku ostaisi uuden dieselin? Sanopa edes yksi syy.
Henkilöauton.
Eikä käytettynä asa juurikaan muuksi muutu. Isot verot vuodessa ja päälle aina pelko kalliista remonteista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi joku ostaisi uuden dieselin? Sanopa edes yksi syy.
Koska mulla on siihen varaa, eikä tarvi peleillä jatkuvasti noiden piuhojen kanssa.
- Anonyymi
VPK ja polliisi ja HUS ja puolustusvoimat, hommaa vielä saksalaista diesel kalustoa, hamaan tulevaisuuteen asti.🥸
- Anonyymi
Saksalainen joo, mutta kulkee sähköllä. Tämä sähkömersu voi pelastaa sinun henkesi.
https://autotoday.fi/suomen-ensimmainen-sahkoambulanssi-mercedes-benz-vito-alustalle/
- Anonyymi
Miettikääs vähän tätä. Normi suomalainen ajaa 17.000km vuodessa.
Se tarkoittaa sitä että dieselkuski käy kerran kuussa tankkaamassa ja maksaa 12 euroa per 100km.
Sähköautolla ajava lataa kotipihassa kaksi yötä viikossa ja maksaa1,5 euroa per 100km.
Mitä iloa sille dieselkuskille on siitä että sen tarvii käydä vain kerran kuussa tankkaamassa? Sähköautolla ajavan ei tarvitse käydä juuri koskaan tankkaamassa.- Anonyymi
Mulla on diesel ja ajan alle 2000 km vuodessa. Siis 2000, ei 20000. Tänä vuonna olen käynyt 2 tai 3 kertaa tankkaamassa 60 eurolla. Eihän uusi sähköauto maksaisi itseään koskaan takaisin. Ajoakkukin menisi pilalle pihalla pakkasessa. Se mikä tässä maksaa, on vakuutus ja verot. Se on dieseli, koska se kone on luotettava ja palvelee pitkään. Välillä mietin, että pitäisikö vaihtaa vielä vanhempaan dieseliin, jossa on hienommat sisätilat. Noi uudet automallit on niin kylmääviä muovisine sisustuksineen ja epäfunktionaalisine kulmikkaine epämuodostumineen, että ne ei vaan innosta. Ihan silmiin sattuu, kun niitä tulee vastaan joka puolelta. Niin, ja minä EN halua, että kaikki naapurit hankkivat samanlaisen hienon auton. Kyllä herrasmiehen autossa pitää olla kromia ja puuta ja nahkaa ja tekstiilejä.
Ymmärrätkös, kun saa haltuunsa sen suosikkinsa tai melkein suosikkinsa kaikista maailman automalleista, niin eihän vakuutus ja verotus tee siitä autosta huonoa, vaan se kertoo jotain Suomen hallinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on diesel ja ajan alle 2000 km vuodessa. Siis 2000, ei 20000. Tänä vuonna olen käynyt 2 tai 3 kertaa tankkaamassa 60 eurolla. Eihän uusi sähköauto maksaisi itseään koskaan takaisin. Ajoakkukin menisi pilalle pihalla pakkasessa. Se mikä tässä maksaa, on vakuutus ja verot. Se on dieseli, koska se kone on luotettava ja palvelee pitkään. Välillä mietin, että pitäisikö vaihtaa vielä vanhempaan dieseliin, jossa on hienommat sisätilat. Noi uudet automallit on niin kylmääviä muovisine sisustuksineen ja epäfunktionaalisine kulmikkaine epämuodostumineen, että ne ei vaan innosta. Ihan silmiin sattuu, kun niitä tulee vastaan joka puolelta. Niin, ja minä EN halua, että kaikki naapurit hankkivat samanlaisen hienon auton. Kyllä herrasmiehen autossa pitää olla kromia ja puuta ja nahkaa ja tekstiilejä.
Ymmärrätkös, kun saa haltuunsa sen suosikkinsa tai melkein suosikkinsa kaikista maailman automalleista, niin eihän vakuutus ja verotus tee siitä autosta huonoa, vaan se kertoo jotain Suomen hallinnosta.Täysin ymmärrettävää, mutta kyllähän tuossa tapauksessa auton pito perustuu ihan puhtaasti fiilispohjaan. Rationaalisesti ajateltuna alle 2000 km vuosikilometreillä ei kannattaisi pitää minkäänlaista autoa.
- Anonyymi
No mutta , saako aloituksen tekijä orgasminkaltaisen euforian ajatuksestaan ?
- Anonyymi
"Mulla on diesel ja ajan alle 2000 km vuodessa."
Ja maksat dieselveron. Onnea vaan.- Anonyymi
Onhan sekin harrastus että kuinka paljon saa tuhlattua rahaa autoiluun mahdollisimman vähillä kilometrillä.
Tämä tavallisen ihmisen autolla ajaminen on sitten aivan eri asia. - Anonyymi
"Ja maksat dieselveron. Onnea vaan."
Niin, se kertoo jotain tyytyväisyydestäni autoani kohtaan. Mutta maan hallinto minua tosiaan harmittaa. - AnonyymiUUSI
Veroja ja vakuutuksia tarvitsee maksaa vain jos auto on liikennekäytössä .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Veroja ja vakuutuksia tarvitsee maksaa vain jos auto on liikennekäytössä .
Jos auto ei ole liikennekäytössä niin se on vain hyödytön kasa romurautaa.
- Anonyymi
Jotenkin säälittävää, että aloittaja uskaltaa pari kertaa vuodessa ajaa yli 100 km päähän kotipihaltaan, muun ajan on sidottu siihen kotipihan laturiin.
- Anonyymi
Nämä menneen ajan essonbaarin tietäjät ovat samassa veneessä Paavo Väyrysen kanssa.
Tässä tietopläjäys tästä päivästä sinne tunkkaiseen stalinismiin juuttuneseen mieleen.
https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE&t=14s
Sähköautolla oikeassa elämässä ja oikeassa liikenteessä 1.000km alle kymmeneen tuntiin.
En odota että te änkyrät tunnustatte tosiasioita. Te olette änkyröitä hautaan saakka.
Mutta aivan vaan tiedoksi teille missä me normaalit ihmiset menemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska604235- 1752629
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1572410Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2172390Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4331638- 1571474
Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1741446- 981298
- 791281
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari581225