Diesel-kuskit potkivat kuollutta hevosta. Pitkä tankkausväli on täysin hyödytön ominaisuus autossa

Anonyymi-ap

Pitkä toimintamatka ilman tankkaamista on autossa täysin hyödytön ominaisuus. Polttispolitrukit siitä täällä saarnaavat koska mitään muuta ei enää ole jäljellä kun sähköautot ovat jyränneet polttikset maanrakoon käyttökustannusten suhteen.

Dieseleiden ja bensa-autojen myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo monta vuotta ja nykyään suomalaiset ostavat enemmän ladattavia autoja kuin bensa ja dieseleitä yhteensä.
Ja sekin tietysti vielä että suomalainen tavis lataa autonsa 95% kotona eikä rangella ole mitään väliä koska sitä on enemmän kuin riittävästi joka tapauksessa päivittäiseen ajoon.
Ja sitten kun tulee pitkän matkan päivä niin sähköautolla pääsee 1.000km alle kymmeneen tuntiin parilla kusitauolla.

Ai niin ja muistinko mainita että polttiskuskit maksavat joka kilometristä moninkertaisen hinnan.

https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE

Eli ei kyllä ole oikein mitään muuta jäljellä kuin musuttaminen täysin hyödyttömästä ominaisuudesta eli yli 1.000km tankkausvälistä :-)
Sähköautoilijahan ei käy tankkaamassa kuin pari kertaa vuodessa. Muulloin sähköauto on joka aamu täygessä terässä kotipihassa.

22

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Te olette täysin hyödytön tekoäly jolla ei ole älyä.

    • Anonyymi

      Isot dieselit menevät kovasti kaupaksi.

    • Anonyymi

      Jaa no sittenhän sähköautojen akkuja voisi pienentää reilusti. Minun päivittäiseen ajoon riittää hyvin 100 km range joten sen pitäisi riittää kaikille muillekin. Turhaa painolastia ja raaka-aineiden tuhlausta ne monen sadan kilsan akut.

      • Anonyymi

        Juuri tämän takia sähkö autoista on tarjolla eri kokoisia akkuja.
        Ja ne menevät kaupaksi. Dieseleitä ei enää osteta.


    • Anonyymi

      Käytettyjä isoja ostetaan, uusiahan ei juuri ole tarjolla, ainakaan pieniä.
      Pakuja on kyllä ja kevytkuorma- autoja.

      • Anonyymi

        Miksi joku ostaisi uuden dieselin? Sanopa edes yksi syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku ostaisi uuden dieselin? Sanopa edes yksi syy.

        Henkilöauton.

        Eikä käytettynä asa juurikaan muuksi muutu. Isot verot vuodessa ja päälle aina pelko kalliista remonteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku ostaisi uuden dieselin? Sanopa edes yksi syy.

        Koska mulla on siihen varaa, eikä tarvi peleillä jatkuvasti noiden piuhojen kanssa.


    • Anonyymi

      VPK ja polliisi ja HUS ja puolustusvoimat, hommaa vielä saksalaista diesel kalustoa, hamaan tulevaisuuteen asti.🥸

    • Anonyymi

      Miettikääs vähän tätä. Normi suomalainen ajaa 17.000km vuodessa.
      Se tarkoittaa sitä että dieselkuski käy kerran kuussa tankkaamassa ja maksaa 12 euroa per 100km.

      Sähköautolla ajava lataa kotipihassa kaksi yötä viikossa ja maksaa1,5 euroa per 100km.

      Mitä iloa sille dieselkuskille on siitä että sen tarvii käydä vain kerran kuussa tankkaamassa? Sähköautolla ajavan ei tarvitse käydä juuri koskaan tankkaamassa.

      • Anonyymi

        Mulla on diesel ja ajan alle 2000 km vuodessa. Siis 2000, ei 20000. Tänä vuonna olen käynyt 2 tai 3 kertaa tankkaamassa 60 eurolla. Eihän uusi sähköauto maksaisi itseään koskaan takaisin. Ajoakkukin menisi pilalle pihalla pakkasessa. Se mikä tässä maksaa, on vakuutus ja verot. Se on dieseli, koska se kone on luotettava ja palvelee pitkään. Välillä mietin, että pitäisikö vaihtaa vielä vanhempaan dieseliin, jossa on hienommat sisätilat. Noi uudet automallit on niin kylmääviä muovisine sisustuksineen ja epäfunktionaalisine kulmikkaine epämuodostumineen, että ne ei vaan innosta. Ihan silmiin sattuu, kun niitä tulee vastaan joka puolelta. Niin, ja minä EN halua, että kaikki naapurit hankkivat samanlaisen hienon auton. Kyllä herrasmiehen autossa pitää olla kromia ja puuta ja nahkaa ja tekstiilejä.
        Ymmärrätkös, kun saa haltuunsa sen suosikkinsa tai melkein suosikkinsa kaikista maailman automalleista, niin eihän vakuutus ja verotus tee siitä autosta huonoa, vaan se kertoo jotain Suomen hallinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on diesel ja ajan alle 2000 km vuodessa. Siis 2000, ei 20000. Tänä vuonna olen käynyt 2 tai 3 kertaa tankkaamassa 60 eurolla. Eihän uusi sähköauto maksaisi itseään koskaan takaisin. Ajoakkukin menisi pilalle pihalla pakkasessa. Se mikä tässä maksaa, on vakuutus ja verot. Se on dieseli, koska se kone on luotettava ja palvelee pitkään. Välillä mietin, että pitäisikö vaihtaa vielä vanhempaan dieseliin, jossa on hienommat sisätilat. Noi uudet automallit on niin kylmääviä muovisine sisustuksineen ja epäfunktionaalisine kulmikkaine epämuodostumineen, että ne ei vaan innosta. Ihan silmiin sattuu, kun niitä tulee vastaan joka puolelta. Niin, ja minä EN halua, että kaikki naapurit hankkivat samanlaisen hienon auton. Kyllä herrasmiehen autossa pitää olla kromia ja puuta ja nahkaa ja tekstiilejä.
        Ymmärrätkös, kun saa haltuunsa sen suosikkinsa tai melkein suosikkinsa kaikista maailman automalleista, niin eihän vakuutus ja verotus tee siitä autosta huonoa, vaan se kertoo jotain Suomen hallinnosta.

        Täysin ymmärrettävää, mutta kyllähän tuossa tapauksessa auton pito perustuu ihan puhtaasti fiilispohjaan. Rationaalisesti ajateltuna alle 2000 km vuosikilometreillä ei kannattaisi pitää minkäänlaista autoa.


    • Anonyymi

      No mutta , saako aloituksen tekijä orgasminkaltaisen euforian ajatuksestaan ?

    • Anonyymi

      "Mulla on diesel ja ajan alle 2000 km vuodessa."

      Ja maksat dieselveron. Onnea vaan.

      • Anonyymi

        Onhan sekin harrastus että kuinka paljon saa tuhlattua rahaa autoiluun mahdollisimman vähillä kilometrillä.

        Tämä tavallisen ihmisen autolla ajaminen on sitten aivan eri asia.


      • Anonyymi

        "Ja maksat dieselveron. Onnea vaan."
        Niin, se kertoo jotain tyytyväisyydestäni autoani kohtaan. Mutta maan hallinto minua tosiaan harmittaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Veroja ja vakuutuksia tarvitsee maksaa vain jos auto on liikennekäytössä .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroja ja vakuutuksia tarvitsee maksaa vain jos auto on liikennekäytössä .

        Jos auto ei ole liikennekäytössä niin se on vain hyödytön kasa romurautaa.


    • Anonyymi

      Jotenkin säälittävää, että aloittaja uskaltaa pari kertaa vuodessa ajaa yli 100 km päähän kotipihaltaan, muun ajan on sidottu siihen kotipihan laturiin.

      • Anonyymi

        Nämä menneen ajan essonbaarin tietäjät ovat samassa veneessä Paavo Väyrysen kanssa.

        Tässä tietopläjäys tästä päivästä sinne tunkkaiseen stalinismiin juuttuneseen mieleen.

        https://www.youtube.com/watch?v=-sldAKo_YHE&t=14s

        Sähköautolla oikeassa elämässä ja oikeassa liikenteessä 1.000km alle kymmeneen tuntiin.

        En odota että te änkyrät tunnustatte tosiasioita. Te olette änkyröitä hautaan saakka.
        Mutta aivan vaan tiedoksi teille missä me normaalit ihmiset menemme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4235
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2629
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      157
      2410
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      217
      2390
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      433
      1638
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      157
      1474
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1446
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1298
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      58
      1225
    Aihe